Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

malttamaton Mahtavia uutisia!! ja ihania kuvia :heart:
Nyt vaan otat niin rennosti kun pystyt! ja kannattaa sitä doppleria käytellä niin on varmempi olo itelläkin.

Toivotaan että kaikilla pysyy kyytiläiset nyt mukana loppuun asti!

Neuvolassa käyty taas vaihteeksi... kaikki hyvin sykkeet 135-140 (hmm oiskohan kenties poika)... jännää...

Paino mulla tipahtanut puolisen kiloa (ei haittaa kun tuota ylimääräistä on päässyt kertymään). 3 viikon päästä rakenneultra (kauhulla odotan).... toivotaan vaan että kaikki hyvin. Miten yksi km voi vaikuttaa näin paljon kaikkiin tuntemuksiin ja kauhuskenaarioihin.

Niin ja mä nyt päätin että lopetan doplerilla kuuntelun... ehkä tuo nyt pysyy kyydissä mukana. Liikkeitä tuntuu hyvin hentoja välillä mutta ei päivittäin...

ipna: kuulostaisi ehkä poikasykkeeltä?!? Meillä tytöistä on np-ultrassa ollut molemmista 165, eilen kätilö ei suostunut sanomaan paljon oli?!, mutta kuulemma hitaampi. Ja neuvolassa sitten kun ollaan mitattu eli np-ultran jälkeen, sykkeet on molemmilla olleet aina siellä 150 paikkeilla.

• Tykkää
Reactions: ipna
Malttamaton Onnea ultrakuulumisista! :heart: ja tosi hyvät kuvat oot saanu! :) Meillä oli paljon epäselvemmät..kyl niistä selvän saa, et vauva on kyseessä, mut ei läheskään noin hyvin. :)

Tervetuloa uusille! :wave:

nellielli ja pötkö 17+4

*POKS rv 40+0 *

Täällä ois siis tänään laskettu aika =) Mutta ei kyllä edelleenkään mitään merkkejä, että Papunen ois vielä ulos tulossa...

Huhuilen tässä samalla uutta listan päivittäjää :wave: :attn: Tässä kun ei enää mene kuin sen max pari viikkoa, ennenkun jakaannun, joten ois kiva jos joku haluaisi jatkaa päivittämistä, eli tehdä uuden pinon :)

pupu75 tervetuloa mukaan :wave: Ja oikein tahmaiset ja pitävät tarrasukat pikkuiselle matkaan mukaan!

malttamaton ihania ultrakuvia :heart: Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista! Missä sairaalassa on 3D käytössä np-ultrassa?

dopplerin käytöstä Mä käytin sitä viimeksi eilen :D Joten, ette todellakaan ole hulluja, jos käytätte sitä vielä myöhemilläkin viikoilla, tai ette ole ainakaan yksin hulluja ;) Vauva oli taas ollut edellisen illan, yön ja aaamunkin hiljainen, joten oli pakko kaivaa taas doppleri esiin. Onneksi pikkurakas veti sitten illalla sellaiset jumpat, että äipän huoli väistyi taas ainakin hetkeksi :)

Sanmar + superpapunen 40+0 :heart:

Ai niin, noista sykkeistä piti kommentoida! Meillä oli np-ultrassa syke jotain 174 muistaakseni ja ekoissa neuvoloissa 140-150 tienoilla, eli ns. "tyttösykkeet" mutta jo pitkän aikaa perussyke on ollut 120-140 luokkaa. Eli nyt taas ihan "poikasykkeet", vaikka tyttö pitäis olla :D Jos on ollut jumpat menossa sykkeen kuuntekun aikaan, niin sitten on saattanut käydä syke siellä 160 paikkeillakin.

Moi pitkästä aikaa!

Onnittelut plussanneille! :) Hermoja raastava odotus varmaankin monelle aluksi... aiempien kokemusten vuoksi. :|

malttamaton: Ihania ultrakuulumisia ja -kuvia! :)

(.) Rakenneultra oli tällä viikolla ja kaikki hyvin. :heart: Tyttölupaus saatiin, jolle vahvistus saataneen ensi viikolla 4D:ssä. Sitten uskallan ehkä jo tehdä vanhojen lastenvaatteiden inventaarin ja luopua poikalapsen vaatteista... Tyttövatsalta masuni kyllä vaikuttikin... alun turvotuksen jälkeen maltillisesti kasvanut ja vaatteilla pystyisi edelleen peittämään.

unelma kolme ja muru 20+5

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nellielli
Heippa kaikille! :wave:
Ihania vauvasykkeitä teillä :)

Minunkin huoleni oli turha, kävin varhaisultrassa ja näin pienen matosen ja sen sykkeet..Itkuhan siinä tuli kun oli helpotus suuri..Toiv. jaksaa kasvaa ja kehittyä.

