Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Kannataa tarkkailla niitä ylävatsakipuja,varsinkin te jotka olette jo pidemmällä,toisella tai viimeisellä kolmanneksella. Se on yksi raskausmyrkytyksen oire,verenpaineen nousun,turvotuksen,pääkivun,valkuaisen ja kutinan ohella. Ja kaikki oireet ei välttämättä edes tule.
En halua ketään pelotella,tuli vaan mieleen kun ite elän jatkuvan tarkkailun alla milloin tulee muut oireet,nyt vaan valkuaista pissassa ja hieman koholla olevat paineet. Toistaiseksi saan vielä olla kotona!

Tsemppiä malttamaton! Itellä on sektio edessä,mutta luulen että sen jälkeen kun vauva on ulkona masusta,kipulääkkeetkin voi olla jytymmät. En ainakaan vielä ole pelänny edessä olevaa leikkausta!

kaktuspiikki 27+2
 
kaktuspiikki yhdyn tuohon että kannattaa tarkkailla oireita. Mutta kutina ja ylävätsa kipu voi myös tarkoittaa että maksa/sappi arvoissa on vikaa. Mulla alko raskaushepatoosi juuri kutinalla ja ylävatsakivulla esikoista odottaessa. Se huomattiin verikokeissa joskus viikolla 33 ja arvot oli jo niin vaarallisen korkeella että jouduin sairaalaan tarkkailuun ja sain loppuraskauden ajaks lääkityksen jolla arvot laski ja jos ei ois lähteny laskuun oisvat käynnistäneet synnytyksen. Ja nyt tässä raskaudessa ollaan jo hyvissä ajoin alettu seuraamaan noita arvoja ettei pääse niin korkeeks jos alkavat nousta. Mulla on myös nyt ollu tuota ylävatsakipua ihan jonkun verran. Maksa-arvot ja sappihapot otetaan nyt keskiviikkona sokerirasituksen yhteydessä. Toivotaan ettei oo noussu.

Riikka & Niisku 26+0
 
Viimeksi muokattu:
Mulla kans huomenna meno verikokeisiin,munuaispolilta tuli lähete. Koko raskauden ajan ollu sitä valkuaista pissassa,haluuvat tarkistaa onko munuaisissa joku vika kun esikolla oli myös se munuaisvika jonka takia keskeytettiin. Mutta onnes poitsulla on normaalit ja toimivat munuaiset!
 
Huomenta!! :) Historiallinen aamu, koko perhe nukkuin puoli kymmeneen!!! Tätä ei ole tapahtunut kuin ehkä kerran aikasemmin... Siistiä!!!:whistle:

Eilen oli neuvola eikä ollutkaan niin hyviä uutisia.... Edellisen raskauden raskaushepatoosi uusi ja tällä kertaa pahemmin. Maksa-arvot ihan hurjan koholla viikkoihin nähden,jopa ne pelätyt sappiarvot olivat tuplaantuneen kahden viikon seurantajakson aikana. :( Arvot olivat samalla tasolla kuin edellisessä raskaudessa viikolla 30. Sappihapot kuitenkin vasta 4, kun ne saa olla sen 7. Silti pelottaa...
Olen henkisesti valmistautunut siihen, että köllöttelen jo koko syyskuun sairaalassa, mutta nyt näyttää siltä, että joudun sinne jo elokuussa. Eikä siinä mitään, kunhan vaan maha-asukki voi hyvin, ettei sappiahapot nouse rytinällä ja elimistö joudu myrkytystilaan, kun se on sitten sille vauvallekin vaarallista. PELOTTAA IHAN ÄLYTTÖMÄSTI!! Toisaalta toivoo, että olisi jo sairaalassa, jos jotakin ikävää sattuu, että on sitten valmiudet saada vauva heti ulos jos siltä näyttää. Mutta viikkoja saisi olla edes se 30.
Sitten huomattiin, että olen kuivunut. Pissassa oli jos jotakin ketoainetta (menikö oikein?) ja hb oli yli 140, kun edellisen kerran se oli 125. Olenkin ihmetellyt, kun viikonloppuna niin huimasi. Mielestäni olen kyllä juonut ihan normaalisti. Tämä on nyt onneksi korjattavissa oleva vika.
"Helmillä" kuitenkin kaikki hyvin, sehän se pääasia tässä on. Potki doppleranturia niin, että ei meinannut sydänäänet kuulua paukkeen läpi. :) Terkkari oli ihan ihmeisään. Muutenkin Helmi tuntuu olevan tarkka tilastaan, ilmoittaa heti, jos jokin vaate painaa liikaa tmv. =)
Tuli pitkä valitusvirsi tällä kertaa...

johnu ja Helmi 22+2
 
Kylläpäs täällä nyt rupee arvot vähä jokaisella heittelemään! Jospa ei kellekkään mitään vakavaa niistä tulis ja pikkusilla ois hyvät oltavat!

