**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI/KEVÄT 2014**

Hei,

Mahtuuko mukaan uusi keskenmenon kokenut?

Hiukan taustaa. Esikoisen yritys aloitettiin elokuussa 2012. Plussasin tammikuussa 2014 vihdoin ja viimein ja pienen piti syntyä lokakuussa. Kaikki oli hyvin varhaisultrassa, yksi pieni siellä näkyi ja vahva syke. Varasin toisen varhaisultran vaistojeni varassa ja 8+2 kohdalla tuli ne huonot uutiset. Pieniä olikin kaksi samassa ruskuaispussissa ja kumpikin oli kuollut pian tuon ensimmäisen ultran jälkeen eli noin 6+5 tai 7+1... Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin 27.2. osastolla. Jälkivuotoa on ollut tyyliin jojoillen eli välillä ei vuoda mitään, välillä tuhruttaa. Kaksi päivää on ollut enemmän taas kipuja ja kalvon riekaleita tulee ulos. Pahoinvoinnin ja kipujen takia kävin viime torstaina polilla ja kaikki oli heidän mielestään kunnossa. Hcg oli vielä yli 2000, mutta kaksosten kanssa ei kai ihme... Itketty on paljon, vaikka järki sanookin, että kyseessä oli se riskialttein raskaus. Pelottaa aloittaa uusi yritys. Eka plussa tapahtui taukokierrolla ja clomeja söin syksyllä 2013 kolmesti. Nyt ajateltiin odotella ne yhdet menkat ja kokeilla ensin luomuna. Päästään takaisin lapsettomuuspolille, vaikka siellä ehdittiinkin käydä vain suunnittelukäynnillä... Jos ei luomuna ala parissa kierrossa, otetaan letrot sitten avuksi...

Ikää on jo 37 vuotta ja tuntuu siltä, että aika loppuu kesken. Elämäni ei vain ole mennyt sellaista latua, että lapsi olisi ollut aiemmin mahdollinen ja se tietenkin nyt harmittaa. Kuumeillut olen jo yli 10 vuotta, mutta tähän aikaan on mahtunut yksi ehtoopuolella ollut avoliitto ja ero, 5 vuotta sinkkuna miestä etsien ja sitten se iso onni ihanan miehen muodossa ja avioituminen. Yritys aloitettiin vuoden seurustelun jälkeen ja ikää oli jo silloin lähes 36 vuotta.

Menkkoja ei siis ole vielä alkanut, mutta tämä ketju vaikuttaa nyt kodilta kaiken tämän surun jälkeen. Jos siis mukaan mahtuu niin, vauvatoiveinen, 37 v, kkm 02/14 ja identtiset kaksoset oli, kierrosta tietoa vain, että 27-30 päivää normaalisti... Esikoista toivotaan.
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei vauvatoiveinen! Halauksia :hug: Taidettiin olla samassa lokakuisten pinossa.. Tervetuloa joukkoon!

evaparadise, yritä ajatella noita uutisia kuitenkin positiivisesti! Varmasti pelottaa ajatuskin hoidoista, mutta niistä saattaa olla teille suurikin ilo ja apu. Toivotaan, että tärppäisi nyt ennen hoitojen alkua ihan luomuna!

Mulla oli eilen lääkäri. Kohtu oli pienentynyt ihan normaaliin kokoon ja kaikki näytti olevan kunnossa. Hcg- arvokin oli enää 3,8! :) Viikossa tippunut siis ihan hurjasti, koska viikko sitten sunnuntaina sain vielä raskaustestiin tumman viivan. Vuotokin on oikeastaan loppunut, eilen tuli vain vähäistä ruskeaa tuhrua ja tänään ei enää sitäkään! :) Lääkäri oli vain ihan hanurista. Kysyin yrityksen aloitusta niin hän mulle sanoi, että ei ole ihan varma, mutta muistelee, että joku gynekologi on kahvipöydässä joskus suositellut 5 kuukauden taukoa aina keskenmenon jälkeen!! Sanoin lääkärille, että olen kuullut hieman erilaista tietoa, että välttämättä ei tarvitsisi pitää taukoa ollenkaan tai sitten se yksi kierto. Siihen hän sitten totesi, että saatat olla oikeassa.. Että justiinsa näin. Kyseessä oli siis terveyskeskus lääkäri. Mies haluaisi pitää ekoihin menkkoihin asti yritystaukoa, mutta mä taas en, joten en tiedä mitä tehdään.. Mä miehelle ystävällisesti ilmoitin, että hänen ehdotuksensa sopii, mutta mä en halua käyttää ehkäisyä, joten sitten ollaan tekemättä yhtään mitään ennen kuin ekat menkat tulee :) Jos hän oikeasti kestää kuukauden päivät ilman seksiä niin menkööt sitten hänen ehdoillaan.

