Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Tänään oli neuvola.. Paino noussu viimeisimpään neuvolaan, joka oli siis neljä viikkoa sitten, vain 500 grammaa eli ei paha..mut sais kyllä olla nousematta ollenkaan enää! :D oon meinaa lihonu jo siihen mun alimpaan painoon ennen raskauden alkua 14 kiloa..et se kyl riittäis mulle, kiitos! ;) Mun hoitaja kyl sano, et sen mielestä mun posket on kaventunu, et olin sen mielestä ihan posket lommolla, kun se ei mua oo hetkeen nähny taas..kai mä oon sit naamasta laihtunu! :LOL: Hemoglobiini oli 125 eli ihan okei..verenpaineet oli laskenu vähän..ei kyl tarttis, kun muutenkin ollu aika alhaiset, mut ei niissä kai sen kummempaa.. sit kohtua kokeillessa hoitaja sano, et tuntuis siltä, et vauva olis kääntyny pää alaspäin.. viimeks viä pari viikkoa sit ultrassa se oli perätilassa.. ja sf-mitta mulla oli 30,5 cm..

Neuvolalääkäriä mulla ei enää oo..tai siis sitä ei oo viä ollukaan..mut sitä nyt ei mulla laiteta, kun tosiaan olin pari viikkoa sitten tayssissa kontrollissa klexane-piikitysten takia..ihan tyhmää.. :( olisin viä halunnu neuvolassakin lääkärille, mut ei sit..sano vaan, et jos ny jotain ihmeempää tulee, niin sit tietty pääsen lääkärille, mut kun kaikki on hyvin, niin ei sille tartte sit mun mennä..

Tuuliannaliina En oikein osaa antaa mitään vinkkejä, mutta tiedän miltä susta tuntuu! Kyllä sitä itekin edelleen panikoi, että onko kaikki kunnossa, vaikka on jo aika pitkällä..jos ei tunnu liikkeitä pitkään aikaan, niin alkaa heti miettiä, et onko jossain vikaa.. Toivottavasti loppuviikosta pelkosi hälvenee sydänääniä kuunnellessa! :heart:

Nellielli ja pötkö 30+2

Tuuliannaliina joo mitään lohduttavaa en osaa sanoa... kyllä sitä itsekin pelkää vaikka mitä edelleen ja sama kuin nelliellillä, että olen ihan paniikissa jos liikkeitä ei tunnu hetkeen.... viimeksi tänään aamulla :heart:

Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin loppuun asti, eiköstä vaan!

Huomenna on taas äityspolikäynti ja vähän jänskättää. Esikoisesta oli kohdunkaulaa jäljelle viikoilla 34+ enää 0,5 cm... mä en halua lepoon mutta sitä kun ei koskaan tiedä mitä noi lääkärit päättää. Esikoinen syntyi kuitenkin vasta viikolla 41+4 (vai 5), joten vaikka kaulaa ei ollutkaan niin enkä levännyt niin eipä siltikään ollut mitään uhkaa asiasta.

ipna 29+2

tuuliannaliina: tiedän niin tuon tunteen ja siksi omistan kotidoblerin, jota ilman en olisi selvinnyt raskauksista järjissäni. Sillä on niin helppo ja nopea kuunnella sykkeitä, kun huoli nostaa päätään. Tuohon makean himon palaamiseen, niin mulla palasi juurikin noilla viikoilla. Tuohon asti olin ihmeissäni, kun minä karkki/suklaa/jätskihiiri pystyin helposti olemaan ilman herkkuja, mutta kaikki suolainen ja rasvainen himoitti: pitsa, hampurilaiset, sipsit ym, mutta noilla viikoilla herkkuhimo palasi ja tällä hetkellä vaivaa molemmat eli kumpaakin menee: suolaista ja makeaa ja koko ajan. Ruokaa yleensäkin, KOKO AJAN on nälkä. Eli sulla voi olla ihan sama, mulla tämä merkkasi poikaa eli se erona aikaisempiin tyttöraskauksiin.

