***Keskenmenon jälkeen plussanneet helmikuussa***

Sanzibar: Minä ostin myös sen Angel Sounds dopplerin, mutta en ole vielä edes uskaltanut yrittää kuunnella. Se on varmaan tarkoitettu juuri tällaiselle panikoijalle kuin minä :LOL: Ostin laitteen käytettynä ja myyjä sanoi, että eivät olleet saaneet kuulumaan sydänääniä edes viikolla 12 vaan vasta vähän sen jälkeen. Ei siis kannata pelästyä, jos ei vielä kuulu.

Kreta: tule sitten kertomaan ultra uutiset.

Mulla seuraava etappi on maanantain eka neuvolakäynti. Toivon, että sydänäänet saataisiin jo kuulumaan. Aikaisemmissakin raskauksissa sama neuvolantäti on saanut äänet kuulumaan jo viikolla 9. Nt-ultraan on vielä reilut pari viikkoa ja tuskin maltan odottaa, että pääsisi sinne asti.

Viivariina ja pikkuruinen rv8+6
 
Tännekin kuulumisia pitkästä aikaa..

Eiliset neuvolakuulumiset:
Paino +/- 0
RR 129/68
Hb 118
Kohdunpohjan korkeus 19
Vauvan syke 142
Liikkeet ++

Rautakuurille jouduin ja tänään hakemaan lisää sairaslomaa kovien supistelujen takia.
Neuvolassa oli tosi kiva Th-opiskelija, joka tekikin kaikki tutkimukset. Vauveli vaan säikäytti opiskelijan pakenemalla liukkaasti potkujen kera hänen käsien alta. Opiskelija ei ollut ennen sellaista kokenut. Ihan kiva antaa opiskelijoille uusia kokemuksia

Sairaslomalla olen ollut nyt pari viikko supistusten takia. Supistuksia tulee jo esim. tiskikoneen tyhjentämisestä tai jos erehtyy nappaamaan jotain lattialta. Autolla ajaminen on myös todella epämiellyttävää. Tänään siis lääkäriin sairaslomaa jatkamaan ja ensi viikolla tarkempiin tutkimuksiin rakenneultraan ja erikoislääkärin vastaanotolle. Vauva voi hyvin, potkii ja heittää voltteja. Taitaa tulla melkoinen menijä meille.

Suuri helpotus oli päästä meille niin maagisen 18 raskausviikon yli. Nyt voi jo hieman alkaa nauttia kasvavasta vatsasta ja vähän jo suunnitella tulevia hankintoja.

omenaruusu 20+1
 
MLL
Tervetuloa plussanneet! :flower: :heart:

Sydänääniä kuulleille ja ultrassa kävijöille sylin täydeltä onnea! Se onkin ihana huumaava tunne kun vauvan elossa olo varmistuu :heart: Koittakaahan nauttia ja työntää nousevat pahat ajatukset pois =)

Angelsounds oli meilläkin käytössä. Kuulin sillä ekat äänet rv 10+?. Tosin nyt jälkikäteen en ole ihan varma oliko kyseessä kuitenkin istukan kohina, mutta yhtä kaikki jotain muuta kun oma pulssini ja se sai olon helpottuneeksi :D

Täälä ei edelleenkään ole mitään uutta rapotoitavaa niin en ole viitsinyt teitä rasittaa kitinälläni :) Alakerta vihloo ja välillä supistelee, supistelu on taas ehkä hiukan laantunut ja hyvä niin. Palaisin mieluusti asiaan seuraavan kerran vasta rv 37 jälkeen.. Sairaalakassin tossa pakkailin valmiiksi ja ostin sinne mehuja ja keksejä+suklaata evääksi =) Vauvan kaikki tavarat on laitettuna, enää ei vissiin puuttuisi kun se itse vauva joka aktiivisesti ilmoittelee olemassa olostaan :heart:

MLL :heart: 35+2
 
Neukkureissu tehty..

Rv 32+4 :heart:
Hb 113
Rr 107/66
Pissa puhdas
Painonmuutos +800g/vko
Sykkeet 130
Liikkeet ++
Sf 29cm

Vauski on selkeesti tosi alhaalla lantiossa. Terkka kyseliki että eikö paina tai mitään, mut eipä kyl oo ollu mitään sellasia tuntemuksia.
Ultrattiinki ja sain vahvistuksen vauvan asennostakin. Tukevasti pää alaspäinhän tuo tuolla köllii.. :heart: Ja terkka tuumas että tuskin enää kääntyykään ku on niin hyvin jo laskeutunu tonne lantioon. :)
Vauva tais nukkua ku alettiin kuunteleen sykkeitä, alkuun sykkeet oli laiskemmat, kiivastu kyl siitä sit ja alko liikkumaanki. Monotteliki melkoisesti viel kotimatkallaki.. Tais suivaantua ku kesken unien herätettiin.. :LOL:

 
No nyt olen päässyt koneelle, ajan kanssa. Mies nukuttaa tuota esikkoa.

