Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Malttamaton, mulla sama juttu. En vielä uskalla kyllä sinne joulukuisiin. Se tuntuu niin inhottavalle tippua ryhmästä. Mä ainakin jään sitten pitkäksi aikaa tosi katkerana seuraamaan muiden viikkojen kasvamista, kun omat ei enää kasvakkaan. Olen mä niitten joulukuisten juttuja jo vähän seuraillut, mutta en vielä uskalla kirjoittaa. Enkä mä ole nyt mitenkään muita tsemppaavalla tuulella, saattasin pian läväyttää jotain oma kokemiani ikävyyksiä ja luoda sitä kautta toisille turhia pelkoja.

).( Tuli taas nopea pieni punakka tuhru, mutta nyt en ole ollenkaan varma mistä reiästä se tuli! Kun valkkari oli kyllä vähän rusehtavaa, mutta tais tulla tuolta toiselta puolelta se punakka. Mitähän sekin nyt sitten taas meinaa. Vai meinaako mitään. Täytyypä seurailla tilannetta. Sori vaan tämäkin tilannekatsaus, jos meni liian pitkälle :D
Ja enää 6 yötä ultraan. Jee! Harmikseni joudun menemään yksin. Mulla on kyllä ollut vähän huonoa tuuria ja olen kuullut aina kaikki ikävät uutiset yksinollessani.

Asiasta kolmanteen, onko emättimestä "vihlominen" normaalia raskauden aikana? Harvakseltaan, mutta aina joskus vihlasee nopeasti ja sitten ei taas mitään pariin päivään.

-iitu 7+5
 
iitu: tule mun kanssa sinne joulukuisiin, mä meinaan nyt laitoin itseni sinne ryhmään, kun tämä on niin hiljainen. On tosi tylsä joo pudota, koettu on ja tyhmänä kanssa seurattu sitten jälkikäteen, että noin pitkällä sitä olisi...Kuulostaa molemmat noi sun "vaivat" ihan normaalilta!

).( neuvolalääkäri varasi mulle ylimääräisen ajan 15.5. jolloin lupasi laittaa lähetteen ylimääräiseen ultraan. Eilen oli ihan syvältä kun oli niin huono olo koko päivän, mutta tänään vielä enemmän syvältä, kun tänään ei olekaan ollut yhtään niin huono olo, niin nyt sitten olen varma että kehitys pysähtynyt...
 
Malttamaton: Kiva että sait ylimääräisen ultran :)
Mulla on muuten sama mieli tosta huonosta olosta. Ensin kitisen kun oksettaa ja sitten kitisen vielä enemmän kun ei okseta. Mä melkein toivoisin oikein sellaista kunnon oksennusoloa, niin vois jotenkin ajatella, että kaikki on hyvin. Noh, sullahan oli sellainen oksennusolo, joten tuskin toivot ihan sitä kuitenkaan.
No miepä tulen sitten sinne joulukuisiin. Päätetään me, että tällä kertaa pysytään siellä loppuun asti :)
 
meadow Tervetuloa mukaan :wave: Onnea plussasta ja oikein tahmaiset tarrasukat pikkaselle matkaan mukaan!!

malttamaton onnea hyvistä ultranäkymistä :heart:

iitu peräpukamathan voi vuotaa verta, jospa sulla olisi niistä ollut kyse siinä tän päivän vuodossa? Mulla just tällä viikolla jäi verta paperiin pyyhkiessä, kun kävin "kakkosella" ja vahvasti epäilen, että johtu pukamista.

Äkkiä se 6 päivää menee ja kohta huomaatkin, että on jo ultrapäivä :)

Sanmar + superpapunen 35+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
iitu: kuulostaa kyllä hematoomalta, hyvä että pääset nyt tutkimuksiin. Toisaalta se olisi tooosi hyvä, että vuotaisi sieltä tyhjäksi, kun kerran on ruskeaa verta. Pääsisit siitä kerralla nyt eroon. On siellä tuhrutellut hiljalleen ja nyt tyhjenee. Tunne on vaan ihan kauhea istua pöntöllä, kun vaan lorisee: been there, done that ja niin monta kertaa..Toivottavasti tulet takaisin kertomaan, että siellä vielä pikkuinen on hyvissä voimissaan!!! Lääkäri ainakin mulle väitti ettei hematooman pitäisi muuten häiritä muuten kun tosiaan lisää tulehdusriskiä, jos vuotelee eli toivottavasti tuolla sun historialla ottavat sen huomioon jo heti nyt.
 
Kaikki kunnossa! :heart:

Edelleen siellä näkyi joku nestepussukka/hematooma/kaksosraskauden jäänne, mistä lääkärikään ei osannut sanoa mitään. Mutta syke :heart: ja meidän pieni ihmisen alku :)
Olin niin hämilläni, että en hoksannut kysyä mitään liikkeistä, eikä lääkärikään mitään sanonut. Koko vastasi päivää pienempää, mutta käytän nyt tuota kuukautisista laskettua kunnes joku toisin käskee. Eipä päivän heitto kokoa mitattaessa ole edes kovin suuri. Johan siinä on se mittaajan toleranssi sen verran.

