Mä en oikein osaa enkä kait uskalla kirjoitella tänne odottajien puolelle..Pelkään vain keskenmenoa joka sekunti!
MiNalo, mäkin olin jo ryntäämässä vastaamaan sulle tähän, mutta
malttamaton ja
kwaidan onkin jo sanoneet kaiken olennaisen. Kun jälkikäteen lueskelen omia ja muiden viestejä, niin olen ihan vakuuttunut, että suurin osa raskaanaolijoista käy nuo ihan samat epävarmuudet läpi (keskenmenotaustalla ne tietysti tulee vähän vahvempana). Mä olen tähän ketjuun kirjoittanut silloin ihan alussa aika monta postausta, jossa ihmettelin ja panikoin oireiden vähyyttä ja muutenkin ihan yleisesti raskauden jatkumista ja ramppasin vessassa tarkistelemassa joko vuotaa jne. Jos testit näyttää plussaa ja mitään huolestuttavan vahvoja vuotoja tm. oireita ei ole, niin
ylivoimaisesti suurin todennäköisyys on sille, että hyvin se menee ja siellä mahassa se vauva pysyy!
Itse olen nyt jo tottunut oireiden vaihteluun ja siihen, että mä en itse mitenkään erityisesti "tunne" sitä vauvan kasvamista mahassani, mutta luonto hoitaa tämän asian onneksi mun puolesta eikä asioiden etenemisellä ja oireilla ole hirveestikään tekemistä keskenään. Siis toki tiedän että joillain on keskenmenoon liittynyt oireiden vaimeneminen joten älkää lynkatko mua tuon lausunnon vuoksi, mutta kun se oireiden aaltoilu kuuluu ihan normaaliinkin raskauteen. Mulla oli ihan alussa yks kaks varmaan viikon oireet lähestulkoon poissa, mutta sitten niitä ehti kyllä myöhemmin tulla ihan täyslaidallinen. Puhun siis nyt vaan tämän yhden raskauden kokemuksella joka sekään ei vielä niin järin pitkällä ole mutta on nyt ainakin kriittisimpien vaiheiden ohi, ,mun kaikesta panikoimisestani huolimatta. Jaksamista siis noihin alun tuskastuttaviin viikkoihin, muutaman viikon päästä fiils on jo ihan eri koska päivä päivältä oma luotto tähän asiaan kuitenkin vahvistuu!
Alussa tuntui että tapahtui hirveesti, koko ajan ultraa, neuvolaa, neuvolalääkäriä tms. Nyt onkin sitten ollut vaan tällaista hiljaista odottelemista ja väsymyksen kanssa taistelua. Seuraava neuvola on parin viikon päästä ja rakenneultra vuodenvaihteessa, kai siihen väliin vielä joku neuvolavisiitti osuu. Lähinnä odottelen, että liikkeet alkaisi tuntua, siihenkin taitaa vielä joku tovi mennä.
Mäkin olen vähän kaivannut uutta pinoa, jos
kwaidan olisi halukas tekemään sen heti niin eikös se olis ihan hyvä juttu? Saatais se sitten saman tien jos tillukkaan ultraan on vielä jokunen viikko aikaa.