**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI/KEVÄT 2014**

Huomenta!

Raskaustesti oli vahvasti positiivinen edelleenkin. Laskin tuossa, että arvon pitäisi olla laskennallisesti jo alle 100 ja sekin arvo taitaa antaa noihin liuskoihin vielä vahvan plussan. Jos siis tarkkuus on 25 ja mulla arvo on ainakin yli 50 vielä. Yöllä alavatsa oli kipeä ja aamulla tuli taas ruskeaa tuhrua ja kalvon riekaleita. Ei haise, joten ei kai ole tulehdusta... Pitkään tämä kyllä kestää. Tyhjennyksestä on siis nyt 2,5 viikkoa. Ei kai se auta kuin malttaa.
 
mymosa ja sarasofia ja muut jotka puhuivat tuosta ruokavalion vaikutuksesta raskautumiseen... Täällä kans vahvasti siihen uskova! Ollaan viikko sitten aloitettu miehen kanssa molemmat vähähiilihydraattinen ruokavalio ja oon ihan varma että kun tätä vain noudatetaan niin ei mee montaa kuukautta niin plussa pärähtää tikkuun. Mihinkö perustan tämän väitteeni? No, oltiin oltu jo likemmäs vuosi tjottaillen (ilman sen kummemmin siis kuumeilematta/yrittämättä mutta ehkäisyä ei käytetty) kun sitten aloitin vähähiilihydraattisen ruokavalion. Mieheni tuli mukaan n. kuukausi aloittamiseni jälkeen. Viidessä kuukaudessa mun paino oli tippunut -25 kg. Mies ei käynyt puntarissa koko aikana mutta silmin hänestä näki muutoksen. Ja kappas! Yllätyksekseni huomasin yhtäkkiä olevani raskaana ja ilman mitään sen kummempia hoitoja! Noh, tästä on nyt pikkasen yli vuosi. Tein viime vuonna positiivisen raskaustestin 5.3. kun kuukautiset oli jo 2 viikkoa myöhässä (en edes ajatellut että voisin olla raskaana, mutta apteekissa asioidessani heräteostin testin kun kuukautiset oli jo niin pahoin myöhässä). No sittemmin alkoi sitten ne suuret tragediat, joista moni täällä jo tietääkin, mutta kerron kuitenkin niistä taas... :( Kaikki oli raskaudessani hyvin ja olin onneni kukkuloilla. Np-ultra oli 12.4. ja siellä pieni vikkelä kaveri polskutteli. :) Kaksi päivää siitä mun äiti menehtyi ihan yllättäen josta sain sellaisenkin shokin että sen jälkeinen aika oli yhtä helvettiä. :'( Äidin hautajaiset oli 4.5. ja siitä seuraavana päivänä mulla alkoi keskenmeno. Ja sitten 6.5. varhain aamulla meidän pieni poika syntyi maailmaan (rv 15+6) ja menehtyi samantien. :'( Näiden kaikkien tapahtumien jälkeen kaikki purkautui marraskuussa mun henkiseen romahtamiseen. Olin yrittänyt porskuttaa niin kuin juna eteenpäin ja yhtenä aamuna en vain päässyt enää sängystä ylös. Itkin vain. No siitä alkoi 3 kuukauden sairasloma ja psykologilla/psykiatrilla/lääkärissä ramppaamiset. Diagnoosi keskivaikea masennus, monen asian summa; suremattomat surut, työpaineet jne... Painokin oli noussut 12 kg koska terveelliset ruokailutavat olivat todella kaukainen ajatus... :( No nyt olen kuukauden verran jo tehnyt 50% työviikkoa ja elämä on muutenkin muuttunut huomattavasti toiveikkaammaksi. :) Tuolloin marraskuussa mun ajatukset oli oikeasti sellaisia että mun elämä on kertakaikkiaan loppunut... Kaikki on menetetty. :( Se oli kyllä todella synkkää aikaa näin jälkikäteen muisteltuna... :( Mutta mä selvisin siitä! Mä sain elämän iloni takaisin ja suru on alkanut muuttaa muotoaan. Nyt tuntuu jo siltä että jos/kun raskaudun uudelleen niin se on sitten aivan uusi asia... Se ei ole ensimmäisen "korvike" vaan elämä jatkuu. :)

Huh, kun multa tulikin paljon tekstiä! Mutta tosiaan, liputan täysin tuohon vähähiilihydraattiseen ruokavalioon! Sillä onnistuin viimeksi, joten miksen onnistuisi uudelleenkin. :) Niin ja tuosta mun viime toukokuun keskenmenosta haluan vielä tarkentaa jos joku ei muista/tiedä, niin sikiössä ei ollut tosiaan mitään vikaa. Syy keskenmenoon oli kohtuun päässyt bakteeri. Luulen että se sen hetkinen shokkitila äidin menettämisestä heikenti mun vastustuskykyä ja näin pääsi käymään. Lääkärit sanoivat että kysymyksessä oli ainoastaan todella huono tuuri... :(
 
kathii mulla on aivan samat ajatukset. Ajatuskin siitä että näen kaksilapsisen perheen tai juuri se pahin, raskaana olevan äidin pienen lapsen kanssa, saa mut voimaan pahoin. Asiaa ei mitenkään helpota se että lähipiirin lapsiperheistä me ollaan ainoa yksilapsinen, "kummajainen". Ja se ainoa muu jossa oli yksi lapsi, odottavat toista. Oksettaa :/

mariah33 sun tarina on kyllä riipaiseva, itku tuli :hug:

Mä en voi kovin hyvin, koska tämä loppuu? Tunnistan itsessäni masennuksen oireita ja pelkään oikeasti että pää leviää käsiin. Romahdin täysin perjantaina, sitä ennen olin kyllä myös itkenyt paljon mutta olin yrittänyt myös tsempata itseäni ajattelemalla että tärppäsihän se viimeksikin, ja terve tyttö syntyi. Nyt vaan se ajatus jo kahdesta keskenmenosta (olkoonkin tuulimuna, mulle se oli vauva) tuntuu maailmanlopulta. Mussa on oltava jotain vikaa, itsesyytösten määrä on valtava. Kun plussasin, olin heti flunssassa. Vaikuttiko se? Tai se kun töissä nostin potilasta, mahaa vihlaisi kipeästi, vaikuttiko se? Tai se oireeton pissatulehdus mikä rutiinikokeissa löytyi, oliko se kauankin ja vaikuttiko se? Minkä h*lvetin takia näin piti käydä, taas?? Itkin tunteja, en voinut lähteä ovesta edes ulos hakemaan postia, kun pelkäsin että pihalla näen naapurin ja joudun juttelemaan niitä näitä. Tytär oli mummolassa yökylässä joten sain yksinäni hajoilla. Mies ei tajua ollenkaan, hän ei ymmärrä miten voi surra jotain mitä ei koskaan ollutkaan. Pelkään että mun pää ei kestäisi edes uutta raskautta, ei mulla ole varaa käydä ultrassa koko aikaa varmistamassa että koska se nyt kuolee :'( en kyllä myöskään kykene taas odottamaan np-ultraankaan saakka, kun siellä on kaksinkertaa tullut ne huonot uutiset.

Soitin neuvolaan peruakseni jo varatun seuraavan ajan ja pääsen nyt maanantaina onneksi terkan juttusille. Mulla ei ole ketään jolle näistä ajatuksista edes puhua, tosiaan miehen kanssa on nyt niin kylmät välit, mun yksikään ystävä ei ole koskaan saanut keskenmenoa joten ei ne ymmärrä. Yksikin sanoi tietävänsä miltä tuntuu, kun hänellä oli ollut verenvuotoa alkuraskaudessa, josta kuitenkin syntyi terve vauva. Eli miten voi tietää?! Tai se kaikista pahin kommentti, "ei se ollut elinkelpoinen" tai "ei se ollut edes vauva". Olipas. Mulle.
 
KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT



Sunnuntai 16.3.2014



Mariah33____34v____KM 5/13________________________KP 24/27-30
evaparadise___24v____KKM 6/13_____________________KP 20/30-48
Tuuuli+____21v____KM 9/13__________________________KP 16/29
Pinkula____24v____KM 10/13__________________________KP ?/?
Kataja82____KM 9/12,KM 4/13,KKM 7/13,KKM 11/13________KP ?/?
Sunflower86____27v____KM 5/13, KKM 12/13_____________KP ?/?
Nissukka______25v________KKM 1/14__________________KP ?/33
Ma&Mi________28v______KM 6/13___RK 1/14____________KP 33/30
vauvatoiveinen___37v_____KKM 2/14 (kaksoset)________KP ?/27-30
Toothie_______29v_______KM 12/13, KM 2/14__________KP 22/27-28



bilingualmama____24v____KM 7/13_____________________KP 35/26-27
Silvia Logo____________KKM 8/13______________________KP ?/28-30
Äitii88_______25v______KM 1/14_______________________KP 2/28
Hipsunhöpsy____35v___Varh.KM 7/12, 4/13, KKM 9/13_____KP 36/28-38
Tyydeli______40v______KM 1/14_______________________KP 32/28-30
Kathii_________23v______KM 3/14_____________________KP 13/?
Pauliinali______25v______KKM 2/14____________________KP 3/28



Alinna____35v____KM 7/01,TM 6/03,KKM 12/03,KM 9/07,KM 3/12,KM 4/13,KKM 9/13_______________________________________KP ?/?
väpä___35v______KKM 11/13__________________________KP ?/?
Nipsu74_________________TM 10/13___________________KP 43/28-30
kaneli-80_____33v________KKM 01/14__________________KP 40/28



mymosa_____________31v________KM 2/14___________KP ?/?



