Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

iitu85: Voi ei, mutta ei luovuteta vielä jookos?! Mutta toi on niin syvältä, ei pysty keskittymän sitten mihinkään muuhun, kun että alkaako vuotoa tulemaan.

).( jatkuva krapula eli huono olo on seuranani koko ajan. Oksennus ei tule, mutta tosi lähellä koko ajan. Aina puhutaan aamupahoinvoinnista, mutta mulla on ollut kaikissa raskauksissa sama eli aamu on ainoa milloin on hyvä olo. Kahvi ei enää maistu vaan jaffaa 24/7...Olen myös alyttömän väsynyt ja maha niin turvonnut, että tiukkaa teki tänään yhtien housujen kanssa mitkä ostin kuukausi sitten. Miehelle just sanoin, että mä niin toivon ettei tästä olosta kärsitä turhaan. Kuopuksen kanssa helpotti vasta rv 16-17, esikoisen kanssa ei ollut pahoinvointia ollenkaan. Maanantaista ultraa odotan kauhulla, jos ei sykkeitä näykään...
 
Vuoto ei ole vielä muuttunut miksikään. Välillä tulee vaalean ruskeaa ja välillä ihan valkovuotoa.
Harmittaa vaan, kun saa kokoajan säntäillä veskiin tarkastamaan tilannetta.
Eilen jo mietin, että loppuikohan mun raskausoireetkin, mutta ei ne sit tavallaan. Tai sit nää on pelkkiä luge oireita. Mistä senki nyt sit tietää.

-iitu 7+0 (tai pari pvää vähempi)


muoks.
Onko kukaan saanut keskenmenoa lugejen kanssa? Alkaako se vuotaa ihan lugeista huolimatta? Mites oireet? Mulla on takana kaksi kkm, joten eihän se välttis vuotais... Mun kroppa on näyttänyt tyytyvän siihen, että saa pienen hengiltä ja sitten se raskausmateriaali saa siellä kohdussa himmailla ihan rauhassa. Sekin stressaa, kun ei sit tiedä onko siellä kaikki hyvin vai onko jo kaikki tosi huonosti!
 
Viimeksi muokattu:
iitu85 Toivottavasti tilanne kääntyy vielä hyväksi! Rusehtava valkovuoto ei vielä kuulosta kovin pahalta. Se vuoto voi johtua niistä lugeistakin. Tsemppiä :hug:

Meillä oli viikko sitten se nt-ultra ja kätilö silloin käynnillä kommentoi vaan, että hyvin on kasvanut ja laskettuaika pitää paikkansa. Neuvolakorttiin merkitsi 11+5, kuten kuukautisista laskettuna silloin oli.
Meille tuli eilen siitä ultrasta joku käyntikertomus kotiin ja siinä luki, että sikiön pituus 58mm vastaa raskausviikkoja 12+2. Miksiköhän kätilö ei silloin käynnillä maininnut mitään, että on suurempi kuin menkoista laskettuna olisi... Eihän sillä nyt tavallaan mitään merkitystä, mutta oli jotenkin tosi kiva lukea, että vauva todella on kasvanut hyvää vauhtia ja pysynyt kehityksessä mukana eikä ainakaan ole jäänyt liian pieneksi :heart:

Eipä tänne muuten mitään ihmeempiä. Vatsakipuja ollut jonkin verran, mutta muuten oireeton olo jatkuu. Nyt alkaa vatsa jo pömpöttää jonkin verran. Ennestään on hiukan liikakiloja ja nyt tuntuu, että aiemmat vatsamakkarat ja alavatsan raskauspömpötys ovat yhdistyneet yhdeksi raskausmahaksi ja vatsa näyttää isommalta kuin vielä tässä vaiheessa onkaan :D

Niin ja tänään alkoi neljän päivän miniloma, ihanaa :flower:

idylli 12+6
 
Pikaiset kuulumiset neuvolasta..

