Vauvatoiveinen, rakenneultra oli mullekin tosi jännä paikka molemmissa raskauksissa. Mä jännitän sun kanssa viikon päästä. Mulla on silloin synnytystapa-arvio
Ariel, kiitos tsempeistä
alkuraskaudessa vannoin, että kärsin kaikki oireet, kivut ja säryt, kunhan kaikki vaan menee hyvin. Niinpä yritän ajatella positiivisesti, vaikka joskus yön pimeinä tunteina tulee itku väsymyksestä ja kivusta. Mutta palkinto on kaiken sen arvoinen, jos kaikki menee hyvin
ja äitiyspakkaus tosiaan tuli viime viikolla
taisi tulla jo seuraavana päivänä siitä, kun olin soittanut matkahuoltoon. Tämän vuoden malli tuli
sen halusinkin, kun mun siskolla ja serkulla on molemmilla viime vuoden malli ja etenkin siskon kanssa liikutaan paljon yhdessä. Tykkäsin kyllä kovasti, mutta aika isoa vaatetta. Tuntui, ettei vastasyntyneelle ollut kyllä mitään (vaatetta siis). Mutta nopeastihan ne vauvat kasvaa
CVAD, sulla on tosi rankka kokemus taustalla. Onneksi saat tässä raskaudessa apua ja ylimääräisiä kontrolleja. Kontrollit rauhoittaa mieltä kummasti ja keskusteluapu on aivan mahtava juttu silloin, kun siitä vaan saa jotain irti. Toivottavasti pystyt edes vähän nauttimaan raskaudestasi ja luottamaan siihen, että saatte vauvan syliin saakka
Tapaamista jos olisi ehdotettu vaikka 10 viikkoa sitten, olisin voinut ajatukselle lämmetäkin
nyt en matkusta lähikauppaa pidemmälle, kun autossa istuminen aiheuttaa supistuksia. Viime viikonloppuna käytiin keskustassa, matkaa n. 8km ja kotimatkalla olin jo ihan varma, että synnytän siihen paikkaan, jos en kohta pääse sohvalle
no, en synnyttänyt. Mieheltä kyllä ehdin kysyä, että haittaako, jos lapsivedet menee uuden auton penkille
silloin vauva vielä painoi tosi ikävän tuntuisesti tuonne alas. Yksi syy, miksi uskon, että on vaihtanut asentoa, kun ei enää paina alas. Että jos tulette kaikki meille, niin treffataan vaan (jos en ole synnyttämässä!)
Viime yön nukuin kohtalaisen hyvin. Luksusta! Kissat herätti 22.45, koirat vaativat ulos 1.00 (yleensä eivät öisin kaipaile ulos, joten oli pakko päästää tarpeilleen). Vessaan en noussut enää yhden jälkeen, mutta kylkeä heräsin kääntämään pari kertaa. Nukahdin kuitenkin aina nopeasti uudelleen, joten tuntui, että nukuin tosi hyvin, vaikka aika katkonaistahan tuo taisi olla. Tänään aloitin myös nestemäisen raudan, kun 2 viikkoa sitten neuvolassa hb oli 107, vaikka olen popsinut obsidania viikkotolkulla. Sen verran googlettelin, että voisin ottaa kerran päivässä tuota nestemäistä rautaa ja vaikka yöllä obsidania. Olisi kiva saada hb reilusti ylemmäs ennen synnytystä. Seuraava neuvola mulla on vasta 2 viikon päästä, joten en taida päästä kontrolloimaan tuota hb:n nousua, ellei äitipoli halua laittaa labraan mittauttamaan. Tänään ruuaksi perunamuusia runsaalla pinaatilla maustettuna