*Keskenmenon jälkeen plussanneet elokuussa* (päivitykset yksityisviestillä)

Huisi:IHANA, onneksi olkoon taas ja ihanaa jatkoa! :heart:

tillukas:Jee ja onnea sinnekin :) En osaa kommentoida liikejuttuun kun tästä Sintistä olen vasta ihan nyt alkanut varmuudella tuntemaan liikettä. Esikoisesta tunsi jo paljon aiemmin vaikka istukka nytkin takana. Ja mielestäni voit antaa mennä vaan, olet jo ylittänyt ne kriittisimmät viikot. Mä en ole voinut enää moneen viikkoon salata raskautta vaikka kumpu pieni onkin, mutta yleensä ei ole kumpua lainkaan :D Ja voihan se olla, että vaikka koittaisit asiaa peitellä myös sekin voi herättää mietintää... ;)

Toive81 ja Sintti 16+0 (POKS!!!) :heart:

PS.Sain tänään vihdoin varattua rakenneultran ja se on 4 viikon päästä, iiiks! :wave:

Repa no juu meillä on kanssa noita tilanteita ollut että lapset kohtelee kaltoin mun mahaa (yleensä vahingossa), viimeksi tänään kun kerroin 3v:lle että äidillä on vauva mahassa niin muutaman tunnin päästä päätti hän lyödä läpsäistä mahaani joitakin kertoja vähä väliä :whistle: . Oikeesti suutuin kauheesti ja nyt harmittaa että tuli kerrottua hänelle kun hän ei ymmärrä tekojensa seurauksia. Mitä lie ajatellut. Oikeesti hän odottaa vauvaa kovasti. Silti tuo käytös harmitti niin että oon pillittänyt koko illan.

Huisi,ihanaa arjen alkua pikkuisen kanssa :heart:

Tillukas.,Jes!!! Mahtavia uutisia...nyt annat mahan näkyä ja oot raskaana koko sydämestä :heart:

Jääris,Meillä kans ipana ilmottaa et haluu potkia pikkuveljeä ja rupee takomaan mahaa...vaikkei varmaan tajuu koko konseptia kyllä :/ Milläs sit panet kuriin |O

Tillukas ONNEA! Siis ihan mahtavaa, että kaikki on hyvin :) Mä täällä kanssa tirautin pienen kyyneleen sun uutisten takia, ja sitten Huisin kuva ja tekstit oli heti perään, niin johan täällä huuhdeltiin kyynelkanavia ihan urakalla :D Niiskniisk.

Huisi Paljon onnea koko perheelle söpöläisestä :heart:

Tillukas Onnea. Nauti nyt vaan odotuksesta.Saahan se onni näkyä jo koko maailmalle :D

Me ollaan oltu reissussa koko kesä.Niin on jäänyt kirjoittelu vähemmälle.Ja ehkä myös siksi kun kaikki on tällä kertaa mennyt hienosti.Ainakin tähän asti.Ei ole ollut alun pelkäämisen ja yökköolon jälkeen mitään valittamista.Vielä ei ole edes supistellut oikeestaan yhtään, ei närästänyt tai mitään muitakaan särkyjä ilmaantunut.Onneksi.

Ainut et tänään oli sokerirasitus ja eka arvo oli ok.Kaksi seuraavaa meni arvojen yli :ashamed: Nyt en sitten oikein edes tiedä mitä suuhun saa laittaa.Ja maitoo ei kuulemma saa enää lipittää litraa yhdelläruokailulla :kieh: Kättärille tulee kutsu jossain välissä.En vaan siitäkään tiedä et kuin nopeasti he sinne pyytävät.
Neuvolassa oli verenpainekkin jo hiukan noussut.Ja sanoivat et vähintään kahden viikon välein laittavat sinne tästälähtien ajan.

Meillä lapset eivät hirveesti ole mun mahaa kohtaan osoittaneet kiinnostusta.Vanhin oli jo hiukan huolissaan et pääseekö äiti jouluostoksille.Nuorimaiselta odotettavissa ehkä hiukan mustasukkaisuutta(ja se kans huitas mun mahaa kun kuuli et sielläon vauva mut lopetti sen onneksi heti).Keskimmäinen lomalla kertoi miehen tädille et meidän perheessä on neljä lasta.Yksi on vaan vielä äidin masussa :heart:
Kovasti odotellaan jo lasketun ajan lähestymistä.Tuntuu et siihen on toisaalta vielä hirmuisen kauan ennen kuin vauva on kotona.
Toisaalta jos mietin synnytystä niin tuntuu et siihen on enää tosi vähän aikaa...Alkaa jo pieni paniikki iskeä sitä ajatellessa.

Sintsu ja vauva 28+1 (kai)

Anteeksi meen suoraan omaan napaan ku ei muuhun pysty nyt keskittyy.. :snotty:
Kävin tänään ultrassa ja aivan mahtavia uutisia 1 elävä sikiö, 15mm vastasi viikoja 7+6, menkkojen mukaan 7+4 :D Ja toisen sydän äänet, aih niitä ois voinu kuunnella vaikka koko päivän =) Tää on aivan pilvilinnoissa nyt.. :heart:

Katjahei ja pieni 7+4

Ihania uutisia katjahei! Onnea!

Kävin moikkaamassa kuumepuolella. Nyt ymmärrän, miksi tänne on niin hissusti ollut tulijoita; ei ole pahemmin plussia tullut tytöille :( Koitetaan nyt kaikki puhkua siihen suuntaan oikein kovasti, että siellä alkaisi ihan pyörre käymään tänne päin!

tillukas: Nonni, nyt sitten lujaa nauttimaan pienestä, hienoja uutisia :flower:

Samoin katjahei on saanut onnen aihetta rutkasti, ihanaa :heart: Nyt en muista, oletko jo listalla, jos et vielä niin laita yksäriä mulle, niin korjaan asian mahdollisimman pian!

ON: Eka liitoskipu bongattu maanantaina, samoin selkää on vähän alkanut juilia. Neuvolassa sanoivatkin, että apuvälinekeskuksesta vaan lainaamaan tukivyötä, kun työssä oon paljon jaloillani. Kyllähän tuo mahareppu alkaa melkosen kokonen jo olla, ja mm. pomo (miespuolinen vieläpä ) ilmotti tänään, että poikamaha se on. Kieltämättä se on aika saman oloinen, kuin esikoispoikaa odottaessa, saapa sitten nähdä..

Nyt pitää syyä jotain, jos sais Putin liikkeelle, kun tänään ei ole vielä kauheesti meteliä pitänyt itsestään..

BM ja Putti poksuu 19+0

Huisi Ihana tyttö :heart:

Onnea Tillukkaalle ja katjaheille hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Täytyy tulla poksumaan la:n kunniaksi..huh! Nyt taas liikutaan ahkerasti, ja kovasti eilen selkää jomotteli ja pientä supistelua oli..mutta ei sen kummenpaa. Eli yhä toivotaan niitä supistuksia, jotka ei hiipuisi. Toivottavasti vähitellen tää munkin kroppa tajuaisi mikä on tässäkin jutussa ideana, eikä vain ennakoisi. :kieh:

zanz 40+0

Hei vaan taas. Taustalla olen pyörinyt ja lukenut teidän juttuja. :) Onpas sitä käynyt laiskaksi, kun ei ole jaksanut sisään kirjautua.

Moni on käynyt np-ultrassa. Onnea kaikille siellä käyneille ja ihanaa, että olette kaikki saaneet hyviä uutisia. :flower:
Kätsy, minäkin ostin äitiysfarkut ennen np-ultraa. Oli kanssa pakko, sillä normifarkut puristi niin paljon. Pian turvotus alkoi taas helpottaa ja ei tarvinnut äitiysvaatteita käyttää. Vasta pari viikkoa sitten täytyi äitiysfarkut taas kiskoa jalkaan, kun omat farkut aiheutti liikaa mahakipua. Ja karvankasvu on pantu täälläkin merkille. Vatsaan on ainakin tullut lisää karvoja ja kulmakarvoja saa olla tiuhempaan nyppimässä.

Onnea omakääryle plussauksesta ja tervetuloa. :flower: Kuten myös zella83. :)Onnea matkaan tähän raskauteen, jotta kaikki menisi hyvin.

Hui Repa noita sun paineita miten alhaiset. Itsellä jo noin 100:n yläpaine sai olon huteraksi, niin en voi edes kuvitella miten pysyt pystyssä.

Toive, ihana tuo uusinkin masukuva mikä löytyy sun profiilista. :heart: Näkyy hyvin selvästi, kun olet muuten noin hoikka.

Onnea huisi pienokaisen johdosta koko perheelle! :flower:

Pinon hiljaisuudesta, niin onhan tämä välillä hiljainen, mutta liikakin teksti on pahasta. Tämä tyttö ei ole uskaltanut avata omaa tammikuun pinoaan hetkeen, sillä siellä olisi taas niin paljon luettavaa. :ashamed: Ja jos ne menee nyt lukemaan, niin itse kommentoidessa joudun ne kuitenkin lukemaan uudestaan, jos ei ole tarpeeksi aikaa kommentoida heti samalla kertaa. Ja minä ainakin haluan kuulla zanz myös loppuraskauden juttuja, vaikken näin ensikertalaisena osaa niihin mitään kommentoidakaan. :) Kävin lunttaamassa listasta, että sinnekin esikoista odotetaan.

Sintsulle pahoittelut sokerirasituksessa "kiinni jäämisestä". En ole ihan perillä, mutta tarkoittaako se tiukkaa diabetesruokavaliota vai riittääkö pelkkä ruokavalion siistiminen? Jääköhän sitä itsekin kiinni, jos siihen tässä joutuu.

Onnea katjahei hienoista varhaisultra-kuulumisista. :flower: Muistan hyvin, miten sitä itsekin oli onnensa kukkuloilla. :) Muista nyt nauttia raskaudesta noiden hyvien uutisten voimalla mahdollisimman pitkään.

Seuraavaksi onkin pitkästi OMAA NAPAA, mistäs sitä aloittaisi.
Neuvolassa kävin viikko sitten maanantaina, silloin oli 18+0. Neuvolatäti oli kesäsijainen. Kaveri oli kovasti piilossa sydänääniä kuunnellessa ja ei suostunut paikallaan pysymään. Kohtu oli navan kohdalla menossa ja painoa oli tullut 300 grammaa viikossa. Terkka sanoi sen olevan ok, mutta kyllä se itsestä tuntuu aika paljolta. :ashamed: Mitähän sitä painaa lopussa, jos nyt on jo nousu tuota luokkaa.
Isovanhemmat tietävät nyt raskaudesta. Asia paljastui hieman mutkien kautta, kun ajatuksena oli, että kerrottaisiin vasta rakenneultran jälkeen. Sekä äiti että anoppi olivat molemmat pistäneet mahan kasvun merkille jo kesälomareissulla, mutta eivät sanoneet mitään, kerran emme itse ottaneet asiaa esille. Kerroin samalla keskenmenosta ja itku taisi tulla kertoessa. Laitetaan herkkyys raskauden piikkiin. :)
Vihdoinkin tunnen liikkeitä! :) Viime sunnuntaina näin ekan kerran potkun mahan päälle. Parin päivän sisällä sitä oppi tunnistamaan, että mitkä ovat niitä liikkeitä. Olen tuntenut vastaavaa möyryämistä jo useamman viikon, mutta olen luullut, että siellä on vain erityisen paljon ilmaa kiertämässä. :LOL: Jälkiviisas on hyvä olla. Mieskin näki potkut eilen illalla. :heart: Tämä meni vähän nurinkurin, sillä olisin luullut että ensin liikkeet tuntuisi ja sitten vasta näkyisi. Minä opin asian vähän väärinpäin. :) Nyt tuntuu että liikkeitä on jatkuvasti, tätäkin kirjoittaessa käy jatkuva möyryäminen.
Ai niin ja mies sanoo sikiötä Pojuksi/pojaksi. Noh, onhan siinä 50 %:n mahdollisuus, että osuu oikeaan. :) Se ehkä selviää ensi viikon rakenneultrassa.

Tuittu- ja pikkuinen 19+4

Tuittu,300g ei tosiaan oo mitään tossa kohtaa,pitäähän sitä painoo tullakkin kun vauva kasvaa =) tääläpäin pidetään "rajana" 500g viikko,et on normi nousu ja voin kertoo et esikoisesta ylitin kerran jos toisenkin ton rajan ja aina oli vähintään toi puoli kiloo :ashamed: Mut sit ihan loppu metreillä se paino alkokin junnaamaan paikoillaan ja se kuulemma on ihan yleistä =) Ja kaikesta painonkeräyksestä huolimati kiloja tuli 16 ja oman painon sain takas 2kk sisään synnytyksestä. Et elä murehi siitä :D Ja onnittelut liikkeistä :flower: :heart:

Itellä ei erikoisia....elämä on tosiaan alkanut palaamaan ruumiiseeni ja oon taas ruvennu saamaan aikaseksikin jotain...nyt on vaan ihan poikki kun tuli touhuttua koko päivä ja poikakin meni tavallista aikasemmin nukkumaan,et saa nähä onko huomenna aikanen herätys :|

Repa ja säynävä 13+6

Hei vaan kaikille :) Ei mulla oikein mitään oikeaa asiaa ole, piti vaan nopeasti tulla kertomaan, että huomasin tänään etten ole viikkoon kytännyt maanisesti joka vessareissulla valkovuodon värisävyä ja mahdollista verenvuotoa. Se on ihan vaan unohtunut! Hassua, jotenkin oletin että jatkaisin sitä hamaan tulevaisuuteen asti :)

Kätsy: :D

Tuittu-:Kiitoksia :heart: On niin hassua olla nyt sen kokoinen mitä olin esikoisesta rv20+ jälkeen vasta :) Mutta ihanaa kyllä, että masu kasvaa ja näkyy. Ja ihanaa kun siellä näkyy potkut jo läpi, se on ihanaa kun pieni kohottelee masun pintaa :heart: Ja painosi nousee ihanan maltilla joten nou hätä :) Mulla otti esikoisesta loppukirin rv30+ ja lopussa seisahtui paikoilleen. Kaiken kaikkiaan 14kg tuli yhteensä ja kaikki tippui (kiitos imetyksen ja sen ettei vauva meinannut antaa mun ehtiä syömään;) ) 2 viikossa pois ja vielä siitäkin alas.