Elikkäs.. Sekaisin olevan kiertoni vuoksi (kuten kyllä ajattelinkin) viikot ei ihan ollu ne 7 mitä nyt ois pitäny tulla. Ovulaatio oli vasta kp18 eli se saattaa olla sen viikonkin melkein pienempi kuin menkoista katottuna. mutta ...
Siellä sykkii!!!!
Huh huh että pääsi helpotuksen kyynelet!
Vaikka huomattavasti rauhallisempi olo on nyt ollutkin kuin niistä keskenmenneistä.
9pv seuraava ja sillon katotaan josko vähän pystyis viikkoja paremmin sanomaan sitten. Mutta kuitenkin.. Meidän valonpisaran sydän ainakin vielä lyö!!!
Anteeksi omanapa mutta nyt ei taas ehdi enempiä kirjottelemaan!!!

Halit kaikille sitä tarvitseville!!!

Vaavimasu ja valonpisara
 
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
Onko muuten mitään kotikonstia, millä tietäis onko kaikki masussa vielä ok?
Raskaustestikin näyttää plussaa pitkään kkm jälkeen...
Nyt katos taas raskausoireet. Ei enää väsytä eikä okseta. Tissitki ihan taas normaalit. Eikä kahvikaan enää maistu pahalle...

Alkaa kyllä olee melkolailla uskonpuute :/
Tiedän, että tämä on ihan typerää jupinaa, mutta tällä palstalla te varmaan kaikki ymmärrätte...
 
iitu85 Oletko soittanut neuvolaan tai polille ja kysynyt neuvoa ja että voiko luget aiheuttaa tuhruvuotoa? Kannattaa soittaa sinne ja kysyä apua ja VAATIA ultraan pääsyä. Nyt on tietty jo kiinni kaikki paikat, mutta voihan sitä mennä vaikka päivystykseen. Itsellä ei ole kokemusta niistä lugeista, mutta lapsettomuuspalstoilla pitkään pyörineenä, muistan kyllä, että monilla ne on aiheuttaneet vuotoja, mutta en tiedä miten raskaus vaikuttaa asiaan ja voiko vuoto tulla vielä noin pitkän ajan päästä.
 
Kyllä minustakin iitun nyt kannattaa soittaa päivystykseen jos vaikka pääsisit ultraan niin ei tarviis koko viikonloppua kärvistellä!
Mitään kotikonsteja ei kyllä taija olla,ennemmin kannattaa hakeutua lääkärille varmistamaan tilannetta!

Onnea vaavimasu! mahtavaa että sykkeet jo näkyi!
 
Porissa ei pääse ultraan päivystyksen kautta, joten täytynee odottaa maanantaihin... Tai päivystys antaa kyllä lähetteen, mutta naistenpoli ei ole auki viikonloppuna. Viimeksi kokeilin mennä viikonloppuna, kun edellisen raskauden hematoomavuoto alkoi...
Tietty jos saisin jo ajan alkuraskauden lääkärille, niin hänhän osais mun kohdusta sanoa onko se rv5 vai rv7 kohtu. Tai ainaki osaa sit laittaa etiäppäin jos tuntuu hänestä oudolle.. Meillä on tosi pätevä äitiysneuvola lääkäri. On laittanut mun polille ennenki.

Nyt pitäis sit vaan viikonloppu sinnitellä epätietoisuudessa :/
 
Iitu lämmin halaus ja tsemppejä! Soita päivystykseen, pääset sitä kautta ultraan kyllä kun mainitset taustat. Toivottavasti pääsisit jo ennen vappua!