).( Kävin tänään nopeasti hakemassa raskaustodistuksen neuvolasta ja kävin puntarilla, kun meillä ei kotona ole ja kauhuksi lukemat näyttivät 68kg eli olisi sitten tullut 8,5kg tässä raskaudessa jo nyt :( Ainoa mitä voin toivoa, että tässä käy kuten edeltävissä raskauksissa ja lopuksi rv 31 jälkeen painon nousu rauhoittuu ja tulee jopa miinusta välillä. Imetys on mulla aina vienyt raskauskilot, mutta esikoisen ja kuopuksen raskauksien jälkeen oli jo huomattava ero eli kuopuksesta lähti hitaammin. Nyt kuitenkin melkein 5 vuotta enemmän ikää kuin esikoisesta ja 3 synnytys, mahakin palautuu varmasti hitaammin, kun esikoisesta olin ihan ihmeissäni, kun seuraavalla viikolla ei mahaa ollut enää ollenkaan. Jälkitarkastuksessa paino oli useamman kilon alle lähtöpainon.

Meillä poitsu on niin kova liikkumaan ettei ole pitkiin aikoihin enää tarvinnut enää kuunnella onko kaikki hyvin, onneksi! Tänään toisaalta kuulin taas kauhutarinan kerhokaverilta, heiltä on yksi lapsi poikalapsi kuollut mahaan, kun virtsaputki mennyt tukkoon. Huomattiin ylimääräisessä ultrassa ja synnytys käynnistettiin, mutta vauva ehti silti kuolla. Enpä ole tajunnut, että tuollaista asiaa voisi/pitäisi stressata, mutta näköjään näitä uusia löytyy vanhojen "napanuora kaulan ympäri"- juttujen lisäksi.

malttamaton rv 23+6

Nellielli, ipna ja malttamaton: kiitos lämpimistä sanoista ja kannustuksesta :heart: Yritän kärvistellä perjantaihin saakka jotenkuten rauhallisin mielin, saa nähdä miten onnistuu. Lohduttavaa kuulla, että malttamattomalla palasi makeanhimo näihin aikoihin, ehkä mullakin se on vaan 'poikaoire'. Vähän poikaoloa on ollut muutenkin, myös mies on sitä mieltä. Mies on kyllä myös sitä mieltä, että tällä kertaa kaikki on hyvin masussa :heart:.

ipna Tsemppiä äitiyspolikäyntiin! :) Tai tänäänhän se olikin, että voisikin jo kysyä, että miten meni?

malttamaton mulle on tullu painoa nyt 14 kiloa..nyt on onneksi hidastunut tahti..alussa tuli pahoinvoinnin takia, kun söin vaan ja makasin kotona, kun pahalta ololtani en ees liikkuun pystynyt lähteen.. ja alas meni vaan kaikkee roskaruokaa.. nyt toivotaan, ettei enää paljon ehtisi kerääntyyn ja paino tipahtaisi huomaamatta synnytyksen jälkeen! :)

tuuliannaliina Pidetään peukut NIIN pystyssä, että nyt vauva pysyy matkassa loppuun saakka! :heart:

Töissä käyminen ei kyllä huvita enää yhtään.. täällä on työnjohdon toiminta NIIN perseestä.. : / ja muutenkaan tää istuminen ei oo mitään miellyttävää.. ei tässä ny enää oo kun kolme viikkoa ja kolme päivää töitä..sitten pääsee talviloman kautta suoraan äitiyslomalle.. odotan sitä kuin kuuta nousevaa! :) tähän työpaikkaan en enää halua palata äitiysloman jälkeen..mietin jo, että jos äitiysloman jälkeen kävisi irtisanomassa ittensä, olisi sen pari viikkoa töissä väkisin ja jäisi työttömäksi..voisi olla sitten hoitovapaalla ja siinä se karenssi sitten kuluisi huomaamatta.. haaveilen niin siitä päivästä kun saan sanoa meidän pomolle, että irtisanon itteni! :D

nellielli ja pötkö 30+3

nellielli joo äitiyspolilla käyty taas :), eivät tehneet sisätutkimusta kun mulla ei suppareita ole ollut joten en tiedä mikä tilanne on alapäässä joten saan olla vielä rauhassa.

