Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Peloista... joo täälläkin on aika ajoin vaikka mitä pelkoja, tosin nyt olen saanut niitä vähän taka-alalle onneksi. Silti musta on outoo kun tuolla marraskuisissa kaikki on jo ostanut rattaita, hoitopöytiä, koppia jne. No iteltä tietty löytyy noi kaikki mutta ei siltikään mulle tulisi vielä mieleenkään ostaa mitään. Tänäänkin on huoli kun en vielä tähän mennessä ole tuntenut liikkeitä (ilmeisesti nukkuu, toivottavasti ainakin) mutta eilen oli kyllä vauvalla oikea jumppa päivä. Raskauden jälkeen sitä saa olla huolissaan vaikka mistä mäkin tarkistin vähän väliä että hengittääkö vauva vai ei, nyt vauhdikkaan 2 vuotiaan kanssa saa olla huolissaan ettei mitään kovin vakavaa tapahdu (kerran soitettu ambulanssikin kun tipahti sängystä pomppiessa ja meni hetkeksi tajuttomaksi). Esikoisen raskaudessa en osannut pelätä mitään mutta keskenmenon jälkeen sitä on tullut niin paljon tietoisemmaksi kaikesta mikä voi mennä pieleen.

(.) Oma olo on hyvä, vaikka mua alkaa toi möllykkä jo ahdistamaan kun se tuossa edessä jo melkolailla on ainoa oikea vaiva on että närästää. Sokerirasitus oli normaali joten ei senkään puolesta mitään huolta. Torstaina on taas äityspolikäynti kun mä olen tarkemmassa seurannassa kun esikoinen oli niin pienikokoinen syntyessään viikoihin nähden. Eli silloin ultrataan että kaikki on ok ja kasvaa pikkuinen hyvin... jospa se sukupuolikin selviäisi vihdoinkin (vaikka jo tyttöä on alustavasti veikattu).

ipna 25+2

kaktuspiikki olen vieläkin ihan pyörällä päästäni, kun olin niin varma 3:sta tytöstä. Siis apua, olen oikeasti aika kova ostelee vaatteita, joten tytöillä on aivan kamalasti tavaraa ja niin tyttömäistä kun olla ja voi. Täytyy pistää kirpparipöytä vaan pystyyn ja alkaa myymään, toisaalta niin ihana, kun voi hyvällä omalla tunnolla ostaa uutta, kun on jo kahdella katsellut pienen ajan sisällä niitä. Kätilö oli kyllä niin varma sukupuolesta, että lupasi et saadaan tulla syöttämään hänelle ultrakuva, jos siellä onkin tyttö ;) Ja näin oikein, kun anopilla alkoi kädet syyhyämään, kun kuuli uutiset. Taitaa mennä suoraan ostoksille, kun vaan töistä pääsee :)

malttamaton Onnea ultrakuulumisista! :heart:

Täällä käyty neuvolassa ja sain siinä sit samalla sokerirasituksen tulokset.. Kaikki arvot oli kohdillaan, joten ei sitä raskausajan diabetesta sitten onneks oo.. :) Ihan mahtavaa! Kun jotenkin pelkäsin, kun omalla äidillä on aikuisiän diabetes todettu muutama vuosi sitten ja sillä oli myös raskausaikana diabetes..onneks ite nyt säästyin siltä! :) Muutenkin kaikki neuvolassa hyvin. Paino noussu viime kerrasta 1,1 kiloa. Tasaiseen se paino vaan mulla nousee. Ei voi mitään. :)

Nellielli ja pötkö 26+2

• Tykkää
Reactions: Idylli
Onnea Malttamaton hyvistä rakenneultrakuulumisista ja poikalupauksesta! :heart:

Mun paras kaveri kerto eilen että on raskaana, oli eilen testin tehnyt. Hänelläkin on 2 km taustalla joten nyt saa jännätä hänen puolestaa joko nyt onnistuisi. Onneksi hänelläkin 2 tervettä lasta ennestään, mutta kolmas siis toiveissa siellä.

Nivuset olleet hemmetin kipeet tänään ja yöllä sain käydä 3krt vessassakin normaalin yhden sijasta. Oiskohan vauveli laskeutunut alemmas?! Mullahan ei siis edelliset oo laskeutuneet/kiinnittyneet kun vasta synnytyksessä.

