Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***syksyllä***

hei täällähän on monellakin vähän isompi ikäero tulossa :) kiva, kun musta tuntuu että kaikilla on se kaks vuotta noin. Mäkin oon lukenut noita juttuja että ei se iso ikäero ainakaan huonoa ole, eka lapsi ehtii sitten kunnolla saada sen huomion ja olla ainokainen ennen kuin joutuu jakamaan. Tosin meiän lellipoitsu on sellaisessa uhamassa, että luulee olevansa koko maailman ainoa napa - mutta niin kai kuuluukin :LOL: Että puolensa ja puolensa kaikella. Jos nyt tärppää niin menis pari päivää alle esikon 3 v. päivän ja saisin vielä keinoteltua ne samat äitiysrahat. Mutta jos ei tärppää niin seuraava LA olis jo heinäkuun puolessa välissä :O

Onks muilla harrastuksena katsella laskettuja aikoja monellekin eri kuukaudelle...:LOL: vois tosiaan kehittää muutakin toimintaa...tässä linkissä on kiva katella noita kuukausia, että miten ajoittuu ovispäivät ja mitkä olis menkkapäivät - voi kätsysti laskea noita LA-aikoja. Ovulation Calendar

Onnittelut vielä plussanneille - on se vaan niin hienoa!!
 
PALJON ONNEA PLUSSANNEILLE =)

Täällä yritetään hyödyntää kohta alkava ovis ja sitten taas piinaillaan parisen viikkoa. Meillä oli haaveena ikäeroksi 2-3 vuotta ja jos tästä kierrosta tärppää, niin tulisi 2v3kk :)

Täällä on myös harrastuksena katsoa laskettuja aikoja tuleville kuukausille, sekä myös
ultra-ajankohtia, äityisloman alkamispäiviä yms. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Teillä joilla on ollut keskeytynyt keskenmeno, niin milloin teillä on ollut hcg 0? Jos siis kohtu tyhjentynyt kunnolla. Edellisessä keskenmenossa (spontaani ja jo rv 7) ovuloin ultralla todistetusti 20pv keskenmenosta ja siitä sai kuopuksemme alunsa. Stressaan aivan älyttömästi (ja turhaan kun ei se stressaaminen tähän auta) ettei kohtu ole tyhjentynyt kunnolla eikä hcg laske "ikinä". Tai siis mikä minusta tuntuu ikuisuudelta päästä aloittamaan yritys uudelleen. Nyt siis n. viikko keskeytyspillereistä ja tänään menin ovistestillä tsekkaa vähän osviittaa hcg:n määrästä ja petyin pahasti, testiviiva tosi tumma eli hcg edelleen tosi korkea. Toisaalta olian se viikko sitten yli 50000, että eipä ole ihme. Ihminen kyllä osaa olla hölmö, surffailin äsken vaikka kuinka kauan katsellen ihmisten plussatestien kuvia, sisällä toivo, että jospa meillekin ja äkkiä... Viimeiset 3 raskautta lähteneet 1 yk:sta, mutta esikoista tehtiin aikanaan vuosi ja entisen miehen kanssa yritimme vauvaa vuosia ilman yhtään raskautta, joten mieleen palaa noi pitkät kk:t odottaa aina, että jospa nyt olisi käynyt hyvä tuuri...
 
Näköjään ei malta olla tekemättä näitä testejä vaikka nyt haluaakin päinvastaista tulosta!;) Eli siis tänään tein testin nyt 8 päivää siitä, kun vuoto alkoi ja ONNEKSI oli näköjään lähteny viiva jo haalistumaan mutta ei vielä negaa näyttänyt. Toivotaan, että joskus viikon päästä olis jo nega. Onneksi ens ke on se ultra, että näkee et kohtu on tyhjentynyt! Eli Morebabies mullahan siis rv 7+3 todettiin tuulimuna... olen kuullut että tyyliin parisen viikkoa ainakin varmaan näkyy näiden viikkojen keskenmenon jälkeen se positiivinen... mut tottakai on yksilöllistä kans!!!:)
 
Valitan, etten saa käytyä ajatuksella ketjua läpi, mutta tässä pahoittelut uusille ja negaa jännänneille sekä onnittelut plussatestin tehneille!
Täällä kp 8/26-30. Terot auttoivat kuukautisten tuloa ja jo 8. teropäivänä alkoi vuoto. Nyt sitten vaan ihmetellään ja annetaan elämän kuljettaa..
Voimia ja valoa!
 
morebabies, mulla on aina HCG laskenu tosi nopeasti, viikossakin, ja kertaalleen km:n jälkeen ollu raskaana jo 5 vkoa keskenmenosta. On tosi yksilöllistä. Mulla on ihan normi synnytystenkin jälkeen, n. 30pvää synnytyksesta alkanu kuukautiset säännöllisinä imetyksistä huolimatta, eli tosi nopeesti aina hormoonit palautuu mulla. Toisilla voi viedä vähän kauemminkin

Plussaonnea kaikille:heart:
 
Täällä kans yks, jonka harrastuksena katsella laskettuja aikoja laskurin avulla! :LOL:
Täälä kans yks, jolla sama harrastus :LOL: Pitäähän sitä olla tavoitteet selvillä heti uuden kierron alussa ;)

Maria-80 onnea oviksen hyödyntämiseen!

Chamon hyvä, että hcg on laskusuunnassa. Eiköhän se kohta oo jo nollilla ja kroppa pääsee uuten kiertoon :)

Missa-76 kiva, että pääsit uuten kiertoon terojen avulla. Toivottavasti kierto nyt tasoittuisi ja toisi sen plussan!

Neiti-81 tsemppiä viimeisiin "mahankantopäiviin" ;) Ei oo sulla tosiaan enää kauaa, kun pieni on maailmassa!

caisachu kyllä toi kovin vahvasti raskaudelta kuulostaa :) En tajua miten maltata olla testaamatta. Voi kunpa itekin pystyis pysymään erossa noista testeistä...

ON: menin sitten tyhmänä tekemään eilen samanlaisen liuskatestin, kun toissailtana ja tulos: juuri ja juuri saman vahvuinen viiva kun edellinen, ei ainakaan vahvempi : / Pissa oli kyllä tosi laimeen näköistä (melkein väritöntä), vaikka olinkin pidätelly n.2,5 tuntia. Voikohan tolla laimeudella olla tekemistä sen kanssa, että viiva jäi niin hailukaksi? Mä en kestä itteäni, oon ihan hullu stressaaja näiden testien kanssa :ashamed: Pelottaa vaan niin se kesäkuinen kemiallinen/varhainen km, kun viiva vahvistui vähän, mutta sen jälkeen "jämähti" samanvahvuiseksi useaksi päiväksi ja sitten alkoikin vuoto.
 
Viimeksi muokattu:
Sanmar, en sinuna vielä asiasta mitenkään masentuisi, uskon, että voi tosiaan vaikuttaa jos pissa on ollut erityisen laimeaa. Sinulla oli kuitenkin se edellinen viiva mielestäni ihan hyvän vahvuinen :) Mutta tiedän kyllä tuon tunteen, kun itsekin ihan paniikissa testailen, että vahvistuuko vai ei... Ikävöin esikoisen odotusaikaa, kun en silloin edes osannut tällaisia asioita murehtia.. Kaikki tuntui niin "varmalta"... Ja nyt on alituinen stressi päällä. Koita sinäkin kuitenkin muistaa ottaa välillä aikaa ihan vain itsellesi, ja tee jotain mikä on sinusta erityisen mukavaa ja rentouttavaa, siitä ei ainakaan ole haittaa pikkuisellekaan. :heart:

Ikäeroista: Meilläkään ei mennyt ihan suunnitellusti ikäerojen kanssa. Jos tämä raskaus nyt onnistuisi, niin esikoiselle ja vauvalle tulisi ikäeroa peräti 6v4kk. Aikaisemmin haaveilin 2-3 vuoden ikäerosta, mutta näin se elämä vei :) Ja toisaalta tyttö voi nyt jo osallistua vauvan hoitoon ja odottaa jo itsekin, että milloin äiti ja isi oikein tekee pikkusiskon tai -veljen :D Päiväkodissa parhaat ystävät on saanut pikkusisaruksia, niin on me sitten saatu miehen kanssa vähän painostusta asiasta :D

Omaa napaa: Tänään aamulla dpo15 tein Pregcheckin liuskatestin, ja se oli tällainen :

Aijaa.com - 8735264.jpg

Että eiköhän suunnilleen vahvuudeltaan vastaisi päiviä... Toivottavasti :heart: Laitoinkin tuonne kuva-ketjuun vertailun vuoksi eilen aamulla (dpo14) tehdyn pregcheckin liuskan ja tämänaamuisen, ja ainakin siellä olivat sitä mieltä, että vahvistunut olisi..
 
  • Tykkää
Reactions: Emby^
Mulla tuulimuna huomattiin ultrassa viikoilla 11+5 ja kaavittiin 12+3. Vajaa kaksi viikkoa sen jälkeen testasin, ei ollut tulipunainen viiva mutta plussa selvästi. Siitä sitten jonkin aikaa eteen päin testasin vanhaksi menevällä digillä, ja ilmoitti "ei raskaana". Olipa kerrankin ihanaa lukea se vastaus :)

Menkat alkoivat 5 vkoa ja 5 päivää kaavinnasta. Eli kutakuinkin se pari viikkoa varmaan meni kropalla tajuta, että raskautta ei ole. Nyt kp 12, ja lähtöviivalla ollaan :)
 
hcg:n laskusta on kyselty, itse testasin raskaustestillä n. 2 viikkoa vuodon alkamisesta ja raskaustestissä oli hyvin hyvin hailea haamu. Sen jälkeen en testannut enää. Mutta oletan että laski sen jälkeen aika pian nolliin. Mutta vaikka hcq laski niin uskon että kroppa oli vielä pitkään sekaisin, ainakin sen ekan kierron ajan. Että ehkä nyt olisi vasta palautumassa hormoonit normaaleiksi..? Tiedä sitten.

Onnea vauvaqme vahvasta plussasta :)

Tääl ei mitään ihmeitä, ovista metsästän ja odotan viikonlopuksi.
 
vauvaqme ihana plussa! :heart:

Itellä edelleen pientä vuotoa..pyyhittäessa tulee siis paperiin..muuten ei kyl..ei ymmärrä..mut kai keskenmenon jälkeen ekat menkat vaan on sekavat.. koita tässä ny ovista sit bongailla, ku menkat on periaatteessa kestäny viikon ja viisi päivää..tai no jos poistetaan ne kolme vuodotonta päivää välistä, niin menkat on kestänyt viikon ja 2 päivää.. no, mut silti..ärsyttää..
 
Heippa kaikille! Täällä saatu kyytiläinen tänään. Kaikki 3 alkiota oli jatkanut hienosti jakaantumista ja olivat 4 soluisia. 1 siirrettiin ja 2 meni pakkaseen.
Nyt sitten jatketaan piinailulla...
Kiitokset kaikille tsempityksistä ja samaa toivon kaikille muillekkin.
Terveisin iloinen Tillu&Mini:heart:
 
Tillu IHANAA! :heart: Kovasti peukkuja!

Täällä jäätiin saikulle.. 2,5 viikkoa pätkäytti työterveys, ei ollut ihan samaa mieltä homeesta kun turkulainen erikoislääkäri, mutta sain muilla homeoireilulla ja varmaan oman hysteriani takia sen :LOL:
Nyt odotellaan ens viikon perjantain ar-ultraa, toivotaan ja rukoillaan, että kaikki ois hyvin ja tuottais tulosta. :)
 
Moi!!

Te ootte kirjoittanut NIIIIIN hirveesti, etten kykene edes kommentoimaan.. Nyt muistan kuitenkin toivottaa tillu79 onnea matkaan! Ja muillekin piinailijoille vain sellaista kevyttä piinailua.. :whistle:

Ovisaika käytettiin hyödyksi tälläkertaa! Kumma juttu mutta mua ei petipuuhat kiinnosta (nykyään) tippaakaan, mutta oviksen aikaan kehrään miehen jaloissa :p
Ensi viikon puolivälissä alkaa sitten mun piinailut. Onneksi on koulutuspäivät juuri viimeisinä kiertopäivinä, että en siellä ala tikuttelemaan. (jollen sitten testaile jo ennen lähtöä...)

On kokoajan niin lyhytjännitteinen olo etten tännekään ole paljon kirjoitellut. Mutta luen päivittäin juttunne, hengessä mukana!

Tehilla :wave:
 
Tillu voi toivottavasti alkio nyt jaksaisi napata kiinni ja pysyä kyydissä seuraavat 38 vkoa!!!

).( vuoto taitaa olla vihdoinkin loppunut, tänään enää muutaman tipan tiputellut. Muuten taitaa hormonien poistuminen aiheuttaa ihanan ihon kukkimisen. Kasvot ja kaula ihan täynnä kipeitä näppylöitä, tosi inhottavia, ikinä ennen ei ole iho tällä lailla reagoinut.

Hassu kysymys mitä olen tässä pyöritellyt mielessä (vaikka ei enää pitäisi tuota km:a vatvoa vaan siirtyä eteenpäin), niin raskausoireista. Musta on niin jännä, että seuraavana päivänä kun plussasin alkoi järkky pahoinvointi, sitä ennen ei mitään oireita, mutta heti kun sai tietää olevansa raskaana. Luulin rv olevan 3+4, oikeasti oli rv n. 5+4. Oikeasti pahin pahoinvointi mitä ikinä mulla raskauksissa (5.raskaus), sitä ihmettelin ettei rinnat olleet kipeät mutta pistin sen piikkiin, että on 2 lasta imetetty eikä enää reagoi niin voimakkaasti. No, jokatapauksessa edellisen päivän aamuna vielä oksensin ja kun ultra-aamuna kun kysyttiin raskausoireista niin kerroin pahoinvoinnista, väsymyksestä ym. Kun sitten ultrassa todettiin, että sykettä ei enää ollut, pahoinvointi katosi samantien. Eli mistä ihmeestä voi johtua, koska hcg oli kuitenkin vielä yli 50000? Tulee vaan sellainen olo, että onko osa raskausoireita psyykkisiä? Kuulostaa tosi tyhmältä, mutta ihan oikeasti, mulla ei ollut yhden yhtä oiretta ennen testausta vaikka olin jo 5+4, kun en osannut edes aavistaa raskautta kun luulin hematooman vuotelua menkoiksi. Tuntee itsensä niin tyhmäksi, kun just on selittänyt oireensa ja sitten todetaan ettei täällä kyllä ole enää mitään eloa..

Sama kun lääkäri sitten kysyi: "etkö muka ole tuntenut mitään omituista viimeisen vuorokauden sisään?"- kysymys sai tuntemaan itsensä ihan idiootiksi. Että enkö nyt ole kuunnellut omaa kehoani tarpeeksi, no 3v:n 4kk:n ja 1v:n 9kk:n kanssa on välillä meno päällä ja harvemmin ollaan ihan vaan paikallaan "kuuntelemassa kehoa". Pahin kuitenkin, että ultra-aamuna aamupala pöytää kaataessa tunsin jännän paineen yhtäkkiä kohdussa ja muistan säikähtäneeni, mutta samantien ajattelin, että johtuu varmaan vaan kohdun kasvusta. No, arvatkaa vaan miten seuraavassa raskaudessa tarkkailenko ja odotanko tuota hemmetin painen tunnetta koko raskauden?!!?
 
Viimeksi muokattu:
morebabies mulla oli ekassa raskaudessa ihan hullu juttu, että pahoinvointi taukosi työmatkan aikana kun en yksinkertaisesti ehtinyt vaan keskittyä siihen eikä olis todellakaan ollut mahiksia maata paikoillaan vaikeroimassa pahaa oloa - eli matkan aikana pahoinvointi hävisi. Kun tulin kotiin, pahoinvointi jatkui saman tein :O Oli kyllä tosi spoookyä :O matkan jälkeen huonoa olo kesti vielä parisen viikkoa kunnes alkoi hellittää.

Ja stressasin vielä ihan kauheesti sitä matkaa just sen takia kun mietin että miten pystyn olemaan siellä yhtään - mulla toi pahoinvointi oli 24/7 sellaista etovaa ja kaikki voimat vievää, vaikka en oksenanut (toivon että olisin pirjonnut niin olis ees helpottanut hetkellisesti se olo...)
 
Viimeksi muokattu:
Tillu, aivan ihania uutisia, kovasti pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin :heart:

Naive88, hyvä että sait nyt ainakin ton verran saikkua, eipähän tarvitse ihan jatkuvasti sitten siitä homeesta stressata! Kovasti täällä puolestasi myös jännäilen alkuraskauden ultraa, kaikki on varmasti kyllä ihan hyvin :heart: Mille viikolle sulla se alkuraskauden ultra muuten nyt sijoittuikaan?

Omaa napaa: Tänään näytti Clearbluen digi "Raskaana 2-3" :heart: Roikkuisin silti vielä mielellään täällä jonkun aikaa, jos vaan sopii, kun keskenmenon pelko on niin järkyttävän suuri, etten todellakaan vielä pitkään aikaan uskaltaudu Odotus-puolelle... :ashamed:
 
Vauvaqme ultra on 6+ viikoilla, että sykkeenkin sitten pitäis kyllä näkyä.. Se on samalla raskaudenkeston määritysultra, kun ei normimenkkoja oo ollu km jälkeen. Mut oviksesta kun pystyy ton verran päättelemään. :)
Mä oon käyny tonne toukokuisiin ilmottautumassa, mutta en oo juuri kirjotellu ja tuntuu, ettei oikeen pääse mukaan kun ei vielä yhtään usko tähän..
 
Tillu79 Hirveesti peukkuja! :) Kaverille tehtiin sama homma just viime viikolla ja toivon, että silläkin tärppää nyt! Yrittäny sekin jo iät ja ajat..

Naive88 Hyvä, että sait sitä saikkua! :) Ei tartte ainakaan siitä homeesta stressata sit!

morebabies mulla katos kaikki oireet kun keskenmeno alko..siis ku se kunnollinen vuoto alko, niin tajusin, et se meni ny siinä..et ei tiedä onko sekin ollu sit vaan henkistä oireilua siihen saakka, kun enhän mä sillon satavarma ollu, et oliko se keskenmeno vai ei...vaik mulla tissit kyl turpos heti alussa ja mieskin muistutti yks päivä, et mun tissit on kyl kadonnut johonkin..siis, et ku raskauden aikana ne oikeesti turpos! Kaipaan niitä kyl itekin! :p
 
Sanmar kysymys ei ole siitä että malttaisin olla tekemättä, vaan siitä että ensin en uskalla ja sitten kun täti useemman päivän myöhässä, on oireet jo sen verran voimakkaat ettei todellakaan enää tartte tehä! :D millon ite testaan seuraavan kerran, täällä jo odotellaan... :popcorn:

nellielli miulla ei kierrot ehtiny vielä tasaantua ollenkaan huhtikuisen kaavinnan jälkeen. ja ihme tiputteluja oli suurimmassa osassa kierroista sen jälkeen tää tärppikierto mukaanluettuna.

Tillu79 ja tehilla toivottavasti tässä kuussa tapahtuu ja kyytiläiset tarttuu tiukasti kiinni!!!

Naive88
tosta sairaslomasta on hyvä alottaa. ainahan voit sit heittäytyä hysteeriseks sit myöhemmin uudestaan et saat lisää saikkua.

morebabies minuu viime raskaudessa nimenomaan huoletti ihan älyttömästi oireiden liian aikainen lieventyminen. muistelisin et ensin oli selvä parannus ja sitten pikkuhiljaa lievempään suuntaan. ja pari viikkoa myöhemmin todellakin ultrassa selvis et kuolleenahan se oli ollut jo useemman viikon.

).( en kans ole vielä uskaltautunu toukokuisiin, mut varmaan ens viikolla ilmottaudun mukaan. ja toivottavasti ei tartte tulla takas! tänään on rv5 tähänastiset km on ollu viikoilla 11+ ja 12+, joten jännitettävää ja hysteeristä oireiden tarkkailua tässä riittää vielä pitemmäkskin aikaa. : /
 


PERJANTAI 23.9.2011

HAAVEISSA ESIKOINEN



nellielli....................KM 08/11.............................KP 14/?
Tillu79....................KM 01/09, 08/09, 01/10..........KP 17/26-30
Sanmar82...............KM 05, 09 & 12/10, 06/11.......KP 29/27-28
maikkuliini...............KM 10/10
Padmerine..............KM 11/10, 04/11





HAAVEISSA TOINEN



toukka90............KM 06/11....................................KP 8/25-31
bebel.................KM 12/09, 04/10, 10/10, 07/11.......KP 8/28
bubba................TM 07/11....................................KP 10/26-29
Maria-80............KM 07/11....................................KP 12/22-25
kultakimpale2.......KM 03/09, 12/10..........................KP 15/?
caisachu.............KM 08/10, 04/11..........................KP 34/28
Tehilla................KM 02/11
vauvaqme...........KM 05/11, 06/11, 08/11
Chamon..............KM 07/11, TM 09/11



HAAVEISSA KOLMAS



Missa-76.........KM 04/11.................KP 9/26-30
Fantteli............KM 08/11................KP 13/28
Whisky Peat....KM 07/11..................KP 13/30-50
mammuzki.......KM 03/11, 04/11
morebabies.....KM 08/06, 03/09, 09/11



HAAVEISSA NELJÄS



Koski.........................KM 04/11...............KP 9/25
johnu........................KM 01/11, 06/11


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10.................................KP 29/28


HAAVEISSA KUUDES







TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, taaperotx5, ElinaMaria, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, Emby^, plug-in-baby



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa, sonsku, PIKKUVIIKINKI

Heinäkuu: Imoen, Epa_88, Champion, Äiti minäkin

Elokuu: syysmyrsky, vauvaqme (km), Nappula, Gabrielle

Syyskuu Naive88, bebel (km)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä