Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***syksyllä***

Ja näääääin... Ylilääkäri löi faktat pöytään, onneksi ihan mielyttävällä asenteella. Homeella voi olla vaikutusta keskenmenoihin, yhtä hyvin voi olla ettei sillä ole mitään tekemistä asian kanssa. Asiasta ei ole riittävästi tutkimustietoa tai sitä ei ole tutkittu lainkaan, että sillä saisin siirtoa muihin tiloihin työskentelemään tai saikkua alkuraskauden ajaksi. Joten ei muuta kun töissä ja toivomaan. Onneksi pomo suhtautuu asiaan vakavasti ja yrittää järjestää meidän yksikköä kaikilla keinoilla tiloista pois.
 
bebel Eikä!!! Niin harmi :'( :hug: Voimia!

Naive kiitti peukuista! En usko, että sulla on mitään syytä huolestua siitä, että tissikipuilu loistaa poissaolollaan. Saman naisen eri raskaudet voi olla oireiltaan ihan erilaisia. Pääasia, että viivat on vahvistunu ja digikin näytti oikeita viikkoja :) Tylsä toi homejuttu...: / Toivottavasti teiän pomo tosiaan sais hommattua teiät pian toisiin tiloihin!

toukka onko mitään fiiliksiä tärpin suhteen? Sulla alkaa kiertopäiviä oleen jo sen verran, että jotain oireita vois tuntua :whistle:

ON: nää luget herkistää ainakin mun hajuaistia ja saa mun mielen ihan yliherkäksi! Siis eilen katoin telkasta Elämä lapselle -konserttia ja meinasin ihan koko ajan vollottaa :D
 
Bebel, olen niin pahoillani :hug: Paljon voimia sinulle! :heart:

Naive88, noi homeongelmat on todella ikäviä työpaikoilla, äitini joutui aikanaan pitkään työskentelemään työpaikalla, jossa oli selvä homeongelma, ja aiheuttihan se kaikenlaista ongelmaa, varsinkin kun äidilläni on muutenkin allergiaoireita ja astmaa. Ja sinun tilanteessa uskon, että aiheuttaa varmasti paljon ylimääräistä stressiä, jota ei todellakaan kaipaisi yhtään lisää. Toivotaan, että saisit pian siirtyä toisiin tiloihin, jossa ei tätä ongelmaa olisi.

Omaa napaa: Nyt on dpo8 menossa, olin aamulla niin malttamaton, että tein Clearbluen digitaalisen, kun tiesin, että tänään on soittoaika Väestöliitolta. Negaahan se näytti, mutta en tiedä, voisiko näin aikaisessa vaiheessa vielä plussa ollakaan. Sehän lupaa, että aikaisintaan neljä päivää ennen oletettua kuukautisten alkamista, eli vielä on ihan liian aikaista. Eli kärsivällisyyttä vaan, ja myöhemmin testaamaan uudestaan. Lääkärillä oli hyviä uutisia, eli sekä minun että miehen kromosomikokeiden tulokset oli täysin normaalit. Lisäksi multa otettiin kilpirauhasarvot, keliakia ja prolaktiini, ja ne arvot oli myös kaikki kunnossa.
Nyt siirrytään siis suunnitelmaan B, eli alan käyttää oviksesta kolmen päivän päästä Lugesteron kapseleita. No nyt on tietysti kierto jo pidemmällä, eli oviksesta jo 8 päivää. Lääkäri kuitenkin suositteli, että aloitan joka tapauksessa tänään Luget, ja testaan ensi viikon puolessa välissä, ja mikäli negatiivinen, lopetan Luget, ja jos positiivinen, niin jatkan 11. raskausviikolle saakka. Nyt on ainakin selkeät ohjeet miten toimia.
Luulin muuten, että noi Lugesteronit olisi sellaisia puikkomaisia, tai että niissä olisi joku asetin kun kerran alakautta otetaan, mutta nehän on ihan muuta.. Saa nähdä millainen se on laittaa paikalleen ja onnistunko siinä.. Ja vähän mietityttää, että mitähän oireita mahtaa niistä aiheutua.

