Keskenmenon jälkeen plussanneet kesällä 2013

KattiKoo ikävä tilanne, toivottavasti miehesi muuttaa mielensä ja tämä paniikki olisi vain ohimenevää. :hug:

niiskunenä kiva että tuhru on loppunut, tosiaan limakalvot alussaaika herkällä, joten voi hyvinkin tulla pikkuista vuotoa.

Marlin joo, itsekin vähän kauhistuin tuota hemppaa, edellisellä kerralla oli 124, tosin mittausväli 8 viikkoa. Itse olin pistänyt huimauksen helteen piikkiin. Toivon että rauta toimisi itselläni, monelta olen kuullut ettei välttämättä toimi. :(

p.ö.m.p.p.i.s Onnittelut hienoista ultrakuulumisista. Ei tuo painonnousu minusta pahalta kuulosta.

tillukas minulle fysioterapeutti suositteli myös si-vyötä, heillä ei tosin ollut lainata. :( Pitää käydä siis ostamassa, elämä alkaa olla aika tuskaa. Toivottavasti saavutat postilaatikon kohta. :)

zapata 31+0 POKS
 
miss_piggy
niiskunenä: Voi olla vaaratonta, esim. hematooma tai muutoin vaan limakalvot vuotaa. Tulihan mullakin tuollaista tässä ja siinä keskenmenneessä, tosin vain yhtenä päivänä, mutta silti kaikki oli ok. Toivotaan parasta :)
Kääk, mulla on huomenna aamulla se neuvola klo 10:00. Enemmän kyllä jännittää nyt sitte se perjantainen nt-ultra. Revin sinne miehen mukaan vaikka se aika on jo klo 8 aamulla, viimeks menin yksin ja tuli ne huonot uutiset, joten nyt en mene! :D

piggy ja 10+3
 
Olipa tullut tekstiä sitten viime lukeman, mainiota :)

Täällä mökkeilty ja palattua kotia, oli ihana rentouttavaa päästä vähän toisiin maisemiin välillä. Kävin tuossa viikolla myös neuvolassa, kahden viikon välein olen nyt käynyt hermoja lepuuttamassa, ja hyvä niin. Kaikki siis oli hyvin, hb vähän laskenut mutta vielä ihan siedettävissä luvuissa eikä normaaliväsymystä pahempaa vielä ainakaan. Painoa tullut pari kiloa lähtöpainosta. Ja ne ihanat sydänäänet <3 mieskin oli tällä kertaa mukana kuuntelemassa. Fyysisesti jaksan tällä hetkellä todella hyvin, on kyllä helpoin keskiraskaus ikinä, varsinaisia kremppoja ei ole ollut sen jälkeen kun pahoinvointi ja oksentelu loppuivat. Olen jopa jaksanut käydä jumpassa ja lenkillä (kävelyä ja kevyttä hölkkää), välissä oli pitkä tauko, eikä pyöräilykään tunnu vielä pahalta. Maha on kyllä nyt pullahtanut kunnolla esille ja tuntuu jo olevan vähän tiellä kun esim kyykistelee. Mielikin on paljon rauhallisempi nyt kun liikkeitä tuntuu joka päivä. Lähinnä olen nyt vain jatkuvasti ihmeissäni siitä, että todella olen raskaana ja maha sen kun kasvaa. Monta kertaa olen herännyt yöllä/aamulla niin, että toinen käsi on mahan päällä :) mutta vähän kyllä hermoilen nyt jo rakenneultraa, siihen vielä aikaa 11 päivää ja sitä kovasti odotan. Hui. Vähän on mielessä, että olisiko tyttö tulossa, mutta enpä tiedä. Kaksi poikaahan meillä on ja kolmaskin raskaus oli poika joten vähän epäilen että osataankomuuta tehdä kuin poikia ;) vähän kyllä toivon tyttöä, ja varmaan tyttöajatukset ovatkin prosessointia siitä, jos ei meille koskaan tulekaan tyttöä. Kolme lasta taitaa olla tämän perheen juttu, jos sinne asti päästään. Eli poika olis ihana mutta tyttö ihana yllätys!

Stellini: onnea hienoista ultra-kuulumisista!

Ammiinalle myös onnea hyvistä ultrauutisista!

