Keskenmenon jälkeen plussanneet - syksy 2011 ->

vauvaqme onnea :) muistan sut jostain pinosta :)

Nyt elellään täällä niin pelonsekasta aikaa...tosiaan tuhruilu ei ole yltynyt toistaseksi mihinkään, muuttunut ehkä niukemmaksi mitä eilen aamulla oli. Kipuja ei ole ja rinnatkin vielä aristaa.
On tää niin persiistä vaan odotella miten tulee käymään kun viikkoja niin vähän ettei auta muu :(

Mammuzki&masukki(toivottavasti vielä kyydissä) 4+5
 
Lämpimästi tervetuloa causachu, vauvaqme ja sanmarkin sitten kun uskaltaa! Ja Onnea matkaan! :heart:

Sanmar, ihanaa että olet päässyt jo noin pitkälle! Toivon kovasti että saat perjantaina hyviä uutisia, jännitän sun puolesta! Ja nuo sun tuntemukset on ihan samoja kun mulla alussa. Mun henk.koht. km-raja oli 10+3, ja nuo viikot tuntui kauhean pitkiltä. Mutta nyt aika menee nopeasti. :)

mammuzki, toivottavasti pienestä vuodosta huolimatta kaikki olisi kunnossa! Tsemppiä!

Imoen & Mantti 18+0
 
Huh huh kun mieli pikkasen kirkastu kun juttelin neuvolatädin kanssa... Sanoi että alkuraskaudessa tosiaan tuollainen ruskea tuhru on aika normaalia eikä tosiaan välttämättä tarkoita mitään keskenmenoa...nyt vaan kuitenkin odotellaan :)
Sanoi myös kun mulla nämä päivät ovat just ollut menkkojen viimosia päiviä niin saattaapi johtua siitä...tai kohtu on jotenkin todella edessä että sekin saattaa vuotaa.
Sain onneksi neuvolan kautta varhaisultran kahden viikon päähän kun noita keskenmenoja on jo kaksi perättäistä takana...nyt vaan toivotaan että sinne asti päästään ja tulisi hyviä uutisia.
Pyysi neuvolasta myös että ostan uuden testin ja katson onko viiva haalistunut mutta päin vastoin, viiva oli vain tummunut viime kerrasta..jee, sekin kuulemma hyvä uutinen :)
Pieni hymy kasvoilla jatketaan tätä päivää :)

:D
 
vauvaqme ihan mahtavia uutisia :heart: Onnea hienoista ultrakuulumisista! Voi kunpa itselläkin ois perjantaina yhtä hienoja uutisia kerrottavana. Noi varhaisultran mittaukset saattaa tosiaan heittää suuntaan ja toiseen. Yhellä kaverilla oli varhaisultrassa alkio useamman päivän nuorempi, kuin mitä menkoista laskettuna ois ollu viikkoja. No, np-ultrassa sikiö olikin 2 päivää isompi, kuin mitä menkkojen mukaan olis ollu :D

mammuzki kiva, että siellä on jo parempi fiilis :) Kyllähän toi hyvältä kuulostaa, että testiviiva on vaan vahvistunut. Puoltaa sitä, että tuhru on ihan harmitonta alkuraskauden vuotoa.

syysmyrsky joo, perjantaina ois mulla se ultra. Pelottaa ja jännittääää!!

Neiti-81 sulla on kyllä vauva sylissä tota menoa jo ihan kohta :heart: Ihanaa!

