Keskenmenon jälkeen plussanneet - syksy 2011 ->

Naive onnea paljon hyvistä np-ultrakuulumisista :heart:

Johanna26 Tervetuloa joukkoon mukaan ja onnittelut plussasta :wave: Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin!

Embylle myös paljon onnea hyvistä ultranäkymistä :heart: Oliko toi kaksiosaisen kohdun toinen puoli siis se surkastunut ihosarvi?

Imoen mä niin ymmärrän tuon ajatuksen tuosta 22 viikon rajapyykistä :) Onnea rajan ylityksestä!

caisachu hyvä, että vuodot loppui! Tajuaisivat nyt pysyäkin poissa!

Olikos Vaavimasulla tänään np-ultra, vai muistanko ihan omiani? Toivottavasti tulee hyviä uutisia!!

Bubba kyllä mullekin toi suljettu kerho käy, jos haluat sellaisen perustaa :)

Omassa navassa ei ihmeempiä. Oireet ehkä vähän lieventyneet, mutta yritän lohduttaa itteäni sillä, että ehkä ne näillä viikoilla voi normaalistikin jo vähän vähentyä. Liekö lugejen lopetuksellakin jotain tekemistä sen kanssa. Viimeisen lugen otin tosiaan viime sunnuntaina.

Mites muuten te muut lugejen käyttäjät: mihin asti teillä jatkuu/jatkui luget?

Enää 3 päivää np-ultraan. Jännittää jo nyt!!

Sanmar + superpapunen 10+6 :heart:

Viimeksi muokattu:
Sanmar, juu, se oli sitte se surkastunut ihosarvi..

Hui mitä unta mä näin viime yönä : / Mulla on rinnat ja koko maha täynnä sellasta punasta hiukan koholla olevaa ihottumaa ja mä olin ihan tulikuuma.. Ja siinä sitte ihmeteltiin, et mitä tää mahtaa olla.. : / Outo. Ei se nyt tossa tietenkään kuulosta pahalta :D Mut se uni oli ahdistava..

Mikä on luge? :ashamed: :)

Emby^ ja rakas Jormaliini 7+ vai 8+?

Sanmar mä lopetin luget 9+3 jo, disperiininkin ois saanu lopettaa 11-12 viikolla, mut täytyy kyllä tunnustaa, että vielä niitä napsin.... Siitä kun ei mitään haittaa oo pienelle ja pitää ainakin istukan verisuonet sitten varmasti auki. Mulla kun yhellä tutun tutulla oli koko raskausaika vähän hankalaa ja vauva oli koko ajan tosi tosi pieni ja jäljessä viikoista. Sitten ihan lopussa vasta älyttiin, että istukka ei oo päästäny läpi oikeen mitään enää viimesillä viikoilla ja vauva oli ihan nälässä, tämä ois luultavasti korjaantunu sillä disperiinin syömisellä. Sitäpaits se ehkäsee raskausmyrkytystäkin! Eiks oo jännä, että tarvii ittelleen kaikki tommonen niin perustella eikä sit "uskalla" olla syömättä. :LOL:

Vähän sama kun oon nyt jostain kehittäny ittelleni semmosen kynnyskysymyksen, kun kotidoplerilla sydänäänet kuuluu tosi hienosti, niin joka ikinen ilta ne on pakko kuunnella, vaikka ois kuinka rättipoikki sänkyyn päästessä. Takaraivossa järjetön ajatus siitä, että jos ei kuuntele, niin sit jos ne ei kuulukkaan niin se ois sit mun vika... ÄLYVAPAATA. :D

Emby luget on lugesteronia, eli keltarauhashormonia. Niitä voi saada raskautta tukemaan, on vähän kiistanalaista, onko niistä apua just näissä alkuraskauden keskenmenojen ehkäsyssä vai ei. :) Mutta täällä ainakin nyt on niitten (+disperiinin ja homeettomuuden) voimalla mennä porskutettu eteenpäin!

Naive ja Sissi 12+5

Onnea kaikille uusplussanneille :) Hienoa, hienoa upeeta! Hyvin tuntuu nyt porukalla pienet psyvän matkassa ja mikäs se arvokkaampaa.