Vaavimasulla tosi kivoja kuulumisia!! Onnea sydämensykkeestä, kyllä se vaan on pysäyttävä kokemus. :)

(.) käväsin taas eilen äippäpolilla noissa sokeriseurannoissa ja sun muissa. Nyt sitten saa ruveta siellä juoksemaan viikon välein, kunnes h-hetki koittaa. Kätilö vaan uutta aikaa antaessaan (ens viikon perjantaille) totes, että voi olla että oon jo hommissa sitä ennen. :O Vähän alko jännäileen! Esikoistahan me ootellaan (tosin, yksityisen lääkärin mukaan keskenmenotkin harjottaa kohtua niin, että se kyllä tietää mikä on homman nimi) niin oli aika ylläri, että 36+4 viikoilla kohdunkaulaa oli jälellä enää 1cm se oli pehmee ja sormelle auki! Kätilö sano, että ihmettelee kyllä jos laskettua-aikaa tarvii ootella. Tyllerön painoarviokin oli vaan 2,9 kg, siroksi kehuivat. Eli ei oo mun sokereiden heittelyt ainakaan likkaa kasvattaneet. Nyt vaan tarttis saada niitä pysymään aisoissa, ettei vauvan sokerit kamalasti romahtelis sitten kun päättää maailmaan putkahtaa. :)

Naive ja Sissi 36+5
 
iitu85: Voi hitto! Onpa omituista päivystystoimintaa. Meillä (kun siellä on ravattu alvariinsa) pääsee aina, jos minkäänlaista vuotoa niin päivystyksen kautta ultraan. Ainoa, että voi aina kestää muutaman tunnin: ensin päivystykseen pissanäytteet, labraan hcg verikokeisiin ja sen jälkeen naistenpolille odottamaan ensimmäistä lääkäriä joka vapautuu. Tämä on niin syvältä, kun ei tässä vaiheessa ovi kuunnella sykkeitä. Tytöistä kuuntelin päivittäin 9 rv asti varmistaakseni hengissä olon. Oletko yhtään mitannut lämpöjä? Tosi hassua, mutta mulla romahti viime raskaudessa samana iltana kun sykkeet olivat loppuneet. Olen ajatellut, että sattumaa, mutta en tiedä..

).( mä lähdin tänään lenkille kaverin kanssa, kun en ole koko viikkoon tehnyt mitään. 1,5 tuntia meni ihan hyvin ja sitten alkoi tuntumaan aivan järkyttävä kipu päräsuolessa?!? Ihan kuin supistuskipu, mutta siis väärässä paikassa. Tuli mieleen, että voiko hematooma aiheuttaa painetta ja kohta "räjähtää" veret, en pystynyt enää kävelemään, niin oli pakko kaverille valehdella että tuli ripuli ja soittaa mies hakemaan. Tietty sitä ennen käydä kyykkimässä metsässä paperin kanssa tsekkaa tuleeko verta jo. No ei ole tullut mitään, mutta siihen jäi mun liikkuminen hetkeksi :(
 
Mun mielestä meillä Porissa täytyy oikeesti olla tosi kova hätä, että ne laittaa ultraan. Viimeksi meinaan vuosin verta ku seula, enkä päässyt kuin lääkärille joka pisti sitten pikana lähetteen polille. Sieltä soitettiinkin sitten jo heti maanantai-aamuna ja ennen kymmentä olin jo käynyt ultrassa.
Täällä on viikonloppusin auki vain synnäri ja perustohtoreilla ei päivystyksessä ole ultrauslaitteita... Yksityisetkään ei ole auki viikonloppuisin.
Enkä ole mitannut lämpöjä.. Olis kyl varmaan pitänyt.

Enkä mä mitenkään jaksais lähtee päivystykseen notkumaan juoppojen sekaan.
Katsoo ny. Voihan se olla, että oon vaan syöny hyvin ja siksi ei oo huono-olo? Mullahan on yleensäki vaan vähän etovaa oloa, enkä ole kokenut edes oksentamisen tarvetta...

