Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Heissan kaikille! Varovaisesti tulen kurkkimaan tänne puolelle tuolta kuumeilijoista. Muutaman kerran olen jo käynyt lueskelemassa teidän juttuja.

Takana minulla KM -04, lapset -05 ja -06 ja TM 1/-12. Viimeisen tuulimunan jälkeen toipumiseen meni pitkään. Vuoto kesti melki 2kk ja oli useita kontrolleja ennen kuin voitiin todeta kohdun lopulta tyhjentyneen. Kun päästiin taas yrittämään, niin tuloksena tärppi ja viikot nyt jotakin 4+ :heart: Nyt sitten on pelko persiissä miten tällä kertaa käy, mutta toivotaan että hyvin =)
 
zoobles: Onnea plussasta :heart:

malttamaton: Katsoos nyt vielä, että selvittiinkö. Tiistain ultrassa sitten nähdään onko kaveri vielä elossa. Toistaiseksi olen kyllä ihan positiivisin mielin, mutta jännittää todella paljon. Antaiskohan ne mulle vielä yhden kontrollin siihen väliin, kun nt-ultraan on kuitenkin sitten vähintään vielä se 3vkoa... Toivottavasti osuis sama tohtori. Se tuntui mukavalta ja ymmärsi mun huolia. Yleensä ne on niin kylmäkiskoisia ja toteaa vaan, että normaalilta näyttää ja en saa kontrollia, kun "ei me kuitenkaan voida mitään tehdä jos jotakin sattuu". No tiiän! Mutta kun haluan tietää mikä tilanne on!

Nyt olen miettinyt, että kun hematoomissa on kuitenkin se infektion mahdollisuus, niin näkyiskö ne tulehduskokeissa? Jos ruinaan neuvolantädiltä säännöllisen verikokeen tulehduksia selvittämään? Mun se eka km johtui varmaan hematoomavuodon aiheuttamasta infektiosta, mutta mä en huomannut mitään infektiota.

Nyt mun mieskin on jo pääsemässä vähän vauhtiin tämän vauva-asian kanssa. Sillä on ollut vähän vaikeuksia tiedostaa koko asia. Pääosin siksi, että pelkää jotain tapahtuvan eikä siksi halua vielä ajatella asiaa, koska sitten alkaisi toivomaan ja tulisi taas iso pettymys. Ja eihän hänellä ole se vauva masussa, joten ei ole oireita eikä mitään muutakaan. Ihan ymmärrettävää, ettei se asia ole samalla tavalla mielessä kun mulla. Noh, tiistaina se pääsee mukaan ultraan :)

-iitu 9+0 :heart:
 
iitu: kyllä meilläkin mies on tosi varovainen, ei halua, että kerrotaan kenellekään. No ollaan siis muutamalle kerrottu, kun on ollut vähän pakko. Ollaan kavereiden kanssa lähdössä ensi viikonloppuna perinteisesti linkkojen lenkkiin ja pakkohan mun oli kertoa miksi lenkki tällä kertaa kävellään eikä juosta. Ja kyllähän ne olisi tajunnut, kun en juo. Jäädään siis bilettää Tampereelle. Mä mietin tuota tulehdusasiaa kanssa sun kannalta, että luulisi et näkyy tulehdusarvoissa? Mutta onko sulla enää ollut vuotoja? Mua niin harmittaa, että en tajunnut kysyä siellä mehiläisessä sen hematooman kokoa, niin olisin nähnyt oliko vielä pienentynyt. Etkö sä tilannut sitä dopleria, sillä saisit kuunneltua äänet jo?

zoobles: tervetuloa :heart:

).( eilen oli vähän parempi olo koko päivän ja tänään maistui aamukahvikin, mutta muistan lupaukseni etten panikoi vaan nautin hyvistä päivistä, eiks je? Tiistaina on ensimmäinen neuvola ja lisäksi myöhemmin päivällä se neuvolalääkäri, että saisi sen lähetteen vielä yhteen ultraan ennen np-ultraa. Viikon päästä saisi doplerin käyttöön, silloin ajattelin kertoa tytöillekin, ainakin vanhemmalle, niin saavat kuunnella, jos sykkeet siis vielä ovat tallella. Tyhmää gyneltä säikytellä tuolla lailla: rv 8+0-9+0 on riskiviikko ja silloin suurin osa keskenmenoista tapahtuu. 1. km mulle tuliksi rv 8+3. Eilen lapset siivosivat leikkihuoneestaan vauvamaiset lelut varastoon odottamaan, jos meille se vauva joskus tulisi ja olisivat antaneet kaikki lelunsa pois.
 