Neuvolassako vasta tutkitaan ja kuunnellaan sitten ne sykkeet ja kuinka nopeet ne on?
Olisiko se syke pitänyt näkyä aivan vilkkaana ruudulla? Lääkäri ei sanonut mitään, kuin että kaikki ok. Minusta se näytti rauhalliselta sykkeelltä..Niinkuin tähti olisi tuikkinut sekunnin välein.

Mulla rv 7+1 ja lääkäri sanoin matosen vastaavan n. rv 6 ja vähän päälle..

Onnea kaikille uusille plussalaisille ja tsemppiä matkaan :flower: Mulla on ollut aika oireeton raskaus, joten en voi juurikaan kommentoida noihin oireisiin.

Omaa napaa:

Oon tuntenut nyt viikon verran liikkeitä. Kummasti ne tuovat lisää huojennusta, vaikka doppleri onkin käytössä ja sydänäänet kuuluu. Oon keksinyt kaikkia uusia kauhuskenaarioita, että vauva ei kasva tarpeeksi ym., joten liikkeiden tunteminen on kyllä rauhoittanut mieltä, koska eihän ne liikkeet tuntuisi, jos vauva ei olisi kasvanut tarpeeksi. Rakenneultraan on vielä kolme viikkoa, meillä päin se on siis vasta rv21. En millään malttaisi odottaa sinne asti :)

Hankintoja ei olla vieläkään uskallettu tehdä. Jotain vaatteita kerran kaupoilla katselin, mutta ne tuntuu kaikki olevan niin vaaleanpunaisia tai vaaleansinisiä, että jäivät kauppaan, kun sukupuolta ei tiedetä. Vaunujen osto jätetään varmaan syksyyn, vaikkakin täytyy käydä kokeilemassa, että millaiset vaunut sopii meidän ison koiran kanssa takaluukkuun. Emmaljungan ja Teutonian yhdistelmävaunuja oon netistä katsellut, mut saas nyt kattoo. Vielä ei ole kiire. Pinnasänky, sitteri ja kantoreppu saadaan ystäviltä käytettynä, niin ja hyppykeinu, mutta se nyt ei oo mikään välttämätön ja ekana tarvittava hankinta. Turvakaukalo ja vaunut, ehkä myös hoitopöytä/lipasto, ovat siis ainoat suuremmat hankinnat.

Mulla alkoi kesäloma, ihanaa! Nyt saa seuraavat pari kuukautta keskittyä mahan kasvattamiseenm ja sitten täytyisi vajaa pari kuukautta jaksaa töissä ennen syyskuun lopulla toivottavasta alkavaa äitiyslomaa :)

idylli 18+1 :heart:

Täällä piti doppleri kaivaa esille...meinas jo paniikkia pukata kun poitsu ollu ihmeen hiljanen,eilen päivällä viimeksi tunsin liikkeitä.
Illalla ei mitään eikä tänä aamuna,vaikka sillon yleensä on aktiivisinta aikaa ja potkuja satelee!
koitin ensin olla panikoimatta ja ajattelin ettei ne vauvat nyt koko ajan myllää ja potki,mutta kun mieskin alkoi kysellä että eikö vieläkään mitään liikettä tunnu,oli pakko ottaa doppleri!
Sykkeitä en löytäny kun ei hajuakaan mistä kohti ne tällä viikolla kuuluu ja miten päin jätkä tuolla majailee,mutta heti kun sain sen vekottimen mahan päälle,siihen tuli sellainen jysäys että melkein pääsi helpotuksen itku!! :rolleyes: Liikkeet kuului ihan selvästi,jotain se siellä touhusi ja kohta alko potkujakin tulla!
Nyt tuntuu mylläävän,mutta kovin hentosia on liikkeet,oisko vaihtanu asentoa niin en tunne yhtä hyvin kuin ennen.
Huomenna onnes neuvola! Ja ah,minä pääsen parturiin! Joskus viime syksynä viimeksi olen käyny,joten aihetta alkaa olla!