Täällä alkaa nyt totisesti olo olemaa aikas raskaanaoleva. RV 35 lopuillaan. Kyllä sitä vielä jonkun verran vieläkin jännittää että pieni jaksaisi loppuun asti ja liikeseurantaa tulee harjoitettua, mutta ei niin överisti mitä ajattelin alussa että nämä loppuviikot olisi ihan paineessa ja hädässä :ashamed: Eli joku sisäinen varmuus ja rauha on kyllä läsnä. On ihan uskomattoman ihanaa kun ystyy kokoajan tuntemaan pienen läsnäolon... että tässä on selk' ja tässä pieni peppu. Haikaranpesän synnytysvalmennuksetkin on käyty ja noin viisi viikkoa laskettuunaikaan. Ihanaa.

Ihan roppakaupalla kaikille teille mitä hienointa odotusaikaa! Kyllä tämä odotus on ollut musta todella ihanaa aikaa.

:heart: Viena & juniori 34+4

Isot onnittelut taas uusille plussanneille :) Täällä puolella etenkin iloinen muiden hyvistä kuulumisista.

Vienan tavoin toivottelen kaikille ihanaa odotusta ja onnen hetkiä :heart:

Astre ja vauveli 33+6

Moi

Mä voisin kans tulla jutustelemaan suljettuun kerhoon, mikäli sellanen ollaan perustamassa. Haluaisin vähän tukea näihin omiin tunteisiin, enkä välttämättä niitä haluaisi julkisesti kirjotella.

Mut saa lisätä tännekkin listalle, jotain täälläkin voin kirjoitella :)

Memelisa & Aurinkoinen Apina 25+1
Km 3/11 (rv15) La 26.2 (5.3) ja esikoinen ois tulossa

Hmph :snotty: täällä on paruttu koko päivä.. Koira lopetettiin tänään :'(

..joten ei muuta lisättävää.. Halit niitä kaipaaville yms, mä meen nukkumaan.. Hiukan tota univelkaa viikonlopulta, kun ei vaan se nukkumatti muistanu tulla :(

Olisiko ketään muuta halukasta perustamaan tuota kerhoa? Mietin vaan kun itse pääsen melko harvoin kirjoittelemaan, että olisi ehkä hyvä jos joku aktiivinen jaksaisi sen perustaa? :) Ettei sitten jäisi hyväksyntöjä roikkumaan sen takia kun en pääse koneelle tms.

Täällä ei ihmeempiä. Kurkku kipee, väsyttää välillä tajuttomasti. Pahoinvointia ehkä häivähdys joskus aamuisin. Tosin alussa ollaan vasta...testit on kyllä olleet nyt kirkuvan punaisia. TM:stä ei tullut koskaan kuin vaaleeta plussaa, joten sikäli ollaan luottavaisin mielin :) Mä en jaksaisi oottaa että maha kasvaa ja liikkeet tuntuu. Sinne on vielä ikuisuus...kuten ekaan ultraankin..:|

Emby :hug:

Bubba 5+6

Memelisa, kiva kun tulit tännekin! :)

Embylle pahoittelut ja lohtuhali! :hug:

Sanmarin ultrakuulumiset kävin kurkkimassa tuolta kuukausipinosta, Onnea siis toooosi paljon!!! Ihan huippua! :heart:

(.) Tänne ei ihmeempiä, vatsa kasvaa ja voisi elää pelkällä suklaalla! :saint: Muutenkin ruuasta on tullut tosi tärkeää. Vielä ei ihan hirveästi ole tullut kiloja mutta esikoisestakin ne räjähti käsiin vasta viimeisellä kolmanneksella. On muuten tämä raskaus ollut tähän asti täsmälleen samanlainen kuin esikoisesta, sikäli kun siitä nyt jotain muistan.