Tyydeli dpo 15




TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
_Kenguru_
Hanttuliini84
Minel83
Taru81
Esteri1
Markke
NtiKesäheinä
Minus
carolina30+
sapu
illushia
Tähtisilmä*
Miminda
VanillaLady
must.ikka89
Kalpeakuu
neitiina19
Mimmimiina
vauvatoiveilija
Zemar
Tuzzi
Elohiiri82




PLUSSANNEET 2012

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula(tupla-KM rv18+)
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


PLUSSANNEET 2013

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu
Elokuu: Fujin, Miwwi, PiipaKaa, Dorian, coffeeBreak
Syyskuu: Ollakovai...?, kukkurukuu, Niwhai, Joosukka
Lokakuu: Väpä08, bumbis, Minnah88, Sanna-M, sunflower86, Jetta, eltsu81, alien_1, Pölö-
Marraskuu: -pansku-, Syssy^^, kaarina80, Pippuri85*, pauliinak, Yemina, Madeia, Ambrosia85
Joulukuu: aada78, MiNalo, Viivi__, tyntti, Susan86, millamaria14, Rosuliina, Maikkki, verppu, eemiliah


PLUSSANNEET 2014

Tammikuu: KoiKoi, Emeli-, Kirppu.81, sydäntähti, *Stina
Helmikuu: Jetta, toive3<3, Toothie, Mäkimeirami, Ambrosia85, Riiviöiden äippä, sonts4
Maaliskuu: Maarii, Apatus, Emotar



Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/
KESÄ 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2266342-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2013-a/
SYKSY 2013 / TALVI 2014
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2293420-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-syksy-talvi-2013-2014-a/


Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2315779-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2013-2014-a/


Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
RK = raskauden keskeytys
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)


Päivityspyynnöt korostetusti kiitos!
(Kun kp:si paukkuvat yli 60 etkä ole hetkeen ilmoitellut itsestäsi, sinut siirretään taustailijoihin. Toki huikkaamalla pääsee aina takaisin listalle! :))

 
Tyydeli Miltäs testi näyttää?

sarasofia en voinut lisätä sua listalle kun oli epäselvää monettako lasta haaveilet vai peräti esikoista? Sori jos meni multa ohi..

Elohiirelle voimia tilanteen selvittelyyn, kroppa tekee välillä tepposia, sen oon oppinut tän keskenmenon jälkeen. Ei oo mukavaa kun hormoonit heittelee ja vuotaa millon mitäkin.. : /

Kaikille voimia muutenkin tasapuolisesti! Ekstrahalaus Riiviöiden äipälle mieti rauhassa haluatko tänne takaisin vai pidätkö taukoa. Koskaan ei kannata luovuttaa, ja onneksi sullakin jo olemassa olevat lapset antaa toivoa ja iloa päiviin. :hug:

Täällä tosiaan on yritys jotenkin jäissä, kierto on niin epäsäännöllinen ja ovulaation ajankohdasta, saati siitä tuleeko se edes ei ole tietoa. Mieli on maassa, enkä oikeastaan ole jaksanut ajatella koko yritystä. Ehkä hyvä näin, pieni tauko tekee varmasti hyvää. Ensi viikolla ajattelin mennä taas vyöhyketerapiaan, viimeksikin se rentoutti niin mukavasti. Uskon myöskin täysiä ruokavalion vaikutukseen, samoin kuin tuohon vyöhyketerapiaan, etenkin jos lapsettomuuteen yms. ei ole löydetty mitään vakavaa aiheuttajaa. Ehkä se onni vielä osuu joku päivä omalle kohdallenikin kun lopetan tämän heti nyt äkkiä- tahtomisen. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Kyllä se melkoisen vahvaa viivaa näytti, että kai minut saa siirtää plussanneisiin +. :)

Ja pitäkää kaikki peukkuja, ettei minun tarvii tulla maitojunalla takaisin tähän ketjuun... Ei teissä mitään vikaa ole, päin vastoin olette olleet suureksi tueksi!! Varmasti seurailen touhujanne vielä tovin, jos ei haittaa.

Ja teille kaikille muille, toivon voimia ja jaksamista! Ja plussatuulia nyt urakalla!! Tulkaahan perässä!! Jos minäkin vielä nelikymppisenä, niin kyllä tekin!!
 
Viimeksi muokattu:
evaparadise, toista toiveillaan... johonkin olin kirjoittavinani esikoisesta mutta olisihan sen voinut selvemminkin sanoa :D

Tyydelille onnittelut!! :)

Mariah33 voi miten rankka vuosi sinulla takana... :( Suru on varmasti ollut aivan valtava kun menetykset kohdanneet! :hug:

vauvatoiveinen, tuo arvo ilmeisesti tuskatuttavan hitaasti laskee... :/ Ajattelin itse huomenaamulla tuhlata yhden raskaustesteistäni että näyttäiskö jopa negatiivista. Viikko sitten perjantainahan se oli sen melkein 1300.


