Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Voi vitsit nellielli miten aika rientää :) Mä nimittäin muistan kun sä plussasit. Ja nyt on h-hetkikin jo noin lähellä. Ja kiitos onnitteluista! Vielä ei oikein osaa iloita - no, kyllä te tiedätte. Katsotaan nyt miten tämä tästä lähtee... oon ihan autuaallisen pihalla kaikesta :) Ekan ultra-ajan sain mutta mistään muusta mulla ei olekaan mitään käryä, koska tulee mikäkin ultra, mitä saa ja ei saa tehdä ja syödä jne :D Mutta kaipa nää sitten kaikki selviää. Koko plussa tuli niin puun takaa, kun mulla ei oikein ollut mitään oireitakaan. Ja sekin yllättäen vähän huolettaa :D Mutta ainakin tuo veritestitulos oli ihan hyvä, joten kai tässä on pakko yrittää rauhoittua...

• Tykkää
Reactions: nellielli
Miwwi, kiva että täällä on nyt joku muukin vastikään plussannut :wave: Onko sulla millaisia oireita, menet ilmeisesti pari päivää mua edellä? :) Mulla ei oikein juuri mitään, maha tuntuu vähän turvonneelta, selkää jomottelee ja närästys on alkanut kiusata heti alkumetreiltä. Mutta jos oireista olisi pitänyt päätellä, niin en olisi uskonut plussaan laisinkaan - siis ei ollut mitään sellaista mitä olisi edes huomannut, ellei olis hoitojen takia kytännyt itseään ja tuntemuksiaan niin tiuhaan. Tämä plussa alkoi siis IVF-hoidosta, meillä on takana jo aika pitkä hoitohistoria.

Scarleth Muistan sut kans tuolta toiselta puolelta ja on aina ihanaa kun sieltä tulee tänne lisää porukkaa!!! :) Nyt vaan peukut pystyssä, että vauva sulla pysyy matkassa! :heart: Ja tiedän, ettei sitä osaa vielä iloita, mutta eiköhän sekin aika sulle tuu, kun pääset iloitseen! :) Luulisin, että ultrassa ainakin pääset sitten iloitseen! :) Mulle eka ultra oli se, kun oikeesti uskoi, että siellä mahassa elämää on..vaikka tietty pieni pelko koko ajan oli sillonkin..ja totta kai vieläkin välillä..mutta onneks nyt tuntee jo vauvan liikkeitä melkein koko ajan! :) ja aika tosiaan on kulunut sairaan nopeesti..et ei mee kun hetki ja on jo synnytyksen aika..hui.. :D

ja mulle tuli kans tää nykyinen raskaus vähän niin ku puiden takaa..en jotenkin uskonu ees olevani raskaana tai lähinnä en uskonu, et olis mahdollista..ja oltiin muutenki miehen kaa vähän niin ku luovuttu toivosta siinä kierrossa, mut kummasti se raskaus sit vaan alkoi.. :)

Nellielli ja pötkö 32+2

MIWWI ja SCARLETH tervetuloa:heart::heart:
Kyllä se oikeesti kun keskenmenoja taustalla (ja jos vielä hoitohistoriaakin) niin varmasti tuntuu ihan uskomattomalta:heart: En ois itekkää koskaan uskonu tässä vielä olevani, tuplia odotellen:heart::heart:

Mulla ei ollu alussa MITÄÄN oireita, närästys alkoi välittömästi, se toki on riesana ihan ei-raskaanakin. Mutta on nyt pahenevaa sorttia, vasta vkolla 7-8 alkoi pahoinvointi ja päänsärky.. pahoinvointi onkin helpannut mukavasti, vaihtelevasti sitä on edelleen, mutta tää päänsärky, ARGH. Meinasin jo tuulettaa kun tuntu et viikon ollu pää oparempi niin eikös tänään taas kenkkuile. Kun yritän panadolin ottoakin vältellä : / Kyl tämän kanssa nyt on, mut... ärsyttävää. Mut kuulemma ihan yleinen vaiva (sinänsä jännä et mulla aurallinen migreeni, joka ei koskaan raskausaikoina ole juuri oireillut, niin tässä raskaudessa pää jomottaa kokoajan..)
Mutta kuuluu kuulemma asiaan, ja tuplaraskaudessa voi kovastikin kuulemma pää vihoitella.

