Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI 2015

Catrahin en mää vielä vahvempaa droppia tarvitse, kun Miranax riittää. Päänsärky menee välillä pois, mutta on kuitenkin jokapäiväistä. Lähinnä mietin, etten saa mitään särkylääkepäänsärkyä jatkossa.

Uutta yritetään heti kun mahdollista. Ensi perjantaina otetaan verikoe, toivottavasti arvot on laskenut. Sitten ne yhdet menkat tai oikeastaan kahdet, jos kerta ekasta kierrosta ei voi yrittää. On siis sanottu, että yhdet pitää tulla, en tiedä voiko siitä kierrosta silti jo yrittää. Pitää kysyä neuvolassa ensi perjantaina.
Siis kai jo yksien menkkojen jälkeen voi yrittää?
 
Catharin mää en tiedä. Lapuissa lukee ja sanottiin, että 1-2 pitää odottaa. En tiedä, tarkoittaako se koko kiertoa.
Mä tekisin niin et odottaisin ne ekat menkat (eli ne mitkä sulla sit alkaa seuraavaksi) ja sit alottaisin yrityksen normaalisti. Mulle on vaan aina sanottu et heti saa yrittää, mut se vaihtelee niin paljon paikkakunnittain. Ja siis eihän siinä periaatteessa oo muuta kun et sit ei välttämättä tiedä et koska raskaus on saanu alkunsa jos heti alottaa yrittämisen ennen menkkoja. Mut ultrallahan se selviää:) me ei odotettu nyt ja tuli heti plussa alle kk km. Tosin mun kierto palautui heti normaaliksi km jälkeen, ovis tuli niinä päivinä kun normaalistikin. Kun taas sillon ku tm olin kontrollissa ni sillon vaikka olin oviksen tikuttanut ni siellä ultran kans näkyny ovista edes olleen (eli munasolu ei ollut irronnut) oon sitä mieltä et kohtu ottaa vastaan sit uuden tulokkaan kun on valmis, siks yritettiin heti.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Kysyin meidän lapsettomuuslääkäriltä että voinko tulla tulla pakastealkion siirtoon tässä kierrossa (km jälkeen yhdet menkat) niin hän sanoi että Tottakai voit tulla ja että heti alkuunsa on kuulemma paremmat mahikset onnistua En kysrlly tarkemmin mutta maanantaina menen ultraan niin katsovat onko ovista tuloillaan ja päästäänkö siirtoon :)

Eli vauveli vanhalle, antakaa mennä vaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Mä oon alkanu miettii ihan tosissani et irtoikohan multa nyt km jälkeen molemmilta puolilta munasolu. Meinaan mulla oli kipein ovis ikinä ja molempiin puoliin sattui, yleensä sattuu vaan toiselle puolelle mist munis irtoo. Mielenkiinnolla kyllä menen sinne ultraan parin vko päästä, menis aika vaan nopeesti!
 
Hih, tuplat tulossa :)
Mies haluais kaksoset, mä en :LOL: se on vaan vähän huono kun mun puolen suvuissa on molemmissa paljon kaksosia, mut jää nähtäväksi. Just mies sanoi et haluaa joko kaksoset nyt tai sit mahdollisesti neljännen lapsen sit jossain vaiheessa et sit olis lapsiluku täynnä. Ite vähän ajattelin et tää kolmas riittäis (n);) mut jos tää yritys olis viel tällästä ni en mä tiedä et haluisinko enää siihen rumbaan kolmannen jälkeen.
 
Voi jee mää niin jännitän jo kaikkien puolesta! :LOL::love:

Mää oon ihan täpinöissäni, jos voisi jo yrittää ekasta kierrosta :eek: Sehän on jo ihan kohta! Meillä on hedelmällinen suku, joten oletan, että tärppi kävisi nopeasti. Tämä raskaus joka päättyi kkm:n, onnistui kolmannella yrittämällä ja yhdestä kerrasta. Tai oikeastaan toisella yrittämällä, koska tokaan ei ehditty mukaan. Eka kerta oli pillereiden jälkeinen tyhjennysvuoto, että en tiedä, olisiko siitä voinut jo tärpätä.

Musta olisi ihanaa saada kaksoset. Oon haaveillut sellaisista koko tämän aikuisiän. Voi apua, foolihappoa en ole keskeyttänyt, vehnänalkioöljyä alan nappaamaan uudestaan ja jee! Mulla on yövuoro takana, joten ei paljoa tarvi auringon lisäksi, että on kuin huppelissa olisi :cool:

Aika ihana (tai siis tosi ihana) tämä vertaistukiketju! Kiitos! :)
 
Kysyin meidän lapsettomuuslääkäriltä että voinko tulla tulla pakastealkion siirtoon tässä kierrossa (km jälkeen yhdet menkat) niin hän sanoi että Tottakai voit tulla ja että heti alkuunsa on kuulemma paremmat mahikset onnistua En kysrlly tarkemmin mutta maanantaina menen ultraan niin katsovat onko ovista tuloillaan ja päästäänkö siirtoon :)

Eli vauveli vanhalle, antakaa mennä vaan :)
Nämä on siis sun ekat menkat km:n jälkeen? Koska sulla oli tyhjennys? Mää yritin pikaisesti selata vanhoja viestejä, mutta pääsen näin kysymällä helpommalla.

Mua kannustaa myös paljon se, että mun kierto on lyhyt. Marraskuussa kun jätin pillerit pois niin ajattelin, että munasolu ei ehdi kiinnittyä tällaisella kierrolla, mutta niin se vain kiinnittyi. Kierto on siis 24-26 päivää, mutta pari ekaa päivää on tuhrua, niin varsinaisten vuotopäivien mukaan kierto on 22-24 päivää. Ovis on ollut kp 14-16 testien mukaan tai siitä hymynaamasta ovis tulee 24-36 tunnin päästä.

Kohta me ollaan kaikki taas plussanneita! Kevät ja aurinko saa hormoonit niin jylläämään, että se edesauttaa asiaa :LOL:
 
Täällä vuoto vähentynyt. Vielä tulee vähän ja saisi jo loppua todellakin! Omalla kohdallani en usko, että menkat alkavat itsestään. Joudun aloittamaan Terolutit ja käynnistämään kuukautiset. Sitten taas letrozol avuksi. Kovasti täälläkin jo odotellaan yrityksen alkamista..
 
No niin. Aamulla tuli ostettua raskaustesti. Ajattelin huomen aamuna testata. Kp tänään siis 34.
Eka lapsi on hedelmöityshoitojen avustamana saanut alkunsa.
Toinen lapsi on luomusti tullut. Ikäeroa heillä hiukan vajaa 4v. Nyt sitten kuopus on jo reilu 5v.
Viime vuoden tammikuussa jätettiin ehkäisypillerit pois ja sitten toukokuussa tm ja nyt tammikuussa keskenmeno viikolla 12.
Menkat olleet aina epässäänölliset joten voi olla että ne vaan nyt viipyy taas jossain. Testaan aamulla jos ei sitä ennen ala.
 
  • Tykkää
Reactions: Mrs.80
Nämä on siis sun ekat menkat km:n jälkeen? Koska sulla oli tyhjennys? Mää yritin pikaisesti selata vanhoja viestejä, mutta pääsen näin kysymällä helpommalla.

Mua kannustaa myös paljon se, että mun kierto on lyhyt. Marraskuussa kun jätin pillerit pois niin ajattelin, että munasolu ei ehdi kiinnittyä tällaisella kierrolla, mutta niin se vain kiinnittyi. Kierto on siis 24-26 päivää, mutta pari ekaa päivää on tuhrua, niin varsinaisten vuotopäivien mukaan kierto on 22-24 päivää. Ovis on ollut kp 14-16 testien mukaan tai siitä hymynaamasta ovis tulee 24-36 tunnin päästä.

Kohta me ollaan kaikki taas plussanneita! Kevät ja aurinko saa hormoonit niin jylläämään, että se edesauttaa asiaa :LOL:
Mulla alkoi ittekseen tyhjeneen muutama päivä sen jälkeen kun todettiin tm. Kmvuoto alkoi 18.2. Ja nyt nää edelliset menkat 25.3. Ja niin se lääkäri meinas että pakastealkion siirtoon vaan! Ja äänestä kuuli ettei mitään epäilystäkään asiasta :)

Niin ja noista tuplista. Meillähän on kaksoset ja niin ihania kuin he ovatkin aina olleet niin sanoisin että kyllä yhden kanssa pääsee niin paljon helpommalla silloin vauva-aikana :) Esikoinen on 2v vanhempi kuin nuo tuplat ja jos vieläki menoa riittää niin silloin vasta riittikin kun noi kaikki oli pieniä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
No niin. Aamulla tuli ostettua raskaustesti. Ajattelin huomen aamuna testata. Kp tänään siis 34.
Eka lapsi on hedelmöityshoitojen avustamana saanut alkunsa.
Toinen lapsi on luomusti tullut. Ikäeroa heillä hiukan vajaa 4v. Nyt sitten kuopus on jo reilu 5v.
Viime vuoden tammikuussa jätettiin ehkäisypillerit pois ja sitten toukokuussa tm ja nyt tammikuussa keskenmeno viikolla 12.
Menkat olleet aina epässäänölliset joten voi olla että ne vaan nyt viipyy taas jossain. Testaan aamulla jos ei sitä ennen ala.
Jospa saat kierron kuntoon, rassaavaa varmasti toi epäsäännöllisyys.
 
Mä ehkä uskallan julistautua fyysisesti toipuneeksi (koputtaa puuta..), raskaustesti näyttäis vihdoin selkeästi negatiiviseltä. Ovistesti (tottahan sitäkin piti kokeilla :unsure:) sen sijaan antoi kaikkien aikojen plussan, tiedä sitten onko oikeasti jotain tapahtumassa. Vähän kutittelis kokeilla hyödyntämistä, vaikka se järkevä aivopuolisko kehottaakin odottamaan ne yhdet menkat ihan vaan varmuuden vuoksi..
 