Malttamaton: Voi ei! Toivottavasti ei räjähdä ne veret, vaan oli vaan joku muu juttu... :/
 
Viimeksi muokattu:
iitu: ei ole tullut mitään vuotoa, mutta sun oireiden katoaminen tarttui. Yhtäkkiä illalla havahduin siihen, että söin popcornia ja karkkia ihan kaksin käsin eikä tehnyt yhtään pahaa. Oli ihan pelottavan hyvä olo, miehelle totesinkin, että apua: oliko mun pahoinvointi jotain vatsaflunssaa. No nyt kyllä taas yököttää, mutta ehkä se on tämä älytömän aikainen herääminen. Johtuu raskausaikana siitä, että iltaisin olen niin väsynyt, että nukahdan väkisin 22.30, joten aamulla ei unta riitä yli klo 7. Toisaalta tylsää odotella, että muu talo herää, mutta toisaalta ihana saada vähän omaa aikaa.

).( mahan turvotus on ihan järkkyä! Eilen saunan jälkeen meidän 2 v. taputti mun masua alavinkkelistä ja totesi niin kuin aina: äitillä ei enää vauvaa matutta. Johon sanon niin kuin aina: ei ole enää vauvaa masussa, mutta ehkä joskus vielä. Tämäpä pudisti päättäväisenä päätä: kyllä tiellä on vauva matutta, te on tooosi iso, siellä vauva matutta, meille tulee vauva. En tiedä ovatko kuulleet jonkin keskustelun vai mistä moinen, mutta toisaalta ehkä maha näyttää alavinkkelistä yhtä isolta, kun musta ylhäältä katsottuna :LOL:

naive: jännät paikat! Mä silloin esikoisen kanssa niin toivoin, että olisi edes tullut vähän etuaikaan, kun en millään olisi malttanut odottaa, mutta neiti jaksoi odottaa ihan laskettuun päivään. Kuopus tuli viikkoa ennen, mutta silloin lääkäri vielä samana päivänä totesi ettei tämä ole vielä tulossa, kun ei ole laskeutunut eikä mitään. Seuraavana yönä syntyi sillä lailla, että just ehdittiin sairaalaan..

vaavimasu: onnea sykkeistä, toivottavasti saisin saman "tuomion" maanantaina...

idylli: jos sikiön koko heittää 3 päivää laskettua päivää ei muuteta, joten kätilä ei varmaan ajatellut asiaa. Eivät ymmärrä, että huolestuneen äidin sydäntä tuo voisi helpottaa, koska sehän on tosi hyvä juttu, että sikiö on edellä kasvussa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Malttamaton: No onneksi ei alkanut vuoto :) Hauska sun lapsi :)


).( Meinasin tulla tänne jo kirjoittamaan, että aamupahoinvointi is back... Tai onhan se, mutta nyt muuttui vuoto punaisemmaksi :/ Ei ole vielä paljoa, mutta en tiiä mitä tämäkin sitten taas on.
Eilen vielä kuullosti järkevältä se luge-tuhru, mutta nyt sitten tämä.. Onkohan se nyt sitten lugeista vai onka tässä nyt taas joku pielessä. Toivottavasti luget aiheuttais...
Ja kaikenlisäksi mä olen jo toisella paikkakunnalla sukuloimassa, joten en pääse nyt sitten sinne päivystykseenkään... Täällä vois tietty olla yksityiset auki, mutta mutta... Katsoo nyt. Jos toi vuoto pahenee, niin sitten täytyy kyllä jotain keksiä.

Anteeksi omanapaisuus. Jotenkin mielessä on vaan omat oireet ja oireettomuudet ja sitten tämä vuoto :(
 
iitu85: Älä nyt loukkaannu, mutta en ole kyllä kuullut, että luget aiheuttaisi vuotoa, päinvastoin. Aina kun mulla on alkanut hematooma vuotamaan, on käsketty aloittaa luget uudestaan, jos olen jo ehtinyt lopettamaan. Jospa sullakin siellä on taas tyhmä hematooma, mutta siitäkin voi selvitä. Mä olen esikoisen kanssa selvinnyt. Eikö siellä ole mehiläistä, luulisi että sinne saisi aikaa ultraan aina? Felicitaksessa sanottiin silloin esikoisen raskausaikana, että 4/5:stä hematoomaraskaudesta jatkuu loppuun asti, niin kuin mulla kävi esikoisen kanssa. Mutta sen jälkeen nämä 2 on keskeytynyt, mutta eihän sitä tiedä onko hematooma ollut syy vai joku muu? Viimeksi selitin siskolle kuka on lääkäri, että nyt kun 1 on jatkunut ja 1 mennyt kesken niin kaiken järjen mukaan se 3. hematoomaraskaus olisi pitänyt jatkua loppuun, valitettavasti vaan ampui mun toiveet alas sanoen, ettei mun historian kanssa voi katsoa tilastoja vaan luultavasti ei tule jatkumaan. Suutuin tosi paljon, mutta niinhän siinä sitten kuitenkin kävi ettei jatkunut eli oikeassa oli...
 