iitu kyllä pitäs näkyä tulehusarvoissa olipa se tulehus sitten korvassa,varpaassa tai siltä väliltä!

malttamaton mulla on vieläkin niitä aamuja että toisinaan menis vaikka kaks kuppia kahvia,toisinaan ei yhtään!

Tervetuloa zoobles! tsemppiä ja onnea odotukseen!

Tänään poksuu! kyllä nämä viikot nyt menee sitten lentämällä kun mitään ei olla uskallettu hankkia ja nyt vois ehkä varovaisesti alkaa jotakin ostella. Kohta varmaan tulee kiire! :D

kaktuspiikki 23+0
 
malttamaton: Kyllä mä tuhruilen ja vuodan edelleen sitä ruskeaa vanhaa verta. Välillä saattaa päiväksi loppua ja sitten alkaa taas. Periaatteessa vois pärjätä ihan pikkuhousunsuojalla, niin niukkaa se on. Mutta vuotoa kuitenkin. Ja mieluusti olisin ilman sitä! Sitä on nyt siis tullut 2,5viikkoa.

En vielä tilannut sitä doppleria. Ajattelin, että ei mulla varmaan vielä kuuluisi ne äänet, kun on tota vararavintoakin kertynyt, joskaan ei tuohon alamahalle... Ja sit kun vitkuttelin pari päivää, niin tuli olo, että tilaan sen vasta seuraavan ultran jälkeen. Netissähän varoitellaan sen käytöstä, mutta neuvolantäti sanoi sen olevan ihan turvallinen. Hän ei kyllä nähnyt järkeä sen ostossa, koska saan milloin vaan mennä kuuntelemaan ääniä sinne. Ja doppleri voisi aiheuttaa minulle lisästressiä, jos ne äänet ei joka kerta kuuluiskaan. Itse ajattelen niin, että kyllä mä sitten menen sinne kuunteluttamaan, jollen kuule ja yritän ainakin alkuun olla stressaamatta sitä kuulumattomuutta. Se vauvahan voi jemmailla vaikka siellä kohdun takaseinämässä tms, että ei joka kerta kuuluiskaan.

iitu 9+1
 
Voi kun sitä osais ottaa rennosti... Nyt ei juurikaan oireita, pientä rintojen arkuutta lukuunottamatta. Edellisessä TM-raskaudessa oli jo todella pahoinvoiva näillä viikoilla. Eihän se pahoinvointi mukavaa ole, mutta kyllä ne oireet vaan tuo turvallisuuden tuntua... Tai no viimeks alkuraskaus oli tosi hankala ja kuitenkin TM... Äh! Pitäis saada muuta ajateltavaa! Hain tänään viel yhden digin vaikka nin päätin etten enään testaa :D Jos alkuviikosta sais sen 3+ tuloksen sit.

On tää vaan yhtä odottamista: Ensin odotat ovulaatiota, sitten aikaa että saat testata, sitten että viikot kuluu. Ja kun vauva syntyy, on jo tavallaan ikävä aikaa jolloin oli raskaana :LOL: Ei se ole ihme että joku sanoo: "Odotat vauvaa?", sen sijaan että: "Olet raskaana?"

Tsemppiä kaikille odottamiseen! Oli se missä vaiheessa tahansa!
 
iitu:ok! Mulla ei ole kyllä kertaakaan käynyt niin etten olisi ääniä löytänyt. Ja kerran esikoisen raskausaikana kävi sillä lailla, että kaaduin pitkissä ulkoportaissa koirat molemmissa kainaloissa, joten en saanut millään kiinni. Liikkeitä ei siinä vaiheessa vielä tuntunut, joten kyllä mä sanoin että dopleri oli korvaamaton. Ja aina kaikki paha tapahtuu lauantaisin tai sunnuntaisin milloin mikään ei ole auki.
 
malttamaton: Juu, kyllä mä olen sen päättänyt tilata.. Jäin vain jahkailemaan ja päätin odottaa sen seuraavan ultran yli. Mä en halua nähdä mitään raskaus/vauvatavaraa, jos keskenmeno taas kohdalle osuis.
 