Kaikille piinailijoille paljon paljon plussaonnea, toivotaan että oikein moni, toivottavasti minä mukaanlukien, plussaisi tässä kuussa, ja pysyvästi :heart:
 
täällä meni usko. tuntuis et oireet el ole enää niin voimakkaina kuin vielä aamulla. ja pari tuntia sitten tuli pyyhittäessä vähän rusehtavaa valkkaria taas. masentaa ja kiukuttaa. nyt siis dpo 13.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Saisinko liittyä joukkoonne? Ikävä kyllä täälläkin on nyt takana kurjia kokemuksia...:( Onneksi on vuoden ikäinen esikoinen mieltä piristämässä ja se raskaus alkoikin silloin muistaakseni yk3.
Kesäkuun lopulla joskus lopetin Cerazettet ja heti tulin raskaaksi. Mutta se olikin sitten kemiallinen tai varhainen keskenmeno...en tiedä millä rv:llä, kun ei kierto ollut normalisoitunut. No sitten yritettiin jälleen ja tärppäsikin seuraavasta kierrosta heti, mutta ikävä kyllä eilen sain todella huonoja uutisia nimittäin rv 7+3 todettiin tuulimuna, TUULIMUNA. Eli mitään vauvaa ei ollutkaan tulossa...ja mulla on edelleen raskausoireetkin. Tosi kiva. Eilen menin yksityiselle ultraan, kun tuli hiukan vuotoa ja tosiaan siellä todettiin sitten tm. Sain lähetteen gynepolille, jossa sitten "onneksi" alkoi vuoto itsellään ja toivottavasti kaikki tulee nyt ulos. Eilen kovien kipujen saattelemana sitten puskin raskausmateriaalia vessanpönttöön. Kurjaa. Niin kurjaa!:( Ja surullista! Toisaalta on jotenkin helpompi surra tätä tuulimunaa, kun lasta ei ollutkaan! Ja onneksi menin sinne ultraan...muuten luulisin, että olisi ollut tavallinen km.
Nyt on kurjat fiilikset ja epätoivoiset. Enkö enää tulekkaan raskaaksi, eikö meille suodakkaan enempää? Onko sektiosta jäänyt jotain "vikaa" muhun? Kaksi lääkäriä on eilen tutkinut ja he ei mitään näkyvää vikaa ainakaan nähneet vaan uskovat kaiken olleen paskaa tuuria. Molemmat lohdutteli, että näköjään ainakin tulet helposti raskaaksi... mutta mitä iloa siitäkään on jos ei kanna loppuun saakka!:'( Anteeks mun masistelut..on vaan niin mieli maassa. Kun sitä niin ehtii jo ajatella kaikkea vauvaan liittyvää, vaikka toki alkuraskauden riskit tietääkin.
No nyt ajattelin totella lääkäreitä ja odotella ainakin ne yhdet kuukautiset tällä kertaa. Jotenkin henkisestikin kaipaan sitä. Mutta sitten taas yritys päälle...vauvakuume on niin kova!
Miten te olette tehneet? Oletteko odottaneet yhden kierron? Mä en tosiaan edellisellä kerralla odottanut, mutta nyt sit ajattelin.
Halit teille kaikille, jotka taas on kurjia kokenut!:(:(
Ja kovasti plussatuulia kaikille!:heart:
 
heipat

Bebel: ei voi olla totta! :( :hug:

Chamon: Tämä on hyvä pino purkaa oloaan, :hug:
Itsellä kans samanmoiset fiilikset.. Meillä ennestään 2 lasta (esikoista aloin odottamaan n.6kk sen jälkeen kun alettiin vauvaa toivomaan) sitten sen jälkeen yksi km ja sittenpä itkettiin ja kuljettiin pahanmielen saattelemina 8kk, ennen kuin uudestaan tärppäsi. Siitä tuloksena reilut 2v neitokainen :) ja viime vuoden toukokuussa jälleen km ja senpä jälkeen ei ole mitään kuulunut. Mulla todettu lievä pco, mutta verikokeiden perusteellla ainakin joissain kierroissa ovuloin normisti.. En vaan ymmärrä miksi voi olla näin vaikeaa :ashamed: Itsellä oli jo väestöliitolle aika varattuna, mutta peruin sen kun lääkäri kirjoitti clomi reseptin. Mut eipä näytä nekään hyövyttävän, joten nyt tuumitaan että varataanko aikaa uudestaan vai laitetaanko haave jäihin kokonaan.
Me ei olla millään kertaa pidetty välikiertoa, mutta johtuen siitä, että en ole uskonutkaan tulevani niin nopsaan raskaaksi uudelleen.

Ja kuka nyt listaa päivittääkään, niin minut voi jättää taustailijoistakin pois.. Annan itselleni nyt vähäksi aikaa porttikiellon tänne ;) sen verran ahdistunut taas olo, että nyt yritettävä tempaista itseensä taas ryhtiä.

Mutta teille toivotan plussarikasta syksyä!!
 
Caisachu :hug:

Mulla raskaus alkoi ekasta kierrosta hormonikierukan poiston jälkeen. Ultrassa viikoilla 11+5 todettiin tuulimuna. Itse epäilen, että olikohan kohdussa vielä jotain hormonijämää kierukan jäljiltä, kun noin kävi.

Kaavintaan jouduin, tipan tippaa en vuotanut. Juuri on ekat menkat lopuillaan, ne odotettiin ihan oman mielenrauhan takia. Eli toukokuun alun menkoista raskauduin, ja nyt vasta ollaan samassa pisteessä uudelleen, yritystä aloittamassa : /
 
Sanmar82: Eilen vielä ajattelin ettei varmasti ole tärppi käyny kun ei niin minkäänlaisia oireita ole ollu. Äsken tossa sit pidin meijän vaippaikästä lasta sylissä ja sanoin miehelle et miten mun nenään käy tosi voimakas pissan haju. Heti sen sanottuani hokasin et mun on pakko olla raskaana! Tuntu ku olis kuulunu pling ja pään päällä olis ollu lampun kuva ku tajusin et mistä tässä on kyse :D Siis en oo koskaa aiemmin haistanu jos tytöllä on ollu pissaa vaipassa ellen oo sit läheltä nuuskinu. Viime raskaudessa mulla voimistu hajuaisti suurinpiirtein samoilla kp:lla ja sit tietty oli se hiivatulehdus myös raskausoireena. Et jos tässä vielä hiivaa pukkaa ni sit oon ainakii ihan 100% varma raskautumisesta!! :p

caisachu: :hug:

Chamon tervetuloa mukaan! Aika huonoa tuuria sulla on ollut : / Tod.näk. ja toivottavasti seuraava tärppi on pysyvä! :)
 
Heips, ..tulen varovasti kurkistelemaan tänne.. vaikka isäntä onkin ollut aika tyly ajatukselle..äsken tuos heittikin sit herjaa viidennestä et ei kai se ihan pois suljettua olekaan... Minä olen kyllä ajatellut että meidän perheeseen vielä mahtuu =)
Toisaalta ajatus on pelottava, kun tämä ei missään tapauksessa ole selvä ja helppo tapaus. 10 raskautta, joista 4 lasta. Ei tutkimuksia, koska ei 3 perättäistä keskenmenoa.
Mutta jos varovasti kuitenkin käyn täällä katselemassa.. =)
 
Bebel :hug: Oon pahoillani!

Chamon Voimia! Itelläkin helppo oli tulla raskaaks..yhdet menkat tuli välissä pillereiden lopettamisen jälkeen ja heti olin raskaana..mut ei se tosiaan sit hyvin käyny.. :( Mut nyt uutta yritystä..me miehen kaa yritettiin samantien keskenmenon jälkeen, mut en mä viä raskaaks tullu..et menkat ehti tulla väliin..ja nyt sit taas uutta yritystä!

caisachu :hug:

Plussatuulia kaikille! :heart:
 
Tervetuloa joukkoon mukaan Chamon ja Ristiinkulkija :wave: Pistäkää tietojanne (millon keskenmeno/t oli (kk/vv) ja kp:t, niin pistän teidät listalle! Pikaista tärppiä molemmille!

Chamon :hug: Tuohan se just keskenmenoissa on niin inhottavaa, kun kerkeää jo ajatella kaikkea vauvaan liittyvää ja tulevaa ja sitten yht'äkkiä ei olekaan enää mitään vauvaa. Tuntee itsensä niin petetyksi :( Noi sun kaksi km:a on niin erilaisia (varhainen km ja tuulimuna), että kaikella todennäköisyydellä mitään vikaa ei ole missään, vaan on ollut äärettömän paskaa tuuria. Me ollaan välillä pidetty taukoa km:n jälkeen ja välillä taas ei, mutta kertaakaan en oo tullu raskaaksi heti seuraavasta kierrosta, joten tauolla ei sinänsä oo ollu meiän kohdalla mitään väliä.