Sateista sunnuntaita,kohta siirrytään äitin lihapatojen ääreen! :p

kaktuspiikki ja tyyppi 26+1

kaktuspiikki: hyvä, että kaveri sitten innostui liikkeissään niin ei tarvitse olla huolissaan.

pottu: onnea hyvistä ultrakuulumisista :) Neuvolassa joo kuunnellaan sykkeet sitten, mutta yleensä vasta aika myöhäisessä vaiheessa. Mulla yritettiin kuunnella 8+4? mutta näkyi vaan näytöllä eikä kuulunut, mutta seuraavana päivänä kuulin itse omalla doplerilla, mutta mulla ei ole sitä näyttöä mikä näyttää paljon ne on enkä jaksa keksittyä laskemaan...

).( voi kun mullakin tuntuisi jo liikkeet. Kuopuksesta tuntui rv 13+0 eka krt, mutta tällä kertaa on tuo istukka edessä, joten menee varmaan pidempään. Jouduin kanssa tänään kaivaa doplerin, kun olen ollut nyt jo pari päivää ilman klexanea, joten pakko oli tarkistaa onko kaveri vielä hengissä. Sykkeet löytyi, mutta jotenkin tuo istukka tuntuu vaiventavan ääniä koko ajan enemmän kun varmaan sekin kasvaa. Sykkeet kuuluu jostain tosi takaa verrattuna aikaisempiin raskauksiin.. Mulla on kyllä nyt jotenkin poikaolo ehkä sittenkin enemmän: iho ihan kauhean näköinen eli finnejä täynnä (mulla oikeasti superhyvä iho), karkki eikä jäätelö ei edelleenkään oikein maistu (tytöistä kyllä maistui), kana ja jauheliha edelleen yököttää (se oli kyllä tytöistäkin), nakki+makkara+meetvursti+salami maistuisi (normaali elämässä en syö ikinä), sykkeet kuulostaa mun korvaan tosi paljon hitaammilta kuin tytöistä, kiloja tullut varmaan miljoona (onneksi ei ole kotona vaakaa), kiukkuisuus (mies väittää että ollut kaikissa raskauksissa mut mä olen eri mieltä)... Tekisi ihan mieli tilata se pissatesti netistä ja katsoa sitten pitääkö paikkaansa ;) Meille ei ole kummallekaan väliä sukupuolella: kolmas tyttö olisi ihana, mutta toisaalta olisi aika kiva päästä ostaa kaikkea uutta.

Viimeksi muokattu:
Pottu78 Onnea ultrakuulumisista! :heart:

Mua alkaa kans nyt kauheesti houkuttaan toi doppleri..ensin aattelin, etten mä sellasta tartte..mut nytkin pieni huoli, et onkohan kaikki ok..kun en mä tunne pahemmin viäkään liikkeitä..mulla on istukka edessä, et sekin vaikuttaa ja sit kun odotan ensimmäistä, niin senkään takia ei tunnu..no, mut on tässä ny reilun parin viikon päästä se rakenneultra..

Nellielli ja pötkö 18+1

Dopplerista mä taisin käyttää sitä viimesen kerran varmaan pari viikkoa ennen synnytystä... :D Joten ei se oo turha kapine! Ja oon säästäny sen tonne laatikkoon seuraavaa varten. Sillon kun en vielä tuntenu liikkeitä, niin kuuntelin joka ilta äänet, jotta sain mielenrauhan. Mulla liikkeet tuntu puolestavälistä lähtien, ekaa kun odotin. Senkin jälkeen saatto olla tosi tosi hiljasia päiviä, kun mukula vaihto asentoa, joten sitten dopplerilla aina varmistelin.

Naive ja Sissi 3vk

Täällä edelleen yhdessä kasassa...eikä edelleenkään supistuksen supistusta! Saas nähä millon tää kaveri haluaa ulos tulla vai antaako odotuttaa itseään vielä ensi viikollakin.