Meilläki oli muuten sellanen kierto etten ressannu yhtään ja en tikutellut, ja seksiä oli kun huvitti: luulinkin ettei oo voinu tärpätä kun mulla lyhyt kierto ja harrasteltiin sen mukaan myöhässä (koska päätin et harrastan just sillon kun tekee mieli enkä muuten :D ). Noh, kuinka ollakkaan, ovis oli ollut sitten myöhemmin :D
kp 24 tuli haalea haamu (mulla 24-26 pvän kierto) ja siitä se vahveni. Kuitenkin ultran mukaan oon ovuloinut vasta kp 18? korvilla että se plussa tuli sitten jo dpo 6 (jota en tietenkään siinä vaihees tienny ku luulin sen olleen jo viikkoa melkein aiemmin :D)
La:ta ei oo muutettu kun heittoa on se alle viikko kuitenkin.

Jännä sekin että jokaisessa onnistuneessa raskaudessa olen lyhyestä kierrosta huolimatta ovuloinut myöhemmin kuin kierron mukaan pitäisi (aina siis heittäny ultrassa la:n eteenpäin, ja vielä tosiaan lapset yliaikasiakin olleet siihen päälle :D)

Scarleth tuttu tunne. Mulla on vieläkin vaikeaa uskoa, että tosiaan olen raskaana (vaikka Hippu on jo nähty 3. kertaa ja viikkoja 8+3). Sitä vaan pelkää koko ajan, että jotain on vialla, kun on vaan huonoja uutisia tottunut saamaan. Tsemppiä ja levollisuutta alun raastaviin viikkoihin.

Miwwi Kiva, että sinäkin pääsit tänne. Mullakin edellinen kkm oli 5/12, että samassa tahdissa mennään.

Neiti-81 Helpottavaa kuulla, että muillakin ilmaantunut päänsärky 7-8 viikolla. Mä jo ehdin migreenityyppisestä päänsärystä pelätä pahinta (kun sellaista mulla oli keskenmenon jälkeen), mut lääkäri rauhoitteli, että johtuu vaan hcg:n nopeasta nousemista. Että ehkä tästä jatkuvasta jomotuksestakin pitäis oppia iloitsemaan.

Hanne_, tuo on niin totta. Jotenkin sitä on tottunut ajattelemaan, että kaikki menee kuitenkin näissä hommissa aina päin p:tä ennemmin tai myöhemmin. Ja siksi ei todellakaan tässä vaiheessa uskalla vielä laisinkaan edes ajatella sellaista mahdollisuutta, että mitäs jos tämä raskaus menisikin loppuun saakka. On niin monta vaihetta missä vielä voi mennä pieleen.

Mulla oli jatkuvaa päänsärkyä jo joskus viime viikolla kun plussasta ei ollut vielä tietoakaan. Nyt se on hellittänyt, mutta ehtii varmaan vielä hyvin palata takaisin :) Nyt akaa vähitellen tulla jotain tuntemuksia; maha turpoaa iltaa kohti, rinnat on täyteläisemmät. Vai onkohan nää vaan korvien välissä nyt, kun tiedän olevani raskaana? Tää närästys on mulle täysin uusi juttu, siis ei-raskaanaollessa en sellaisesta vaivasta kärsi ollenkaan ja siitä vähän aloinkin epäillä, että olisko sittenkin tärppi käynyt. Mulla oli menkat myöhässä jo jokusen päivän kun tein testin - en uskaltanut aikaisemmin :D

Scarleth voi ihanaa.... mä niin muistans sut tuolta toiselta puolelta ja muistan kuinka kovasti sulle raskautta toivoin joka kerta :heart:! Ihanaa että olet tänne päässyt.

Panacea Tsemppiä tosiaan viimeisille metreille!

Miwwi tervetuloa sinullekin!

Neiti-81 ihania ultrakuulumisia!!!!

Täällähän on paljon ihania asioita luettavana :heart:!!!!

