Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***syksyllä***

Tulinpa vaan vähän vanhaa pinoa kurkistelemaan :) Hengessä mukana ja plussaa toivon jokaiselle :flower:

Sen verran tsemppailen että tää pikkukakkonen mitä nyt odotetaan tärppäs yk15 kahden km:n jälkeen, eli toivoa ei kannata menettää! :heart:
(esikoinen yk1)

Plussatuulia vaan tänne :)

Astre ja vauveli joulukuisista rv25+6.
 
Hei - Lääkäripalstalta lueskelin tässä jokin aika sitten seuraavaa:
Raskautuminen on vaikeampaa n. 1-3 kierron verran keskeytyneen raskauden jälkeen..
(keho/kohtu vaatii palautuakseen hetken)
..kun taas on-nis-tu-neen raskauden jälkeen, voi tärpätä nopeastikkin!


Plussasadetta jokaiselle matkaan ja kauniitta syyspäiviä!


..lämmin halirutistus tarvitseville:hug:


:heart:mur-mur
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellään käynyt niin, että on tullu menkat normaalisti..ja muutama päivä siit on alkanu tuleen pikkusen taas verivuotoa?
Mulla loppu tiistaina menkat. Oli siis ekat menkat keskenmenon jälkeen. Vuotoa ei enää siis keskiviikkona tullut. Ja nyt eilen alkoi tulla pikkusen vuotoa taas. Ihan vähän siis, mutta kuitenkin tulee niin, että huomaa. En tajua. Mistä tää johtuu? Ei oo koskaan ennen käynyt näin.
 
nellielli - ei varmaan oo sen kummempaa kuin että keskenmenon jälkeen vähän runsaammat ja pitemmät menkat...mulla oli ekat menkat 37 pvä km:sta ja olivat selkeesti runsaammat kuin yleensä. Tokat oli normit ja nyt kolmannet jo melko normi/niukat, vuoto loppumassa nyt 5. päivänä kun yleensä kestää vuoto melkein sen viikon.
 
On vaan niin hassua, kun vuoto loppu kokonaan 3 päiväksi..ja sit alko udestaan tavallaan uudet menkat..aattelin, et olis sit ollu ihan normaalisti pidemmät menkat mut nyt niin ku alko uusiks.. outoa vaan.. pelästyin, ettei kaikki oo hyvin..
ja siis sain kauheen hysteerisen itkukohtauksenkin tänään, ku jotenkin tajusin, et tosiaan en oo raskaana enää..tiesinhän mä sen jo aikoja sit..heti sillon ku keskenmeno tuli..mut nyt se jotenkin kolahti, niin että hanat aukes.. :(
 
:hug:nellielli joo kyl mulkin yks päivä tuli tosi surullinen olo kun tajusin että rakenneultra olis ollut parin viikon päästä jos sitä tm ei olis ollut :( ja mahakin olis nyt jo näkynyt...

ja siis kierto oli 37 päivää km jälkeen, eli itse vuoto ei kestänyt 37 päivää jos joku sai väärän käsityksen..;)
 
nellielli Mä uskon, että vielä monta kertaa voi hanat aueta, vaikka luulis, että tavallaan "pahin suru" oliskin ohi. Itsellä ainakin käynyt niin...vaikka tosin siitä keskenmenostakin on vasta vajaa viikko... mut silti. Voimia sulle! Ja toivottavasti sullakin nyt kierrot yms. tasoittuis. Mutta oikeesti ihan varmasti vaan jotenkin tosi sekaisin ne jutut ja siitä vuoto johtuu. Ei varmasti mitään syytä huoleen!:hug:

Toivottavasti kierto ei menis kovin sekaisin ...täälä kyl kun lukee teidän muiden kokemuksia, niin olen varautunut pahimpaan ja tosi sekalaiseen kiertoon nyt sitten alussa ainakin. Toivottavasti tärppäis kuitenkin sitten pian ja pysyvästi!:heart:

Mä tuolla jossain pohdiskelin, että olisko se hcg:n nousu henkilökohtaista vai raskauskohtaista ja sit omassa pikku päässäni tulin siihen tulokseen, et varmaan raskauskohtaista kuitenkin, koska esim. kaksosraskaudessahan se on tosi korkee jne.