vauvaqme onnea hyvistä labrauutisista :heart: Noi luget on tosiaan hiukan hämäriä, kun ne ei olekaan mitään "puikkoja", vaan sellasia palleroita. Mäkin aluksi epäilin, että mitenköhän niiden käyttö onnistuu, mutta ihan helposti ne tonne alakertaan sujahtaa ;) Tillu taisi aikaisemmin mainita, että kannattaa ostaa apteekista se Canesten hiivalääkepaketti, että sen mukana tulee asetin, josta on hyötyä lugejenkinlaiton kanssa.

caisachu :( :hug:

toukka kuulostaa hyvältä! d :) b

Tehilla meillä on muuten sama kihlajaispäivä, kun teillä 9.9.2009, eli nyt kans vietettiin viime perjantaina 2v kihlajaispäivää ;)

Danjuska hauskaa syksyn jatkoa sinne :wave: Älä nyt kuitenkaan ihan kokonaan meitä unohda ;) Ja toivottavasti siellä ne clomit alkais kuitenkin tehoamaan, ens kierrosta sitten ainakin! Ja varaa ihmeessä se lääkäriaika sine Väestöliittoon uudestaan, ei siitä haittaakaan ole.

Tillu mitä kuuluu?

Mun hormonifinni lositaa poissa olollaan :O Se on ainakin kahdessa viime kierrossa ilmestyny tohon samaan kohtaan oviksen jälkeen, mutta nyt sitä ei näy. Muutenkin naamassa tosi vähän mitään näppyä, kun yleensä oviksen jälkeen niitä pukkaa enemmän. Onko tää nyt sit hyvä vai huono juttu. Kahdesta viime kierrosta ei tullu plussaa, vaikka oli muka kaiken maailman oireet, jos nyt sit tulis, kun tuntuu ettei oo mitään oireita. Paitsi hajuherkkyys ja itkuherkkyys, jotka kyl tulkitsen noiden lugejen tekosiksi, kun ne alkoi jo niin aikaisin.

Plussatuulia ihan kaikille!!
 
Kiitos teille kaikille rohkaisevista viesteistä. Eiköhän tää tästä. Toivon todella, että nuo olis ollut vaan huonoa tuuria. Tosin pelkään nyt sit sitäkin, että osuuko mun kohdalle sarjana kaikki mahdolliset raskausongelmat ja keskenmenot..Että mitä seuraavaksi mahtaa olla odotettavissa. Tosi pieni prosenttihan käsittääkseni kokee 3 km putkeen?! Mutta on mun kohdalle osunut raskauteen ja synnytykseen liittyen muutama muukin "muutaman prosentin juttu"...vakava raskausmyrkytys, kiireellinen sektio, väärin arvioitu tarjonta eli yllätysperätila... Ja ihana, kun on tälläinen pino, jossa on kohtalotovereita...vaikka kenellekään ei tälläistä kohtaloa toivoisikaan!

Kuinka sitä sitten uskaltaakaan taas yrittää??? Tässä tuulimunaraskaudessa ehdin jo olla tyytyväinen edes siihen, että hcg näytti nousevan normaalisti ainakin viikkonäyttöisten testien mukaan... mutta seuraavassa raskaudessa (jos sellainen suodaan) niin ihan turha tehdä niitäkään. Itse tulen pitämään sitten omana "raskaustestinäni" sitä varhaisultraa joskus rv7. Sitä ennen en aio iloita yhtään. Ja en kyllä sen jälkeenkään varmasti uskalla vaikka kaikki sattuiskin olemaan hyvin. Kun soitin neuvolaan ja kerroin tuulimunasta sanoin, että jos vielä joskus olen raskaana kehotti ne gynepolilta pyytämään lähetettä ultraan joskus rv7, ettei tarvitse odotella tosiaankaan sinne rv12. Neuvolatäti sanoi heti, että soita tänne sit vaan niin laitan lähetteen.... no siihen on vielä aikaa...toivottavasti kuitenkin sekin päivä koittaisi!

Vuoto on nyt menkkamaista ja menkkakipuja, mutta vielä tänäänkin otin kyllä särkylääkkeen... kuinkahan kauan nämä kivut on normaaleja? Siis silloin ke n.2h kivut oli jäätävät, mutta nyt siis sellasta perus menkkakipua.

Entä koska teillä on raskaustesti näyttänyt negatiivista? Vai oletteko edes testailleet? Mulla silloin sen ensimmäisen km jälkeen näytti viikon kuluttua vuodon alkamisesta negaa.

