Keskenmenon jälkeen plussanneet kesällä 2013

:wave: En tiedä muistaako kukaan minua :D Olen ollut täysin vierotuksessa palstalta eli en ole käynyt lukemassa, en kirjoittamassa mitään moneen kuukauteen.
Raskaus etenee....alkuperäinen laskettuaika oli 1.1.14, mutta nyt laskettuaika onkin 27.7.13 Rakenneultrassa kaikki hyvin. Alunperinhän mulla oli kaksoisraskaus jossa toinen oli jäänyt kohdun ulkopuolelle, mutta se onneksi vuoti itsestään pois eikä tarvittu leikata. Alku jännityksestä siis selvitty jo puoliväliin. Nyt alan lukemaan teidän muiden kuulumisia, onko täällä enää yhtään "tuttua" :D
 
Mä ainakin muistan sut mamuska7 oikein hyvin! Ihanaa, että kaikki oot päässyt jo noin pitkälle odottelussa :) Vaikka oonkin blondi (ihan oikeestikin ja naturellisti) niin onkohan sun la:t mennyt nyt väärinpäin? Tai jotenkin kummallisesti?

Täällä ei ihmeempiä. Viimeisiä kesälomaviikkoja viedään. Välillä vatsassa tuntuu aivan jumalattoman kipeitä ikäänkuin vihlaisuja ja lähinnä aamuisin on hetken verran etova olo.
Noi vatsatuntemukset vähän huolettaa, edelliskeikalla mitään vastaavaa ei ollut. Dr. Google kertoi, että kyseessä on tod. näk. jotkut kohdun kannattimien venymiset tms., jotka tuntemukset aiheuttaa mutta saattaapi olla että mun on pakko änkeä sinne ultraan jo aikaisemmin ellei noi helpota. Näkeepähän ainakin ollaanko oikeassa paikassa vai ei.
Viikoissakin on jo menty kutosen yli. Tuntuu uskomattomalta, että aika kuluu näin haipakkaa vauhtia, viime kerralla tuntui että aika suorastaan matelee..

Fujin & 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: mamuska7
Pahoittelut ananke :(

Miwwi, jeeee, tervetuloa tänne!!!!! Jihuu!

Fujin, mulla oli tässä raskaudessa alusta yli puoleen väliin kaiken maailman alavatsa/kohdunsuun tuntemuksia ja vihlaisuja joista olin huolissani... Kaikki on kuitenkin ainakin tähän mennessä mennyt hyvin niistä huolimatta :)

mamuska7, juu muistan muistan! Jossain vaiheessa täällä kyselinkin missähän luuraat! Hienoa että sullakin kaikki hyvin :)

KattiKoo onnea :heart:

Ammiina, täälläkin typpillä ollut tänään varsinainen mylläyspäivä joten henigissä ja ilmeisen hyvissä voimissa tuolla ollaan :) Mulla vielä 7 viikkoa töitä, ei jaksaisi...

Kanellan kuulumisia mietin... Mitenköhän heillä menee? Niin toivoin koko sydämestäni että siellä vauva olisi sisukas taistelija ja ja keskolassa kasvamassa :heart:

Omaa napaa: 27+0 POKS!

Stellini
 
Viimeksi muokattu:
Ammiina No sanos muuta...nyt tämä aika vasta kiitääkin. Enään 9 viikkoa ja vauva on täällä :)

stellini Nuo kivut on kyllä inhottavia. Mulla nyt parempi jakso, eikä kivut niin vaivaa. Mutta tiiän että ne jossain vaiheessa vielä tulee takas. Minä nyt sentään pääsen kuitenkin liikkuun vaikka kipiää tekis. Tsemppiä sinullekin kipujen kans :)

ralliruutu Aika törkee kommentti oli kyllä sun kaveriltas :O

Equus Mua kans ahistaa painonnousu, enkä yhtään tykkää käydä neuvolassa vaa'alla. Mun puolesta sen vois jättää väliin :D

iitu Kiva kuulla sinunkin kuulumisia :) Kiva että vauvan kanssa on lähtenyt hyvin sujumaan.

Miwwi Onnea onnea tuhannesti plussasta. Sinä jos joku sen oot kyllä ansainnu. Kovasti tarrasukkia pienelle matkaan :heart:

mamuska Kyllä minäkin sinut muistan, ja oon välillä miettinytkin mitä sulle kuuluu. Kiva kuulla että raskaus sai jatkua. Niin miten tuo uus laskettu nyt olikaan? :D

Fujin Kuulostas ihan repäsykivuilta, jotka kuuluu raskauteen. Ikävän tuntusiahan ne on, ja varsinkin kun ensimmäistä odottaa niin pistää mietityttään että onko normaalia. Mutta varsinkin alussa niitä on, toisilla enempi ja toisilla vähempi :)

KattiKoo Onnea prinsessasta :heart:

Täällä kans kaipaillaan kanellan kuulumisia :wave: Ois kiva tietää mikä on tilanne!

Omaan napaan ei jälleen erityistä. Taas poksutaan, ja "enään" 9 viikkoa laskettuun. Mulla on nyt neuvolat noin kahen viikon välein, ja kaks seuraavaa käyntiä on sovittuna, ja viimesin on neljän viikon päästä, ja sillon on JO 35 viikkoa täynnä. Vähiin käy ennen ku loppuu. Välillä tulee mietittyä että saadaanko me varmasti tämä vauva meidän luokse, mutta äkkiä jätän ne ajatukset taakse.

Marlin ja Vimma POKS 31+0
 
ananke, ikävä kuulla :(

miwwi, paljon onnea plussasta!!

mamuska, muistan minäkin sinut ja kiva kuulla että raskaus etenee hyvin. Mitenkäs sulla tuo LA nyt sitten onkaan? ;)

fujin, mulla oli esikoista oottaessa ihan todella kovia kouristuskipuja alkuraskaudessa, ilmeisesti juuri niitä kohdun kasvukipuja. Yöllä saatoin hikisenä herätä niihin ja kerran olin jo yksin kotona ollessani ambulanssia soittamassa, niin kovia ne oli vaikka minulla kipukynnys on melko korkealla. Eli kovatkaan kivut ei välttämättä tarkoita mitään ikävää, se raskaus sujui alusta loppuun hyvin ja terve poika tuli. Toivottavasti sinullakin kaikki on kunnossa! :)

Kattikoo, ihanaa! Lämpimät onnittelut!!! :heart:

stellini, hyvä että sielläkin taas myllätään. :) Onkohan näillä meidän kavereilla joku telepaattinen yhteys?! :D Koitetaan jaksaa töitä vielä vähän aikaa, vaikka rankalta se alkaa tuntua.. Tänään tajusin että mulla on 21 työpäivää jäljellä, se kuulostaa paljon vähemmältä kuin 5 viikkoa!

Marlin, sinähän oot kohta jo synnyttämässä! :D

Kanellan kuulumisia mietin minäkin.. :heart:

Täälläkin poksuu taas tänään! 27+0!
 
miwwi YES!!!!! Säkin täällä :D Ihanaa Onnea!!!!! Ja muitakin "tuttuja" on täällä, on kuin kotiinsa ois palannut :D (ja mies taas kiittää kun netti riippuvuus tulee tän palstan myötä)

Fujin Ihana samoin sinä täällä, paljon onnea :heart:

KattiKoo Paljon Onnea tytöstä :heart:

Marlin Oi miten sä olet jo päässyt pitkälle, ihana :heart:
Samoin stellini oletteko te jotenkin loikkinut ajassa eteenpäin ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Miwwi
Kattikoo Onnea! Ihanaa kuulla, että kaikki meni hyvin!
Mamuska Kiva kuulla susta ja, että raskaus jatkui ja että kaikki on hyvin. Murehdin silloin aikoinani sinun tilannetta ja sitten putosinkin itse ketjusta.
miwwi Onnea plussasta!
FujinMullakin on edelleen välillä noita koviakin repäisykipuja. kuuluvat asiaan vaikka ikäviä ovat. Kohdun kasvukivuiksi niitä sairaalassa kutsuivat. Eli luulisi, että kaikki on hyvin silloin kuin niitä on =).


Täällä on kilppariarvoissa heittoa ja olo on edelleen hirveä. Olin eilen lääkärillä ja sain osittaisen sairasloman. Eli jospa osittaisella levolla tulisi parempi olla. Niin ja tänään otettiin uusia veritestejä eli kilppariarvot on nyt sitten kovassa syynissä.

14+4
 
mamuska Nyt vihdoin pääsin tänne, meillähän oli aikasemmin samat lasketut ajat, mutta täälä ei pysyny sitte kyytiläinen mukana, mutta jos tällä kertaa sais olla loppuun asti! :) Ihana kuulla, että sielä kaikki hyvin ja oletkin jo pitkällä! :heart:

Fujin Mulla on kanssa tuntunu mahassa aika koviakin kipuja ja heti ensimmäisenä tietty, noni kesken menee! Mutta toivotaan että kaikki menee hyvin <3 meillä kun on samat lasketut ajat ;) Paitsi mulla se varmaan muuttuu kun kiertopäivä ei kyllä oo se 28 :D

Ja kiitos kaikille, täälä onkin paljon tuttuja! :heart:

Voisin hiljaa tulla listoille :)

14.4 -- Miwwi -- 22v -- km 5/12, km 9/12, km 1/13 -- 1. lapsi -- ?? :)

Tää on kyllä ollu erilainen raskaus kun aikaisemmat, täälä ollu jo 2 päivää niin kauheeta etovaa oloa, että eilenkin sai halata vessanpyttyä, ja koko päivän yökkiny :D Kaikki voimakkaat hajut saa oksentamaan!! :LOL:

Miwwi 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Miwwi: Kun tätä lähtee nyt miettimään, niin selkeästi tässä on ollut sitä kuumeilupuolella puhuttua jotain suurempaa takana. Aloitettiin samoilla kp:llä, pidettiin loma samoihin aikoihin ja nyt LA:kin on sama :LOL: Joten jatkan samaa linjaa ja väitän, että nämä beibit pullahtaa pihalle ihan just niikuin pitääkin, eli ensi keväänä.

Täällä ei mitään ihmeellistä. Aamulenkki hölläilty ja kuljettu lähinnä ympäri koirapuistoa yökkien. Viikonlopun koiranäyttelyä varten pesty yksi koira ja sen jälkeen nukahdettu sohvalle.. Eli väsymys tullut joukkoomme - onneksi on lomaa niin voi nukkua just niin paljon kuin haluaa :D

Fujin & 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: Miwwi
miss_piggy
Mahakivuista, mulla ei oo tässä raskaudessa ollut juuri minkäänlaisia, tosi minimaalista. Silti ollaan jo näin pitkällä :) Keskenmenneessä oli öisin omituisia mahakipuja joita luulin kasvukivuiksi.
Muutoinkin aika helpolla pääsin, laatta ei siis lentänyt kertaakaan, mutta etova olo oli useamman viikon riesana alkuraskaudessa. Ja väsymys oli yhdessä välissä aivan järjetöntä. Nyt olo on ihan normaali. Pitää aina välillä dopplerilla varmistella että kuuluuko vielä sykkeet. Äsken kaveri mahassa oli sitä mieltä, että se ei jaksa nyt esiintyä dopplerille, enkä meinannut millään saada ääniä kuuluviin, kunnes sitten vähän tökin tuolla dopplerilla ja kaveri tais vaihtaa asentoa. Sitte alkoi kuulumaan taas tuttu jumputus :D

16+0, poks!
 
Ananke
Todella suuret pahoittelut :( Mutta toivotaan sinulle pikaista plussaa - ainakin tiedät, että voit tulla raskaaksi, mahdollisesti jo hyvin piankin. Toivotaan kovasti :hug:

Miwwi
Onnittelut plussasta, onni olkoon puolellasi tällä kertaa :)

Mahakivuista
Mun molemmissa raskauksissa on ollut niitä, sekä repäisykipuja että menkkamaisia lyhytkestoisia kipuja. Tm-raskaudessa ne alkoivat joskus 5+0 ja ne päättyi viikolla 6+jotakin, mihin kohdun kasvaminen oli myös lääkärin mukaan pysähtynyt. Tässä raskaudessa niitä on ollut päivittäin (ja öisin) 5+6 lähtien ja epäilen, että ne todellakin liittyvät kohdun kasvamiseen. Oikein odotan, että tuleehan niitä päivittäin, sillä minulle ne ovat merkki, että tuolla kasvaa jotain.

(.) Tänään on ensimmäinen neuvola. Muutaman viikon sisällä pitäisi tulla kutsu äitiyspolille nt-ultraan, voi kun pääsisi pian näkemään pienet uudelleen :heart:

ralliruutu + sintit 8+1
 
Ihan huojentavaa kuulla, että suurimmalla osalla alavatsakivut on olleet ihan normaali juttu. Mulla ei ollut keskenmenneessä mitään alavatsakipuilua, joten nytkin ensimmäinen fiilis oli, että joudun kokemaan ihan perinteisen keskenmenon hetkenä minä hyvänsä.
Koska musta on tullut vähän neuroottinen niin soitin neuvolaan ja kysyin neuvoa. Ne ohjas vaan päivystykseen jos kipu kovenee tai on jatkuvaa. Kuulemma ei tarvitse olla huolissaan jos ei tule mitään vuotoja ja kohdun kiinnikkeiden venymistä/jotain kasvukipuja ne siellä veikkasi. No, kynnys päivystykseen lähtemiselle on aika korkea, koska kipukynnyskin on aika korkea.

