***Keskenmenon jälkeen plussanneet helmikuussa***

Tsaukka!

Luin Krizze, että olet O-, samoin minä. Sain myös sen Anti-D:n esikoisen syntymän jälkeen, koska hän on A+. Tiedustelenkin, että millä viikoilla tarkalleen ottaen sait keskenmenon? Itse en näet ole noita Anti-D -rokotuksia saanut omien keskenmenojeni jälkeen. Sanotaanko, että pieni huoli heräsi nyt, kun luin sinun saaneen kyseisen rokotteen. Ja siis rokotteella varmistetaan, ettei keho ala muodostaa seuraavassa raskaudessa vasta-aineita, joka voi johtaa jopa lapsettomuuteen tai keskenmenoihin. Itse näet pohdin näitä keskenmenojeni yhteydessä. Kuinka monta km:a sulla on ollut ennen tätä?
 
Tervehdys täältäkin suunnalta pitkästä aikaa!

Ultrassa käyty tällä viikolla ja kaikki oli ok! Sitä ei ees uskokaan kuinka huojentunut olo oli! No, pari päivää olinkin tosi varmalla tunteella tästä raskaudesta, mutta sitten kun ei pariin päivään ollut pahoinvointia ni johan sitä rupes stressaamaan , että onko kaikki hyvin! Tänään ja eilen taas kyllä on pönttöä halailtu :D. On tää alkuraskaus kyllä jännää aikaa! Toisena päivänä manaa oireita ja toisena sitten sitä jos ei niitä olekaan....

Laskettu aika pysyy samana.Neljä päivää olis heittänyt, mutta ei viel muutu jos ei mee yli 5 päivää. Liikkuva sikiöhän sieltä löyty ja sydämen syke oli ihana kuulla!

Vieläkin se epävarmuus kyllä taustailee, mutta kai se on jo opittava iloitsemaan tästä raskaudesta kun ollaan kuitenkin jo yksi etappi ohitettu :). Mutta tää nyt tältä erää.

primrose 12+4
 
kreta: tällä kertaa mulla oli omien laskujen mukaan 9+3, tosin lääkäri sanoi että todennäköisesti olin pitemmällä. sanoi että oli siinä ihan rajalla että tarviiko piikin vai ei. aikaisemmat keskenmenot (2kpl) tulleet 4-6+ eli paljon aikasemmin, jolloin piikille ei olisi ollut tarvetta (hyvä niin sillä en halua ajatella että itse aiheutin km:t olemalla menemättä lääkäriin..) en tiedä sitten vaihteleeko noi käytännöt maiden välillä, mutta täällä kanadassa tosiaan heti kun menin sairaalaan ottivat verikokeet (en tiennyt veriryhmää )kun olivat huolissaan piikin tarpeesta. tää asia on mulle tosiaan ihan uusi, mutta olen myös lukenut jo juttuja, jossa ei piikkiä ole keskenmenon/synnytyksen jälkeen jostain syystä annettu, mitä kyllä ihmettelen kanssa. kannattaa varmaan neuvolassa tms. kysyä asiasta, toivottavasti kaikki menee kaikesta huolimatta hyvin :hug:
 
Mä voisin ilmoittautua tänne :) vielä en kuukausipinoon tohdi...

Eli siis tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilevien pinossa olen kirjoitellut viime kuukaudet, meidän syksyinen kesävauvan odotus päättyi rv 10+6 (alkio vastasi 7+4) keskeytyneeseen keskenmenoon ja lääkkeelliseen tyhjennykseen. Sen jälkeen vuodin 5 vkoa putkeen ja siitä viiden vkon päästä testasin plussaa, mutta vuoto alkoi heti parin päivän päästä kuitenkin, eli kemiallinen oli. Seuraavasta kierrosta sitten tärppäsi ja testasin taas plussaa viime viikon ke (ja to ja pe, monella eri testillä ;) ).

To ja pe välisenä yönä (milloin menkat olisi pitänyt alkaa) iski kuitenkin aivan järkyttävät vatsakivut (supistelun kaltaiset, mutta ilman selän polttelua mitä mulla aina on ollut synnytyssuppareissa, km:ssa ja jopa kemiallisen tyhjennysvuodossa) ja valvoin tuskissani sen yön. Sitten pe-la-su paperiin jäi aina pyyhkiessä ruskeaa tuhrua, mutta muuten vuotoa ei ole tullut. Tänään pelkkää valkkaria vaan. Mutta alavatsa on koko ajan arkana ja kipuilee jos rehkin yhtään :( .