Voikaa hyvin! :kiss:

Imoen & Mantti 23+0 (poks)

Imoen ihana, kun kävit kurkkimassa :D Ja kiitos onnitteluista :heart:

Pistän ne ultrakuulumiset nyt tähänkin (laiskana kopsaan tuolta kk-pinosta):
Siellä meidän pieni tänään aamulla köllötteli Kaikki rakenteet näytti normaaleilta, kokoa oli 4,54cm ja niskaturvotusta 0,9mm. Koko vastasi viikkoja 11+2, kun menkoista laskettuna tänään 11+4 ja varhaisultrasta laskettuna 11+3. Laskettuaika pysyi menkkojen mukaan laskettuna, eli 31.5. Tosin oviksen mukaan noita viikkoja on ainakin tuo yksi päivä vähemmän ja la olisi sen mukaan kesäkuulla. Kovin oli vaan laiska tai sikeä uninen tuo meidän papunen. Aluksi katsoin ultraruutua ihan kauhusta kankeana, että onko se elossa ollenkaan, kun ei liikkunut. Piti ihan kätilöltä varmistaa, että onhan hän varmasti elossa ;) Sitten kun kätilö aikansa tökki pientä, niin hetken jaksoi liikkua, mutta sen jälkeen kävi takaisin unille. Taitaa olla äitiinsä tullut noissa unenlahjoissa :D Kysyin sitäkin, että onko varmasti normaalia, että oli niin vähäliikkeinen, mutta kätilö vakuutteli, että on ihan normaalia.

Oli uskomaton fiilis kaikkien keskenmenojen, menetyksen ja surun kyynelien jälkeen nähdä tuo oma pieni :heart: Uskaltaisikohan tässä ihan hiljaa kuiskata sen ääneen, että "meille ehkä ihan oikeasti voi tulla vauva kesäkuussa, jos kaikki menee hyvin jatkossakin" :)

Mieskin oli ihanan liikuttunut ultrasta ja illalla höpötteli kaikkea vauvaan liittyvää. Paras oli, kun heitti, että "Eikö tollasta ultraa saa kotiversiona? Mä haluisin nähdä lisää!" :D Isovanhemmat ei tiedä vielä mitään. Omille vanhemmille paljastan varmaan vkloppuna, kun menen kotona käymään. Miehen vanhemmillekin varmaan tällä viikolla kerrotaan. Töissä lähti oikein ihanat juorut käyntiin, kun päivitin Face statukseen, että "Onnellinen <3" Kumma kun ei ihminen muka mistään muusta vois olla onnellinen :O Varmaan pakko huomenna kertoa pomolle, kun haluan kertoa sille itse, muuten jos en pian kerro, niin juorut kyllä tavoittaa sen nopeasti. Ihana tällänen naisvaltainen työyhteisö :kieh: Onneksi pomo on mies.

Naive ymmärrän hyvin sua, ettet oo halunnu lopettaa asperiinia vielä. Ja tuo sydänäänten kuuntelu olkoon sulle ihan sallittu rituaali :heart: Varmaan vielä sorrun itsekin tohon doppleriin!

Kiva "nähdä" täällä vanhoja tuttuja naamoja, eli Astre, Viena ja Memelisa! Kaikki ootte ihanan pitkällä jo!

Emby pahoitteluhali vielä tännekin koiraystävän menetyksen johdosta :hug: Naive sulle vastailikin noista lugeista, joten ei varmaan tarvi selitellä niistä enempää ;)

Bubba onnea vahventuneista viivoista!!

Sanmar + superpapunen 11+3 (11+5) (Kumpiakohan viikkoja sitä nyt käyttäis?)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Bubba ja caisachu
Mun tekis mieli itkee kun oon niin onnellinen!! Nyt siis raskauden puoliväli ja tunnen jo niukasti liikkeitäkin alavatsalla (ai lähinnä tuntuu et kaveri hypii kohdun pohjalla tasajalkaa) eikä tätä rakkauden määrää voi edes kuvailla vauvaa kohtaan :heart:

Ens viikolla rakenneultra ja perheen kesken risteily ja 5.12. tämä tyttö suhaa Englantiin ostaan kaapin täyteen äitiysvaatteita ja 2.12. tulee vaunut ja turvakaukalo kotiin viimeinkin :) Alkaa olla todellista tää odotus :D

Aamu alkoikin kivasti tänään aamupahoinvoinnilla ja en ymmärrä miks yhtäkkiä on alkanut tulla huonon olon aaltoja taas. Piti yhdessä vaiheessa juosta vessan ovelle asti kun oksetti niin paljon.