Champion kiva kuulla, että sullakin ollu tätä "maha täynnä ilmaa" vaivaa. Tai siis kiva kuulla, että voi olla ihan normaalia :)

Voi että mä toivon, että saisin jatkaa teiän kanssa palstailua vielä perjantain ultran jälkeenkin! Niin huippua nähdä täällä teitä kaikkia, erityisesti teitä "vanhoja" joiden kanssa tuli roikuttua pitkään tuolla kuumeilupuolella =)
 
Mammuzki mahtavaa! Kuulostaa lupaavalta koska kun mulla on ollu km alkuraskaudessa niin kyl se hormoni on laskenut tosi nopeasti nolliin jo ennen kun vuoto edes on kunnolla alkanut! Esim. mulla oli hcg n.47 ja kun vuoto alko n. viikko sen jälkeen niin oli hcg 9 eli ei testit kyl vahvene jos kesken menee joten etköhän saa hyviä uutisia ultrassa :)

Sanmar mulle joku laitto kun olin alussa et kyl sä nyt tällä kertaa saat roikkua mukana tässä ketjussa ja niin oon saanutkin ja niin saat säkin! Ihan varmaan tulee hyviä uutisia ultrassa sulle :)

Huomenna enää 5 viikkoa puoleen väliin :D

Champion ja Martta 14+6
 
Huomenta.

Kyllä sitä itku tuli eilen kun illemmalla vessareissulla lorahti pönttöön reilummin rusehtavanpunaista :/ ei mitään hyytymiä eikä mitään kuitenkaan... ajattelin jo että laitan siteen kun alkaa kuitenkin valumaan kunnolla...mut ei, se loppu siihen :/ yöllä ei tullu mitään ja nyt aamulla tuli pyyhkiessä ihan vähän tuota samaa ruskeaa tuhrua mitä aijemmin... kyllähän tää pelottaa mutta ei se auta tosiaan kun elellä päivä kerrallaan ja toivoa vaan parasta :)
Eihän sille mitään voi jos nyt lähtee tulemaan pois...
 
voi itku mammuzki :hug:, toivottavasti pikkunen kuitenkin vielä sinnittelee mukana! ja kuten sanoit, mitään ei ole tehtävissä, luonto ratkaisee. odotteluahan tää on itse kullakin. :)

valitin et kun ei ole pahaaoloa ollenkaan ni eihän kaikki voi olla kunnossa. no, nyt sitä pahaaoloa sit on :x. onneks ihan siedettävää kuitenki, mut ihan kiitollinen oon siitä ku auttaa taas nostamaan toiveita etenki sen ti-aamusen verisen tiputtelun jälkeen. päivä kerrallaan... :)

caisachu 7+6
 
Nostetaans tätä pinoa vähän ylemmäs :D

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Sanmar mulle joku laitto kun olin alussa et kyl sä nyt tällä kertaa saat roikkua mukana tässä ketjussa ja niin oon saanutkin ja niin saat säkin!
Kiitti Champion :)

caisachu voisko sua melkein onnitella pahoinvoinnin saapumisesta ;)

mammuzkille pahoittelut tällekin puolelle :hug:

Ne ketkä ei kuumeilupuolella lueskele, niin kerrataan tännekin: perjantain ultrassa tuli siis oikein hyviä uutisia :) Pieni 6+6 viikkoja vastaava alkio löytyi sykkivine sydämineen :heart: Menkoista laskettuna olis ollu rv 7+0, oviksesta juurikin 6+6, eli vastasi viikkoja. Kyllä siinä itku pääsi, kun lääkäri aloitti, että "Onneksi olkoon". Se sydämen sykkeen näkeminen oli kyllä ihana hetki! Varovaisesti siis eteenpäin päivä kerrallaan parasta toivoen.

Mies on kyllä niin ihana, kun on niin innoissaan. Viinkonloopunakin se alkoi ensimmäiseksi herättyään miettimään vauvalle nimeä :D Neuvolankin varasin, se ois ens viikon torstaina. Olot on ennallaan. Tissit melkein entistä aremmat, mutta pahaa oloa ei oo vieläkään. Ehkä ihan hetkittäin, jos ei oo syöny muutamaan tuntiin saattaa tulla pieni ellotus. Väsyttää ja paleltaa. Siinäpä ne.

Mitäs teille muille kuuluu?

Sanmar + superpapu 7+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa hei taas pitkästä aikaa!