Äityspolikäynti meni hyvin, jopa niin hyvin että lääkäri oli vähän sitä mieltä että voisiko käyntejä harventaa ja soitti jopa varmistuksen toisellekin lääkärille. No kontrolli on kuukauden päästä kuitenkin sillä silloin alkaa vasta tulemaan yksilöllisiä eroja. Vauva kasvaa hyvin (normaali käyrän alapuolella), painoarvio nyt n. 1400g (iso tyttö jo). Olin ensin 20 min käyrillä missä rekisteröitiin sydänäänet, liikkeet ja supparit. Kaikki normaalia käyrillä ei mitään poikkeavaa.

Töissä jaksan vielä hyvin käydä, meneillään on vielä ihan mielenkiintoinen projekti niin mikäs tässä on töitä tehdessä. Apukädetkin olen saanut kun seuraaja on ollut viikon verran jo tässä niin saan siirrettyä sitä tietoakin eteenpäin.

ipna 29+3

Onko kellään ollut raskauden aikana alaselkä jomotuksia alkuraskaudessa ? Entä onko ollut lievää verenvuotoa ?
Alkaa iskeä paniikki. Muutaman päivän alaselkää jomottanut. Välillä jomotus on loppunut. Toissa päivänä alkoi pyyhkiessä tuleen hyvin vähän punaista/pinkkiä limaa. Enimmäkseen kuitenkin vaaleaa limaa. Ala vatsalla välillä painon tunnetta... Keväinen kkm jäytää takaraivossa.

Kotidoppleri saapui tänään, mutta en nyt saanut vielä ääniä kuulumaan, mutta viikkoja on vasta 10+3.
Eniten pelottaa tuo selän kipuilu ja lievä verinen lima...
Huomiselle sain yksityiselle ajan. Toivottavasti panikoin turhaan :(

Kokkeli mulla on ollut tässä viimeisimmässä alaselkäkipua jota lääkärille ihmettelin. Totesi vaan, että mulla on kohtu niin taaksepäin kallellaan ja siitä johtuu kivut. Helpottaa kuulemma kun kohtu nousee ja niin tehnyt :) toivotaan parasta!

Kokkeli toivotaan parasta, en muista että mistään näistä raskauksista olisi ollut selkäjomotusta. Keskenmenosta oli yöllä menkkakrampit. Eiköhän tuo ole ihan harmitonta vuotoa jota voi tulla oletettujen menkkojen aikoihin.

ipna 29+4

ipna Hyvä, että äitiyspolikäynti meni hyvin! :)

Kokkeli Mulla ainakin tässä raskaudessa alaselkää jomotteli alussa..ja nytkin on sillon tällön ollu samaa..välillä on jopa polttanu alavatsaa ja samalla myös alaselkää..ollu vähä sellasia menkkakipuja, mut ei niistä mitään oo seurannu, et siis hyvin on raskaus sujunu.. toivottavasti sulla on ihan harmitonta kipuilua ja vuotoa!

Nellielli ja pötkö 30+4

Tänä aamuna käytiin neuvolassa ja huoh: vahvat sydänäänet löytyi heti :heart:. Vaikea kuvata helpotuksen määrää! Kokkelin tavoin ajattelen, että tämä on minulle iso opetus, ei saa antaa pelon vallata mieltä, tai ainakin pitää yrittää parhaansa vaan luottaa, että asiat menevät hyvin. Keskenmenopelkojen takia tämän viikon yöunet ovat olleet katastrofaaliset, valvomista ja järkyttäviä painajaisia. Nyt aion vaan nauttia olosta. Kiitos elämä!

Onnellista viikonloppua kaikille.

Tuuliannaliina ja pieni 16+0

Vaikka kotidobleri on ollut mulle pelastus, aiheutti se tämä aamuna mulle järkkypelon. Yleensähän meillä poitsu potkii ihan 24/7 eikä ole kertaakaan tarvinnut olla huolestunut liikkeiden vähyydestä. No, tänä aamuna toinen koirista päätti herättää koko talouden klo 6.30 pusuttamalla meidät vuorotellen. Klo 8 tajusin yhtäkkiä etten muista tunteneeni liikkeitä koko aamuun. Ajattelin, että vauva nukkuu kun ei todellakaan yleensä herätä tuohon aikaan, mut kun doblerin iskun mahalle, tunsin samantien vaimean potkun mut sydänäänet oli niin nopeat etten ikinä ole kenelläkään meidän lapsista kuullut. Hitto kun siinä doblerissa ei ole sitä lukemanäyttöä. Liikkeitä on suklaatankkauksen jälkeen tuntunut mut vaan alavatsalla eli varmaan mennyt poikittain masuun kun yleensä napakoimmat potkut tuntuu tuonne ylös. Pitkin päivää on liikkeitä tuntunut, mutta omituisessa paikassa ja normaalia vaisummin, mut noi sydänäänet jäi kyllä huolestuttamaan :(

