Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI 2015

Täällä on vähän mieli maassa. Tänään olisi ollut eka ultra. Kävin siis varhaisultrassa 6+1 ja se jäikin viimeiseksi tapaamiseksi.

Muuten koen henkisesti olevan aika ok, mutta tämä päivä hieman yllätti. Olen katsonut kellosta, että tähän aikaan lähtisin kotoa, tähän aikaan olisin odotusaulassa ja tähän aikaan näkisin pikkuisen. Sitten kun käyn vielä lukemassa lokakuisten ketjua ja siellä on nyt ekat ultrat takana, niin ei se ainakaan mieltä paranna.

Noh, tämä päivä on jo voiton puolella. Tiesin kyllä ennakkoon, että tämä päivä tulee olemaan jollakin tapaa surkea. Seuraavaksi taitaa äitienpäivä tehdä tiukkaa. Pitää vaan yrittää ajatella, että näistäkin vahvistuu.
Ymmärrän hyvin sun tunteet :( mä käyn edelleen kans kurkkimassa lokakuisissa, vaikka nyt joulukuisissa olenkin. Mut kyllähän ne km silti mietityttää. Yritän vaan itse lohduttautua sillä, et onneksi meni aikasilla viikoilla kesken eikä myöhemmillä, et olis joutunut synnyttämään. En edes löydä sanoja sellasille kokemuksille, mitä jotkut joutuu kokemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Määkin olen siitä kiitollinen, että meni aikaisin kesken. Kauheetahan se olisi ollut mennä tänään ultraan ja todeta, että syke ei näy. Kaverilla kävi niin, oli kaikki mahdolliset oireet ja sitten ultrassa karu totuus tuli esiin.
 
Täällä myös masentaa...tuntuu että eikö tässä ole jo tarpeeksi koeteltu! sikiön synnytyksen jälkeen oma kroppa on ilmeisesti edelleen ihan sekaisin. Jälkitarkistus oli ja meni ja lääkäri meinas että kaikki näyttää hyvältä eikä esteitä raskautumiselle ole.. Mutta luteaalivaihe ollut vain 8 päivää nyt kaksi kiertoa!? Viime kierto oli 32pv ja tämä 26pv! Ei ikinä ole näin lyhyt ollut. Nyt tullut jo ajatus että voiko tässä enää edes raskautua... Keskenmenosta kohta 3kk ja edelleen vaikeaa puhua ystävän kanssa vauva asioista. Hänellä laskettu aika kesällä, kuten meilläkin piti olla. Aaagh. Taas päivä kun ajattelen että ois vaan helpointa heittää hanskat tiskiin.
 
Tulin lähettämään tsempit kaikille <3

Täällä kp20, ei mitään kummempaa. :) vähän sellainen olo et ois tärpännyt ku oikeaan aikaan talleteltu ja ahkeraan :D onko joku samassa tilanteessa? Mulla kiertoa siis jäljellä vielä 10pvää.. Joten vielä saa vain odotella! Ehkä ens viikonloppuna testaan mut nyt tosissani yritän jaksaa :D eli menkkojen pitäisi alkaa sitten 19.pvä..
 
Miulle tuli spontaani km just viidennen viikon jälkeen keskiviikkona. Illalla ennen nukahtamista kurkkua kuristi ja haukoin vain itkun seasta henkeä. Kun millään ei taas ole mitään väliä...
Meillä on ärhäkän endometrioosin takia luomuyrityksille rajattu aika. Leikkaava lääkäri antoi arvioksi n. puoli vuotta, sen jälkeen kutsuu suoraan IVF:t. Että ole tässä nyt sit rentona ja stressaamatta... Ovulaatiota kai pitäisi aloittaa etsimään nyt hetimiten.

Luin koko eilisen illan teidän kirjoituksianne ja tulin onnelliseksi siitä, että
1. Meillä nyt todistettavasti spontaani raskautuminen onnistuu
2. Jos kerran piti mennä kesken, onneksi meni heti alussa
3. Keskenmeno oli täydellinen ja nopea, eilen aamulla verestä otettu hcg oli enää 3,4.

Nyt jos saan, niin tulisin tänne teidän mukaan kuumeilemaan.

Meillä on siis yk2 ja nyt on kai kp 3/28.
 
Piitu85: tiedän tuskan kun vauvoja tulossa ympärille ja itseltä se onni on viety pois. Vauvamahat on niin pahoja että meinaa itsellä oksennus tulla jos itkua ei tule.

Piinamiina: pahoittelut keskenmenosta. Minäkin olen ollut täällä vasta muutaman päivän vaikka on kaksi keskenmenoa takana, mutta helpottaa huomattavasti kun lukee muiden kokemuksia, ei ole ainoa jolle näin on käynyt.

kaikille aurinkoista viikonloppua ja tsemppiä kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: MeaMinnis
Vauveli vanhalle nämä "merkkipäivät" on kyllä pyllystä:X3:. Mutta pakkohan ne tunteet ja ajatukset on käydä läpi, ei sille mitään voi. Mulla sattui vielä niin ironisesti että nt-ultrapäivä olisi ollut mun syntymäpäivä:(. Mulla muutenkin pukkaa ikäkriisiä joka huutaa että oot jo ihan liian vanha mihkään vauvajuttuihin(n). Pelkäsin vähän etukäteen tuota päivää, mutta olin käsitellyt tuota etukäteen jo niin paljon, että kun päivä tuli, se oli enää surun häivähdys.
Nyt täällä sitten mietiskellään että jos syksyllä ei olisi tullut keskenmenoa, laskettu aika olisi viikon päästä. Olen käynyt huhtikuisissa lukemassa ja siellä rupeaa tutut nimimerkit kanssa vauvoja saamaan. On tämä tämmöistä(n).
Kun ruvettiin tätä kolmatta yrittämään, päätin että laskettu aika pitää olla ennenkuin 39 tulee mittariin, tai sitten lopetetaan yrittäminen. EIpä sitä ajatellut että kaksi keskenmenoa mahtuu puoleen vuoteen:unsure:. No, onhan tässä mulla vielä muutama kuukausi aikaa.. en tiiä, ahistaa tää ikäjuttu:oops:.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Itsellä oli aikoinaan rajana, että kun 30 täytän ja jos ei lapsia ole niin pistetään adoptio prosessi käyntiin. Onneksi lapsettomuushoidoista oli apua ja esikoinen syntyi. Kuopus oli toivottu luomu:)

Nyt oma ikä 37....tik tak tik tak.........

Oma napa: tein raskaustestin sunnuntaina ja nega. Tänään kp 40 ja tein testin uudestaan: nega. Parina päivänä tullut valkkarin mukana veri viiruja ja eilen tuli isompi limaklöntti jossa verta......outoa! Menkat alkaneet yleensä hyvin selvästi kerta rykäyksellä. Yhdet normi menkat nyt olleet tammikuisen keskenmenon jälkeen.
 
Ikäkriisistä, täällä tuli 43 täyteen, oon jo niin vanha että tik tak tik tak ei enää heikontuneen kuulon vuoksi taida kuulua :ROFLMAO:

Oma napaa, kp26. Ovisplussa tikutettu kahtena aamuna peräkkäin, eli kp 13 ja 14. Vasta kp 15 iltana uskon tunteneeni munasolun irtoamisen. Nyt siis eka "oikea" kierto tuulimunan jälkeen menossa. Kierto yleensä tarkka 28pvää, nyt ehkä hieman pidempi tai sitten luteaali lyhyempi. Oloja on, pätee kyllä menkkoihinkin oikein hyvin. Helvetillinen pms ollut päällä jo useamman päivän. Värillinen ovistesti testattu tänään, blankkoa näytti oviksen jälkeen. Saapi nähdä..

Ihanaa vkonloppua kaikille ja hengessä olen mukana paljonkin vaikka kommentointi on aika nihkeää.
 
MeaMinnis: Kiitos lohduttavista sanoita. Tämä keskenmeno on taakka jota kannan lopunelämää, mutta sen kanssa oppii elämään. Pakkasin tänään laatikon pohjalle äitiyskortin ja ultrakuvat. Ehkä katselen niitä joskus mummona.