Sanmar ONNEA ultrakuulumisista!! :heart: Kyllä niitä odotettiin ja ne on ansaittu! :)

Mammuzki iso lämmin :hug:. Eipä varmaan mitkään sanat riitä lohduttamaan, tsemppiä tutkimuksiin, toivottavasti löytyy jotain, mikä on helpolla korjattavissa!

Caisachu se ellotus on kyllä sitten mukavaa ;) Täällä on pari kertaa oksennettukin, mutta periaatteessa äklötys tulee jossei tasasesti vähintään kolmen tunnin välein jotain syö..

Oma napa voi siis verrattain hyvin, vieläkään en uskalla olla raskaana, ehkä sitten kun nt-ultra on ohi ja elämää edelleen löytyy. Nt-ultra on jo 2.11., ettei enää kauaa odottelua..
Mä olen edelleen saikulla homeesta ja nyt työterveydestä ollaan sitä mieltä, että aletaan hakemaan erityisäitiyspäivärahaa :O Hieman pääsi tämä yllättämään ja nyt onkin sitten työt etsinnässä, jottei ihan rahattomiksi jäätäis.. Mies siis lopettaa just koulutuksen, eikä töitä oo vielä näköpiirissä. HUOH.
Väsymys on aivan tajutonta ja alavatsalla tuntuu selvästi kohta, jota ei voi enää vaivata niinkun pullataikinaa :LOL: sen lisäksi tuntuu selviä ja aika ajoin koviakin repäisykipuja esim yskiessä tai nopeesti noustessa, joten kai täällä jotensakin positiivisin mielin täytys olla :)

Naive ja Sissi 9+1
 
Sanmarille onnittelut vielä tännekkin! Ihanaa!



Täällä la oli eilen ja aamulla ennen neuvolaa sanoinkin just ääneen ettei merkkiäkään syntymästä.. MUTTA
Verensekaista limatulppaa tuli tuossa aamupäivällä sitten joten katsotaan.. eteneekö tämä tästä. Supistukset ovat hukassa olleet mut inhasti nyt alkoi poltella muuten... just sellanen menkkamainen olo... Josko sitä limaa sieltä enemmänkin saisi pihalle ja tuskia lisää niin avot, olis mun ilta kruunattu :D


T:Neiti+ Kiireetön Kihuli 40+1
 
Sanmarille hurjasti Onnea ultranäkymistä! :heart: Mulla tuo huono olo alkoi kunnolla vasta just joskus 7+ viikoilla ja sitä jatkuikin aina johonkin vkolle 14 asti, alkoi jo ärsyttää kun oli jatkuvasti ällö olo. On muuten kivasti kuumeilupuolen pino pienentynyt, toivottavasti häviäisi kokonaan, siis että kaikki sieltä plussaisi eikä kenenkään tarvitsisi sinne liittyä!! :)

Naivelle tsemppiä ultran odotteluun, ei tosiaan ole kauaa enää. :)

Ja Neiti, jos tulee nyt piakkoin lähtö niin hurjasti Onnea matkaan!! Jännittää sun puolesta!

mammuzkille voimia ja toivoa, pitkänkin matkan jälkeen kuitenkin voi vielä onnistua. :hug:

(.) Täällä odotellaan syyslomaa, ts. pitkä viikonloppu tiedossa torstaista maanantaihin vapaata. Huono omatunto kun ei jaksa liikkua yhtään ja pääasiallinen harrastus ollut viime aikoina suklaa & BB, mutta työpäivät vaan vie kaikki voimat. Kymmenen päivää rakenneultraan!

Voikaa hyvin!