Oikein ihanaa äitienpäivää kaikille tuleville (ja jo oleville) äideille :heart:

iitu: meillähän tytöt siivosi kaikki vähänkin vauvamaiset lelut pois leikkihuoneestaan varastoon, mulla kanssa ideana, että jos tämä menee kesken niin miehen on helppo antaa ne jonnekin eteenpäin eikä mun tarvitse niitä enää ikinä nähdä. Voi, kun 2-3 viikkoa kuluisi nopeasti. Teille muututaan kohta jo alkiosta sikiöksi :)

Mä vietän täällä omaani ylhäisessä yksinäisyydessä. Tytöt halusivat välttämättä mammalle yöksi eilen ja kun niin kovasti pyysivät, niin ajattelin että menkööt. Meillä oli miehen kanssa hauska ilta ja mentiin kaveriporukan kanssa kuuntelemaan Sami Saarta. Jouduin nyt sitten kertomaan kavereille, sama porukka keneltä silloin vappuna niin kovasti yritin salata. Kukaan ei uskaltanut onnitella, vaan kaikkien reaktio oli "voi kun tämä kestäisi", no sitä mäkin toivon. Tiistaina olisi se neuvola ja neuvolalääkäri. Voi, kun ultran saisi nopeasti. En tiedä miksi taas pelottaa, korvissa soi se lääkärin sanat: rv 8+0-9+0 on kaikista kriittisin. 1. km mulle tuli 8+3. Huomaa selvästi, että stressi tulee uniin, kun viime yönä näin painajaista, että apteekista olivat unohtaneet antaa mulla klexaneen neulat eli oli pelkkiä ampulleja, joita sitten yritin laittaa lapsien ruiskuihin ja saada ruiskutettua ihon sisään. Sairasta, I know...
 
Huomenta!

Tänä aamuna digin näyttöön pärähti raskaana 3+ :) Pitäisköhän se jo uskoa, että on raskaana ja lopettaa tää testien teko ;) Oletteko muut tehneet noita testejä vielä useita selkeän plussan jälkeen? Onhan tää toisaalta ihan hullua, mutta kun ei juurikaan oireita ole tällä hetkellä, niin jostain se varmistus täytyy saada ;) Vielä ois kolme viikkoa ultraan...
 
zoobies Tervetuloa mukaan :wave: Ja oikein pitävät ja tahmaiset tarrsukat pikkuselle matkaan mukaan!

Kysyit noista testien tekemisestä...mä tein varmaan 4-5 digitestiä ja vähintään saman verran tavistestejä ennenkuin maltoin lopetta testailun :ashamed: Halusin seurata hcg:n nousua ja sitten kun sain digillä 3+ ja tavistestillä testiviivasta vahvemman kuin kontrolliviivasta, niin uskoin ja lopetin :D

Minäkin Naiven ja Tillun kuulumisia odotan! Toivottavasti molemmilla ois hyviä uutisia kerrottavana.

Mikäs Embyn mielen on saanu matalaksi :( ?

Tekipäs hyvää nähdä tänään pitkästä aikaa paria ystävää. Jotenkin viime päivät oon ollu "mökkiytyneenä" tänne kotiin ja ajatukset pyörii vaan tulevassa synnytyksessä ja vauvassa, niin oli ihan tervetullutta vaihtelua tuo lapsettomien ystävien treffaus :)

Pitäisköhän sitä jossain vaiheessa alkaa sairaalakassiakin pakata. Tuntuu vaan niin hullulta "vielä" moista ajatella/pakata, kun mitään merkkejä ei synnytyksen käynnistymisestä oo ollu havaittavissa. Mies vaan pakottaa ja hätäilee, kun Kättärin tutustumiskäynnillä kätilö käski kassin jo pakkaamaan ;)

