***Keskenmenon jälkeen plussanneet helmikuussa***

MLL
Empuu minäkin murehdin aikasemmin tota painonnousua, en tiedä muistatko, mutta melko surkeillakin mielin tuli käytyä punnituksissa oikeestaan rv 20-30. Nyt kuitenkin näyttäisi siltä, että toi painonnousu on ihan itsestään hidastunut, koska syön mitä kaapista löytyy ja liikunta ei ainakaan ole lisääntynyt :D Ehkäpä annoskoko on pienentynyt ihan luonnostaan kun masu vie enemmän tilaa. Olen nyt loppu raskauden päättänyt olla murehtimatta sitä enää, kun on muutenkin niin tukala olla, tiedän ettei ole helppoa, mutta koita sinäkin. Ainakin kuvassa näytit oikeen simpsakalta ;)
 
pitää nyt jonnekkin avautua, kun en tiedä miten tässä käy.. olin viime viikolla hiivatulehduksen takia lääkekuurilla, jonka takia aloin vuotaan (normaalia mulle). no nyt pari päivää mennyt jo kuurin lopettamisesta, niin pitäis vuodon olla rauhottunut, mutta sepä näyttääkin kiihtyvän.. viime km:ssä ainoa oire taisi olla vuoto, joka näyttää olevan aika samanlaista nyt kuin sillon (veristä limaa) eli epäilen että tämä oli tässä.. itse oon ajatukseen pystynyt jo jotenkin sopeutumaan kun ei oo eka kerta, mutta mies varmaan murtuu taas, kun päästiin tällä kertaa kuitenkin vähän pidemmälle kuin viimeksi (nyt ois 9+).

Mukavaa viikonalkua kaikille, enköhän mää tänne ryhmään pian taas palaa :ashamed:
 
Voi ei krizze, toivottavasti se olisikin vain jotain muuta, voimia kuitenkin :hug:
Ja Viivariina onneksi selvisit säikähdyksella =)

Kanella onnea rutkasti :flower: POJASTA!

Täällä ei ihmeempiä, unohdin tulla eilen poksumaan =)

Mulla tuo painonnousu kyllä hiukan huolettaa, koska nyt jo elopainoa tullut lisää ja esikon kanssa otin sellaiset reilun 20kg lisää... Noh, kilpparin liikatoiminnan ansiosta aika paljon lähti heti synnytyksen jälkeen, mutta vajaatoiminta toi osa takaisin. Siis, nyt ei ole liikaa, mutten totta tosiaan haluaisi tällä kertaa niin paljoa kuin viimeksi.... (hän, joka syö paraikaa jätskiä suun pielet sotkussa)

Näihin tunnelmiin ja mukavaa buam, kun olet bäk!

kreta ja vili 12+1
 
moikka kaikki!

krizzelle iso :hug:

Ja sitte nopsasti vaan omasta kumpareesta... :ashamed:

Eilen siis käynti ä-polilla tarkistamassa tarjonta..
Ja papereissa lukee nyt pt. :(
Kääntöyritys ei onnistunut, mutta tuntui kamalalta.
Lisäks rentoutukseen tarkotettu dinit-suihke laukas elämää
kamalamman migreenin (vai mikä lie) josta yritän edelleen
selviytyä elävien kirjoihin takasin..
Viikon päästä olis toinen kääntöyritys ja jossei onnistu niin
ruvetaan miettiin synnytystapaa...aikamoinen miettiminen
nyt viikon aikana suostunko edes yrittään alatiesynnytystä...
On siinä mietittävää..huokaus..
Taidampa koittaa viel hetken istua täs ja googletella vähän
aiheesta..

Palaan taas kertoilemaan tilanteesta..

Voimia ja jaksuja muillekkin! :hug:

Tinttis 36+5
 
Krizze :hug: toivotaan vielä parasta, jos olisikin harmitonta.

Tinttamaaria itsellä ei ole perätilasynnytyksestä kokemusta mutta muutaman rohkaisevan jutun olen aiheesta lukenut. Muistaakseni viime vuoden Vauva-lehdessä oli juttua. Itse olen ajatellut niin, että kun toista olen synnyttämässä niin lähtisin perätilaa kokeilemaan (tai aiankin vielä ajattelen niin). Mua sektio hirvittää enemmän kuin mahdolliset repeämät. Tää ei varmaan sun päätöstä yhtään helpota mutta ajattelin kertoa omat ajatukseni asiasta.
 
Kyllä tää tais nyt olla tässä, vuoto on jo niin runsasta ja kipujakin on :( Poistaisko joku mut ystävällisesti tuolta listasta, kiitos.

Hyvää jatkoa kaikille ja nauttikaa raskaudestanne :) Ja kiitos tuesta alkuraskauden aikana :heart: Toivottavasti pääsen pian tänne taas =)
 
krizze: voi harmi :hug: !

tinttamaaria: Minä synnytin esikoisen perätilasta alakautta omasta vapaasta tahdostani. Esikoinen on nyt 2v7kk ja terve neiti, painoa oli syntyessä 3520g ja pituutta 47cm. Äitiyspolilla kysyivät haluanko synnyttää alakautta vai sektion, kunnioittivat mielipidettäni mukavasti. Kun kerroin haluavani synnyttää alakautta ottivat röntgenkuvan lantiosta ja arvioivat vauvan painon eli katsoivat onko lantio riittävän tilava synnyttää alakautta perätilassa. Minulla oli tilava lantio. Itse ajattelin että haluan synnyttää alakautta jos se vain ei ole vauvalle haitallista. En halunnut sektiota ensimmäisenä, koska leikkauksessa on omat riskinsä ja oma toipuminen on hitaampaa. Esikoinen syntyi peppu edellä jalat pystyssä, mikä on kuulemma paras tilanne, jos olisi ollut tulossa jalat edellä en olisi saanut alakautta synnyttää. Tekivät pienen epparin minulle synnytyksessä. Esikoisella oli lonkkaluksaatio, joka herkästi tulee perätilassa olijoille, ei kuitenkaan kaikille, vaiva hoidettiin lonkkalastalla 2kk ajan ja nyt on lonkat täysin terveet.
Yrittivät tehdä ulkokäännöstä kertaalleen, mutta eipä tuo suostunut kääntymään.

Nyt on toinen vauva tulossa ja jos taas on perätilassa niin ehdottomasti aioin synnyttää alakautta jos vaan mahdollista.

äippä-77+möhis 16+4
 
iltaa, pistänpä pienen tilannekatsauksen tänne, kun en uskalla noita muita mahdollisesti ensikertalaisia pelotella.. ei sovi herkkänahkaiselle!

eli tänään tosiaan alkoi aamulla kunnon verentulo. päivän mittaan lisääntyi ja lisääntyi ja iltapäivällä olin jo vessan kanssa naimisissa. noin 4h:ssa tuli kaikki isommat jutut ulos ja viimeisenä istukka+alkio, jonka jälkeen kivut katos heti. alkion koosta päätellen oli kasvu loppunut v7+-8+. nyt on itkut itketty ja olo jo huomattavasti parempi kaikin puolin. jos tämä nyt oli tässä, niin katson päässeeni helpolla. huomenna soittelen gynelle, jos pääsisin ensi viikolla ultrattavaksi ja sisätutkimukseen varmistaakseni että kaikki on tullut ulos. ja sitten kun vuoto loppuu niin uuteen yritykseen vaan :D

tää ei nyt välttämättä ihan tälle palstalle kuulunut, mutta enpä viitsi ihan ventovieraillekkaan tätä selostella.. :ashamed:

kiitos kaikille tsempeistä ja haleista, auttoi paljon raskaan päivän läpikäynnissä :hug: enköhän täällä käy kurkkimassa teidän kuulumisia, vaikken itse tänne enää kuulukkaan :)
 
krizzelle kovasti jaksamista ja tsemppiä tulevaan. Tästä listasta kun ei kenenkään toivo enää tippuvan pois, en tarkoita että muistakaan, mutta erityisesti tässä pinossa sitä toivoo että kukaan ei enää täältä tippuisi pois.
:hug:

myöhemmin lisää, nyt pukeen poitsua ja viemään se päiväkotiin.