Viimeksi muokattu:
malttamaton mulla vaihtelee liikkeet TOSI paljon. Joskus tunnen 24/7 ja joskus tajuan just samalla tavalla etten ole koko aamuun kuullu liikkeitä tai että muutenkin on vaisumpia liikkeitä... No mä lohduttaudun sillä että näille alkaa nyt muodostumaan selkeempiä uni ja valverytmejä joten eiköhän vauva vaan nuku silloin kun on liikkumatta. Noi sydänäänet on varmaan säikäyttänyt, tosin kun olin nyt äitiyspolilla 20 min käyrällä niin sykkeet vaihteli 130-170 joten dopleriinkin oot saattanut saada 170 sykkeet just silloin. Ootko kuunnellu uudestaan että onko yhtä kovat sykkeet vai ovatko tasoittuneet?

Ipna lähdettiin tänne siskolle enkä viitsinyt ottaa dobleria tänne mukaan, kun pitää mua muutenkin niin hysteerisenä näissä raskausasioissa. Lääkärinä suhtautuu aina jotenkin tosi kylmästi, joten en nyt viitsinyt ultraan pääsyäkään nyt kysellä. Kai niitä liikkeitä on tasaisesti pitkin päivää nyt tuntunut ja kun menee selälleen makaamaan niin iskee ylöskin. Ehkä mä olin hysteerinen?!?

Eilen meni aamulla kasilta vedet. Samantien alko kipeet supparit parin minuutin välein. Ambulanssi saapu 8.40 paikalle. Siitä talla pohjassa kohti sairaalaa. Autossa supparit vaan paheni ja olin tosi kipee. Kätilö lähti toisella ambulanssilla vastaan. N puolivälissä otettiin kyytiin. Sairaalalla oltiin kymmenen maissa. Olin silloin 4cm auki. Laittoivat käyrälle makaamaan ja sen jälkeen aikoivat kysellä anestesialääkäriä paikalle. No aikaa meni reilu tunti ja lääkäri ei joutanut paikalle. Kätilö tutki ja olinki jo 8-9cm auki.. Mitään ei sitten enää ehditty lievitykseksi antaakkaan. Ei edes ilokaasua,kun oksensin koko ajan. 12 jälkeen sain luvan ponnistaa ja Hippu syntyi 12.58 mitoin 3500g 50cm ja pipo 34cm. Hetki rauhoituttiin ja sit alkoi kiire. Istukka ei irronnut, vaan alkoi vuotaa rajusti- joutuivat nukutuksessa irroittamaan ja menetin reilut 3litraa verta. Minä olen osastolla toipumassa ja Hippu on keskolassa hoidettavana. Ehti kakata lapsiveteen ja vetää henkeen. Tulehdusarvot koholla ja saa nyt paria antibioottia. Rankka koettelemus molemmille, mutta toivottavasti tästä nyt terveinä kotiin jossakin vaiheessa päästään. Tillu&Hippu 1vrk :heart:

Tillu onnea ja pikaista toipumista :heart:

Jenikk tervetuloa mukaan vaan, kyllä tänne mahtuu!

malttamaton eiköhän kaikki ole kuitenkin masussa hyvin, mutta joo mä olen taas huolissani kun pariin tuntiin en ole tuntenut liikkeitä (tosin nukkuvathan nämä joskus). Aikaisemmin aamulla kyllä potkiskeli tuolla masussa.

(.) voihan flunssa... esikoinen on flunssassa (jopa kuumettakin niin olen tänään kotona tekemässä töitä) ja näköjään mullakin on flunssan oireita.

ipna 30+1 (jee 30 mennyt rikki jo)

Yhteistyössä