Mulla kans sama kuin joillain täällä, että nyt sitten "keskityn" niihin asioihin, mitä ei voi tehdä raskaana. Eli aloitin heti supertiukan dietin "kolmessa viikossa bikinikuntoon;)", kun lähdetään sinne etelään, sovin parin viikon päähän tyttöjen illan viinin yms. kera... aion herkutella herkkupäivänä juustoilla. meen solkkuun, treenaan kovaa, jne. jne. Se on mun konsti yrittää mennä päivä kerrallaan eteenpäin. Tuhat kertaa meiluummin olisin raskaana, mutta kun nyt ikävä kyllä en oo, koitan sit tehä tämmösiä juttuja.

Me nyt tosiaan odotellaan ne suositeltavat yhdet menkat tässä välissä. Googlettelin huvikseni kaikkia kokemuksia ja suosituksia ja ihan laidasta laitaan on! Mä itse uskon, että ihan hyvin vois kaikki mennä vaikka heti alottaiskin, mutta me pidetään hengähdystauko. Sitäpaitsi toivoisin, että hormonitkin viel tasottuis! Mä oon tyyliin heinäkuusta asti ollut koko ajan raskaana ja ei raskaana...että onhan sekin rankkaa elimistölle..ne hormonit! Ja nytkin tässä tuulimunaraskaudessa oireena oli liitoskivut ja vieläkin häpyluuta vihloo lenkillä...ja autossa voin pahoin ja on väsy jne. jne. ja vauvaa ei tule!:((( Rtesti vielkin iiiiihan tumma. Nyt lopetankin testailun... ei siinä oo mitään järkee nyt, kun ei se viiva näköjään lähe vaaleneen viel. Katsotaan sit parin viikon pääst!
 
Heippa ihanaiset naiset!

Tervetuloa uudet :wave: ja pahoittelut, että tänne olette joutuneet, mutta tämä on ihan paras paikka purkaa tuntojaan ja saada vertaistukea! Ainakin mulle on osoittautunut erittäin tärkeäksi voimavaraksi.

Kaikille sitä tarvitseville :hug:, kyllä tunteet myllertää vielä pitkään kaiken jälkeen. Mä pelkään jo valmiiksi marraskuuta, kun tulee ensimmäinen LA vastaan.

Raskautumisesta heti km:n jälkeen. Meillä tärppäs heti ilman normimenkkoja, mutta saatiin lupa yksityiseltä gyneltä, joka ultras paikat ja katto, että potentiaalisia folleja oli matkassa. Muuten en olis uskaltanu yrittää. Tämä gyne tosin sano, ettei sillä odottamisella oo hänen mielestä väliä, että kroppa kyllä tietää sitten kun on valmis uuteen raskauteen ja jos se ei oo, se ei ala.

Oma napa on aivan sekaisin. En uskalla luottaa tähän raskauteen yhtään, pelkään ihan hulluna. Ja sitten pelkään, että omalla epäluottamuksellani pahennan tilannetta. Hullukshan tässä tulee. Oon päättäny, etten ennen sitä raskaudenkestonmääritys ultraa ole edes raskaana. Oireet on vähän alkanu kerääntymään, mikä kai positiivista. Sain myöskin turkulaiselta erikoislääkäriltä vastauksen, että sen mielestä oisin sen homeen takia oikeutettu erityisäitiyspäivärahaan, mikä siis jos käsitin oikein tarkottais sitä, että jäisin nyt pois töistä ja oisin kotona äitiyspäivärahalla... Pitäs sitten miettiä, että alotanko sellasen hakurumban, kun lekuri epäili, että eka hakemus Kelalla hylätään, sittenhän on jo koko alkuraskaus ohi, jossa sitä riskiä on jos on... AARRRGHH.
 
Chamon ja Bubba :hug: Kyl mä vähän aattelinkin, et voiko mulla palata menkat heti ihan normaaliks, ku kesti vaan neljä päivää, mut se olikin sit vasta alkua..voi, ku vaan loppuis jo ja pääsis oikeesti sitä lasta yrittään..
 
meillä olis ovispäivät todennäköisesti tulossa ensi viikonloppuna ja nyt jo jotenkin ärsyttää koko touhu...mulla on jostain syystä tosi vahva olo että nyt ei ainakaan tärppää. Sellainen olo että jos saadaan raskaus alulle, niin menee vielä pitkään. En tiedä miks mulla sellainen olo. Ehkä siitä että kun aikaisemmin oon tullut heti raskaaksi ja nyt kun en tule - niin nyt en tule sitten oikeesti millään. Että se menis kuitenkin liian hyvin jos vaan pari kertaa yriteltäisi tässä ja pam paksuna oltaisi taas. Sitten toisaalta mulla on sellainen olo, että ainakin yks km tulee vielä. Että oikeesti tän lapsen saaminen tulee olemaan kivinen tie. Äidilläkin oli useampi keskenmeno ennen mua, joten vahva fiilis että samalla tiellä ollaan :( tosi pessimistinen olo! Menkat kesti tasan 5 päivää nyt, tänään loppunut vuoto. Kertoisiko menkkojen normalisoituminen että hormoonitoiminta olisi tasoittumassa...?! (siis että vuoto oli selkeesti niukempaa kuin viimeksi). Turha näitä mietiskellä kait. Parasta tosiaan keskittyä ihan muuhun elämään nyt :) viikonloppuna onneksi juhlat tiedossa :)

Me ei ootettu menkkoja, mietin sitä, mutta kun km oli spontaani ja olo oli ihan normaali kun vuoto oli km:ssa loppunut niin aateltiin samalla tapaa että en raskaudu jos keho ei ole valmis. No en raskautunut. Mulle kyllä sanottiin että pitäisi yhdet oottaa että se ehkäisisi uutta keskenmenoa, mutta en uskonut. Aika hatara selitys koska tuskinpa tällaisia edes mietitään suurimmassa osassa maailmaa vaan "hommat" jatkuu normaalina ja kaippa keskenmenoissa olisi joku piikki sitten selkeesti jos km sattuisi usein km jälkeen. Sehän pitäisi päinvastoin olla harvinaisempaa että saa usean km peräkkäin.
 
Tuppaudun täältä sivusta teidän keskusteluun, kun tuli muutama kysymys mieleen. Olen ollut tällä listalla mukana aiemmin, mutta jäin joku aika sitten pois. Nyt kävi niin epäonnisesti, että vuoden pitkän yrityksen jälkeen tärppäsi ja meni miltei heti kesken.

Nämä kysymykset siis koskevat vain näitä varhaisia keskenmenoja:

Miten kauan / paljon teillä on vuotanut kemiallinen / erittäin varhainen keskenmeno? Vuosin jo ekan päivän aikana sen mitä yleensä koko kuukautisten aikana...

Oletteko käyneet lääkärissä tsekkaamassa, että kaikki on hyvin (että kaikki on tullut ulos eikä ollut kohdunulkoinen tms.)?

Oletteko jatkaneet yritystä heti seuraavasta kierrosta vai pitäneet taukoa? Millaisia ohjeita tähän saitte?

Kiitos, jos viitsitte vastailla!
 
nellielli :hug:
Barbamama35 itselläni nyt taustalla kaksi kemiallista/erittäin varhaista keskenmenoa, ja omalla kohdallani vuoto oli todella runsasta. Itse olin kyllä siinä mielessä onnekas, ettei vuoto kestänyt kovin kauaa, viimeksi 6 päivää, mutta viimeiset kaksi päivää oli jo melko vähäistä vuotoa. Neljä päivää vuosin siis todella voimakkaasti. Oli myös melko kovia kipuja, kovempia kuin menkkakivut, jotka nekin ovat itselle tuttuja. Ensimmäisen kemiallisen kohdalla en käynyt lääkärissä tarkistuttamassa, ei otettu ultraan, vaan sanottiin, että riitää kun tekee jonkun ajan päästä raskaustestin kotona ja jos se on negatiivinen kaikki ok. Nyt viimeisimmän kemiallisen kohdalla kävin ultrassa ennen kuin vuoto alkoi, kun kivut oli niin kovat. Siellä näkyi, ettei ollut ainakaan kohdunulkoinen, vaan kohdussa oli jotakin havaittavissa, mutta viikot niin varhaiset ettei osattu sanoa mitä. Ja sitten vuoto alkoikin seuraavana päivänä runsaana.