Mä kanssa tein tänään vihdoin sen raskaustestin ja kerrasta negaa näytti :).
Mulla myös alkoi eilen niukahko vuoto tutteine kuukautisoireineen, ja tulkitsen nää nyt sitten kai kuukautiseksi o_O. Tuntuu vaan että vajaa viikkohan tässä viimeisetkin km-tuhrut loppui, mutta kai nyt pitää vaan uskoa että nää menkat on. Sitä puoltaisi että just pari viikkoa sitten oli sellaisia ovistuntemuksia ja limoja, että kai mun kroppa on palautunut normaaliin tilaan:). Jei!

Fiilis hyvä, täältä myö kuulkaas kaikki noustaan uuteen yritykseen :love:;)(y).
 
Mä ehkä uskallan julistautua fyysisesti toipuneeksi (koputtaa puuta..), raskaustesti näyttäis vihdoin selkeästi negatiiviseltä. Ovistesti (tottahan sitäkin piti kokeilla :unsure:) sen sijaan antoi kaikkien aikojen plussan, tiedä sitten onko oikeasti jotain tapahtumassa. Vähän kutittelis kokeilla hyödyntämistä, vaikka se järkevä aivopuolisko kehottaakin odottamaan ne yhdet menkat ihan vaan varmuuden vuoksi..
Jos oot henkisesti valmis ni anna palaa! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Iinaelina
Minä oon näköjään täälläkin listoilla! Olin ihan unohtanu. Miten noloa! :oops: En olekaan tainnu paljoa kirjotella tänne. Mutta nyt oon laitellu testikuviani tuonne hätähousuihin. Plussasin siis 30.3. Ja testiviivat näyttäisi hienosti vahvistuvankin. Joten minut saa lisätä plussanneisiin.

Ja paaaljon paaaljon plussatuulia teille tänne! :love: Uskon että jokainen teistä sen plussan tulee saamaan!
 
Aamulla tein Rtestin ja nega tulla tupsahti. No odottelen viikon ja testaan uusiksi jos ei menkat sitä ennen ole alkaneet. Oireita mihinkään suuntaan ei ole.
 
Ninnananna: minullakin on ollut koko elämäni epäsäännöllinen kierto, joka johtuu pco-tyyppisistä munasarjoista. Nykyään en paljon kuukautisia odottele, vaan käynnistän ne keltarauhashormonien avulla, jos eivät ala. Joskushan noita Terolutteja käytetään kiertoja tasaamaan. Oletko kokeillut? Minulle ne ei tuohon ongelmaan auta, mutta jotkut voivat saada niistä apua.
 
Ninnananna: minullakin on ollut koko elämäni epäsäännöllinen kierto, joka johtuu pco-tyyppisistä munasarjoista. Nykyään en paljon kuukautisia odottele, vaan käynnistän ne keltarauhashormonien avulla, jos eivät ala. Joskushan noita Terolutteja käytetään kiertoja tasaamaan. Oletko kokeillut? Minulle ne ei tuohon ongelmaan auta, mutta jotkut voivat saada niistä apua.
Teroja söin silloin kun esikoista yritettiin noin 10 vuotta sitten. Piikitykset, lääkkeet ym systeemit inseminaation lisäksi ja vihdoin onnistui.

Nyt ikää sen verran , että päivä kerrallaan. Keskenmenojen jälkeen on ollut hiukan kierto hakusessa. Luulen kyllä että menkat ensi viikolla alkaa. Yllätys olisi jos raskaana olisin noin nopeaa tammikuun keskenmenosta.
 
Täällä ovulaatio hyödynnetty! Oletan sen olleen tässä la-su. Lauantaina aamulämpö korkea, perjantaina oli matala. Ja la alkoi myös vasemmalta puolelta oviskipu. Oli myös sunnuntaina kipuja. Pe talleteltiin sekä su. Nyt itse siis työvuorosta menossa kotiin :D vielä tehokasta telletusta tänään ja tiistaina niin hyvää tulee, toivon mukaan! ;)
 
Taalla taas odotetaan tyhjennysvuotoa alkavaksi nyt neljannesta kmsta 8kk sisaan. Jokohan nyt vihdoin sais jotain tutkimuksia. Tai sit taytyy vaan haudata kaikki toiveet vauvasta.
 
Viimeksi muokattu:
Joyzy: Pahoittelut, tsemppiä ja jaksamista :( Samassa veneessä ollaan... Itsellä kolme keskenmenoa puoleen vuoteen. Sitten pidettiin neljä kiertoa väliä ja nyt taas jätettiin ehkäisy pois. Noudattaako sun keskenmenot jotain kaavaa?

Kyllähän sä testeihin pääset, niiden odottaminen vain on perseestä (tai ainakin mun mielestä oli, mielialat meni yhtä vuoristorataa...) eikä ole mitään takeita siitä että yhtään mitään löytävät tai voivat tehdä. Multa otettiin viime keskiviikkona kaikenlaista testiä. Tukostaipumuksen, kromosomivirheiden ja hormonihäiriöiden varalta. Onpahan sekin tehty ja tutkittu.
 

Yhteistyössä