buam 30+1
 
Tulin kurkkimaan mitä tänne pinoon kuuluu! Ja hui miten suuria viikkoja täällä jo monilla onkin, pitää alkaa kyttäämään koska lisää väkeä jakautuu :D

Kanellalle ja koko perheelle suuren suuret onnittelut suloisesta pojasta! :flower: :flower: :flower:

Meillä neiti on jo yli 2kuukautinen ja voi että miten helppo lapsi. Nukkumaan kahdeksalta ja ylös kahdeksalta, kerran syö yöllä ja muuten nukkuu koko yön! Muutenkin on niin tyytyväinen ja iloinen että saa kyllä olla onnellinen miten helpolla pääsee. Hymyilee niin kauniisti ja jutustaa jo kovasti. Äiti ihan pakahtuu onnesta :heart: On ne ihmeellisiä.

Meritähti & Enni 10 viikkoa + 2 päivää
 
Krizze :hug: Sulla on ollut raskas päivä, Tsemppiä nyt tulevaan...

Kanellalle Paljon onnea :heart:

Ihania hetkiä sulla Meritähti Nautiskele kun toinen on pieni


Mulle kuuluu nyt hyvää, olin tänään ekassa neuvolassa ja Heti kun kätilö laittoi dopplerin mahalle niin syke alkoi kuulua, oli se ihanaa kuultavaa. Syke oli 178 ja sanoi että tyttöä veikkaa kun kerran kysyin, oli tuttu kätilö. Nyt voin taas relata vähän aikaa. Omalla dopplerilla ei äänet vielä kuulu. Painoni myös stressaan mulla oikeasti jo ylipainoa BMI n 30 ennen raskautta. Yritän todella hillitä syömistä. Vaikeaa vain kun pahoinvointi helpottaa ruualla

Hyvää viikon loppua

Sanizibar ja masu 10+2
 
sanzibar Olipas pikkuisella kova syke :heart: Meidän pojalla oli noin rv15 syke 160, sen jälkeen aina 150, ja nyt viime kerralla rv32 olikin enää 145. Loppua kohden pienenee sykkeet. :)

Me saatiin eilen pinnasänky, jihuu! Hoitopöytäkin saadaan todennäköisesti samaa sarjaa yhdeltä huhtikuiselta (saadaan=ostetaan). :) Suurimmat hankinnat on kohta tehty, paitsi että pitää varmaan jonkinmoinen turvakaukalokin ostaa. Ajateltiin jotain ihan halpaa mallia, kaipa semmoinen parilla automatkalla välttää. Kaikkea pikkusälää, purkkia ja purnukkaa tulee varmasti hankittua vielä.

Väsyttää vaan, ensi viikko vielä/enää töitä, sitten alkaa äitiysloma!

Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

rv31+2
 
krizze :hug: :'(
Voimia ja jaksamista!

Ja ihanaa kuulla meritähden kuulumisia,
kamala ku aika menee nopiasti..

Ompas tää pino hiljentyny ihan kamalasti..?
Pari viestiä tulee vaan päivän aikana, ennen tuntu
että luettavaa oli sivutolkulla parin päivän tauon jälkeen!
Mihin on kaikki kadonneet..?