Minä hullu olen jo ilmeisesti kuvitellut itselleni oviksen oireita! Hirmuset halut ollu jo pari päivää ja tänään selkeesti enempi limoja. Limojen ilmestymisestä on yleensä menny se n. viikko ovikseen. Siitä se idea tuon raskaustestin tekemiseenkin. Pari päivää ennen ovista mulla on tullu hirveet paineentunteet alavatsalle kun kumartuu et jos sellanenki oire ilmaantuu niin testaan kyllä ovistestillä tilanteen (niitä jäi tasan 3 kpl kaappiin kun sitä tärppikierrossa huvikseni testailin). Tuntuis vaan niin hullulta että kroppa ois jo muka näin nopeasti toipunut keskenmenosta. No, huomenna saa varmaan jo vähän selkiyttä tilanteeseen sen raskaustestin avulla. Tuskin ovista tulossa jos on vielä hcg-arvot koholla.
 
Sen verran rankka putki ollut päällä, että ei juurikaan koneelle ole jaksanut tulla. Vapaapäivä siellä ja täällä, mutta ei kahta peräkkäin.

Meillä edelleen haaveillaan. Hemppa on elokuisen keskenmenon jälkeen nyt 115. Hitaasti nousee, mutta on onneksi noussut. Nyt ei ole ollut semmoisia kipuja, kun yleensä on ennen menkkoja. No ehkä nekin kohta alkaa.


Vähähiilarinen dietti alkaa täälläkin. Olen saanut elokuusta 20kg painoa :-(

Mutta nyt nukkumaan, että jaksan taas huomenna mennä töihin. 3 viikonloppua peräkkäin on aika rankkaa.
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Onnea plussanneille ja pahoittelut tänne joutuneille.

Täällä tätä samaa, ei ovista ei menkkoja.. Kuinkahan kauan tässä joutuu vielä oottaa.. Pakostakin nousee ajatus, että se vanha toimimaton kroppa on palannut.
 
Hirmuisesti onnea plussanneille! :)

Mullakin vain sellainen odottelufiilis menossa. Ei kunnon ovistuntemuksia, halut ovat kyllä sen mukaiset, että olisi ovis tuloillaan, mutta mahassa ei tuntemuksia siihen suuntaan. Toisaalta mä en enää luota omaan kroppaani pätkääkään. En varmaan kertonut, että keskenmennyt raskaus sai alkunsa varmoista päivistä eli ovis oli ihan muulloin, kuin minun mahatuntemukset antoi ymmärtää. Jännä juttu on kuitenkin se, että vaikka ei raskautta yritetty niin se oli mulle erittäin tärkeä ja nyt päätettiin aloittaa yritys nytheti km jälkeen vaikka aluksi oltiin ennen varmojen päivien plussaa ajateltu aloittaa yritys tämän vuoden kesäkuussa. Makuuhuoneen puolella ollaan ainakin oltu aktiivisia ja ollaan kyllä menkkoihin/plussaan asti, joten siitä ei kyllä raskautuminen tässä kierrossa voi olla kiinni :)
 
Mulla taisi ovis tosiaan mennä jo! Nännit on todella kipeät, joten nyt tää taitaa olla tätä alle kaks viikkoo ennen kun menkat alkaa. Positiivista on että kierto ei nyt veny niin pitkäksi, olisko vyöhyketerapialla voinut olla osuutta asiaan.. Mulla siis nyt monessa kierrossa nännit kipeäytyneet oviksen jälkeen ja pysyvät arkoina aina sinne menkkoihin saakka.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :wave:
 
mymosa
Kirjottelin tuonne hätähousuihin näistä mietteistä.. Kun koko alakroppa on ihan yhtä juilintaa.. alamahaan sattuu, ilmeisesti muniksiin nippailee (lantioluista viiltää häpykummun suuntaan), limaa/klönttejä kananmunamaista ja rusehtavaa.
Sitten seksin aikana olen märkä ku mikä ja turvonnut, sekä tuntuu yhdynnän aikana, että tuolla sisällä ois joku ottamassa vastaan mitä ei todellakaan aina ole. Eli oisko kohdun suu auki ja alhaalla?

4vkoa jo lopullisesta tyhjentymisestä..
 
Voisin liittyä seuraan... Täällä haaveillaan esikoisesta ja välillä tuntuu, että haaveeksi jääkin. Toki monella on useampiakin keskenmenoja kuin mulla, mutta mulla on ikää piirua vaille 36 vuotta, niin biologisen kellon kanssahan tässä kilpaa juostaan.