Sanle Mulla on pissahätä ollu jo monta viikkoa koko ajan.. :D mä siis käyn sen kerran ainakin joka yö vessassa..usein enemmänkin! ja sit nykyään on ongelmia jumpilla, kun on heti jumpan alettua muka pissahätä vaikka olisin just käyny.. :) Taitaa olla tää ongelma loppuun saakka.. :)

Nellielli ja pötkö 26+3

Nellielli: joo kyllä mullakin on pissahätä jatkuva ollut jo pitkään, mut tosiaan useimmiten öisin oon selvinnyt sillä yhdellä vessakeikalla. Toissayönä sai vaan käydä sen 3 kertaa. Tosin viime yö meni taas sillä yhdellä kerralla joten eiköhän se ollut vain joku ohi menevä juttu.

Ihania ultrakuulumisia malttamaton ja onnittelut poikalupauksesta!

Mulla on kovin tyttöolo niin kuin esikostakin ja silloin kutina piti paikkansa. Nyt vähän mietittiin, että kysästäisiin rakenneultrassa, josko sukupuoli näkyisi. Olen tosin kuullut, että Treen keskusäitiysneuvolassa kätilöt ovat kovin nihkeitä kertomaan sukupuolta. Katsotaan miten käy, pitkät 7 vkoa odotettavana..

Sanniz 12+6

Äitiyspolilla taas käyty, kaikki kunnossa. Vauva kasvaa normaalikäyrän alalaidassa painon suhteen mutta lääkäri totesi että taidat saada pienikokoisia vauvoja vaan sillä vatsanympärys oli keskikäyrällä mikä kertoo normaalista ravinnon saannista (joka on tärkeämpää kuin tuo paino). Seuraava käynti tämän kuun lopussa taas. Niin ja meille taitaa tulla toinen tytöntyllerö!

ipna 25+4

• Tykkää
Reactions: Idylli ja nellielli
Onko Tillusta kuulunut mitään pitkään aikaan? Mitenhän hänellä menee...

Muuten, kuka päivittää listaa? Huomasin, että mun laskettuaika listalla on 5.11., mutta oikea päivä on 3.11. Oon varmaan ilmoittanut raskauden alussa sen väärin. Ja siis samapa tuo parin päivän heitto nyt on, mutta voishan sen tonne silti päivittää, kiitos =)

Huomenna poksuu 27+0 :heart:

tillu on kuulema kotona ja vielä yhtenä kappaleena :) Joku tuolla syyskuulaisissa laitteli tillun kuulumisia.

eilen oli se Äpoli,eipä siellä mitään ihmeitä tullu taaskaan,poitsu kasvanu hyvin,nyt painoarvio 2818g,yläkäyrän alla mennään,kaikki oli masussa muutenkin mainiosta,virtaukset yms.Kohdunsuu oli pehmenny ja jälellä 2cm. Käyrälläkin oltiin 20min ja hyvää käyrää kuulema piirteli.
Takasin pitää mennä ensi keskiviikkona,joudun ehkä olemaan yön osastolla sillon kun suunnittelivat ottavansa lapsivesipunktion torstaiaamuna,kahtoovat joko poitsun keuhkot ois tarpeeksi kehittyny! Jos ovat,sitten aletaan suunnitella synnytystä!! Mutta maksimissaan 3 viikkoa tässä kuulema menee enää... toivottavasti ei niin kauan enää kuiteskaan! Nyt pitää kerran viikkoon rueta kulkemaan äpolillakin,aika kallista lystiä ajella tuota reilua 100 kilsaa ees taas kerran viikossa. : /

Sateinen aamu täällä päin,tuntuu ettei silmiä saa auki millään...

kaktuspiikki 35+0!!

• Tykkää
Reactions: Idylli
Malttamaton: onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikauutisista! Ihana kuulla, että kaikki hienosti!

Täällä edelleen lomalla, np-ultra viikon päästä... Jännittää aika lailla, mutta yritän pitää pelot loitolla. Viimeisimmässä km:ssa suru-uutiset tuli juurikin tässä ultrassa, mutta nyt on uusi raskaus ja toivottavasti toisenlaiset, iloiset uutiset tiedossa.

Kesätuulia kaikille!

Kiitos kaikille onnitteluista!!

tuuliannaliina: tsemppiä np-ultraan, et ole mistään saanut dopleria lainaan, että olisit voinut kuunnella sydänääniä? Ei jännittäisi ehkä ihan niin paljon.

sanniz: jännä tuo eri käytäntö, kun musta kanssa esim naistenklinikalla ei kerrota sukupuolta, mutta sitten taas meillä Lohjalla kysyttiin jo valmiiksi ennen kuin alettiin ultraamaan. Noi omat fiilikset sukupuolesta on kyllä hassuja, mullahan oli ihan poikaolo alussa ja mielessä pelkästään pojan nimi, mutta sitten kun maha alkoi oikein kunnolla kasvamaan ja levisi sivuille samanlailla kun tytöistä ja sykkeet oli neuvolassa aina sen 150 tuli sellainen olo, että kyllä tämä on tyttö kun niin samat kun edeltäjistä. No, poika se oli ja aika ihanaa vaikka hassua, kun meillä nuo tytöt on niiiiin prinsessoja henkeen ja vereen vähän kun äitinsä, niin jotenkin sellainen olo, että mites niiden poikien kanssa oikein ollaan :)

).( valvomiskierre näköjään alkanut :( eli kun kuopus tulee viereen yöllä, herään siihen ja vauva masussa herää enkä saa enää unta, kun alkaa mylläys. Sama oli kuopuksen raskaudessa.

Täällä viime yönä supisteli pari tuntia ihan napakasti, rupes suolikin toimimaan jo vauhdilla. Aattelin jo että joko sitä pääsi lähtemään mut niin ne vaan aamuyöstä laantu ja loppui kokonaan. Nyt ei oo koko päivänä ollut mitään, paitsi hemmetin kipeät nivuset. Eilen kävin neuvolassa ja eipä siellä ihmeitä. Totes vaan että ylhäällä on vielä vauva ja mahtuu pyörimään.

Oon tuossa aamupäivän huhkinu siivota jos jotain auttas, mut ei näytä tuntuvan muualla ku liitoksissa.

Sanle 38+2

Tääläkin on ummetus jääny taakse päin,onneksi! Reilun viikon verran on maha tominu melkeinpä normaalisti.
Saunassa oon nyt uskaltanu istua ihan kunnolla,ei näytä verenpaineisiinkaan vaikuttavan. Jospa sais edes muutoksia alhaalla aikaseksi! :whistle:

Maanantaina neuvola,keskiviikkona se äpoli,jospa ne ottas sen lapsivesipunktion niin kuin lupailivat ja jospa poitsun keuhkot ois jo valmiit niin pääsis tosi toimiin! Ei tässä muuten kire,mutta haluan sen alatiesynnytyksen kun olen ite vielä kunnossa ja poitsullakin kaikki hyvin,ei tarviis mitään hätäsektiota tekemään rueta sitten.
Ja alkaa tämä olo olla muutenkin tukala...

Mukava kuulla että tillulla ja hipulla kaikki hyvin! :wave:

kaktuspiikki 35+1

Vieläkö mahtuu mukaan? :) Mä varovasti kurkistelen teidän menoa, josko parin viikon kuluttua uskaltaisi kunnolla mukaan :) Eilen plussattu haamu, tänään enemmän kuin haamu ja menkkojen piti alkaa eilen eli ollaanko nyt sitten mitä, 4. viikolla? En osaa näitä laskutapoja edes :D Km 05/12, ikää 28v. ja toista pirpiäistä odotellaan. Synnytyssairaalaa en ala edes miettimään vielä :D

naneni: tervetuloa! Nyt olet varmaankin 5:llä viikolla, kun oviksesta on yli 14 vrk:tta eli ovispäivä 2+0 ja siitä sitten lasketaan :)

).( mä olen itkusilmässä käynyt läpi tyttöjen vaatteita ihan pieniä vaatteita. Meinasin ensi laittaa kirpparille, mutta jotenkin kun niitä kävin läpi tuli sellainen olo etten millään raaskisi niitä tuntemattomille myydä pilkkahintaan. Yksi kaveri jolla on ennestään 2 poikaa on raskaana ja pyysi, että pitäisin niitä hänen rakenneultraan asti eli syyskuun alkuun, mutta toisaalta haluaisin ne pois nurkista nopeasti.

Naneni Tervetuloa mukaan! :wave:

Odottelen jo ensi viikon maanantain äitiyspolin kontrollikäyntiä.. :) jospa siellä saisi varmistuksen onko sieltä se tyttö nyt tulossa vai ei.. :) En tiedä yhtään mitä siellä nyt sit katotaan, mut toivottavasti muutenkin kaikki on kunnossa!

Nellielli ja pötkö 27+2

Tervetuloa mukaan Naneni, toivotaan, että viiva tummuu!!

malttamaton, mä veikkaisin, että käyn myös itkusilmässä esikon vauvavaatteita läpi. Mies paljasti eilen, että hänellä on poikaolo ja oli varannut jo varmuuden vuoksi sähköpostiosoitteenkin pikkumiehelle :) Meillä oli nimi mietittynä myös pojalle, kun emme esikosta tienneet etukäteen kumpi on tulossa. Mulla on edelleenkin tyttöfiilis, saa nähdä miten käy. Meillä on kovin vähän neutraalin värisiä vauvan vaatteita / tavaroita, joten jos poika olisi tuloillaan niin kauppoihin tie käy niin äidillä kuin isoäideillä.

Tänään oli neuvolalääkäri ja sain kuulla ensimmäistä kertaa pikkuisen sydänääniä. Se on kyllä niin liikuttavaa. Ehkä pian rohkaistuisin myös kokeilemaan kotidoppleria. Mulla on semmonen karvalakkimalli, missä ei ole näyttöä, joten ainostaan kuulemalla äänet saa merkkiä pikkuisesta.

Kertokaapas muuten voiko olla mahdollista, että olisin jo voinut tuntea pikkuisen silittelyjä? Kahtena päivänä on nyt tuntunut tuttua kuplintaa ja hienoista silittelyä. Esikosta aloin tuntea liikkeitä muistaakseni 16-17 viikoilla.

Sanniz & PK 13+5

Naneni: tervetuloa joukkoon! Toivottavasti pieni pysyy tällä kertaa matkassa.

Täällä np-ultra takana ja siellä oli kaikki mainiosti, hallelujah! Pikku voimisteli tarmokkaasti ja kätilö sanoi, että hienolta näyttää selkäranka ja luut ja aivopuoliskot ja aktiivinen meininki. Vastaa myös täysin viikkoja, tai itse asiassa päivän isompi, eli tänään 12+5. On niiiiiiiiin onnellinen ja kiitollinen olo.

Onko muilla muuten riesana päänsärky? Mulla on jatkuva sellainen ollut nyt noin viikon, kerran otin Panadolin, mutta muuten yritän kärvistellä. Tässä on kyllä sekin taustalla että unet on jääneet ihan liian vähiksi (n. 7 tuntia yössä eikä päikkäreitäkään) ja stressiä ilmassa, koska asuntokaupat käynnissä. Mutta tympeää herätä joka aamu jomotukseen. Yleensä en pahemmin kärsi päänsärystä. Olisko siihen mitään luonnonkeinoja tarjolla? Hierontaa olen ajatellut, mutta yksi shiatsu-tuttu sanoi, että olisi varovainen niska-hartiahieronnan suhteen, koska siellä on akupisteitä, joita ei ole hyvä painella raskaana, eikä useimmat normihieroja ole näistä tietoisia. Mun ystävällä yritettiin käynnistää yliaikainen raskaus juuri shiatsulla ja hän sanoi, että nimenomaan hartioiden pisteitä paineltiin...

tuuliannaliina: mä käyn hierojalla ihan säännöllisesti ja hierojani on opettajana hierontakoulussa, joten varmasti asiantuntija ja todellakin hieroo hartioita. Ja melkein joka ilta hierotaan miehen kanssa. Olisikin helpoa jos hartiahieronnalla saisi synnytyksen käyntiin ;) Vyohyketerapiassa ja akupainelussa on pisteitä joita käsitellään esim korvia ja jaloista, mutta nekään ei tee mitään ellei paikat ole jo kypsät.

Täällä käyty tayssissa äitiyspolilla kontrollissa.. :) ensin oli lääkäri vartin myöhässä ja sitten teki kaiken jotenkin tosi nopeesti..ei meinannu perässä pysyä..kokeili kohdunsuun tilanteen ja kaikki tuntu olevan okei..ainakin niin sano.. 3,5 cm oli kohdunsuun pituus ja sano, et on puolikiinteä ja suljettu..kuulemma normaalia..vaikken mä mistään mitään tiedä! :D Vauvan painoarvioks sai 1110 grammaa ja muutenkin mitat oli kunnossa! :) Olisin halunnu kysyä, et näkiskö se nyt paremmin sukupuolta, mut en sit kehdannu, kun oli kauhee kiire sillä lääkärillä tehdä kaikki ja muutenki oli vähä sellanen nihkeen oloinen..no, me nyt luotetaan siihen rakenneultran tyttölupaukseen vaan.. :)

Nellielli ja pötkö 28+1

Yhteistyössä