Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI 2015

Mulla tehtiin tyhjennys siitä syystä sairaalassa kun matkaa kodista sinne on 80km. Eli ihan mahdollisten komplikaatioden takia. Jos oon ymmärtänyt oikein niin ns.myöhäiset km:t hoidetaan mielummin sairaalassa, täällä taisi olla raja rv9 vai 10. Mulla oli siis tuulimuna 8+2 todettuna ja tyhjennys oli 8+6. Jälkitarkastuksena kävin vain labrassa otattamassa hcg:n viime viikon perjantaina, silloin päivää vajaa 4 vkoa tyhjennyksestä. Arvo oli 7, eli kuulemma ok.
 
Peikko86, onnea plussasta, toivottavasti nyt kaikki sujuu hyvin ❤
Mulla tuulimuna keskeytettiin rv 9+0 ja tää spontaani km oli rv 6+4. Täs spontaanissa sikiöpussi oli paljon isompi mitä tuulimunas, tm se oli 1x1cm vaan ja tässä oli muutaman sentin. En mitannut kun ulos tuli mut oli paljon isompi.
 
Voi ei Vauveli vanhalle!! Miten meitä lokakuisia onkin täällä nyt niin paljon :( Pidän peukut pystyssä että kaikki menee tyhjennyksen suhteen hyvin.

Täälä menkat on tuhruamalla tehnyt tulkaa jo sunnuntaista ja ehdin jo hehkuttaa että jee, ei veny kierto kamalan pitkäks mutta eihän tuota kunnon vuotoo kuulu eikä näy. Ärsyttää....
 
Paljon onnea Peikko86! Ja vauveli vanhalle pahoitteluni keskenmenon takia. Itselläni oli tuulimunaraskaus, joka keskeytettiin tasan viikko sitten. Muista tuon tunteen, kuinka kamalaa oli odottaa ja pelätä. Kun pääset aloittamaan tyhjennyksen ja kun se käynnistyy, niin olo helpottaa.. Olin sairaalassa omasta tahdosta ja fyysisesti ei ollut rankka juttu. Pahinta kipua kesti n. 2, 5 h. Kipuihin auttoi kävely. Henkisesti on sitten ollut rankempaa.. Tsemppiä kovasti! Selviät varmasti ja sairaalassa on osaava ja hyvä henkilökunta. Voit luottaa heihin. Kun pääset tuosta lääkkeellisestä tyhjennyksestä, niin siitä alkaa vähitellen henkinenkin toipuminen.
 
Kiitos kaikille.

Olo on nyt aika tasainen mutta samalla pelottaa ihan kauheasti. Sen tiedostan, että olen hyvissä käsissä ja itse en voi muuta tehdä kuin kävellä. Mää kyllä veikkaan että mua pyörryttää niin, että kävelystä ei tule mitään. Mutta sen näkee huomenna.

Vuotoa on alkanut tulemaan. On nyt sellaista runsasta kuukautisvuotoa jossa on pieniä hyytymiä. Toivottavasti tyhjentyisi huomenna nopeasti. Onhan se aika karua katseltavaa, kun oma pieni valuu pois. Kauheetahan se on, ei sille voi mitään.

Nyt en odota muuta kuin huomista ja toivon, että saisin edes vähän nukuttua. Menen omalla autolla ja auto jätetään sairaalan pihaan. Haetaan sieltä sitten joku päivä. Mies tulee hakemaan.

Kaikesta selviää, sen tiedän.
 
Voimia vauveli vanhalle <3

Ja kiitos bosch <3 täällä nyt odotellaan että menkat loppuu. Tänään kävin katsomassa siskon vauvaa ja sain hoitaa kun sisko kävi suihkussa ym. Mulle varmaan nousi maitokin :D tai siltä ainakin tuntui.

Kun nää menkat on ohi niin käyn papa-kokeessa ja multa otettiin jo verikokeita. Mies vie ens viikolla oman testin tutkittavaksi. Sitten katsellaan miten ja millä jatketaan. :) miten te muut jotka olette jotain hoitoa saaneet, mitä olette saaneet? Ja onko jotain tietoja kuinka nopeasti yleensä auttaa?
 
On muuten käsittämätöntä kuinka mulle sanotaan päivittäin jotain vauvaan liittyvää. Joka päivä tulee "tehkää jo toinen lapsi! Ettekö halua toista lasta? Miksette jo tee?" Ym... En halua puhua asiasta joten koitan vain sivuuttaa kysymykset. Sit tullaan sanomaan että eikö mun mies halua toista lasta. Argh :( olisikin niin helppoa. Jos olisi niin meillä olisi jo 3kk ikäinen vauva.
 
Voi miten kurjaa, Vauveli vanhalle, että sinäkin päädyit tänne :( Ihan hirveästi voimia ja jaksamista. Päivä kerrallaan.

Bettinah, tuo on kyllä niin raivostuttavaa kun ihmiset kommentoivat ajattelemattomasti. Jotenkin luulisi jo tyhmemmänkin ymmärtävän, ettei nämä asiat ole aina omasta halusta kiinni. Toivottavasti hoidoista löytyy teille pikainen apu.