Maanantaina saan verikokeen tulokset. Jos hcg on alle 500, niin kaikki on ok. Terkka sanoi, että ne yhden menkat olisi hyvä tulla, mutta jos ei ala kuulua, niin voi tehdä testin ja nähdään taas plussan merkeissä :love:

Mää odottelen ensi maanantain tuloksen ja sitten katsellaan, miten alkaa peitot heilua. Mitään kumeja en kyllä käytä, mutta ovista tikuttelen. Jos hcg on laskenut, niin mielenkiinnosta tikutan jo ensi viikolla.
 
Miulle tuli spontaani km just viidennen viikon jälkeen keskiviikkona. Illalla ennen nukahtamista kurkkua kuristi ja haukoin vain itkun seasta henkeä. Kun millään ei taas ole mitään väliä...
Meillä on ärhäkän endometrioosin takia luomuyrityksille rajattu aika. Leikkaava lääkäri antoi arvioksi n. puoli vuotta, sen jälkeen kutsuu suoraan IVF:t. Että ole tässä nyt sit rentona ja stressaamatta... Ovulaatiota kai pitäisi aloittaa etsimään nyt hetimiten.

Luin koko eilisen illan teidän kirjoituksianne ja tulin onnelliseksi siitä, että
1. Meillä nyt todistettavasti spontaani raskautuminen onnistuu
2. Jos kerran piti mennä kesken, onneksi meni heti alussa
3. Keskenmeno oli täydellinen ja nopea, eilen aamulla verestä otettu hcg oli enää 3,4.

Nyt jos saan, niin tulisin tänne teidän mukaan kuumeilemaan.

Meillä on siis yk2 ja nyt on kai kp 3/28.
Tervetuloa joukkoon, vaikka ei tähän ketjuun tulemisesta ketään halua onnitella. Vertaistukea on varmasti tarjolla. Olen pahoillani, voimia :(

Lasketaanko siis kierto alkavaksi siitä, kun oli tyhjennyspäivä? Eli mulla olisi nyt kp 16/24-25 kun tyhjennys oli 2 viikkoa sitten torstaina? Miten sen kierron voi laskea siitä, kun ei tiedä, miten kierto palautuu? Mulla oli pari päivää taukoa niukasta jälkivuodosta ja sitten on taas tullut pientä tuhrua.

tintt@r@ käytätkö Cb:n testejä kun hymynaamaa sait? Mää olen käyttänyt niitä, kun ovat niin selkeitä. Samaten raskaustestissä oon käyttänyt digejä ja viikkonäytöllisiä, koska mun hermorakenne ei kestä sitä haamuviiva-arvailua.
 
Vauveli vanhalle: Minä laskin ekasta tyhjennyspäivästä alkaen. Eka kierto oli lyhyt, 24pvää kun normaalisti on 28pvää. Eli kyllähän se heittelee, monilla venyy pidemmäksi kuin ns.normaali kierto. Toivotaan että hcg on laskenut ja kohta taas pääsette yrittämään (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Mietin täällä lisää tuota ovisasiaa, että koska se mahdollisesti olisi. Tänään on tullut oviksen tuntuisia limoja ja mukana on niukkaa jälkivuotoa. Tyhjennyksestä on aikaa 2 viikkoa ja yksi päivä eli nyt olisi kp 16.

Tein huvikseni Cb:n ovistestin eikä tullut hymynaamaa. En tiedä näyttäisikö se enää hymynaamaa oviksen aikaan, kun näyttää ainakin 24-36 h ennen ovista.

Joulukuussa näytti hymynaamaa kp 16 ja kp 17, mutta kp 18 ei enää tullut hymyä. Muissa kierroissa (joita ehti olla kolme ennen raskaustestin plussaa) hymynaama tuli kp 14-16.

Ei tässä vielä lisääntymässä olla, kunhan mietiskelen oman kropan toimintaa.
 
Tervetuloa joukkoon, vaikka ei tähän ketjuun tulemisesta ketään halua onnitella. Vertaistukea on varmasti tarjolla. Olen pahoillani, voimia :(

Lasketaanko siis kierto alkavaksi siitä, kun oli tyhjennyspäivä? Eli mulla olisi nyt kp 16/24-25 kun tyhjennys oli 2 viikkoa sitten torstaina? Miten sen kierron voi laskea siitä, kun ei tiedä, miten kierto palautuu? Mulla oli pari päivää taukoa niukasta jälkivuodosta ja sitten on taas tullut pientä tuhrua.

tintt@r@ käytätkö Cb:n testejä kun hymynaamaa sait? Mää olen käyttänyt niitä, kun ovat niin selkeitä. Samaten raskaustestissä oon käyttänyt digejä ja viikkonäytöllisiä, koska mun hermorakenne ei kestä sitä haamuviiva-arvailua.
Jep. Cb on käytössä, eipä tartte arvailla kun kuitenkin hoidit kyseessä :) selkeä ja helppo!

Nyt kyllä niin mojovat ovisolot että tietäs tikuttamattaki :) :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Äsken vessa käynnillä tuli verta mukana :eek: mutta onglema on siinä etten tiedä tuliko se kummasta aukosta :D Anteeksi tää ällötys teksti, mutta jonnekkin pitää avautua. Ekalla kerralla siis paperiin jäi hieman verta ja toisella pyyhkimällä ei enää tullut. Ja siis ei ole ennen tullut verta mistään väärästä paikasta eikä väärään aikaan :D

Että sillaista tänne lauantai päivään :D kp 21/30
 
Tylsää. Kp13 ja ovistesteissä on välillä näkynyt haaleaa viivaa ja nyt taas tyhjää. Ollaan paneloitu varsin hyvin kp6:sta lähtien mutta vähän tuntuu siltä, että jos se ovis onkin kauhean myöhään niin varmaan miehellä lopahtaa kiinnostus. :ninja: Ollaan perjantaina muuttamassa täältä evakosta omaan kotiin ja tässä nyt on sen verran hulinaa ja porukkaa ympärillä että ehtiikö tässä ollenkaan enää vällyjen väliin. Sinänsä siis hyvä jos se ei tulisi vielä, mutta toisaalta sais nyt sen alta pois niin ei tarvitsisi jännäillä. Hahhah, en ole koskaan tyytyväinen!
 
Yh, täällä on menkat tehneet tuloaan jo pari päivää, ja nyt näyttäis siltä, että tänään vois vihdoin laskea olevan kp1. Ehkä. Ei sitten uskallettu tästä kierrosta vielä yrittää, mikä osoittautui varsin hyväksi päätökseksi - torstaina (reilu 4 vkoa tyhjennyksestä) hulahti ihan pyytämättä ja yllättäen vielä reilusti verta ja joku isompi hyytymä. Ja arvatkaapa vaan, tapahtuiko tämä paitsi kesken työpäivän niin myös kesken sellaisen palaverin, josta kesken poistumiskynnys oli varsin korkea...loppupäivä menikin sitten seiniä pitkin kulkien vaatteet veressä.. Nyt jo naurattaa, mutta silloin kyllä kirosin kaiken mahdollisen maanrakoon. Kun nyt vaan tää vuoto tästä osoittautuis edes suht normaaliksi, voisi sitten pikkuhiljaa käydä bongailemaan seuraavaa ovista...
 
Mulle tuli jännä olo. Sellainen et olis raskaana ja sellainen jännitys iski. <3 ja siis ihan yhtäkkiä ilman et edes ajattelin asiaa. Katson lapsen kanssa elokuvaa, molemmat sairaana ja makoillaan vaan ja sit tuli tää olo. Voi kun se olis totta. Muuten mulla ei oikeestaan mitään oloja. Viikko pitäisi jaksaa vielä odottaa. Eli nyt kp 23. Peukut pystyyn! Ja pidän itse peukkuja myös tänne. Jos nyt tää olis tärpännyt ja kaikki sujuisi hyvin niin meille tulisi joulun/uuden vuoden vauva :love:
 
Peukut pystyyn Bettinah että tärppi olis käyny!

Mä täällä jännityksellä ootan että huomenna soittavat väestöliitosta että päästäänkö siirtoon vaiko ei. Nyt on alkiolla pitkä viljely ja katsovat että onko mikään niistä kolmesta jäljellä olevasta alkiosta elinkelpoisia. Jos on niin päästään siirtoon ti tai ke ja jos ei oo niin tää vauvatoive oli sitten tässä. Onneks ei mikään ihan hirvee "pakko saada vauva"-olo oo vaikka vähän kuumeilenkin:) Selviää helpommalla siitäkin jos ei tärppää tällä viimesellä kerralla.
 