Tillukas: onnea, onnea tytöstä! Olipa hyvän kokoinen ja tutulta kuulosti tuo synnytystarinasi: kuopus painoi sun tyttöäs 40g vähemmän ja oli lähes kilon isoveljeään isompi, sydänäänet laski ja huone oli täynnä porukkaa... Huhhui! Onneksi kaikki meni hyvin! Meidän pojalla murtui solisluu ja sai lievän hermovaurion siihen käteen, joka onneksi parani itsekseen ajan kanssa.

Marlin: meillä ei solisluun murtumaa huomattu sairaalassa vaan huomasin sen kotona pojan ollessa 1-2 viikon ikäinen, kun kaulan vieressä oli yhtäkkiä iso patti (kun murtuma parani siihen muodostui paksumpi kohta joka vähitellen sitten hävisi). Neuvolan ekassa lääkärintarkastuksessa huomattiin, että käsi oli "laiska", eli moro-refleksi oli selvästi hitaampi sillä puolella. Sitä seurattiin, ja kuj ei parantunut saatiin lähete fysioterapeutille, mutta kun sinne saatiin vihdoin aika oli käsi jo niin hyvässä kunnossa ettei tarvinnut mitään jumpata tms. Kotonakin sen kyllä huomasi, kun tiesi seurata, että käsi oli vähän laiska ja poika käytti sitä vähemmän. Mutta itsestään se sitten tosiaan parani, noin puolivuotiaana muistaakseni oli jo ihan normaali. Terkka lupas laittaa neuvolasta lähetettä synnytystapa-arvioon sairaalaan loppuraskaudessa, että vähän tietäis minkäkokoinen olis tulossa...
Olen muuten huomannut saman kuin sinä: tämäkij masuvauva liikkuu selväsit eniten illalla :) ja tosi hienoa, ettei raskausdiabetestä ole tällä kertaa! Pitäis varmaan minunkin vähiteleen varailla sitä aikaa siihen sokerirasitukseen... Ja tsemppiä hei työrupeamaan! Toivottavasti jaksat sen pari viikkoa, mutta ei kannata myöskään vaatia liikaa itseltään, jos ei pysty niin ei pysty!

Niiskunenä: onnea plussasta ja paljon peukutuksia, että kaikki menee hyvin tällä kertaa! Nuo pienet veriviirut ja rusehtava valkovuoto pelästyttävät varmasti, toivottavasti ovat kuitenkin täysin vaarattomia, aika tavallistahan tuo on mutta keskenmenon kokeneena ei oikein osaa ottaa rennosti muutenkaan.... Mutta pahoinvointi on ainakin hyvä merkki! Voimia odotteluun!

Zannukka: i feel you tuon pahoinvoinnin suhteen, on kyllä vielä tuoreessa muistissa... Se oksentaminen kun ei ole edes pahinta vaan just se jatkuva ällötys joka ei lähde millään ja kaikki ajatuksen pyörii sen ympärillä mitä pitäis/haluaisi/voisi ajatella syövänsä. Tsemppiä! Ja onnea vielä tuplaylläristä! Jännää! Toivottavasti ei sentään tarkoita tuplaällötystä...

Zapata: Olipa sulla hb tippunut alas, niin kävi mullakin ekan kanssa ja ihmettelinkin miksi huimaa ja rappusissa joutuu heit puuskuttamaan... Toivottavasti löydät itsellesi sopivan rautavalmisteen! Ja toivottavasti saisit selän kuntoon, inhottavaa tuollainen :(

Alexa: tuttuja ajatuksia on sinulla, en minäkään osannut olla nt-ultrn jälkeen stressaamatta, vaikka kuinka yritin. Kävinkin sitten ylimääräisillä käynneillä neuvolassa, ihan vain oman mielenrauhan takia. Olisiko sinun mahdollista käydä vaikka vain sydänääniä kuuntelemassa? Ainakin meidän neuvolassas on avoneuvola-aikoja, jolloin voi mennä ilman ajanvarausta... Ainakin mun terkka sanoi, että saa tulla juuri niin usein kun tuntee tarvitsevansa varmistusta. Tsemppiä!

Miss Piggy: hankalaa myös tuo oireettomuus, jos ei ole mitään tuntemuksia raskaudesta! Mutta kyllähän tuo 170/min oli vauvan syke varmasti, en usko että olit niinhermona ;) paljon tsemppiä tulevaan nt-ultraan, hyvä jos saat miehen mukaan!