Imoen & Mantti 19+0 (poks)
 
Sanmar, ihania ultrakuulumisia sinulla, olen niin onnellinen puolestasi :heart: Kyllä kaikki nyt varmasti menee hyvin ja ensi vuonna onkin sitten täysin uudet kuviot kun on pikkuinen jo sylissä asti :flower:
Se sydämen sykkeen näkeminen on kyllä pysäyttävä kokemus. Meiltä pääsi molemmilta miehen kanssa onnen itku kun päästiin autoon ultrasta. Vähän tuli kyllä tippa silmään jo siellä ajalla, ei pystynyt pidättämään. Se oli vain jotakin niin kaunista ja taianomaista :heart:

Neiti -81, siellä eletäänkin sitten todella jännittäviä hetkiä :) Täältä myös hurjasti onnea matkaan kun lähtö tulee :heart:

Omaa napaa: Täällä on nyt ollut tuota ellotusta ja pahoinvointia taas oikein riittämiin. Viikolla 7 oli oksentelua eniten, sen jälkeen olen yleensä selvinnyt oksentamatta muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, mutta olo on kuin olisi jatkuva järkyttävä krapula. Välillä tekee mieli mennä vessaan ja työntää sormet kurkkuun, josko olo helpottaisi. On niin inhottavaa tuo kiertävä tunne mahassa :/ Ja nyt se on ruvennut vaivaamaan myös öisin, ja erityisesti myöhään illalla. Ja aamut onkin ihan oma lukunsa...
Muutenkin tuntuu, ettei ruuansulatus toimi ollenkaan, on niin turvonnut olo iltaisin ja yöllä muutoinkin epämukava olo.
Se mikä on eniten pelästyttänyt, on sellaiset repäisykivut jotka tulee yllättäen. Viimeksi tänään aamulla kun nousin sängystä repäisi oikein kunnolla oikealla sivulla. Vaikka tiedän, että tietyt kolotukset kuuluu asiaan, niin silti ei osaa ottaa rennosti noita tuntemuksia...
Ajattelin myös tehdä itseästäni (ja todennäköisesti miehestäni siinä samalla) täysin heikkohermoisen ja tilasin Angelsounds dopplerin. Nyt vasta 9. raskausviikko alkamassa, eli eihän sillä vielä mitään kuule, mutta tulevia viikkoja varten. Toisaalta olen niin malttamaton, että alan varmaankin yrittämään heti, ja sitten on hirveä huoli kun ei kuulu, vaikkei edes kuuluisikaan vielä kuulua : / Tää raskaus on näköjään sekoittanut pään täysin, varsinkin kun on jatkuva pelko taustalla. En ole uskaltanut vielä edes työnimeä pikkuiselle miettiä, eli hän olkoon 'pikkuinen' kunnes uskallan luottaa tähän raskauteen ja nimetä hänet jollakin tapaa. Ehkä nt-ultran jälkeen (11.11.) jos kaikki on hyvin, voisi jo vähän rentoutua.

Ollaan myös mietitty, että milloin kerrotaan esikoiselle (täyttää kohta 6v) että hänestä tulee isosisko. Mietittiin, että jos joulun aikoihin kertoisi, silloin olisi jo aika turvallisilla vesillä varmaankin.... Ja silloin alkaa varmaan mahakin jo varmaan sen verran näkyä, että rupeaa ihmettelemään.. Aluksi mietittiin, että jo seuraavan ultran jälkeen, mutten tiedä onko fiksua, jos kuitenkin kävisi niin ikävästi, että menisi kesken...

Tulipas paljon sekavaa tekstiä, mutta helpottaa vähän kun saa purkaa ajatuksia tänne :)

Kaikille hyviä vointeja :heart:

vauvaqme & pikkuinen 8+0
 
Onpas paljon juttua tullut, niin iloisia kuulumisia kun sitten taas pettymyksiäkin :(
Tsemppiä siis kaikille :heart:

Täällä on ollut jännniä aikoja kun ensin epäiltiin raskausmyrkytystä ja sitten oli vaan paineet koholla ja pitkään kestävä päänsärky. Viime perjantaina laitettiin sit neuvolasta lääkärin juttusille kun paineet 158/92 ja päätä särki yhdeksättä päivää putkeen :/ Sieltä lähete ensiapuun josta siirrettiin osastolle seurantaan.

