Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI 2015

Pääsiäistä kaikille!

Täällä tikutettu eka ovisplussa tuulimunan jälkeen. Nopeaan se kroppa sitten palautuikin vaikka ikääkin mulla on jo vaikka muille jakaa. Ekat menkat tosiaan kp24, laskin tyhjennysvuodosta alkaen. Ovisplussa uudessa kierrossa kp13, oireet aika niukat, joten tiedä sitten tapahtuuko tuolla kuitenkaan mitään. Mutta eteenpäin mennään ja katsotaan tuoko tulosta. Minun iästäni johtuen ei olisi odotettu kuukautisia vaan yritetty suoraan km jälkeen jos ovis olisi bongattu. Kokenut kätilö-th antoi siunauksensa asialle, sanoi että lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen voi suorilta aloittaa yrittämisen, eli ei edes niitä yksiä kuukautisia tarvitse odottaa. Lähinnä tuo odottaminen helpottaa mahdollisen uuden raskauden keston arviointia, siis kun tiedossa kierron kulku. Muutoin ei kuulemma ole tarvetta, kroppa raskautuu kun siihen on valmis. Eri käytäntöjä tuntuu olevan eri sairaanhoitopiireissä ja samoin hoitohenkilöstöllä eri suositukset.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Pääsiäistä kaikille!

Täällä tikutettu eka ovisplussa tuulimunan jälkeen. Nopeaan se kroppa sitten palautuikin vaikka ikääkin mulla on jo vaikka muille jakaa. Ekat menkat tosiaan kp24, laskin tyhjennysvuodosta alkaen. Ovisplussa uudessa kierrossa kp13, oireet aika niukat, joten tiedä sitten tapahtuuko tuolla kuitenkaan mitään. Mutta eteenpäin mennään ja katsotaan tuoko tulosta. Minun iästäni johtuen ei olisi odotettu kuukautisia vaan yritetty suoraan km jälkeen jos ovis olisi bongattu. Kokenut kätilö-th antoi siunauksensa asialle, sanoi että lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen voi suorilta aloittaa yrittämisen, eli ei edes niitä yksiä kuukautisia tarvitse odottaa. Lähinnä tuo odottaminen helpottaa mahdollisen uuden raskauden keston arviointia, siis kun tiedossa kierron kulku. Muutoin ei kuulemma ole tarvetta, kroppa raskautuu kun siihen on valmis. Eri käytäntöjä tuntuu olevan eri sairaanhoitopiireissä ja samoin hoitohenkilöstöllä eri suositukset.
Onpas hienoa ja kannustavaa kuulla, että noin nopeaan palauduit! Saanko kysyä, että paljonko sulla on ikää ja onko lapsia entuudestaan?

Jos kaikki menee hyvin, mää tuun olemaan 38-vuotias ensisynnyttäjä. Tarkoitus olisi saada 2-3 lasta. Biologinen kello tikittää kovaa. Se vähän vaivaa mieltä, mutta yritän olla ajattelematta asiaa.

Eilen aamupäivällä on viimeksi tullut isot vuodot. Kyllä tämä tästä. Huomenna töihin ja arki palaa kuvioihin. Ihanaa saada ajatuksia muualle.
 
  • Tykkää
Reactions: Molly333
Onpas hienoa ja kannustavaa kuulla, että noin nopeaan palauduit! Saanko kysyä, että paljonko sulla on ikää ja onko lapsia entuudestaan?

Jos kaikki menee hyvin, mää tuun olemaan 38-vuotias ensisynnyttäjä. Tarkoitus olisi saada 2-3 lasta. Biologinen kello tikittää kovaa. Se vähän vaivaa mieltä, mutta yritän olla ajattelematta asiaa.

Eilen aamupäivällä on viimeksi tullut isot vuodot. Kyllä tämä tästä. Huomenna töihin ja arki palaa kuvioihin. Ihanaa saada ajatuksia muualle.
Saa kysyä. Täytän jo 43 :p Lapsia on entisestä liitosta neljä, pari alakoululaista ja nuorimmat 6v kaksoset. Nyt uuden, nuoremman ja lapsettoman miehen kanssa haaveissa yhteinen. Sinähän olet vielä ihan tyttönen, ja varmasti tärppi vielä käy ja menee loppuun saakka. Mulla taukosi km-vuoto noin viikon jälkeen, oli päivien tauko ja alkoi niukkana uudelleen. Kaikkinensa taukoineen kesti olikohan 2,5 vkoa. Hcg neljä viikkoa tyhjennyksestä 7, ja tuolloin oli jo ekat kuukautiset loppumaisillaan. Näin ainakin siis olen uskonut että se vika vuoto oli kuukautiset, eihän noista varmaksi voi tietää.