Niin, ja Peikolle onnea plussasta <3

Mä kävin äsken tarkistuttamassa tilanteen gynellä, reilu pari viikkoa keskeytyksen jälkeen. Kaikki näytti luojan kiitos oikein hyvältä, oikealla kasvaa hyvännäköinen follikkeli, kohdun limakalvo näytti terveeltä ja mikä tärkeintä, raskausmateriaalia ei enää ultralla ollut havaittavissa. Vielä kun sais sen negan raskaustestiin, niin pääsisi täysillä keskittymään uuteen yritykseen.
 
Homma hoidettu. Ei ollut niin paha kuin pelkäsin. Panacodia, Buranaa, Litalginia, lämpöpusseja.

Nyt on niin väsynyt olo ettei pysty edes nukkumaan. Kipuja on vielä, Buranaa ja Panadolia siihen. Päässä ei liiku mitään, ei edes itketä.

Odotin isompaa vuotoa. Lääkäri veti pihdeillä jotain pois ja se sattui kuten myös sisätutkimus ja ultraus. Toivottavasti ei enää koskaan tarvi kokea tällaista.
 
Hyvä juttu Vauveli vanhalle, että se on nyt ohi! Nyt alkaa toipuminen. Minulla oli muuten sama juttu, että raskausmateriaalia vedettiin pihdeillä pois. Kiva kuulla Iinaelina, että kaikki on hyvin. Taidan itsekin käydä gynekologilla vielä tarkistuttamassa tilanteen, kun vuoto kokonaan loppuu..
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Eikö teillä ole sovittu jälkitarkastusta? Mulla ei ole vielä, mutta soitan tiistaina neuvolaan. Kahden viikon päästä pitäisi ottaa verikoe.

Kauanko teillä kesti nämä kivut?
 
Hyvä että Vauveli vanhallekin operaatio on ohi. Hyviä toipumisia!

Mä en voi kuin ihmetellä edelleen että täällä ei ole mitään jälkitarkastusta??????Siis niin outoa. Ei verikokeita ei käsketä mitään testejä tekemään ym. Musta pitäis olla joka paikassa samat ohjeet ja käytännöt.

Tuulimunasta kävin pari neuvolan ultraa ja varmistui ettei ole sikiötä. Poli käynti varmisti asian ja sain lääkkeet kotiin. Ei jlki ultrausta tms. Soitin kerran polille kun vuoto haisi pahalle, mutta sanottiin että jos ei kuumetta niin kaikki kunnossa.

Tässä tammikuun keskenmenossa (rv 12) vuoto alkoi sunnuntaina, maanantaina istuin 5h päivystyksessä, jotta olisin päässyt ultraan. En päässyt kun lääkärillä ei ollut laitteita....oli kyllä gyne! Kurkkas kyllä alakautta. En saanut kipulääkkeitä tms. Kunnon vuoto alkoikin sitten samana iltana. Torstaina oli sovittu rakenneultra ja siellä kävin ultrassa jonka teki sama päivystyksen gyne. Siinä se. jotain olisin kuitenkin halunnut jatkon suhteen.......

Olen rh- joten tuon piikin kävin äippäpolilla neuvolan kehoitteesta ottamassa, mutta siinä se.

Miten nää voi vaihdella Suomessa näin paljon. Asumme satakunnassa.
 
On se kyllä rankkoja nää keskenmenot :( Vauveli vanhalle, pahoittelut <3 Tuli tosta kun kerroit, miten itketti niin ettei voinu edes soittaa minnekkään. Sama mulla. Mä menin töihin päivänä jollon mun tuulimuna todettiin vkoilla 8+5 10/15. Itkin niin paljon, etten voinu mennä asiakaspalvelijana myymälän puolelle. Työnantajalle en ollu sillon kertonut mtn raskaudestani ja siinä tilanteessa mun piti soittaa sille ja kertoo kaikki. Ette usko, kuinka nöyryyttävää oli soittaa ja pyytää et voisin lähtee kotiin. Onneks sainki sitten siitä päivästä koko loppuviikon saikkua ihan vaan shokkitilasta yms. En olis kyenny töissä käymään. Raskaus oli pitkään odotettu ja toivottu. 1,5 vuoden yrityksen jälkeen kun tärppäs vihdoin. Ja sillon olin just alottanu työt uudessa työpaikassa ja iteasiassa tärppi oli käyny juurikin sinä päivänä kun työt alko. Vissiin liitty johonkin stressin laukeemiseen kun pääsin töihin 2vuoden "työttömyyden" jälkeen. Kyllä nää teidän kaikkien menetykset tuo omat kipeet muistot esiin. Tästä on kyllä jo noistu ja uutta yritystä ollu heti kierron säännöllistyttyä..
Mulla kivut loppu ku seinään sillon tyhjentymisen jälkeen.. Jatkuu vielä, meen saunaan :D
 
Luin omakantaa. Pihdeillä oli otettu istukka pois. Residuaa jäi jäljelle. Jos oikein Googletin, tarkoittaa se istukkaa- En oikein ymmärrä.

Vuoto tuntuu olevan nyt runsaampaa kuin polilla ja kipu kovaa. Otin puoli neljän maissa särkylääkkeet.
 
Ja jatkuu omaanapaa sen verran et nyt menossa kp 20/26-28. JA EI MITÄÄN TUNTEMUKSIA! Tissit ei oo kipeet, mahaa ei oo nippaillu. Ei oo etonu ei mitään. Ehkä normaalia virkeempikin oon ollu. Tää on nyt niin outoo kun tm:n jälkeen joka kierrossa tullu oviksen jälkeen sellaset fiilikset et varmasti oon raskaana kun kaikki maholliset alkuraskauden oireilemiset iskeny päälle. Tosin tiiän et neki alkaa yleensä vasta plussauksen jälkeen. Ainaki omalla kohdalla mut mut... Siltiki ihan oon et WHAT? Miks ei mtn tuntemuksia. Ainoo et sellasta voidemaista valkkaria tulee aika ajoin pöksyyn.. No viikko menkkoihin et niitä ootellessa..
 
Hmm.. Onko kelläkään kiertojen pituus pidentynyt päivillä keskenmenon jälkeen? Täällä meinaan ekojen menkkojen jälkeen eletään kp 31-30/28 eikä menkkoja näy ja testit näyttää negaa.
Mulla tuli tuulimunan jälkeen ekat kuukautiset kp 41 ja tammikuisen keskenmenon (rv12) jälkeen kp 53. Normaalisti kierto on noin 32.

Pidettiin yksi huili kierto ja nyt ensi viikolla pitäis menkkojen alkaa.....tai sitten ei:)
 
Mulla on km jälkeen tänään dpo 10. Kierto palautu ihme kyllä heti normaaliksi. Tänään tein sit testin, joka näytti joko haamua tai sit todella törkeetä viivanpaikkaa. Väriä näkyi kyllä, mut en oo innostunut silti kun km niin vähän aikaa (tapahtui siis 28.2).
 
Mulle sanottiin että vuoto kestää 2-3 viikkoa ja sen aikana ei saa heilutella peittoja.

Onko ihmisillä vuoto loppunut nopeammin, kun peitot on tuntuneet heiluvan aikaiseen?

Tällä hetkellä tuntuu että miten semmosta voi ees enää tehdä. On niin kipeä olo ja onkohan paikat enää ees kunnossa. Ja pelottaa jos kivistää sitten.

Kuljitteko kaksin kerroin tyhjennyksen jälkeen? Mua sattuu vielä sen verran, että en pysty suoristamaan itseäni vaan kävelen kyyryssä.
 
Mulla molemmista vuoto kesti noin viikon. En kulkenut kaksinkerroin. Pari erittäin heikkoa hetkeä olin kun ei voinut liikahtaakaan ja itkin kivusta kun kunnolla supisti. Ekassa oli tujakat särkylääkkeet, mutta toisessa mentiin kotiapteekin buranalla kun vahvempaa ei ollut.

Peiton heiluttelu noihin aikoihin ei tullut edes mieleen!
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Mää sain klo 7.30 Cytotecejä vai mitä olikaan 4 kpl emättimeen. Klo 10.30 sain 2 suun kautta, kun vuoto ei ollut alkanut.

Tää kivun määrä mietityttää. Syön nyt vähän, jos se auttaisi.
 
Meillä ei ole jälkitarkastusta. Pelkästään verikokeella tarkistetaan raskaushormoonin määrä kuukauden kuluttua keskeytyksestä. Ajattelin mennä yksityiselle tarkastukseen ja samalla kyseleen neuvoja, kun en tule luomusti raskaaksi yleensä, vaan tarvitaan ovulaation aikaansaamiseksi lääkkeitä. Minulla oli joitakin päiviä kipuja keskeytyksen jälkeen, otin Buranaa niihin. Voi olla, että tuulimunaraskauden jälkeen vuodot ja kivut eivät ole yhtä kovia kuin varsinaisen keskenmenon.. Mulla enää pientä tuhruvuotoa ja miehen kanssa kävi niin, että peitot heiluvat, vaikka ei kai vielä oikein saisi. Toivottavasti ei tule nyt kohtu tulehdusta..
 
Täällä ulkomailla ei myöskään ole mitään jälkitarkastusta. Olisin kovin mieluusti sellaiseen mennyt varsinkin kun kivut jatkuivat vielä kolmen viikon jälkeen ja oli hermot riekaleina. Onneksi ihan normaali lääkäri otti vastaan ja määräsi antibiootteja epäiltyyn kohtutulehdukseen ja ne kivutkin pikkuhiljaa hävisi.

Vauveli vanhalle, hyvä että kokemus on nyt ohi ja paraneminen voi alkaa. Varmaan jonkinasteiset kivut ovat normaaleja jälkeenpäin mutta jos joudut kovin kauan kävelemään kaksinkerroin niin sitten kannattaa soitella klinikalle ja kysäistä asiasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle

Yhteistyössä