Ja uskomatonta, täällä on tosi moni jo kolmenkympin paremmalla puolella! =) Kanellalla mahdollisesti vauva jo maailmassa ... huh, ihanaa kyllä. :heart: Ja Empuu aivan mielettömän kaunis massu siellä on :heart: Lisää masukuvia!! Mulla on kyllä kasvanut selvästikin maha, turvotustakin varmasti, mutta sanottiin siellä lääkärissä, että kohtu on selvästi noussut jo ylöspäin. Mutta löllöltä se lähinnä näyttää, ei vielä ole vauvamasua. Sitä odotellessa ;)

Ja hei tervetuloa uusille, toivottavasti pysytte mukana sellaiset reilut 9kuukautta =)

Siitä dopplerista... Mua himottaisi ostaa sellainen ihan mielettömästi. On meinaan ennen noita sydänäänten kuulemisia kuumottanut aika paljon, että ollaanko siellä elossa. Mies toppuuttelee ja sanoo, ettei sitä hankita. Tekis mieli vaikka vähän salaa ostaa :$ Mulla lääkäri sai hiukan etsiä niitä sydänääniä, ja tajusin, että sitä näemmä pitää painaa aika paljon. Mulla ei nyt ihan hirveästi ole juttua tossa päällä (siis on, mutta normaalisti) ja silti piti etsiä. :D

Ultrassa kävin sitten perjantaina. Siellä oli opiskelija paikalla myös. Oli myös mulla tosi mukava kätilö ja opiskelija. Oli kuulemma vauva oikeen malliasennossa, ja pyydettiin toinen opiskelija paikalle. Mitattiin kuulkaa reisiluuta ja päätä ja kaikkea!! Ei kyllä sitä tehty esikon kanssa. Pienesti pyöriteltiin ja se siitä. Tällä nähtiin mahalaukku ja virtsarakkokin! No se oli selvästi kouluttaja, joten sain siinä itsekin koulutusta ja perusteellisen esittelyn. Eli kaikki hyvin, niskaturvotus oli 0,8mm. Kävin myös antamassa ne seerumit, onko muilta otettu sitä? Se jännää, että jos sieltä tuleekin jotain ja mitään ei lopulta olekaan...

Nyt on ihan kivat fiilikset, vauva voi hyvin ja heilutteli jalkoja ja pyörähteli. Vilpertiksi sen siellä ristin, joten:

kreta ja vilpertti 11+5 =)
 
Oikein mukavaa ystävänpäivää kaikille! :heart:

Täällä viettelen vapaapäivää masun kanssa kahdestaan,
neiti jäi eilen yökylään mummalle ja mies lähti aamuhämärissä
ralleihin...ihanan hiljaista ja kiva olla vaan!

Kaks koneellista ollaan saatu tänään pestyä vaatteita vauvalle,
vielä olis kolmas vaatteita odottamassa ja lakanat.
Upeeta että minäkin sain jo aikaan jotain! :D
Esikolla tais jo puoles välis olla vaatteet viikattuna laatikois
valmiina... :LOL:

Perjantaina tuli sitten puhelu päivällä, että tiistaille olis varattu
aika ä-polille. Apua, jännittää!
Sitten selviää lopultakin varmuudella miten päin siellä asustellaan...
Ja keskiviikkona olis lekurinaika siihen vikaan tarkastukseen,
saa tietää onko muutoksia jo tapahtunut suppareitten voimasta.
Mutta mitähän sitten tapahtuu, jos vauski kölliikin väärinpäin..?
Mitenhän hommat sit etenee? Jotain kääntöä ne kai yrittää..?