Meikäläisen labrareissu meni hieman puihin...7 putkee otti se täti verta,ei siinä mitään,mutta sitten kävin kaupassa sen jälkeen ja autossa rupesin ihmettelemään että miten toi käsivarsi tuntuu niin kosteelle,niin se reikä vuosi kun seula! se tuppo oli ihan märkä verestä ja teipitkin oli jo auki! :O Mua rupes oksettamaan ihan kauheesti,onnes en ryykänny autoon! Äkkiä kotiin ja paperia siihen painamaan. Nyt onnes jo loppu se vuoto,ei oo ikinä käyny näin,mutta aina oon pelänny että entä jos niin tapahtuis! Hyi kun tuli huono olo...

Tsemppiä ja hyvää vointia kaikille!
 
Tsemppiä malttamaton! :heart: Toivottavasti leikkaushaava paranee pian!

Johnu Tsemppistä sinnekin! :heart:

Täällä on tunnettu oikeesti kunnolla ekat potkut eilen illalla nukkumaan mennessä! :heart: Oli ihanaa, kun nyt oikeesti tiesi, että potkuja sieltä sateli tulemaan! :) aiemmin tullut niin harvakseltaan, ettei ole ollut varma, onko potkuja vai ei..eilen tuli kunnolla pitkään ja mieskin ehti kokeileen! Ei vaan tuntenut mitään, vaikka vauva kovasti potki suoraan käden alla.. : / No, mut ei taida olla ihan niin voimakkaita vielä, että ulospäin tuntee! :) Ja nyt on koko aamun vähän tuntunu potkuja..ihanaa, tästä se lähtee! :heart:

Nellielli ja pötkö 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
neiti -81 Kiva, että liityit joukkoon :) Superonnittelut Emby! Kyllä noi liikkeiden tunteminen aina tuo varmuutta nellielli. Mulla tuntui silloin aikaisemmin, mutta nyt jotenkin kun kivut on ollut niin kovat niin ei ole pystynyt tunnustelemaan. Täytyisikin muutes kuunnella sykkeet..

johnu :hug: inhottava elää loppuraskaus stressaten arvoja.

Nyt olo jo parempi, viime yön sain nukuttua. Ihanaa! Ja pääsen jo sängystä ominvoimin eli kyllä tämä tästä. Pitihän se "silvottu" masu ikuistaa:



malttamaton ja supervilkas kaveri rv 13+0
 
malttamaton kyllä siitä vauvastakin vaan tulee todellisempi, kun alkaa tunteen liikkeet.. :) jotenki ollu ihan sellanen olo, et onko siä ees vauvaa ollenkaan ja just pieni pelko koko ajan, et onko kaikki hyvin! Mut nyt helpotti kyl! :) ja onpas sulla jo ihana raskausmahanen! :heart: ja kyllä se arpi siitä paranee ja haalenee! Ja toivottavasti kivut pian hellittää kokonaan!

neiti-81 Tervetuloa joukkoon! :wave:

Nellielli ja pötkö 19+3
 
emby Onnea :heart:

neiti-81 tervetuloa ja toivottavasti jäät joukkoomme!

Tännekkään ei mitään ihmeellisempää,väsyttää vaan kauheesti koko ajan! Viime yönäkin nukuin 10 tuntia,tietty vessassa piti käydä kolme kertaa,mutta silti väsyttää edelleen! Huomenna ois neuvola,liekkö sitten hemppa laskenu taas,saa nähä.

kaktuspiikki 27+4
 
Paljon paljon onnea Emby, ihanaa :flower:

Nellielli Toi liikkeiden tuntuminen on kyllä ihan parasta. Oon tuntenut nyt parin viikon ajan potkuja ja joka kerta liikkeet jaksaa ilostuttaa. Ja ihana huomata miten ne voimistuu koko ajan ja alkaa tuntua myös kävellessä eikä vain maatessa tai istuessa. Mutta meilläkään mies ei ole vielä tuntenut kädellään potkuja, sitä hetkeä odotellessa.

Milloin ootte tunteneet ekat harjoitussupistukset? Mä oon nyt alkanut selvästi tuntemaan kohdun painon ja pidemmillä lenkeillä vatsa/kohtu on yhtäkkiä mennyt hetkeksi ihan kovaksi ja sit taas palautunut normaaliksi. Onko niitä harjoitussupistuksia?

Ihana kesäpäivä ollut tänään =)

idylli 19+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Tänään aamulla oli se sokerirasitus, hyi kamala miten inhoon sitä. :snotty: Kädet tosi kipeet nyt, varsinkin tuo toinen msitä ottivat kaks koetta. No huomenna kyselen tulokset sitten.

Äippäpakkaus tuli eilen postissa, aika poikavoittonen paketti ainakin värien suhteen. Mutta poikaahan täällä ootellaan nii käy hyvin. :) Vielä toinen koneellinen nii oisin pessy kaikki vaatteet. Enpä kyllä tiiä mihin mahtuu kun kaikki paikat ja lipasto jo ihan täynnä.