Tänään olis sitte vauski "täysikänen" niinku aamul miehelle
innoissani selitin...sitä jostain kumman syystä nauratti :LOL:
Juu..joko puhun outoja tai sitte on sanat ihan kateissa ja
mun jutun kertominen näyttää enempiki kärpäsen huitomiselta...
Oiskohan tää joku "oire"..? ;)

Ajatukset edelleen solmussa mahan kanssa,
mutta kai se tästä...
Tiistaita odotellessa, sitte oon varmaan vähä viisaampi.. (?)
Mutta kai sitä kassia vois pikkuhiljaa ruveta jo suunnitteleen..?

Nyt esikon kanssa sohvalle pelaamaan..
(joka muuten harjoittelee jo astumista, jee :D )

Tinttis ja poks 37+0! =)
 
Onnea Kanella :flower:

Pahoittelut Krizze :'(

Tervehdys myös kaikille uusille :flower:

Jo viikko sitten oli neuvolalääkäri, siellä kaikki oli kunnossa. Viikon verran kuitenkin kestää vain varmuus, nyt on ihan kamala epävarmuus päällä. :ashamed: Typerää, mutta ei vaan oikein luota mihinkään. Kai siellä elossa ollaan, mutta silti jostain taas pelko tuli. Tuntuisipa jo pian liikkeet! :/

zanz poksuu 15+0
 
netti katko, pöytä kone taas rikki ja tän miniläppärin kans pitäis olla suurennuslasi ja tää on niin hidaskin viel..

verenpaineita edelleen seurataan ite mittaan kolmasti päivässä kotona ja kerran viikkoon käyn vielä neuvolassa mittauttamassa. supistelu on kai päivittäistä. tai siis en oo varma onko nää supistuksia. kun vaan tuntuu oikella tai vasemmalla puolella alavatsassa tai jomotuksena selässä. välil tuntuu et mahas muljahtaa joku paikoiltaan ja sit hetken sattuu aika paljon. mutta kun se on vaan toispuoleista..

vihdoin sain tahtoni läpi lähdetään hiihtolomalla ilmeisesti kylpylään :) viel pitäis jostain mammuttikokoinen uikkari hommata :)

nanakuu 34+5
 
MLL
Empuu kiva että ootte saanu jo asiat hyvälle mallille =) Meillä alkaa kanssa olla suunnilleen kaikki kasassa. Jotain pientä saattaa puuttua, mutta niitähän ehtii vaikka vauvan syntymänkin jälkeen.

Tinttamaaria oon huomannu kanssa että täälä on hiljentyny, ite oon viihtyny tuola maaliskuisissa kun sielä on porukka aika samassa jamassa kun itekkin. Kattelin että sinäkin olet sinne tullut :) Onnea täysiaikaisuuden johdosta!

Täälä kiemurrellaan tuskissaan edelleen vaan. Supistelee välillä pirun kipeään ja sitten muuten vaan pakottelee. Mulla ei taida olla ollu montaa kertaa tässä raskausaikana hyvää sanottavaa olotilastani? :D No onneksi loppu häämöttää ja tietää saavansa ykkäspalkinnon pian syliin ihmeteltäväksi :heart: Kummasti pelko vauvan puolesta on nostanut viime aikoina päätään, että mitäs jos nyt viime metreillä käykin jotain tai synnytyksessä.. :( Yritän työntää nämä ajatukset taka-alalle ja keskittyä kärsimään konkreettisesta kivusta :) Ensi viikolla synnytystapa-arvio, huih! Oisikohan jo tapahtunut jotain tuola alakerrassa? :saint:

MLL :heart: poju 36+2
 
Huomenia!

Itekkin oon huomannu tän palstan hiljentymisen. Kyllä tulee kirjoteltua jo senkin vuoksi tuolla kuukausipinossa enemmän. Ja samasta syystä kun muutkin, että siellä jutut on jo niin samoja kun itsellä. Alkaa kuitenkin kaikki synnytys-jutut pyöriin mielessä ja vauvan tavaroiden laittamiset.
Toivottavasti pino tästä kuitenkin pian taas vilkastuu ja uutta porukkaa tulemaan kasaan, ettei vallan kuivu kasaan koko pino.
Tästä kuitenkin on niin iso tuki kaikille meille keskenmenon saaneille, kun jokaisella on takana se keskenmeno/-ja.