Eli vuodon syytä ei tiedetä, tulee jos tulee tai sitten ei tule. Mitäänhän niille ei voi tehdä. Musta otettiin niin iso satsi verinäytteitä, että hoitaja ajatteli minun olevan menossa johonkin toimenpiteeseen. Vastasin vaan, että no toivottavasti en! Tulehduskoe oli siinä samassa. Muista en oikeastaan edes tiedä. Olen nyt ottanut lugesteronia 1tabl/pvä ja lääkäri nosti sen 3x1tabl/pvä.
Lääkäri katsoi mun papereita ja ehdotti kontrollikäyntiä kahden viikon päähän, ihan että vaan nähdään kaiken olevan kunnossa. Ja sitä ennen menen jos tulee vuotoja. Toivottavasti tuhruis ny vaan pois sen sieltä ja loppuis nekin kokonaan. Täytyykin perua nyt se ensvkon yksityinen, kun on kaveri nähty.

Kiitos kaikille ihanasta tsempistä! Mä olen nyt täällä ihan tohkeissani siitä pienestä :heart:

-iitu 7+6
 
iitu Aivan mahtavaa, että siellä oli pieni ja sydän joka pompotteli :heart::heart: Mä ihan täällä herkistelen raskaushormooneissani :D Toivottavasti ne tyhmät vuodot pysyy nyt poissa! Mullakin papunen vastasi varhaisultrassa 7+0 päivän pienempää, eli 6+6, joten toi päivän heitto ei tosiaan merkitse mitään. Hedelmöitys on hyvin voinut olla päivän myöhemmin tai just pelkkä mittaajan virhekin tekee paljon.
 
Iitu ja malttamaton itellä kesti tosi pitkään että alkoi luottamaan raskauteen... enkä tiedä luotanko vieläkään oikein kunnolla. Siksi roikuin vielä tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilevissä pitkään ja edelleenkin käyn niitä juttuja lukemassa.

Itsellä onneksi kaikki hyvin... sydänäänet kuuluu hyvin doplerilla ja np ultrassa kaikki oli hyvin. Lauantaina lähdetään esikoisen kanssa etelän lämpöön kera anopin ja sen siskon... nautitaan oikein kunnolla.

ipna 12+4
 
Onnea iitu85!! Täällä kans noiden hematoomavuotojen takia paniikki ollu useemman kerran. Ihan lorottamalla vuosi yhessä vaiheessa isojen hyytymien kanssa, mutta niin vain oli silloinkin kaikki kunnossa.
toivotaan,et nyt sieltä kaikki ylimääräinen pois tulee ja ei enää uudelleen vuotamaan ala.
 
Mhyh, mä olen todella jäänyt koukkuun tähän palstaan :D :D

Piti vaan tulla kysymään, että te jotka käytätte lugeja enempiki, niin laitatteko koko satsin (esim sen 3tabl) kerralla vai pitkin päivää? Mulle sanottiin, että pitkin päivää..
 
).( täällä on jomotellut taas aika kovasti sellaisia menkkamaisia kipuja koko illan, säteilee alaselkäänkin :( pikkuhiljaa alkaa hiipiä se olo ettei kaikki ole taaskaan kunnossa, ja jotenkin on sellainen olo että tämäkin on kohdunulkopuolinen...puh, pitkät kaksi viikkoa edessä! toivottavasti ei ala vuoto, viimeksi taisi alkaa joskus 5+ vuoto.
 
Iitulle onnea hyvistä kuulumisista!! On kyllä kiva olla fiiliksissä mukana aina näissä hommissa. :) Ja liikkeistä älä ole huolissas, vielä noin pieni alkio ei liiku laisinkaan, syke on ainoa mikä merkitsee. Toivottavasti vuodot nyt rauhottuu ja vuotas kaiken vaan pois ettei enää myöhemmin pelottele!

Tää on ihan valmis jo jakaantumaan! Ei mitään merkkejä mistään, vaikka kätilö niin lupaili... Huomenna taas poliseurantareissu, ottaiskohan ne mut suoraan osastolle jostain kumman syystä :saint: Kovasti oon kotona synnytystä edistäviä akupisteitä painellu, supistuksia ne tekee kyllä, josko niillä ois jotain pidempi kantosempiakin vaikutuksia..

