Keskenmenon jälkeen plussanneet kesällä 2013

Miwwi hyvä ettei vuotoa ole enää tullut! Jospa olisi ollut vaan jotain harmitonta! Mulla oli alkuraskaudesta pariin kertaan vuotoja ja kyllä säikäyttää!!! Toivottavasti kaikki on hyvin, kyllä tosiaan sun kohdalla riittäisi jo keskenmenot!!!

miss_piggy
Miwwi, monesko viikko sulla on menossa? Kai se ultra kannattaa ottaa ihan oman mielenrauhan takia, vaikka maksaakin.

).( Mulla on ollu tänään jotain omituisia pistelyitä alapäässä. Välillä vihloo häpyhuulta oikealta puolelta, ja vasen kylki on jotenki kipeä, että sitä pistelee, ja alamahaan sattuu vasemmalle jos painaa. En tiä oonko reväyttäny sitte kylkeni jotenki tms... Dopplerilla kyllä sykkeet kuuluu, että pötkylä on kyllä hengissä kunnes toisin todistetaan.

16+2

Viikonloppuna me käytiin sitten perus tk-päivystyksessä. Alavatsakivut ei olleet mitenkän erityisen kovia, mutta mies raahasi silti päivystykseen varmaan kun kyllästyi mun pohtimiseen.
Sain siis lähetteen isompaan sairaalaan jatkotutkimuksiin ja keskiviikkona siis ultraan tsekkaamaan, onko kaveri oikeassa paikassa.

Luonnollisesti toivoisin nyt, että kaikki on kunnossa. Ollaan jo varauduttu siihenkin, että tämäkin yritys epäonnistuu, mutta murehditaan sitä sitten enemmän parin päivän päästä.

Miwwi Toivottavasti vuotelu jäi siihen yhteen kertaan! Varmasti säikäytti, mutta mä kallistun siihen että kaikki on kunnossa ja toi oli vaan joku normaali alkuraskauden vuotelu, joita ihmisillä nyt vaan on.

Fujin Toivottavasti pikkunen oikeassa paikassa ja kaikki hyvin! :)

No tänään on tullu taas vaaleanpunasta vuotoa ja kyllä niitä vihlaisujakin on ollu, ja tälläiset vuodot ei oo aikaisemminkaa merkannu mitään hyvää.

Liittyisin mukaanne juttuun tänne tuoreella plussalla! Liityin mukaan myös tuonne huhtikuisten pinoon, mutta tuntuu että ehkä siellä ei viitsi niin selvitellä näitä menneen keskenmenon tuomia pelkoja! (ettei tulisi synnyttäneeksi turhaa ahdistusta toisille)
Olen tässä yrittänyt nyt vähän lukea tätä pinoa taaksepäin, ja jatkan vielä.

Miwwi ja Fujin Toivon todella että teidän molempien pelot osoittautuu turhiksi. Kaikenlaiset kivut ja vuodot lienee kaikesta huolimatta myös normaalia, sormet ristissä puolestanne!!

Mulla on kans kovia repäisykipuja, ja niin oli edellisessäkin. Lisäksi oli vuotoa silloin kuin kuukautiset olisivat normaalisti tulleet.. Nyt ei juuri muita oireita, kuin tosiaan nuo repäisyt ja arat nännit. Yritän hirveesti olla päättelemättä siitä mitään.

eli: LA 29/4/13 - Dorian - 32 - TM 05/13 - ensimmäinen - Kät (luultavimmin)

miss_piggy
Täällä ollaan saikulla keskiviikkoon, eilen alkoi kamalat kivut tuolla vasemmalla kyljessä / alamahassa ja jatkui yöllä niin että meinasin jo lähteä päivystykseen. Tänään kävin lääkärissä ja syytä kivuille ei löytynyt mutta vauvalla onneks kaikki hyvin. Itse epäilen jotain lihasperäistä kipua kun kipu säteilee selästä tuohon mahan etupuolelle...

16+3

Miwwi, minäkään en ole koskaan saanut tasavahvuisia plussia, en vaikka olisin tehnyt testin viikolla 6+. Ainoastaan testiviiva on tullut testiin nopeammin, mutta ei kyllä niin tummana kuin monella muulla. Toivottavasti ei olisi mitään aihetta huoleen!