Sanmar + superpapunen 37+3 :heart:
 
Minuakin kiinnostaa mitä kuuluu Naivelle ja Tillulle? :)

Ja mikä Embyllä? : /

Sanmar: Kyllähän se kohta olis varmaan aika pakata se laukku :D Käy pian niin, että lähdette kiireellä ja saat pyytää miestä tuomaan tavaroita. Noh, saisit ainakin ylläritavarat. Tai niin meillä ainakin kävis :D

).( Huomenna aamulla ultra ja jännittää niin pirusti! Mä en yhtään osaa sanoa, että ollaanko masussa vielä hengissä vai ei. Ei minkäänlaista olotilaa suuntaan eikä toiseen. Yleensä mulla on ollut joko vahva olo siitä, että on kaikki hyvin. Tai sitten sen kerran olin jo tiennyt keskenmenosta, kun sinne ultraan menin. Pelottaa ny. On ihan sellainen olo, etten halua mennä sinne, kun jos sieltä tuleekin huonoja uutisia... Tai toisaalta olis aivan ihana nähdä se pikkuinen taas.

Mulle soitettiin tänään myös äippäpolilta, että huomenna voisi antaa sen verikokeen sitä seulaa varten. Samalla kysyin nt-ultra aikaa ja sain sen 12.6. Siihenhän on 4vkoa! Huih! Piiiiiitkä aika. Noh, toisaalta mä itse pyysin, että katsottais sellainen aika että mieskin pääsee. Se nyt sitten vaan osui sen kahden viikon ultrausajan loppupuolelle. Onneksi oli niin ihana hoitaja, että saatiin sumplittua mieskin mukaan.
Toivottavasti huomenna olis sama lekuri ultraamassa kuin viimeksi, siltä saisin varmaan pummattua tähän väliin vielä yhden ultran. Mä olen vaan niin huono pyytämään ja niiltä erikoistuvilta lekureilta ei saa mitään ylimääräistä pyydettyä ja se osastolääkärikin saattais sanoa, ettei tässä mitään vois kuitenkaan tehdä niin se ultraaminen on ihan turhaa.
Tietty kohta alkais ne sydänäänet kuulua, niin vois niitä sitten kuunnella ja olla varma siitä hengissä olosta. Mut toisaalta niidenkin kuulumiseen saattaa mennä vielä muutamakin viikko, riippuu varmaan siitäkin, että missä se istukka luuraa. Viimeksi oli edessä.

Tälläistä täällä, huomenna toivottavasti taas mukavia uutisia :)
 
Kasassa vielä. Paikat auennu taas vähän lisää. 2,7cm kohdun puolelta auki ja reilut 3cm on tunneloitumista. Kanavaa jäljellä 1,8-1,9cm. kohdun ulkosuu kuitenkin kiinni ja kiinteä. Hipun painoarvio oli pikkasen vajaat 600g tällä hetkellä. Keskiviikkona siirtävät mut Ouluun.
Kyllä tämä hermoja repivää on,kun ei tiedä miten tässä käy..
Väkisinmakuu jatkuu ja vessassa saan käydä ja syömään nousta istulleen.

Ihanaa Sanmar,sulla on vaavi koska tahansa sylissä!! :heart:

Tillu&Hippu 23+2 (5 päivää ensimmäiseen tavoitteeseen)
Ps. Kaktuspiikki välitätkö terkut myös sinne meitin pinoon,kun on tää kyljeltään kirjoittaminen niin pirun hankalaa...
 
tillu: tsemppiä sinne, ihan varmasti rankkaa vaan maata ja odottaa :hug:

iitu: pidän sulle peukkuja huomiselle, varmasti kaikki on hyvin. Tule sitten heti kertomaan miten kaveri viuhtoo, kun näet jo liikkeitäkin. Menipä tosi pitkälle toi np-ultra aika. Kuulostaa tosi kamalalta, mutta jotenkin noiden huonojen uutisten jälkeen, musta on kivempi käydä ultrassa yksin. Huonot uutiset olen aina saanut yksin ollessa ja jotenkin on ollut helpottavaa ettei ole tarvinnut vielä miehestäkin huolehtia vaan on saanut ensin selvittää asian päässä ja sitten vasta kertoa miehelle. Itsekästä joo, tiedän, mutta...

sanmar: me oltiin viimeksi pakattu kassi aikaisin tosi aikaisin ja esikoisen synnytystä muistellen pakattu molemmille lehtiä, herkkuja, musiikkia ym. No niinhän siinä käy, kun kaikkeen varautuu, niin ei ehditty edes kameraa ottaa esiin, kun mies joutui toimimaan toisena kätilönä. Nautin herkut sitten heti synnytyksen jälkeen :)

).( menin sitten tyhmänä koittaa kotidopleria enkä saanut ääniä. Keskeltä kohtua kuuluu se "viuh-viuh-viuh" ääni, mutta ei sykkeitä. Kuuluuko se aina vaikkei mitään olisikaan kohdussa hengissä vai onko se istukan ääni? Joo, tiedän että on superaikaista, mutta kun niiin toivoin, että olisi jo kuulunut. Lääkäri kyllä viimeksi totesi, että kohtu on tosi reippaasti taaksepäin kalleellaan ja enhän mä tiedä minne on kiinnittynyt. Kuopuksen kanssa sykkeet kuulunut 9+ jolloin eka kerran vasta yritin kuunnella. Huomenna neuvola ja neuvolalääkäri molemmat, sit saa tietää milloin seuraava ultra. Milloin teillä muilla on kuulunut sykkeet kotidoplerilla?
Nyt alkaa jo vähän jännittää neuvolassa painon nousu, ikinä en ole stressannut, kun olen luottanut, että imetys vie kilot. En meinaa tee mitään muuta, kun syön 24/7, sillä yökötyksen saa vähän pidettyä aisoissa.

malttamaton&toukka rv 8+3
 
Viimeksi muokattu:
tillu79 minäpä kopsailen sinun kirjotukset syyskuisiin! tsemppiä vaan sinne makoiluun ja lisää päiviä ja viikkoja toivotaan! :hug:

malttamaton mulla ainaskin se viuh-viuh ääni on kuulunu kans,se taitaa olla istukka,en tiijä kuuluko se jokatapauksessa.
Mulla on istukka edessä,joten sykkeet kuulu vasta 13+.

Karmeen piukee olo ollu koko illan,nahka ihan tiukilla mahassa ja kylkiin sattuu.
onnes nukuttaa lahjakkaasti niin unikin tulee varmaan äkkiä,toivottavasti!

kaktuspiikki 23+2
 
iitu: vielä onnentoivotukset ultraan!!

kaktuspiikki: näin mäkin muistelen kuulleeni, että se viuh on just se istukan ääni mikä olisi positiivista, mutta sivuistahan kuuluu oma pulssi niin mietin onko keskellä jotain mistä oma pulssi voi kuulua, mutta en keksinyt mitään muuta kuin istukka..
 
sittenhän siellä menee niitä isoja suonia just sinne istukkaan,niistä voi kans kuulua suhinoita ja taitaapa omakin pulssi niistä kuulua,niitä kun kuulee niin sehän on sikäli positiivista että tietää isktukan toimivan! :)
Just viime ultrassa kateltiin niitä suonia ja niiden virtauksia ja lääkäri selitti niistäkin jotain ja kerto että kotona yleensä kuulee just sen istukan suhinat ja sitten jossain vaiheessa alkaa se vauvan pulssi kuulumaan.

Oottelehhan vielä muutama päivä,kyllä se sieltä löytyy! Minä etin kans ihan hermona sitä,vaikka tiesin että istukka edessä,mutta silti piti iltasin aina metästää sitä pulssia paniikissa! :D
siihenkin vaikuttaa niin moni asia esim. istukan paikka ja kohdun asento.
Se doppleri osaa kyllä olla maaliman ärsyttävin ja ihanin laite! :D
 
Keskenhän se taas meni.
Koko vastasi melkein viikkoja, mutta ei sykettä enää :'(
Huomenna 1. vaiheen lääke ja perjantaiksi sairaalaan.
Tais olla meidän yritykset tässä, ainakin vähäksi aikaa. Ei vaan jakseta enää.

-iitu
 

Yhteistyössä