Poks Poks!

Aamulla tuntu potkut mieheen käteenkin! jytisteli kyllä niin kovaa että ihme ois ollu jos ei ois tuntenu! :heart:

Tsemppiä murheiden ja huolien kanssa painiville,tuntuu typerälle itse hehkuttaa... :hug:

kaktuspiikki ja karateka tyyppi 21+0!
 
  • Tykkää
Reactions: Sanmar82
malttamaton: En mä loukkaannu :D Idylli tuolla ylhäällä vaan kirjoitti, että rusehtava valkovuoto vois johtua niistä lugeista. Mulla ei ole mitään käryä, kun en ole koskaan ennen niitä käyttänyt. Se selitys vaan eilen tuntui kivalle, koska sehän tarkoittais, että kaikki voisi kuitenkin olla hyvin.

Mä olen kyllä ihan sekaisin. Aamulla kitisin miehelle, kun edes masuun ei enää satu niin kyllä se varmaan kesken taas meni. No nyt nippailee ja taas mä kitisen. Toissa aamuna mä vollasin, kun alavatsassa tuntui oudolle ja mielestäni sillä tunteella ei voi mitenkään raskaus jatkua loppuun. Se tunne paljastui hetken päästä vessahädäksi. Sitte on oireita ja ei ole oireita ja joka tapauksessa keksin syyn miksi kaikki olis pielessä.
Eilen kyllä oireet katosi, mutta tänä aamulla oli taas huono-olo. Mutta mistä sen sitten tietää, että onko oireet lugen aiheuttamia vai oikeita raskausoireita.

Se aamun vuoto oli onneksi sellainen punertava kertapyyhkäisy veskireissun jälkeen. Nyt tulee taas vaan rusehtavaa valkovuotoa.

Te ette nyt ehkä usko, että oikeasti mä olen jalat maassa oleva ihminen, joka ei turhia hötkyile. Ekan raskauden aikana mun mielestä jopa angelsounds oli hömppää, koska kyllähän luonto nyt on nämä ennenkin osannut hoitaa eikä se siitä kuuntelusta parane. Noh, arvaatte varmaan että kkm rv18 ja kkm rv8 ja lapseton naisihminen, niin mä olen nyt kaikkea muuta kuin jalat maassa tämän asian kanssa. Jos jostain voi seota niin tästä. Mä taidan oikeesti ostaa sen angelsoundsin ja kaikki liikkeenlaskimet, koska jos tästä loppuraskauteen asti päästään niin mun on pakko tietää että kaveri on hengissä.. Miehen ilme oli kyllä näkemisen arvoinen eilen kun yritin näyttää angelsoundsia.. Ei se tainnut sitä ennen edes tajuta, että sekasinhan se vaimo on :D

iitu 7+1 (tai pari pvää vähempi)

Ps. Kaktuspiikille onnittelut niistä isoista potkuista (jotka mieskin tuntee) :heart:
 