Supistelee levosta huolimatta aika helposti, ei tarvii kun vähän jotain pientä tehä tai kävellä niin alkaa supistelemaan. Tosi inhottavaa. :(

Riikka&Niisku 26+2
 
idylli: noi on just niitä harkkasupistuksia, inhottavia mutta onneksi harmittomia!

Menin muuten taas tyhmänä googlettelemaan umpisuolentulehduksesta raskaana ollessa ja löysin tarinan kuinka jollain se tulehdus oli mennyt sieltä lisäkkeestä kohtuun ja aihauttanut keskenmenon. Et silleen, tosi fiksua toimintaa multa :(
 
Viimeksi muokattu:
Helou! :) Saiskos tänne liittyä seuraan?

Minun tarinani on siis tällainen:

Tulin ensimmäisen kerran raskaaksi viimevuoden loppupuolella, ja se raskaus päättyikin sitten keskenmenoon viikolla 7. Nyt olen plussannut uudestaan, ja näillä näkymin viikot 6+4 meneillään :) En vain millään pääse eroon siitä pelosta että tämäkin onni riistettäisiin minulta pois.
Ensimmäisessä raskaudessa oli oireina vain vatsanippailut ja väsymys. Tässä tokassa mukaan on astunut pahoinvointi ja kuvotus. En ole oksentanut mutta yökkäillyt kyllä senkin edestä :D Ehkä tämä raskaus päättyy onnellisemmin kuin viimeksi <3
 
Tervetuloa hannasi! :wave: Peukut pystyssä, että nyt kestää loppuun saakka! :) ja pahoittelut aiemmasta keskenmenostasi! :hug:

Idylli Mulla ei viä oo tuntunut kun maatessa ja istuessa, mut eiköhän ajan kanssa ala sit tuntuun muulloinkin.. :) iltaisin oon ihan innoissani menossa nukkuun, kun tiedän, et pötköllä alkaa potkutreeni! :heart:

Riikka90 Missä vaiheessa laitoit hakemuksen meneen tosta äitiyspakkauksesta? mietin vaan, et oliskohan se itellä jo edessä seuraavassa neuvolassa, joka on 21+4..

Nellielli ja pötkö 19+4
 
nellielli: musta sen hakemuksen voi laittaa eteenpäin, kun viikkoja on 22+0. Silloinhan neuvolassa allekirjoitetaan se raskaustodistus, jonka perusteella saa sitten äitiysrahan ym eli sitä ennen ei todistusta anneta. Sen jälkeen vaikka vauva syntyisi ja kuolisi saa silti äitiysloma/rahan ym.

).( kipu leikkauksesta alkaa helpottamaan ja tilalle tuli vanha tuttu pahoinvointi :(
 
nellielli taisin olla rv 22 kun sain neuvolasta ne laput ja siitä parin viikon päästä vein ne kun muistin. :D Ja nyt sitte tällä viikolla tuli pakkaus, ei kestäny kun reilun viikon kun olivat avustuksen myöntäneet nii oli jo postissa tullu. :) ja siis ennemmin ei saa sitä todistusta minkä tarvii avustukseen, ennen kun se 154 päivää kestäny raskaus tai jotain semmosta on tullu täyteen.

ipna joo mäkin oisin halunnu sen uuden eli 2012 vuoden pakkauksen, ne alkaa jakamaan niitä kuulemma vasta syksyllä että en ois kyllä mitenkään kerenny sitä saamaan. Saa nähä saatko siä sen sitte. :)

Riikka&Niisku 26+3
 
Viimeksi muokattu:
Mulle myös sanottiin neuvolassa, että täytyy olla 154 päivää eli 22 viikkoa täynnä, että saa ne paperit eli sen mukaan nellielli ei saisi vielä 21+4 olevassa neuvolassa. Mullekin varattiin seuraava neuvola sen takia vasta pari viikkoa normaalia myöhemmäksi, että saisin samalla kertaa ne paperit.

Minäin haluaisin sen uuden äitiyspakkauksen, mutta jostain luin, että niitä aletaan jakaa syksyllä, kun vanhat ovat loppuneet eli tuskinpa odottelen tilaamista syksyyn - sitä kun ei tiedä aletaanko niitä jakaa syyskuussa vai marraskuussa ja sitten vaavi jo syntyykin.

idylli 19+5[/B] :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Aargh..Miksei voinu sitä neuvolaa sit siirtää viikolla eteenpäin, niin olis saanu sen raskaustodistuksen sieltä? Ja seuraava neuvola on sit taas kuitenkin vasta siitä suunnilleen neljän viikon päästä..pitäisköhän soittaa ja koittaa jos sais ajan viikolla eteenpäin..? hmm..

Nellielli ja pötkö 19+5
 
Paljon onnea Emby ja Kitikat3! :flower:

Tervetuloa maizy, Neiti-81 ja Hannasi!

malttamaton: aika katu-uskottava arpi sulla ;)

Tänne ei ihmeempää, aika matelee edelleen ja odotellaan vaan viikkojen kulumista. Ma ois neuvola ja neuvolalääkäri jossa pääsee taas ultralla kurkkimaan missä mennään.

zoobles 9+2
 

Yhteistyössä