Unelma kolme onnea hyvistä rakenneultra kuulumisista ja tyttölupauksesta :heart:

nellielli mullakin istukka edessä ja ekat liikeet tunsin vasta päivää ennen rakenneultraa, eli 19+6. Eiköhän sielläkin siis ihan kohta ala liikkeet tuntumaan :)

kaktuspiikki huh, kun sua säikyteltiin, mutta onneksi kaikki hyvin kuitenkin :) Siinä on kyllä tosiaan helpotuksen itku lähellä, kun on kerennyt huolestua toisen liikkumattomuudesta ja sitten kun toinen antaa vihdoin kuulua itsestään!

Tillu mitä kuuluu??

Sanmar + superpapunen 40+4 :heart:

Neuvolassa kaikki niin hyvin kun mulla voi olla!
poitsun sykkeet oli 142-146,nukkui kuulema,mutta sitten heräsi paukuttelemaan niin sykekkin nousi 160.Liikkeet ++,mulla pissassa valkuaiset ja sokeri ++,verenpaine 138/87,kotona oon saanu matalempiakin,painoa oli tullu 300g.
Terkka kehotti ostamaan muutaman keskosvaatteen varulta,jos sattuu että sektio tulee paljon ennemmin,ei tarvii sitten liian isoissa vaatteissa toisen olla!

Sunnuntain hiljanen päivä on kuulema normaalia sellasen päivän jälkeen,jolloin ollu enempi liikuntaa,mehän oltiin siellä ikealla lauantaina! Kuulema sukujuhlien tms hulipäivän jälkeenkin vauva huilailee seuraavan päivän!
Mutta onnes on tosiaan toi doppleri niin saa asiaan varmennuksen! Kannattaa ehottomasti hankkia!
Mullakin istukka edessä ja äänet sain kuuluviin vasta joskus 14+,liikkeitä tunsin muistaakseni 18+.

Torstaina äippäpoli ja jo ens torstaina seuraava neuvola! :O

Kohta pääsen parturiin! =)

kaktuspiikki ok hyvä tietää että seuraavana päivänä voi olla hiljaisempaa... Meinaan mietin just että en ole tänään tuntenut liikkeitä (tosin sen verran varhaiset viikot etten ihmettelekään), mutta eilen oli pelaamassa kierroksen golfia joten liikkellä olen ollut niin tänään ilmeisesti huilitaan.

ipna 17+1

Moi!

Ekaks poksun 25+0! :heart:

Ja sitten taas huonompia uutisia.. Taas jäin sairaslomalle 2 viikoksi. Nyt ollu vajaan viikon verran aika kipeitä supistuksia päivisin ja parina viime yönä oon heränny kun on niin paljon koskenu. Ei onneks vielä niin paljon oo tullu että oisin alkanu kellottamaan niitä. Mutta pelottaa kauheasti jos tää enteilee ennenaikasta synnytystä. :( Lääkäri sano että nyt pitää vaan lepäillä ja ottaa rauhallisesti kotona, töissä ei missään nimessä saa olla kun siellä varsinkin huomaan että herkästi supistaa jos nostaa jotain yms. Olin ihan poikki tänään töiden jälkeen, nuo supistukset vie kyllä voimat kun niitä tarpeeks monta tulee päivän mittaan ja sitten kun joutuu vielä seisomaan. Piti ottaa jo pöydästä tukea yhessä vaiheessa. Huh.. :(

No nyt kuitenkin kotona levossa, toivotaan että niisku pysyisi matkassa vielä hyvän tovin, ainakin kymmenen viikkoa sais mun puolesta kölliä masussa vielä.

Nyt alan kattomaan telkkaa ja syömään hyvällä omalla tunnolla. :) Mies nukuttaa esikoista ja oli muutenkin niin ihana kun sano että voi hoitaa kaikki kotityöt ja muut raskaammat hommat. Helppo nyt kun mies on vielä kotona vähän aikaa. :)

Nyt odottelemaan sitä kahen viikon päästä olevaa neuvolalääkäriä. Katotaan mitä siellä sanoo. :) Ja ens viikolla sokerirasitus, samalla ottavat taas ne maksa- ja sappiarvot.

Riikka&Niisku 25+0

Lääkäri taas tarkasti tilanteen. perjantaina oli kanavaa 1,9cm ja nyt enää 0,8cm.. paikat auenneet vaikka kuinka paljon lisää. Hippu oli kääntynyt perätilasta raivotarjontaan ja nyt saatiin otettua mitat paremmin painoarviota varten. 1,2kg saatiin nyt tulokseksi,kun viikko sitten oli vaan 700g. mitoiltaan vastasi 28 viikkoista. en kyl tiedä miten se on mahollista,kun tiedetään kuitenki tarkka ikä päivälleen.
Kyllä taas jännäksi menee ja lauantaita kovasti taas tavoitellaan,et saatas se 27 viikkoo kasaan.