Ensimmäisen keskenmenon jälkeen (9. viikolla) emme pitäneet taukoa yrityksen suhteen, vaan jatkoimme lääkärin ohjeistuksesta suoraan. Tulin heti raskaaksi, mutta se meni myös heti kesken (5. viikon alussa). Sitten pidimme tauon ja odotimme yhdet normaalit menkat. Sen jälkeen tulin taas raskaaksi, mutta meni taas heti 5. viikon alussa kesken. Nyt emme odottaneet kuukautisia väliin, Väestöliiton lääkäri sanoi, ettei tarvitse, jos henkisesti jaksaa. Että periaatteessa ei lisäisi riskiä keskenmenoon vaikkei niitä menkkoja odota... Tiedä sitten, sairaanhoitajat ovat aina ohjeistaneet, että pidä taukoa, sanoi lääkäri mitä sanoi, parempi kropalle. Ja lääkäreiltäkin on tullut vähän ristiriitaisia suosituksia. Mutta kukaan lääkäri ei ole varsinaisesti sanonut, että välttämättä olisi taukoa pidettävä, ja Väestöliitolla oli lääkäri nyt sitä mieltä, että siitä tauosta ei hyötyä ole, eli riski ei kasva vaikka suoraan yritetään.. Näin siis toivon :heart:

Omaa napaa: Tein siis lauantaina Clearbluen digitaalisella positiivisen raskaustestin, "Raskaana", silloin dpo vasta 10. Nyt tänään dpo 12 ja tein päiväpisusta kahden tunnin pidättelyn jälkeen Pregcheckin puikkotestin, ja se näytti tältä:

Aijaa.com - 8719081.jpg

Aika hailakka vielä, mutta varhaisia päiviähän tässä vielä eletään kun vasta dpo12. Oireita en oikein osaa eritellä kun juuri aloitin Lugesteronenkin, se sotkee, eikä tiedä oikein mikä johtuu siitä, mikä alkuraskaudesta. Mutta, nyt pelonsekaisin tuntein jään odottelemaan meneekö tämä(kin) kesken heti...
 
  • Tykkää
Reactions: Emby^
Saisiko liittyä seuraan? Tässä vähän taustaa: kun aloimme yrittämään vauvaa tulin raskaaksi yk 3, mutta sain spontaanin keskenmenon rv 9 8/2006, melkein vuoden yrityksen jälkeen hakeuduimme yksityiselle klinikalle tutkimuksiin, jossa minulla todettiin pco. Sain metforminin jatkuvaan käyttöön, clomifen alkukiertoon kasvattamaan munasolua, pregnylin irroittamaan munasolun, kortisonin ovulaatiosta lähtien ehkäisemään keskenmenoa ja lugestronin tukemaan loppukiertoa. Tällä cocktaililla sai alkunsa ihana esikoisemme 2. lääkkeellisestä kierrosta. Alkuraskaudesta minulla oli hematooma kohdussa, joten keskenmenon pelko oli läsnä koko ajan, mutta se onneksi vuosi vain muutaman päivän. Imetyksen päätyttyä päätimme heti alkaa yrittämään toista ja tulinkin samantien raskaaksi ilman yhtiäkään menkkoja. Soitimme klinikalle, että pitäisikö aloittaa lääkitys ehkäisemään keskenmenoa, mutta ei kuulemma kun raskaus lähti spontaanisti. No, spontaani keskenmeno tuli rv 7. 2,5 vkoa keskenmenosta menimme takaisin klinikalle, jossa todettiin, että munasarjassa näkyy ihan valmis munarakkula, joka irtoaa seuraavana päivänä. Tuosta lähtikin sitten minun 4. raskaus, jossa taas sitten raskautta tuki lugestroni ja kortisoni. Ja tuloksena ihana kuopuksemme. Tyttöjen jälkeen tuli sellainen olo, että nyt ne lapset on tässä ja otin kierrukan 4 kk synnytyksen jälkeen. Vauvakuume vaivasi kuitenkin molempia niin pahasti, että otatin kierrukan pois 11.7. No seuraavalla viikolla sai alkuunsa sitten minun 5. raskaus, mutta tietämättäni. Lääkkeet otettiin heti käyttöön eli jälleen kortisoni ja lugestroni, mutta minulla oli jälleen kohdussa hematooma, joka hämäsi sen verran että luulin minulla olleen niukat kk:t ja kun ovulaatiotesti muuttui plussaksi, se näyttikin raskautta eikä ovulaatiota. Ihmettelin superaikaista plussatestiä ja aikaisia oireita ja ultrassa tulikin yllätyksenä rv 9+3 (Hcg 44000), kun luulin olevat vasta 6+. Olin onneni kukkuloilla, kun ajattelin että enää muutaman viikko, niin tuo "maaginen" 12 vkoa olisi täynnä. Ajattelin käydä vielä vanhalla klinikalla näyttää hematoomaa ja juttelemaan kortisonin lopetuksesta, kun lääkäri ultratessa totesikin ettei näe enää sykettä. Tai huomasinhan minäkin se heti, kun ruutua katsoin, sen verran usein on ultrassa tullut käytyä elämän aikana, joten tipuin korkealta ja kovaa. Mies viikon työmatkalla, kotona 3v4kk ja 1v 9kk lapset, jotka ihmettelevät äitin itkua. Sairaalassa sitten varmistettiin toisen lääkärin tulos ja eihän sitä sykettä tietenkään löytynyt, silti Hcg vaan noussut edellisestä 48h aikaisemmin otetusta, nyt 51000. Sain tyhjennyslääkkeet kotiin, jossa muutaman tunnin kuluttua vessassa käydessä huomasin paperissa sikiön kädet olkapäästä alaspäin ja jalan, mutta ei vuotoa. Kun vuoto ei pariin päivään alkanut, sairaalassa ultrattiin ja lääkäri totesi kohdun tyhjentyneen, ihmettelin että ilman vuotoa, mutta lääkäri vaan totesi että kohdunsuu on kuitenkin auki. 4 pv lääkkeistä vuotoa alkoi tulla pikkuhiljaa ja myös loppusikiö eli ei se kohtu oikeasti ollut tyhjentynyt. Huomenna siis tasan viikko kauheasta päivästä missä sykettä ei enää ollutkaan. Toivottavasti vuoto nyt vaan loppusi ja pääsisi uuteen yritykseen. Tässä minun pitkä tarinani, joku varmaan jaksoi lukea, nyt palaan pinon alkuun ja alan lukemaan teidän tarinoitanne!