(.) maha kasvaa ja kaikki on hyvin... välillä huoli painaa mieltä varsinkin kun on noita hetkiä kun vauva ei potkikaan. Yks aamu olin jo ihan varma että tässä tämä oli vauva ei liiku, mutta sitten hetken päästä taas potkittiikin. Mä en varmaan osaa ottaa missään vaiheessa tätä raskautta rennosti...

ipna 31+2

• Tykkää
Reactions: Scarleth
voi että ipna, säkin noin pitkällä jo :) Siis muistan sinutkin ihan hyvin sieltä kuumeilupuolelta. En ole itse tosin kirjoitellut siinä ketjussa enää aikoihin, vaan hengasin enemmänkin lapsettomuuspuolella IVF-hoitoketjuissa yms. Mutta nyt näin alkuvaiheessa raskautta on parempi kirjoitella täällä teidän kanssa :) Oon kyllä itsekin vielä niin hämmästynyt tän päiväisen veritestin tuloksesta. En oo ikinä päässyt edes näin pitkälle kun keskenmenokin tuli silloin aikanaan niin alkumetreillä. Mutta mä nyt yritän pitää mielessä, että saattoihan se yksi keskenmeno olla vain kurja sattuma ja mitäpä jos tällä kertaa meneekin kaikki ihan hyvin... toivotaan!

scarleth: toivotaan ja luotetaan, että kaikki menee tällä kertaa hyvin ja saatte kauan odotetun vauvanne! 1. keskenmenon jälkeen seuraavassa raskaudessa kyllä jotenkin luotto tuli rv 12 jälkeen eli niskapoimu-ultran jälkeen ja nautin raskaudesta ihan täysillä. Sama ennen kuopusta oli se yksi km ja osasin kyllä nauttia kuopuksen raskaudesta, mutta nyt kun tässä edeltävässä välissä niitä keskenmenoja oli 2 kpl:tta niin mun luotto meni ihan kokonaan. En vaan voi uskoa, että noin 3kk:n päästä meillä alkaa olla h-hetki käsillä. Noi ultrat menee yleensä silleen, että niska-poimu tehdään rv 11-13 ja rakenneultra rv 19-22 eli mitä kunta maksaa. Hei, unohdin että laitettiinko sulla 1 vai 2 alkiota eli jännätäänkö vielä sitäkin monta on tarrannut kiinni?!

panacea: tsemppiä viimeisiin päiviin! Mulla oli esikoista odottaessa ihan tuskaista, kun jotenkin olin saanut päähäni, että vauvahan voi syntyä rv 38, joten siitä asti elin niin kuin tuo olisi ollut mun laskettuaika ja hermot meinasin mennä vaikka vauva syntyi sitten laskettuna päivänä. No kuopuksen kanssa päätin, että lisään päässäni laskettuun aikaan noin 2 viikkoa, joten sitten en tuskaistu, niin kuopus yllättikin ja syntyi 39+0.

neiti 81: loistavaa, että ultrassa oli kaikki hyvin. Vitsi mäkin haluaisin vielä johonkin ultraan...

Onnea miwwi plussasta :)

Viimeksi muokattu:
Miwwi, voi kökkö. Mutta ei nyt vielä kannata panikoitua, mulle on ainakin tuolla klinikalla tolkutettu niin paljon, että kaikenlaiset vuotelut voi olla myös ihan normaaleja. Nyt siis uskotaan ja toivotaan, ettei ole mistään ikävästä kysymys.

malttamaton, kaksi alkiota kyllä siirrettiin eli on tässä tosiaan sekin jännääminen juu. Miestä hirvittää ajatus kaksosista, mutta mulle on ihan sama - jos nyt ylipäätään saadaan lapsi elävänä syliin asti, niin ihan sama onko niitä yksi vai kaksi, en valita :)