Equus: varmasti tuo edessä oleva istukka vaimentaa liikkeiden tuntemista, ja varsinin kun ekaa odottaa niin on ihan normaalia, ettei liikkeitä tunnista ennen raskauden puoltaväliäkään. Mullakin on tuo tukivyö ollut raskauksissa, ja ainakin liikkuessa oli mulle tosi hyvä. Istuessa vain painoi mahaa ikävästi eikä ollut mitään hyötyä, mutta kävellessä/seistessä tuli paljon käytettyä. Nytkin odottaa kaapissa, vielä en ole tarvinnut...

Pömppis: onnea sinullekin hyvistä ultrakuulumisista! Eiköhän tuo juokseminen ole ihan ok jos vaan tuntuu hyvältä eikä supista. Itse yritin nyt juostessa kuulostella tosi tarkkaan ettei tunnu pahalta, kävelin välillä ja juoksukin oli semmoista matalaa, kevyttä hölkkää. Jos vaan keho on tottunut siihen juoksemiseen niin varmaan voi jatkaa niiin kauan kun tuntuu hyvältä.

Kattikoo: voi ei mikä tilanne sinulla! Toivottavasti kaikki kuitenkin kääntyisi parhain päin ja saisitte asiat selvitettyä miehen kanssa. Näin raskaushormonien kanssa ei muutenkaan aina ole helppoa ja vielä pelkojen kanssa jne... Paljon paljon voimia sinulle loppuraskauteen!

No niin, tulipahan tekstiä, pitäis varmaan käydä vähän useammin lukemassa ja kirjoittelemassa. Toivottavasti en kommentoinut nyt ihan sekaisin kun on niin monta nikkiä muistettavana :)

Voikaahan hyvin!

Miirabell ja maha rv 19+2 (siis kohta puoliväli jo mitä häh? Vaikka silti tuntuu, että aika vaan matelee)
 
Viimeksi muokattu:
Hei ihanaiset naiset! anteeksi kun en ole ollut nyt aktiivisempi, jotenkin on vain jäänyt tarkempi kommentointi.

pömppis ONNEA ihanista ultrakuulumisista!! Ei miusta tuo painonnousu ole paha, itsellä ekassa neuvolassa 66.6 ja tänään oma vaaka näytti 70.0..

Miirabel ihana kuulla siun kuulumisia <3 Hyvä kun olet käynyt useammin neuvolassa, niin saat mielenrauhaa.

Kattikoo :hug: voimia tilanteeseen, toivottavasti saisitte asiat selvitettyä parhain päin.

niiskunenä Tsemppiä alun odotteluun!

zapata Voi kurjuus noita vaivoja, soita ihmeessä fyssarille niin sieltä saat kullanarvoisia vinkkejä mitä voi tehdä helpottaakseen oloa. Ja suosittelen kävelyyn ja muutenkin pystyssä olemiseen tuota SI-tukivyötä, se tukee ihan mahtavasti. Istumiseen ei sovellu.

(.)Anitan tukivyötä olen käyttänyt viime viikolla töissä ja sen kanssa istuminen on helppoa, mutta tuntuu ettei se tue riittävästi, eikä ole riittävän napakka. Kävin tänään apuvälinelainaamossa lainaamassa raskausajan SI-tukivyön ja kokeilin sitä töissä, mutta sen kanssa ei kyllä voi istua kauheen pitkää. Vaikka laitoin tukivyön riittävän alas, silti puristaa ikävästi alavatsaa kun istuu. Ehkä teen niin, että käytän töissä Anitan tukivyötä ja vapaa-ajalla sitten tuota tukevampaa vyötä.

Siksikin kävin apuvälinelainaamossa että tänä aamuna en meinannut päästä sängystä ylös :/ Eilen riehaannuin oireettomasta päivästä: siivosin hullun lailla ja järjestelin meidän vinttiä, raahasin tavaroita ees taas ja kaiken kruunasi polttopuiden mättäminen traktorin peräkärriin. Ei olis pitänyt revitellä noin rutkasti, olin vaan niin iloinen paremmasta päivästä että unohdin varoa :/

Neuvola huomenna!! ja mieskin pääsee ensimmäistä kertaa mukaan, koska on lomalla <3 tietenkin ollut ultrissa mukana mutta ei vielä neuvolassa miun kanssa. Miusta on niin ihanaa, että hääkin pääsee kuuntelemaan sydänääniä, tiedän että odottaa kovasti.
 
zapata Toivotaan että hemppa lähtis nousuun :)

miss_piggy Tsemppiä perjantain ultraan. Kyllä siellä on kaikki pienellä hyvin :)