On ollut niiiniiin paljon touhua ja tohinaa viime aikoina, että meidän tietokonekin on pölykerroksen alla!! Mukulatkin saa taas pihalle sen kummempia uhkailematta :) ja siellä ollaankin sitten urakalla!
(.) Ollaan kerrottu raskaudesta jo oikeastaan kaikille ja pieni kylä kun on, niin kaikkihan sen jo tietää. Samoja pelkoja on, niinkuin täällä muillakin, että entä jos kaikki ei menekään hyvin... Toisaalta olo on niin varma, että naurattaa omat epäilyt. Kaippa nuo mielialanvaihtelut kuuluu taudin kuvaan.
Saunan olen joutunut jättämään, kun maha kovenee sen jälkeen ja seuraavana päivänä kinnaa ja pistelee koko alamahaa. :( Muutenkin joudun olemaan ylirauhallisesti, kun muuten maha kovenee tosi helposti. Mitään pehmiämisiä ei onneksi vielä kohdunsuulla ole tapahtunut, kun kävin ihan lääkärissä tarkistuttamassa. Maha myös pullahti näkyville ja näyttää vähintään siltä, että olen jo kuudennella kuulla!! Mieskin naureskeli, että onpas sun maha kasvanut. Lurjus! :)
Pahoinvointi PAHENEE edelleen. Ei päivää ilman yökkimistä. Nyt oksennuskin tulee jo helposti. Että se siitä auvoisasta toisesta raskauskolmanneksesta!! No, pysyypähän paino kurissa... Oksettaa jos ei syö, kun on syonyt, kun liikkuu niin että hengästyy, kun kumartelee, aamuisin ja kun käy vessassa jonkun jälkeen. :x Muuten elämä on auvoisaa!!!

johnu ja Helmi 15+6
 
iitu85 Toivotaan, että se vuoto on jotain ihan harmitonta alkuraskauden vuotoa ja menee pian ohi! Sinuna varmaan varaisin ensi viikolle yksityiseltä ajan ultraan, niin saisi vähän mielenrauhaa.

Mulla oli vähän sama homma, että naureskelin noille kotidopplereille ennenkun olin ollut kertaakaan raskaana. No, neljän keskenmenon jälkeen ei paljon naurattanut ;) Mulle toi Angelsounds on ollut ihan henki ja elämä tässä raskaudessa. Tilasin sen joskus rv12 aikoihin ja on kyllä maksanut itsensä moneen kertaan takaisin! Aloin tuntemaan liikkeitä vasta rv19+ ja sitä ennen tuli moneen kertaan kuunneltua, että pieni on edelleen menossa mukana. Eikä se ihan turha ole vieläkään, vaikka liikkeitä tuntuukin. Meidän neidillä vaan on välillä pidempiä jaksoja, ettei liikkeitä tunnu, niin silloin tulee doppleria käytettyä edelleen. Joten en voi muuta, kuin suositella lämpimästi :)

johnu ihanaa, että sielläkin ollaan jo noin pitkällä! Inhottavalta kuullostaa vaan tuo sun pahoinvointi :( Toivotaan, että vihdoin helpottaa!

Naive Hui, siellähän voi olla nyytti jo piankin sylissä :) Tsemppiä viimeisiin viikkoihin!

Täällä käytiin torstaina neuvolalääkärissä. Paikat oli kiinteät ja kiinni, ehkä ihan aavistuksen pehmenneet kuulemma, mutta nlakorttiin lääkäri pisti kuitenkin raksin kohtaan "kiinteä" siihen kohdunsuun kohdalle. Musta alkaa tuntumaan, että tämä matkassa oleva neiti pitääkin ihan tosissaan kiinni tahmaisilla tarrasukillaan, eikä tule ulos ennen laskettua aikaa :D Kun ei noi paikat olleet kypsyneet yhtään, enkä ole tuntenut kertaakaan mitään ennakoivia supistuksiakaan vielä...saas nähdä. Iloisena yllätyksenä neiti oli kääntynyt oikeinpäin, eli raivotarjontaan :) Jännä nähdä, että pysyykö niin päin syntymään asti vai meinaako vielä kääntyillä.

Sanmar + superpapunen 35+1 :heart:
 
Komppaan edellisiä, että kotidoppleri on tuonut mielenrauhan monta monta kertaa. Melkein päivittäin kuuntelen sydänäänet. Ilman sitä olisin paljon stressaantuneempi ja huolestuneempi, varmaan olisi ultrakäynteihinkin mennyt jo omaisuus. Eli suosittelen! =) Joku aiemmin kirjoitteli, että pari viikkoa vielä ja äänet kuuluu ja sitten pari viikkoa, niin liikkeet tuntuu. Jos iitu85 tilaat sen dopplerin, niin älä kuitenkaan huolestu, vaikkei vielä parin viikon päästä kuuluisi, koska sillä luvataan rv13 alkaen ja olisi hyvää tuuria, jos kuuluisi jo parin viikon päästä eli rv9. Mulla kuului ekan kerran rv10 ja olin yllättynyt, koska vatsanpeitteitäkin löytyy :D Olispa kyllä ihanaa tuntea liikkeet jo pian, mutta kyllä siihen taitaa vielä monta monta viikkoa mennä :D

Tänään poksuu rv 13+0 :heart:
 
Minkä mallisia dopplereita teillä on? Nopealla googlauksella angelsoundseja on tosi montaa mallia. Halvalla ei varmaan saa hyvää, mutta missä menee se raja? Jos vaiks käytetyn löytäis :)

Mulla on nyt ensiviikolle sellainen suunnitelma, että soitan neuvolantädille ja pyydän alkuraskauden lääkäriajan. Yleensä siellä on käyty suunnilleen näillä viikoilla. Jos se tohtori sitten katsoo mun huoleni aiheelliseksi, niin sitten se passittaa mut etiäppäin. Olisin kyllä mennyt yksityiselle, mutta mun "oma lääkäri" on siellä vaan tiistaisin ja alkavalla viikollahan se on pyhä. Olishan siellä tietty muitakin lekureita, mutta nyt kun kaikki taas tuntuu olevan hyvin, niin en jaksais hoppuilla. Joutuis vaan taas selittää kaikki alusta alkaen ja biologisen-minäni selitys on pitkä :D

En edelleenkään ole varma onko siellä masussa kaikki hyvin vaiko eikö. Etoo kyllä vähän väliä, mutta tissit ei enää ole kipeät vaikka viikko sitten oli. Liiallisen pirteän olotilani pistäisin kyllä sen piikkiin, että olen ollut pitkällä vapaalla töistä. Luultavasti työpäivän illalla on huomattavasti väsyneempi kuin että on lekotellut koko päivän... Katsotaas mikä tilanne on kun huomenna töihin menen, josko sitten illalla väsyttelis enempi.

Nuo rusehtavat valkovuodot ja jopa punakat vuodot olen nyt saanut useimmiten aamupäivisin. Etenkin aamun eka vessareissu on sellainen ajankohta. Tulipa vaan mieleeni, että voisko luge vaikka vähän ärsyttää limakalvoa ja siitä tuo väri? En usko hematoomaan, kun lääkärin mukaan ensin tulee se järkyttävä verivuoto jota keho sitten yrittää paikata ja silloin syntyy hematooma. Tässä raskaudessa mulla ei ole ollut niitä verivuotoja taiks sitten ne on jääneet tulematta ulos asti.

Voi että kun tekis mieli vaan olla onnellinen, mutta ko ei uskalla! :D

-iitu 7+2

Ps. Tämä "päivä" edellisissä raskauksissa kertoi päiväkirjastani seuraavaa:
Raskaus 1: Verta tuli holahduksittain koko päivän, mutta tyyntyi taas parin päivän turhuksi. Olin täysin kivuton. (Tästä raskaudesta kkm rv18, menehtynyt 14+6 jälkeen)
Raskaus 2: Holahdusvuodot olivat loppuneet, mutta oireetkin olivat katoamassa. Pari päivää aikaisemmin alkiollamme oli todettu hidas syke (kkm todettiin 7+4)

Harmi etten ole pitänyt tarkempaa "kirjanpitoa" oireista. Voisin vertailla niitä nyt. Menikö tissikipu välillä pois ja väsyttikö muka joka päivä :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä