**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI/KEVÄT 2014**

Mietin muuten, että tarviiko mun nyt testata enää kotitestillä negaa kun viikko sitten hcg verestä oli 3,8? Eihän enää pitäisi minkäänlaista haamulaistakaan tulla. Ajattelin vain, jos rupean sitten jokusen viikon päästä testailemaan uutta raskautta, että ei sitten tämä keskenmeno kummittele niissä testeissä.

Täti taas kolkuttelee mahaa. Alkoihan ne kivut ja eilen sängyssä nopeassa käännöksessä vihlasi mahaa oikein kunnolla :|

Mä alan jo uskomaan, että ei meille toista lasta taida tulla. Pahalla päällä olen taas ollut ja haastan riitaa kaikkien kanssa :(

mymosa mulla meni melkein kolme kuukautta ennen kuin menkat alkoi kkm:n lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen, ja tyhjennys vuotokin kesti yli kaksi viikkoa.. Lisäksi mulla ei kierto palautunut normaaliksi vaan tuli tiputtelu/välivuotoja.. Sitten sainkin primolutit kolmeksi kuukaudeksi että saatiin välivuodot loppumaan. Joten ei, et ole ainoa joka odottelee menkkoja ja kierrot tasaantumista keskenmenon jälkeen. Itselleni keskenmenon jälkeinen aika ja epävarmuus oli rankempaa kuin itse keskenmeno, jos kierto olisi palautunut pian normaalisti ja raskautta olisi voitu heti yrittää olisin toipunut paljon paremmin. Nyt tappelen edelleen pitkien kiertojen kanssa, lähes 10kk keskenmenon jälkeen..

mymosa
Mulla tyhjentyi onneks itekseen, mutta tosiaan vuodon loppumisesta on vasta 3vkoa.. Ärsyttää kun neuvolassakin kyselivät koskas ne menkat alkoi km jälkeen.. joo ei oo alkanut.

Tää on kyllä siitä rasittavaa kun on aiemminkin ollut ongelmia luomumenkkojen saamisessa niin epätieto, onko luomukierto tulossa vai eikö..

Tuzzi Mulla oli keskenmenon jälkeen enempi tai vähempi kipuja melkein 2 kk... etenkin rasitus pahensi niitä. Syytä niille ei sen kummempaa löytynyt.

Elohiiri82 Huh, hyvä että asia selvisi. Olen edelleen sitä mieltä että jokaisen naisen tässä maassa pitäisi saada kunnollinen tarkistus keskenmenon jälkeen. Km on muutenkin raskas juttu, sit vielä murehdit yksinäsi onko kohtu tyhjentynyt jnejnejne..

Tyydeli Onnea :heart:

mymosa samaa mietin että miten voikin olla noi eri käytännöt eri sairaaloissa. Meilläpäin on vain kontrolliverinäyte ja siitäkin lääkäri soittaa VAIN jos on jotain häikkää. Eli en varmaan saa ikinä tietää mitä se hcg-arvo on, ellei se oo tosi korkea. Ens tiistaina pitää käydä labrassa.

Elohiiri, voi kamala miten pitkään oot joutunut vuodosta kärsimään ja vasta nyt sitten tutkivat! ONNEKSI löytyi syy ja saat hoidon ja toivottavasti se kiertokin siitä heti käynnistyy :)

Tuzzi, kiva jos jotenkin lohduttaa :) Onneksi lyösin tämän ryhmän missä tasan tarkkaan kaikki tietävät miltä tuntuu :) Toivottavasti sulla rupeis olokin tuosta helpottumaan kun pääsit terkalle puhumaan ja alkais yöunetki maistumaan. Ja toi että sulle luvattiin sen varhaisultra kunnan puolesta niin varmasti vähän helpottaa ajatusta uudesta raskaudesta... =)

vauvatoiveinen Oletko päässyt näytille?

Mun "ovisoireet" katosivat sen siliän tien eli täysin kuviteltuja taisi olla ne :D Tuntuu niin kaukaiselta asialta joku ovis, jotenkin olen heittänyt hanskat tiskiin että tämä kroppa ei tule enää ikinä toimimaan niin päin että olisi mahdollista tulla raskaaksi. Halut on kyl kasvaneet kokoajan, sen huomaa väistämättäkin kun sen tammikuisen oviksen jälkeen kaikki petipuuhat olleet ihan evvk-osastoa...

Vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta halusin kysellä niiltä jotka sen puolesta liputtivat. Oletteko laskeneet päivässä syömänne hiilihydraattien määriä, kuinka paljon syötte? Olen nyt yrittänyt noin viikon ajan laskea niitä hiilihydraatteja ja n. 150 g menee päivässä. Syön aamuisin kaurapuuroa ja päivässä menee yksi kunnon ruisleipä. Muutoin hiilihydraatit tulee lähinnä kasviksista / hedelmistä / marjoista. Sokeria yritän välttää viimeiseen asti mutta tumma suklaa on mun suuri heikkous ja sitä on nyt menny ihan liikaa, siinä ei onneksi kamalasti sokeria ole mutta... :/ Jotenkin ajattelen kokoajan että odotan ne ekat kuukautiset ja sit vasta aloitan kunnolla tän ruokavalion, koska sittenhän se olisi virallista yrittämistä jos nyt jo aloittaisin orjallisesti noudattamaan vähähiilihydraattista? :D

mymosa
Joo treffit on miehen kanssa sovittu ;) Miten sattuikin, että työpari sairastui ja joutui lähtee tekemään aamuvuoron ja tulee illasta kotiin.. kun muuten ois ollut koko päivän pois..

En ole päässyt nyt näytille. 6.3. on ultrattu ja tyhjäksi todettu ja siksi eivät nyt millään meinaa ottaa minua polille, vaikka korkea lukema ja kipeitä supistuksia ollut nyt pari päivää. Tänään soittavat kyllä ja kysyvät tilanteen ja kertovat, jos lääkäri haluaa nähdä...

Minä kävin eilen lääkärissä tämän insuliiniresistenssin kanssa ja sain lähetteen ravitsemusterapeutille. Aion aloittaa sen raskausajan diabeetikon ruokavalion jo nyt ja olla siis varma, että uusi raskaus vielä alkaa...

TSEMPPIÄ jokaiselle!

Mymosalle kivoja puuhia :D

mymosa, ihan selkeä oviplussa :) Nyt vain tärppionnea sinne!

vauvatoiveinen, kun soittavat niin sanot, että sun maha on oikeasti kipeä! Kyllä sun nyt pitäisi päästä parempiin tutkimuksiin!

Pöhpöh, kyllä on keskikierto tylsää aikaa, kun ei ole tietoa onko ovis vai ei. Mahassa tuntuu ovistuntemuksia, mutta ovislimoja ei vielä näy. Tuntemukset on saattanut olla mulla viikkokin ennen ovista, joten ei ne vielä tarkoita mitään. En jotenkin yhtään tiedä tuntuuko ovis samalta ja tuleeko samanlaiset limat kuin ennen keskenmenoa. Keho tuntuu vielä hieman vieraalta enkä oikein osaa tai uskalla edes tulkita sitä.

mymosa
Olen samaa mieltä kuin Kathii, että liioitella kannattaa ja vaatia pääsyä. Ihmeellistä, että pienellä vaivalla saatais tuokin asia hoitoon, kun viitsittäs ottaa uudelleen kontrolloitavaksi.

Sitten kun päivittäjä kerkee niin mut voi lisätä piinailijoihin (olikos meillä sellanen kohta ees) DPO -1

Mietin muuten, että onkohan noilla gelee royaleilla osuutta nyt asiaan?? Niidenhän on sanottu parantavan ovismahdollisuuksia varsinkin kun on pco.. mene ja tiedä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT

Keskiviikko 19.3.2014

Mariah33____34v____KM 5/13________________________KP 27/27-30
evaparadise___24v____KKM 6/13_____________________KP 23/30-48
Tuuuli+____21v____KM 9/13__________________________KP 19/29
Pinkula____24v____KM 10/13__________________________KP ?/?
Kataja82____KM 9/12,KM 4/13,KKM 7/13,KKM 11/13________KP ?/?
Sunflower86____27v____KM 5/13, KKM 12/13_____________KP ?/?
Nissukka______25v________KKM 1/14__________________KP ?/33
Ma&Mi________28v______KM 6/13___RK 1/14____________KP 3/33
vauvatoiveinen___37v_____KKM 2/14 (kaksoset)________KP ?/27-30
Toothie_______29v_______KM 12/13, KM 2/14__________KP 25/27-28

bilingualmama____24v____KM 7/13_____________________KP 38/26-27
Silvia Logo____________KKM 8/13______________________KP ?/28-30
Äitii88_______25v______KM 1/14_______________________KP 5/28
Hipsunhöpsy____35v___Varh.KM 7/12, 4/13, KKM 9/13_____KP 39/28-38
Kathii_________23v______KM 3/14_____________________KP 16/?
Pauliinali______25v______KKM 2/14____________________KP 6/28
Sarasofia______25v______KKM 2/14____________________KP 16/?

Alinna____35v____KM 7/01,TM 6/03,KKM 12/03,KM 9/07,KM 3/12,KM 4/13,KKM 9/13_______________________________________KP ?/?
väpä___35v______KKM 11/13__________________________KP ?/?
Nipsu74_________________TM 10/13___________________KP 46/28-30
kaneli-80_____33v________KKM 01/14__________________KP 43/28

mymosa_____________31v________KM 2/14___________KP ?/?

mymosa dpo -1

TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
_Kenguru_
Hanttuliini84
Minel83
Taru81
Esteri1
Markke
NtiKesäheinä
Minus
carolina30+
sapu
illushia
Tähtisilmä*
Miminda
VanillaLady
must.ikka89
Kalpeakuu
neitiina19
Mimmimiina
vauvatoiveilija
Zemar
Tuzzi
Elohiiri82
Oodikas

PLUSSANNEET 2012

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula(tupla-KM rv18+)
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja

PLUSSANNEET 2013

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu
Elokuu: Fujin, Miwwi, PiipaKaa, Dorian, coffeeBreak
Syyskuu: Ollakovai...?, kukkurukuu, Niwhai, Joosukka
Lokakuu: Väpä08, bumbis, Minnah88, Sanna-M, sunflower86, Jetta, eltsu81, alien_1, Pölö-
Marraskuu: -pansku-, Syssy^^, kaarina80, Pippuri85*, pauliinak, Yemina, Madeia, Ambrosia85
Joulukuu: aada78, MiNalo, Viivi__, tyntti, Susan86, millamaria14, Rosuliina, Maikkki, verppu, eemiliah

PLUSSANNEET 2014

Tammikuu: KoiKoi, Emeli-, Kirppu.81, sydäntähti, *Stina
Helmikuu: Jetta, toive3<3, Toothie, Mäkimeirami, Ambrosia85, Riiviöiden äippä, sonts4
Maaliskuu: Maarii, Apatus, Emotar, Tyydeli

Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/
KESÄ 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2266342-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2013-a/
SYKSY 2013 / TALVI 2014
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2293420-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-syksy-talvi-2013-2014-a/

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2315779-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2013-2014-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
RK = raskauden keskeytys
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)

Päivityspyynnöt korostetusti kiitos!
(Kun kp:si paukkuvat yli 60 etkä ole hetkeen ilmoitellut itsestäsi, sinut siirretään taustailijoihin. Toki huikkaamalla pääsee aina takaisin listalle! :))

Lääkärin kanta oli ollut, että kontrolloidaan verestä arvo uudelleen viikon päästä ja jos ei ole vieläkään laskenut kunnolla, niin sitten katsotaan vielä kerran ultralla, että onko siellä jotain... Jos kivut muuttuu sietämättömiksi, niin sitten käskivät kävellä päivystykseen. Ei siis pääse helposti näytille. Tämän kätilön mielestä arvo oli korkea siihen nähden, että tyhjennyksestä on jo lähes kolme viikkoa... Kuitenkin kuulemma ihan vielä siellä viitearvojen ylärajoilla ja normaaliksi tulkittavissa. PÖH. Eipä tarvitse toivoa menkkoja ihan heti eikä siis uutta yritystäkään lähiviikkoihin...

Muistattehan, että ovistestit antaa räikyviä plussia, jos on raskaushormonia vielä kropassa. Kokeilin tuossa viikonloppuna ja ei meinannut riittää värit enää sinne kontrolliviivaan asti. Niin rajua plussaa en ole oikeasti koskaan saanut oviksesta :D

Tein tässä muutamana päivänä raskaustestejä haaleanhaalealla plussalla kun menkatkin olivat myöhässä, tänään ne tosin alkoivat, mysteeriksi jää olivatko haamut vielä raskausmateriaaleja (vaikka pari viikkoo sitten sain negan) vai alkavaa raskautta. Mulle voi siis päivittää 22v esikoista odotellaan, TM/KM 2/14, kp 1/22-32

Piti testata tänään kun on aamuyöstä ollut paha olo. Selkää vihloo välillä.
Todella todella haalea haamu oli testiviivan seurana. Se ei vielä tarkoita yhtään mitään. Viikonloppuna on määrä tädin tulla kylään.

Täällä eletään hämmennyksen ja suuttumuksen sekaista aikaa.. tänään riidan keskellä mies sai kakistettua että ei halua enää yrittää lasta, ei nyt eikä enää koskaan. On kuulemma jo kaua kerännyt voimia sanoakseen sen ääneen. Keskenmeno ja tämä pitkä yritys on ollut ilmeisesti liian raskasta, pelko uudesta raskaudesta on liian suuri. Musta tuntuu kun matto olis vedetty jalkojen alta, jokainen polikäynti, tutkimus ja pettymys turhaan. Toinen laittaa stopin juuri silloin kun lähete lapsettomuuspolille on saatu. Vielä jouluna se sanoi että on valmis yrittämään kaikkea, valanut muhun uskoa että kyllä me oma pieni saadaan. Nyt kaikki on kääntynyt päälaelleen enkä tiedä mitä tehdä tai ajatella. Kaiken kruunaisi se jos tässä kierrossa olisikin tärpännyt..

Yhteistyössä