Ja mulle voi laittaa kp8/?
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa (ikävä kyllä) muillekkin uusille!
Tsemppihalit kaikille <3 mitään sanoja ei ole, ehkäpä aika ja uusi raskaus helpottaa. Vieläkin tuntuu päivittäin pahalta.

Vatsassa on tunne, että kuukautiset alkavat ihan näinä päivinä. Keskeytyksestä nyt tasan neljä viikkoa. Ehkäisyä ei olla käytetty ja aivan normaaliin tahtiin harrastettu seksiäkin jälkivuodon loputtua, joten pettymyshän se on taas edessä, vaikka toisaalta positiivistahan on jos kuukautiset näinkin säännöllisesti alkavat ja kroppa palautuu rankan jutun jälkeen. Kiertoni on ollut aina tasan sen keskimääräisen 28 päivää.

Jospa tämä tästä...
 
Kiitos tervetulotoivotuksista!

Kannattaa oikeasti odottaa ne ekat menkat, koska keskenmeno on todella rankka kokemus myös kropalle ja kohtu ei välttämättä ole valmis heti uuteen raskauteen. Ne ekat menkat puhdistaa vielä kohtua ja sen jälkeen on turvallisempaa. Jos heti alkaa uusi raskaus ja kohtu onkin vielä toipilas, niin saattaa tulla uusi keskenmeno ihan siitä syystä. Itse odottelen rauhassa yhden kierron ja kortsut otetaan käyttöön, kunhan tämä tuhruttelu loppuu.

Mulle tuli eilen ihan räikyvä plussa ovistestiin eli raskaushormonia on todella reippaasti vieläkin veressä. Ovista en edes vielä odottele... Veritesti on 1,5 viikon päästä. Kovasti toivon, että on nega...
 
mymosa
Kyllä meillekin neuvolan sekä synnärin gyne molemmat sanoivat, että antaa palaa vaan ;) Kontrollissa oli kohtu puhdas, ohut limakalvo, hcg 4 ja vuoto täysin loppunut.. joten sanoi, että asiat mallillaan uuteen yritykseen.
Eikä kyllä ole vielä menkkoja näkynytkään, tosin jos limakalvo ollut ohut niin tuskin se sieltä heti alkaa uutta vuotoa tekemään. Tässä on kuitenkin lopullisesta km reilusti 3vkoa.

on tänään kävin sitten tutkituttaa noi rinnat, kun löysin sen muhkuran ja ovat kipeet. Ei kuulema tuntunut mitenkään vaaralliselta ja th kävi vielä lääkäriltä asiaa kysymässä, km on niin vähän aikaa vielä, että odotellaan nyt rauhassa ja jos vielä muutaman viikon päästä tai menkkojen käynnistyttyä on niin uudelleen.
Mutta mulla tosiaan on muutenkin aika muhkuraiset rinnat.
 
Nyt en tiä miten päin olisin...kaavinnasta siis 5vk ja 4pv...ja tänään haamuviiva joka tuli kyllä myöhässä...voisiko? Uskaltaisiko toivoa? Kohtu oli pari viikkoa sitten tarkastuksessa tyhjä ja annettiin lupa yrittää. Voisinko näin pian olla taas raskaana, olo ainaki on sen mukainen. Outo etova olo vaivannut 5pv ja mies kysyi olenko testannu kun kuulemma "näytin raskaana olevalta" ...pelottaa ja jännittää. Peukut ja varpaat pystyyn nyt :)
 
Nissukka peukut pystyssä haamuviivan vahvistumisen puolesta!:D

mymosa, kuulostaa hyvältä, että ei tuntunut vaarallisilta ne kyhmyt. Toivottavasti nyt häviäisivät niin sultakin varmasti vähenenisi huoli! :)

Mäkin olen kuullut, että heti voi aloittaa yrityksen. Jos limakalvot eivät ole valmiit uudelle raskaudelle, niin erittäin harvoin se raskaus etenee kiinnittymiseen asti.

Mua jotenkin koko eilinen päivä vain masensi ja tuntuu jatkuvan tänäänkin. Mies ihmettelee miksi olen niin alakuloinen ja ruokahalu on ihan nollissa.. Jotenkin nyt yht äkkiä viikko perästä iski tämmöinen masennuksen kaltainen alakuloisuus. Yritän siirtää ajatukset muualle, mutta se on tajuttoman vaikeata. Illat kotona niin pitkään, kun tyttö on hereillä menee hyvin, koska en kerkeä ajattelemaan asioita, mutta työpäivä ja illat tytön nukkumaanmenon jälkeen on vaikeita. Kyllä tämä tästä varmaan ajan mittaan, viimeistään uuden raskauden myötä uskon piristyväni. Mies vain haluaa edelleen pitää nyt yhden kierron tauon ja se masentaa mua vielä enemmän :/ Päätettiin kuitenkin nyt tänä iltana antaa aikaa toisillemme ja jutellaan asioista, josko se sitten nostaisi vähän mun mielialaa! :)
 
mymosa
Kiitos teille tsemppauksesta, vähän huojenti oloa vaikka olenkin sellanen panikoija näissä asioissa :)

Täällä on aamuyöstä bongattu kananmunalimat ja juilimiset.. lisää ovistestejä tuli tänään joten katotaan saadaanko ovis kiinni.. miestä on jo asiasta varoitettu
 
Huomenta!

Taidan valitettavasti kuulua joukkoonne jos vaan mahtuu? Tipahdin tuolta syyskuisista ja täällä harmittavan monta tuttua nikkiä onkin.. Itselläni havaittiin maanantaina np-ultrassa tuulimuna, laskennallisesti viikkoja olisi ollut 11+3 joten kroppa huijasi itseään pari kuukautta. Vaisto mulla kyllä kertoi toisin ja olin alusta asti kovin skeptinen raskauden jatkumiselle, jotenkin sen vaan aavisti. Pahoinvointi ja turvotus oli ensimmäiset 5 viikkoa melkoista, se kun loppui seinään niin tuntui jo pahimmalle vaihtoehdolle. Multa tuli ihan alussa jopa maitoakin tisseistä joten sikäli tässä kroppa oli erittäin raskaana. Mitään vuotoa tai kipuja ei ollut ultraan mennessä.

Taustaa siis sen verran että historiaan mahtuu yksi km 4/2009, tämäkin havaittiin ekassa ultrassa rv10+5. Pieni verenvuoto oli kyllä jo alkanut pari päivää aiemmin. Tuolloin tyhjennyksen tein kotona, se epäonnistui ja tällä kertaa tyhjennys menikin osastolla maaten. Tosin yllättävän helposti ja kivuttomasti, särkylääkettä en ole tarvinut vielä ollenkaan. Vaikkakin ensimmäistä vuotoa saatiin yrittää 4 cytotec-antokertaa ja 15h. Yksi onnistunut raskaus tässä välissä, joka sai alkunsa toisesta kierrosta kunhan tuosta ekasta km:sta toivuin mutkien kautta, tyttö syntyi 5/2010. Nyt tämä raskaus sai alkunsa niinikään toisesta kierrosta joten aika onnellinen tässä saa kyllä olla. Enää vaan pelottaa uusi yritys, rahaa täytyy ainakin laittaa sivuun jotta pääsee yksityiselle ultraan, en pysty kyllä enää odottamaan kuukausia jotta vaan saan tiedon ettei siellä mitään olekaan. En tiedä miten pää pysyy koossa mahdollisen plussatestin jälkeen :/
Voisin näin aluksi olla taustalla, vielä kun on jälkivuodot meneillään ja ajatus uudelleen yrityksestä on siellä valovuosien päässä kun ei tiedä miten kierto edes alkaa ja ne yhdet menkatkin odoteltava. Jälkitarkastuksena mulla on raskaustestin teko viiden viikon päästä, joka toivottavasti on nega. Kohtu kyllä on ultrattu ja siellä ei ole raskausmateriaalia enää joten nyt vain vuodetaan limakalvot ohueksi.....

Anteeksi kovasti tämä omanapaisuus näin aluksi! Selasin ketjun yöllä läpi ja täytyy sanoa että vahvoja naisia olette! Tuo "plussanneet"-osio luo toivoa että tästä noustaan vielä eteenpäin vaikka nyt ei siltä tunnukaan. Viisi vuotta sitten kirjoittelin myös vastaavassa ketjussa ja se antoi uskomattoman paljon vertaistukea, lähipiirissä kun ei ole ketään vastaavaa kokenutta. Olen siis se tilastoihme jolla on paskasäkä käynyt...
 
Tuzzi tervetuloa joukkoon ja olen pahoillani sinun puolestasi! :/ Ei haittaa omanapailut, kirjoitat juuri niistä asioista, jotka susta itsestä tuntuu tärkeimmiltä, niin saat purettua niitä mieltä vaivaavia asioita. Mä olen ainakin kuuntelevana korvana, vaikka mitään fiksua en välttämättä aina osaakaan sanoa.

mymosa, plussa tuulia teille päin! :) Toivottavasti ovis tuli/tulee hyödynnettyä!

Illalla puhuttiin miehen kanssa, tai no ei pelkästään puhuttu ;) Mä kerroin mun tunteista ja siitä, miten vaikeata mun on odottaa uuden yrityksen alkua. Kerroin, että tämä odottelu masentaa ja pelkään todella, että uusi raskaus ei lähde niin kuin aikaisemmat (ekasta kierrosta). Mies sitten eilen itse oli lukenut jostain, että keho kyllä tietää sitten kun se on valmis uuteen raskauteen, joten turha tässä on odotella vain tavasta. Mulla kuitenkin maanantaina todettiin, että kaikki on tullut ulos ja hcg tippunut melkein kokonaan pois ja jäkivuoto loppunut. Jos nyt ei ala raskaus heti, niin hyväksyn sen, että mun kroppa haluaa levätä, mutta jos me ei edes yritettäisi niin jossittelisin sen kanssa olisinko voinut tulla raskaaksi. Ja me ei ennen kesää aloitella kunnon yritystä, ei siis ovistikkuja, ei seksi pakkoa yms. Me pidetään seksi vain nautintona ja jos se tuottaa uuden plussan niin se on sitten erittäin iloinen asia. Näin sai esikoinenkin heti alkunsa :) Multa tippui iso huoli pois, kun pääsen nyt kohdistamaan katseet tulevaan ja tulevaisuuden toivoihin! :D Tänään olisi sitten kp 10, mutta ovista varmaan joudutaan odottelemaan vielä jokunen viikko, koska mahassa ei ole mitään ovista edeltäviä tuntemuksia.

Tämä kierto on muuten ensimmäinen kierto, jonka aikana en imetä. Imetys vei osan mun haluista, saa nähdä tuleeko ne nyt takas, kun en enää imetä :)
 
KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT



Torstai 13.3.2014



Mariah33____34v____KM 5/13________________________KP 21/27-30
evaparadise___24v____KKM 6/13_____________________KP 17/30-48
Tuuuli+____21v____KM 9/13__________________________KP 13/29
Pinkula____24v____KM 10/13__________________________KP ?/?
Kataja82____KM 9/12,KM 4/13,KKM 7/13,KKM 11/13________KP ?/?
Sunflower86____27v____KM 5/13, KKM 12/13_____________KP ?/?
Nissukka______25v________KKM 1/14__________________KP ?/33
Ma&Mi________28v______KM 6/13___RK 1/14____________KP 30/30
vauvatoiveinen___37v_____KKM 2/14 (kaksoset)________KP ?/27-30



bilingualmama____24v____KM 7/13_____________________KP 32/26-27
Silvia Logo____________KKM 8/13______________________KP ?/28-30
Äitii88_______25v______KM 1/14_______________________KP 29/28
Hipsunhöpsy____35v___Varh.KM 7/12, 4/13, KKM 9/13_____KP 33/28-38
Tyydeli______40v______KM 1/14_______________________KP 29/28-30
Kathii_________23v______KM 3/14_____________________KP 10/?



Alinna____35v____KM 7/01,TM 6/03,KKM 12/03,KM 9/07,KM 3/12,KM 4/13,KKM 9/13_______________________________________KP ?/?
väpä___35v______KKM 11/13__________________________KP ?/?
Nipsu74_________________TM 10/13___________________KP 40/28-30
kaneli-80_____33v________KKM 01/14__________________KP 37/28
Elohiiri82______32v_______KKM 01/14__________________KP 15/26-28



mymosa_____________31v________KM 2/14___________KP ?/?



Emotar____KM 7/13, KKM 11/13___________________KP 28/28-32



Tyydeli dpo 12




TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
_Kenguru_
Hanttuliini84
Minel83
Taru81
Esteri1
Markke
NtiKesäheinä
Minus
carolina30+
sapu
illushia
Tähtisilmä*
Miminda
VanillaLady
must.ikka89
Kalpeakuu
neitiina19
Pauliinali
Mimmimiina
vauvatoiveilija
Zemar
Tuzzi




PLUSSANNEET 2012

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula(tupla-KM rv18+)
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


PLUSSANNEET 2013

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu
Elokuu: Fujin, Miwwi, PiipaKaa, Dorian, coffeeBreak
Syyskuu: Ollakovai...?, kukkurukuu, Niwhai, Joosukka
Lokakuu: Väpä08, bumbis, Minnah88, Sanna-M, sunflower86, Jetta, eltsu81, alien_1, Pölö-
Marraskuu: -pansku-, Syssy^^, kaarina80, Pippuri85*, pauliinak, Yemina, Madeia, Ambrosia85
Joulukuu: aada78, MiNalo, Viivi__, tyntti, Susan86, millamaria14, Rosuliina, Maikkki, verppu, eemiliah


PLUSSANNEET 2014

Tammikuu: KoiKoi, Emeli-, Kirppu.81, sydäntähti, *Stina
Helmikuu: Jetta, toive3<3, Toothie, Mäkimeirami, Ambrosia85, Riiviöiden äippä, sonts4
Maaliskuu: Maarii, Apatus



Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/
KESÄ 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2266342-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2013-a/
SYKSY 2013 / TALVI 2014
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2293420-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-syksy-talvi-2013-2014-a/


Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2315779-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2013-2014-a/


Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
RK = raskauden keskeytys
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)


Päivityspyynnöt korostetusti kiitos!
(Kun kp:si paukkuvat yli 60 etkä ole hetkeen ilmoitellut itsestäsi, sinut siirretään taustailijoihin. Toki huikkaamalla pääsee aina takaisin listalle! :))

 
Viimeksi muokattu:
Ensinnäkin haluan pahoitella kaikille laiskuuttani tämän palstan osalta mm. listan päivityksessä! Toivottavasti tiedot ovat nyt useamman päivän jälkeen oikein päivitetty. Uusille myös lämpimät tervetulotoivotukset ja kovasti voimia keskenmenon käsittelyssä. Toivotaan, että visiittinne täällä olisi mahdollisimman lyhyt. Toivotaan että tästä keväästä tulisi mahdollisimman plussarikas. Toivon myös itsekkäästi itselleni sitä ihmeplussaa, se pelastaisi tämän kevään niinkuin kävi myös vuosi sitten.

Oma mieli on siis ollut maassa, kevätmasennus on löytänyt tänne tänäkin vuonna. Siksi jopa tuon listan päivittely on tuntunut liikaa voimia ja viitseliäisyyttä vaativalta. En ole jaksanut muuta kuin tehdä töitä, loput ajasta olen vain nukkunut. Toivottavasti mieli tästä kohenee, jään nyt muutamaksi viikoksi sairaslomalle ja koitan olla täälläkin aktiivisempi kirjoittaja ja päivittelijä.
 
mymosa
Ovistestin viiva vahventunut, mutta ei plussaa, tosin mulla noi vahvenemiset ei merkkaa mitään sen suurempaa.. Mutta eipä haittais jos tulis vasta alkuviikosta, kun hyödyntää pystytään vasta huomenna ja sunnuntaina.. sitten tuleekin viikon taukoa.
 
Tervetuloa vauvatoiveinen ja tuzzi ja osanotto keskenmenoista :hug:.

Mymosa: itse laskin kp:t keskenmenon jälkeen vuodon alkupäivästä. Mulla mennyt spontaanisti ja ainakin viimeksi kierto oli noin 3-5 päivää pidempi kuin normaalisti. Hienoa myös, että rinnan muhkura ei vaikuta mitenkään vaaralliseta!

Nissukka: viivan vahvistumista. Täällä pidetään peukkuja ja varpaita ylhäällä :).

Kathii: mulle on ainakin annettu lupa kummallakin kerralla samantien yrittää uudelleen ja luotan siihen, että raskaus ei ala, jos kroppa ei siihen ole valmis. Tosin mulla on ollut vain spontaaneita varhaisia keskenmenoja ja kohtu kummallakin kerralla itsekseen tyhjentynyt hyvin, ohjeistus voi tietenkin olla toinen muussa tilanteessa.

Evaparadise: voimia uuteen tilanteeseen ja toivottavasti hoidot auttavat. Tai kaikkein eniten toivon, että pääsisit vielä nyt heti raskautumaan. Olet odottanut jo turhan pitkään. :hug:

Esikoisesta siis haaveilen. Laitan nyt vielä uudelleen tiedot eli
Toothie km 12/13, km 2/14, ikä 29 kp 19/27-28. Edellisen keskenmenon jälkeen kierto taisi olla 32. Mutta nyt ovulaatio saattoi olla sunnuntaina. Joten ehkä tulee vaan 29 päiväinen kierto. En ole tikuttanut, koska raskautuminen ei ole ainakaan tähän mennessä ollut mulle ongelma, vain se etteivät pysy matkassa, joten varma en tosiaankaan ovulaatiosta ole.
 
itsekkin nyt innostuin kirjoittelemaan aiheesta blogia terapoidakseni itseäni Haaveissa vainko oot mun

Viikonloppuna mulla pitäis alkaa menkat jos ne aikoo tulla edelliseen tapaan normaalisti, en tiedä kumpaa odottaa sitä että menkat alkaisivat ja saan tietää että kroppani on toipunut vaiko ettei niitä tulisi ja olisi mahdollisuus että olisin jo raskaana. Tosin jälkimmäiseen en usko mutta kovasti toivoisin ihmettä.
 
Huoh! Mietin palaanko tänne vai luovutanko.... Eli tuo mun plussa paljastui tänään kemialliseksi. Sain lähetteen hormoonilääkärille mutta ei tuo mies sinne suostu lähtemään :( kierto on nyt ihan sekaisin ja päivystyksen gyne ei teroja suostunu kirjottamaan. Toisaalta mietin että meniskö yksityiseltä nuo hakemaan mutta,mutta olis elo tai helmikuussa leikkaus edessä kun rautaa poistetaan reisiluusta. Ja eihän sitä edes tiedä miten edes lähtis uus raskaus käyntiin... Nyt kyllä sellainen luovuttaja fiilis päällä ettei tosikaan
 
:hug: kaikille. Voimia tarvitaan. Toivottavasti pian plussataan ja ihan loppuun asti päästään.

Kaksi viikkoa nyt lääkkeellisestä tyhjennyksestä ja tuhruttaa ja ruskeita kalvonpalasia tulee edelleen. Ultran mukaan kohtu oli jo viikko sitten tyhjä, mutta nuo pienet kalvonpalaset ei siinä näykään. Toivon vain, että kohta loppuu ja ei tule mitään tulehdusta. On tämä melkoista tunteiden vuoristorataa. Pääsääntöisesti voin jo hyvin, mutta välillä itku tulee ihan yllättäen. Toivottavasti saamme 2015 sen oman pienen nyytin...
 
Hei vaan kaikille, saisikohan täältä hieman vertaistukea ... =) Lokakuun pinossa kirjottelin tovin, ekassa ultrassa todettiin kkm. Osasin asiaa epäilläkin kovien vatsakipujen takia, mutta vuotoa ei ollut yhtään, joten olihan se silti iso shokki. Nyt jotenkuten toipumaan päin.

Sarasofia_______25_______KKM 2/14________KP 10/??

Lääkkeellinen tyhjennys siis takana, toteutettiin pitkän odotuksen jälkeen vasta 3.3. Tuona aamuna hcg-arvo 13000 (viikko takaperin arvo 18 000) ja perjantaina oli laskenut jo 1 300:een. Eli todennäköisesti kohtu tyhjentynyt hyvin. Mikä tuntuu oudolta koska tyhjennysvuoto oli hyvin vähäistä, 4 päivää vuoti kuin kuukautisissa ja sitten tuhrutti pari päivää ja kuudentena päivänä tuli hyytymiä ulos ja siihen loppui vuoto. Ja kivuitta selvisin koko hommasta.. Täälläpäin ei ultrata enää jälkeenpäin, katsotaan vielä hcg-arvo 1,5 viikon päästä. Kätilö veikkas et perjantaisen tuloksen mukaan on jo silloin nega. Tässä enää arvon mikä päivä uskaltais tehdä raskaustestin että sekin näyttäis negaa...

vauvatoiveinen, sinut minä muistankin lokakuiden pinosta, olen tosi pahoillani keskenmenostasi, ja varsinkin kun sinulla tuntuu tuo vuoto venyvän :/ Omat tunteet tuntuvan menevän myös samaa kaavaa, välillä on ihan ok olo, mutta kun näkee jonkun raskaanaolevan niin kyllä se kirpaisee ja kovasti! Eilen tuli itku kaupungilla tämän takia.


Riiviöiden äippä kovasti voimia :hug:

En tiedä miten muut ootte nuo kp:t kirjanneet, en koko ketjua ehdi juuri nyt lukemaan kun esikoinen juoksee jaloissa, mutta kirjoitin tuon sitten siitä tyhjennysvuodon alkamispäivästä. Olipas jotenkin ihanan huojentavaa saada joku numero siihen, kun tähän asti sitten olen vain ajatellut olevani tuuliajolla ilman numeroita :D

Niin ja sairaalassa suositeltiin tuota yksien kuukautisten odottamista, mutta ei ehkäistä nyt sit kuitenkaan. Mutta en siis mitään tikuttelujakaan harrasta joten virallisesti ei yritetä. Eli kathiin miestä kompaten, kyllä se keho sitten tietää kun on valmis :)
 
Sarasofia ja Kathii ikävää, että keskustelut jatkuu meillä täällä eikä lokakuisissa...

Minulla vuoto on ollut koko ajan niukkaa ja luulin jo, että loppui kokonaan viime viikolla. Alkoi tuhruttelu uudelleen parin päivän tauon jälkeen ja pikkuhousunsuojilla mennään... En tiedä voiko kiertopäiviä laskea siitä tyhjennyksestä ja en ole siksi laskenut. Toivon menkkoja... Mutta aikaisintaan parin viikon päästä, mutta tuskin sittenkään... Mulla kun oli kaksoset, niin taitaa mennä pitkään hormonin laskemisen kanssa. Tiedän, että kroppa ei anna uuden raskauden alkaa ennen kuin on valmis. En vain halua nähdä testissä plussaa, jos se tulee hipaisusta ja kiinnittyminen ei sitten onnistukaan... Testaan kuitenkin liian aikaisin ja ehdin sen nähdä ja sitten masentaa. Eihän se yksien menkkojen odottelukaan mitään takaa.

Minua kanssa satuttaa nähdä muita raskaana olevia nyt. Tulee heti se ajatus, miksi meille ei annettu mahdollisuutta. Ja onnistuuko uudelleen. Ollaanko ikuisesti kahden. Pelkään uutta keskenmenoa. Mietin, että voiko tulla kaksi kertaa samanlainen tuplaraskaus ja käydä taas samoin. Ajatusten yli pitäisi päästä.

Ensi viikolla on aika lääkärille ja katsotaan toivottavasti tätä insuliiniresistenssiä. Lapsettomuudesta ei tällä käynnillä puhuta, koska asia on meillä polin juttuja ja sinne kutsuttaneen sitten myöhemmin. Luomuillaan joka tapauksessa hetki.

Voimia jokaiseen päivään! Yritetään uskoa siihen, että se plussa vielä tulee ja vauva on sitten joskus sylissä.
 
vauvatoiveinen, ei niitä kiertopäiviä varmaan noin voikaan laskea tyhjennysvuodosta, mutta pysyypähän vähän kartalla milloin aikaisintaan voisi kuukautisia odotella. Oviksen kyllä tunnistanut tähän saakka ihan ilman tikuttelujakin että jos sellainen tässä matkan varrella on niin sen kyllä sitten tunnistan ja siitä on sitten helppo laskea milloin ne kuukautiset alkaisi. Jos taas en ovuloi niin sitten ei auta muuta kuin odotella.

Kerrotko vähän tuosta insuliiniresistenssistä, jos vain jaksat? Monesti tullut vastaan itsellekin kun on tuo pcos, mutta muuta en siitä tiedäkään?

Pientä ruokaremonttia olen tässä harrastanut tämän viikon, josko laittais hormonit hyrräämään :)
 

Yhteistyössä