Keskenmenon jälkeen plussanneet kesällä 2013

Fujin Tiedän tunteen! Kaikki on hyvin <3

ralliruutu Sielä ollaan jo pitkällä :) Koska pääset seuraavan kerran katsomaan pikkuisia? :)

Täälä ei mitään erikoista, pahoinvointi ei oo tänään ollu jatkuvaa, saanu onneks syötyä jotain :) Ens viikolla olis eka neuvola, mutta vähä mietityttää kun töissä en oo vielä mitään raskaudesta kertonu, enkä kerrokaan niin mitä sitä keksis kun pitäis aamusella neuvolaan mennä jos sielä aikaa menee. :whistle:


Miwwi 8+3
 
Miwwi Nt-ultra on reilun parin viikon päästä viikoilla 12+4. Tuntuu hirveän pitkältä ajalta odotella, kun vielä ei sydänääniäkään kuule eikä siten voi seurata pienten elämää.

Hassua, että 1/4 raskaudesta olisi nyt takana. Oikeastaan vielä enemmänkin, kun ei näiden kahden kanssa 4-alkuisille viikoille edes tule pääsemään, vaikka kaikki etenisikin kuten pitää :p
 
Viimeksi muokattu:
Meillä oli tänään eka neuvola ja aika paljon tuli taas ties mitä lappusia. Neuvolatäti oli kiva ja mukava, mutta ite en jotenkin pystynyt olemaan oma itseni.
Seuraava neuvola olisi sitten marraskuussa ja niin toivon, että päästäis sinne asti.

Koirien kanssa tänään tehty lenkki laittoi kyllä paikat vähän koville. Puolessa välissä lenkkiä (kun kotiin oli siis vielä neljä kilsaa) rupesi alavatsaa vihlomaan niin kovasti, että lyllerrettiin hyvin hi-taas-ti kotiin saakka. Tulkitsen tänkin kyllä ihan ok-asiaksi, koska ainakin kroppa kertoo kun menee liian lujaa.

Oireisto on tullut hieman vahvemmaksi ja rinnat on selkeästi kipeämmät. Päikkärit on pitänyt ottaa nyt parina päivänä ja kuvotus on aina välillä seurana. Kuitenkin aika "oireettomana" koen olevani edelleen ja toivottavasti hyvä niin.

Fuuf, jo 8+3! Enää vajaa viikko tokaan varhaisultraan!
 
miss_piggy
Tänne ei sen kummempia, olo on normaali, maha pieni ja välillä koko raskaus unohtuu :) Parina päivänä on tehty pitkä kävelylenkki pururadalla. Dopplerilla edelleen kuuntelen sykkeet päivittäin kun jotenkin tuo mahan olematon koko on niin hämäävä, että alkaa miettimään onko siellä kukaan kotona.

Täällä poksuu tänään 18+0!
 
Hei! Ette ikinä arvaa, mutta mä pääsin tänne takasin!!! :heart: :heart:
Ei oo nytkään viikkoja montaa, mutta fiilis on ihan eri tän raskauden kanssa, kun edellisen! Jotenkin voittaja fiilis jo etukäteen! Tosin se voi johtua siitä, että kävi miten kävi tää on 3. raskaus ja me ei oltais enää väliin putoojia! Eli jos menee kesken, me päästään hoitoihin! Toivon tietysti sitä itse rakkauspakkausta ja paljon!!

16.5 -- kukkurukuu -- 24v -- kkm 12/12, km 6/13 -- 1.lapsi -- TAYS tai VAS


Mä uskalsin vasta nyt tulla lukeen juttuja tänne ja mua alko oikein itkettään kuinka kaikki oli kirjotellu pahoitteluitaan ja tsempannu mua edellis kerralla.. Kiitos niistä teille kaikille!