Fujin, jatkuuko kivut? Eikö terveyskeskuksessa ollut ultraa vai miksi ne laittoi eteenpäin?

Minä eilen jo vähän huolestuin, kun päivittäisiä kasvukipuja ei ollut ollenkaan :D Yleensä ne on tulleet siinä klo 16-20 välillä. Kipu siis tuntuu menkkakivulta ja kestää puolisen minuuttia. Sieltä ne sitten tulivat nukkumaan käydessä joskus vähän ennen puolta yötä, joten ei tarvinnut enempiä huolehtia. Ja tämän päivän kivut olivat ja menivät jo. Jotain kohdun kasvukipuilua tuo selvästi on, alkoi jo 5+.

Ja aika iso tuo kohtu jo on, tuntuu selvä möykky kun tunnustelee vatsaa. Ja kumartuessa esim. kenkiä laittaessa alavatsaa kiristää. Saa nähdä, miten nopeasti se kasvaa tunnistettavaksi vauvavatsaksi, kun noita kasvajia on kaksi yhden sijaan :D

ralliruutu 8+4

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miwwi
Miwwi tosi monilla jää viivat eri vahvuisiksi ilman mitään syytä. Joku just kirjoitti jossain, että hänellä on edelleen eri vahvuiset viivat, vaikka viikkoja jotain 27. Ja vaikka hcg kai lopettaa nousun jossain vaiheessa niin kyllä se silti viikolla 27 tjsp. on enemmän kuin 10 tai 25 tai 50 yksikköä. Yritä olla huolehtimatta - vaikka I know, helpommin sanottu kuin tehty.

ralliruutu: Ultra kyllä löytyi, muttei gyneä viikonloppuisin. Isommassakin sairaalassa gyne ei ole välttämättä vakiona viikonloppuna paikalla, joten laittoi lähetteen ja käski soittamaan maanantaina ellei pahene ennen sitä - silloin olisi pitänyt mennä suoraan ja soittaa matkalla, että hankkivat sen gynekologin sinne.
Tänään oli yksi isompi vihlaisu ja välillä jomotellut. Tänään ei kuitenkaan ole ollut pahoinvointia juuri lainkaan. Rinnat nyt on onneksi kipeytyneet, joten ehkä se on hyvä merkki. Olin oikeesti aika yllättynyt tosta keskiviikkoisesta ajasta, koska jotenkin näitä kipuja on, mutta onko sittenkään ihan NIIIN paljon, että ne vaatii lisätutkimuksia. Omalla tavallaan hävettää olla näin herkkis.

ralliruutu ja Fujin Mä tosiaan tyhmä menin tekemään sen testin, kun sellainen oli vielä kaapissa, sain silloin aikasemmin vahvemman testiviivan kuin nyt nii sen takia rupes vähä pelottaa. Mutta katsotaan saanko huomiselle ultran, mutta tosiaan yksityiselle. Ilme maha vihlasujakin ollu. :headwall:

Fujin Meilla kaikilla on ikäviä kokemuksia takana ja ymmärrän sun huolesi täysin, pienikin outo tunne saa hermoraunioon.
Kyllä kaikki on hyvin! :heart:

miss_piggy Lepää nyt kunnolla! Ihana kuulla, että sielä kaikki hyvin. :heart:

Viimeksi muokattu:
miss_piggy
).(
Mahasta, mulla ei kyllä suuremmalti oo kasvanut vieläkään :D Oli kyllä eilen jännä nähdä taas tyyppi vilaukselta kun ultrattiin tuossa tk:ssa niiden kipujen takia sisäkautta ja ulkokautta, vaikka se tk:n ultralaite onki tosi surkea verrattuna äitiyspolin ultraan.

Pituutta kaverilla oli 10,36cm :) Tk:n ultra antoi taas LA:ksi 8.2 mutta luotan enemmän siihen äippäpolin ultraan. No, eihän se oo ku päivä sinne tänne.
Viime yönä sain nukuttua suhteellisen hyvin kun pidin vasemman kyljen alla tiukasti rullalle käärittyä pyyhettä. Ajattelin että kunhan tästä paranen, niin varailen aikaa mamma-shiatsuun.

