Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

malttamaton Tsemppiä supistuskipuihin! :hug: Toivottavasti saat saikkua hoitajalta. Kyl sen pitäis pystyä kirjoittaan. Ja on kyl aika menny nopeesti nyt kun taaksepäin aattelee! :) Et kyl se aika sullakin kuluu huomaamatta! :) Aluks tuntu, ettei viikot kulu millään ja nyt alkaa jo iskeen paniikki, et se vauva on kohta sylissä.. :D

Nellielli ja pötkö 38+2
 
Lääkärineuvola takana! Tänään 38+3.. Painoa tullut 233g/vko.. Verenpaineet edelleen alhaiset, 96/68.. Pissa oli puhdas.. Sf-mittaa nyt ei otettukaan eikä hemppaa.. Vauvalle painoarvio tällä hetkellä 3300g ja katsoi, että kyllä se edelleen tytöltä näyttää.. :) Ja ei nyt ainakaan näillä näkymin oo jättivauvaa tulossa.. Huh! :D Kohdunsuulla ei ollu tapahtunu kyl mitään.. :( viä on 3 cm ja on suljettu ja epäkypsä.. näin mulla tässä lukee.. pah.. Kyl mä luulen, et käynnistykseen mennään.. eih.. :/ Sain pampersin laatikon, jossa oli vähän erilaisia tuotteita.. :) Sen sentään muistin nyt pyytää, kun kerran muutkin on jo saanut! :)

Nellielli ja pötkö 38+3
 
nellielli Äkkiä ne paikat siitä kypsyy, kun tulee tilanne päälle :) Esikoisesta tilanne oli lääkärineuvolassa sama (37+0) ja tyttö syntyi ihan itse 39+6. Olenkin suvun ainoa nainen, jonka esikoinen on syntynyt käynnistämättä...

Onko muilla ollut alkuraskaudessa koviakin kipuja kohdulla, kuin supistuksia? Siis minulla ne ovat ihan normaalia, sama on ollut jokaisessa raskaudessa alusta saakka, jotka ovat kestäneet vähintään 6+0-viikolle. Mutta ei tämä kyllä hääviä ole. Niitä voi hillitä vessakäynneillä ja puristamattomilla vaatteilla, mutta tietyssä vaiheessa lököimmätkin alushousut painavat ja aiheuttavat tuntemuksia, pissa- tai kakkahädästä puhumattakaan. Kun kyseessä on yhteensä 11. raskaus, ei näitä ilman sydämentykytyksiä kestä. Ultraankin on vielä melkein kaksi pitkää viikkoa...
 
(.) täällä kanssa neuvola takana. Saikkua loppuraskaudeksi edessä: supistusten takia ja sen lisäksi oli pissassa proteiinia, verenpaineet vähän koholla ja turvotusta. Vauvan pää oli laskeutunut ja vähän kiinnittynytkin. Tiistaina neuvolalääkäri ja tsekataan tilanne. Sf mitta oli ensin hurja 34cm ja lopuksi mittasi miljoonaan kertaan ja tyytyi mittaamaan 31.5cm. Mittasi vatsanympäryksen ja sai mitaksi 102cm, kun laski jollain ihme kätilöiden kaavalla sai vauvan painoarvio 3300g eli täällä masussa siis asuu jättiläinen?!

Malttamaton rv 32+0
 
Hei kaikille :wave:, tulin päivittämään pikaisesti meidän kuulumiset.

Rinsessa syntyi 8.10. ja mitat olivat 3620g ja 52cm. Eli tunnelmat ovat vuoden takaisiin nähden aika erilaiset (kkm havaittiin lokakuun alussa np-ultrassa). Nyytti on kaiken odottamisen ja pelon arvoinen... niin hellyttävän pehmeä samettisine ihoineen, tuhiseva ja ihanalle tuoksuva. ?

Sektio meni mainiosti ja kotiuduttiin neljäntenä päivänä (äiti antibioottikuurilla varustettuna). Sisarukset ovat ottaneet pienen tulokkaan hellästi vastaan... saas nähdä milloin mahdollisesti mustasukkaisuus astuu kehiin. Keskimmäinen, poika 3v., ihmetteli vauvan kotiutuessa miksei se heti leiki hänen kanssaan autoilla. :D Meidän perheen kokoonpano taitaa olla nyt tässä... kolme lasta vaikuttaa oikein sopivalta määrältä meille.