Taustoista sen verran, että yritys aloitettiin viime heinäkuussa ja syyskuussa jo pärähti plussa testiin. Alkuraskaudessa oli kovasti kipuja, sitten tuli pahoinvointi ja viikolla 10 alkoi verenvuoto. Monen päivän vuotamisen jälkeen km tuli sitten kuitenkin rv 11+6 (11/2013). Jälkivuoto loppui nopeasti ja itsenäisyyspäivän kieppeillä oli jo ekat menkat. Vuoden vaihteessa menkat oli myöhässä ja testi näytti plussaa. Harmittavasti muutama tunti testaamisen jälkeen alkoi vuoto. Seuraavassa kierrossa sama juttu eli testit antoi melko vahvaakin viivaa, mutta menkat alkoi kuitenkin. Vielä muutama päivä menkkojen jälkeenkin tuli plussaa testiin, mutta kyytiläistä ei kuitenkaan lopulta ollut. Näiden pettymysten jälkeen saatiin taas helmikuussa plussa testiin. Mulla huolta herätti myöhäisillä dpo:lla näkymään alkanut viiva, joka ei vahvistunut tasavahvaksi kontrolliviivan kanssa. Digi kuitenkin näytti positiivista, mutta sain kaksi kertaa peräkkäin raskaana 1-2, mitä pidin kans huolestuttavana. Yritettiin ajatella, että olisi hyvä juttu tämä hcg:n maltillinen nousu. Pari kertaa tuli veriviiruja, mutta vuoto ei alkanut. Oltiin tietenkin huolissamme ja tein kolmannen digin. Se antoi raskaana 2-3, joten hcg oli kuitenkin noussut, mutta tulos olisi voinut olla myös 3+. Päätettiin miehen kanssa, ettei murehdita ennakkoon, vaan luotetaan kaiken olevan hyvin. Varasin kuitenkin ajan varhaisultraan. Kohtalon ivaa parhaimmillaan oli sitten se, että tästä samana tai seuraavana päivän alkoi rusehtava vuoto. Sitä tuli kaksi päivää ja kolmantena alkoi tulla punaista verta. Seuraavana päivänä alkoi tulla riekaleita ja km käytiin varmistamassa naisten tautien polilla. Viikkoja oli tuolloin 5+3. Ja tämä siis tapahtui 10.3. ja keskenmenojen väliksi tuli päivää vaille 4 kk.

Sain polilla puhuttua meidät jo jonkin sortin lapsettomuustutkimuksiin eli jotain perusverikokeita otettiin jo heti silloin. Tehdään molemmille kromosomitutkimuksia (mosaikismi jne) ja sitten multa katsotaan kilppariarvot, toksoplasma, listerioosi ja monta muuta. Jotain kokeita on vielä sitten, mitä voidaan tehdä, jos/kun se kolmas km tulee. Hormonaalista vikaa ei uskota olevan, kun kierto on säännölllinen ja selvästi ovuloin. Gyne meinasi, että voi olla vain huonoa tuuria, mutta mulla on ollut jo ekan keskenmenon jälkeen tunne, että vika on minussa. Saa nähdä. Nyt odotellaan tuloksia verikokeista ja tätiä käymään. Neuvottiin odottamaan yhdet kuukautiset ennen uutta yritystä, jotta hcg ehtisi laskea tarpeeksi alas. Siinä tuskin kauan menee, kun arvo oli vain 42 heti keskenmenon jälkeen mitattaessa. Ei nyt tietoisesti yritetä uutta raskautta ennen tädin vierailua, mutta ei kyllä käytetä mitään ehkäisyäkään. Milloin lie se tätikin nyt sitten tulee... Ahdistaa, kun aikaa menee hukkaan.
 
Tyydeli testasin heti seuraavana aamuna :snotty: ja samanlainen haalea plussa ilmestyi testiajan jälkeen. Onneks rauhoituin kun mies uhkas ottaa pankkikortin pois etten kaikkia säästöjäni testeihin tuhlaa :D
Eli ens perjantain 7 viikkoa kaavinnasta... vaikka luulin tunteneeni oviksen viikko sitten... Eli hätähousu täällä moi :D Jospas loppuviikosta uskaltais....

Mariah33 ihan kamalaa :'( niin surullinen tarina että tekis mieli halia :hug:

Oodikas voimia, toivon että sinullekin se lopullinen plussa tulis :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Tänään 10 mIU raskaustesti antoi hyyyvin hailakan haamulaisen, eli uskon et kohta ollaan jo ihan kuivilla raskaushormoonista. Oli haaleampi tulos kuin silloin dpo12 kun tein ekan positiivisen testin. Olen nyt todella iloinen :)

Oodikas, hurjat kokemukset sulla takana... :hug:

Tuzzi isot halit, tiedän täysin tuon tunteen kun ei ole ketään kelle puhua ja ne kelle yrittää puhua niin ei ymmärrä :( Miehelle olen itse saanut jonkin verran puhuttua ja itkettyä, ja se helpotti jo paljon heti siinä keskenmenon jälkeen. Mutta yhdelle ystävälleni ehdin kertomaan raskaudesta juuri ennen sitä kamalaaa varhaisultraa. Niin oli sitten pakko kertoa keskenmenosta. Tähän saakka olen aina ajatellut että jos keskenmeno tulee niin on hyvä että edes joku ystävä tietää raskaudesta ennen sitä niin voi sitten tukea jos jotain kamalaa tapahtuu. Paskat, riippuu varmasti ystävästä, mutta tuokin ystävä kenelle kerroin asiasta ehdotti samana päivänä kun olin ottanut tyhjennyslääkkeet että lähdetään ylös, ulos ja radalle niin vähän piristyt?!?! Minä itkenyt silmät päästäni ja nyt pitäis laittaa tanssikengät jalkaan ja lähtee ulos?
Päätin että jos joskus vielä raskaaksi tulen niin kerron vasta synnytettyäni että joo-o, meille syntyi terve vauva. Koska mitään tukea ei kuitenkaan vastoinkäymisissä saa (näköjään).