Miirabel Jostakin vasta luin että jos kaksi peräkkäistä lasta on samaa sukupuolta, niin kolmas on yli 50% todennäköisyydellä samaa sukupuolta. Ja kun teillä kerta kolmaskin olisi ollut poika, niin aika suuri todennäköisyys siis on että myös tämä neljäs on poika. Mutta eihän sitä koskaan voi tietää ;)

Ei ne kyllä kauheesti synnärilläkään seuraa vauvan tilannetta. Jos ei siis ihan akuutti ole. Hyvä että teilläkin pojan käsi on itestään parantunut :) Meidän pojasta puhuttiin "erbi-tapauksena", mutta kukaan ei meille kertonut mikä tämä erbi on. Edes lääkäri ei siitä maininnut sen kummemmin tarkastuksessa. Jos en ite ois kysyny pojan käden naksumisesta, niin ei varmaan ois puhuttu mitään, ja silloinkin puhuttiin vaan että johtuu siitä solisluusta :mad: Mutta onneksi nyt tässä raskaudessa pääsen siihen synnytystapa-arvioon, niin jospa tämä tulis sitten vielä alakautta.
Ja kiitos kannustuksesta. Jospa minä tosiaan tän pari viikkoo jaksan. Henkisesti vaan meinaa olla raskasta, kun en yhtään tykkää iltavuoroista. Vaan ei oo pitkä pätkä, ja pitää miettiä sitä rahaa minkä siitä saa :D

Equus Voi ei, tuo on niin inhottavaa kun seuraavana päivänä on paikat niin kipeenä ettei liikkeelle pääse. Toivotaan että tukivyö auttaa :)

(.) Kaks työpäivää takana, ja hyvin oon onneks jaksanu. Tää viikko on iisimpi, kun ensin oli ma ja ti töitä, tänään vp, sitten on la asti töitä ja vapaa. Ens viikolla pitäs jaksaa viis päivää putkeen. Mutta onneks voi levähtää aina kun siltä tuntuu, ja näin kesäsin on vuorossa yks ylimääränen työntekijä, niin sekin helpottaa. Ihanaa kun asukkaat monta kertaa päivässä kysyy että ootanko minä vauvaa, ja kun he on niin ilosen kuulosia kun sanon oottavani :D Asukkaat on muistisairaita, niin saa aika monta kertaa päivässä kuulla tuon saman. Mutta ei haittaa, se on jotenki niin hellyttävää kun vanhat mummut on niin onnellisen näkösiä :D

Tänään on ollut jotain ihme menkkajomotuksia. Ja muutenkin kiristäny oudosti mahaa. Mutta ei mun mielestä oo kuitenkaan supistanu, kun ei oo menny pinkeeksi. Siis ainakaan tuon kiristelyn suhteen. No, pitää seurata tilannetta. Ens viikolla on nlalääkäri, niin sielläpä sitten näkee onko paikat pysyny kiinni. Kun nehän voi ihan pienestäkin jo aueta. Poju liikkuu ahkerasti. Tosin nyt työpäivinä tieten ollu hieman hiljasempi, kun oon ite koko ajan jaloilla. Viikonloppuna pääsen ostaan vauvalle vaatettakin, kun saan äitiysavustuksen huomenna tilille. Ikeaankin pitää sitten tieten lähtä, kunhan miehelläkin loma alkaa kuun vaihteessa.

Marlin ja Vimma POKS(hieman etukäteen) 26+0
 
Anteeksi hiljaiselo :)
Mies tuossa käväs viikon lomilla taas ja aika menikin sitten täysin muksuihin ja mieheen keskittyessä.

Marlin Mahtavaa kuulla että selvisit sokerirasituksesta puhtain paperein :)
Toivottavasti sulla tuo työrupeama menee hyvin eikä tuu mitään isompia kipuja ja kolotuksia etkä ihan väsähä :)

niiskunenä Mullahan tuhrutteli kans vaaleenpunasta valkkaria/ruskeeta tuhrua ja siinä olikin pääsyy siihen että VU:ssa kävin. Siellä kätilö sitten sano, että kun limakalvot on herkemmät raskaana ja niitten verekkyys lisääntyy niin vuoto johtuu siitä. Kohdun puolelta vuoto ei siis mullakaan tullu vaan nimenomaan limakalvoita, nyt osaakin olla paljon rauhallisemmin mielin vaikka välillä tosiaan tuhruaakin ku tietää ettei se ainakaan kohdusta tuu vaan niiltä limakalvoilta :) Toivotaan että sullakin se vuotelu johtuu vaan niistä limakalvoista :)

Equus Toivotaan että sulle tukivyöstä löytyy apu :) Mulla taitaa olla sama eessä, kun muutenkin on ollu selän kans ongelmia ja jo yksösraskaudet on sitä rasittaneet ja muutama vuosi sitten loukkasin selkäni ja siellä välilevy otti sitten itseensä niin nyt selkä on vaivannu varsinkin talvisin tosi paljon ku joutuu liukkaalla kävelemään.