Tilanne tasoittui panacodilla ja levolla ja maanantaina pääsinkin sitten kotiin :)

Kyllä on huolta täynnä vaikka ollaankin jo suht hyvillä viikoilla, vauvelin painoarvio oli 1585g että kyllä sais vähän vielä kasvaa :heart:


Astre ja vauveli 30+3
 
Kiitos kaikille onnitteluista :heart:

Imoen ai sielläkin kuuluu BB:n katsominen "harrastuksiin" ;) Täälä sama vika, vaikka taas päätin etten ala sitä seuraamaan, mutta jotenkin kuitenkin siihen jäi taas koukkuun. Inhaa vaan, kun se tulee niin myöhään, että just ja just jaksaa pysyä hereillä. Mainitsit tosta liikunnasta, niin mä en oo uskaltanu harrastaa yhtään nyt alkuraskaudesta :ashamed: Ehkä sitä nyt vois ryhdistäytyä, kun eihän siitä pitäisi mitään vaaraa olla. Aiemmin oon siis käyny juoksemassa ja jumpassa (bodypumppia, steppiä ja perus kuntojumppaa).

Naive kiva kuulla susta pitkästä aikaa! Ei oo tosiaan sulla enää kauan np-ultraan. Inhottavaa toi, jos joudut jo nyt äp-rahalle, mutta toisaalta jos sen avulla voi pysyä poissa homeesta, niin onhan se parempi vaihtoehto. Toivottavasti asiat järjestyy parhain päin!

vauvaqme mullakin on ollu nyt tällä viikolla tollasia samantapaisia repäisykipuja. Mulla ne on ollu lähinnä yskiessä. Tällä hetkellä siis hillitön flunssa päällä ja välillä kun oikein yskii, niin vihlasee tonne mahan sivuun/nivuseen oikein mukavasti! Mäkin mietin tota doppleria, että pitäiskö sellanen tilata. Tosin niinkuin sanoit, niin mäkin tekisin sillä vaan itteni ja mieheni hermoheikoiks :D Mutta toisaalta, jos sillä saiskin jossain vaiheessa äänet kuuluviin, niin oishan se ihanaa!

Astre huh, onpas sullakin ollu siellä koettelemuksia. Onneksi nyt kaikki paremmin! Ihanan pitkällä säkin jo olet :heart:

Onkohan Nieit-81 saanut jo nyytin syliin ;)?

Ens viikolla olis neuvola. Ensimmäinen kerta mulle koskaan :) Mieskin oli haluksas lähtemään mukaan. Np-ultra piti meillä päin itse varata neuvolasta saatujen ohjeiden mukaan, Soittelin sinne eilen ja aika ois 14.11. Hauska sattuma, että varhaisultra oli myös 14. päivä. Ehkä tossa päivämäärässä on jotain taikaa ja tulisi taas yhtä hyviä uutisia :) Täällä ollaan tosiaan komatta päivää ihanassa flunssassa. Oon yleensä tosi harvoin kipeä ja vaikka tolla miehelläkin on ollu melkein säännöllisesti pari kertaa vuodessa joku flunssa, niin se ei oo tarttunu muhun. Ehkä tällä raskaudella on jotain tekemistä asian kanssa, kun eikös sillon vastustuskyky oo jotenkin heikompi?

Imoen mut voi muuten lisäillä tonne listalle, elikkäs: la 2.6. synnäri KOS tai NKL :)

Sanmar + superpapu 7+6
 
Viimeksi muokattu:
Ompas Astrella ollut säpinää :O : / Onneks kaikki kävi parhain päin! :heart:

Täälläkin on pelko perseessä koko aika.. Onneks on maanantaina neuvola ja tiistaina neuvolalääkäri, ehkä sit voi jo hengittää. Ja jos se lääkäri toivottavasti kirjoittaa sen lähetteen sinne varhaisultraan..

Huhhuh..

Sanmar, täälläkin flunssaa. Mä oon kans ajatellu, et raskaus jotenkin liittyy siihen.. Vaikka ei sais verrata edelliseen, ni oli mulla sillonki nuhaa.. Eiköhän sekin ajan ja levon kanssa mee ohi :)

Emby^ ja rakas Jormaliini (5+2)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas!

Embylle suuren suuret onnittelut, en ole vielä tainnut ehtiä! :heart: Saitko varhaisultraan lähetettä? Luulis, että sun historialla irtois..

Flunssasta olitte jutelleet, mulla on ainakin koko raskauden ajan ollu nenä enemmän tai vähemmän tukossa, johtuu kuulemma limakalvomuutoksista..

(.) Täällä eletään nyt varsinaista pelkoviikkoa.. Molemmat edelliset on menneet kesken 10+ viikolla ja tänään poksui 10+0! Inhottavaa, kun koko ajan kyttää omia oireitaan ja vessareissuja ja kaikkea.. Tosin, olettaisin, että sain tänään doplerilla sykkeen kuulumaan, joten kai sitä kohta jo vois huokasta.. Huomenna neuvolalääkärille, jonka kai pitäs sitten kuunnella ääniä myös. Jännittää.

Naive ja Sissi 10+0
 
Astre, hui, onneksi selvisit säikähdyksellä!

Sanmar, siis mä en todellakaan jaksa valvoa niin kauaa että näen BB:n, laitan tallennukseen ja katson aina seuraavana päivänä töiden jälkeen. :LOL: Viikonloppuna olin keilaamassa ja sekin tuntui ottavan vatsaan jotenkin, alkoi kipuilla. Eli suosiolla jätän kahvakuulat nostamatta kevääseen saakka. Ehtii sitä sitten taas. Laitoin sut listoille mut muutama tieto puuttui... ja sit ihmettelin että laitetaanko synnäritkin mut näköjään alussa oli joillakin, viime aikoina on jäänyt pois. Jos haluattte muut niitä näkyviin, ilmoitelkaa. :)

Embylle hurjasti Onnea plussasta!!! :heart:

Naive, toivottavasti olet saanut neuvolasta hyviä uutisia.

vauvaqme, nuo pelot helpottaa vähitellen. Mä en ole päässyt vieläkään niistä kokonaan enkä esim. uskalla hankkia mitään tavaroita vielä. Ehkä rakenneultran jälkeen sitten..

(.) Tänään poksuu puoliväli!! Huikeaa. Ja niin kiva että vauvan hengissä oloa ei tarvitse enää arvuutella kun liikkeet tuntuu päivittäin. Kolme yötä ultraan vielä...

Imoen & Mantti 20+0
 
Hei!

Onnellisena ilmoitan, että vihdoin pitkä odotus päättyi juurikin sillä toivotulla tavalla:heart:

vahan tarinaa, eli: 20.10 alkoi olla aamupäivällä supistelua ja verisempää vuotoa. Yollä olikin ollut jo kipuja, ja n. klo 15.00 päätimme mennä näytille.
Supistuksia tuli n. 5 min välein, ja tutkimuksissa olin 3cm auki, ja kanavaa oli cm ja reuna paksu.
Päätettiin jäädä saliin odottelemaan josko alkaisi tapahtua (mulla kohtuunopeat synnytykset takana ennestään)

klo 18 olin 3,5cm auki, ja klo 21 vasta 4cm. Pyysin ilokaasua kun olo alkoi olla aika tukala (siihen asti siis olin vaan ihan kävelyllä yms pärjännyt)
Vähän olin epätoivoinen kun eteni niin hitaasti.