Mutta kuten sanoin, riippuu varmasti ystävistä, minä vaan olen pitänyt tuota omaa ystävääni läheisimpänä ja siksi häneen turvauduin. Ei sitä pysty käsittämään kuinka rankkaa se keskenmeno on, ennenkuin itse sen kokee, en minäkään ennen tajunnut että se oikeasti NÄIN rankkaa on. Oppinut olen tämän kokemuksen myötä niin paljon, ikinä ei saa vähätellä tai väheksyä toisen kokemaa, ei ikinä!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussanneille ja paljon tarrasukkia matkaan! Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin.

Tervetuloa uudet ja voimia tämän läpikäymiseen. Ei ole helppoa.

Ystävistä olette puhuneet. Mulla on niin upeita ystäviä, että saan monelta suunnalta tukea ja ymmärtävät kyllä miltä tuntuu. Osalla ollut itsellä varhainen keskenmeno ja yhdellä raskauksissa vuotoja ja pelkoja aiheuttaneita tilanteita. Hyvin tsemppaavat ja ymmärtävät, että en jaksa vielä kaikkea. Ovat mittaamattoman arvokkaita. Mies tukee myös ihanasti ja totta kai suree itsekin.

ONNEKSI meillä kaikilla on tämä tukiverkosto täällä, vaikka se ei tietenkään korvaa ystäviä livenä.

(.) Mulla on kohdussa painetta, supistuksia ja eilinen niukka vuoto haisi, mutta ei ehkä ihan sille mille sen kohtutulehduksessa pitäisi. Epäilen jotain sekaflooraa nyt. Verikokeisiin mentävä tässä piakkoin ja iltapäivällä selviää, että pitääkö lähteä polille asti. Kohtu on ollut ultrassa tyhjä, joten kaavintaa ei kai enää olisi luvassa, mutta antibiootteja kylläkin... Söisin kuurin mielelläni vaikka turhaan...
 
Tervetuloa joukkoon vauvatoiveinen, sarasofia, Oodikas ja tuzzi ja voimia menetykseen <3 Toivottavasti tosiaan kaikki ollaan jossakin 2015 odottavien ryhmässä loppuun asti! ;)
Onnea plussista Emotar ja Tyydeli!!

Riiviöiden äippä, voi ei! Sitä vaan odottaa seuraavaa tärppäystä ja pelkää lisää pettymyksiä, mutta toivottavasti into palaa kun nyt vähän pitää taukoa ajatuksesta! :heart:

Mariah33, se on kyllä kumma miksi kaikki tulee aina kerralla ja sitä pitäisi vain yrittää pysyä arjessa kiinni! Kovasti voimia ja ihana että jaksat olla taas positiivisin mielin mukana :hug:

Kiva kuulla blogeista! Jotenkin kun ystävien kirjoituksia ja omiin aiheisiin liittyviä blogeja on löytynyt niin niiden uusia kuulimisia on alkanut odottaa viikottain kun jotakin tv sarjan viikottaista jaksoa :popcorn: :D

Tuosta km jälkeen uudelleen aloittamisesta itselle lääkkeellisessä tyhjennyksessä neuvottiin odottamaan yksi kierto, mutta kun menin vielä kaavintaan ja siinä tarkistivat kohdun, niin lupasivat yrittää heti uudestaan kun vuoto on loppunut. Itse jotenkin uskon että kroppa toimii kyllä vasta sitten kun on valmis uuteen raskauteen. Ekassa spontaanissa km vuoto kesti 18pv ja kolmannesta kierrosta uudelleen raskaaksi ja tässä keskeytyksessä vuoto kesti 2pv kaavinnan jälkeen. Ovis on tuntunut vasta kaavinnan jälkeen ja ekan kerran ovis tuntui 9pv kaavinnasta ennen ensimmäisiä menkkoja jotka tuli 22 päivää kaavinnan jälkeen. Tuo ovis on tullut nyt joka kuukausi 13 pv ennen seuraavien menkkojen alkua.

kathii, päivän piristys tuo "jos olet valmis olemaan kuukauden ilman seksiä niin sitten pidetään taukoa" ;D Tuo haikeus iskee itselle aina bussissa kun siellä ei voi tehdä muuta kun katsella ulos ikkunasta ja miettiä, mutta kun on hetken asiaa murehtinut niin huomaa kaikki lähellä olevat positiiviset asiat paljon helpommin ja niitä osaa arvostaa enemmän!

Täällä ei sen kummemmin uutta. Mulle voi päivittää kp2 / 33 ja siirtää tosiaan tuota kierron pituuttakin kun keskeytyksen jälkeen onkin ollut ainakin tuon 33päivää kierto.
 
