Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

iitu, :hug: :'(

..eipä mulla, jäi vaan paskamaku suuhun, kun yritin auttaa ja sain paskaa vaan niskaan. Yksi ämmä meidän perheen elämässä ja se voi pilata monen ihmisen elämän.
Toivottavasti mätänet helvetissä ja saat kokea karman kovan käden. Kiitos, olen puhunut..
 
iitu: ei voi olla totta, en voi uskoa todeksi, että teille kävi taas näin! Voimia sinne oikein kovasti.

).( neuvolassa käyty, painoa tullut 1kg eli ei paha tällä syömisellä. Neuvolatäti yritti kuunnella sydänääniä, mutta ei kuulunut, mutta näkyi. Eli näytöllä välähteli useamman kerran sykkeet 140-160, mutta ei kuulunut. Täti oli kuitenkin vahvasti sitä mieltä, että kyllä siellä hengissä ollaan, ei kuulemma muuten näyttäisi mitään, mutta on vaan niin pieni ettei vielä kuulu. Iltapäivällä neuvolalääkäri. Lasketuksi ajaksi taas määriteltiin menkkojen mukaan 19.12.12 eikä 21.12.2012 mitä ultran mukaan olisi.
 
iitu :hug: :'( Elämä on välillä niiiiin pirun epäreilua!! Tuntuu tosi pahalle teidän puolesta :'( En muista olitteko jo miehen kanssa käyneet keskenmenojen tiimoilta tutkimuksissa, mutta jos ette, niin ainakin nyt teidän pitäisi päästä, kun on se kolme km takana, jotka niihin yleensä vaaditaan. Paljon voimia ja tsemppiä!! Äläkä anna periksi, vaikka just nyt siltä tuntuukin :hug:

Tillu :hug: Toivotaan, että nää 4 päivää menee nopeasti, että pääset pian sinne 24 viikolle! Oon viime aikoina lukenut monta positiivista tarinaa jo tuolloin rv24 syntyneistä keskosista, joten toivoa ainakin on! Mutta tietysti toivotaan, ettei avautumista tulisi enää lisää ja pikkuinen saisi kasvaa masussa vielä monen monta viikkoa! Varmasti niin henkisesti kuin fyysisestikin raskas tuo tilanne :( Kovasti tsemppiä sinne jälleen kerran!

malttamaton kyllä munkin mielestä se "viuh viuh" on istukan ääni. Mulla ekassa neuvolassa rv8+5 th kuunteli sydänääniä ja sillon kuului juurikin vaan tuo viuh viuh ja th sanoi, että on istukan ääni. Mutta tosi hyvä, että sulla kuitenkin vilahteli äänet dopplerin näytöllä, mulla ei sillon kai edes "näkynyt" niitä ääniä. Ekan kerran kotidopplerilla kuulin äänet rv13+, mutta aiemmin en koittanutkaan, kun vasta silloin sain tuon dopplerin. Ja mullakin siis istukka edessä.

Emby :hug: Jätä omaan arvoonsa tollaset ämmät, sanon minä!
 
).( sain just soiton äitipolilta ettei niillä ole ultra-aikoja ennen 30.5. eli sain silloin ultra-ajan ja lääkärikäynnin. Mutta siis voidaanko np-ultra tehdä jo rv 10+5, tai siis näköjään voidaan...Voi tätä ketutuksen määrää!!! Kai se on pakko käydä yksityisellä tässä välissä ellei ne sydänäänet ala kuulumaan :( Mua nyt niin harmittaa, kun ajattelin että saan selvyyden tähän tilanteeseen viimeistään ensi viikolla ja sillä jaksan sitten siihen np-ultraan asti.
 
Tekee mieli supervalittaa, joten täältä tulee!