Onnea kaikille toipumiseen ja yrityksiin :)
 
vauvaqme onnea plussasta ja oikein paljon tarrasukkia !! :flower:

Naive88 sinulle myös paljon tsemppiä ja jaksamista. Toivottavasti saat pian ultrassa nähdä ihania uutisia!! On niin väärin kun ei voi iloita raskaudesta eikä uskalla toivoa yhtään mitään...

Morebabies tervetuloa joukkoon! Ihan liian kovia olet sinäkin joutunut kokemaan :|

Barbamama35 kyselit mm. kemiallisen vuodoista. Mulla vuoto oli nyt hiukan runsaampaa mitä normaalit menkat. Varsinkin ekana päivänä oli aika runsasta. Vuotoa kesti kuitenkin vain 3-4 päivää. En ajatellut mennä lääkäriin koska vuoto alkoi kuitenkin vain muutaman päivän myöhässä ja raskaustestitkin haalenivat negaksi.

Alkuraskauden keskenmenossa (rv6+) vuoto kesti kauemmin, n. viikon ja oli tosi runsasta. Silloin tarkistettiin ultralla, että kaikki on tullut ulos.

Mitään taukoa emme aio pitää yrityksissä tämän kemiallisen jälkeen. Kaavintojen jälkeen ollaan kyllä aina odotettu 1-2 menkat. Tuon alkuraskauden keskenmenon jälkeen taidettiin odottaa yhdet menkat väliin.

Ja eikun ovulaatiopäiviä taas odottelemaan... :xmas:
 
Viimeksi muokattu:


TIISTAI 20.9.2011

HAAVEISSA ESIKOINEN



nellielli....................KM 08/11.............................KP 11/?
Tillu79....................KM 01/09, 08/09, 01/10........KP 14/26-30
Sanmar82...............KM 05, 09 & 12/10, 06/11.......KP 26/27-28
maikkuliini...............KM 10/10
Padmerine..............KM 11/10, 04/11





HAAVEISSA TOINEN



toukka90............KM 06/11....................................KP 5/25-31
bebel.................KM 12/09, 04/10, 10/10, 07/11.......KP 5/28
bubba................TM 07/11....................................KP 7/26-29
Maria-80............KM 07/11....................................KP 9/22-25
kultakimpale2.......KM 03/09, 12/10..........................KP 12/?
caisachu.............KM 08/10, 04/11..........................KP 31/28
Tehilla................KM 02/11
vauvaqme...........KM 05/11, 06/11, 08/11
Chamon..............KM 07/11, TM 09/11



HAAVEISSA KOLMAS



Fantteli............KM 08/11................KP 10/28
Whisky Peat....KM 07/11..................KP 10/30-50
Missa-76.........KM 04/11.................KP 44/26-30
mammuzki.......KM 03/11, 04/11
morebabies.....KM 08/06, KM ?/?, KM ?/?