Kävin tänään tk:ssa ja sain saikkua torstaihin saakka ja lähetteen hcg-testiin, joka otetaan kahtena päivänä (tänään ja huomenna) ja katsotaan miltä arvo näyttää ja mihin suuntaan se liikkuu. Luulin kyllä, että pitäisi olla useampi päivä välissä, mutta nämä olivat Kättärin ohjeet (tk-lekuri konsultoi puhelimitse). Keskiviikkona olen siis viisaampi sen suhteen, että olenko oikeasti raskaana vai onko jo mennyt kesken.

Terkuin,
Jaja rv 4+3 (ainakin vielä vähän aikaa)
 
Aamun toivoa antava testitulos (CB viikko-digi): Raskaana 2-3! Perjantaina sain Raskaana 1-2 ja kesti sen täydet 3 min ennen kuin mitään ilmestyi ruudulle. Nyt tuo "Raskaana" ilmestyi melkein heti (n 30 s) ja "2-3" 2 min 30 s kohdalla. Eli jos alkio olisi irronnut jo siinä kipujen aikaan (pe) niin ei kai hCG nousisi enää sen jälkeen? Vai nouseeko? No, spekulointia tää vaan on, tänään toinen verikoe ja huomenna saan tietää arvot... Kyllä jännittää! Nyt on jotenkin raskausoireetkin taas voimistuneet (tissien kipuilu ja etominen) tai sitten vaan toivon niin kovasti, että mieli tekee tepposiaan...
 
Jaja78 Onnittelut plussasta! Toivottavasti saat varmuutta odotukseen ja pysyt mukana loppuun asti. :)

Täällä väsymystä ilmassa, ei millään jaksaisi eikä kiinnostaisi tehdä näitä viimeisiä työvuoroja. :headwall: :headwall: :headwall:

rv31+6
 
Tervetuloa Jaja 78 :flower: Aika moista vuoristorataa ja hormonimyrskyä sulla ollut, keskenmeno, kemiallinen ja nyt toivottavasti uusi raskaus. Huh!

Mä olen panikoinut sunnuntaista asti. Oltiin syömässä en viitsi sanoa missä mutta söin kalaa. Ehdin kaksi supalaa syödä, kun aloin tunnustelee, että nyt tässä mättää jonkin ja katsoin tarkemmin niin se hemmetin kala oli raakaa :eek: Sen jälkeen on vatsa ollut kipeä ja on edelleen tosi kummallinen. Viime yönä valvoin vatsakipujen takia. Nyt pelkään, että olen saanut siitä jonkin bakteerin ja pahimassa tapauksessa listerian :headwall:

Pelottaa ihan älyttömästi :'(
 
MLL
JulyForJoy toivottavasti et ole saanut tartuntaa! Googletteleppa listeriaa niin saatat saada vähän huokaistua helpotuksesta, ei tosiaankaan ole niin yleinen ja helposti tarttuva sairaus kun siitä pelotellaan, suomessa vuosittain 20-50 tapausta ja oireet on tavan flunssan kaltaiset.
 
MLL toivottavasti olet oikeassa. Kyllä säikähdin, kun tajusin mitä olen syönyt ja sitten vielä tuli nää vatsaoireet. Tekis mieli haastaa koko paikka oikeuteen, en vaan tiedä millä perusteella. No ei kai auta muuta kun odotella, et paheneeko vai helpottaako oireet. Lääkäritkään tuskin antaa ehkäisevästi antibioottia ihan vaan sen takia et epäilen saaneeni tartunnan enkä tiedä onko nekään hyväksi. :headwall:
 
Heippa ja voihan poksahdusunohdus!!

Ja onnea Jaja78, muistankin sut hyvin =) Toivottavasti kaikki meneen nyt kohdallasi hyvin. Muistan itsekin lätränneeni niiden testien kanssa, juuri sen viikkonäytön kanssa, jotta sain jotain varmuutta eteneekö raskaus vai ei. Nyt tyypille kovasti tarrasukkia!