Viimeksi muokattu:
KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT



Tiistai 18.3.2014



Mariah33____34v____KM 5/13________________________KP 26/27-30
evaparadise___24v____KKM 6/13_____________________KP 22/30-48
Tuuuli+____21v____KM 9/13__________________________KP 18/29
Pinkula____24v____KM 10/13__________________________KP ?/?
Kataja82____KM 9/12,KM 4/13,KKM 7/13,KKM 11/13________KP ?/?
Sunflower86____27v____KM 5/13, KKM 12/13_____________KP ?/?
Nissukka______25v________KKM 1/14__________________KP ?/33
Ma&Mi________28v______KM 6/13___RK 1/14____________KP 2/33
vauvatoiveinen___37v_____KKM 2/14 (kaksoset)________KP ?/27-30
Toothie_______29v_______KM 12/13, KM 2/14__________KP 24/27-28



bilingualmama____24v____KM 7/13_____________________KP 37/26-27
Silvia Logo____________KKM 8/13______________________KP ?/28-30
Äitii88_______25v______KM 1/14_______________________KP 4/28
Hipsunhöpsy____35v___Varh.KM 7/12, 4/13, KKM 9/13_____KP 38/28-38
Kathii_________23v______KM 3/14_____________________KP 15/?
Pauliinali______25v______KKM 2/14____________________KP 5/28
Sarasofia______25v______KKM 2/14____________________KP 15/?



Alinna____35v____KM 7/01,TM 6/03,KKM 12/03,KM 9/07,KM 3/12,KM 4/13,KKM 9/13_______________________________________KP ?/?
väpä___35v______KKM 11/13__________________________KP ?/?
Nipsu74_________________TM 10/13___________________KP 45/28-30
kaneli-80_____33v________KKM 01/14__________________KP 42/28



mymosa_____________31v________KM 2/14___________KP ?/?







TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
_Kenguru_
Hanttuliini84
Minel83
Taru81
Esteri1
Markke
NtiKesäheinä
Minus
carolina30+
sapu
illushia
Tähtisilmä*
Miminda
VanillaLady
must.ikka89
Kalpeakuu
neitiina19
Mimmimiina
vauvatoiveilija
Zemar
Tuzzi
Elohiiri82
Oodikas




PLUSSANNEET 2012

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula(tupla-KM rv18+)
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


PLUSSANNEET 2013

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu
Elokuu: Fujin, Miwwi, PiipaKaa, Dorian, coffeeBreak
Syyskuu: Ollakovai...?, kukkurukuu, Niwhai, Joosukka
Lokakuu: Väpä08, bumbis, Minnah88, Sanna-M, sunflower86, Jetta, eltsu81, alien_1, Pölö-
Marraskuu: -pansku-, Syssy^^, kaarina80, Pippuri85*, pauliinak, Yemina, Madeia, Ambrosia85
Joulukuu: aada78, MiNalo, Viivi__, tyntti, Susan86, millamaria14, Rosuliina, Maikkki, verppu, eemiliah


PLUSSANNEET 2014

Tammikuu: KoiKoi, Emeli-, Kirppu.81, sydäntähti, *Stina
Helmikuu: Jetta, toive3<3, Toothie, Mäkimeirami, Ambrosia85, Riiviöiden äippä, sonts4
Maaliskuu: Maarii, Apatus, Emotar, Tyydeli



Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/
KESÄ 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2266342-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2013-a/
SYKSY 2013 / TALVI 2014
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2293420-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-syksy-talvi-2013-2014-a/


Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2315779-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2013-2014-a/


Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
RK = raskauden keskeytys
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)


Päivityspyynnöt korostetusti kiitos!
(Kun kp:si paukkuvat yli 60 etkä ole hetkeen ilmoitellut itsestäsi, sinut siirretään taustailijoihin. Toki huikkaamalla pääsee aina takaisin listalle! :))

 
Oodikas tervetuloa tänne toipumaan keskenmenosta ja kuumeilemaan uutta raskautta. Lisäilin sut nyt vasta tuonne taustajoukkoihin, pääset toki listalle heti kun laitat vähän infoo eli ikä, millon keskenmenot tapantuneet ja missä kiertopäivissä mennään. =)

Ystävistä mulla tiesi aika moni, samoin työkaverit, koska raskaus oli jo "pidemmällä" ja pahoinvointia yms oli vaikea peitellä. Kukaan ei keskenmenoa vähätellyt (omaa siskoani lukuunottamatta) mutta harva myöskään osoitti pahoitteluja, aika vaiettu aihe tuntui olevan ja monelle kertoessa ja asiaa puhuessa koin heidän vaivautuvan. Onneksi oli myös niitä harvoja kenelle pystyin puhumaan ja jotka tukivat ja olivat huolissaan kuinka jaksan. Ekstrakiitosta ansaitsi äitini joka oli ihan älyttömänä tukena koko ajan (ja on edelleen). :heart:

Voi että kun onkin parempi mieli kun tietää että ovulaatio on ohi ja kierto pysyy järkevän mittaisena! Ei tarvitse jatkuvasti stressata miten pitkäksi kierto venyy ja pääsempähän ajoissa sinne verikokeisiinkin (ne kun pitää ottaa kiertopäivinä 3-5). Kyllä tää tästä vaikka välillä olo niin toivoton onkin! =)
 
Sarasofia kiitos kauniista sanoista. Vaikken sua tunne niin lämmitti mieltä, uskomattoman paljon.

