Keskenmenon jälkeen plussanneet loka-marraskuussa

Heippa!

Dulle kyseli D-vitamiinista. Mä sain ainakin neuvolasta suosituksen käyttää D-lisää talvikuukausina joko Multitabs-raskaus -tablettien tai Devitol-tippojen muodossa. Niitä tabuja oon sit napsinu kalkkitablettien ohella (koska maitotuotteita kuluu aika vähä).

Wiivin perheelle jaksuja korvien kanssa.
Ja Äitee, mä ymmärrän sua. Toivottavasti olo paranee pian. Mä sain polilta suppona annosteltavia pahoinvointilääkkeitä ja B16-vitamiinia. Muista kysellä jotain tollasia, jos olo menee tosi pahaksi.

Riikkuli, voi sentään. Lataa tuntojas tänne vaan. Musta on jotenki ihana lukee sun loppusuorakuulumisia. Huolet ja tuntemukset on niin eriä kuin meillä alkutaipaleella olevilla :hug: .

:flower: kaikille ultrassa hyvä uutisia saaneille ja :hug: kaikille, joita huolestuttaa/väsyttää/paleltaa/yököttää tai muuten vaan kypsyttää :) .

-A- 12+2

 
Moi kaikille pitkästä aikaa! :) En oo kirjoitellu ku oon ollu jotenki niin väsyny töistä yms että en oo jaksanu paljon koneella olla viime aikoina, mutta kuulumisia olen kyllä käynyt lueskelemassa aina sillon tällöin.

Tänään kävin ekassa neuvolassa ja minut otti vastaan opiskelija + oikea terkka. Olivat molemmat oikein mukavia. Eivät olisi kuunnelleet vielä sydänääniä mutta pyysin josko kokeiltaisiin ja siellähän se jumpsutti 170/min.

:heart: :heart: :heart:

Jotkut kommentoi, että moni on pudonnu niin kesäkuisista kuin heinäkuisistakin...Itse olen melkeinpä tieten tahtoen vältelly ko aiheista lukemista. :/

tuutikki 10+2
 
Tuutikki: ihanaa, ett neuvolassa lakaikki hyvin ja pikkuisen sydänäänetkin jo kuulunut. Ihanaa... :heart:

Kävelinpä reippaasti tossa pari kilsaa, kun hain tytön hoidosta... Nyt sitten särkee alaselkää ikävästi.. :( Eli mahtaako nämä menkkamaiset selkäjomotukset nyt sitten olla supistuksia? Pikkuinen on ainakin tossa vilkkaalla tuulella taas kerran... Vatsa vaan muljaa ja pissa meinaa tulla housuun... =)

Näinpä tossa matkalla yhtä tuttuakin ja se kauhisteli, ett kuinka voin olla vielä yhdessä kasassa... Kiva, kun alkaa nyt nää kyselyt ja taivastelut... Eilen tuli tädiltä tekstiviesti, ett joko vauva on syntynyt... :kieh: Mä en jaksa, kun se taas alkaa... itsekin haluis jo jakaantua ja sitten kaikki alkaa udella ja soitella päivittäin. No, ainahan voi olla vastaamatta puhelimeen... :LOL:

Riikkuli taas vaihteeksi...
 
dulle sama meillä oli ekassa raskaudessa.. mentiin sinne np-ultraan viikolla 11+jotain ja siellä todettiin sikiön kuolleen n.vko9. joten meillekkin ensimäinen kerta kun nähtiin jotain niin ihanaa :D
ONNEKSI nyt saatii hyviä uutisia :heart: viimeksikin itkettiin nyt vaan tälläkertaa ilon kyyneliä.
 
Olenko ainut, joka lorvii... :LOL:

Ulkona aivan surkee ilma. Vettä tulee ja on pimeetä ja märkää...
Eilen illalla supisteli taas lupaavasti semmoista pientä ja ajattelinkin, ett vois olla ennettä jostain, kun alkoi niin mukavasti pikku suppareilla... Vielä mitä... Yön nukuin kuin tukki. Kävin vessassakin vain 3 kertaa, mikä on kyllä ennätys tähän mennessä... :LOL:

Nyt sitten aamulla jatkunut tommonen pikku jomotus. Välillä ei mitään ja välillä jomottaa tohon selkään ja alavatsaan... Kiukkuinen olen ollut kuin ampiainen koko eilisillan, ett mies on taas saanut kärsiä... :kieh:

Nyt on sitten mun ja miehen vapaa viikonloppu edessä, kun tyttö menee viikonlopuksi mammalle ja pappalle hoitoon. Ihan muuten vaan. Mun kyllä tulee häntä tosi kova ikävä. No, onhan tässä vielä koko päivä aikaa telmiä, mutta kun itse on niin väsynyt, ettei jaksa kauheesti mitään... Ollaan rakennettu vähän legoilla ja nyt hän maalaa ja kohta varmaan pelataan jotain peliä, niin eiköhän hän sitten ole tyytyväinen... |O Miten tässä tilassa jaksais edes synnyttää. :D Meinaa, tänään on ollut tän raskauden uuvuttavin aamupäivä. Mä en olis millään jaksanut edes sängystä nousta ylös ja sain kuitenkin nukkua puol ysiin asti... No, nyt kerään viikonloppuna voimia ja makoilen, vaikka mies on kyllä kehitellyt tekemistä... Kysyi, ett lähdenkö hänen kanssaan TPS:n peliin huomenna? Juu, en taida, kun pelkään koko ajan ,ett vedet menee, kun on se jännä tunne tuolla alapäässä... Sitten lauantaina illalla pitäis mennä viel tuttavapariskunnan kanssa syömään ravintolaan illalla... hohhoijjaaaaaaaa |O No, sunnuntaina hän lupas mennä tytön kanssa elokuviin katsomaan sitä jouluelokuvaa... :xmas: Enpä uskalla lähtee sinnekään... :kieh: Pitäis varmaan vaan lähtee, niin ehkä just silloin jotain alkais tapahtua... =) Mä haluun mun pikkuisen jo syliin!!!! :heart:

Tämmöistä tänne

Riikkuli 37+5
 
Nopeasti vain, ennenkuin menen hetkeksi pötköttämään, vastaan, että RIIKKULI Se limatulppa on tosiaan limaista, venyvää ja veristä luikuraa. Ainakin mulla oli kun sain sen kauneuden nähdä :x Kätilö roikotti sitä kädessään ja se venyi varmaan 20cm pituiseksi limanuljaskaksi. Aika hyvin olen painanut mieleen senkin, vaikka olin ihan sekaisin silloin =)

Kiva hei käydä kaikissa kerhoissa sun muissa lapsen kanssa kun en tieä miten peittäisin mun läskimahan? Omat farkut ei mahdu, yhdet strechousut menee, muuten pitää käyttää mammahousuja ja niissä oikein korostuu mahan muoto! Eikä mulla ole oikein mitään löysiä huppareita tms. En haluisi vielä paljastua, vasta np:n jälkeen mahdollisesti...
 
Heipähei...

Piti lähtee lenkille,mutta aika melkonen keli,tihuttaa vettä...joten jätän väliin.

Ei mulla oikeastaan oo mitään asiaa,tässä sitä kitkutetaan... Riikkuli,mahtaa olla turheuttavaa vaan ruopia lähtökuopissa kun ei ota tapahtuakseen...suosittelen sulle just jotain julkista paikkaa missä ei sois lapsiveden menevän yms.niin varmasti alkaa tapahtua :D

Meen soffalle palapelin kimppun (1000 palaa)

Repa ja kutvonen 15+3
 
:LOL: Asutaan kotkassa,mutta ei oo koriksesta hajuakaan,eli ei tuu kutvonen sieltä....vaan ihan alitajunnasta. :D Keksin miehellekkin jokapäivä uuden lempinimen,noita putkahtelee jostain mielen syövereistä.... B)
 
Täällä taas ja yhtenä kappaleena edelleen... :LOL:

Olipas rentouttava ja ihana viikonloppu....
Lauantaina miehen kanssa harrastettiin heti aamulla se.... ja alkoi sellaiset supistelut, ettei mitään määrää... Olo oli kuitenkin hyvä niin lähdettiin kaupungille vähän shoppailemaan... Klo oli jotain yksi... No, supisteli säännöllisen epässäännöllisesti monta tuntia ja sitten ne taas loppui kuin seinään... :headwall: Mä olin jo niin henkisesti valmistautunut synnyttämään... No, lähdettiin tuttavapariskunnan kanssa sinne TPS:n peliin ja sen jälkeen mentiin vielä ravintolaan syömään ja mun olo oli mitä mainioin eikä supistuksen supistusta koko aikana... :LOL: Jaksoin paahtaa kymmeneen ilman, ett päsin kotiin välillä lepäämään... :D

No, yö meni hiukan harakoille jatkuvan pissahädän ja kuumuuden takia... Tänä aamuna sitten kypsyteltiin taas paikkoja ja johan noita supareita alkoi parhaillaan taas olla 5 minuutin välein, mutta kun otin panadolin ja laitoin kauratyynyn vatsalle, niin johan lakkasi... :headwall: Eli minun synnytystä ei mitkään kikkakonstit käynnista, joten nyt tyydyn odotteluun ja sanontaan, että tulee, kun on tullakseen... =) Pikkuinen ei ihan vielä halua luopua yksiöstään... =)

Tyttöä vaan ihan hirmuinen ikävä, kun hän lähti sitten isukin kanssa suoraan mamman ja pappan luota sinne elokuviin... Jä hänkin oli minua kaipaillut eilen ennen nukkumaanmenoa ja ihan itkenyt, mikä on todella harvinaista... Onneksi hän tulee kohta kotiin... Ikävä on ollut hirmuinen! :heart: Mutta kyllä tämä viikonloppu teki mulle ja mun miehelle hyvää. Kerrankin ihan aikaa vaan toisillemme ja ystäville... Tämmöistä tilaisuutta ei varmasti pitkään aikaan ole edessä, joten hienoa oli, että pystyttiin molemmat nauttimaan siitä... :D

Tämmöistä tänne viikonloppuun kuuluu... Hyvää sunnuntaita naiset... :heart:

Riikkuli 38+0
 
Riikkuli jollet ois heti alussa sanonu että yhtenä kappaleena niin oisin ollut sun tekstistä (tosta alusta) ihan varma että teitä on jo kaksi!

Mitähän mä oon ite viimeksi kirjottanu, ei mitään hajua... Tänään ollut rankka päivä. Eka aamulla kiireessä koiran kanssa lenkille joka sitten kostautu, maha oli pitkään kipeä (en tie oliko supistuksia, luultavasti koska muistaakseni samanlaista kipua oli kun synnytin mutta nyt ei kyllä maha kovettunut. Se on tuntunut erilaiselta) niin että aina hetkeksi helpotti ja sitten taas sattu :/ No, se meni sitten ohi mutta aika vierähti sisäleikkipuistossa ja shoppailemassa niin kyllä oli veto pois kun kotia pääsi. Nyt on sitten taas väännetty joulukortteja (ei vieläkään valmiita kun liima loppu...) ja tehty pikaimurointi että kai mä vähän oon piristyny :whistle: Niin ja pyykkikonekin pyörii joten hyvä minä! Nyt pitäis lähtee sit koiran kanssa, ja koittaa mennä hissukseen :whistle:

Huomenna neuvola, jännä nähdä paljonko on painoa tullut ja sf-mittaa! Painosta en yhtään voi veikkailla kun näköjään tohon omaan vaakaan ei voi yhtään luottaa, parikertaa käy peräkkäin niin 3kg heittää...

Vinja ja Urmi 26+6(vissiin)
 
Mitäs kaikille kuuluu? :wave:

Riikkuli on vielä yhdessä koossa, kuinkahan kauan ;) Aika lupaavia supistelu-sessioita teillä ollut, luulisihan tuota, että paikat olisivat vielä entisestään kypsyneet... :wave:

Hmm... milloin olette kertoneet lapsille, jos sellaisia löytyy, vauvasta? Me on tässä vähän jarruteltu, mutta mietin vaan miten kauan sitä voi salata, kun kyllähän tuo maha pömpöttää, niin että saunassa ainakin luulisi pistävän silmään kohta :whistle: Neuvolatäti kertoi tällaisen tapauksen, että oli venytetty kertomista mahdollisimaan pitkään, niin sitten kun viimein kertoivat, niin lapsi oli sanonut "ai nytkö sä sen vasta huomasit!" :LOL: Jos jouluun päästäisiin, niin olisi tasan rv 16, alkaakohan se olla jo vähän takaraja vai... Miten ootte tehneet?

stoppis 11+6 (jee, huomenna alkaa taas isommalla luvulla =) )
 
Stoppis myö ajateltiin et kerrotaan pojille np-ultran jälkeen mut esikko kyllä yks päivä veljelleen tokas et:pitää olla hiljaa et äiti saa nukkua kun se on katos raskaana...ei olla mitään sanottu mut vissiin lapsilla on joku aavistus??voisko olla?

Riikkuli Mie jo luulin et olet päässyt tosi toimiin kun aloitin lukeen tota tekstiä...mut hyvähän se on et kova yritys on supistusten aikaan saamiseksi ;)

Mie en pysty syömään oikeestaan paljoa mitään...lämmin ruoka ei mene alas,ei leipä,leikkeleet,juustot,salaatit,makeat/suolaset herkut...ainut mitä pystyy syömään on omena,appelsiini,kiiwi,jogurtti ja illalla muutama lusikallinen mysliä mut kaiketi sitä noillakin jo pärjäilee.

Pojista ei tälläistä pahoinvointia ollut ollenkaan nyt on kesto krapula koko päivän joka ei ole niin kivaa,ukolle sanoinkin et joko siellä on kaksoset (tää on hormooni raskaus) tai joku norsunpoika...mut ihan epätodellista miulla :ashamed: mut onhan se hyvä et voi nyt toivoa et vauvalla on hyvin asiat kun äidillä ei niinkään.

Äitee ja Sisu 6+2 viellä viikko ultraan...jännittää.
 
Ei tartte Riikkulin kauaa enää toivottavasti venata! Me tehtiin esikoisesta 38 viikolta asti varmaan joka päivä kaikki käynnistys-yritykset, mutta vielä 41+2 oli kohdunkanava? 3cm ja kaikki paikat TÄYSIN kypsymättömät ja kiinni...Ei se spermakaan aiheuta suppareita jos paikat on ihan kiinni, vasta sitten jos siellä on jo hieman auki paikat ja pääsee ainekset oikeissa paikoissa vaikuttamaan.

Viikonloppu hurahti! Väsymys alkaa ihan oikeasti kai helpottamaan kun päiväunia en ole nukkunut tänään (eilen huilasin hetkisen) ja iltaisin jaksaa hyvin jo valvoa normaaliaikaan asti. Muutenkin olo alkaa olla aika oireeton ja siksi jännittää torstainen neuvola+neuvolalääkäri, jossa ultra. Tosin kohtu tuntuu jo selvästi eli kasvua ainakin on tapahtunut ja jollain ilveellä mun taaksepäin oleva kohtu painaa mun rakkoa inhasti. Jos rakko pääsee liian täyteen esim. yöllä, ei meinaa tulla pissaa ulos. Tulee ihan liruna ja sitten kun saa isoimmat paineet alta pois, alkaa vasta kunnolla tulemaan. Tosi rasittavaa!!

Pitäs alkaa yrittää myös tuon ruokavalion kanssa tsemppaamaan nyt alusta asti. Syön ihan liikaa ja herkuttelen varmaan joka päivä jollain. Esikoisesta tuli 18kg, kaikki kyllä lähti, mutta mulla on BMI aika tasan 25 niin ei tarvitsisi tulla noinkaan paljoa. Onneksi ei mitään sokeriongelmia ole ollut.

Eeva ja vaavi 10+4
 
Huomenta!

Olitte vanhemmille lapsille kertomista miettineet.
Meillä tuleva isosisko (vajaat 5v) saa luultavimmin kuulla asiasta jouluna. Viikkoja silloin 16-17. Uskoisin hänenkin jo jotain aavistelevan, koska on miehelle suunnitellut jo ens kesän kävelylenkkejä tyyliin 'mä poljen pyörää, sä talutat koiraa ja äiti lykkii vauvanvaunuja' :) .
Ihmeellinen vaisto niillä lapsilla kyllä on - vaikka kaikkki vauvamateriaali ja -keskustelut on pidetty salassa.

Hyvää viikon alkua kaikille!

-A- rv 12+6 *siirtyi vkonloppuna käyttämään mammahousuja*
 
Täällä odotellaan siis esikkoa,eli ei ole lapsia kelle kertoa.... :D

Mulla on tullu maha....pakko se on uskoo ettei toi pelkkää turvotusta ole kun on tossa joka päivä :D Tosin iltaa myöten koko kasvaa,joten silloin kai turvottaakin.

Milloin olette esikoisesta tunteneet liikkeet? En tunne vielä mitään,vaikka toukokuisissa tuntuu että kaikki on tunteneet jo suurinpiirtein rv13 asti :eek: En kyllä oo vielä huolissani,mut kovasti jo odotan että josko kohta :p

Oon yllättävän terveellisellä ruokavaliolla pysynyt,täytyy oikein ihmetellä :saint: Mutta en oo kyllä ollu herkuttelutyyppiä alunperinkään...ruoka kyllä maistuu :D Saa nähä miksikä sitä raskauden jälkeen muokkautuu,en oo koskaan ns.lihonut,on siis pysyny paino melko samoissa aina...

Äitee: Voimia pahoinvoinnin kanssa,kyllä se siitä ennenpitkää :hug:

Onkohan Riikkuli vielä tänäänkin kokonainen? :p

Repa ja kutvonen rv 15+6
 
Kiitti kivoista kommenteista!!!! :D

Mä olen perk.... täällä vieläkin.... :headwall: Tulen hulluksi, tulen hulluksi, tulen hulluksi!!!!!!!!!!

Stoppis:: Mä kerroin tytölle np-ultran jälkeen tyyliin, ett äiti kävi tänään lääkärissä ja lääkäri kertoi, ett äitin masussa kasvaa vauva. Ja sitten näytin ultrakuvat. Se meni hienosti ja sen jlkeen ollaankin paljon vauvasta puhuttu. =)

EevaRouva: Täällä nuo paikat on pehmeät ja auki ja seksiä tullut nyt harrastettua, mutta se käynnistää vaan sen kauheen kivun tonne alavatsaan moneksi tunniksi, etten enää edes tiedä onko ne supistuksia vai jotain ihan muuta...

Repa: Mä aloin tuntea esikoisesta liikkeitä, siis sellaista kalan pyrstön kutittelun tuntuista joskus viikolla 16-17 ja aina vaan iltaisin ennen nukahtamista. Semmoista jännää kuplintaa, etten aluksi edes tajunnut liikkeiksi. :D

Vinja: Oletpa ahkera joulukorttien suhteen... :xmas: Mä tyydyin tänä vuonna ostamaan ihan tiimarin valmiskortteja. :xmas:

Äitee2: Kyl munkin täytyy rehellisesti sanoa, ett lulis jo ett jotain tapahtuu, mutta ei... Mä olen täällä vielä vkolla 42 teitä kiduttamassa näillä kärvistelyillä... :LOL:

(.): Olen niin turvoksissa ja kauheen lihava, ett en kestä enää... Tänään neuvola enkä halua sille vaa´álle, koska se ei valehtele yhtään. Mulle oli tullut jo viime kertaan mennessä +21kg! Mä pelkään mitähän nyt näyttää, kun mun sormet ja varpaat on kuin lenkkimakkarat!!!!! Ja voitteko kuvitella mitä mun mies viime yönä oli tehnyt... Hän oli kännykkäänsä nauhoittanut mun kuorsaamista, kun ei saanut sen takia nukuttua ja kuunnellutti sitä mulle aamulla.... :kieh: kauheeta... Se en voinut olla mä... Se tuli kuin jostain ison äijänkörilään suusta... Tosi kiva mennä synnytysosastolle sinne toisten äitien joukkoon kuorsaamaan.... :ashamed: Mä tunnen itseni muutenkin valaaksi ja ihan hirveeksi tällä hetkellä, ettei mitäään järkeä. Esikoisesta ei kilot haitannut, kun tiesin, että kyllä ne sitten lähtee, mutta nyt jännittää jotenkin ihan hirveesti, kun joka lehdessä toitotetaan, miten se ja se julkkis pääsi kuukaudessa takaisin omiin mittoihinsa
Koodi:
! :headwall:   :kieh: 
Tulen kertomaan myöhemmin neuvolakuulumiset....

Aurinkoa päiväänne naiset!!!!!!! :heart: 

Riikkuli 38+1
 
Heippa pitkästä aikaa! Järkky yskä vienyt voimat kokonaan. Öisin hankala nukkua, siispä päivät menee puolinukuksissa. Eikä tännekään ole mitään saanut aikaiseksi kirjoitella. Töissäkin vielä kiire painaa päälle, ja kun ei kuumettakaan ole, niin en ole saikkuakaan hakenut. Jospa se tästä vähitellen...

Me kerrottiin vanhemmille lapsille vauvasta np-ultran jälkeen. Tosi iloisia ovat olleet. Nuorimmainen 8v. käy aina iltaisin sanomassa vauvalle hyvää yötä ja silittelee muutenkin. Ja keskimmäinen, jo 13v., joka vielä joskus kattoo iltaisin telkkaa äitin sylissä, kyseli että voiko sun syliin enää tulla. Ihania lapsia! :heart:

Repa Muistaakseni tunsin ekasta liikkeet vasta joskus rv19 tienoilla ja joillakin voi mennä pitemmällekin. Kyllä ne vielä sieltä tuntuu!

Äitee Tsemppiä pahoinvointiin!

Puella ja Kompiainen 18+5, (puoliväli lähestyy)
 
Hellurei!

Repa Mä tunsin esikoisesta 20+0 ekat liikkeet. Mulla istukka oli edessä ja kohtu taaksepäin niin se osaltaan vaikutti asiaan, mutta ihan normaalia on tuntea vasta 20+ ekat liikeet. Mullakin oli 20-22 tosi harvoin tuntui liikkeet ja sitten vasta 22+ alkoi tuntumaan ihan päivittäin monta kertaa. Mäkin huolin silloin kun olin varmaan vika, joka tunsi liikkeet, vaikka mulla oli kk:n eka laskettu aika esikoisesta.

Riikkuli Nyt alkaa loppu tosiaan olemaan käsillä kun alkaa tulla tuo inho mahaa ja olotilaa kohtaan :D Muistan hyvin ne fiilikset (ja mulla meni 10 pvää yli). Itkin joka päivä miehelle, ettei vauva synny IKINÄ!! Turhaan on vaunut ja sängyt ostettu, ei meille synny vauvaa, se jää mahaan!! :LOL: Ja turvoksissa olin minäkin, nilkka jatkui pohkeen paksuisena pötikkänä ja varpaista nousi nilkkaa kohti sellainen nestepussi...Uuhaah ja silloin oli kesä! :kieh:

Joo, mä oon kysynyt esikoiselta 1,5v, että oisko kiva jos meille tulisi vauva niin hän vastaa "JOO! Ville!" Eli meidän naapurin vauva... :saint:
 
EevaRouva: Kuulostaa ihan just multa toi sun kertomus... :LOL: ja kyllä, täälläkin nilkka on pohkeen paksunen ja näkisitpä mun jalkapöydän... :whistle:

Neuvolakuulumisia tulin kertomaan....

rv 38+1
pissa puhdas
turvotus ++++++++
Rr 120/78
Syke 140-150
sf 35
paino +1000g (lähestyn siis mammutin elopainoa... kokonaissaldo jo +22kg :ashamed: )
rt
liikkeet ++

Ei ollut oma neukkatäti, vaan sijainen... :( en tykännyt yhtään... Kyselin tuosta sexon jälkeisestä kivusta/suppareista, niin vastaus oli, että niin kyllä siellä sitten jotain tapahtuu... Juu, mutkun kipu saattaa kestää monta tuntia, mut eipä osannut vastata. Hymyili vaan kauniisti...

Kävelin neuvolaan "reippaasti", mutta ei edes yhtä supistusta tullut... :kieh: Nyt sitten alapää ihan hellänä eikä kunnolla pääse tuolilta ylös...

Hei, mun on pakko kysyä tämmöistä, kun mun 2 lasta saanut kaveri ehdotti, ett kannattaa ottaa lasi punaviiniä hissukseen, niin se saattaa käynnistää synntyksen, jos lähtö muutenki lähellä. No, minä olen koko raskauden ollut niin tupakka ja alkoholivastainen ( en edes yhtä kulausta maistanut mistään alkopitoisesta), ett uskaltaisinko kokeilla täs jos vaikka tulis suppareita joskus niin pientä lasia punaviiniä samalla? Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? Pakko kysyä, koska en googlettamalla löytänyt mitään faktaa tämmöisestä...

Riikkuli 38+1 (tarviis varmaan vaihtaa nimimerkki mammutiksi)
 
Tässä pikaisesti lääkärineuvola terveiset:

RR 132/80
sydänäänet 142
B-hb 133
liikkeet ++
tarjonta rt? (ei ollut ihan satavarma mutta melko varmasti)
sf 27
paino +512 (eli taaaaas liikaa, et jos ei ens kerralla olis noin paljon niin olis hyvä... Mun mielestä ihan ok toi painon tulo mutta pakko niiden on näköjään aina masentaa ja valittaa :( )
kohdunsuu kiinteä ja kiinni pituus 4cm.

Että painoa lukuun ottamatta kaikki oli ihan kunnossa. Synnytystapa-arvioinnista (tyttö kun jäi jumiin ja lääkäri sanoi että yhtään isompi ei olisi saanut olla niin vähän se pelottaa mahtuuko) kyselin niin sano että sitten vikassa lääkärineuvolassa muistutan asiasta niin katotaan onko tarvetta. Sitten sano että jos samaa tahtia kasvaa kun nyt on kasvanut niin luultavasti tulee olemaan yli 3,5kg.


Riikkuli
mulla ei ole kyllä mitään hajua tosta punaviinijutusta joten en uskalla sanoa juuta enkä jaata.

Vinja ja Urmi 27+0 (eli sama kuin sf-mitta!)
 
Täällä yksi panikoija ilmoittautuu :wave:

Mulla keskeytynyt km kesäkuun alussa, epäsäännöllisen kierron ja tero-kuurien jälkeen vihdoin testi näyttää kahta viivaa :heart: mutta en tahdo millään uskoa todeksi...
Ekan testin tein toissa sunnuntaina josta tuli haamu ja nyt lauantaina tein uuden (ei herkän) ja selvän viivan sain...ei kuitenkaan yhtä tumma kuin kontrolli ja sekös tässä nyt vaivaa mieltä :ashamed:

Eka ultra on varattu 12.12 ja mielessä pyörii jo kaikki kauheudet mitä kesällä jouduttiin kokemaan.

Oireita on ajoittainen huimaus ja yht' äkkiä tulevat huono-olo kohtaukset. Nännit on arat ja välillä vatsa pömpöttää kun siellä "polttelee". Täytyy nyt hiljokseen antaa ajan kulua...

Jään kurkkimaan vielä taustalle =)

Gatsu (rv. 5+4)
 
Riikkulille piti vielä sanoa, että kyllä sä voit minusta pienen lasin punaviiniä ottaa jos siitä olisi apua (olen kuullut samaa). Itse olin esikoisesta alussa tosi tarkka, mutta puolen välin jälkeen join kyllä pari kertaa ruoan kanssa pienen lasin viiniä. Heh ja ehkä se onkin teillä hyvä savustuskeino jos et ole pisaran pisaraa maistanut niin vauva sanoo YÖK ja päättää ulostautua.

Tervetuloa Gatsu!
 
Heips...en oo kerenny taas moneen päivään koneelle.

arvatkaas kuulkaas mitä... meitin perhe lähtee kahen viikon päästä thaimaan lämpöön B) B) B) millään ei malttais odottaa.

mun täytyy huomenna soitella kättärille ja kysellä kerkeisinkö ultraan ennen lähtöä kun muuten se on sitte liian myöhästä.

mutta kirjoittelen huomenna enemmän kun saan tietoa pääsenkö np-ultraan vai jääkö väliin..


wiivi84 & ? 10+5
 

Yhteistyössä