16+4

miss_piggy, mun kaverilla alkoi kova kylkikipu jo varsin aikaisin, muistaakseni jotain 20+. Ja oireili lähinnä öisin jatkuen ihan viimeisille raskausviikoille. Ilmeisesti se liittyy vaan kohdun kasvamiseen ja siihen, miten lihakset joutuu venymään jo varsin aikaisin. Ja hällä oli myös todella pieni vauvamaha, kun vatsa- ja kylkilihakset pitivät sen niin pienenä. Ei käynyt kateeksi, kun sama kaveri kärsi myös viiltävistä nivuskivuista :/

(.) Tänään mulla on viikkoja tasan saman verran kuin mitä silloin, kun edellinen keskeytettiin. Hullua, että se raskaus olisi nyt yli puolen välin, jos se ei olisi ollut onneton tuulimuna.

ralliruutu 8+5

• Tykkää
Reactions: miss_piggy
Tänään nähty ekaa kertaa sentin mittainen, viikkoja vastaava, oikeassa paikassa oleva tyyppi. Sydän pamppaili kuulemma vahvasti ja kaikki oli juuri niinkuin pitääkin :heart: Alavatsakivut ovat kuulemma täysin normaaleja kohdun kasvukipuja ja keltarauhanen hengailee juuri tuolla vasemmalla puolella, jossa kipu on kovimmillaan silloin kun on.

Eli astetta huojentuneemmin mielin jatkamme odotusta - meille on kuulemma kovaa vauhtia tulossa vauva!
Parin viikon päästä käydään uudestaan tsekkaamassa, että kaikki on hyvin ja siihen asti yritetään ottaa rennosti.

Fujin & 7+2

• Tykkää
Reactions: Miwwi ja miss_piggy
Olen tässä kaksi viikkoa odotellut lähetettä äitiyspolille varhaisultran jälkeen ja tänään se viimein tuli. Aika on vasta kuukauden päästä! :( Miten sitä jaksaisi odottaa sinne asti, että näkisi, onko molemmilla kaikki varmasti hyvin?

Pääsisin varmaan kyllä tuohon oman kunnan terveysasemallekin, mutta en kyllä viitsisi soitella sinne, että päästäkää mut ultraan syystä että pelkään keskenmenoa niin paljon.

Onnittelut kaikille uusille plussanneille ja tervetuloa ketjuun, roppakaupalla tarrasukkia matkaan teille :)

Onnea Kattikoo nyytistä :heart:

Miwwi Mullahan oli kans ihan ensimmäisillä viikoilla vuotelua ja sen takia meninkin varhaisultraan, vuoto ei kuitenkaan tullut kohdusta vaan ilmeisesti limakalvoilta. Joten mun vuoto oli ihan harmitonta, toivotaan että sulla myös ois näin. Mullahan sitten siihen vuoteluun selviskin siinä varhailsultrassa syy kun mahassa olikin kaksi asukasta ja limakalvot siksi normaalia verekkäämmät :)

Fujin Täällä kans oli alussa koviakin repäisykipuja mutta helpottivat sitten kuitenkin ja sullakin kivut onneksi oli harmittomia, hyvä niin :)

(.) Täällä maha senkun paisuu ja tätä on turha enään yrittää piilottaa millään muulla ku pukeutumalla jätesäkkiin :D Mulle on rantautunu nyt supisteluja ja niitä on jo parisen viikkoa ollu ja varsinkin jos joutuu vähänkään hermostumaan muksuille niin heti kyllä kostautuu ja aikalailla päivät ja illat meneekin lepäilessä, hyvä että saa nuo kotihommat tehtyä. Sokerirasituksessa käyty ja siitä selvisin puhtain paperein. Nyt vaan ootellaan seuraavaa neuvolaa joka on 10.9 ja sitten seuraava etappi onkin rakenneultra 25.9. Massussa on alkanu tuntumaan liikettä jo tuossa pari viikkoa sitten ja nyt asukit myllää tuolla meleko lailla, selkeitä potkuja ei vielä tunnu mutta epämäärästä mylläämistä ja kohtukin on jo tuolla meleko ylhäällä ja istuessa asukit kiipeää tuonne ylös ja painaa siellä. Mutta toisaalta ihanaa ja huojentavaa kun liikkuvat jo, tosin dobblerikin on vielä ahkerassa käytössä ja tulee muutaman päivän välein kuunneltua sykkeitä jotka heiluu kummallakin siinä 140 molemmin puolin :)

zannukka ja itisvinkulat 17+5

Fujin Ihana kuulla!! :heart:

ralliruutu Se on kyllä kumma kun ei oteta useammin tarkkailuun kun tosiaan on keskenmenoja takana! Mikään ei oo kauheempaa ku odottaa! Mäkin varmaan pääsisin julkiselle puolelle lääkärin kautta, mutta sekin on sellasta säätämistä, kun ne laittais sieltä lähetettä vaan eteenpäin ja sais juosta paikasta toiseen.

zannukka Katsotaan jos saisin yksityiselle ajan huomiselle tai perjantaille :) Sieltä saa joko hyviä tai huonoja uutisia.