Kyllä se siitä :)(y)
 
:)

Tyttönenhän mää vielä :D

Ihanaa kuulla, että varttuneemmatkin vielä yrittää. Ja niinhän mulle on kolme eri ammatti-ihmistä sanonut, että niin kauan kuin tulee raskaaksi, on hyvä aika tulla äidiksi.

Suotakoon meille kaikille vielä pienokainen syliin. Mua jo ihan jännittää, koska pääsee tikuttamaan ovista saatika raskaustestiä.

On tämä kevät ihanaa aikaa suruista huolimatta. Juuri näin 4 kurkea ja paljon on muitakin lintuja tullut. Asutaan maaseudulla niin täällä lenkkeillessä on ihana rauha seurata kevään tuloa.

Laitanpas muutamat siemenet tänään multaan, kun muuten ei voi vielä siementää :p
 
Tarkoitus olisi saada 2-3 lasta. Biologinen kello tikittää kovaa. Se vähän vaivaa mieltä, mutta yritän olla ajattelematta asiaa.

Mä en koskaan halunnut kuin lapsen.

Vaan nämä vastoinkäymiset ovat välillä herättäneet sellaisen kiukun, että joskus tuntuu siltä, että mähän vielä näytän että pystyn kyllä saamaan niitä lapsia :p Se lapsiasia on kasvanut mielessäni niin suureksi, ja menetysten myötä on ymmärtänyt miten paljon sitä lasta toivokaan. Toivottavasti tämä olo tästä tasapainottuu, enkä päädy yrittämään kunnes niitä lapsia (ehkä) olisi liuta...
 
Nyt mua mietityttää km:n jälkeen tulevat menkat. Ne ovat kuulemma kivuliaammat ja runsaammat.

Mitäköhän on odotettavissa? Mua pelottaa se kipu. Mää oon vasta jälkeenpäin tajunnut, että olin tosi kipeä tyhjennyspäivänä ja sen jälkeisenä päivänä. Tyhjennyspäivänä jotenkin turtui siihen ja varmaan Panacodit teki pään sumeaksi (hyvä niin).

Riittääkö tavalliset särkylääkkeet? Jos tulen niin kipeäksi etten tule kivun kanssa toimeen, niin soitanko polille vai omaan terveysasemaan/työterveyshuoltoon?

Onneksi on se jälkitarkastus. Mulla on paljon kysymyksiä, mihin haluan vastauksen.
 
Ei ne kipeät itsellä ollut, mutta en yleensäkään kärsi menkkakivuista. Runsaat kylläkin. Yhtenä yönä tämän viime kaavinnan jälkeisten menkkojen aikana oli tamponi + side ja silti tullut läpi :/ Mutta ei sitä montaa päivää kestänyt niin runsaana, sitten jatkui hieman normaalia pidempään niukemmalla vuodolla.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Ei mulla ollut mitää menkkakipuja km:n jälkeisissäkään menkoissa niinkuin ei yleensäkään oo. Nyt on kp 5 ja vielä on veristä eli voisin ehkäpä sanoa että normaalia runsaammat kun näin monta päivää kestää muttei nää mitenkää mahdottomat oo ollu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Mää jätin pillerit pois viime marraskuussa. Ennen plussausta ehti tulla kolmet menkat (joista yksi pillereiden jälkeinen vuoto). Menkat olivat runsaat ja kivuliaat. Ne kesti 7-9 päivää. Pääsi tutustumaan tämän ikäisenä ihan uuteen side- ja tamppoonivalikoimaan.

Söin pillereitä vuodesta 1997 lähtien, niin totuin niukkiin menkkkoihin. Söin aina kolme laattaa putkeen migreenin takia (migreeni tuli aina tauon aikana).

Pari ekaa ovista olivat myös kipeät, mm. nännit olivat niin arat, että kun laittoi paitaa päälle, niin sattui. Plussaovis oli selvästi kivuttomampi.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä nyt kp10, eli lähestytään ovulaatiota. Mä olen nyt viime ja edellisyönä nähnyt vauva unia. Edelleisyö, mä en tiennyt et olin raskaana kunnes yhtäkkiä meni vedet ja lähdettiin synnyttää. Silti ei ollut shokki koska lasta niin paljon halusin :D vähän unessa itkin ku olisin halunnut olla raskaana tietoisesti :D viime yönä näin unta että olin raskaana. Mulla oli iso vatsa ja olin synnärillä. Mä olin tosi onnellinen.. Sit heräsin karuun todellisuuteen :( oli se silti edes unessa hyvä tunne <3

Nyt talletellaan joka toinen päivä. Siirretään miehen sperma näytettä koska nyt on se ovulaatio aika. Ne nuijapäät käytetään mun sisälle, ei purkkiin :D
 
Ei mullakaan mitään ihmeitä edellisen km jälkeisissä menkoissa ollut enkä niitä osannut pelätä, lähinnä odotin kuin kuuta nousevaa että pääsis taas tositoimiin:LOL:, no ehkä pari päivää oli vähän runsaammat. Että varmaan ihan buranalla selviät jos kipuja tulee :).