Hyvää odotusaikaa kaikille! :) Pistäydyn jatkossakin lukemassa kuulumisenne.
 
Quu
Oikein paljon onnea Unelma kolme pikkuisesta tytöstä:heart:!

Sanniz, tosi kiva kuulla että ultra oli kunnossa:)

Hyvä että saikku järjestyi neuvolan kautta Malttamaton! Jospa ne supistukset rauhoittuisi ja verenpaineetkin laskisi, kun ei tartte töissä hypätä? Tsemppiä!

ON: tänään taas ultrattu, kaikki hyvin edelleen eli vastasi viikkoja ja liikkui. Sit vaan seuraavaksi odottelemaan nt-ultraa, joka on 2 vk päästä, voi mato näitten päivien ja viikkojen keston ikuisuutta..

Quu&Toivo 10+2
 
Unela kolmelle onnea vauvelista ja Quulle hyvistä ultrakuulumisista!

Täällä vaan ollaan ja lasketaan päiviä nt-ultraan. Aika tuntuu tosiaan tässä vaiheessa kuluvan niin järjettömän hitaasti. Väsymys ei ota hellittääkseen ja etova olokin on vielä aika paljon läsnä. Nukkumisestakaan ei tahdo tulla mitään, mikä sitten taas ei yhtään paranna tätä jo muutenkin rankkaa väsymystä.

Äsken tein ekat kokeilut kotidopplerilla, ja enhän mä sillä mitään saa kuulumaan, paitsi oman sykkeeni :( Orastavaa panikointia siis ilmassa, mutta huomenna pääsen neuvolaan kuuntelemaan sydänäänip ja elättelen siis toivoa, että josko ne sieltä kuuluisi ja itse en olisi vaan osannut niitä dopplerilla etsiä. Harmittaa :/


MUOKS: vähän lisää kärsivällistä testailua dopplerin kanssa, ja sieltähän se syke löytyi!! Voi ihanuutta <3

Scarleth 10+4
 
Viimeksi muokattu:
Unelma kolme Paljon onnea pienestä prinsessasta! :heart:

tillukas Kiitos tsempistä! :) Kyllähän se tosiaan itekseenkin voi sieltä vielä tulla. Koitan vaan varautua jo siihen käynnistykseen, ettei sitten pety, jos ei mitään tapahdukaan ennemmin ja sinne käynnistykseen joudutaan. :)

malttamaton Hyvä, että sait sitä sairaslomaa! Toivottavasti nyt supparit rauhoittuu. Tsemppiä!

Quu Onnea ultrakuulumisista! :)

Scarleth Hienoa, että sydänäänet sait kuuluville! :)

Nellielli ja pötkö 38+4
 
Onnea unelma kolme pienestä :)

Scarleth ihanaa että sait sydänäänet kuuluviin! Ehkä rauhoittaa hieman kun pääsee aina heti tarkistamaan jos tulee epäileväinen olo.

tillukas Itse olen tuon supistelun kanssa painiskellut myös. Muistan kyllä esikoisesta kovaakin jomottelua, mutta tällä kertaa tuntuu ihan kuin sitä olisi enemmän.
Viikonloppuna tosiaan pitkän automatkan aikana alkoi kova supistelu joka jatkui yöhön asti, lopulta otin särkylääkkeen ja sain nukutuksi. Eilen olin myöhään töissä ja viimeiset 5 tuntia oli supismaisia kipuja jotka säteili selkään ja jalkoihin. Soittelin tänään sairaalaan mutta olivat tosi tylyinä ja käskivät ottamaan uudelleen yhteyttä jos verenvuoto alkaa.. Neuvolasta oltiin onneksi tosi ystävällisiä, sain huomisaamulle läääkäriajan, ja lupasivat laittaa saikkua ainakin joksikin aikaa. Toivottavasti kaikki on hyvin, mutta uskoa vähän musersi synnärin terveiset että yleensä alkuraskauden supistelut on merkki keskenmenosta :( Neuvolassa oltiin toiveikkaampia, tiedä sitten.. Alkavatkohan siellä kuuntelemaan vielä sydänääniä? En tiedä kestänkö odottaa kahden viikon päähän nt-ultraan kuulemaan tuomiota...