ON:Tuli muuten masukuvista mieleen, että olipa häröä kun selailin tota kuvapinoa ja törmäsin siellä mun esikoismasuun 14+0 :D Tai siis ei ollut mitään masua kun vertasin nyt 14+0 otettuun :D Ero oli kyllä valtava! Ihanaista viikonloppua!

Toive81 ja Sintti 16+2

Sanokaapas missä asennossa vauvanne on ollut viimeisimmässä ultrassa tai jossain muussa vastaavassa tutkimuksessa?. Mulla 4d ultrassa vauva oli perätilassa ja rupesin mietimään eilen illalla/yöllä et jääkö se nyt sitten perätilavauvaksi ? Läääkäri ultrassa totesi useaan otteeseen että vauva pitää nyrkkejä naaman edessä kuten perätilalapsille on tyypillistä. Silloin en tajunnut kysyä mut nyt rupes mietityttämään että miten niin perätilalapsi että kääntyykö ollenkaan toisin päin kun tuollainen "leiman sai otsaansa"?! Kaikkea sitä murehtiikin . Nyt siis rv 24+2.

Tuittu Voi tuo 300g/vko kuulostaa niin vähältä. Mulla on ollut semmosta 800g/vko...No nyt loppuaikoina se on tasoittunut ja junnannut paikoillaan, välillä tullut alaspäin, välillä noussut ja välillä pysynyt samana. Eli samoin kuin Repalla. Mutta kaikkiaan sellaiset 17 kg ja ekasta neuvolan punnituksesta 15 kg. Kiva kiva. Mulle ei kyllä missään vaiheessa oo tosta mitään sanottu, ja myös sen oon huomannut, ettei syömiset siihen oikein mitenkään oo vaikuttanut.

Kätsy Mulla toi kyttääminen on palannut... :D Emmä tiiä mitä mä kyttään, kai jotain merkkiä synnytyksestä tj..:ashamed:

jääräpää Kyllähän se kerkeää vielä moneen kertaan itsensä kääntämään. Ja meillä ainakin oli nyrkit naaman edessä vaikka ihan oikein päin olikin.

zanz 40+1

Meille on tullu flunssa kotiin :kieh: Kiertäny kohta kaikilla ja on mulla nyt.Ärsyttävää ku nenää kutittaa ja ihme puuskutus olo.Mieskin lähtee huomenna reissuun ja palaa vasta viikonpäästä.Närästääkin ja kiukuttaakin ja mitä vielä |O

Tänään tuli vielä herkuteltuu omppupullilla :ashamed: Ja sitte on siitäkin paha mieli ku en oikein edes tiedä kuin sitä ny pitäis syödä...Mut ehkä se selviää sitten aikanaan.

jääräpää Eikös siellä masussa ole vielä tilaa pyöriä.Älä vielä huolestu.Meidän vauva ainakin vielä mahtuu heittää kuperkeikkaa.Ainakin siitä päätellen ku monottaa minne sattuu.Millon tonne alas niin et tuntuu et tulee pissat housuun ja suraavaksi muksautukset tuntuukin navan yläpuolella.

Tuittu Mulla paino on kans noussu melkein ton 500g/viikko paitsi viimmeksi melkein 700g/viikko :snotty:

Sintsu ja öhkö 28+4

Onnea hirmuisesti kaikille jotka ovat saaneet ihania uutisia =)

Täällä kerrottiin perjantaina anopille ja isälle että vaavi olisi tulossa. Hyvin ottivat asian vastaan, onneksi :)
Nyt täällä jännäillään tiistain nt-ultraa.. Huuuuiiiiiiii :$

Sasuma ja taapero 12+0 POKS :heart: :heart:

Sintsulle paranemisia :hug:

Sasumalle tsemppiä tiistaiseen ultraan :flower:

Mulla huomenissa lääkärineuvola...punnittin itteni äiteellä ja onhan sitä painoo taas tullu...en kyl tajuu miks nousee noin kiivaaseen tahtiin :| Saan varmaa jotain sanomista :ashamed:

Repa ja säynävä 14+1

Yhteistyössä