Stellini toivottavasti kipuilu olisi ihan harmitonta ja menis ohitte :)

zapata Huomenna aattelin laittaa doblerin tilaukseen niin ehtii varmaan sopivasti kotiin ku mies tulee taas reissusta kotia niin saahaan yhessä sitten kuunnella :) Toivottavasti sulla rauta auttaa ja saat Hb:n nousemaan :)

pömppis Mahtavaa että ultrassa kaikki oli loistavasti :heart:

Kattikoo Toivottavasti saatte miehen kanssa asiat selvitettyä ja jatkatte onnellisesti yhessä. Tsemppiä kovasti näille viimeisille viikoille ja jaksamista :)

Miirabell Joo, tämä jatkuva huono olo on jotenkin palijon raskaampaa ku se että sais oksennettua sen huonon olon pois. Yhtenä aamuna tosiaan piti tässä oksentaa ja se päivä olikin sitten muuten paljon parempi. Nyt taas vaan velloo ja etoo ja mitään ei saa tehtyä ku pitäs asua käsi jääkaapinkahvassa kiinni ja siltikään mitään mitä siellä on niin ei tee mieli laittaa suuhun :/

ON: Eli viime viikon tiistaina kävin ekassa neuvolassa ja siellä kaikki oli hyvin Hb 147 ja verenpaineet oli tosi maltilliset, eli saan popsia huonoon olooni edelleen salmiakkia ku se tuntuu helpottavan ku pastilli suussa on melkeen kokoajan. Sydänäänet saatiin hetkellisesti kuulumaan mutta sitten ne katos eikä niitä enään löytyny. Seulontaverikoetta multa ei otetakkaan ku on kyseessä tuplaraskaus ja NT-ultra on 7.8, joka onkin tupla-aika. Aikasemmalle viikolle ois ollu aikoja mutta mies on sillon reissussa niin varattiin aika sitten niin, että mieskin pääsee mukaan. Sitten mulla onkin heti perään LN 8.8. Sokerirasitusta venytetään nyt johonkin rv15 tuon huonon olon takia. Nyt musta ei ois lähteen tyhjällä mahalla yhtään mihinkään kyllä kotoa :/
Muuten voinnissa ei mitään kummempaa, repäsykipuja löytyy edelleen, maha on alkanu tuntumaan ku mahallaan makaa ja jo hieman näkymäänkin ja mitkään normaalit housut ei enään mahu kiinni vaan joutuu käyttämään bellybeltiä :D Huonoa oloa tosiaan on edelleen, onneksi välillä on helpompia päiviä mutta sitten se pahin vaihe kyllä iskeekin illasta päälle. Mutta jospas nämä jossain vaiheessa helpottais sitten kunnolla :)

Hups, tulipas pitkä sepustus ku ei hetkeen ollu kirjotellu vaikka lukemassa oonki käyny melkeen päivittäin.

zannukka ja itisvinkulat 10+6
 
  • Tykkää
Reactions: Marlin
zannukalle tulin vaan kommentoimaan että kylläpäs aika menee vauhdilla :O Vastahan sää plussasit! Huomasin muuten itekkin että salmiakki auttaa pahoinvointiin. Sisun kun pisti suuhun, niin heti helpotti :)
 
miss_piggy
nt-ultra takana ja kaikki kunnossa :)
Kävin samalla jo veriseulassa jossa katotaan onko riskiä downiin tai muuhun. Niskaturvotus oli 0.9, ja kaverilla pituutta 41.3mm :D
LA on nyt kuitenkin 7.2 vaikka varhaisultran mukaan olis ollut 6.2, joten alkuperäinen LA pitää paikkansa :)
Nyt on jotenkin hyvä mieli ja rauhallinen olo kaiken suhteen, vaikka tietysti nyt sitten jännätään noita verikokeiden tuloksia, ja toivon että mitään ei kuulu takaisin, kätilö sanoi että jos mitään ei kuulu niin kaikki on ok.