Tilasin myös sellaisen kotidopplerin :ashamed: En ymmärrä mikä mua vaivaa. Ennen keskenmenoa mulla ei olisi tullut mieleenkään hankkia kotiin doppleria tai muutakaan ekstrakrääsää. Ehkä se on vaan oikeasti pelko, joka saa mut käyttäytymään tällä tavalla. Kotona me ei puhuta koko raskaudesta laisinkaan. Mies sanoi yksi ilta kun olin jo melkein unessa, että jos tälläkin kertaa asiat menee huonosti niin ei se ole meidän syy ja että siihen pitää varautua eikä kannata innostua vielä liikaa.
Joten kaksi selkeästi superpositiivista ja innokasta odottajaa tällä suunnalla..
 
"Kiitti", rentoutti kummasti..
Onneksi jokainen raskaus on erilainen ja toivottavasti se tarkoittaa allekirjoittaneelle sitä, että nämä vatsatuntemukset kuuluvat asiaan. Erityisen koviahan nämä kivut eivät (vielä) ole, mutta omituista silti. Pitää ehkä ensi viikolla käydä omalla gynellä jos tuntuu siltä, saapahan ainakin tsekattua onko kaikki kunnossa ja pitääkö huolestua.
 
Älä huoli Fujin, kivut kuuluvat raskauteen. Minulla ainakin
on mahaa särkenyt koko ajan enemmän tai vähemmän.
Kohtu siellä venyttelee, ja mikäli sulla on ollut myös pahoinvointia
niin ainakin hormoonit hyrrää!!!
Tiedän, km:n jälkeen mikään oire ei ole yksiselitteisesti
hyvä raskausoire, vaan kaiken voi omassa päässään muuttaa
keskenmenon uhaksi.

ltsellä on ollut niin rajut pahoinvoinnit että olen voinut
keskittyä niihin km:n pelkäämisen sijaan. Tuplaraskaudessa
hormoonit todella jyllää. Esikoisen raskauden aikana ei
pahoinvointia juuri ollenkaan.

Tänään viikot 9 plus 5
 
miss_piggy
No, mulla kun tilanne oli se, että tuli se keskeytynyt eikä edes vuotanut itsestään ulos, niin koko keskenmenosta ei ollut mitään tietoa, mutta kun jälkeenpäin ajattelen, niin mahakipuja oli myös vain ja ainoastaan öisin ja niin kovia että jouduin ottamaan panadolia. Ja ennen kuin se keskeytynyt todettiin, niin jossain vaiheessa loppui myös nämä mahakivut.
Tässä raskaudessa taas kun mitään kipuja ei tosiaan ole ollut, niin en tiennyt onko sekään hyvä, kunnes lääkäri ja neuvolan täti sanoi, että ei kaikilla ole kipuja, ja sekin on ihan normaalia.
Luulisi että mullakin näillä viikoilla olisi edes jonkunlaisia kohdun kasvukipuja, mutta mitään ei vaan tunnu, ja silti kaikki on kunnossa.

16+2
 
Onneks jokainen raskaus on erinlainen! Keneltäkään ei oikeen voi kysyä onko normaalia, että on kipuja vähän, paljon tai ei ollenkaan! Itselläkin tulee vaan enemmän keskenmenot mieleen tälläisistä keskusteluista, jota ei mielellään haluaisi lukea tälläisiä..

Mulla on kaikki keskenmeno raskaudet ollu niin erinlaisia, että niitä ei todellakaan voi verrata keskenään.

Joten Fujin älä hätäile niistä kivuista toisilla niitä enemmän ja toisilla taas vähemmän ja toisilla ilmeisesti ei ollenkaan. Ite ainakin pelkäisin enemmän jos niitä ei olisi ollenkaan.

Ja vielä Fujin tuohon kun sanoit, että on kyllä jotain sitä suurempaa tässä meidän tilanteessa, kun kaikki niin samaa! Me mennään niin loppuun asti :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täälä ei ainakaan ollu yön aikana tullu vuotoa ja eikä aamulla vessassa, onneksi! Mutta pahoinvointi jota oli melkeen 24/7 ei oo enää. : / Katsotaan, mitä tapahtuu. Ens viikoksi yritin saada vu:ta, mutta en tiedä laitanko 90e jos taas menee kesken, kun ei julkisellekaan pääse ultraan, vaikka olisi kuinka monta keskenmenoa takana.
 

Yhteistyössä