Plus, että maaliskuun pinon minä vielä voin pystyttää, mutta huhtikuussa en enää uutta pinoa aloita, koska voi olla etten jaksa enää päivityksiä kun ajatukset on jo muualla. Sekä synnytyksen jälkeen ei aikaa enää ole, eikä raskauspinokaan ole enää ajankohtaista.

Mutta MLL:lä on jo paaaaljon viikkoja, ei enää pitkästi kun sullakin vauva saavuttaa täysiaikaisuuden!!!
Ja Tinttis sen jo saavuttanut! Onnea!

Nyt pitää tässä alkaa koittaa herään tähään päivään, vaikkakin on vuosisadan yks huonoimmista öistä jälleen takana.
Närästää, jalat kramppaa, kyljet ja lonkat p**kana nukkumisasentojen hurjasta vaihtelusta, nuhaa pukkaa, pissalla saa rampata minimissään sen 3 kertaa yön aikana ja jos ei mitään renkkanaa noin muuten ole, ni vauva liikkuu niin, etten saa nukkua. |O

Mutta jaksuja kaikille!

buam 30+3
 
Enpä ehtinyt viikolla kirjoitella ultrakuulumisia eli rakenneultra on nyt käyty ja kaikki oli niin kuin pitääkin. Sukupuoli säilyi vielä salaisuutena mutta ei sen väliä. Ultra oli todella perusteellinen ja kesti melkein puoli tuntia, olisinkin kyllä voinut katsella vauvan touhuja kauenminkin :)


JFJ rv 21+3
 
pikaiset kuulumiset täältä vielä. eilen kävin ensiavussa km:n takia saatuani selville, että menee vakuutuksen piikkiin. siellä tekivät sisätutkimuksen, ultrasivat ja ottivat verta. Kuulemma kaikki näyttää hyvältä ja pitäisi mennä loppuun asti omalla painollaan. sain kuitenkin piikin kun saivat selville että mun veriryhmä on O- (ylläri itellekin). helpottunut olo nyt kun joku vahvisti ettei siellä enää mitään juurikaan ole eli kipujen tullessa voi ihan rauhassa lääkkeitä ottaa. sain myös selville että kohtu on vahvasti taaksepäin ja alaspäin kääntynyt, mikä todennäköisesti aiheuttaa tänhetkiset kivut vessakäyntien yhteydessä. jokainen päivä tuntuu olevan vähän edellistä parempi, vaikka hetkittäin itku vielä tuleekin.

pitää varmaan ottaa tosta rh-negatiivisuudesta ja kohdun asennosta enemmän selvää, että miten vaikuttaa tuleviin raskauksiin, mutta tällä hetkellä on lähinnä helpottunut olo, että kaikki tuntuisi menevän ok :)

tsemppiä kaikille jatkoon, ihanan pitkällä monet jo raskaudessa. tulee kiva mieli kun lueskelee teidän juttuja, kun tiedän mitä sinne asti päästääkseen täytyy käydä läpi :hug:
 
krizze voimia sinne paljon, toivottavasti tulet pian takaisin :hug:

nyt taas toimii pöytäkone, mies yllätti ja oli käyny uuden näytön ostamassa :)
juu ei tarvi tässä kämpässä pelätä et nukkuis jopa yli yhdeksään kun on niin "ihana" naapuri ja aloittaa aamunsa huudattamalla täysiä vesku loiria ym. muuta mukavaa on se kiva kun sanatkin kuulee niin selvästi että vois ite vaikka laulaa mukana |O

ainiin tänäänhän myös poksuu 35+0
 

Yhteistyössä