HAAVEISSA NELJÄS



Koski.........................KM 04/11...............KP 38/25
johnu........................KM 01/11, 06/11


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10.................................KP 26/28


HAAVEISSA KUUDES







TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, taaperotx5, ElinaMaria, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, Emby^, plug-in-baby



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa, sonsku, PIKKUVIIKINKI

Heinäkuu: Imoen, Epa_88, Champion, Äiti minäkin

Elokuu: syysmyrsky, vauvaqme (km), Nappula, Gabrielle

Syyskuu Naive88, bebel (km)
 
vauvaqme Tarrasukkia ihan kauheesti! :heart:

Naive88 Toivottavasti voit pian luottaa raskauteesi..helppoahan se ei ole! Mutta pidetään peukkuja, että vauva pysyy kyydissä!!! :heart:

Morebabies Tervetuloa joukkoon! Ja voimia! :heart:
 
Nonni, nyt ois lista taas ajantasalla. Tervetuloa mukaan uudet, bubba, Maria-80 ja morebabies :wave: Pahoittelut teille kaikille menetyksistänne :hug: Oikeaan paikkaan olette kuitenkin löytäneet =)

morebabies merkkasin nyt nuo sun KM:t ?-merkillä, kun en ollut varma, milloin noi kaksi viimeisintä keskenmenoa oli.

Onpas tullut (ihanan!) paljon tekstiä viime käynnin jälkeen! Oltiin vkloppu miehen kanssa mökillä ja eilenkin vietin töistä vapaapäivää, niin en oo kerennyt palstailemaan moneen päivään.

vauvaqme oikein paljon ONNEA plussasta :heart: :flower: Toivottavasti tämä plussa on nyt SE joka kantaa piiiitkälle! Ainakin hyvältä näyttää tuo sun eilinen testiviiva!

Ja nyt törkeästi vaan omaa napaa: himtestailijana sorruin testaamaan taas ekan kerran dpo7 -> negaa, dpo8 -> negaa, dpo9 -> negaa, mutta eilen dpo 10 tein aamulla apteekin oman, jossa olin näkevinäni jotain. Aina kun testiä katsoi ekan kerran, niin näytti negalta, mutta kun sitä hetken tuijotti, niin olin siinä haalean viivan näkevinäni. Pakko oli sitten iltapäivällä tekaista vielä toinen testi. Tämä oli Elivon testi, joka osoittautui ihan samaksi kuin Biocardin testi. Siinä olin jo testiajalla näkevinäni jotain. Ja testin kuivuttua siinä näkyy selkeä, joskin ihan onnettoman haalea viiva. Kuitenkin siinä juuri ja juuri voi erottaa jotain väriä. :heart: Tänään aamulla sitten tein digin, joka näytti tylysti "ei raskaana"... En kuitenkaan usko, että noi eiliset testit valehtelis, kun kuitenkin kahdessa eri merkkisessä näkyy jotain. Voi kunpa mä NIIN toivon, että hcg ois vielä sen verran matalalla, että digi ei sitä vielä tunnistanut. En jaksa jos tää on taas joku kiinnittymisyritys vaan :mad: Tai toisaalta siitäkin oon ilonen, että jotain edes yrittää tapahtua. Mutta ois se vaan niin ihanaa, jos vihdoinkin tästä voisi tulla se meidän esikoinen. Osaatte varmaan kuvitella, mihin tämä suuntaa tänään töiden jälkeen, testiostoksille tietysti :D Oireita...hmm..en tiedä miten noi luget sotkee, mutta mahassa tuntuu paljon sellaisia "nippauksia", vähän sellaisia, kuin iho jäisi johonkin väliin. Toisaalta mulla on aina loppukierrosta jonkunlaisia nippauksia...tissit on EHKÄ hiukan arat. ÄÄH! Tuun hulluksi! Pitäkää peukkuja!
 
morebabies tervetuloa :wave: on sulla ollu kyllä jo ihan tarpeeksi keskenmenoja, toivotaan ettei sun tarvi enää yhtäkään kokea!

Sanmar82 sielläpäs on jännät paikat :popcorn: Peukutukset sinne plussan puolesta :)
 
morebabies - voi kauheeta, ja tuo sikiön osittainen poistulo, en voi kuvitella miten hirveää :( mulla onneksi oli "vain" tuulimuna että ei tarvinut kohdata noin kamalaa näkyä :(

Sanmar82 kääk miten te uskallatte testata noin aikasin :D mä iten pelkään niin paljon kemiallista, että en uskalla kyl testata ennen kuin menkat myöhässä. En oo päässyt nyt testaa viime kierrossakaan kun menkat yllätti. Mutta päätin että en piinaa itseäni, ja testit teen aikaisintaan vasta kun tuo kp 29 ylittyy. Noh - toki hyvä se on paasata kun piinailupäivät ei oo ees alkanut :LOL: Toivotaan että sun viiva vahvistuu!!!!!

Täällä ei kummempaa kuin että huomenna vois alkaa testailee ovista. Blaah ja blaah.
 
Viimeksi muokattu:
varoitus: 100% ON ja vielä masentava sellainen.

oon kotona kipeenä nuhakuumeessa ja veli tyttöystävineen on ollu kylässä viimeviikosta, joten ei ole ollu ollenkaan aikaa kirjotella. mutta panikoimiseen on kyllä jäänyt aikaa vaikka kuinka paljon etenki öisin... :ashamed:

tätiä ei vieläkään, eli olis pitäny tulla dpo 14 ja tänään on jo dpo 18. edelleen sillon tällön tulee ruskeeta pyyhittäessä ja oireita tulee ja menee, vaikken niitä tosin noteeraa ollenkaan sillon ku jotain oon tuntevinani. usko onnistumiseen on 0, ja kokoajan odotan et alkais jo se vuoto. alaselkää särkee välillä paljonki, just samalla lailla kun ennen viimesintä kaavintaa. ja yhtälailla sillon oli järkyttävä alaselkäsärky ja olin kuumeessa kun tulehdusarvot oli jo katossa keskeytyneen keskenmenon takia. nyt tietty ihmettelen et voiks nyt jo olla sama, vaikka viikkoja olis vasta alle 5 ja sillon oli kuitenki 12 ja vauva oli kuollu jo ainaki 3vk aikasemmin.

ja sit vielä 5min välein vaihdan mieltä että testaanko vai en. testaan et sais jotain varmuutta tähän, mut mitä jos viiva ei olekkaa vahva ja kaikki pelot vahvistuu. eli en testaa, kun tää kuitenki menee kohta kesken. tai siis toivon et alkais kohta keskenmenovuoto ettei taas tartteis mennä kaavintaan jossain vk 11-12, niinku tm ja kkm kohdilla kävi.

en ole vielä itkee tihrustanu, mut tuskinpa jaksan enää montaa päivää tätä ahistusta ja painetta. varmaan viimeistään v-loppuna ku vieraat on jo lähteny.

toistaseks en ole vielä yhtä ainutta toivon hetkeä elänyt ja tuntuu epäreilulta et miulla on täti myöhässä tällasen asenteen kanssa ku suurimmalle osalle teitä se olis kuitenki ainaki jonkunlaisen riemutanssin paikka.

meen takas sängyn pohjalle sairastamaan. että on mieli maassa. :'(

onneks te ootte olemassa, että voi jossain purkaa.
 
Ihanan aktiiviselta vaikuttaa tämä pino, kiitoksia tervetuloa toivotuksista! Keskenmenot on siis olleet 8/2006, 3/2009, 9/2011. Sain tänään varattua ajan verikokeeseen 30.9., jossa tarkastetaan hcg:n lasku ja sen lisäkti varasin ajan tuonne yksityiselle klinikalle 4.10. jolloin tasan 3 viikkoa siis tyhjennyslääkkeistä. Ajattelin, että silloin voisi jo ultrassa tarkistaa onko kypsymässä munarakkuloita ja kohdun limakalvon kunto, jos pääsisi suoraan yrittämään. Ja tietty käydä läpi seuraavan raskauden lääkitys.

Ihanaa, kun niin monella vaikuttaa lupaavalta testaukset :)
 
Naive88 Ymmärrän hyvin, ettet uskalla nauttia raskaudestasi!:( Tuskin itsekään osaan siitä nauttia jos vielä joskus raskaudun niin alkuun ollenkaan. Jos vain mahdollista niin koita unohtaa koko asia sinne varhaisultraan saakka. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän, mutta niin ajattelin itse, että olkoon se varhaisultra oma "raskaustestini" sitten joskus. Positiivista, että oireita on alkanut ilmaantumaan. Ja minä kyllä uskon vakaasti, että pikkuisesi on sielä hyvissä voimissaan ja koita ajatella positiivisesti!:) Ja on sallittua tuo murehtiminenkin... eikä ajatuksillaan voi vaikuttaa siihen keskenmenoon vaikka monesti sanotaankin, että "stressi voi lisätä km riskiä" tms. Onhan lapsisyntyvyys korkea esim. kehitysmaissa jne. joissa varmaan stressiä on vaikka muille jakaa! Mutta itsellesi olisi toki mukavampaa jos voisit "ottaa rennommin". Saa nähdä kuinka itse tuosta alusta joskus tulee selviämään. Haleja koooooovasti sinulle!:hug:

Barbamama :'( :hug: Olipa ikävä juttu!:( Kysyit myös vuodosta kemiallisen/varhaisen spontaanin km jälkeen. Itselläni on tavallisesti melko kivuliaat kuukautiset, mutta kemiallisen/varhaisen km jälkeen kipua ei paljoa ollut ja vuoto oli ensimmäisenä vuotopäivänä hiukan tavallista vuotoa runsaampaa. Mitään kummempia hyytymiä tms. ei tullut ja vuoto kesti n. 5 päivää. Viikon kuluttua tein varmistustestin ja tulos oli "ei raskaana". En käynyt erikseen lääkärissä ja jatkettiin yritystä heti,josta tulinkin raskaaksi, mut joka ikävä kyllä todettiin rv7+3 tuulimunaksi!:( Uskon, että voit odotella ihan rauhassa sen vuodon kanssa viikon verran ja teet sitten uuden testin. Jos vielä on positiivinen niin kävisin itse sitten varmuuden vuoksi lääkärissä... muuten aloittaisin yrittämisen uudelleen... Ja ilman muuta heti päivystykseen jos tulee kovaa kipua, kovaa vuotoa, kuumetta tms.!

Morebabies surullista luettavaa oli nuo kokemuksesi!:( Voi, toivottavasti olisi teilläkin positiivisempaa tulossa!!!:hug: Ja voin vaan kuvitella tuon sikiön "synnyttämisen"... siis, että erotit osia! Kauheaa!!! MInullakin oli "vain" tuulimuna kuten Bubballa joten se oli jotenkin "helpompaa" jos niin voi sanoa. Ja SEKIN oli silti kamalaa, kun tuli sellaisia "lihanpaloja" missä oli ihonväriäkin jne... ja sanoinkin ystävälleni, että miten jotkut joutuu kokemaan ihan sen sikiönkin poistulon!!!:'( Voimia sinulle!

Sanmar toivotaan viivan vahvistumista!!!!!!!:heart:

Bubba Mäkään en uskaltanut (ainakaan viimeksi) testata liian aikaisin juurikin kemiallisen pelossa. Mutta ikävä kyllä tässä tuulimunaraskaudessakin kuitenkin sitten jäin "koukkuun" testeihin... koska halusin nähdä, että hcg nousee ja testasin hulluna niillä viikonäytöllisillä.:ashamed: Ja niiden mukaanhan kaikki etenikin oppikirjamaisesti. Eli ensikerralla voin suosista tehdä yhden testin ja luottaa siihen sen verran kuin nyt on tarve, sillä tosiaan omana raskaustestinäni pidän vasta varhaisultraa sitten. Sinne saakka yritän unohtaa kaiken ja vain odotella vuotoa...:(

Caisachu paljon haleja sulle!:hug: Kumpa pian saisit selvyyden kaikkeen ja paranisitkin vielä pian!!!

ON: vuotoa on tullut eilen ja tänään ihan vain pari pisaraa, eli toivottavasti se alkaa olla nyt loppu. Ja toivottavasti kaikki on tullut ulos. Nyt on jo jotenkin positiivisempi asenne yrittämistä kohtaan taas...vaikka tooooooki tosi pessimistisesti lähdetään liikkeelle. Ajattelin sitten menkkojen jälkeen tikutella oviksen... tähän asti ollan heiluteltu peittoja kierron keskivaiheilla joka toinen pvä kun ollaan yritetty, mutta kumpikaan meistä ei oo mitenkään kauheen innostuneita siitä "pakkomaisesta" yrittämisestä..et ajattelin, et jos tikuttais ja sit sillon olis "pakkokerta" ja muuten sit vois mennä fiilispohjalta...:D
 

Yhteistyössä