Ja kyllä! Musta olis kiva, jos mut vois laittaa tonne "menetyksen uudelleen kohdanneisiin" Kiitos :)

T: kukkurukuu ja "toistaiseksinimetön" 4+1
 
kukkurukuu Siis ihan mahtavia uutisia! Toivotaan, toivotaan kovasti että pieni jaksais tällä kertaa pysytellä kyydissä loppuun asti :heart: (Niin ja en enään sua laittanu tuonne menetyksen kohdanneisiin, kun nyt pääsit takas tulemaan :) )

Fujin Tuolla edellisellä sivulla jo kyselinkin että kuka haluais perustaa uuden pinon, kun mun ei enään sitä kannata ruveta tekeen. Aika helppohan tää pino on päivitellä, kun loppujen lopuksi on niin vähän mitä päivitellä. Mun puolesta siis ainakin saat laittaa uuden pinon pystyyn vaikka saman tien :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Mä voin aloittaa sen uuden pinon jos torstaina alkiolla vielä sydän sykkii. Sitä ennen en uskalla uhmata vauvojen jakajan hyvää tuulta. Joten - jos kaikki on hyvin niin torstaina iltapäivästä meillä on uusi pino allekirjoittaneen toimesta.

Rentona kuin rautakanki torstaita odotellen, mutta tuuletellaan nyt kuitenkin ihan varovaisesti ja vähän sitä, että tänään poksahtaa 9+0 jeeeee :)
 
Täällä on poksuttu eilen 13+0 ja olo ei ole ainakaan helpottamaan päin. :x Viime viikolla oli nt ultra ja siellä se meijjän vaavi käänti selkäänsä meille ja veti käsiä kasvoilleen. :) Kaikki kunnossa siis.

niiskunenä 13+1
 
Tänään tein uuden Clearbluen ihan vaan seuratakseni viikkojen nousua ja "2-3" tässä nyt lukis! Mun positiivinen fiilikseni jatkuu! :) Eilen kyllä pelotti, kun koko päivän olin töissä jalkojen päällä ja illalla kun menin nukkuun, alko kamalat menkkamaiset kivut... Mä mietin, et "nyt tää tulee pois", mut ilmeisesti olikin kasvukipuja :)
Sit mua hymyilytti, kun mun horoskooppi alko näin: "Sinussa asuu salainen seikkailija..."
Mietin, et "tietäisivätpä vaan!" :heart:

T: kukkurukuu ja "salainen seikkailija" 4+3
 
Ai niin! Mä soittelin neuvolaan viimeviikolla ja se neuvolatäti sit alko kattoon mulle aikaa. Ensin se katto viikoille 9, sit 8 (höpisten ittelleen) ja sit se kysy "tulisiks mieluummin jo viikolla 7?" No mä aloin vollottaan puhelimeen erittäin sekavasti, et se tuntuu jotenkin paremmalta, kun pääsis aikasemmin, että kun jotenkin tuntuu, että yks etappi olis saavutettu ja kun se olis viellä lähempänä....
Tuli hetken hiljasta puhelimen toisessa päässä ja se täti kysy: "Tarkkemmin ottaen... Pääsisitkö jo ens viikon tiistaina? Ihan ton sun oman jaksamisen takia..."
Eli mulla on eka neuvola siis huomenna! :D
 
kukkurukuu, voi miten ihania uutisia, mahtavaa saada sinut takaisin tänne! Ja onpas kyllä kiva että terkka ottaa sut vastaan jo huomenna, pääset ainakin juttelemaan sinne asioista ja tosiaan yksi etappi on sitten jo takana. :) Kyllä se tekee raskaudesta jotenkin todellisempaa. Tuo "salainen seikkailija" on kyllä hyvä. :D

niiskunenälle onnitteelut hyvistä ultrakuulumisista!

Fujin, miten sulla vasta marraskuussa on seuraava neuvola? Peukut pystyssä torstaille!!

miwwi, töissähän voit sanoa meneväsi vaikka hammaslääkäriin.. siellähän joskus joutuu jonottamaan vähän pitempäänkin. ;)

(.) Täällä jo 30 viikon etappi lähestyy! Ihan uskomatonta ett olen jo näin pitkällä, vaikka kyllä se olon puolesta alkaa jo siltä tuntuakin. :D Mahdoton punkemaan kyllä tämä meidän nassikka ja yöllä ravaan vessassa yhä useammin kun kaveri tykkää tuonne alaspäin monotella. Moni on jo sanonut että maha näyttää laskeutuneen alemmas ja sehän se juuri tekee tuon paineen tunteen ja liitoskivut, mutta thank god for the tukivyö! Se on kyllä huippu kapistus ja on varmasti tiuhaan käytössä koko loppuraskauden ajan että pääsee edes vähän liikkeelle. Ensi viikolla olis se tarjontaultrakin keskiviikkona ja torstaina sitten nla-lääkäri. Niitä odotellessa. :) Tuntuu kyllä että ihan hyvä päästäkin lääkärissä käväisemään niin tulee tsekattua onko nuo kivut sun muut tehneet mitään kohdunsuulle.