Emby iso halaus koiran vuoksi :hug:

Uusi pomo päätti pitää mut äitiyslomaan asti myymäläpäällikkönä :) Alotan äitiysloman varhennettuna kun mies lähtee Afganistaniin joten saan olla sit lasten kans kotona kun mies lähtee koulutukseen. Eli tammikuun loppuun asti pitäisi olla työelämässä.

Champion ja Martta 20+0

Embylle halit koiruuden menetyksen vuoksi! :heart: Täälläkin on jouduttu eläinystäviä kuoppaamaan ja kyllä se vaan on rankka juttu!

Sanmar isoimmat ultraonnittelut ikinä!! Eikö vaan ookkin mahtava tunne. :heart:

Champion kiva, että liikeittä alkaa tuntumaan. :) Itsekin niitä jo kovasti odottelen, mutta taitaavat vielä sitten odotuttaa!

(.) Täällä on tänään jääty kiinni sokerirasituksessa BIG TIME. :(
paasto arvo oli 6.6, tunnin arvo 12.3 ja 2h 12. Rajat ois 5.3, 10 ja 8.6. Nyt sitten ootellaan äippäpolille lähetettä.. Vähän pelottaa. Kyllähän mä tiesin, että niissä jotain häikkää on, kun on ylipainoa ja sukurasitetta, mutta neuvolantädin mielestä olivat tosi korkeella.. HUOH. Nooo, en silti aio liiaks stressata, mutta nyt tehään kaikki vauvan hyvinvoinnin eteen!

Naive ja Sissi 13+3

..täällä on käyty taas tänään lääkärissä.
Kovia ylävatsan kipuja. Ne alko eilen, se vihlos niinko tonne vasemmalle puolelle keskiselkään ja koko vatsa sattus.. Tänään sitte aamulla aamupalan jälkeen alko sellanen polte ja vihlonta tossa rintojen alapuolella et oksat pois :(

Noh, lääkäri ja gynekologi totes, et se vois olla sappikivikoliikkia o_O
Sain särkylääkettä, PanadolForte 1g ja sitte Gavisconia, niiiiin ja lähetteen Tyksiin, et voi sit mennä, jos kivut pahenee tms.. Hyi mitä litkua toi Gaviscon on, kauhiaa!! :x

Jjuu, et sellasta pelkoa tänne taas.

Voi kurja noita sokerirasitusjuttuja! Kauhian moni tuntuu joutuneen sellaseen : / Tsemppiä!

Championille iso :hug: puolivälin kunniaksi :) Hienoa!

Emby^ ja Jormaliini 9+6(?)

Viimeksi muokattu:
Heippa vaan daamit!! :wave:
Oho, en muistanut et oon tännekin jo ehtinyt kirjotella... :ashamed:
Suuret pahoittelut Emby rakkaan kaverin poismeno koskettaa aina. En ees halua kuvitella sitä hetkeä kun tuo oma karvaturrikka on siinä pisteessä... *puuh*
Ja toivottavasti kaikki on hyvin masuasukin kanssa, terkkuja Jormaliinille! :)

Ja onnittelut kaikille jotka ootte saanu mukavia ultrakuulumisia!!
Oma varhaisultra on vasta parin viikon päästä ni toisaalta oottaa innolla ja toisaalta hirvittää et entäs jos... Ei auta kun toivoa parasta.
Naive88 luulen et minäkin joudun sitten aikanaan tuohon sokerirasitukseen... (yli 25v ensisynnyttäjä ja en oo ehkä ihan ihannepainossa...)
Vienalle tsempit loppukoitokseen!! Ei mee enää hirmusen pitkään kun saat oman nyytin viekkuun! :heart:

Täällä ei mitään ihmeellistä, palelut ja sohvalle nukahtelut jatkuu edelleen.. Sekä nenän tukkoisuus. (en tiiä onko jotain flunssaakin?) Ruoka maistuu (vähän liiankin hyvin ehkä) ja on pysynyt toistaiseksi sisälläkin. Tissit on vähän päivästä riippuen kipeät ja välillä ei. :confused: Masussa ei ihmeempiä tuntemuksia; välillä vähän semmosta jomottelua ja huonossa asennossa tulee semmosia vihlaisuja/repäisykipuja.
Ostin kirpparilta semmosen dopplerin tonne kaappiin ja ootan nyt et aika kuluis sen verran et pääsis kuuntelemaan pientä jumpsutusta. :heart:
Ilmoittelen viimeistään varhaisultrakuulumisia!! :wave:
Jaksamisia kaikille!!!

Johanna26 & kyytiläinen 5+5

Ihan toisaalta kurkkailin, mitä tänne nykyään kuuluu. Minä poistuin tästä pinosta kohta 9kk sitten pimu kainalossa.

Sanmar oli kysellyt Lugen käytöstä. Minä käytin Lugeja 12+0, kun edellisen ultran perusteella olin muka yli viikkoa pienemmillä viikoilla. Tiesin, ettei se voinut pitää paikkansa eikä pitänyt. Ja se lopettaminen oli aivan kamalan stressaavaa!

nyt ihan omia ultrakuulumisia vaan: eilen sit oli eka ultra ja voi että muuten hermostutti... onneks olin aamupäivän mielenkiintosella kurssilla, ku töistä tuskin olis kuitenkaa tullu mitään. ja sitten miehen kans mentiin syömään kahestaa eka kertaa sen jälkeen ku tyttö synty 2,5v. sitten. :D oli ihan kivaa ja kummatki uppouduttiin kunnolla keskusteluun ettei vaan tuu mieleen että mihin ollaan menossa ruoan jälkeen...

kaikki siis meni suht hyvin siihen asti, kunnes kävin siihen pöydälle makaamaan, ku sillon nimittäin alko pahemmanlaatunen paniikki nostaa päätään. ja sitten ku se täti alko ultraamaan ni alotinki samantien kunnon parkumisen... ei vaan hermot enää kestäny sekuntiakaan. se sitten vähän kyseli mieheltä et mikäs nyt ja mies selitti keskenmenoista, jonka jälkeen se täti sitten kiireesti rupes vakuuttelemaan et vaikka ei ollut ehtiny ku käyttää ultralaitetta mahan päällä ni oli jo näkyny liikkuvainen normaalinnäkönen pikkunen. oli tosi ihana se täti kyllä! :)

eli kaikki hyvin! koko vastas eilen tasan rv13, niskaturvotusta oli 1,9mm ja kaikki tarvittavat paikat näky normaaleina, joten rauhallisin mielin lähdetään tästä eteenpäin. oli koko iltapäivän sellanen olo ku voisin kuvitella mitä on jollain joka ekaa kertaa elämässään tekee positiivisen raskaustestin pitkän yrittämisen jälkeen. ihanan toivova, onnellinen, mutta vielä hieman epäuskonen olo. =)

tytölle yritettiin selittää, mutta eihän se mitään tajunnu... hinkus vaan telkkaria, hassu. =)

nyt sitten ootellaan ens viikon neuvolaa ja riskilukua, mut enpä kyllä enää jaksa siitä stressata ton eilisen jälkeen. :) pahinvointia on vielä, mut huomattavasti vähemmän ku viime viikolla, joten eiköhän se tästä pikkuhiljaa.

caisachu 13+4 :xmas:

voi itku! neuvolasta soitettiin tänä aamuna, että riskiluku on jotain 190 pintaan ja miulle on jo varattu huomiseksi aika sairaalaan, jossa ne sitten selittää vaihtoehdot.

prkl!!!! |O

tytöstä kävin punktiossa ja se oli ihan hirveetä jo sillon, vaikka vielä olin niin iloisen tietämätön mitä vauvan menettäminen tarkoittaa.

mut nyt ensin se huominen visiitti ja sitten päätetään.

caisachu eipä toikaan onneks mitään vielä meinaa :) Se on silti vaan 190 se riskiluku ja kaikki voi olla hyvin :) Kaverilla oli aikanaan valtava kokovartaloturvotus vauvalla ja kaikki sanoi et kuolee viimestään synnytyksessä ja reipas kaksi vuotias poika taapertaa kotona. SYdämen rakenne on hieman poikkeeva mut siitä ei ole mitään haittaa. Sen vuoksi en itse edes mennyt tohon turvotusultraan tai ottanut riskilukuja. Mitä teidän edellisen odotuksen kanssa kävi kun laitoit ettet vielä tiennyt mitä menettäminen tarkoittaa? Anteeksi kun kyselen mutta en jaksa lähteä etsimään tietoa :ashamed:

Huomenna itsellä rakenneultra :)

Champion ja Martta 21+0

caisachu, eihän nuo luvut kuitenkaan välttämättä pahinta tarkoita, mutta ymmärrän kyllä huolesi. :( Onneksi pääsette pian eteenpäin asian kanssa. Tsemppiä! :hug:

Championille kivaa ultrareissua! =)

(.) Täällä näkyy Mantin liikkeet jo vatsan päältäkin. :) Ja onneksi tuntuu päivittäin liikkuvan, ettei ehdi huolestua liikkeiden puutteesta. Helpottaa oloa kyllä tosi paljon kun ei tarvitse olla enää niiiin huolissaan ku alussa.

Imoen & Mantti 24+1

caisachu :hug: Voimia sinne! Onneksi pääset jo tänään kuulemaan lisäinfoa. Onnittelut kuitenkin muuten hyvistä ultranäkymistä! Uskon, että tuo riskiluku huolestuttaa, mutta onneksi mitä oon tuota "seuloissa kiinni jääneet ketjua" lukenut välillä, niin siellä pienemmilläkin riskiluvuilla on kaikki ollut vauvalla hyvin. Pidän niin peukut pystyssä, että oli vain väärä hälytys!

Bebel ISOT onnittelut plussasta :flower: Ja oikein sitkeää ja pitävää vauvaliimaa, että pikkunen NYT pysyy kyydissä mukana sinne heinäkuulle asti!

Champion tsempit ultraan! Tuohan oikein hyviä kuulumisia :)!

Naive Kiitti onnitteluista! Ja juu, olihan tuo kyllä ihan mahtava tunne nähdä pieni siellä ultrassa :)

Tillukas kiitti kommentista noita lugeja koskien! Muakin hirvitti se lopettaminen kyllä ihan kunnolla. Kyttäsin varmaan viikon sen lopettamisen jälkeen itteäni ja oireita vielä tavallista neuroottisemmin ;) Samaa ihmettelen, kuin Imoen, että voiko siitäkin olla jo 9kk, kun sun tyttö syntyi. Muistan, että kun tulin kuumeilupuolelle palstailemaan ekan kerran, niin silloin oltiin hetki siellä samaan aikaan, ennenkun plussasit.

Olispa itsekin jo niin pitkällä, että voisi tuntea vauvan liikkeitä! Mun on varmaan kohta pakko sortua ostamaan se kotidoppleri, muuten tuun hulluksi. Oon esim. yrittänyt "kuunnella" vauvan sydänääniä sykemittarilla! Miten niin epätoivoista... :D Tänään vihdoin ois tarkoitus kertoa vauvauutiset miehen vanhemmille. Omilleni kerrottiin jo vkloppuna ja itkuhan siinä tuli :)

Sanmar + superpapunen 12+5 :heart:

Bebel onnittelut ja tervetuloa pysyvästi tälle puolelle :)

(.) Elikkäs Martasta tuli Martti ja lapset meillä onkin veljeä toivoneet :) Itsellä on poikaolo ollutkin ja vaikka tyttöä aluksi toivoinkin niin kovin tyytyväinen olen poikaankin! Painoarvio 390g ja ihan viikkoja vastasi kokonsa puolesta. Kova meno oli päällä ja istukka peittää koko kohdun etuseinämän jonka vuoksi liikkeet olleet aika vaimeita vielä. Mut ihana rakkauspakkaus sieltä tulee :heart:

Champion ja Martti 21+1

• Tykkää
Reactions: caisachu
Bebel, ISOT onnittelut plussasta ja hirmuisesti tsemppiä alkuaikaan!! :heart:

Sanmar, tiedän tunteen. Mulla ainakin np-ultra antoi mielenrauhan ehkä kahdeksi päiväksi, sitten aloin taas epäillä että onkohan kaikki edelleen hyvin. Seuraavassa neuvolassa jännitti tosi paljon, kuuluuko sydänäänet. Mulla onneksi liikkeet alkoi tuntua tosi aikaisin, kun istukka on takaseinässä. Ekat liikkeet tuntui rv 17+.