Mulla olisi tänään ollut aamulla np-ultra aika, jos kaikki olisi mennyt niinkuin pitää...:unsure:. Vähän meinasi tippa nousta silmää tuosta ajatuksesta että siellä olisi jo kuperkeikkaa heittävä tyyppi näkynyt:(:(.

nyt on onneksi vuoto nyt loppunut ja pari kertaan päästä harjoittelemaan taas hommeleita:LOL:. Ihan kyllä kumilla nyt mennään ekoihin menkkoihin asti, ajateltiin tällä kertaa ottaa varman päälle sen suhteen että kohtu saa rauhassa palautua. Täytyy muistaa joku päivä ostella testejä, josko se rupeisi negaa näyttämään. En ole vielä testannut, viimeeksi meni 4 viikkoa ennenkuin näytti negaa..

Aurinkoista päivää kaikille:love:.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Mulla kkm jälkeen menkat oli ihan normaalit (runsaat) ja kesti 5 päivää, mutta kipuja oli enemmän kuin ennen, mutta ne oli siedettäviä :) Ennen kkm en kärsinyt kk-kivusta ollenkaan.

Ja noista unista, niin itse näin viime yönä unta että kummatkin vanhemmat kuolivat ja itkin unessa sekä ihan oikeastikkin! En tiedä johtuuko uni siitä kun äitini täytti eilen 40 :LOL:
 
Hei kaikille!

Täälläkin yksi lokakuisista tipahtanut (listalla en ollut, mutta kirjoittelin kyllä). Torstaina todettiin keskeytynyt keskenmeno ja nyt pääsiäisen aika on sitten vuodettu, vuodettu ja vuodettu. Tänään kävin ultrassa ja kohtu on tyhjä. Hyvä niin.

Tämä on nyt toinen keskenmeno putkeen. Ensimmäistä odottelin huhtikuisissa, kunnes syyskuussa ultrassa huomattiin keskeytynyt keskenmeno. Nyt sitten tosiaan lokakuisissa ja taas sama juttu. Mea Minniksen kanssa on taidettu kulkea samoja polkuja.Tuo syksyinen tuli lääkkeellisellä tyhjennyksellä. Silloin olin kohtuullisen kivuton ja vuotokin jatkui vain alle viikon muistaakseni. Nyt sitten tänään olisi pitänyt mennä polille lääkkeelliseen tyhjennykseen jälleen, mutta vuotelikin itsekseen pois viikonlopun aikana. Tämä oli vähän kivuliaampi, mutta aika vähällä pääsin onneksi. Vuoto on ollut aika runsasta ja kamalinta oli, kun sikiöpussi tippui pönttöön. Se näky jäi ehkä ikuisiksi ajoiksi verkkokalvoille.

Uuteen yritykseen lähdetään saman tien. Viimeksi odottelin yhdet kuukautiset, nyt tuntuu, että antaa mennä vaan. Täälläkin suositellaan odottamaan yhdet kuukautiset, "että voidaan paremmin laskea laskettu aika". En ehkä vain sen takia viitsi alkaa odottelemaan. Ja aika epätodennäköistähän se on, että heti uudelleen tärppäisi.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille tähän keskenmenon jälkeiseen yrittämiseen! Toivottavasti meistä jokainen saa vielä sen oman käärön syliin asti!
 
Oho, iinaliisa, katsoin että nyt on varmasti tullut painovirhe äitisi iässä mutta lieneehän tuo ikä ihan mahdollinen :D

Meaminnis, nuo tietyt päivämäärät on kyllä tosi raastavia menetyksen jälkeen. Meillä olisi parin viikon päästä LA :unsure: Kyllä näistä selviää, lopulta. Omalla kohdalla nykyään tuntuu pahimmalta se etten ole vieläkään uudestaan raskaana.

Tällainen foorumi on kyllä hyvä olemassa vertaistukena ja tuntuu ainakin siltä että olet täältä ehkä sitä saanutkin Vauveli Vanhalle. Vaikuttaisi siltä että kirjoittaminen ja avautuminen on helpottanut oloasi edes hieman. Varmasti teille vielä onni suodaan ja yritystä jatkatte sitten kun se taas tuntuu oikealta.

Onnea sinne oviksen hyödyntämiseen Bettinah (y) Minua kiinnostaa ihan hurjasti tuo tutkimuspolku jonka olette aloittamassa, se saattaa olla nimittäin edessä itsellänikin. Toivotaan tietty että plussaat nyt tästä kierrosta, mutta jos niin ei käy, niin haluaisin ehdottomasti kuulla kaikki käänteet mitä tutkimuksissa tapahtuu. Laita vaikka yksäriä jos et halua julkisesti kertoa. Tai ei tietty tarvi kertoa muutenkaan jos ei halua!

Omasta elämästä ei kerrottavaa, suuri ihme olisi plussa tästä kierrosta. En jaksa siihen uskoa. Seuraavassa kierrossa olisikin jo mahdollisuus 2017 vauvaan, voi kamalaa miten aika rientää :eek:
 
Itsekin aina välillä mietin että missä vaiheessa olisin nyt menossa jos raskaus olisi jatkunut. Nimittäin mulla kalenteriviikot meni yksiin raskausviikkojen kanssa niin kalenteria selaamalla aina välillä väkisinkin pistää silmään viikot ja pohtii että tuo olisi se raskausviikko jos olis kaikki hyvin mennyt... Noh, eipä mahda mitään.

Mutta hyviä uutisia täällä!!! Soitin väestöliittoon ja lääkäri sanoi että paksstealkion siirto voidaan hyvinkin tehdä tähän kiertoon kun yhdet oikeet menkat on km-vuodon jälkeen ollut! Jee, ens maanantaina ultra niin nähdään mikä tilanne ovista ootellessa ja jos hyvältä näyttää niin pitänee ovia bongata testeillä ja sit siirto :) Aika monta juttuu voi mennä mönkäänkin mutta pidän peukkuja että sais sen kyytiläisen jo tässä kierrossa ! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Osanottoni uusille. :( Toivottavasti meitä kaikkia lykästäisi pian!

Mä olen tänään suht tohkeissani kun vähän näyttäisi siltä että menkat alkoi. :D Ehdin stressata asiasta jo ihan kunnolla mutta nyt viiden ja puolen viikon jälkeen näyttää vihdoin alkaneen. Ei edes ketuta vaikka mahaan sattuukin. Ehkä sitä kohta pääsee bongailemaan ovista. :giggle:
 
Bosch tuun toki kertomaan :) tänään kävin papa -kokeessa. Gynelle aika huhtikuun lopussa. Ja miehen näyte viedään kun tämä ovis käyty läpi tai viimeistään kun menkat alkaa :) hukkaan ei tosiaan näitä päiviä heitetä.

Päätin olla ostamatta ovistikkuja ja talletellaan joka toinen päivä. Tikuista tulee vaan stressi kun pitää tiettynä aikana tallettaa :D nyt jos näin suunnitelman mukaan mennään niin pitäisi olla ihan hyvät mahdollisuudet. Kumpa nyt tulisi plussa!! Myös muille tänne <3
 
Mää olin tänään ekaa päivää töissä km:n jälkeen. Vain jokunen töissä tiesi (iso työyhteisö), mitä olen kokenut. Jotkut tulivat kyselemään, oonko kunnossa ja kyllä mää sitten kerroin, miten oli käynyt. Kyyneltäkään ei tullut. Oon niin paljon puhunut asiasta täällä kirjoittamalla, parin ystävän ja miehen kanssa, että jotenkin tuntuu, että isoimmat tuskat on käyty läpi. Varmasti tätä asiaa kelaa päässään vielä monen monta kertaa, mutta tuntuu, että isoimman tuskan on saanut vuodatettua ulos.

Mää odotan kanssa menkkoja ihan hirveesti ja sitä, että pääsee uudestaan yrittämään. Ja odotan nyt ihan ensimmäisenä, että tämä vuoto loppuu, niin pääsee opiskelemaan, että mitenkäs ne hommat hoidetaan :cool:

Mulla pukkasi heti migreenin ekan työpäivän loppumetreillä. Vahvemmat lääkkeet oli kotona, kun olin vaihtanut ne Panadoliin. Nyt alkaa pään kolkutus jo helpottaa.

Ihanaa kun jaksatte ja ehditte kirjoittaa kokemuksia, kiitos! :love:
 

Yhteistyössä