Sanmar km 07/11, tm 09/11 ja esikoinen 1v. ikää minulla 29 v. Laitan sitten vasta kp:t, kun tulee oikeat menkat.

Mun oloa helpottaa hiukan se, että ollaan lähdössä n. kk päästä etelään. On mukava, kun on jotain mitä odottaa ja mikä pitää katseen tulevaisuudessa. Silti niin surullista, että siellä ei ookkaan masua niinkuin ajattelin jo!:(
 
iso lämmin :hug: Bebelille ja Chamonille. elämä ei todellakaan ole reilua... :'(

tuulimunasta tulee jotenki huijattu olo. miulle ei ainakaan lääkärit selittäny kunnolla mikä se siis edes on. eli raskaus on kyllä alkanut normaalisti, mutta sikiö on kuollut jo alkumetreillä ja ruskuaispussi (muistaakseni) vain jatkaa kasvuaan. minuu helpotti tietää toi et siellä tosissaan joku oli alkujaan asustanut ja sitä myöten annoin itelleni luvan surra kunnolla, kun ensin olin ihan vaan et eihän tässä voi mitään surra kun ei siellä mitään ollut. : /

toukka90 ja Sanmar, kuulostaa lupaavalta... hirveesti plussatuulia teille ja muille jännittäjille!

).( tänäaamuna oli vielä lämmöt korkeella, mut eiköhän ne pikkuhiljaa sieltä tippuile. täti ei ole vielä tullut, mut onhan tässä vielä aikaa. normikierron mukaan tänään dpo 14 pitäis kuitenki tulla. oireita tuntuu edellenkin jos oikein käyttää mielikuvitusta ja rintoja kyllä koskee nyt ku olen niitä koko aamun oikein rutistellu. :LOL: eilen oli mieli maassa ja yöllä en saanu kunnolla nukuttua ku asiat vaan pyöri päässä, joten toivon todellakin ettei täti viivyttele enää et saan taas mielenrauhan! vessassa ramppailen. :stick:
 


PERJANTAI 16.9.2011

HAAVEISSA ESIKOINEN



nellielli....................KM 08/11.............................KP 7/?
Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10........KP 10/26-30
Sanmar82...............KM 05, 09 & 12/10, 06/11.......KP 22/27-28
maikkuliini...............KM 10/10
Padmerine...............KM 11/10, 04/11





HAAVEISSA TOINEN



bebel.................KM 12/09, 04/10, 10/10, 07/11.......KP 1/28
kultakimpale2......KM 03/09, 12/10..........................KP 8/?
toukka90.............KM 06/11...................................KP 25/?
caisachu.............KM 08/10, 04/11..........................KP 27/28
plug-in-baby........KM 07/07, 12/10, 04/11
Tehilla................KM 02/11
vauvaqme...........KM 05/11, 06/11, 08/11
Chamon.............KM 07/11, TM 09/11



HAAVEISSA KOLMAS



Fantteli............KM 08/11................KP 6/28
Whisky Peat....KM 07/11..................KP 6/30-50
Missa-76.........KM 04/11.................KP 40/26-30
mammuzki.......KM 03/11, 04/11



HAAVEISSA NELJÄS



Koski.........................KM 04/11...............KP 34/25
johnu........................KM 01/11, 06/11


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10.................................KP 22/28


HAAVEISSA KUUDES







TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, taaperotx5, ElinaMaria, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, Emby^



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa, sonsku, PIKKUVIIKINKI

Heinäkuu: Imoen, Epa_88, Champion, Äiti minäkin

Elokuu: syysmyrsky, vauvaqme (km), Nappula, Gabrielle

Syyskuu Naive88, bebel (km)
 
Viimeksi muokattu:
Nyt vaan omaa napaa: Kärsimättömänä testattu Clearbluen digillä "raskaana" nyt aamulla, dpo10 tänään. Nyt pelottaa kauheasti, et tää menee taas heti kesken. Lisäks en aloittanu Lugeja 3. päivä oviksesta vaan vasta dpo8. Et en tiedä ehtiikö hyödyttää pikkuista. Mutta nyt ainakin hetken onnellinen
 