Tillu&Hippu 26+2 :heart:

tillu: jaksamisia sinne! On toi teidän tilanne kyllä niin hurja. Ihanaa, että pieni on kuitenkin jo näin hyvän kokoinen, se nyt on ainakin positiivista.

riikka: nyt vaan lepoa oikein kunnolla!

).( olin päättänyt etten kuuntele sydänääniä etten turhaan hermostu, mutta tänään esikoinen ronkui ja ronkui, joten suostuin. En vaan ymmärrä miten ne kuuluu koko ajan huonommin ja kestää kauemmin etsiä. Ainoa selitys minkä itse keksin on se, että mullahan on istukka tällä kertaa etuseinämässä ja kohtu tosi vahvasti taaksepäin kallellaan (aikaisemmissa raskauksissa ollut takaseinämässä) ja kun se paksuuntuu ja kasvaa niin blokkaa sydänääniä. Koska istukan ääni on ihan järkyttävän kova ja kuuluu koko ajan laajemmalta alueelta ja sydänäänet useimmiten tosi hiljaa sen alta ja pitkän etsimisen jälkeen. Mutta välillä kuuluu tosi hyvin eli silloin sikiö varmaan istukan sivussa tai jotain. Mietin vaan pitäisikö huolestua, koska ne kuitenkin kuuluu, mutta pirun hiljaa (ei hitaasti kuitenkaan luojan kiitos)?!?

malttamaton ihan oot oikein päätelly,istukka kasvaa ja paksunee,siksi äänet kuuluu heikommin. Koita painaa sitä doppleria varovasti istukan reunan "ohi" ja kun kuulet sen sikiön vaimeen sykkeen älä liikuta kovin isoilla liikkeillä sitä doppleria vaan pikkusen aina siirrät ja koitat ehtiä hyvän kohdan. Näin mulle just tänään neuvolassa neuvottiin. Mullakin siis istukka edessä. Koitat siis tavallaan sen istukan reunan yli kuunnella. Kyllä ne sykkeetkin sieltä vielä voimistuu kunhan vauva kasvaa.

tillu kovasti tsempiä sinne,hyvä että hippu on jo yli kilon painoinen! :hug:

riikka nyt lepoa vaan ja otat ihan iisisti! Mullakin supisteli ennemmin kovasti,mutta nyt saikulla on jääneet kokonaan pois.

Kovasti jaksamista ja hyviä vointeja kaikille!

Tillu ja Riikka nyt vaan lepoa että asukki saa vähän vielä kasvaa!!! Onneksi nykyään keskosten selviytymisprosentti on jo todella hyvä mutta aina parempi jos saa kasvaa ja kehittyä vielä viikkoa....

(.) mä olen nyt taas vaihteeksi luottavaisempi tämän raskauden suhteen en ihan niin vainoharhainen... parin viikon päästä keskiviikkona on rakenneultra.

ipna 17+2

Tillu olipa mukava kuulla kuulumisia. Tsemppiä kovasti, pidämme kaikki peukkuja pystyssä, että hippu jaksaisi vielä pysyä masussa ja saisitte kerättyä pari viikkoa lisää :heart:

Riikalle myös tsemppiä ja lepoa! Otat vaan rauhassa ja yrität pysyä sohvalla köllimässä :)

malttamaton Täällä ihan sama tilanne. Rv10-15 löysin sydänäänet heti tosi vahvana, mutta nyt muutaman viikon ajan on ollut vaikeuksia löytää. Oma syke tai istukan syke kuuluu todella voimakkaana, mutta vauvan sydänääniä joutuu etsimään kauan ja kun ne vihdoin löytyy, niin kuuluu hiljaisena. Olen kuitenkin ajatellut juurikin sen istukan kasvamisen vaikuttavan. Nyt kun tunnen päivittäin liikkeet, niin sekin on lieventänyt huolta enkä ole murehtinut sydänäänien heikkoutta, syke kuitenkin on edelleen nopea niin kuin kuuluukin. Tsemppiä!

idylli 18+3

Yhteistyössä