Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

malttamaton hirvee turvotus on täälläkin iltaa kohti. Ilmavaivat on kyllä ihan omaa luokkaansa :LOL: Ehkä vaan täytyy ruveta piereskelemään töissäkin, että ei kertyis ilmaa vatsaan. No, se ei ehkä ole ratkaisu. Eli samojen vaivojen kanssa täällä painitaan. Yritin tuossa juuri miehelle kovasti selittää, että se on tää raskaus joka saa mut päästelemään näitä kaasuja näin kauheesti :) Sillä oli kyl hieman epäluuloinen ilme...

Täällä ei mitään ihmeitä, aika oireettomasti mennään eteenpäin ja yhtä kärsimättömänä edelleen. Mut vois kans nukuttaa ensin tohon kasi viikolle asti ja sit vaik np-ultraan asti :) Neuvolan varailin, mutta se on vasta kesäkuun puolivälissä, mutta lääkäri aika myös onneks samalle päivälle, niin pääsee sit ultraan myös.
 
zoobles: multa se ilma ei vaan tule ulos! Osa turvotuksesta voi olla kyllä suolan lisäys. Normaalisti kun en käytä yhtään suolaa missään ja nyt syön pelkästään suolaista, makea ei tipu yhtään. Kaikista omituisinta on ettei karkkikaan mene alas, suklaa lähinnä yököttää, mutta kaprikset, oliivit, sinihomejuusto (valion pastoroitu), juustot yleensä, suolakurkut ym NAM!!! Ja yleensä juon vettä monta litraa päivässä, mutta pelkkä vesi yököttää ja maustetut vissyt tekee ilmaa mahaan lisää. Nyt onneksi sain lopettaa lugestronin, niin jospa se vähentäisi turvotusta.
 
malttamaton väittäsinpä ihan oireiden perusteilla että poikaa odotat! ;) Itellä oli just samat himot,ei makeaa mutta suolasta! ja poikalupaus saatiin!
Kannattaa kuiteskin sen suolan kanssa olla varovainen jos et halua olla kesällä yks turvonnu nestepötkylä! :D ja sehän nostaa verenpainettakin.
Se myös lisää sitä turvotusta,joten vähennä suolaa. Voit kokeilla myös pieniä kävelylenkkejä,se saa ilman liikkeelle,ainakin mulla sai! tuli tuolla lenkkipoluilla pärryyteltyä monet illat! :LOL:

Alussa mullakin oli kauheita ne ilmavaivat! Hyvä kun pysty kaupassa käymään kun pieretti niin kauheesti! Mutta helpotusta on luvassa,ei se kestä koko aikaa!

Ähky tosin tulee tässä vaiheessa tosi nopeeta,kamalassa nälässä vielä kun vedät hirveetä kyytiä niin seinä tulee aika pian vastaan,sit saakin röhkiä loppuillan :D

Että todella hehkeetä raskausaikaa!

kaktuspiikki 24+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:
malttamaton mä käytin alkuraskaudessa ja sillon tällön sen jälkeenkin noihin ilmavaivoihin Cuplaton pillereitä! Samaa ainetta siis, kuin vauvoille annettavat tipat, mutta pillereiden muodossa, ihan aikuisillekin tarkoitettuja ja just ilmavaivojen hoitoon. Saa apteekista ilman reseptiä ja saa käyttää raskaudenkin aikana. Mulla ne ilmavaivat aiheutti muun inhottavuutensa lisäksi menkkamaisia kipuja ja noi Cuplatonit ainakin mulla auttoi sekä kipuihin, että "ilman vapautumiseen" ;)
 
kaktuspiikki&sanmar: eilen soitin siskolleni, kun on lääkäri. Maha oli ihan kauhea ja kipeä, olin vielä juhlimassa ystävien kanssa. Kysyin tuosta cuplatonista ja oli sitä mieltä ettei auta. Oli sitä mieltä, että liittyisi tuohon kortisonin käyttöön ja siinä lukikin sivuvaikutuksissa turvotus. Oli kanssa sanottu, että suolan käyttöä pitäisi vähentää ja mähän olen siis lisännyt. No tänään tilanne ei ole niin paha, kun olen vältellyt :)
 
Luulin että oli tähänkin ketjuun kirjottanu pari päivää sitten mut kai se on unohtunut lähettää :D

Täällä ei sinänsä kummempia oo. Viime viikolla oli neuvola ja sokerirasitus. Ylihuomenna olisi lääkärinneuvolakin. Sokerirasitus meni ok, paastoarvo ainakin oli kunnossa 4,4 arvolla, loput kuulen sitten lääkärikäynnillä. Onneks sain sitä cokiksen makuista juomaa enkä sitä appelsiinilitkua. Täällä kuulema tehneet yhteispäätöksen että kaikki raskaana olevat saa aina sitä cokista kun se appelsiininen saa niin monet raskaana olevat pahoinvoimaan ja oksentamaan.

Töitä ois jäljellä kokonaiset 5pvä ja sitten alkaa kesälomat ja sitten äippäloma. Sitten sitä "lomaa" riittääkiin :D Aattelin että jos oisin tosiaan kotona siihen asti kun nuorin täyttää 3v. Mies eilen väläytteli oikeastaan ekan kerran että ehkä tää meijän lapsiluku vois tän jälkeen olla täysi ja onhan sitä itekin tullut mietittyä ettei ehkä enää jaksa sitä alkuraskauden stressiä ja muita vaivoja. Nyt huomaa että liitoskivutkin ovat alkaneet paljon aikasemmin ku edellisissä raskauksissa. Muutenkin tuo olo ei yhtä hehkeä ja virkeä oo kuin aikasemmissa. ja todennäköisestihän ne vaivat vaan lisii ja aikaistuu mitä useampi raskaus takana.

Itse muistan myös kauhea ilmavaivat alkuraskaudesta ja sen iltaturvotuksen. Monesti piti iltapäivällä jo töistä lähtiessä avata housunnappi että pystyi autossa istumaan ja paukutella koko kotimatka. Nyt onneks jo helpottanut, mutta monen potemaa ummetusta täällä ei kyllä ole näkynyt, suoli toimii välillä liiankin vinhasti ja taitaapa edellissynnytyksistä tutut pukamatkin siellä taas heräillä :/


Sanle ja Onnimanni 27+4
 
malttamaton: toivotaan että pahin turvotus lähtis helpottamaan!

Itsellä nyt etominen alkanut, yöks! Ei vielä kovin paha, mutta just sellanen että mitään ei tee mieli ja pakko on syödä, muuten olo pahenee. Pientä naposteltavaa töihin mukaan, jos sais sillä vielä nää olot peitettyä.

Toisaalta ihanaa että on jotain oireita, mutta esim. viime TM:n kohdalla mulla oli kauhea pahoinvointi, pahempi kuin aiemmissa raskauksissa... Joten eipä tää mitään todista.
 
malttamaton mulla oli kans alussa aikasmoisia ilmavaivoja! :) johtu kyl varmaan ruokavaliostakin, kun joutu syömään pahoinvoinnin takia ihan mikä vaan maistu..mut onneks se aika nopeesti kyl helpotti! Toivottavasti sullakin pian helpottaa! :)

Nellielli ja pötkö 16+1
 
M1n1: oikein paljon onnea hienoista ultrakuulumisista :)

).( voi oksetuksen oksetus :( Lauantaina ja sunnuntaina oli älyttömän hyvä olo, mutta kostautui sitten tänään. Aamusta asti oksettanut eikä tunnu mikään auttavan. Miehen lähetin jo kauppaan hakemaan salmiakkia, jos se auttaisi. Olen maannut ulkona koko päivän, ihana kun aurinko on paistanut, mutta inhottava, kun ei pysty silmiä ummistamaan, kun oksetus pahenee. Tänään sitten kerhossa päätti kuopus sitten paljastaa kaikille raskauden. Kysyi mun hyvältä kaverilta kuka seisoi hänen vieressään, että onko hänellä masussa vauva. No tietty totesi ettei ole, niin kuopus totesi suu messingillä, että äitillä on vauva masussa!! Yritin siihen ensin sanoa vaan höpö höpö, mutta alkoi vaan jankkaamaan asiaa ja kun sitten sanoin että eikä ole, alkoi itkemään ihan hysteerisesti "eikö äitillä enää vauvaa?!". No pakkohan mun oli sitten kaikkien kuullen tunnustaa, kun toinen oli ihan paniikissa, kun varmaan luuli sykkeiden loppuneen. No kaikki siihen sitten totesivat, että kyllähän tuo jo näkyykin nyt kun osaa katsoa ja pitää kyllä paikkaansa. Maha on valtava omiinkin silmiin viikkoihin nähden, kun "normaalissa" elämässä mulla ei ole mitään mahaa!!!

 
Viimeksi muokattu:
Hiphei.

Onnea ultrassa käyneille ja muillekkin sitä tarvitseville ja isot :hug: sitä haluaville :)

Synnytystapa-arvio oli tänään! ^_^

Olin jo sormelle auki ja kanavaa jäljellä 2cm. Nökö on kooltaan noin 2800g.
Sektioajan sain kolmen viikon päähän :) :heart: Aikamoista!! ..kysyin, et mitä jos nyt käy niin, et käynnistyy ennen sitä, nini, ei tartte ambulanssia soittaa, mut et heti lähetään vaan Tyksiin ja puolimakuu asennossa ollaan autossa. Hänen pylly on tuolla alhaalla, ni eivät usko, että napanuora luiskahtais :)

Shellasta tänne tänään siis. Nyt on jalat aivan jäätävät limput. Mut jos opettelis tota juomista taas.. *köhköh* :ashamed:

Emby^ ja nökö 36+1
 
emby: ei ole enää pitkä aika :)

).( täällä paha olo vaan jatkuu...La&su oli jo niin hyvä olo, mutta pahoinvointi on sitten sen jälkeen ollut päällä 24/7 eli ei enää aamutkaan ole hyviä. Soitin tänään lapsettomuuslääkärille ja saan lopettaa Prednisolit (kortisonit). Muutama päivä mennään pienemmällä annostuksella ja sitten lopetetaan. Millähän uskallan?!? Tänään on se päivä milloin syyskuussa loppui sykkeet, no tällä kertaa sydän ainakin toistaiseksi pompottaa villisti :) Meidän perheeseen tulee kyllä superpitkä odotus, tytöt haluaa aina illalla viimeiseksi kuunnella vauvan sydänäänet, että kuulemma sitten yöllä näkevät unta vauvasta. Joka ikinen päivä sama keskustelu: minkä kokoinen vauva nyt on, milloin se syntyy, onko siihen vielä tosi pitkä aika, eikö se voisi kasvaa vähän nopeampaa, onkohan se poika vai tyttö...Huh huh, missähän vaiheessa niillä alkaa mennä hermot?! Ovat kyllä äitinsä tyttöjä, munkaan kärsivällisyys ei ole kauhean hyvä niin kuin nimimerkki kertoo...
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoista aamua kaikille tasapuolisesti!

Ajattelin tuoda terveiset täältä palstan ulkopuolelta. Viikot on kuluneet nopsaaan ja pikkuhiljaa alkaa LA lähestyyn, tänään olisi viikkoja kasassa jo 37+4.

Kaikki pitäisi olla ok, jos en vaan viitsi välittää lääkäreiden erimielisyydestä syntyäpainon suhteen. On se kumma miten saavat niin erilaisia painoarvioita tehtyä! Mullle on nyt arvioitu syntymäpainoa parin viikon välein ja lääkäristä riippuen arvojen eroa on YLI KILO! :LOL: Ei tainnut viimeisin lekuri osata arviota tehdä, kun väitti että tää heppu kasvaisi enää alle 50g tän loppu raskauden aikana. Tai no jos päättää nyt syntyä ni voi olla aika lähellä tuo viimesin arvio.:)

Taidanpa pitää tänään siivouspäivän kun ulos ei viitsi kauheasti mennä tuon siitepölymäärän takia, mulla ei oo edes todettua allergiaa mut silti silmät ja nenä vuotaa, kurkku on kun raastinrauta ja yskin keuhkoni pihalle heti kun vaan ovesta ulos astun. Mies ja poika on kumpikin niin tukossa et nukkuminenkaan ei meinaa onnistua lääkityksistä huolimatta.

Aurinkoisia odotus hetkiä kaikille, palailen joskus taas ilmoittelemaan kuulumisia, viimeistään sen jälkeen kun olen "jakautunut" kahtia!:)

Kitikat3 ja masu-heppu 37+4
 
Moi!

En oo jaksanu vähään aikaan kirjotella, on ollu niin paljon kaikkee muuta ettei koneella ehi notkua. :D

Neuvolassa kävin viime viikolla, siellä kaikki ok. :)

Poika on aika hiljanen masussa noin yleensä, esikoistyttö oli tosi vilkas pyörimään ja potkimaan mutta tää onkin rauhallisempi tapaus. Kävin jo kerran neuvolassa sydänäänet kuuntelemassa varmuuden vuoks kun oli niin hiljasta. Voi tietysti olla että kun istukka on edessä nii ei samalla tavalla tunne potkuja.

Neuvolassa ilmaisin myös pelkoni sektiota kohtaan. Esikoinen tosiaan synty sektiolla perätilan vuoksi. Halusin sillon ehottomasti leikkauksen ihan sen takia ettei mitään satu. En ois uskaltanu lähtee väärinpäin olevaa muksua synnyttää alakautta. No nyt vielä ainakin poika on perätilassa, kerkee tietysti kääntyä vielä. En millään haluais sektiota taas, ja sitten jos tulee vielä enemmän lapsia nii ei enää saa alatiesynnytystä. Ois kiva kokea se, mutta asiat ei aina mee niinkun suunnittelee. Ja siks oonkin päättäny etten tässä raskaudessa suunnittele yhtään mitään! :D Mutta nyt kun oon vaihtoehtoja pohtinu niin oon aika sinut sen leikkauksen kanssa jos siihen nyt päädytään. Kunhan lapsi on terve ja kaikki sujuu turvallisesti. Saa nähä miten käy. Onko muilla samantapasta kokemusta kun mulla? Tai siis tarkotan että kaks kertaa peräkkäin vauva jäis perätilaan?

Niin ja mulle vois iäksi muuttaa 22v. taas vuosi vierähtäny. :D ei nyt vielä ihan hirveesti ikävuosia. :)

Riikka&Niisku 23+2
 
Meikällä alko lomat sit nyt. saikkua pärähti sinne 30.7 asti jolloin alotan äippäloman,kävi sen hemmetin sopimuksen kans miten tahansa. Saan kuiteskin sen 72 pvän palkan kun sopimus loppuu 31.7,hyvin suunniteltu eikö?! Työnantajalle ainakin passas niin mikäs siinä!
Eli kesä menee siis möllöttäessä. toisaalta harmittaa kun ei ole tekemistä,toisaalta ihana vaan olla! Aikasemmin sitten leikkaavat tuon valkuaisen takia,että elokuun puolella varmaan,toivon ainakin että sinne asti päästäs! Muutenkinhan olisi sektio ollu edessä aiemmin diabeteksen takia.
Jätkä paino 690g,vastas viikkoja hyvin,ei ollu vielä liian iso. Nyt otti vähä iisimmin niin sai kunnon kuvaakin
hb oli noussu 119 (113),valkuaista pissassa 27g (28g) eli liikaa!
Pissiä taas purkitetaan ens viikolla ja parin viikon päästä uudestaan äippäpolille!
Eli siis tuon valkkarin takia nyt seurataan tiuhemmin!

Että ei ihan mahottoman hyviä uutisia,mutta jätkällä kaikki hyvin,se pääasia!

Kaktuspiikki 24+4
 
m1n1 Onnea ultrakuulumisista! :heart:

malttamaton sulla kyl on jo kunnon raskausmaha! :heart: Toivottavasti se paha olo helpottaa sulla pian!

Ite käyty neuvolassa ja kuultu taas sydänäänet! :heart: vaikka ensin vähän pelästyin, kun joutu niin kauan ettiin, mut kaveri oli liikkuvaa sorttia.. :) ei meinannu paikallaan pysyä.. :)

Nyt tuli jotenki ihan karsee olo äsken ja sit yhtäkkiä oli juostava vessaan..jostain iski sit ripulin.. :( nyt veto ihan poikki..taidan mennä maate hetkeks..

nellielli ja pötkö 16+4
 
M1n1 onnea ihanista ultranäkymistä :heart:

Kitikat3 kiva kuulla taas sun kuulumisia :)

malttamaton ihan pikku vauvamasu sulla :heart:

Rikka90 toivotaan, että poitsu vielä kääntyy oikein päin! Onhan sillä onneksi aikaa vielä kääntyillä. Meillä neiti oli rv35 asti aina perätilassa ultrissa/neuvolassa, mutta sitten olikin mamman ihmeeksi kääntynyt viikkojen 34-35 välissä :)

kaktuspiikki mistä toi valkuainen pissassa yleensä johtuu? Hyvä, että pikkuinen voi kuitenkin hyvin!

Mites Tillun vointi? Toivottavasti kaikki siellä hyvin!

Omassa navassa ei uutta, ei supistuksia, ei limatulppaa, ei mitään merkkejä! Tosin parina päivänä ollut hetken sellaista kevyttä menkkajuilintaa, että en tiiä tapahtuisko tuolla sitten kuitenkin jotain valmistautumista kuitenkin... Tänään taas neuvolaan.

Vauvalle alkaa kaikki olemaan valmiina. Amme puuttuu ja tutit & pari tuttipulloa pitäisi vielä steriloida. Hoitopöytä mietityttää, kun ei sellaista vielä hommattu. Ajateltiin laittaa hoitoalusta kylppäriin pesukoneen päälle, mutta ei se oikein istukaan siihen. Tulee alareunasta yli ja vaippoja ym. hoitotarvikkeita ei saa lähelle oikein fiksusti. Että en tiiä, pitäiskö tässä kuitenkin lähteä vielä hoitopöytä ostoksille...

Sanmar + superpapunen 38+6 :heart:
 
no en oikein tarkkaan tiijä itekkään mistä se tulee...Mulla epäileevät että tämän diabeteksen takia munuaiset on kovalla rasituksella ja ei suodata kaikkee valkuaista kunnolla vaan sitä pääsee läpi pissaan. Suolan käyttöä pitää tarkkailla kun se nostaa verenpainettakin ja turvottaa ja sit vettä muistaa juoda. Ei se valkkari itessään ole onnes vaarallista.
Laitto se lääkäri lähetteen sisätautilääkärille,jos tutkisivat nuo minun munuaiset kunnolla,kun sillon esikoisen aikana tuli se keskeytys johtuen niistä esikoisen munuaisongelmista niin tutkiivat nyt onko mulla sitten jotain myös.
Saappa nähä,toivon nyt vaan ettei tulis sitä raskausmyrkytystä,ainakaan vielä piiitkään aikaan,päästäs edes reilusti yli rv30!

Eilen iski paniikkia kun ei olla paljo mitään vielä hommattu,muutama hupsu vaate vasta ja se lipasto hoitotasoksi ja vaatteille!
 
Mulla oli eilen neuvolalääkäri ja kaikki hyvin. Meijän lääkäri on vaan joku vasta valmistunut eikä anna itsestään kovin osaavaa kuvaa kaikistellen. En oo ikinä ennen kokenu niin kivuliasta sisätutkimusta ku eilen. Kun se yritti tunnustella kohdunsuuta ja kanavaa niin sattu ihan hemmetisti. Ja makasin siinä tutkimuspöydällä liki puolituntia kun se oli niin hemmetin hidas. Ensin siis teki sisätutkimuksen ja sit mittaili ja lopuksi ultrasi. Mut kaikki oli kuitenkin kohdillaan, kiinteä ja kiinni ja kanavaa sai ultralla mitattuna peräti 5cm. Vauvan paino arvio oli jo miltei 1200g ja nyt oli jo kääntynyt pää alaspäin vaikka vielä viikko sitten oli perätilassa, mut onpa tuolla vielä aikaa ja tilaa monta kertaa kääntyä ympäri. Sokerirasituksen tuloksetkin sain ja ne oli kunnossa. Palautin myös esitietolomakkeen neuvolaan ja nyt vaan odotellaan sitten seuraavaa neuvolakäyntiä joka on juhannusviikolla.

Huomenna ois viimeinen työpäivä!! Sitten alkaa pitkän pitkä lomalomaloma! Väsäsin tuossa voileipäkakkua työkavereille vietäväksi vaikka pomo ilmoitti että hän on täytekakun tilannut läksiäisiä varten. Huomenna tiedossa siis haikeutta ja kyyneleitä mutta myös helpottunutta iloa että nyt se ois vähäksi aikaa taas ohi ja saa keskittyä olemaan kotiäitinä.


Sanle ja Onnimanni 28+0
 
Heissan..

Ei ole paljon jaksanut kirjoitella.. Eilen sain kotidopplerin ja yritin sillä tuskissani saaha joka paikasta kuuluun äänet, mutta ei.. Säikähin jo että ei siellä ole kaveri elossa enää... Pelkäsin jo niin että joudun kolmannen kerran sen inhottavan tapahtuman käymään läpi.. Mutta sitten.. Lueskelin vähän nettiä ja kokeilin uudelleen niin sieltähän se "hevosenlaukka" kuului.. lapsetkin sai kuunnella ja olivat innoissaan..
Nyt 10.00 tarkistusneuvola ja tiistaina sitten nt ultraan!
Huono olo vaivaa pitkin päivää varsinkin jos ei ole vähään aikaan syönyt.. syömään taas ei hirveitä pysty kerrallaan kun tulee stoppi, ja mitään ei oikein tee mieli..
Persikka rahkaa himosin yks päivä ja teinki ison satsin jota kyllä jäi pilalle meneenkin..
Huh huh.. Nyt kun vielä neuvolassa saa nähä pikkukaverin olevan kunnossa niin voi taas hetkeksi huokaista.. Kuolleet sikiöt on kuitenkin aiemmin vastanneet vkoja 9 suunnilleen, ja jos kaveri vielä on hengissä niin sittenhän on jo plussan puolella..
Voi että kun meille keskenmenon/menoja saaneille ei enään niitä kauheuksia tulis kellekkään. eikä tietenkään toivo niitä kenellekkään yleensäkkään!
Oikein ihanaa kesän alkua kaikille ja nauttikaa oloistanne!!!

Vaavimasu ja valonpisara 11+1
 
On se jotenkin niin sääli ettei noiden 4 keskenmenon jälkeen osaa enää nauttia raskaudesta. Nyt kun alkiosta on tullut sikiö ja km:n riski taas vähän pienentynyt, niin kuvioihin iskenyt aivan järkyttävä pelko, että np-ultrassa löytyy jotain. Olen käynyt lukemassa (kiusaamassa itseäni) tuota "sikiöseulonnoissa narahtaneiden-ketjua" ja tullut siihen tulokseen omassa pienessä päässäni, että on ihan sulamahdottomuus et meille tämä lapsi suotaisiin, joten ensi viikolla ultrassa löytyy sitten ihan varmasti jotain...Näköjään sitä ei ole ihminen mihinkään tyytyväinen :( Koko raskauden olen vaan toivonut, että voi kun ei menisi kesken ja nyt sitten alan tälläistä murehtimaan. Yritän itselleni, että iän puolesta ei pitäisi olla hätää (31v.), elintavat terveet ym, mutta kun on ollut niin paljon huonoa tuuria viime vuosina ettei uskalla hyvään onneen enää luottaa.

malttamaton&toukka rv 10+0
 
Voi kuule malttamaton, itekkin kävin ennen nt-ultraa sekä ra-ultraa lukemassa niitä ja olin ihan varma että meidän vaavilla on joku vikana... kummasti sitä ei tosiaankaan osaa olla onnellinen silloin kun siihen olis aihetta..
Mulla kävi ihan sääliksi tätä pikkusta sillon alussa kun kehittelin kaikenmaaliman juttuja ja en osannu nauttia ollenkaan tästä raskaudesta.

Nyt on pelot hieman helpottanu kun tyypillä kaikki hyvin ja aletaan olla turvallisilla viikoilla,mutta silti pelkään esim napanuoraan kuristumista tai että synnytyksessä tulee jotain häikkää kun saatetaan joutua hätäsektioonkin jos mun arvot tästä nousee vielä (raskausmyrkytys).

Mutta pikku hiljaa tästä alkaa nauttiakkin! :)

Toivotaan että kaikki menis nyt kaikilla loppuun asti hyvin!

kaktuspiikki 25+0
 
Malttamaton ja kaktuspiikki mä kärsin kans vainoharhoista tämän raskauden suhteen. Tässä melkein jokapäivä on pitänyt kuunnella omalla doplerilla äänet että saa mielen rauhan. Rakenneultraa odotan kauhulla ja ehkä sen jälkeen pystyn nauttimaankin... ehkä...

Mulla on ollut rankkaa viimeiset 6 viikkoa. Mun mies on ollut poissa töissä tekemässä yhtä projektia joten mä olen ollut töissäkäyvänä yh:na 1v 10kk ikäiselle neidille ja raskaana ja viimeiset 2 viikkoa hirveässä flunssassa. HUOH! En ole oikein jaksanut kirjoitella minnekään mitään mutta jospa sitä ehtisi taas aktivoitua..

ipna 15+6
 

Yhteistyössä