Ammiina ja pikkupeikko 29+4
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
miss_piggy
Mua alkoi tänään huimaamaan ihan kamalasti, ja tuntui että pyörryn, tässä tää päivä meneeki taas kotona sohvalla pötkötellessä. Olo tuntuu edelleen jotenki hömelöltä. Onneks siis loppui kesätyöt, niin nyt on aikaa levätä ja nukkua :D
Eipä täällä sen ihmeempiä, RU olis parin viikon päästä. Vois kyllä mun puolesta olla jo jos vaikka tyypin sukupuoli selviäis.

piggy ja 18+3
 
kukkurukuu onnea plussasata ja paljon tsemppiä matkaan :) :heart:

Itselläni siis alkoi nyt tämä sairasloma siihen äippäloman alkuun joka olikin hyvä juttu. Viikonloppuna meinas kyllä tuo selkä sanoa ihtensä irti. Mutta nyt sunnuntaina käytiin uimassa ja kyllä se siitä taas rauhoittui. Ollaan joka sunnuntai käyty perheen kanssa uimassa ja katotaan miten kauan tätä saa vielä jatkaa :)

Pikkanen on kova edelleen potkimaan ja möyrimään ja niin että sattuu, mutta eipähän ainakaan jää liikkeet huomaamatta. Vauva on siis jo pää alaspäin ja lähtökuopissa. Ja lapsiveden määrä tällä hetkellä normaali ja sitä seurataan käykö sille mitään. Onneks :)

Mulla on alkanut maha napsumaan, liekkö normaalia. Onko ne sitten vauvan nivelet vai mikä se napsuu mahassa? :eek: On tosi kova ääni ja aika pelottavakin :p

Mutta hurjaa vauhtia kyllä aika menee ja kelitkin on vielä aika kohillaan, joten ilo irti viime hetkistä :)

p.ö.m.p.p.i.s rv 29+6 (huomenna jo tasan 30!) :D
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
pömppis, onko sulla siirtynyt la? Eikös meillä ole molemmilla 21.11.? Mun laskujen mukaan tänään olis 29+4, mutta voin olla väärässäkin. :D Pari päivää sinne tai tänne. ;) Hyvä kun sait saikkua, kyllä varmasti on ihan paikallaan! Minä oon aatellut että alan sitten käymään uimassa kun jään kotiin ja tuon esikoisenkin kanssa olis kiva käydä läträämässä kun ei olla pitkään aikaan käyty. Kesällä kyllä uitiin kovasti.
 
kukkurukuu Oho! Saitpas sä aikasin neuvolan :) mulla on kanssa huomenna ja rv jo 9+1, en uskaltanu aikasemminkaa soittaa aikaa ku mä oon jo 3 kertaa joutunu perumaan edellisissä raskauksissa ja ajattelin odottaa sen rajapyykin yli. Joten meni vähän myöhäseks :)

niiskunenä onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:


Huomenna neuvolaan ja mikä tässä vähän jännittää, että ei kukaan tuttu vaan nää ja mun säkällä niin juuri silloin joku on sielä, on mullakin murheet. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Tsemppiä Kukkurukuu!
Täällä vaivaa kammottava olo, koko päivän eikä syöminenkään auta kun sen aikaa kun syö. Oksentanut en vielä ole, mutta suussa käy koko ajan.. tosi tosi inhottavaa :( mitään tällaista ei ollut tm-raskaudessa, joten lohduttelen itseäni että tää on nyt hyvä asia (se on vaan aika vaikee nähdä niin). Tänään ostin sea-band-rannekkeet, saa nähdä on mitään apua.

Keskiviikkona varhaisultra, jännittää ihan hirveesti. Edellisen kerran tyhjyyttään ammottava ruskuaispussi kummittelee mielessä vielä niin voimakkaasti..