klo 21.30 olinkin 6cm jo auki, ja uusi kätilo joka sanoi että pistetääs toimeksi niin päästään nukkumaan vielä, ja puhkastiin kalvot ja laitettiin kohdunkaulan puudute joka siis ei toiminut juurikaan.... (ilokaasu auttoi jopa enemmän!)rytinä alkoi ja klo 23 olin 9cm auki. Huusin kuin hyeena kun roikuin ilokaasussa kuin missakin pelastajassa koska se kohdunkaulanpuudute ei oikeasti tehonnut (juteltiin katilon kanssa siita myohemmin viela ja sanoi etta niin saattoi kayda) 00.00 tilanne olikin sama, ja kätilo kertoi että tulokas on avotarjonnassa ja siksi avautumisvaihe venyi.
Lyötiin oksitosiinitippa käteen klo 00.20 tihentämään supistuksia, olin kyllä tosi tuskissani ja kätilö käski hillitä ilokaasun ottoa kun olin aika pöllyssä:D (juu sillon ei hymyillyttänyt kyllä..)
Pääsin kokeilemaan kontillaan oloa että jokin reuna ja viimeinen sentti häipyisi, ja häipyi, ja samantien tuli tosi voimakas ponnistamisen tarve, enkä pystynyt kuin huutamaan että se tulee :D ja koko sairaala kuuli sen taatusti :D Ja tuli: kätilo huuteli että elä ponnista kun tulee niin vauhdilla, ja yritin hillitä mutta sieltä se siis tuli. Ponnistusvaiheen kesto minuutti :D

Tuloksena 21.10. klo 00.56, oikein terhakka, äänekäs 9 pisteen TYTTO, jolla oli mittaa 51cm ja 3645g :D.
Itse rajusta ponnistusvaiheesta huolimatta selvisin ilman nirhauman nirhaumaa joten olo on mahtava. Niin kiitollinen että vihdoin pitkä yritys, moni epäonnistuminen, pitkä odotus ja pelot palkittiin näin ihanasti.
On ollut kaiken sen vaivan arvoinen. Itkettää jatkuvasti onnesta kun tajuan että vihdoin, VIHDOIN se on mun sylissä

Niin ihanaa <3




T.Hyper Onnellinen Neiti + Pulloposki 4 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Emby^ ja caisachu
Neiti -81 tuhannesti onnea teidän perheelle pikkuisesta prinsessasta :heart::flower: Hän on niiiin suloinen, oih, tuli ihan itku kun on pieni niin ihana :heart:

omaa napaa: En tiedä miten on mahdollista, mutta eilen aamulla ja tänään aamulla olen saanut Angelsounds dopplerilla kuulumaan todella nopean "tsuk-tsuk-tsuk" tyylisen jumputuksen. Laskettiin miehen kanssa, että on n. 170/min eli ei ainakaan oma syke voi olla. Erottuu myös selvästi hitaammista "viuh-viuh" äänistä ja tuulen puhallusta kuulostavasta huminasta. En tiennyt että olisi mahdollista näillä viikoilla, mutta kyllä nyt tuota olen vauvan sykkeenä pitänyt, kun en mitään muutakaan järkevää selitystä keksi. Kesti jonkun aikaa löytää, löytyi tosi alhaalta ja sai painaa aika kovaa. Ja ääni karkaa helposti, eli olen saanut sen kuuluviin maksimissaan n. 20 sekunniksi kerrallaan... Mutta ihana ääni on, niin rauhoittava :heart:

vauvaqme & pikkuinen 8+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Emby^ ja caisachu
Nostellaans taas meitä vähän ylemmäksi :)

Neiti-81 ONNEA hurjasti vielä tätäkin kautta :flower: Ihana pieni tyttö :heart:

vauvaqme ja Naive Onnea molemmille sydänäänten löytymisestä!! Naivelle myös tsemppiä piinaviikkoon! Hyvältähän tuo vaikuttaa, kun sydänäänet kuuluivat :)

vauvaqme mikä Angelsounds doppleri sulla on? Kattelin noita raskauskeiju.fi sivuilta, mutta niitähän oli vaikka minkälaisia malleja jo pelkästään noita Angelsoundseja! Minkäköhänlainen ois hyvä?

Imoen en mäkään todellakaan aina jaksa katsoa sitä BB:tä loppuun, vaikka yritys on aina kova :D Toissapäivänä nuokuin sohvalal ekan 5 min jälkeen ja mies yritti koko ajan tökkiä mua hereille. Kehtas vielä ihan pokkana ihmetellä, että "mikä sua vaivaa, kun oot noin väsyny?" Katoin sitä vähän aikaa, että "Mikäköhän!?" :LOL:

Tosiaan jäi vähän puuttumaan noita tietoja tota listaa varten :D Eli 29v, ensimmäistä ootellaan ja KM 05/10, 09/10, 12/10, 06/11

Tänään ois eka neuvola! Jännittää, kun ei oikein yhtään tiedä mitä siellä tapahtuu.

Sanmar + superpapu 8+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Naive, ihanaa että sydänäänet löytyivät :)

Sanmar Tsemppiä neuvolaan :heart:
Dopplerista: mulla on Raskauskeijun kautta tilattu Angelsounds doppler JPD-100B. Siinä mielessä olen ollut tyytyväinen, että äänet on hyvin löytyneet, mutta ei se kyllä ole sykettä näytölle laskenut. Siinä myös pyörii sykettä etsiessä eri lukuja ja tämä kuuluu ohjeiden mukaan asiaan, eikä niihin lukuihin voi siis luottaa. Kun omaa sydämenääntä kuuntelee, niin laskee sykkeen suunnilleen (saattaa tosin heittää aika paljon), mutta tosiaan tuota heikompaa tuulen suhinaan helposti hukkuvaa vauvan sykettä ei ole näytölle laskenut. Mutta toisaalta sen saa itse laskettua sekuntilaskurin kanssa hyvin. Ja sen kuitenkin erottaa muista äänistä, koska on niin nopea. Ja kun pitää äänet täysillä, niin kuulee kyllä sykkeen ihanasti ilman kuulokkeitakin :heart: Tänään viimeksi taas kuuntelin, ja löytyy oikeastaan joka aamu helpommin, kun tietää mistä kohtaa etsiä, vähän saa eri kulmassa lähetinosaa käännellä ja painaa.

Omaa napaa: Eilen poksui yhdeksän viikkoa täyteen. Nyt siis kymmenes viikko jo alkanut... Niin se aika menee, vaikka välillä tuntuu, että on pelkkää stressaamista ja odottelua. Mutta ei tässä vielä turvallisilla vesillä olla. Toiveet alkaa kyllä jo olla aika korkealla :heart: Kaksi viikkoa vielä nt-ultraan....

vauvaqme & pikkuinen 9+1
 
Neiti-81, äärettömän paljon Onnea koko perheelle! :flower: Pystyn vain kuvittelemaan tunnelmat. :)

Sanmar, toivottavasti ensimmäinen neuvola on ollut mukava. Ainakin sieltä saa läjän kaikkia vihkosia. =)

(.) Jännittää huomista ultraa. Mantti on kyllä hengissä, siitä ei ole epäilystä, mutta toivottavasti hän olisi myös terve!

Imoen & Mantti 20+2
 
Hei!

Osallistuin jonkin verran keskemenon jälkeen haaveilevat ryhmään nimimerkillä äidiksi haaveileva ja nyt osui silmään, että tänne on perusttetu tällainen ryhmä ja ajattelin jos näillä loppuviikoilla viel kerkeisin hiukan osallistua.

Neiti-81 Onneks olkoon :flower:

Nyt en hirveästi ehdi lukea, ketä kaikkia täällä on ja mitä kukakin on kirjoittanut. On vaa jotenkin niin sekava olo ja tuntuu, että koko ajan on aivan hirmuinen kiire kaikkialle.

Chariot, 20vee, Jorvi, LA6.12.2011, km 01/11, esikoinen. kai siinä nyt kaikki tiedot on mitä pitääkin olla.

Chariot ja pikkuinen rv34+2
 

Yhteistyössä