  • Tykkää
Reactions: Emby^
Vauvaqme Onnea kovasti!:heart: Tarrapuku pienelle!!! Kovasti täällä toivon parasta puolestasi! Joskus se on meidänkin onnen käännyttävä ja toivottavasti juuri tämä raskaus sinulla onnistuu! Varmasti on vaikea uskaltaa innostua plussista enää samalla tavalla, mutta ihanaa kuitenkin, että löydät positiivisuutta! Olen onnellinen puolestasi!:heart::hug:

).( Mä ajattelin eilen aamulla, että huh, varmasti pahin "paha mieli" olis ohi suremisen jne. kannalta...mutta eilen illalla se sitten vasta iskikin. Itkin henkeni edestä ja vihasin koko maailmaa. Olen surullinen, niin surullinen ja samlla vihainen jollekkin!
No tänään onneksi taas hiukan valoisampaa. Kyllä tää tästä!:heart:
 
Osaatteko muuten sanoa, tai onko teillä kokemusta, että nouseeko hcg tavallisimmin henkilökohtaisesti vai raskauskohtaisesti? Tarkoitan siis, että vaihteleeko se henkilöllä eri raskauksissa vai onko yleensä samalla henkilöllä eri raskauksissa samanlainen se nousu.
Nimittän se hiukan alussa "vaivasi" tässä tuulimunaraskaudessa, että kun tein testin kp31/29 (ei kyllä mitään 100% kierron tarkasta pituudesta), niin plussa oli selkeä, mutta kuitenkin melko haalea aluksi. Ja esikoisesta taas, kun tein kp30/29, niin se oli heti tooooosi tumma. Sama testi oli kyseessä. Eli mietin vain, että nousiko tässä tm raskaudessa kuitenkin sittenkin hitaammin se hcg, kuin minulla nousisi normaalissa raskaudessa. Tosin, en kummallakaan kerralla ole tikuttanut ovista, joten toki siinä mielessä "hakuammuntaa"...
 
Juu. Eilen oli toka ultra ja eipä hääville näyttäny. Vasemmalla puolella 4 follia koot 13-17mm ja oikeeta puolta ei löytäny kunnolla ollenkaan. Ehkä pari 13mm follia siellä. Icsi:llä kuulemma mennään. Punktio 9.45 tiistaina Jyväskylän In-Tiimissä. Jotenki vaan tuntuuu jo nyt ,et ihan turha hoitokierros. Saa taas maksaa yksityiselle ihtensä kipeeksi. HUOH!!!!
 
Heippa vaan :wave: voisin liittyä kanssa tänne. Eli yksi lapsi kesältä 2009 ja nyt toiveissa toinen. Tuulimuna todettiin heinäkuussa 8+2 vkolla. Alkoi vaaleanpunaisella valkovuodolla, sitten ultraan tarkistamaan, todettiin tm ja seuraavana päivänä alkoikin sitten kunnon vuoto. Vuotoa kesti n. 10 pvä, ei tarvittu kaavintaa tai lääkkeelista vaan kaikki tuli itse pois. Sen jälkeen aloitettiin heti yritys, mutta ei tärpännyt. Kierto tuon tm:n jälkeen kesti 37 pvä. Sitten alkoi toinen kierto ja yritystä ovistikuttelun avulla mutta ei tärpännyt ja kierto oli 26 pvä. Nyt siis yk 3 käynnissä tuon tm:n jälkeen ja kp 4/26-29. Esikosta tulin heti raskaaksi ja tuo tm-raskaus tuli myös melkein vahingossa kun oltiin vasta alettu puhumaan toisen lapsen teosta...eli usko siihen että raskaudun tosi helposti on ollut vahva. Mutta nyt siis edelleen ei-raskaana ja melkeinpä tasan kaksi kuukautta kun tm todettiin. Ja ahdistaa. Mutta ihan hyvä opetus siitä että elämässä ei tosiaankaan saa aina kaikkea mitä haluaa...

Täällä oli puhetta tuosta hcg:stä - tm-raskaudessa en koskaan saanut tosi tummaa viivaa vaan aina oli haaleempi kuin kontrolliviiva. Lisäksi mitään raskausoireita ei ollut kuin mahan turpoaminen. Ei siis MITÄÄN oireita. En osannut kuitenkaan epäillä mitään :ashamed:

Pahinta tuossa tm:ssä oli surra sitä ajatusta vauvan saamisesta. Mulle oli helpompaa se että sinne ei ollut kehittynyt uutta elämää vain pelkkä ruskuaispussi. Rankkaa on nyt se että niin kovasti toivotaan toista lasta ja pelottaa että menee vielä pitkään ja ikäerohaaveetkin menee nyt romukoppaan. Mutta näin se elämä koulii...TSEMPPIÄ Kaikille, kyllä me vielä ne lapset saadaan!!!!