Championille onnittelut ultranäkymistä ja prinssilupauksesta! :flower: Tyttöä minäkin salaa toivoin, mutta nyt kun on sisäistänyt ajatuksen että poika tulee, se on oikeasti tosi kiva juttu.

(.) Esikoisella alkaa tänään rippikoulu. :O Näiden poikien ikäeroa on jotenkin ihan hassua ajatella. Sitten kun tämä tuleva poika on rippikouluiässä, isoveli on jo kolmekymppinen. :LOL:

Imoen & Mantti 24+2

kiitoksia tuesta, tyttöset! teihin voi aina luottaa. :hug:

Campion onnea hyvistä ultrakuulumisista! sillä etten tienny mitä vauvan menetys tarkottaa tarkotin sitä, että miulla on 2,5v tyttö, jonka raskauden aikana kävin punktiossa ku riski oli jotain 1:235. tulin sillon ekasta kierrosta raskaaks ja ei oikeestaan käyny mielessäkään et joku vois mennä huonosti, eikä mennykkään. keskenmenot on ollu siis sen jälkeen.

Imoen odotan kans niiiiiin tota vaihetta et liikkeet tuntuu. muistan, et ekat viikot se oli jotain aivan ihanaa!

Sanmar vai sydänääniä normi sykemittarilla! ehkä doppleri vois tosissaan auttaa paremmin. :LOL: mut älä huoli, tällä puolella riittää ymmärrystä omituisemmillekin tempauksille...

eilen jo sitten selvis et se riskiluku on 1:194 ja se tulee joko Edwardsin tai Pataun oireyhtymästä, joihin kumpaankin litetään vakava monivammaisuus ja vain kuukausien mittainen elinikä jos edes syntyy elossa. nice. : / kävin tänää sitten siellä lääkärissä ja ne oli valmiina et otettas istukasta näyte!! :O en siis ollu ollenkaan valmis asiaan, ku eilen puhelimessa tajusin et tänään vaan keskustellaan. oli kyl tosi ymmärtäväinen lääkäri ja se heti sano et tommoset testit voi tehä vaan jos päätös on vakaa. se selvästi selitti sit samat jutut mitä olin jo netistäki lukenu, mut oli ihan hyvä saada kuulla ne ihan oikeen lääkärinki suusta.

nyt vaihtoedot on siis joko istukkanäyte viimeistään ens viikolla tai lapsivesipunktio sen jälkeen tai ei kumpikaan. mies ei ollu visiitillä mukana, mut heti sitten soitin ja päätettiin toistaseks, et ei tehtäs kumpaakaan. vaikka keskenmenoriski onki tooooodella pieni, on se silti olemassa ja jotenki koko kroppa on todella voimakkaasti ajatusta vastaan sen takia. eikä mikään testi pysty takaamaan 100% että kaikki on hyvin, joten pieni riski on kuitenkin aina olemassa. miehen kanssa sovittiin, et jos ens viikkoon mennessä näyttää siltä et oon ihan hysteerinen asian kanssa, ni sit tehää testit ja hoidetaan asia pois alta ihan vaan oman mielenrauhan takia.

niin, ja kysyin lääkäriltä mitkä mahikset on et näkyis jotain hälyyttävää rakenneultrassa, jos kyseessä olis jompikumpi noista oireyhtymistä, ja sen mukaan on melkosen suuri todennäköisyys et jotain hälyyttävää tosissaan näkyis.

toistaiseksi siis rakenneultraa odotellessa...

caisachu 13+6

Yhteistyössä