mumina 9+1
 
mumina, toivotaan että huomenna saat neuvolassa mielenrauhan! Meilläpäin on tosi vaihtelevaa käytäntöä tuon sydänäänten kuuntelun suhteen. Mulla kuunneltiin neuvolassa 9+3 ja saatiinkin kuuluviin. Kaveri oli noin viikkoa mun jälkeen eri neuvolalääkärillä, joka ei ollut suostunut kuuntelemaan (kaverilla suunnilleen samat viikot kuin mulla eli tuossa vaiheessa liki 10) ja oli sanonut, että 15-viikolta alkaen hän vasta kuuntelee! Ja itse olin tänään jo toista kertaa neuvolassa sydänääniä kuuntelemassa, tosin terveydenhoitajalla, eikä hän yhtään ollut vastahakoinen tähän etenkin kun tiesi, että lääkärissä ne oli jo kuultu aiemmin.

malttamaton, tosi hyvä että sait saikkaria! Kyllähän se nyt on turha riskeerata tässä vaiheessa mitään. Hankalia juttuja nää on kun sitten kuitenkin itse potee huonoa omatuntoa; mä olen tämän alkuraskauden väsymyksen takia joutunut lusmuilemaan töistä milloin milläkin verukkeella, ja tunnen kyllä olevani ehkä maailman paskin työntekijä. Sitten kun voin kertoa syyn ainakin meidän firman parille muulle johtoryhmäläiselle, niin voin ottaa ihan virallisestikin saikkaria, siihen saakka pitää vaan keksiä jotain tekosyitä. Meillä on kuitenkin niin pieni ja tiivis työyhteisö, että täällä on kyllä tosi vaikea jäädä sairaslomalle kertomatta mitään syytä.

Päivät tuntuu tosiaan matelevan, ja toisaalta sitten taas nt-ultra jännittää sitä enemmän mitä lähemmäs se tulee. Viikon päästä se on jo ohi! Jos sitten uskaltaisi vähän huoahtaa.... (niin kai....)
 
heissan kaikille, ajattelin tulla mukaan jakamaan ajatuksia =)

lapsia on ennestään kaksi 09 ja 11 ja nyt elokuussa tule eka keskenmeno joka todettiin rv9 ja pienen kehitys oli loppunut rv 6+4. mitään vuotoja ja kipuja ei ollut joten km oli aikasta yllätys. huomasin vain raskaus oireiden kadonneen jossain vaiheessa..

nyt olen kuitenkin uudelleen raskaana, yhdet menkat kerkesi olemaan tässä välissä ennen kuin tärppäsi uudelleen. nyt huolenani on kuitenkin kun minulla ei ole yhtään mitään oireita, ei mitään tuntemuksia siihen suuntaan että olen raskaana , ei edes turvotusta masussa joka on kaikissa edellisissä ollut heti kova. onkohan tämä nyt jokin merkki että jokin on taas pielessä.? stressaa aivan kamalasti nyt, miten sitä jaksaa ja pystyy vielä odottelemaan useita viikkoja että näkee mikä tilanne masussa on..? eka testin tein kp 30/28 ja haalee mutta viiva kuitenkin tuli apteekin omaan. ajattelin että ois jo ollut ihan vahva. nyt kp 35 tein uuden testin samalla merkillä ja kunnon viiva siihen oli piirtynyt kun reilu viiden minsan päästä menin kattoon, mutta oireet puuttuu..

tää oli nyt omaa napaa, teillä paljon täällä juttua niin menee vähän aikaa kun pääsee mukaan =)

heisu ja rv 5+? kai, vai olisiko jo 6 =)
 
heisu tervetuloa joukkoon, täällä on muutama paininut myös tuon alkuraskauden oireettomuuden kanssa eli löydät kyllä kohtalokavereita!

(.) kävin nyt sitten äitipolilla tämän alaselkäkivun takia näytillä, siis taas...Hävetti oikeasti mennä, kun just siellä viikko sitten olin, mutta mies pakotti. No, sama lääkäri kun viikko sitten. Ulkomaalainen mies lääkäri, jonka kanssa kommunikointi oli jälleen supervaikeaa, mutta siis oli sitä mieltä että menkkajomotus alaselällä johtuu vain hormonien aiheuttamasta nivelien ym venymisestä. Ihmettelin, kun ei ole entisissä raskauksissa ollut mitään tälläistä, niin johtuu kuulemma siitä kun olen nyt "niiin vanha", olen siis 32v. En siis edes halua tietää miltä raskaus tuntuisi 40-vuotiaana ;-) Viime viikolla kohdunsuulla ei ollut mitään muutosta, nyt oli reilulle sormelle ulkosuu auki ja kanana lyhentynyt 1cm:llä mutta kuulemma täysin normaalia uudelleen synnyttäjälle tässä vaiheessa raskautta.

malttamaton rv 32+1
 
heisu81 Tervetuloa joukkoon! :wave: Ei tuo alkuraskauden oireettomuus välttämättä tarkoita yhtään mitään. Itelläkään ei aluksi ollut oireita, kunnes yhtäkkiä alkoi pahoinvointi, joka kestikin sitten pitkään. Mutta joillain ei tuu mitään oireita.

Nellielli ja pötkö 38+5
 
Oi ihanuus: lunta!! Lapset oli niin onnellisia, kun oli tullut lunta. Koirat ei, chihut ovat niin kovia palelemaan, että kävelivät miehen mukaan aamulenkin häntä koipien välissä täristen ja häntä anovasti katsoen "mennään jo kotiin". Tänään on lapset viimeistä päivää hoidossa ja sitten jäävät taas kotiin moneksi vuodeksi :) Tänään heidät vielä laitoin hoitoon, koska alaselkäsärky on edelleen niin jäätävää.

nellielli: etkös sä voisi jo lähteä synnyttämään, niin saataisiin lukea synnytyskertomuksia? Musta niitä on niin ihana lukea.
 
  • Tykkää
Reactions: nellielli
Unelma kolme, onnea Pikkuisesta:heart:

Scarleth, mulla on edelleen vaikee dopplerilla sydänääniä etsiä, ja noita on kaks tuolla:LOL: Eilen neuvolassakin etsittiin taas hyvä tovi kun päältäopäin ei ollu mitään hajua kuulemma miten siellä masussa oleilevat. Mulla lisäksi noi istukat vielä edessä. No mulla jo tuntuu noita potkuja niin paljon etten enää huolestu jos ei heti sykkeitä kuulu.
Hyvä että löysit kuitenkin äänet, ne on ihania kuunnella :heart:

Heisulle tervetuloa!:wave: Oireettomuus ei meinaa mitään, mulla kaikki onnistuneet raskaudet olleet vkoille 8 asti lähes oireettomia, tämäkin vaikka tuplat tulossa.

mites MUMINAN neuvola meni? Alussa on vaikka mitä jomotteluja/särkyjä yms, ainakin mulla ollut onnistuneissa raskauksissa. Joten josko verta eikä muuta kummallista näy niin koitahan olla murehtimatta:heart: Vaikka se vaikeeta onkin. tsemppiä!

Sydänääniä mulla on aina kuunneltu vasta rv 12 jälkeen neuvolassa, ja silloinkaan ei välttis kuulunut. Viime raskaudessa haettiin yli 30 min ääniä rv 16, iski jo paniikki mutta toinen oli sitten piilossa tuolla lonkka/suoliluun kätköissä... tätikin ihmetteli et miten hemmetissä se sinne mahtui:LOL:

Quulle onnea ultrakuulumisista:heart:


(.)
No niin, nyt ehtii vähän kirjotellakin jopa :)
Neuvolassa tosiaan kaikki ok, ei mitään erityistä.
Sokerirasitukseen kuukauden päästä ja ultra 13.11.
Ei siis mitään ihmeellistä.
Liikkeitä on kauheesti:D
Ihanaa kun yöllä kääntyy vasemmalle kyljelle, alkaa kauhee potkiminen ja kääntää oikeelle, niin toinen alkaa kenkiä. Selällään ei pysty olemaan ku tuntuu että tukehtuu :D
Oikealla puolella selkeesti se aktiivisempi tyyppi, tai tunnen ainakin sen liikkeet paremmin. Heittää kovasti kuperkeikkaa ja kenkii toista hereille:D
Toinen sit aina vastaa vissii kääntämällä kylkeä ja jatkaa unia:LOL:
Nyt selkeesti eilisestä taas tää oikeanpuolimmainen kääntyny pääalas, kenkii tissejä kun eilen potki vielä alas molemmat. nyt en tiedä miten tuo vas. puoleinen on, se nukkuu vielä (tää toinen ei tosiaan nuku:D)

Oon myös huomannu et ne on aikalailla eri rytmeissä. Toinen lopettaa niin toinen aloittaa. jne. Lupaavaa :D
No nyt toinenki intoutui taas, ja potkii rakkoa eli ovat erippäin, luulisin :D
On tää niin:heart::heart::heart:

Kelan papruja sais täytellä, mut en oo nyt varma otanko 2 pakkausta ja 1 rahana, vai kaikki rahana. Kuopukselta on paljon vaatetta kuitenkin ja oon kaikista 3 aikasemmasta pakkauksen ottanut, joten vähän tarttis tavan takia ottaa pakkaukset, MUTTA noit kynsisaksia ja harjoja alkaa olla... josko ottais rahana ja koittais makuupussia yms metsästää kirppiksiltä, muutama juttu ois kun ehottomasti haluisin tästä uudesta pakkauksesta.. josko ottais yhden pakkauksen ja 2 rahana.. hmm.....

Ei täällä kummempia. meen nostaa jalat ylös ja rötköttää sohvalle kun kuopus nukkuu :)

T:Neiti + MassuKit 23 POKS
 
kiitos teille lohdutuksen sanoista =) jospa sitä täälläkin uskaltaisi uskoa että kaikki voisi kuitenkin olla tällä kertaa hyvin..pakkohan se on! ei kyllä siitäkään tule mitään jos koko ajan vain kuvittelee kaiken olevan päin honkia! eli positiivisuutta kehiin =)

neiti81: ihanaa, kaksoset =) sielläpä kohta sitten riittää vipinää ja vilskettä =) varmasti mahtavaa seurailla jo siellä masussa miten erilailla he kuitenkin käyttäytyvät =)

ihanaa tosiaan kun tänään herättiin niin maa oli valkoinen! kyllä oli lapsukaiset riemuissaan kun päästiin jo luikureita käyttämään =) toivottavasti toi nyt pysyis niin loppuisi se kuran kulkeminen sisälle.

voisitteko auttaa mua eräässä asiassa että miten mun pitäis toimia?
olen ilmoittanut nyt töihin että olen hoitovapaalla tämän vuoden loppuun saakka, eli siis ekan ilmoitus oikeuden olen käyttänyt. kuopus täyttää sen kolme vasta helmikuussa 2014 eli reilun vuoden saan vielä olla hoitovapaalla ja en ole tosiaan nyt vielä töihin palaamassa. tietenkin uusi äippäloma kerkeää alkaa ennen sitä hyvinkin jos kaikki sujuu hyvin. nyt minun pitää ilmoittaa tämän kuun loppuun mennessä töihin mitä teen hoitovapaan suhteen. no, aion jatkaa ja tiedän olevani jo uudelleen raskaana mutta enhän minä tätä voi vielä kertoa kun koskaan ei voi tietää miten kaikki sujuu. ja kaksi pätkäähän on lakisääteinen määrä ilmoittaa hoitovapaista mutta miten käy sit jos mä ilmoitan nyt töihin olevani hoitovapaalla helmikuulle 2014 ja uusi äippäloma alkaakin jo ennen sitä? mitäs sit, menetänkö 3kk palkan ja lomankertymiset yms. kun olenkin työnantajan silmissä hoitovapaalla vaikka oikeasti äitiyslomalla? sekava sepustus, toivottavasti kuitenkin ymmärrettävissä asian pointti =) kun jos ilmoitankin nyt vain siihen saakka kun oletettu äippäloma alkaisi niin jos kaikki ei sujukkaan niin kuin pitäisi niin mähän joudun sit palaamaan silloin töihin jos kaikki ei raskauden suhteen sujuisikaan mallikkaasti....
 
Unelma kolme onnittelut pikkuisesta, nauttikaa!!!

heisu 81 tervetuloa ja onnea!!

malttamaton hyvä, että hait ja sait sairaslomaa, toivottavasti olo helppaa pian levolla, voimia!

Quu onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja ihanaa, että Scarleth löysit jo nyt sydänäänet, niiden kuuleminen niin helpottaa paniikin orastaessa.

(.) mulla on vihdoin antibioottikuuri purrut virtsatietulehdukseen ja olo on ollut tämän viikon hyvä, suorastaan loistava. Osiltaan mahtiolo johtuu varmasti viime perjantain ultrasta. Meillä oli aivan ihana erikoislääkäri, ja samaiselle itseasiassa mennään kunnallisella puolellakin. Alkukeskustelussa hän tiedusteli mikä meidät sai tulemaan 4d ultraan ja kun kerroin rakenneultrassa löytyneestä kystasta ja huolestani erityisesti menneiden valossa niin hän ehdotti, että sopisiko meille, jos hän tekisikin ns. toisen rakenneultran 2/3dllä ja kirjoittaisi meille Kela -korvauslapun. Sehän sopi meille vallan mainiosti, koska syynä tosiaankin oli huoli emmekä menneet vain ihastelemaan pikkuista. Saimme kuitenkin nähdä myös 4d-kuvaa, mutta pikkuinen piti koko ajan toista kättä otsallaan ja toiselta puolelta näkymän blokkasi suussa ollut peukku nyrkkeineen :) Lääkäri ultrasi tosi tarkkaan, aloittaen päänalueesta ja muutaman minuutin kuluttua hän jo päästi meidät piinasta ja kertoi, että kystaa ei ole enää näkyvissä. Hän oli vielä jotenkin ihanan sympaattinen & empaattinen, uutisen kerrottuaan hän silitti vielä käsivarttani ja se pieni ele tuntui jotenkin vielä kruunaavan hyvän tunteen. Pikkuinen ultrattiin päästä varpaisiin ja meille kerrottiin vielä tarkempaa tietoa suonista, virtauksista, kammioista yms. Ja ei kuulema ole epäilystäkään, meille tulee poika ;)

Ihanaa, valkoista viikonloppua kaikille!

Sanniz & sälli 26+0
 
  • Tykkää
Reactions: nellielli ja Idylli
Sanniz, voi miten ihana lääkäri:heart:! Missäs olitte ultrassa? Ja onnittelut poikalupauksesta ja muutenkin ihan loistavista ultrakuulumisista :)

Noi VTI:t on inhottavia! Mulla ollu jo yks tässä raskaudessa ja mullahan ne on ihan tosi yleisiä raskausajoilla:x
Lueskelin et sekin saattaa johtua osittain kilpparivajauksesta... jännä juttu. Mulla ollu siis ilman raskauksiakin niitä, ja nyt ei oo ollu ku yks kun on tyroksiinit..hmmm...
 
Neiti-81, kiitos! Käytiin Koskiklinikalla ja samainen lääkäri on myös Treen keskusäitiysneuvolassa, selvisi tosiaankin samaisella käynnillä, että meillä on hänelle aika myös kunnallisella puolella. Hän lähetti vielä kotiin kirjallisena ultrauksen tiedot ja päällä oli post-it lappu, jossa vielä toivotti kaikkea hyvää odotukseen ja pian nähdään uudelleen :) Vieläkin tulee niin hyvä ja lämmin olo, kun ajattelee asiaa.

Mä en ole lapsuuden jälkeen kärsinyt vt tulehduksista ja oli todellinen yllätys kuinka kipeää se voi tehdä, erityisesti raskaana ollessa. Olin pari päivää todella kipeä, vatsaa ja alaselkää vihloi ja särki kunnolla. Toivotaan, että 1 kuuri riitti, ensi viikolla pitää vielä viedä uusi näyte labraan.
 
heisu: tosi harva työnantaja maksaa sen 3 kk:n palkan, jos et oikeasti palaa välissä töihin, mutta toisaalta alussahan saa kuitenkin korotettua äitiyspäivärahaa? Eli on ihan TES:stä kiinni tuo käytäntö. Itse kuulun kemian alan työehtosopimuksen alle ja meillä ei saa ellei palaa töihin. Mä kävin töissä esikoisen ja kuopuksen välissä 3kk ja sain kuopuksesta, musta vähän korkeamman äitiyspäivärahan, kun välissä oli tullut joku korotus palkkaan. Nyt mulle kävi silleen tyhmästi, että kuopus täyttää 3.12. 3 v. mutta masuasukin laskettuaika on vasta 19.12. eli äitiyslomani olisi alkanut ennen kuin olisi pakko ollut mennä töihin, mutta olisin tippunut minimiäitiyspäivärahalle: tulot olisi laskettu viimeisen 6 kk:n/edellisen verotuksen mukaan ja olen siis ollut pelkällä kodinhoidon tuella. Mutta koska palasin vakituiseen työhön riitti, että palasin töihin 1 kk:n ajaksi, josta laskettiin 12xkk:n palkka, jonka mukaan laskettiin äitiyspäiväraha ja saan tosiaan nyt sitten 3 kk:n täyden palkan. Jouduin laittaa lapset hetkeksi hoitoon, mutta mies on hoitanut puolet ajasta ja nythän olen loppuajan saikulla äitiyslomaan asti.

idylli hui, kun ihanaa! Meillä kuopus syntyi 39+0 :)

sanniz: onnea loistavista ultrakuulumisista!!
 

Yhteistyössä