Sanniz, ihanaa että se ultra nyt vihdoin on ja toivotaan että siellä tulee rauhoittavia uutisia! Tulethan päivittämään tilanteen sitten tännekin.
Neiti, mä ymmärrän kyllä tuon sunkin linjan fb:n suhteen. Mäkin varmaan katsoisin oikeudekseni iloita siellä avoimesti, jos olisin avoimesti myös kertonut lapsettomuudesta, keskenmenosa yms. Mutta kun en ole. Enkä halua nyt jälkikäteenkään niiden juttujen kanssa tulla ns. kaapista ulos. Siksi olen päättänyt pitää aika neutraalin linjan fb:ssä ainakin nyt jonkin aikaa. Varmaan myöhemmässä vaiheessa voin päivitellä jotain raskauteen liittyvää, mutta positiiviseen sävyyn
Eniten mua on rasittanut juuri ne raskausvaivojensa alituiset valittajat. On useammin kuin kerran tehnyt mieli kommentoida, että minäpä taas kestäisin kitisemättä lähes mitä tahansa, jos edes KERRAN ELÄMÄSSÄNI saisin kokea raskaana olemisen, vaivoineen päivineen. Mutta joo, tottahan on hyväksyttävä sekin, että ihminen jolla ei ole tällaisista ongelmista kokemusta, ei voi ymmärtää tätä maailmaa eikä ehkä osaa ajatellakaan loukkaavansa kirjoituksillaan jotain.
Mun kaveri perusteli varhaista fb-julkistustaan sillä, että jos jotain ikävää sattuukin, niin onpahan sitten helpompaa myös saada kaveripiiriltä tukea, kun ihmiset on tienneet raskaudesta. Pointti tuokin. Itselläni vaan on fb-verkostossa niin paljon monenlaista "kaveria" eli osa ihan puolituttuja, senkään takia en asiaa ihan heti aio siellä julistaa.
Hahhaa, minäpä se sitten tällä kertaa ennakoin seuraavaa paniikkikohtaustani ja varasin ensi viikoksi neuvolantädilta pienen ajan ihan vain sydänäänten kuuntelemista varten!
Nyt mennään toistaiseksi ihan hyvissä tunnelmissa kun juuri tiistaina ne sydänäänet kuultiin ja keskiviikkona oli ultra. Mutta kun nt-ultraan on melkein kaksi viikkoa aikaa, niin ihan varmasti ehdin jonkun paniikin kehittää ensi viikolla, ja haluan nyt säästää itseni siltä. Nt-ultran jälkeen onkin sitten jo 12 viikkoa täynnä, joka mulle on ehkä tämän panikoinnin kannalta jonkinlainen ensimmäinen haamuraja (joo, tiedän toki että panikointi jatkuu, aiheet vaan vaihtuu, it's never gonna end...
) Mutta ihanaa että neuvolaan voi noin vaan mennä jos huolestuttaa. Pointsit tästä neuvolantädille jo etukäteen!
Mulla lähtee lapasesta tämä vauvanvaatteiden ja äitiysvaatteiden hankinta. Mun ei PITÄNYT hankkia tässä vaiheessa vielä mitään, mutta taas jäi pari bodya käteen äskeisellä kauppareissulla... ja itselle oon ostanut jo parit housut, odotusajan rintsikat ja paidan (tai siis mies osti lahjaksi toiset housut). Nyt pitää varmaan vähäksi aikaa malttaa. Mutta selitin esim. äskeiset bodyostokset sillä, että jotenkin täytyy konkretisoida tätä asiaa, että tämä on osa sitä omaa "terapiatyötä" että yrittää luottaa raskauden jatkumiseen.... eihän tuo ihan tyhmä perustelu ole, eihän?
Kainosti kotona ehdottelin myös dopplerin hankintaa mutta mies vähän niinkuin tyrmäsi tuon homman, piti turhakkeena jolla ei saa kuin lisäpaniikkia generoitua. No katsotaan, ehkä silti sen hankin jossain vaiheessa.
Huomenna poksahtaa kymppi täyteen, tänään siis vielä
Scarleth 9+6