Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI 2015

Ehdottomasti haet saikkua jos tuntuu ettet pysty menemään! Mulla kans oli se etten olis päässyt vessaan sillon ku piti. Varsinkin siitä tm oli niin runsas vuoto ettei olis tullu mitään. Siitä olin pari pv saikulla ja sit oli vapaat siihen päälle. Lähdinkin sit yks pv kesken työpäivän polille kun alkoi niitä hyytymiä vielä tulemaan. Tokasta olisin voinut mennä vuodon kanssa töihin mut henkisesti en. Siitä olin 3pv saikulla ja siihen päälle oli pari pv vapaata.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Mää oon siis ollut jo nyt saikulla pidempään kuin koskaan ennen. Työuraa on kuitenkin takana jo vuodesta 1999 lähtien, joten tulee kauhean huono omatunto. En mää siitä kirkkaampaa kruunua saa, että menisin töihin tässä kunnossa, mutta silti omatunto vaivaa.

Olen siis ollut tiistaista lähtien saikulla. Tiistaina todettiin kkm ja henkisesti en pystynyt menemään töihin ti ja ke. Tähän tuli juuri huonosti kuuden päivän työputki. Maanantaina on vp, joten jos olen huomenna poissa, niin pakkohan sen vuodon on rauhoittua tiistaihin mennessä.

Mua alkaa enemmän ärsyttää/suututtaa tää tapahtunut kuin itkettää. Puuh, olisi jo kulunut viikkoja eteenpäin.
 
Mulle tehtiin keskeytys tiistaina, olin saikulla hyvällä omatunnolla koko loppuviikon, vaikka olinkin juuri palannut töihin viikkoa aiemmin...ennen ekaa raskautta olin yli 4 vuotta töissä ilman sairaspäiviä, otin oikeudekseni pitää niitä nyt kun tarve oli. Standardina olisi kirjoittanut lomaa torstaihin asti, mutta pyysin perjantainkin, kun silloin olisi töissä ollut vähän vaativampi päivä. Ihan hyvin töissä pärjättiin ilman minuakin, vaikka kiireinen aika onkin. Laita oma vointi etusijalle nyt, niin toivut parempaan (työ)kuntoonkin nopeammin :)
 
Kiitos teille.

Soitin polille. Tänään eivät ainakaan vielä kirjoita lisää saikkua. Huomenna aamulla kirjoittavat, jos vuoto on vielä runsasta. Töissä joutuvat kyllä pulaan, jos aamusta ilmoitan etten tule, mutta ilkeästi sanottuna ei ole mun murhe. Katsellaan siis huomenna. Mulla ei taida kyllä olla pokkaa soittaa aamulla, etten tule... noh, se on huomisen murhe.

Vatsavaivoihin käskivät hakea apteekista jotain pehmentävää, jotta alkaisi toimia.
 
Mulle eivät olis polilta antaneet kun yhen ainoan päivän saikkua, sen tyhjennyspäivän vaan. Kävin sit työterveydessä pillittämässä ni sain lisää. Nyt tästä viime km sain äitiysneuvolasta.
Aikamoista, siis että heti seuraavana päivänä töihin? Ei olisi kyllä multa onnistunut henkisellä tasolla. Onneksi sait muualta. Täällä on kuulemma käytäntönä, että 2 päivää tyhjennyksen jälkeen saa vapaata.
 
Aikamoista, siis että heti seuraavana päivänä töihin? Ei olisi kyllä multa onnistunut henkisellä tasolla. Onneksi sait muualta. Täällä on kuulemma käytäntönä, että 2 päivää tyhjennyksen jälkeen saa vapaata.
Jep. Ei kuulemma ollut tarvetta kun pahin vuoto kestää sen yhen päivän. No ei mennyt kyllä mulla niin. Se pahin vuoto alkoi vasta seuraavalla viikolla!
 
Mää sain naistenpolilta saikkua tiistaista perjantaihin silloin, kun tuulimuna varmistettiin siellä. Tuli kyllä tarpeeseen sairaslomapäivät. Että pyydä vain Vauveli vanhalle lomaa, jos on tarvetta. Nyt olen ollut sen jälkeen töissä ja työ on tuntunut terapeuttiselta. Onko muilla ollut varsinaisen vuodon jälkeen tuhruvuotoa? Mua rasittaa jo tämä tuhruvuoto...
 