Mulla on maailman ihanin äitiysneuvolan terkka. Kävin eilen juttelemassa ja se helpotti mieltä kovin. Saan seuraavassa mahdollisessa raskaudessa varhaisultran kunnan piikkiin, jotta ainakin tuulimunan voi sulkea pois aiemmin kuin 12. viikolla. Sekin helpotti. Ehkä uskallan suunnata katsetta jo tulevaankin. Nukkuminen on todella surkeaa, herään vähän väliä ja pyörin. Tuosta terkka olikin aika huolissaan ja kehoitti ottamaan työterveyteen yhteyttä jos jatkuu pitkään. Tänään kuitenkin kokeilemaan töihinmenoa, katsotaan palautuisiko ne unetkin siitä sitten. Mutta olipa ensimmäinen ihminen joka antoi mulle luvan surra ja itkeä menetystä ja kirosi mun kanssa maailman epäreiluutta.

Kuuluuko vielä näin viikon verran tyhjennyksestä kohdun kipuilla? Mulla tuntuu painetta rasituksessa kohdunsuulla/emättimessä ja päivittäin otan 2-3 Ibumaxia, kun rasituksesta tulee vatsaan särkyä ja öisin on vielä supistellut. Yleensä verta tulee sitten reilummin, kun muutoin enää tiputtelee. Huoh, jos jatkuu ja esim töissä on paha olla niin tarvii soitella sitten polille... Itse tyhjennys ja cytotecien saanti oli mulla täysin kivuton.
 
Alkaahan sitä valoa näkymään tähänkin risukasaan! Lääkkeellisestä tyhjennyksestä JO 8 PITKÄÄ VIIKKOA ja edelleen vuotaa, ainoat tarkastukset mitä on tehty on hcg:n mittaus ja tulehdus arvot mitkä kaikki ollu normaalit ja toivotettu hyvät jatkot. Eilen marssin taas ärripurrina terveyskeskukseen ja sieltä lähete naistentautien polille, ja mitä sieltä löytyykään ISTUKAN KAPPALE! Perjantaina tähystykseen ja saadaan toivottavasti loppu tälle keskenmenolle. Lääkärit oli aivan ihania ja kovasti ihmettelivät miten tästä on tähän asti selvitty ilman kohtutulehdusta, nyt 10pv antibiootti kuuri varmuudeksi =) Yrittämisestä sanoi että heti saadan aloittaa, kuukautiset varmaankin alkaa hyvin pian tuon perjantaisen tähystyksen jälkeen.
 
mymosa
Oho elohiiri! Hyvä että marssit lääkäriin. Edelleen ihmettelen miksi kaikkialla ei ole kontrolliultraa.

MIKS kaikilla muilla alkaa menkat nopeesti.. Missä vaiheessa lähen vinkumana terot ja clomit.. huoh..
 
elohiiri, ohhoh mikä tilanne sulla! Onneksi pidit puolesi ja kävit tk:ssa!

Ystävistä, mulla keskenmeno tuli niin aikaisessa vaiheessa, että en ollut ehtinyt raskaudestakaan puhumaan. Yhdelle ystävälle ajattelin asiasta kyllä nyt jälkikäteen puhua, mutta en ole häntä nyt nähnyt kahdenkesken, niin en ole oikein voinut ajatuksiakaan vaihtaa. Muut ystävät ovat vielä lapsettomia ja huitelevat baareissa ja maailmalla, heistä en vain usko olevan tukea tällaisessa asiassa niin en ole vaivaantunut kertomaan. Mies on ollut mun paras tuki. Vanhemmillekin meinaan asiasta kertoa vasta, kun olen uudestaan raskaana niin että kaikki on np-ultrassa hyvin. Kerron ilouutisen sivussa tästä kokemuksesta. Mun suvussa ei ole kellään ollut keskenmenoa niin luulen äitini ja muiden vähättelevän tätä tai sitten ylireagoivan.

Tosiaan 15. päivä menossa keskenmenosta. Maha on herännyt henkiin, mutta mitään vahvoja ovistuntemuksia ei ole ollut. Mahassa välillä ihan oudosti tärisee, ihan kuin elohiiri munasarjoissa :D Ei ole koskaan ennen ollut tällaista. Mutta kovasti toivon, ettei kierto nyt veny mihinkään hulluihin lukemiin. Olisi kiva kuitenkin, ettei tarvi tuhottoman kauaa odotella joko uutta plussaa tai niitä menkkoja.
 

Yhteistyössä