Tahtoo tuo luontoäiti nyt koetella oikeen kunnolla voimia. Joku on varmaan sille möläyttänyt, että viimeistä vauvaa ollaan tähän perheeseen odottamassa, kun on kaikki mahdolliset vaivat heittänyt mun harteille.
Verenpaine on koholla, kaikenlainen yli 15 min. ruumiillinen työ aiheuttaa supistuksia. Hengästyminen saa oksentamaan ja nyt kaikenkukkuraksi pyörryttää 24/7. Itkettää ja väsyttää. Tsemppaan itseäni, että kohta häämöttää puoliväli, mutta kyllä korpee, kun on kuitenkin huusholli ja nuo 3 mukulaa tuossa. Isäntä onneksi on apuna, sen minkä pitkien työpäivien jälkeen jaksaa. Ja kun pihalla olisi niin paljon kaikkea mukavaa tekemistä, niin minä möllötän sisällä ja torkun. :headwall:
Mutta siltikin, olen niin onnellinen... Kai sitä menee vaikka läpi nokkospusikon paljain säärin, kunhan vaan vauvalla on kaikki masussa hyvin. Elämä kun osaa olla välillä niin epäreiluakin.

johnu ja Helmi 18+3
 
Ihana kun täällä on taas positiivisiakin uutisia :) Onnea malttamaton sydänmäänistä ja meadow hienoista ultrakuulumisista :heart:

malttamaton Aika aikaiselta np-ultran ajankohdalta toi 10+5 kuullostaa, mutta mulla on sellainen mielikuva, että meidän kesäkuisten ketjussakin jollain olisi ollut jo noin aikaisin. Meillä oli 11+4. Mutta sittenhän saat taas uuden ultra-ajan jos ultrassa selviää, että ajankohta on np-ultralle liian aikainen ;)

Mua niin houkuttais varata yksityiseltä aika vielä ultraan...jotenkin tällä viikolla neiti on ollu taas hiljaisempi liikkeissään. Tai kyllä se siellä tasaisin väliajoin jotain möyryää, mutta ei silti mielestäni niin aktiivisesti kuin esim. viime viikolla. Äh, kai se voi johtua ihan vaan siitä, että tila käy ahtaaksi eikä sillä ole tilaa liikkua niin paljon kuin ennen ja jostain luin, että vauvat nukkuvatkin näillä viimeisillä viikoilla enemmän kuin ennen. Jos itse saisin päättää, niin olisin varannut sen ultran jo, mutta mies on jotenkin vastaan. Meinas, että yritä saada neuvolan kautta äippäpolille aika, mutta eihän ne mitään lähetteitä sinne kirjoita ilman kunnon syytä. Ja kyllähän noi loppuajan ultrat yksityisellä on pirun kalliita, viimeksikin meni muistaakseni 160 euroa, kun kävin 30+6 viikolla :ashamed: Mutta jotenkin sitä kaipaisi jotain mielenrauhaa tässä odotellessa!

Sanmar + superpapunen 37+5 :heart:
 
sanmar: sanot vaan, että olet tehnyt kotona liikelaskentaa ja haluaisit varmistaa. Mun mielestä kuopuksesta päästin suustani tuon valkoisen valheen, kun huolestutti lopussa. Laittoivat siihen laskentaan eli piti painaa nappia aina, kun tunsi liikkeen ja vaikka liikkeitä sitten tuntui vaikka kuinka paljon niin ultrasivat lisäksi.
 
Halauksia iitulle :hug:

Sanmar liikelaskennalla soitat ja sanot, ettei tuu tarvittavia liikkeitä, ottavat aina ultraan (pitäisi ainakin) ja usein sanovatkin, että mieluummin turhaan käy kun jättää arvailujen varaan!

Mun maha on nyt pieni neiti meidän sohvalla! :heart: Perjantaina siis menin sairaalaan, jossa alotettiin lääkkeellinen käynnistys ah niin karmaisevan tutuilla cytotec-pillereillä. Niitä popsinkin sitten 3 päivää osastolla, ilman, että oikeastaan mitään tapahtui. Maanantaina alkoi supistella aamuyöstä ja siitä sitten edettiin pikkuhiljaa siihen, että 14.5 maanantai-illan näki klo 21:01 syntynyt terve ja täydellinen tyttövauva! Synnytys oli aika kova ja raju, repeämiä on paikattu ja olo on väliin aika tuskaisa, mutta oli se sen arvoista! Nyt ollaan jo kotona, päästiin tänään kun molemmilla kaikki hyvin. Raskausdiabeteskään ei siis vauvan sokereihin vaikuttanut, pari vähän matalaa lukemaa mitattiin seurannoissa, mutta oli koko ajan vierihoidossa. :) Strategiset mitat neidillä 49cm ja 3530g.

Naive ja tytön tylleröinen 2vrk
 
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
Iitu :hug: Voimia!!!

Malttamaton: Ihanaa!

Onnea myös meadow ultrakuulumisista! Itsellä vielä kärvistelyä kolme viikkoa...

Isot onnittelut Naivelle tylleröisen johdosta! :flower: Paljon ihania vauvan tuoksuisia päiviä tiedossa :)

Itsellä tosiaan kiduttavan pitkät viikot vielä edessä ennen ultraa. Pelottavan oireeton olo... No, täytyy jaksaa uskoa :)

zoobles 5+0?
 
Sanmar, tuon myöhäisen keskenmenon takia multa on otettu kaikki muut paitsi kromosomitestit. Eli mitään vikaa tuskin löytyy. Me ollaan molemmat nyt niin loppu, että katsotaan asiaa uudelleen syksyllä/ensi keväänä. Pitäis vaan keksiä joku ehkäisy, mutta mä tulen hurjan kipeäksi e-pillereistä. Enpä uskonut tätäkään asiaa joutuvani ajattelemaan...

Naive, onnittelut :heart:

Ja kiitos kaikille tsemppaamisesta. Mä olen jotenkin ulkoistanut itseni koko asiasta. Pitäis kai surra, mutta kun tekee vaan mieli tohottaa joka suuntaan ja unohtaa koko asia. Tietääkö joku, että onko jossain oikeesti aktiivinen palsta toistuvien keskenmenojen osalta? Tekis mieli vaihtaa ajatuksia saman läpikäyvien kanssa.
 
naive: onnittelut prinsessasta!

).( voisiko joku nukuttaa mut 3:ksi viikoksi, please? Miksi mä en pääse tästä stressistä eroon tai siis pelosta...Vaikka kaikki on mennyt hyvin, niin jotenkin niin vaan pelottaa, että ne perhanan sykkeet taas loppuu. Jollain oli taas vauvakuume km-palstalla mennyt kesken 11+?. Viikon päästä alkiosta tulisi sikiö ja yksi virstapylväs olisi ohitettu..

malttamaton&toukka rv 9+0 (kylläpäs viikot kuulostaa pieniltä, kun tuntuu että tätä raskautta olisi kestänyt ikuisuus)
 
Naive tuhannesti ONNEA TYTÖSTÄ :flower::heart: Voi hitsi, sä pääset siellä jo nuuskuttamaan vauvantuoksua ja sylittelemään omaa pientä :heart: Ei malttais odottaa, että itsekin pääsee! Ja kiitos palstailuseurasta tässä menneinä kuukausina :)

malttamaton just puhuin kaverille, kun sen joku kaveri oli saanut vasta rv9 tietää olevansa raskaana, että se ois toisaalta ihana tilanne! Ettei edes tietäis aikaisemmin, niin ois päässy jo niistä kaikkein piinaavimmista alkuviikoista eroon ilman järkkyä stressiä ja huolta.

johnu jaksamisia sinne :hug: Kuullostaa rankalta, mutta onneksi palkinto on parhain!

Kannatti tosiaan valittaa teille viimeksi liikkeiden vähyydestä! Neiti päätti sitten seuraavana päivänä pitää sellaista rallia koko päivän, ettei varmasti ollut epäselvää, että kuinka tuolla masussa voidaan ;) Eilenkin oli ihan mukavasti liikettä ja viime yönä tuntui kun olisi yrittänyt kaivautua väkisin ulos mahan läpi :D Nyt on ollut taas hiljaisempaa tänään, mutta on tuolla nytkin hikka menossa. Täytyy tosiaan soittaa vaan sinne äippäpolille, jos liikeet vielä epäilyttää ja vaikka päästää muutama valkoinen valhe, jos muu ei auta.

Tänään oli taas neuvola ja siellä kaikki hienosti. Vauva on jo laskeutunut enemmän kuin viime viikolla, mutta ei ollut vielä kiinnittynyt. Mitään merkkejä ei edelleenkään lähestyvän synnytyksen puolesta, vaikka th toivottikin vauvan tervetulleeksi milloin hyvänsä. Odottelu siis jatkukoon... Tänään oltiin ajateltu miehen kanssa lähteä ekaa kertaa mökille käymään tänä keväänä ja olin jo ajatellut, että ihana päästä sinne, niin eikös toi mies sitten saanut jostain oksutaudin : / Toivottavasti ei tartu muhun!

Sanmar + superpapunen 38+0 *POKS* Eli sitä oltais täysiaikaisia nyt :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: celinee
Jaaha, koskas mä olen täällä käynyt viimeksi... :ashamed:

Isot onnittelut Naivelle ja muille synnyttäneille! Ja tervetuloa kaikki ne joita en ole tässä poissaolon aikana ehtinyt toivottaa tervetulleiksi :)

Mä olen ryynännyt töissä nyt kohta kaks kuukautta ja pientä (lue: massiivista) turnausväsymystä on ilmassa. En vaan ole vielä yhtenäkään aamuna keksinyt, mistä olisin niin kipeä ettei vois töihin mennä :whistle: Ja edellisessäkin raskaudessa tuli oltua ihan loppuun saakka duunissa, niin pieniä suorituspaineitakin on ehkä ilmassa. Mutta kyllä ne Jorvin portaat vaan piru vie jyrkkenee ja lisääntyy päivä päivältä...

Niin siis rakenne-UÄ:kin tuli käytyä jo viikkoja sitten ja sanotaanko nyt vaikka niin, että joko meille on tulossa tyttö tai sitten poikaparalla on TODELLA pieni penis :D Jos sukupuoli ei hovissa muutu ennen synnytystä niin meidän sarja on sitten poika, poika, tyttö, tyttö ja mikäs siinä, fifty-fifty. Vetoaa mun symmetrian tajuun :)

Tämä aamu tuli aloitettua rehvakkaasti 12 h paastolla ja sitten kävin labrassa juomassa tuopillisen sokerilitkua ja lepäilemässä ja lukemassa kaksi tuntia, eli glukoosirasitus siis takana päin. Iltapäivällä kaivelin itse labravastaukset koneelta ja ihan normaalit lukemat oli, hyvä homma. Otin kyllä tuon rasituksen levon kannalta, harvemmin kolmen pienen lapsen äiti saa ihan luvan kanssa löhötä ja lukea science fictionia :)

Nyt pitää mennä katsomaan, jäikö eiliseltä vielä nacholastuja, vähänkö otti nuppiin kun ei saanut eilen illalla niitä enää syödä. Vahinko takaisin ja moninkertaisesti!

Panacea 23+4 tjsp
 
Olisiko kenelläkään keinoa millä saisi iltaturvotuksen helpottamaan? Mahaa turpoaa aivan järkyttäväksi palloksi aina iltaa kohden, sattuu ja oikein kuulen kuinka kuplii, kun siellä on niin paljon ilmaa? Ainoa mikä helpottaa, niin kuumavesipullo, mutta en koko ajan voi sen kanssa alkaa kulkea...En ole huomannut, että se olisi mikään tietty ruoka ym, koska tapahtuu joka hemmetin ilta. Tänään pitäisi lähteä bilettämään tyttökavereiden kanssa ja mukaan täytyy ottaa matkalaukullinen vaatteita, kun ei tiedä mihin mahtuu iltaa kohden :( Pakko muutenkin siirtyä kohta äitiysfarkkuihin, aamulla kaikki menee, mutta iltapäivällä on pakko avata nappi ja laittaa renksu pitämään housuja kiinni. Jotenkin en vaan haluaisi äitiysvaatteisiin siirtyä ennen kuin tiedän, että raskaus menee loppuun...

malttamaton&toukka rv 9+1
 

Yhteistyössä