Vähän tuskastunut olen kyllä tähän jatkuvaan huolestuneisuuden tunteeseen. Eilen olin ihan onnessani kun sain verikokeen tuloksen ja kaikki oli siinä hetkessä kuten olla pitää. Mutta nyt taas tänä aamuna oon murehtinut oireettomuuttani. Onko teille kellekään tuttua se, että tässä alkuvaiheessa oireet tulee ja menee, päivän tai jopa kellonajan mukaan? Eilen päivän mittaan selkeesti turposin ja housut alkoi kiristää, rinnat tuntui raskailta, närästys koveni jne. Mutta nyt taas yön jäljiltä ei tunnu kuin pientä menkkajuilintaa mahassa, rinnatkin on jotenkin ihan normaalit tai siis ainakaan ei ihan niin painavat kuin illalla. Voiko se siis olla tällaista näiden oireiden kanssa, että ne vaihtelee tällä tavalla? Ärsyttävää olla tällainen hysteerikko, mutta mnkäs teet :headwall:

Scarleth, mä meinasin sulle laittaa et oisko tuplat tulossa (en tienny 2 alkiosta) kun sulla jo närästys alkanut... mullakin meinaan alkoi heti tässä tuplaraskaudessa närästys... :D Jännää!:heart:
Tosiaan muut oireet alkoi vasta rv 7-8, siihen asti lähinnä turvotti iltaisin, muuten normiolo :D ja vaihtelee edelleen päivittäin. Eilen olin kuolla taas päänsärkyyn ja närästykseen :X

MIWWI, tosi yleisiä tuollaiset pienet vuodot, älä huolehdi! Mun kohdalla vuoto on aina alkanut kirkkaana kun on km tullut, tai tuulimuna. Tuollainen vaalpun vuoto voi olla ihan kiinnittymisestä. Tsemppiä! Täällä peukut pystyssä että on harmitonta:hug:

Neiti, joo, kai se sitten on ihan normaalia ettei tässä vaiheessa vielä hirveemmin mitään tuntemuksia ole tai että ne vaihtelee päivittäin... jotenkin sitä vaan yhdistää oireiden vahvuuden raskauden etenemiseen tai hcg-määrään, ja heti kun ei mitään tunnu, oon varma että no nyt se hormonimäärä on laskemaan päin tms.... joo, ihan sekopäistähän tämä on :) Ja sitten vielä vouhotan noiden raskaustestin viivojen kanssa, että miksei ne oo jo ihan tasavahvat jne. Vaikka kai sen nyt pitäis riittää, että siinä ylipäätään ON selkeä vahva testiviivakin... heh, miten pahasti ehdinkään seota ennen toukokuuta, jos tää raskaus sattuukin jatkumaan :)

Scarleth, muistan myös sinut kuumeilijoiden puolelta ja toivotan oikein lämpimästi tervetulleeksi tälle puolelle!! Ja voin todellakin sanoa, että ymmärrän toooodella hyvin tuntemuksesi. Itsellä menossa 19. viikko ja edelleen kytee ja kasvaa takaraivossa, että mitäköhän tällä kertaa tapahtuu.. En ole vieläkään osannut enkä uskaltanut nauttia raskaudesta ja se harmittaa ihan hirveästi. Odotan ja jännitän 1,5 vkon päästä olevaa rakenneultraa. Jos ja kun siellä selviäisi, että kaikki toistaiseksi hyvin niin ehkä sitten antaisin jo itselleni luvan nauttia maailman ihanimmista tilasta kaikkine krenkkoineenkin :) Edelleen peräänkuulutan ja kaipaan esikoisen odotuksen ihanuutta ja euforiaa.

Mulla myös oli alkuraskaus välillä täysin oireeton, tein testinkin vasta, kun menkat olivat lähes 2 vkoa myöhässä. Joten oireettomuus ei tarkoita mitään. Samoin Miwwi, älä suotta huoli, pienet vuodot alussa ovat ihan normaaleja, voimia ja tsemppiä!

Neiti-81, olen taustaillut kesästä saakka helmikuisia ja siellä lukenut myös sinun hyviä kuulumisiasi, ultrakuvasi ovat niin hellyyttäviä että :) Helmikuisten porukka vaikuttaa tosi mukavalta ja olen jo pariin otteeseen ajatellut liittyä mukaan, mutta mörkö takaraivossa on vielä toistaiseksi estellyt. Josko sitten rakenneultran jälkeen.

Panacea, voimia tulevaan koitokseen!

Sanniz 18+5

Miwwi Pidetään peukkuja, että kyse on harmittomasta vuodosta!! :hug: Niitä kun alussa voi ihan hyvin olla!

Scarleth Mulla ainakin tuntemuksia tuli ja meni alkuraskaudessa.. :) ja ihan alussa oli aika oireetonta..ettei mulla ollu mitään ihmeempää..sit alko jossain vaiheessa hirvee pahoinvointi..en ny muista tarkalleen aikaa.. :) mut siis, ettei mitään huolta vaikka oireet vaihtelee!

Nellielli ja pötkö 32+3

Miwwi, toivottavasti kaikki on hyvin! Mun kohdalla sääntö on ollut ennemminkin, että kaikista syliin saaduista lapsista olen vuotanut toiselle kolmannekselle saakka ja keskenmenot on lähtökohtaisesti olleet vuodottomia... Peukut pystyyn ja loput sormet ristiin!

Sanniz, hyvin on muistissa nuo alkupuoliskon tunteet ja tuntemukset, en kyllä muista sitä euforiaa myöskään kokeneeni ekassa tai muissakaan raskauksissa, enemmän epävarmuutta, huolta ja pelkoa... Tsemppiä ja jaksamista!

Joo, ja mähän olen täällä edelleen vahvasti raskaana |O Hmph. Kaksi kotikäynnistyskeinoa on vielä kokeilematta ja ne ajattelin käyttää tänään... (Ja ei, en aio käyttää risiiniöljyä vaan turvautua ihan lääketieteellisiin metodeihin.) Kävin äsken kauppareissun lomassa töissä (eli sairaalassa) juomassa teetä ja hakemassa parit steriilit hanskat synnärin puolelta, samalla sitten juttelin tuttujen kätilöiden kanssa ja laittoivat mulle ystävällisesti käynnistysmielessä akuneulat puoleksi tunniksi jalkoihin. Pitää varmaan niille pullat leipoa jos synnytys tänään käynnistyy :)

Panacea 40+2

Kiitokset kaikille rauhoittavista sanoista - ehkä vähäoireisuus ja oireiden vaihtelu sitten on ihan asiaankuuluvaa. Ja sanoohan sen järkikin: keskenmenneessä raskaudessa mulla oli alussa enemmän oireita, ja silti se raskaus päättyi huonosti, eli ei ne oireet mistään mitään kerro. Nuo menkkajuilinnatkin vähän säikyttelee - ei ne järin kovia ole, mutta kun koko ajan on sellainen olo että jos joku ottaisi jalkovälistä tulpan pois niin verta hulahtais ainakin litra lattialle :LOL: En kehtaa edes laskea miten monta testiäkin oon tässä kahden päivän aikana tehnyt - kyllä mä nyt pikkuhiljaa alan uskoa sen olevan plussa, mutta on ollut vaan niin ihanaa nähdä se piirtyvä plussatulos useaan kertaan :D

Tänään sitten vielä repäisin ja ajattelin että paskat; käykööt tässä hyvin tai huonosti, nyt tämä tyttö marssii kioskille ja ostaa elämänsä ekan Vauva-lehden :D Pienestä sitä tulee ihminen iloiseksi... nyt ajattelin sitä kohta käpertyä lueskelemaan. Ehkä tämä tästä lähtee :)

Panacealle paljon tsemppiä koitokseen!!

MUOKS: Uskoisin että tänne mahtuu joukkoon myös liikunnanharrastajia, joten mua kiinnostaisi tietää miten teidän liikkumiset on jatkuneet raskausaikana. Ootteko jaksaneet jatkaa mihin asti, ja ootteko erityisemmin varonut jotain lajeja? Meillä mies on vähän turhan neuroottinen ja toppuuttelee mua, vaikkei mun lajit ole sen hurjempia kuin lenkkeily, kuntosali ja tanssiminen :) Mä otin alkionsiirron jälkeiset pari viikkoa tosi rauhallisesti, mutta nyt taas mieli tekis kovasti salille. Lenkillä ja tanssimassa oon jo plussaamisen jälkeen käynytkin, tosin lenkki tuli kyllä tehtyä ihan vaan kävellen.