11+0
 
  • Tykkää
Reactions: zapata ja Miirabell
Marlin Juu niin se aika vaan juoksee, nyt ku sanoit tuosta niin itekki huomasin, että kylläpä tosiaan on viikot vierähtäny nopiaan :)

miss_piggy Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :) Ja eiköhän se seulakin puhas sulla oo. Meillä nyt sitten on sama LA :)


zannukka+ itisvinkulat 11+0 *poks*
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
En ehdi yhtään lukea tekstejä, pahoitteluni.
Halusin tulla kertomaan, että meidän elämä muuttui kun
Maanantaina 8.7.2013 meille syntyi tyttö 3455g ja 50cm!
Raskausviikkoja oli kasassa vasta 37+2, mutta vedet meni ja lapsi tuli =)
Synnytys sujui hyvin ja ensisynnyttäjälle nopeasti ja nyt ollaan totuteltu elämään kolmestaan kotona.

Tyttärestään ikionnellinen,
Simpu
 
Sunnuntaita!

Puoliväli ylitetty, hurjaa! Tänään siis rv 20+2, rakenneultraan vielä neljä päivää... Jännittää kyllä aika lailla, yritän olla laskematta tunteja. Liikkeet ja potkut tuntuu vähitellen vahvistuvan, joten ainakin tietää, että mahassa on elämää <3 ja maha sen kun kasvaa, taitaa olla kasvuspurtti menossa. Enää ei pahemmin piilottelu tosiaaankaan onnistu.

Equus: kuulostaa tosi hankalilta nuo sun kivut, onko siis lähinnä selkä vai lonkat jotka oireilee? Noi tukivyöt on kyllä hyviä, mutta just istuessa ei minulla ainakaan ole tuntunut lainkaan hyvältä, vaan painavat nimenomaan alavatsasta niin, että ahdistaa. Nyt en ole onneksi vielä tarvinnut tukivyötä, mutta se odottelee tuolaa kaapissa, varmaan ennemmin tai myöhemmin alkaa tässäkin raskaudessa alaselkä vihoittelemaan. Eilen kun tuli seisottua normaalia enemmän niin tuntui jo selässä, onneksi lepo helpotti. Pitäis vaan jaksaa liikkua nyt kun vielä pystyy ja treenata selkälihaksia.... Hienoa, että sunkin mies pääsi mukaan kuuntelemaan sydänäänia. Varmasti tekee miehillekin hyvää kun ehkä vähän konkretisoi tätä odottelua heillekin :)

Marlin: en ollut tuollaisia todennäköisyyslukuja kuullutkaan, mutta kyllähän se vähän vaikuttaa siltä, että meilläkin "tehdään" vain poikia :) ei minulla siis ole mitään sitä vastaan, että tulisi taas poika, ei se olisi mikään pettymys. Lähinnä tuntuu että aivot jotenkin prosessoi sitä, että minä en ehkä skaan tule olemaan tytölle äiti ja siksi pyörittelen mielessäni tyttö-juttuja. Senkin takia haluaisin rakenneultrassa selvittää sukupuolen, niin osaa sitten asennoitua.
Toivottavasti työputki jatkuu mukavana, ainakin tekstisi perusteella tuntui, että olet positiivisella mielellä, hyvä niin!

Zannukka: mulla oli ihan sama, eli jos/kun sai oksennettua, niin helpotti ainakin vähän, muuten se vellova paha olo oli todella voimakas. Ja päivästä toiseen ei todellakaan tiennyt, mitä kannattaisi syödä/juoda. Pari työpäivää elin kokiksella ja tuc-kekseillä, siis yök! Minä kun en normaalisti mitään limuja juo.... Mutta makeaa ja suolaista teki mieli. Ja karkeista just salmiakkia, hyvä jos tuntuu että se vähän edes helpottaa oloa, saahan sitä maltillisesti syödä raskaanakin. Eikä sinullakaan ole pitkä aika nt-ultraan, kohtahan on jo elokuu :)

Miss piggy: onnea hienoistaultra-uutisista! Toivottavasti pystyt nyt rentoutumaan ja nauttimaan (tiedän, ettei se ole helppoa välttämättä)!

Simpulle hurjasti onnea tytöstä! <3 hienoa, että kaikki sujui hyvin ja ihan täysiaikainenhan raskaus jo olikin :)

Eipä muuta tänään, voikaahan hyvin!