Ehkäpä parempi olla tänään miettimättä asiaa ja nautiskella vaan
tästä ihanasta hiljaisuudesta.. :saint:
Palailen sitten tiistaina kertomaan miten päin asiat täällä on.. :D

Tinttis 36+2
 
Pikaisesti kuulumisia. Pieni mies (2 770g, 48cm, py 34cm) syntyi 2 Cytotecin jälkeen 11.2. klo 1.06. Pisteitä tuli 9. Synnytys oli todella vauhdikas ja raju, kesto alle 4 h, josta ponnistusvaihe 21 min. Imukupilla autettiin yksi veto, kun sydänääniin tuli vähän turhan paljon dippiä. Istukka jouduttiin irrottamaan 2 lääkärin voimin leikkaussalissa, ja menetin 2,5 litraa verta. Sain 2 pussia punasoluja, mutta hb on edelleen alle 100, joten olo on vähän heikko. Tänään kuitenkin kotiuduttiin. Profiilissa kuva nuoresta herrasta.
 
kanella Onnittelut pojasta! Onpas tarkkaavaisen näköinen tapaus. :heart: Mun siskolla ollut jokaisessa kolmessa synnytyksessä ongelmia istukan irtoamisen kanssa. Viimeksi repesi joku iso verisuoni kohdusta, menetti kuutisen litraa verta ja kehoitettiin olemaan tekemättä enää lapsia... Hyvä, että kaikki sujui loppujenlopuksi hyvin! :)
 
Onnittelut Kanellalle ja koko perheelle! :heart:

tinttamaaria Täällä kans ollu havaittavissa samanmoista laiskuutta vauvavalmisteluissa.. Esikon aikaan kaikki oli kyllä tiptop ja ehdin järjestelemään vaatteet kaapissa moneen kertaan ennen kuin vauva päätti syntyä (tosin jo 37+5).

Tänään olen pessyt kaksi ensimmäistä koneellista minipyykkiä. Äiti kävi jo hätyyttelemässä hommiin.. :LOL: Pinnasänkykin varmaan pitäisi lähiviikkoina kaivella varastosta ja koota.. Terkkakin jo viime neuvolassa puhui että kun vauva on jo niin alhaalla ja esikkokin syntynyt "niin" aikaisin että saa hyvin alkaa jo valmistautumaan että lähtö voi olla muutamien viikkojen päästä jo hyvinkin käsillä.. :D
 
MLL
Hyvää ystävänpäivää kaikille! :heart:

Onnea kanella pojan johdosta! :flower:

Oon yrittäny tänään pari kertaa aijaaseen ladata masukuvaa, muttei jostain syystä onnistu. Harmittaa. Muutenkin ollut aika kehno ystävänpäivä, mies kiukuttelee mulle jostain kumman syystä kokoajan ja kun itellä on vähän herkillä mieli niin itkuksihan tää sitten meni. Kävelyllä käynti aiheutti ihan hirveät vihmomiset alakertaan, polviin asti meni reisiä pitkin kipu piikkejä. Nyt kun vähän huilasin niin on enää sellanen hellän tuntunen peräpää, josko se siis taas tästä..

MLL :heart: poju 35+4
 
kanella hurja synnytys sulla, onneksi loppu hyvin kaikki hyvin, suloinen poika :heart: onnea koko perheelle :flower:

MLL eipä täälläään kovin hyvä ystävänpäivä mies lähti taas töihin ja sain tuossa selville kun yö oltiin mun vanhempien luona ja pyydettiin anoppia käymään ruokkimassa kissat tänään aamulla niin se oli sitten kääntäny meidän makkarin verhot väärinpäin koska sen mielestä ne oli siel väärin päin vaikka ihan oikein olin ne sinne ripustanu. minkälainen ihminen menee toisen kotiin ja kääntää verhot vituilleen vaikka pitää vaan kissat ruokkia ja lähtee menee. |O

mutta joo tänään poksuiskin 34+0 :heart:

ainiin perjantai vietettiin ä-polilla verenpaineiden takia. viel ei ainakaan lääkitystä aloiteta mutta seuraillaan paineita edelleen. mutta saatiipahan pikkuinen ultrassa nähdä ja koko arviokin oli 2200g kehuivat kuinka vauva kasvaa ihan käyrien mukaan ihan kun käyrät olisi piirretty meidän vauvan mukaan näin sanoi kätilö :) pikkuinen ei suostunu taaskaan paljastamaan kumpi se on vaikka kuin yritettiin katsoa mutta piti haarat tiukasti kiinni..

Nanakuu ja salaperäinen mönkerö 34+0
 
Kanella Hirmu paljon onnea teidän perheelle, hurmaava prinssi kertakaikkiaan :flower: :heart:
MLL ja Nanakuu Toivotaan että teillä jo mieli parempi edes näin ystävänpäivä iltana :)