Naive ja Sissi 37+4
 
meadow: mulla on ollut kipeämpi maha koko raskauden, kun missään 6:ssa aikaisemmassa. "Menkkakivut" alkoi silloin viikkoa etukäteen ja jatkuneet siitä asti, ei ole hetkeä etten tuntisi kohtua. Maanantain ultrassa lääkäri kysyi, että onko ollut alavatsakipuja enkä voinut muuta vastata, kun että koko ajan. En ymmärrä mistä tämä johtuu, mutta en ole kyllä siitä tajunnut olla huolisssaan. Jotenkin parempi, että tuntuu että jotain on tekeillä.

naive88: mä niin muistan tuon tunteen esikoisen kanssa. Kävin vyöhyketerapiassakin rv 38 lähtien, että saisin synnytyksen käyntiin, kun en vaan malttanut odottaa kauemmin. Siivosin, istuin saunassa ja kolmatta s:ää tuli harrastettua enemmän kun varmaan koko raskauden ajan, kun olin lukenut, että sperma avaisi paikkoja. No P:n marjat, laskettuna päivänä supistukset alkoi. Kävin vielä koirat lenkittämässä ennen lähtöä, että olisin sitten tooosi pitkällä kun päästään sairaalaan. Meinasin sitten kuolla häpeästä, kun tutkimuspöydällä todettiin, että 1 cm auki. Öööh, lenkille vaan naisten klinikkaa ympäri. Silloin päätin, että seuraavan kerran en kyllä mene sairaalaan ennen kuin olen 5 cm auki. Kuopuksen kanssa heräsin yöllä supistukseen (rv 39+0), lämmitin kuumavesipullon ja menin faceen pyörii. En herättänyt miestä, kun ajattelin et sitä supistellaan aamuun. Ehdin olla n 15 min hereillä, kun esikoinen itki unissaan ja käskin miestä mennä katsomaan kun mulla supisti. No mies kävi katsomassa ja tuli sitten katsomaan mun tllanteen. Ihmetteli miksen ollut herättänyt, kun supistuksia tuli alle 5 min välein, mutta kun musta ne ei ollut niin pahoja. Pakotti soittaa synnärille, josta ensin totesivat ettei todellakaan tarvitse tulla, mutta kun puhelun aikana tuli useampi niin sanoivat et tule nyt sitten näytille. Soitettiin anopille, jolla kesti tulla noin 15-20 min ja sinä aikana supistukset koveni niin kovaksi että olin jo ulkona autossa valmiina, kun hoitaja tuli. Sairaalaan kun päästiin ja tutkimushuoneeseen, kuului kauhea rusahdus. Totesin "asiantuntijana" kätilölle, että se oli varmaan se limatulppa, kun esikoisenkin aikana tuli oikein kunnollinen. Käski mut pöydälle, mut en päässyt, joten tutki puoliseisovassa asennossa ja totesi, että kyllä se oli pää ja lähdetääs ponnistaa. En oikein tajunnut vieläkään tilannette ja olin ihan innoissaan kun pääsin ammehuoneeseen ja pyysin, että laittavat vettä tulemaan, kätilö totesi ettei ehditä vettä laskemaan, kun rouva vaan nyt ponnistaa vauvan ulos. Käyrät ehdittiin laittaa masulle, kun neiti pullahti ulos. Ei ehtinyt toista kätilöä paikalle, vaan mies auttoi, ei ehditty syntymäaikaakaan katsomaan kellosta vaan arvioitiin. Meidän synnytysvideot kuopuksesta on siis sitä, että mä jankkaan kameralle: oletko nyt ihan varma, että se vauva on ulkona? :LOL: Ai niin, samana päivänä lääkäri oli vielä tutkimut mut ja todennut ettei tämä vauva ole täältä vielä hetkeen tulossa ettei ole edes laskeutunut. Pelattiin kaverin kanssa Wii Hula hula-peliä koko päivä, että en tiedä olisko se lanteen pyöritys työntänyt vauvaa alaspäin!?! Tulipas pitkä stoori, mutta muistui vaan mieleen omat synnytykset...
 
Viimeksi muokattu:
8+0 POKS! :heart:

Aamulla vuoteli taas vähän sitä vanhaa verta, mutta päätin olla huolestumatta. Eilen sitä tuli huomattavasti enämpi.
Otin pari tuntia sitten lugesteronin ja nyt kyllä nukuttais oikee vaa paljo. Ei auta, töihin on mentävä!
 
iitu: Mulla oli luget 3x1kpl annostuksella ja ohje oli, et 1 aamulla, 1 päivällä ja 1 nukkumaan mennessä. Tarkotuksena kuulemma,et hormonipitoisuus pysyisi mahdollisimman tasaisena. Näin ainaki mun lapsettomuuslääkäri ohjeisti.
 
meadow Mulla oli alkuunsa ihan järkkyjä menkkakipuja..siis pahempia kun normaalisti menkkojen aikana ja pelkäsin kans, ettei kaikki oo kunnossa..mut kyl siellä kaikki on nyt kunnossa ollu, et älä turhia huolehdi! :)

nellielli ja pötkö 13+5
 
  • Tykkää
Reactions: meadow

Yhteistyössä