Kysyn tyhmän kysymyksen, mä tosiaan pelkään, että jos oliskin kohdun ulkopuolinen raskaus, niin eihän maha silloin kasvais vai? Vaikka oonki pienillä viikoilla vasta niin mun maha on kyllä kasvanu, turvotusta aikalailla. :LOL:

Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Mulla ei tuosta kohdun ulkopuolisesta oo tietoa tai kokemusta, mutta luulis että silloin ei maha kasva... :rolleyes: Mullahan silloin alkuraskaudessa esim. ovistestit ei näyttäny raskautta ollenkaan ja olin ihan paiseessa, että jos en ookkaan raskaana. Eli alkoi ovistestitki reagoimaan vasta myöhemmin :D

Mulla tuo kipu tosiaan on edelleen tuolla vasemmalla, mutta ei mitenkään sietämättömästi. Viime yönä nukuin ku tukki. Anopille kerrottiin tänään hyvät uutiset, tai ylipäätänsä että vauva on tulossa, ja kovin oli mielissään :) Kohta varmaan alkaa kutomaan jotain töppösiä :D

Itekin täällä dopplerilla kuuntelen päivittäin että kuuluuko sykkeet. Ja kyllä ne kuuluu. Oon myös harkinnut että hommaisin sellasen Epi-No laitteen jolla voi treenailla "välilihaa" ja "venytellä paikkoja" ennen synnytystä niin ei tulis sitten repeämiä ja sujuisi helpommin. Mutta katotaan.

16+5

Miwwi, koita ajatella (vaikka vaikeaa onkin!), että vähäinen vuoto on ihan normaalia alkuraskaudessa. Samoin se pahoinvointi ja alavatsakipu, jopa kova sellainen. Rypäleraskauden mahdollisuus on kuitenkin _tosi_ pieni, pienempi kuin keskenmenojen/tuulimunien tai minkään muunkaan komplikaation riski. Sulla on semmonen historia, että sulle toivon todella sitä omaa pientä!

Kohdunulkopuolisessa raskaushormoni kait nousee niin hitaasti, ettei se näy testissä kuin tosi pitkän ajan päästä siitä kuin kuukautisten pitäisi alkaa ja käsittääkseni se ei välttämättä aiheuta minkäänlaisia raskausoireita kuten esim. ei turvotustakaan (vuotoa ja kipuja kylläkin, mutta olen ymmärtänyt kivun olevan niin sietämätöntä, että silmissä meinaa sumentua).

Toivottavasti pääsisit ultraan mahdollisimman nopeasti sinäkin ja piinailu saisi onnellisen lopun!

Tää odottelu on tosiaan ihan kauheaa, jotenkin pelottaa vaikka olenkin elävät sikiöt ja läpättävät pikkusydämet nähnytkin. Mulla vaan ei ole juuri mitään oireita, kun taas monet muut kaksosia odottavat taas kärsivät ihan sairaasta pahoinvoinnista ja muista voimakkaista oireista. Viikonloppuna olisi tuparit ja mies sanoi, että haluaisi pitää ultrakuvan jääkaapin ovessa silloinkin, missä se on nyt pari viikkoa killunutkin. Jotenkin vaan hirvittää, jos joutuu myöhemmin vieraille taas korjaamaan, että meille ei tulekaan vauvoja.

Heippa pitkästä aikaa kaikille kanssaodottajille!

Ihanaa miten paljon tänne on tullut uusia plussanneita, ja vielä tuplauutisiakin runsaasti. Onnea!

Lisäksi toivon että alun kivut, vuodot ja oireet/oireettomuus olisi jokaisen kohdalla harmitonta ja jokainen saisi sen ihanan palkinnon syliin kunnossa. Alkuaika on kyllä tässä ketjussa oleville niin piinaavaa ettei siihen kaivattaisi yhtään lisää draamaa. Isot halaukset kaikille! :hug:

Olen käynyt lukemassa teidän kuulumisia mutta tällä hetkellä talouden ainoa toimiva kone on iPad, joten tämä kirjoittelu on aika työlästä.

On: Pallo on iso ja olo tuskainen. Liitos- ja selkäkivut on jokapäiväiset kaverit ja tukivyön avulla pärjään, jotenkuten. Odottelen vain milloin vauva haluaa tulla maailmaan, toivottavasti pian. Onneksi pää on jo kiinnittynyt mutta muuta ei oikeastaan olekaan sitten tapahtunut. Pelot vauvan menettämisestä on nostanut taas päätään mutta onneksi kaveri on niin vilkas ettei ainakaan liikeistä pidä huolestua. Muuten sitten pelkäänkin kaikkea mahdollista.

zapata 37+5

Miwwi Mulla ei kohtu kasvanu kohdunulkoisessa. Tsemppiä piinaavaan odotteluun.

zapata Kiva kuulla sinustakin :) Ei oo enään pitkä aika niin vauva on sylissä :heart:

Oon kyllä joka päivä täällä käyny lueskelemassa, mutta kun ei oo mitään erityistä raportoitavaa, niin en sitten jaksa muuta tehä kuin lukea muiden kuulumiset :ashamed: Tänään taas poksutaan...enään 8 viikkoa laskettuun!

Marlin ja Vimma 32+0

Hei taas! Onnea uusille plussaajille ja tsemppiä matkaan! :)
On kirjoittelu jäänyt vähemmälle kun on saanut levolla ottaa aina töitten jälkeen niin ei ole kun lukenut teidän kuulumisia joka päivä.

Ens viikolla olis neuvola ja meinaan siellä pyytää sen sairasloman, ei tästä työnteosta tule oikeen enää mitään. Kivut on kovat nivusissa selässä ja vatsassa ja supistelut ovat arkipäivää niin kotona kun töissäkin. JA nyt tosiaan selän polttelu supistusten aikana on uusin oire(ei niinkään kiva) :/

Töissä ovat kyselleet että olikos sulla ihan nyt laskettu aika kun kuulemma vatsa on jo laskeutunut niin alas. JA se oikeesti on alhaalla, yläpuolella on ihan tyhjää ei niin mitään ja kaveri jyllää hulluna vaan tuolla ihan alapuolella. Eilen oli kovia viilto ja pistokipuja ihan tuossa kohdun alapuolella ja tuntu että vauva porautuu kohta läpi tuolta. SEisomatyö tekee tehtävänsä.

No viimeks kun kävin neuvolalääkärillä niin olis sieltä jo antanut sairaslomaa, mutta en ottanut mutta nyt on pakko kyllä ottaa kun ei kroppa kestä enää menossa mukana :/

Vauvalle on kaikki hankittuna, muutama päivä sitten ostettiin hoitopöytä yläkertaan ja viikonloppuna saapuu vaunut ja rattaat :)

Mutta miten jännä tunne on silti vieläkin kun ei ota uskoakseen että oikeasti olisi vauva tulossa.. Johtuneeko keskenmenosta vai mistä mutta en ole vieläkään saanut asiaa kovin konkreettiseksi vaikka on liikkkeet ultrat ja sun muut niin silti... No jos luoja suo niin sitten marraskuun alussa sen voi uskoa :)

Mutta nyt viettelemään viimoista vapaapäivää ennen töihin paluuta.

p.ö.m.p.p.i.s rv 28+3

miss_piggy
Kaikille oireettomille tsemppiä, kyllä niitä oireita vielä tulee :D Itellähän ne pahoinvoinnit alkoi joskus rv 9, mutta muita oireita ei sitten oo ollutkaan. Nyt vasta epäilen, että tuo mun mystinen mahakipu vois liittyä kohdun kasvamiseen tai venymiseen, sillä en oo tähän päivään mennessä tuntenu mahassa juuri mitään kolotusta, jomotusta tai kipua pientä repäisykipua lukuunottamatta.
Maha on edelleen yhtä huomaamaton kuin alkuraskaudessakin. Alkaa jo tuskastuttaa että miksi se ei kasva.

piggy ja 17+0 poks!

Yhteistyössä