Miirabell ja maha 20+2
 
Ei sitten tämäkään raskaus sujunut ongelmitta, vaikka vielä rakenneultrassa kaikki näytti hyvältä. Viikko sitten kohdunsuu petti ja kalvot rupesivat pullottamaan. Ilmeisesti kaavinnat ja skopiat on heikentäneet kohdunsuuta pysyvästi. Laitettiin hätälanka ja aloitettiin antibiootit, koska kalvoihin ehti tulla pieni reikä. Makaan nyt pää alaspäin sairaalassa, mutta tilanne ei näytä hyvältä. Viikkoja vasta nt-ultran mukaan 23+0, eli tyttö ei jäisi henkiin, jos nyt syntyisi.
 
kanella Voi ei mikä tilanne : / :hug: Toivotaan että tyttö pysyisi kohdun suojissa ainakin niin kauan että hän selviää kun syntyy. Aivan kamala tilanne varmasti. Kovasti tsemppiä ja jaksamisia!

Simpu83 Onnea tytöstä :)

Miirabell Mullekin naapurin rouva tästä todennäköisyydestä sanoi. Heille kun on kolmas lapsi tulossa jokunen viikko meidän jälkeen, ja tämä kolmas tulokas on tyttö kuten myös kaksi vanhempaa lasta. Nyt pe ja la oli töissä hieman hankalampaa. Maha meinaa olla jo eessä :D Jos vielä ens viikon jälkeen pitäs olla töissä, niin en kyllä tiiä miten pystysin oleen.

(.) Mulla on vissiin jo aika valtava maha, vaikka ei se omasta mielestä siltä tunnu. Tänäänkin sain kuulla että onpa iso maha kun sanoi että la on lokakuussa. Ja kyllä tää töissä rupee jo oleen eessä kun pitää aina välillä kyykkiä kun auttaa asukkaita. Mutta jospa minä vielä ens viikon jaksasin töissä kulkee :) Tänään kävin vauvalle vaatteita osteleen. Pienimmät siirsin jo lipstoon oottaan, mutta pesun jätän syys-lokakuulle. Poika on kova liikkuun, eilenkin tais jumppailla jopa 30min putkeen :D Mutta on se vaan niin ihana seurata ja tuntea ne liikkeet :heart:

Marlin ja Vimma 26+3
 
Kanella, kamala tilanne sinulla :hug: Toivottavasti lepo auttaisi ja pieni pysyisi kyydissä vielä viikkoja! Voimia! Miten tuo kohdunkaulan pettäminen huomattiin, oliko sulla kipuja tai supistuksia?

Onnea Simpu vauvasta :heart:

Miirabel, voi kun sullakin on jo raskaus pitkällä :) Ihanaa, että nyt on kaikki mennyt hyvin, se sun km-tarina oli niin sydäntä särkevä...

Miss piggylle onnea hyvissä ultrakuulumisista!

ON: Lääkäri oli viikko sitten, paikat kiinni ja kaikki kunnossa :) Mitä lie ne kivut ja vihkimiset sitten olikaan.. Nyt ne onneksi loppuneet, myös si-kivut hieman helpottaneet, liitoskivut kyllä välillä edelleen vaivaa. Vauva liikkuu nykyään paljon, maha vaan heiluu kun siellä myllätään :D

Stellini 22+5
 
Viimeksi muokattu:
Voi Kanella, mikä tilanne! Todella pelottavaa, ei voi kuin toivoa että kaikki kääntyisi vielä parhain päin. Toivon todellakin, että pikkuinen pysyisi vielä kohdun turvassa. Paljon voimia toivottelen sinulle!

Marlin: vieläkin toivottelen sinulle jaksuja työrupeamaan! ;) tämä viikko enää!

Kyllä minäkin mietin, että mitenköhän sitä sitten jaksaa, mun pitäis olla syys- ja lokakuun töissä, siis siihen asti kun äitiysloma alkaa. Nyt olen vielä kotona ja ensi viikolla alkaa lasten päiväkotiharjoittelu, jännittää kyllä miten se menee. Mutta onneksi saivat paikan kivasta pienestä päiväkodista, ovat hoidossa neljä päivää viikossa 5-7 h kerrallaan. Jos nyt kaikki menee hyvin niin katsotaan sitten miten päiväkotisysteemi jatkuu kun jään taas kotiin... Jos vauva olis syntynyt nyt kesällä niin olis pojat saaneet jäädä vielä kotiin.