Ja JFJ, mä olen kans tosi herkkis noiden kanssa ja voisinkin kuvitella olevani ihan sätkynä, jos itelle kävis noin. Onneksi kuitenkin mitä MLL sanoi, on kyllä totta, että listeriaa on melko vähän. Onko mahakipu vielä hellittänyt? Nyt on muuten sitä yrjö-kaveriakin liikkeellä ihan hirveästi.

Täällä edelleen pohditaan, että mitäs jos.. siis menee kesken. Mä en tajua tätä miettimistä, missä vaiheessa se oikeen vähenee????? Liikkeet, auttaako ne rauhoittumaan? Ultrassahan kaikki oli jo hyvin, mutta siitähän on jo miljoona vuotta aikaa (siis reilu viikko.... :whistle: ) Ei kait auta, kuin odottaa, tai jotain...

Niin, stressiä on ollut ihan tajuttomasti ja sehän on omiaan lisäämään tätä pelkoa. Mun perheeni lähti mummolaan ja nyt sitten sätkyilen täällä keskenäni, kun itsellä ei ole mitään talvilomia. Totta puhuen, työt ei nappaa ollenkaan. Voisin hyvin jäädä jo tältä istumalta äippälomalle, viikkoja onkin jo sen verran runsaasti.

No, pitäs keksiä tekemistä.

Mukavaa viikkoa ainakin,

kreta 13+1
 
kreta lohduksesi voin kertoa että ei helpota vaikka liikkeitä tuntee.. sitä rupee miettii et miks se ei oo nyt tuntiin liikkunu, miks se ei reagoi vaik tökin mahaa, onkohan nyt joku vialla yms kysymykset valtaa pään.. ja nyt kun näinkin pitkälle on päässy niin noiden pelkojen lisäks on tullu "entä jos kaikki ei mee hyvin, esim jompikumpi kuolee synnytykses tai molemmat" jokaisen vanhan pelon tilalle jostain tulee aina uusi..
:(

mutta onneks on myös niitä päiviä milloin pystyy nauttimaan raskaudesta :heart:
tosi lohduttavaa tekstiä mutta näin musta tuntuu..

nanakuu ja mönkerö 35+2
 
:wave:
Täällä taas ä-polilla käynti takana...ja tilanne sama.
Eli edelleen ollaan pt.ssä eikä kääntöä enää yritetä
koska vesimäärä normaalin alarajoilla..
Viikon päästä olis veden takia kontrolli ja samalla pitää
tehdä päätös synnytyksestä.
Tämän päivänen lekuri kovasti puhui alatiesynnytyksen puolesta
vaikkei ilman magneetti-kuvia voida varmaks sanoa..
Mulle iski kamala ahdistus siellä, rupesin itkeen ja tahdoin vaan
päästä pois sieltä!
Nyt sitte vietetään viikko lisää miettimällä asiaa... huokaus...

kreta ja muut alun hermoilijat:
kuten huomaatte, ei se stressi valitettavasti vähene vaikka viikkoja
olisi miten paljon, aina jostain löytyy uusi huolenaihe :ashamed:
Kovasti toivon että teillä menee kaikki hyvin!

Mutta hei...pakko kertoa jotain positiivistakin meidän arjesta..
Nimittäin esikoinen on ruvennut taas käveleen! :D
Hitaasti, tuettuna ja ontuen...mutta alku se on tääkin!!

Tinttis ja möhömaha 37+4
 
Mä ryntään tänne odotus puolelle nyt pikapikaa kun vihdoin (taas) sain kaksi viivaa testii :D Ja nyt en suostu tästä pinosta lähtemään ennen ku vasta loppuvuodesta.

Mut saa nähdä kuin käy.Nyt ehkä pitäsi olla 3+6 :heart:
Jännittää mut toiveikkaana ollaan.
 
Heippa tyttäret!

Eilen on verenpaineet taas heitelly aikalailla ja muutenkin huono olo ollut. Tänään sit soittoa eteenpäin ja saa nähdä olenko sit kotona...