Bettinah: ppeukkuja pideään että aistit oikein.

tintt@r@: Toivotaan että huomenna pärähtää ilo uutinen puhelimeen!

Itsellä kp 43 menossa eikä mitään oireita mihinkään suuntaan! Rasittavaa tämmöinen! Mihinkään ei uskalla ilman suojaa lähteä kotoa jos vaikka juuri silloin päättää menkat alkaa.....Nega raskaustestejä olen tehnyt 2kpl ja kaksi tekemätöntä testiä on vielä kaapissa.
 
Mulle tuli jännä olo. Sellainen et olis raskaana ja sellainen jännitys iski. <3 ja siis ihan yhtäkkiä ilman et edes ajattelin asiaa. Katson lapsen kanssa elokuvaa, molemmat sairaana ja makoillaan vaan ja sit tuli tää olo. Voi kun se olis totta. Muuten mulla ei oikeestaan mitään oloja. Viikko pitäisi jaksaa vielä odottaa. Eli nyt kp 23. Peukut pystyyn! Ja pidän itse peukkuja myös tänne. Jos nyt tää olis tärpännyt ja kaikki sujuisi hyvin niin meille tulisi joulun/uuden vuoden vauva :love:
Kyllä se voisi Bettinah olla jo sun vuoro (y). Pidetään kovasti peukkuja! Joku voisi jo ruveta tosiaan täällä jo plussailemaan taas. Saataisiin plussajuna kulkemaan:D.
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Bettinahille ja Tinttaralle peukut pystyyn.

Iinaelina, sympatiani seinän nuohoiluista.
Joko on vuoto helpottanut?

Omaa napaa: Miun on hirveen vaikea käsittää, että viikko sitten kirjoitin varhaisultraa seinäkalenteriin ja nyt sit kaikki onkin ohi. Uusi yritys on kovasti käynnissä ja kalenteri on putsattu kaikesta stressaavasta. Oon lukenut Kaisa Jaakkolan Reipas rakas raskautta edestakaisin uudestaan ja uudestaan ja yritän tehdä olosuhteet mahdollisimman otollisiksi seuraavaa onnistumista varten. Ne pari viikkoa, jolloin olin tietoisesti raskaana, oli ehkä elämäni ihanimmat. Voi kun pääsisin takaisin siihen ihanaan raskauden hattaraan.
Ostin tänään sylkimallisen ovulaatiotestin. Kolmeen tuntiin ei saa syödä eikä juoda ennen kuin tekee testin. Eihän sitä ovulaatiota nyt vielä voi mitenkään olla, kp 6/28, mutta kunhan opettelen käyttämään laitetta.

Joskus aiemmin ajattelin että lapsi tulee sit jos on tullakseen, tai ainakaan en rupea ihmeemmin ovulaatiota bongailemaan. Ja kuinkas sitten kävikään, kun vauvakuume iski pahasti päälle. Never say never.
 
Kovasti toivon että meistä kaikki tekisi vielä plussan tässä kevään ja alkukesän aikana :)

Mää sain hcg-arvon tulokset. Hormooni oli vajaa 15 ja pitäisi olla alle 500 eli kaikki on ok. Tämä asia on nyt laitettu muistojen kirjoihin ja sitä kannan lopunelämääni.

Mulla on loppunut jälkivuoto. Ehkä jotain pientä viirua tulee välillä paperiin pyyhittäessä. Tänään on tullut kirkasta limaa, oisko tää sitten ovislimaa. Perjantaina tein ovistestin ja silloin ei tullut hymynaamaa. Tänään en testannut ja taitaisi olla myöhäistä, jos ovis on jo päällä. Toivottavasti omat menkat palaa kohta, niin päästään uudestaan yrittämään.

Tänään tuli itku töissä, kun oli niin tiukka hetki. Ehkäpä sitä on mieli vielä jollakin tapaa herkkä vaikka sellaista en tiedosta, kun ei yleensä noin käy.

Tällainen eriteviesti tällä kertaa, mutta onneksi en taida olla ainoa erittelijä :LOL:
 

Yhteistyössä