Stellini: sullakin on viikkoja kertynyt jo tosi paljon :) hyvä, ettei vihlonnat sun muut ole aiheuttaneet mitään ikävää!

Miirabell ja maha 20+3 (3 päivää ultraan!)
 
  • Tykkää
Reactions: Marlin
Kiitos tsempistä, sitä tarvitaan. Tilanne on tosi ahdistava, kun infektioriskikin on suuri kalvoissa olevan reiän takia.

stellini, ei varoittanut millään tavalla. Normaaleita harkkareita oli satunnaisesti mutta ei kipuja tai vuotoa. Ihan sattumalta viikko sitten kotona kokeilin kohdunsuuta ja tunsin, että kalvot pullottaa ulkona.
 
Kanella, onneksi huomasit! Mä en varmaan moista ees tunnistaisi kokeilemalla =/ Tai siis silloin kun mulla oli niitä vihlomisia, niin kokeilin kohdunsuuta ja kun mielestä oli pehmeä ym. mutta lääkärin tarkastuksessa lääkäri totesi kohdunsuun olevan erittäin napakka... Vaikken uskovainen olekaan, niin jotenkin tuli mieleen että joku tarkoitus siinä oli että itse huomasit tilanteen eikä vedet vaan yhtäkkiä mennyt vaan ehdit saada hoitoa ja seurantaa tilanteessa... Edelleen hurjasti tsemppiä!!!

Miss piggy, mun käsittääkseni rv 24 syntyneitä on selvinnyt, mutta kai ne nähnyt alkaa olla paremmat rv 30 paikkeilla. Korjatkaa jos olen väärässä!
 
kanella Kovasti voimia sulle tukalaan tilanteeseen ja toivotaan että pikkunen sinnittelis sisällä siihen asti, että on kasvanu tarpeeksi isoksi selviytyäkseen masun ulkopuolella :hug:

Miirabell Suolakeksit ja aivan täydellisiä napsittavia ja mää oon ihan koukussa siihen Palma-limppariin. No pitäää vaan aatella niin että ei tätä toivottavasti kestä enään kauheen montaa viikkoa :D

stellini Mukavaa kuulla, että sullakin siellä pahimmat kivut ja vihlomiset on helpottanu nyt ja kaikki muutenkin kunnossa :)


ON: ei sitten mitään kummempaa, doblerin saapumista ootellessa vaan. Toivottavasti tulis nyt pian sieltä :)

zannukka ja itisvinkulat 11+4
 
miss_piggy
Mä oon ostanu nyt kaupasta tollasta varrasleipää, siis se on sellasta kovaa ja kuivattua leipää, vähän niinku hapankorppu mutta 100 kertaa parempaa ku laittaa voita tai margariinia päälle :) Sitä on kiva jyrsiä ja suolan himo lähtee samalla.
Jotenki hauska ku täällä kuuluu vieläki dopplerilla tosi heikosti nuo äänet :D Silti tietää että se sintti tuolla on kun ultrakin sen on todistanu. Hih...

11+4
 
kanella Onneksi hoksasit ite kokeilla kohdunsuuta. Muuten vois olla tilanne aivan toinen.

miss_piggy Oi, ruisleipää ja voita :p

(.) Lääkärinlassa tänään käyty, ja kaikki ok. Nyt on jonkin verran ollu hieman napakampia suppareita ja yks päivä oli niitä menkkatuntemuksiakin, niin lääkäri otti bakteerinäytteet. Pikatesti ja pissa oli puhas, streptokokin tuloksia vielä ootellaan. Kahen viikon päästä on kontrolli, missä katotaan onko paikat kypsyny nuitten takia. Nyt ei ainakaan ollu vielä mitään tapahtunu. Hb oli laskenu 112--?109 vaikka rautaa oonki syöny jo viis viikkoa. Seuraavaksi pitää kokeilla nestemäistä että auttasko. Vauvalla kaikki hyvin :) Vielä kolme työpäivää jälellä, ja sitten saa lomailla vuoden. Nyt kyllä tuntuu että vois työt jatkua, kun niin viihdyn tuolla. Mutta jospa sitä ois keikkaa tarjolla mammaloman aikana. Lähetään miehen kans pe kahestaan Vuokattiin viikonlopuksi. Ollaan viimeks 2v sitten oltu kahestaan viikonloppu reissussa. Seuraava reissu kaksistaan on sitten jossain hamassa tulevaisuudessa :D

Marlin ja Vimma 26+5
 

Yhteistyössä