Joten jos en ole kotona jatkakaa tähän pinoon TAI jos joku haluaa laittaa pinon maaliskuulle, voi sen ihan hyvin tehdä mun puolesta.
Onnistuu kun lainaa mun sen ensimmäisen tekstin ja kopioi ja aloittaa uuden keskustelun niin saa siihen kaikki nuo kuvat sun muut. Kopioimalla siis suoraan tuosta etusivulta ei onnistu vaan pitää lainata se teksti ja sitten kopio sen.

Mut nyt esikoista pukemaan että ehditään päiväkotiin!

buam poksuu samalla 31+0!
 
buam toivottavasti et taas sairaalaan joutus jäämään. mäkin tässä jännäilen että laittaako neukkutäti mut taas äippäpolin päivystykseen kun ei noi verenpaineet hyviltä näytä. äsken mittasin niin 150/104

melkein jouduin perumaan tän päivän neuvolan kun näytti siltä että en täältä maalta saa kyytiä kun mies ei töiltään ehdi kiitos tuon lumimäärän n.20cm taas yön aikana tullu mutta sitten onneks sainkin kyydin aika ois vasta 11.30 ei viittis mennä takas nukkumaankaan mut ei kyl muutakaan tekemistä oo..
 
Huono-olo ei ole hellittänyt vieläkään. Oksentanut tai muuta en ole mutta olo on kauhea. Viime yönä taas valvoin useamman tunnin vatsakipujen kanssa ja nyt on pollakin sekaisin. Vauva ainakin onneks vielä liikkuu. Kävin apteekista eilen hakemassa rela-tabseja, jos ne auttais mut ei ainakaan vielä ole tehonnut.

Alun hermoilijoille voin kanssa kertoa, että ei ne pahat ajatukset taida jättää rauhaan. Mulla oli todella hyvä ja onnellinen olo rakenneultran jälkeen siis sen kolme päivää kunnes tuli tämä. Ja vaikka en olis vahingossa raakaa kalaa syönytkään niin varmasti olisin kehittänyt jotain muuta. Olis jo kesä ja vauva sylissä, just nyt mä en jaksa tätä maha-aikaa enää :'(

Onnea sintsu78 toivon todella, että olet täällä vielä pitkään =)
 
sintsu Minä kans toivon, että saa odotuspuolelle jäädä! Onnittelut plussasta! :heart:

kreta Mun mieltä ainakin helpotti paljon se, kun alkoi tuntumaan vauvan liikkeitä. :) Meidän vauva on aika rauhallinen tapaus, välillä myllää enemmän, ei mitään hurjia jumppia kuitenkaan vedä. Rakenneultran jälkeen pelot alkoi helpottamaan, joskus rv20 aikoihin, samoihin aikoihin alkoi tuntumaan liikkeitä päivittäin.

JFJ Toivottavasti parannut ällötystaudista. :hug:

Buamille kans :hug: ja ihan kaikille!

Poksupäivä,

rv32+0
 
nanakuu, tsempitykset sinnekki paineitten kanssa!!

Mä kävin neuvolassa ja sielläkin paineet koholla/korkeet. Odottelen että soittavat äitipolilta että menenkö sinne tänään, huomenna vai ylihuomenna. Joka tapauksessa sinne meno tulee. Kävin verikokeissa kanssa ja odottavat alustavat vastaukset sinne ensin ja sitten ottavat yhteyttä. Verikokeista riippuen sitten tulee se, että millon menen sinne.
Kuitenkin tavaroiden kanssa ilmeisesti menen sinne, koska paineet vastaa oloon jo. Eli tunnen omassa olotilassani sen, että ei ole hyvä olla. Pulssi samoin heittelee ja on levossakin yli 100. Suurimmaksi osaksi ollu leposykekin 120.

Tosi tarkat ohjeet sain, millon lähtä ja millon voi huoletta olla kotona. Mutta tarkkaa liikelaskentaa pitää tehdä ja seurata kipuja sun muita....
 