Mulla oli tuhruvuotoa! Tm oli todella runsaat vuodot mut tuhrua ei paljoa ollut, mut tästä viime km oli 2 pv vuotoa ja pari pv tuhrua, jota tuli kuitenkin aika vähän etten oikeen laskis niitä enää vuotopäiviksi. :)
 
Mulla tuli myös tuhruvuotoa, alko tauon jälkeen jopa uudestaan tuhrulla. Nyt toiset menkat tyhjennyksen jälkeen takana ja taas tuhruttelu jatku pari päivää menkkojen loppumisen jälkeen! Ei ikinä ole käyny noin..

Vauveli vanhalle, tsemppiä <3 tuo alku tuntuu kamalalta mutta niin kliseistä kuin se onkin niin aikaa helpottaa.. Just niinku totesikin että kuluis päivät nopeampaa. Muistan että odotin itse samaa ja nyt kkm jo 2kk. Ei sillä että asiaa ikinä unohtaisi mutta sen kanssa oppii elämään myös niin ettei se pyöri koko aikaa mielessä. Itselle työ oli terapeuttista. Tosin sairaslomaa oisin saanut paljon enemmänkin, lääkäri sanoi että haet aina lisää jos tuntuu siltä.
 
Kyllä kaikki vielä kääntyy hyvään suuntaan. Vastoinkäymiset vahvistaa, vaikka siltä ei aina tunnukaan.

Vuoto on ihme kyllä iltaa kohti vähentynyt. Ihanaa kun ei tarvitse jatkuvasti rampata vessassa ja pesuilla. Meen hyvillä mielin huomenna töihin.

Vaikka kokemus on ollut yksi elämäni kauheimmista asioista niin fyysisesti kuin henkisesti, niin tämä on myös vahvistanut meidän suhdetta. Ollaan miehen kanssa surtu, naurettu, katsottu elämää taaksepäin, haaveiltu tulevasta... keskustelua on ollut paljon.

Aika tyhjä olo on kaikkinensa, jotenkin levollinen mieli. Herkuttelu on mennyt ihan överiksi parin päivän aikana, mutta olkoot. Pääsiäisen jälkeen palaa arki mukaan ruokineen päivineen.

Tsemppiä meille kaikille uuteen yritykseen :)
 
Vauveli vanhalle, kuulostaa niin tutulle. Se tyhjä olo tulee sitten, kun fyysinen olo helpottuu. Tavallaan olo on helpottunut, kun on selvinnyt kaikesta, mutta silti tyhjä. Itse olen jo viikon herkutellut.. Kauhea vauvakuume on tullut, mutta pakko vaan odotella.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Mulle tuli loppupeleissä tosi nopeesti tunne et pakko yrittää heti uudelleen vaikka suretti se km. Onneks yritettiin. Nyt vaan katotaan et mihin tää johtaa. En voi muuta sanoa kun et olis ihan helvetin huonoa tuuria jos neljännen kerran menis kesken peräkkäin.
 
Catharin ei voi mennä neljättä kertaa kesken. Se olisi niin julmaa pilaa elämältä. Nyt onnistuu!

Onko teillä tutkittu mistä km:t johtuu?

Mää haluan tämän vuodon pois ja oman kierron takaisin. Pitää varmaan jostain kirjasta lukea miten hommat sitten hoidetaan :DSen verran pidempi tauko meinaan on takana.
 
Catharin ei voi mennä neljättä kertaa kesken. Se olisi niin julmaa pilaa elämältä. Nyt onnistuu!

Onko teillä tutkittu mistä km:t johtuu?

Mää haluan tämän vuodon pois ja oman kierron takaisin. Pitää varmaan jostain kirjasta lukea miten hommat sitten hoidetaan :DSen verran pidempi tauko meinaan on takana.
Meidän piti päästä viime vuoden lokakuussa testeihin mut syyskuussa tulikin sit plussa (se oli se tuulimuna) joten ei sit päästykään kerta raskaaksi tulen. No sit kun tääkin meni kesken ni nyt mulla on aika varattuna ehkäsyneuvolaan 7.4 koska äitiysneuvolasta ohjattiin sinne. Th oli sitä mieltä et nyt vois alkaa tutkimaan. Mut nyt sit varmaankin sen perun kun testi näyttää taas plussaa. Kyllä mä niin masennun jos tämäkin nyt kesken menee!
 