Dorian 6+6
 
No mä aattelin ensin, että en ees varaa aikaa, kun viimeks jouduin peruun ja sit mä aattelin, et se 7.viikko olis täydellinen, mut se täti oli vähän erimieltä... Oon kyllä ollu ihan hajalla henkisesti sen edellisen keskenmenon takia ja eihän siitä aikaakaan oo kauheesti kulunu. Tuntuu pöjältä mennä jo nyt, sinne neuvolaan, mutta ehkä se on oikeesti henkisen hyvinvoinnin takia ihan hyvä mennä. Pääsee vähän purkaan oloo ja pelkoja. :)

Kauheesti täällä eri viikoilla porukkaa ja oon ihan sekasin, kuka on kuka, mutta nimimerkit on aikas tuttuja... Koitan päästä täällä jyvälle (voi mennä hetki, kun musta tuntuu, et mun aivon on hävinny johonkin.. Ajattelen vaan nukkumista ja ruokaa) :D
 
Onnea kukkurukuu, ihanaa että olet täällä taas! Oliko sullakin alunperin la heinäkuussa kuten mulla, vai muistanko ihan väärin...?

Fujin, tsempit ultran odotteluun! Toi alku on niiiin raastavaa, i feel you :heart:

Dorianille myös tsmepit ultran odotteluun!

miss piggy, sullakin jo noin paljon viikkoja, justhan sä vasta plussasit! :)

niiskunenälle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

ja miwwille tsemppiä vointeihin! Eiköhän kohta vähän helpota... Itsellä tosin kesti rv 17 asti...

Ammiina, meillä taitaa olla, siis sulla, mulla ja pömppiksellä, la:t peräkkäin! Mulla oli omien laskujen mukaan 21.11. mutta neuvolan laskujen mukaan 20.11. joten sillä mennään :)

ON: vielä kymmenisen viikkoa, mä en jaksa odottaa! Ja töitäkin vielä lähes 5 viikkoa... Nyt taas tuntuu ettei aika kulu sitten millään... SI-nivelen löystymiskivut vaivaa päivittäin, samoin ristiselkäkipu mutta mitään ylitsepääsemätöntä ei tuo kipuilu onneksi vielä ole... Mun olo on valtava! Painoa on tullut onneksi vaan kuutisen kiloa tähän mennessä ja rd-diagnoosista huolimatta sokerit olleet koko ajna kotimittauksissa tosi hyvät :) Olen siis antanut itselleni luvan myös toisinaan herkutella jos on mieli tehnyt.

Stellini 29+5
 
Ammiina, en mä tiedä :D Ei kuulemma ennen sitä tartte tulla - välissä on np-ultra joka korvaa lääkärinkäynnin niin ei tartte mennä kun vasta rv 18 seuraavan kerran.

Tää koko ultran odottelu on oikeesti ihan perseestä. Pillitin aamulla pitkät pätkät siksi, etten löytänyt yhtä koukkua joka on ilmeisesti hävinnyt muutossa. Uus koukku maksaa ehkä kolme euroa ja sen saa rautakaupasta, mutta kun mä olisin halunnut JUST SEN koukun. Syön kuin hevonen, vatsa on tosi turvonnut etenkin iltaisin ja mua väsyttää aivan tajuttomasti. Koko ajan. Daisarit puskee edelleen kipuaaltoja säännöllisin väliajoin ja alkio oli elävä viikolla 7+1 ja silti! En käsitä miten voi silti pelottaa ja jännittää niin paljon.
Tulispa torstai nopeesti...
 
Fujin, noi pelot on ihan p:stä, mä muistan kun ajattelin alkuraskaudessa tyyliin että voi kun mut voisi nukuttaa ja herättää joskus rv 39 niin ei tarviis olla pelko persiissä koko ajan! Mutta kyllä ne siitä helpottaa, usko pois! Mähän hötkysin alkuraskaudessa 3 (kyllä, KOLME) kertaa ykstyiselle ultraan ennen nt-ultraa :D Sitten hommasin dopplerin jolla kuuntelin hysteerisesti päivittäin rv 10 lähtien... Ja rauhotuin vasta ru:n jälkeen edes vähän... Sitten psytyin raskaudesta jo jonkin verran nauttimaan, mutta edelleen tulee kytättyä liikkeitä jos tuntuu ettei vauva ole hetkeen liikkunut... Mä olin ihan varma etten ikinä tule pääsemään raskaudessa tänne asti, mutta tässä sitä vana ollaan pallomahan kanssa :) Mulle ainakin se kkm oli niin rankka menetys etten tiedä olenko vieläkään siitä täysin toipunut..

Mutta se torstai on jo melkein ylihuomenna, muutama yö enää :)
 

Yhteistyössä