MLL
Kopsailen tuolta maaliskuun pinosta tän:
Neuvolalääkäri takana tai synnytystapa-arvio lääkäri, mutta eipä sitä nyt kamalasti tossa tosiaan tutkittu :D Perusjutut ok, eli pissa puhdas, paine 108/76, paino +600g/vk, sf 34, syke ja liikkeet +. Vauva nukkui kun kuunneltiin, mutta kuulemma tarpeeksi vaihtelua äänissä :heart: Liikkeiden vähyyttä valitin, niin sanoi ettei se sielä enää oikeen mahdu muuta kun kylkeä kääntämään. Kohdunsuu oli alle 2 cm pitkä, ulkosuu auki ja täysin "löllö"!! Eli siis ihan turhaan näistä kauheista kivuista ja supisteluista ei ole kärsitty. Pää on kiinnittynyt joten se kuulemma lisää oman osuutensa vihlontoihin. Sanoi että kun vauvan pää on kiinnittynyt niin painovoima nopeuttaa kohdunsuun avautumista, eli vissiin ruvettava kuuraamaan yläkaappeja ja käveltävä paljon :D Synnytyksestä oli tasan sen verran puhetta, että mahtuu tulemaan kun on kiinnittynyt.

Buam suunnitteleeko ne sua loppuajaksi osastolle nyt sitten? Jaksuja :hug:

Kreta munkin mieltä kevensi se kun alkoi tuntea liikkeitä ja pääsy ohi edellisestä keskenmenon "merkkipaalusta". Kyllähän se huoli nostaa aina välillä päätään, mutta sitä se on varmasti joka äidillä, myös lapsensa menettämättömillä. Just eilen pohdin kun kirjottelin yhden ei keskenmenoa kokeneen kanssa joka päiväili miten tiedän kaikista raskauden ongelmista niin paljon, että toisaalta tieto lisää tuskaa. Vertaistuki keskenmenon/kohtukuoleman kokeneilta on ollut korvaamatanto, mutta samalla on saanut sitten niistä kurjista asioista ehkä liikaakin tietoa. Jaksuja sinnekkin :hug:

Kaikille muillekkin tsemppiä ja koittakaas joku sieltä vähän pienemmiltä viikoilta uskaltautua päästämään buam päivittäjän tehtävistä :D

Tärkeä poksu tänään :D
MLL :heart: pullero 37+0!!
 
Hei kaikille! :wave:

Täällä on vm.83 oleva esikoisen haaveilija! Keskenmeno tuli marraskuussa noin 8 viikolla. Sydänääniä ei ultrassa saatu esiin ja siitä melko pian alkoi vuoto.

Nyt sitten olen eilen tehnyt plussan ja olo on jokseenkin sekava. Onnellinen, mutta samalla vähän pelokas.

Te olette jo monet ihanan pitkällä raskauksissanne! :flower:

Toivottavasti saan itsekin tällä kertaa vauvan syliin asti. :heart:

Bigwish ja salamatkustaja 4+?
 
Onnea plussista Sintsu78 ja Bigwish :flower: =) !

Mä olen tällä ihan tulisilla hiilillä, lääkärin pitäisi soittaa 13 jälkeen ja kertoa hCG-arvot... Hirveän kauan kestää tk:n kautta, lähettävät niitä vain 2xvko testattavaksi jonnekin muualle. Saa nähdä onko edes ehtineet tulla, eilen 15.30 ei ollut vielä edes maanantain arvo koneella, vähän epäilen, että niitä ei ole tiedossa edelleenkään, kun mulla se soittoaika :/... Yksityisellä saa kuulemma muutamassa tunnissa tulokset. Voi kun olisivat normaalit!
 
en kerenny noita teidän juttuja lukemaan.. tässä odottelen kyytiä äippäpolille eli verenpaineet korkeella ja kaikenlisäks pissassa oli proteiiniä vai valkuaistako se oli.. ilmeisesti nyt aloittavat verenpaine lääkityksen.. voi myös olla että joudun jäämään osastolle :/
 
Heips :)

Piti tulla hakemaan tämän päivän positiivisuusannos täältä :) Ihanan pitkällä MLL on :) Ja kiva nähdä että tänne tulee uusia koko ajan.. ehkäpä itsekin jossain vaiheessa pääsen takaisin taas :)

Täällä olo taas vähän eilistä parempi, vaikka kyllä itku tuli, kun telkussa oli eläinsuojeluyhdistyksen sydäntäraastava mainos.. eli hormoonit on vielä aika huipussa..

Hyvää pakkaspäivän jatkoa kaikille ja jaksuja paineitten kanssa taisteleville (kyllä on taas suomen kieli hukassa.. ) :hug:
 

Yhteistyössä