Viimeksi muokattu:
Voi pahus, minakun luulin, että se vuoto olisi loppunut siihen, nyt tuli enemmän vessassa käydessään.. : / mahaakin menkkamaiset kivut vaivaa vaan enemmän. : / pitää varmaan pian soittaa johonkin, haluan tietää oliko tää nyt tässä, ettei tarvi taas yksityiselle mennä ja maksaa itteensä kipeeks jos tää jatkuu..

Miwwi voi harmi, toivotaan parasta! Mene ihmeessä päivystystekseen ettei tarvi jännittää.

Scarleth mähän olin ennen liikunnan harrastaja. Tässä raskaudessa ehdin käydä varmaan 1. viikon, mut sit kahvakuulatunti tuntui tosi ilkeältä ja sitten hulahtikin eli hematooma. Päälle pamahti liikunta kielto rv 12 asti. Kun sain luvan liikkua ja ehdin soittaa just salikortin hyllyltä, niin tuli se umpisuolentulehdus ja useampi viikko liikkumatta. Sen jälkeen kun yritin aloittaa niin jopa lenkillä alkoi tuntua tosi ilkeä paineen tunne, varmaan ne suonikohjut alkoi syntymään. Nyt maha on jo niin iso ettei tunnu enää kivalta, ma olin menossa jumppaan mut kun totesin etten saanut villasukkia jalkaan kun nostamalla jalan vuorotellen ylös, päätin jättää jumpan väliin. Ja pahoinvointi öllötyshän kesti mulla tuonne rv 18 asti ja väsymys, joten sekin rajoitti. Jumppaan sitten kun vauva on saatu ulos ja rutiinit käyntiin.

Viimeksi muokattu:
Miwwi mä olen aina vaan talsii sairaalan päivystykseen, kertonut raskaudesta ja vuodosta. On otettu pissanäytteet, hcg verestä ja ultrattu lopuksi. Reissu on aina kestänyt, mut ainakin saanut tiedon mitä on tapahtunut. Tosin sulla on se ongelma ettei sykettä vielä viikkojen mukaan näy, mut tässä raskaudessa mulla hulahtikin verta rv 5+0, joten menin päivystykseen ja ultrassa näkyi sikiöpussi ja ruskuiaspussi ja hematooma, joka painoi sikiöpussia. Otettiin hcg ja sain lähetteen uuteen hcg:hen 36h päähän, että nähtiin miten on noussut. Ja mähän olen käynyt tuolla päivystyksessä miljoona krt, kun ollut viimeisessä 3:ssa raskaudessa hematooma. Tsemppiä!

Miwwi :hug: Tsemppiä!

Scarleth Mä liikun edelleen aktiivisesti.. :) käyn salilla ja jumpissa..oon käyny ihan koko ajan..ainoo, et pahoinvoinnin takia alussa en meinannu ees ulos päästä koko asunnosta, joten sillon jäi väliin..mut sit kun pahoinvointi helpotti, niin normaalisti käyny..tällä viikolla esimerkiks oon käyny maanantaina bodycombatissa, tiistaina bodypumpissa ja eilen olin bootcampissa ja powerstepissä.. :) ja tänään meen taas bodycombatiin ja yoga flow:hun.. :) eli siis oon kyl ihan liikkunu mieleni mukaan..tällä viikolla en salilla oo käyny, kun taas innostanu enemmän jumppailu.. normaalisti käyn parina (tai kolmena) päivänä viikossa jumpalla ja kolmena päivänä salilla viikossa.. :) eli liikun 5-6 päivänä viikossa.. ja oon kyl saanu kommentteja siitä, et liian rankka liikunta aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen jne..plaah..eri asia jos alkaa liikkuun vasta raskauden alkaessa aktiivisesti..mut mä oon aina liikkunu paljon ja en todellakaan lopeta vaan sen takia, et jotkut on vaan ite niin kateellisia kun ei jaksa liikkua ollenkaan..ja eipä se lapsi mulla vielä oo ainakaan ennenaikaisesti syntyny.. :) ja totta kai oon jumpilla hidastanu tahtia..en mä silleen pysty tekeen kun ennen enkä yritäkään tehdä.. :)

Nellielli ja pötkö 32+4

Yhteistyössä