Pitääpä rientää kun tuo esikko tuolta heräilee päiväunilta, joten anteeksi omanapaisuus!
 
Bubba tervetuloa :wave: Mäkin oon tullu tosi helposti yleensä raskaaksi ja nyt reilu 2kk keskenmenosta enkä ole vieläkään raskaana. Mun kierrot on kyllä vielä aika sekasin ja lääkäri sanoikin et tuskin edes voin tulla raskaaksi ennen kun kierrot vähän tasottuu. Mut eiköhän meillä molemmilla kohta tärppää :) Toi 2kk on yleisesti kuitenkin tosi lyhyt aika kun toisilla voi viedä vaikka vuoden tulla raskaaksi. Kyllä mä ainakin oon jo tottunu tähän et aina ne menkat vaan sieltä tulee, eikä enää masenna niin paljon kun aiemmin.

Mulle voi päivittää kp2/25-31 kiitos :)
 
Täällä myös uusi keskenmenon jälkeen kuumeileva. Ennestään on yksi lapsi 03/10.
Keskenmenon sain heinäkuun lopulla rv7+ ja se oli ihan spontaani. Luulin palautuvani keskenmenosta hyvin ja menkatki alkoi tapahtuneesta kolmen viikon päästä, mutta uutta vauvaa ei ole vieläkään jostain syystä saatu alulle... Esikoinen tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta ja samoin tämä toinen raskaus, mikä meni kesken.

Olen tullut siihen tulokseen, että kroppani ei varmaan ole vielä valmis uuteen raskauteen. Kuukautiskiertoni on lyhentynyt 25 päivästä 22-23 päivään, joten onkohan tuo kiertoki aivan liian lyhyt lapsensaamiseen? Nyt siis tullut kahdet menkat 22-23 kierrolla.

Tämä on kyllä ollut kunnon opetus tälläiselle, joka suunnittelee kalenterin kanssa kaiken. Haaveissa oli kevätvauva, mutta nyt olisin onnellinen jos saisin sen toisen vauvan joskus edes elävänä syliini.

Tsemppiä kaikille vauvantekopuuhiin :) Itse jään odottelemaan tulevaa ovista.

Maria -80 kp6/22-25
 
toukka-90 sehän tässä just on että vähän hävettää ruikuttaa kun on paaaljon ihmisiä jotka tahkoo pitkään ennen kuin se lapsi tulee...että tosiaan vasta pari yk ollut. Mutta kaikki on suhteellista. Mä oon ollut niin varma ne pari kertaa nyt että oon raskaana ja kattonut kalenterista jo LA:t ja milloin olis ultrat yms...mutta nyt tosiaan mieli jo vähän rahoittunut ja oon aatellut että ainakin pystyy sitten elämään vielä sellaista elämää mitä raskaana ei vois - eli syödä kaikkea ja juoda vähän viiniäkin silloin tällöin :) mutta tosiaan joo..mielummin sitä raskaana olis. Sitä vaan tuppaa suunnittelemaan liikaa elämää että tuossa ja tuossa saadaan se toinen lapsi jne. ja tämä jos mikään asia on sellainen että siihen ei voi paljoa itse vaikuttaa muuta kuin ajoittaa noi sänkypuuhat..muu on sitten jonkun muun käsissä. Vaikeaa järjestelmälliselle ihmiselle, mutta ihan hyvää opetusta :)

Maria-80 sun tarina on aika sama kuin munkin ja meillä melkein sama kp:kin menossa nyt..luteaalivaihe voi jäädä sulla vähän lyhyeksi ehkä? Ootko bongaillut ovista missä vaiheessa? Mulla kierrot olleet 26-29 päivää ja menkat alkoi viimeksi tasan 14 vrk oviksesta, mutta lopetin imetyksen vasta kesällä joten se on aikaisemmin ehkä vähän sotkenut kiertoa.

Jotenkin sellainen fiilis kyllä että tuo tm tosiaan sotkee sitten hormoonitoimintaa vaikka ei ulospäin näkyiskään kovin paljoa...sellainen tuntuma että harva heti raskautuu uudestaan tm:n jälkeen...
 

Yhteistyössä