Meidän piti päästä viime vuoden lokakuussa testeihin mut syyskuussa tulikin sit plussa (se oli se tuulimuna) joten ei sit päästykään kerta raskaaksi tulen. No sit kun tääkin meni kesken ni nyt mulla on aika varattuna ehkäsyneuvolaan 7.4 koska äitiysneuvolasta ohjattiin sinne. Th oli sitä mieltä et nyt vois alkaa tutkimaan. Mut nyt sit varmaankin sen perun kun testi näyttää taas plussaa. Kyllä mä niin masennun jos tämäkin nyt kesken menee!
Voi on teillä kyllä varmana kova mietintä siellä koko ajan päällä, että onko kaikki ok. Mää olin jo ennen km:ä ressissä ja saa nähdä, millainen olotila on tulevissa raskauksissa. Saatika että olisi tuollainen kokemus kuin sulla takana.

Mää niin toivon, että teille nyt suodaan onni :)
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Voi on teillä kyllä varmana kova mietintä siellä koko ajan päällä, että onko kaikki ok. Mää olin jo ennen km:ä ressissä ja saa nähdä, millainen olotila on tulevissa raskauksissa. Saatika että olisi tuollainen kokemus kuin sulla takana.

Mää niin toivon, että teille nyt suodaan onni :)
Kieltämättä joo. Ja siks just en uskalla kauheesti iloita vielä. Toki salaa olen todella innoissani, mut kyl se pelottaa et jos käy taas huonosti. Oireita odotellen! Mulla oli nois kahdes viimisessä sellanen olo et kaikki ei oo ok, eli kyl se alitajunta vaan oikeessa oli. Mut nyt ei oo vielä tullut sellasta oloa etteikö kaikki olis ok. Voi johtua myös siitä et menkatkaan ei oo vielä myöhässä :)
Mä oon ihan varma et teillekin vauva vielä suodaan ❤
 
Paljon peukkuja ja tsemppiä ja jaksamisia neljänteen raskauteen Catharin! :) Onko la joulukuussa?

Ihanan positiivinen jaksat kuitenkin olla. Mulla on toistaiseksi ennemmin sellainen tunne, että miksi se neljäs onnistuisi kun kolme aiempaakin on epäonnistunut... Ja silti tässä olen yrittämässä sitä neljättä. Kun ei muukaan auta kuin yrittää ja toivoa parasta, koska vaihtoehto olisi lopettaa lapsen toivominen. Ja eihän sekään oikein ole vaihtoehto.
 
Nyt pidän sulle kovasti peukkuja Catharin, että kaikki menisi hyvin! Mulla oli tässä tuulimunaraskaudessa varsinkin aivan alussa tunne, ettei kaikki ole hyvin. Oireet tulivat jotenkin hitaasti, mutta sitten kun ne tulivat, niin olivat sen verran voimakkaat, että se tunne meni ohi. Ensimmäisessä raskaudessa taas pelkäsin koko ajan alusta loppuun, että kaikki ei ole hyvin, mutta oli silti ja terve poika syntyi. Että en tiedä, onko näihin tunteisiin oikein luottamista.. Nyt kun vauvakuume on taas kova, niin odotan raskautumista, mutta samalla myös pelkään sitä. Kaksi viivaa merkitsee minulle pelon ja jännityksen alkamista..
 
Onnea Catharin!! <3 <3

Mä itse täällä jännän äärellä kans. Tänään kp 23/27-29. Tekis mieli testata :D
Nyt on menossa joko dpo13, joka ehkä hyvin epätodennäköstä et nii ajoissa oisin ovuloinu. Tai dpo8. Ainakin tuntemukset oli sellaset sillon et ovulaatio olis tapahtunu. Saa nähä pääsenkö mäkin liittymään joulukuisiin <3

Oireeton olen ollut edelleen. Parin päivän aikana on kyl ollu ihme nipistyksiä mahassa. Ja nenästä tulee vähä verta kun niistää. Sitä on kestäny kyl jo pari viikkoo et tuskin liittyy mihinkään. Eilen oli aamupäivästä vähän etova olo, meni kyl ohi kun söin.. Oli on ollu oudon virkee, vaikka joka aamu täl viikolla heränny 4.05, paitsi nyt vapailla jopa nukkunu 7-8 :D

Mullahan kans tuulimunassa oireet alko tosi voimakkaina plussauksen jälkeen. Viikkoo ennen ultraa eli jtn 7+ viikoilla oireet väheni melkein olemattomiin. Tissikipu varsinkin loppu ku seinään. Paha olo kyllä jatku vielä sen keskeytyksenkin jälkeen..
Epäilys mullakin oli että kaikki ei oo kunnossa ja ei ollu ei :( Muistan kun menin siihen ekaan ultraan niin kysyin lääkäriltä et kuinka moni täällä kuulee huonoja uutisia ni sano että joka kahdeksas. Huokasin vaan et toivottavasti mä en nyt ole just se kaheksas. Olinhan mä :(
Elämä heittelee ja kokeilee, mut onneks me naiset ollaan tehty vahvoiks selviytyjiks!! <3
 
Toivon et saisitte kaikki plussat ❤ mä oon yleensä tosi pessimistinen mut en mä tiedä. Tosi sekavaa! Mulla alkoi tm ja tosta km kans tosi pian plussasta oireet ja tissikipu oli aika kova. Sitä mulla ei onnistuneissa raskauksissa ollut ollenkaan, mut mietin et voisko se johtuu siitä ku imetin kuopusta ni siitä sit? Joulukuun 4-5.12 olis la :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hantta81
Toivon et saisitte kaikki plussat ❤ mä oon yleensä tosi pessimistinen mut en mä tiedä. Tosi sekavaa! Mulla alkoi tm ja tosta km kans tosi pian plussasta oireet ja tissikipu oli aika kova. Sitä mulla ei onnistuneissa raskauksissa ollut ollenkaan, mut mietin et voisko se johtuu siitä ku imetin kuopusta ni siitä sit? Joulukuun 4-5.12 olis la :)
Siinä vaiheessa kun sen plussan saa, niin onkin parempi uskaltaa olla vähän optimistinen :) Pettymyksestä kyllä selviää jos sikseen tulee, vaikka se perseestä onkin, mutta jos raskaus onnistuukin niin olisihan se ikävä jälkeenpäin muistella kuinka silloin vaan oli varma ettei tästä mitään tule.

Mulla iski kanssa oireet heti alkuun tosi selvinä ekassa ja kolmannessa raskaudessa. Siinä joka eteni pisimmälle oli ensialkuun kaikkein vähiten oireita.

Toivotaan, että täältä ehtii muitakin sun mukana joulukuisiin :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Voi määkin niin haluan tuohon testausjännitykseen! Mutta sitten voisin siirtyä suoraan viikoille 12-20, kiitos.

Kävin tänään päivystyksessä. Aamulla vuoto oli runsasta ja torstain jälkeen ekaa kertaa kunnolla hyytymiä joukossa. Kaikki on ok, joillakin menee vain näin, että hyytymiä alkaa tulemaan myöhemmin ja vuoto ailahtelee. Ruuhkaista oli ja teki pahaa katsoa niitä viimeisimmillään odottavia äitejä ja kuunnella vauvojen itkua... munkin vuoro tulee vielä, ettäs tiedätte!

Lääkäri puhui ihanasti siitä, kuinka on vielä mahdollista tulla raskaaksi. Sanoi, että odottaisi ne 1-2 kuukautiset, jotta kohtu ehtii kunnolla palautua. Mutta jos "vahinko" kävisi ja tulisi raskaaksi, niin ei se maata kuulemma kaataisi. 4-6 viikkoa kestää yleensä, ennen kuin omat menkat alkavat ja sitten odottaa 1-2 menkat.... menee jonnekin kesä-heinäkuulle yritys.

Nyt on rassattu tällä viikolla alapäätä sen verran, että saa luvan riittää. Seuraavaksi astun tuohon laitokseen nt-ultraan kuuntelemaan hyviä uutisia.
 

Yhteistyössä