Eipä ole taasen tullyut käytyä kirjoittamassa,sillä ei ole oikeen ollu mitään uutta mitä kertoa,eli sitä keskiviikkoa odotellessa,pääsee sinne Np-ultraan ja sillon aamulla on myös ensimmäinen lääkäri-neuvola. Väsymys on palannut takaisin, eli hyvällä tuurilla jaksaa jotenkin näin yhdeksään saakka valvoa,mutta sitten onkin jo pakko päästä nukkumaan :)
Palaan sitten keskiviikkona keromaan kuulumisia teille. Hyvää Ystävänpäivää,sisaret
 
täällä haluu jo tuntea liikkeitä :wave: milloin milloin milloin :heart:

kauhee vilske vatsassa on kyllä mutta ei tunnu mitään :)

milloin muut tunsivat toisesta ...

tänne ei muuta uutta kuin odottelua ;)


ja onnea synnyttäneille , sinne piiiitkä aika :heart:
 
Kanellalle hurjasti onnea :flower: :heart:

Huisi mä kuvittelin tuntevani liikkeitä jo rv 14 mutta varmuudella rv 15-16

Ihania masukuvia. Empuuu nun mielestä mulla on jo nyt tuon kokoinen masu, kun sulla rv 30. Apua, tuleekohan tästä joku jätti-vauva :eek: No pääasia, että syntyy terveenä ja hengissä.

Täälläkään ei ihmeempiä kuulumisia tällä hetkellä. Loppuviikon rakenneultraa odottelen.
 
Heippa kaikille!

En ole lukenut tuoreimpia kuulumisia tai siis tämän kuun viestejä ollenkaan niin en voi kommentoida mitään.
Huomenna alkaa äippäloma ja hyvin on mennyt tähän asti.
Ei oo ollu ongelmia, vielä! Onneksi!!

Kaikille hyviä vointeja tasapuolisesti! :)
 
Täällä on ollu aivan ihana aurinkoinen päivä tänään. Käytiin esikon kanssa kävelyllä kirjastossa ja kylällä asioimassa.

Sain tänään järjesteltyä tilaa esikon vaatehuoneeseen vauvanvaatteille.. Saankin torstaina jo takkahuoneeseen kaapistot joihin pääsen sitten järjestelemään tavaraa täpötäysistä vaatehuoneista ja huoneitten nurkista.. :p

Ajatella, enää 4 viikkoa niin vauva on jo täysiaikainen.. :heart:


Kellis ja Aarre **poks** 33+0
 
Heippodei!

Viikonloppuna kotiuduttu ja vietetty laatuaikaa perheen kanssa, nyt sit voi jo olla koneellakin =)

Eli listaa on nyt päivitelty kaikkien niiden kohdalta joilla oli tarvittavat tiedot.

Nyt on pakko rientää uunin pesuun, kun meni tässä päivittelyssä ja lukemisessa aikaa. Mutta uusille paljon tervetuloa ja toivotaan kaikille onnellista loppua!!

Buam 29+6 (hui!!)
 
MLL
Neuvolakuulumisia :) Kaikki oli jälleen mallillaan. Vauvansyke siinä 130 kieppeissä, toinen taisi nukkua posottaa niin sikeästi, että vaikka hoitsu vähän tökki pepusta niin ei vaivautunut heräämään. Hän on myös laskeutunut lähtökuoppiinsa, mutta pää ei ole vielä kiinnittynyt. Tästä johtuen sf mitta oli 32 ja lähenee jo keskikäyrää, kun alussa siis oli sielä yläkäyrän yläpuolella. Paineet hyvät ja pissa puhdas. Painoa vain 280g/vk!! Jee =) Alkaa pikku hiljaa tasaantumaan painonnousukin, mihin oon erittäin tyytyväinen. On tässä yritettykkin sinnillä käydä käppäilemässä ja ruokakaan ei ole niin maistunut kun alussa :p Nyt sitten alkoi seuranta viikon välein, ensi viikolla vuorossa lääkäri ja synnystystapa-arvio, tiedä sitten mitä se sisältää kun ei ole ultraa neuvolassa, mutta kiva ainakin kuulla että onko tuola alakerrassa tapahtunut mitään näiden suppareiden toimesta.

Ihana auringon paiste ulkona!!

MLL :heart: 35+6
 
Buam Hieno homma, onnittelut kotiutumisesta! Tuolla toisessa pinossa sinua onkin kaipailtu. :)

MLL Sinullahan on maltillisesti noussut paino, epistä. :D Ei kai tuossa parissa sadassa grammassa per viikko ole juuri muuta kuin vauvan painonnousu.

JFJ Ja minusta jo tuo mun maha näytää kamalan isolta. :D Tuskin sinä mitään jättivauvaa kannat, mahat kasvaa niin yksilöllisesti kaikilla. :)

ilona10 Rentouttavaa äitiyslomaa! :hug:

Tsempit ja halit ihan kaikille! :hug: :wave:

rv30+6
 

Yhteistyössä