Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

morebabies: toivottavasti ei tulehdusta, menehän herkästi lääkärin puheille. Mulla oli kyllä koko 7vkon km-vuotelun aikana tietyllä lailla herkkä alavatsa, "tunsin" alavatsan olemassaolon koko ajan ja välillä nippaili, mut ei ns. särkeny, et ois esim kipulääkettä tehny mieli ottaa.

).( Kävin omalla gynellä ma ja kohtu oli nyt tyhjä!!! Jippii! Mut mun reilu viikko sitten tuntemat nippailut(luulin oviskivuiksi) paljastuivat pieneksi munasarjakystaksi. En tiedä miten nopeasti kehittyvät, ku mua on kuitenkin ultrattu monesti viime viikkojen aikana ja ei ole aiemmin näkynyt. Saattaisi kuulemma olla myös suurentunut folli, mut veikkasi kystaa. Kohdun limakalvo oli ohut, ja epäili ettei ainakaan suurta vuotoa ole odotettavissa, jos vielä ollenkaan. No, kas kummaa eilen nukkumaan mennessä ryöpsäytti vähän verta ja nyt vaan tuhruttelee. Et oisko nää menkat kuitenkin?? Alkoi kp30 siitä edellisestä runsaamman vuodon alusta, mikä tuli vielä keskellä sitä km-tuhruttelua. Tulivat ihan puun takaa, kun oon yleensä ihan toooosi hormonihirviö eli ilmeisesti kroppa on vielä suht jumissa. Mut jtn kaiketi tapahtuu...Katotaan, miten tämä nyt jatkuu ja oisko tuleva kierto jo jotenkin normaali ovulaatioineen jne.

mame31 Tervetuloa joukkoon! :wave: Itellä kans tiedossa piikityksillä veren ohennus, kun joskus itteni raskaaks vielä saan. Mulla sanottiin kyl, ettei keskenmeno siitä johtunut (ja siis keskenmeno oli jo 6+2), kun mulla ne hyytymistekijäarvot jne. on ollu hyvät! Mut itellä siis ollu aikanaan muutama vuosi sitten jalassa veritulppa, et sen takia sit joudun itteeni piikittämään raskauden ajan. Pidetään peukkuja, että pian raskaudut uudestaan! :)

diiselikissa Hyvä, että kohtu on tyhjä! :) aiheuttaako toi munasarjakysta (jos se nyt on se) jotain toimenpiteitä sulle sit?

Lilleri82 Hienoa, että menkat alkoi ja ne on kerrankin jollekin hyvä asia! :D

Eilen testattiin ja edelleen tuli "ei raskaana". Pakko se on vaan uskoa. Mutta ei ollut kyllä täti käynyt vieläkään kylässä, lämmöt on 36,9 ja palelua on, joten tämä on taas tätä oottelua..

Lilleri82 Onnea!! :D

Täällä yksi taustakuumeilija moi! Onnea kaikille plussanneille ja pahoittelut pinoon tulleille. :heart:
Täällä kp 2/28-32, eli tieskö kuudes vai seitsemäs terokierto jo alkoi.. Eipä hirmusen korkealla ole enää toiveet näiden suhteen :'( Nyt on jo yhdeksän kuukautta Elean syntymästä ja tottakai syli huutaisi pientä. Eipä tuo yhdeksän kuukautta kuitenkaan vielä mikään aika ole, mutta kuitenkin.. You all know, I believe.

MISSA-76 :hug:

WHISKYPEAT :hug:

LILLERIlle onnea menkoista :D

MAME31:wave: Tervetuloa!

).(
kp 11/24-27 menossa, laskettuna pillereiden lopetuksesta (mulla siis tuli kuukautiset heti kun lopetin cerazettet)
Fiiliksistä en osaa sanoa mitään. Mua paleltaa, hikoilluttaa, naurattaa ja itkettää :D Lienee noita imetykseen liittyviä hormoneja :D Toisaalta ihan hyvä niin ei ehdi keskittymään niin eri tuntemuksiin kun on tuo imetys tekemässä mua jo herkkähipiäiseksi :D

Aamun lumityöt tehty, ruoka tarttis laittaa uuniin kun Vauva vielä nukkuu ja 15 aikaan haetaan yks Isomman tytöt koulukaveri meille leikkimään. Jos vaikka veis koko köörin pulkkailemaan ja Heselle hamppareille, pöh, itellä kyl tiukkalinja että vauvakilot karisisi :D Et pääsee sit kerryttää lisää taas :D:LOL:

Isommat tytöt sai taksikyydit kouluun/eskariin, joten aamuisin mun ei tartte lähteä vauvan kans viemään. Matkaa on 5,4km, kun muutettiin kaksiosta (! jossa asuttiin 4henkeä melkein 2v) ok-taloon :) Kyllä on muuten ihanaa kun on tilaa!!
Syksyllä sitten aloittavat tuossa lähikoulussa joka on 300m päässä :)

KODEHU
Mullahan on jo kauan sitten diagnosoitu kilpirauhasen vajaatoiminta, joka ei neljän kuukauden välein tehtävistä tarkastuksista huolimatta oo ikinä ollu tasapainossa. Eli joka kerta lääkitystä muutetaan.
Pakko kysyä kun itselläkin nyt kesällä lääkitys vajaatoimintaan määrättiin, että millaiset arvot sulla on? Heitteleekö siis vajiksen/liikatoiminen välillä lääkkeillä?

Mulla oli arvot TSH 4,2 ja T4V 10 kun lääkitys aloitettiin, syön nyt 75mikrog vrk:ssa ja arvot oli viimeksi mitattuina TSH 1,1 ja T4V 13. Kuulemma 16 pitäs tuo T4V saada? TSH vaikuttaa jo ihan hyvälle. Katsotaan nyt, tuota ennen olivat 2,0 ja 11, eli hitaasti liikkuvat oikeaan suuntaan... Voinnissa on jo selkeä ero, mutta huomaan et varmaan vielä nostetaan annostusta jossain vaiheessa kun on taas kontrolli.

Jassoo, tulipa jaaritus.. Voitte herätä:LOL::saint:

T:Neiti81

diiselikissa: meillähän on ollut sama tilanne eli keskenmenon jälkeen kestänyt sairaan kauan, että hcg laskenut. Ja mullehan kävi niin, että 4 viikkoa km:sta näkyi kypsä munarakkula ultrassa, mutta se ei irronnut kun hcg oli vielä koholla ja kehittyi siis kanssa kystaksi, mutta onneksi puhkesi itsekseen.

lilleri: onnittelut menkoista! Mihinköhän ne micaelan menkat on jäänyt?!

wandii: toivotaan parin viikon päästä uutta plussaa, mutta eri testiin ;)

pikkuinen: meinaatko, että ne tekee sulle aukiolotutkimuksen kun on jo kaksi lasta ja kuitenkin olet tullut 4 krt raskaaksi putkeen? Luulisi, että eivät tee, jos tarkoitus on selvittää miksi raskaudet ei kestä. Mutta siis joka tapauksessa, mulle on aikoinaan tehty eikä kyllä sattunut yhtään.

Ihana, kun nyt on alkanut oikein plussa aalto, onnea kaikille plussanneille! Yritetään tulla kovasti perässä, kun vaan saataisiin tämä edellinen raskaus pois kehosta.

).( taidettiin selvitä ilman kohtutulehdusta, vuoto loppunut ja sen mukana kipuilut, jippii!! Nyt vaan sitten odotetaan verikokeita 6.2. ja polikäyntiä 7.2.

Filuuri Mä sain keskeytyksen jälkeen Vagifemiä tuohon sahara ongelmaan. Se korjaa/paksuuntaa limakalvoja. Ceridal on mulla toiminut pesuaineena.

Lillerille onnea tädistä

Mame31 Tervetuloa! :wave:

Missa-76 ja Whiskypeat :hug:

Wandii Onnea ovisplussasta ja eikun ukon kaatoon... :D

ON: Tylsää alkukiertoa. Täti on kyläillyt jo neljä päivää. Mun puolesta saisi jo pakata kamansa ja häipyä. Mun tuurilla kyllä kyläilee vielä koko viikonlopunkin...

TORSTAI 19.01.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

nellielli...................KM 08/11......................................KP 17/28-32
maikkuliini.............KM 10/10
Micaela.................KM 11/10, 04/11............................KP 40/33
Idylli.....................KM 09/10, 10/11
taraolivia..............TM 11/11....................................... KP 10/?
kodehu.................KM 4/11, 8/11................................KP 31/30-32
Evya.....................KM 06/11, 08/11, 10/11, 11/11, 12/11...KP 9/27

HAAVEISSA TOINEN

kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10.............................KP 37/30-35
_Lumi_................KM 11/11.......................................KP 24/28
diiselikissa..........KKM 11/11......................................KP 2/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11.............................KP 70/28-30
tiiru.....................KM 11/11.......................................KP 21/?
Dyra ................ KM 08/11, 09/11 ja 11/11 ................ KP 40/28-31
rontti1...............KM 09/11, 12/11 ..............................KP 6/30-33
meadow............KM 10/11.........................................KP 15/28
Lilleri82.............KM 11/11.........................................KP 1/?
Fossiili..............KM 9/11, 01/12.................................KP ?
Miinä................KM 01/12.........................................KP ?

HAAVEISSA KOLMAS

Fantteli............KM 08/11...........................KP 21/26-32
Whisky Peat....KM 07/11...........................KP 3/30-35
Missa-76..........KM 04/11...........................KP 2/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11, 12/11....KP 27/27-46
morebabies.....KM 08/06, 03/09, KKM 09/11, 01/12....KP ?

HAAVEISSA NELJÄS

johnu......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu..............KM 08/10, 08/11.....KP 11/28-29
Mamiksi monelle.........KKM 10/11..........KP 25/33-36
Wandii...................KM 12/11................KP 22/32
*Kenguru*.............KM 4/05, TM 1/12 ...KP ??/??
M1n1......enkelivauva 12/10, KM 09/11....KP 4/?
Neiti-81...Gen. kesk. 12/08, KM 06/09, 06/10, 10/10, 11/10... KP 11/?

HAAVEISSA VIIDES

miss bamse..............KM 11/10.................................KP 9/28

HAAVEISSA KUUDES

TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, mammuzki, DingeLiDong, Filuuri, miinu92, M1n1

:heart: PLUSSANNEET:heart:

Tammikuu 2012: Koski, adora, Riikka90

2010 & 2011 plussanneet etusivulla!

Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2035190-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksy-2011-a/ :heart:

mame31 Tervetuloa mukaan. :) Ilmoittele tietoja, jos haluat mukaan tuonne listalle niin lisäilllään!

Lillerille onnittelut menkoista. :)

Kävin aamulla lääkärissä ja niin kuin epäilinkin, tuomiona oli poskiontelotulehdus. Sain saikkua tämän ja huomisen päivän. Vähän lämpöä ja poskeen sattuu. :( Ab-kuurin kanssa jäin miettimään, että pitäisköhän mun varuiksi tehdä r-testi ennen kuin aloitan? Lääke sopii kuulemma raskaan olevallakin, mutta pari vuotta sitten korvalääkäri ei kyllä suositellut mitään ab-kuuria (paitsi penisiliiniä, jolle oon allerginen) ihan raskauden alussa... R-testi vois näyttää plussaa jos on näyttääkseen, jos tänään todella on dpo12. Tai sitten se on nega, enkä tule hullua hurskaammaksi. Höh!

Lumi, tee testi. Jos se on nega niin voi olettaa ettei ab kuurikaan mitään haittaa (vaikka olisikin + myöhemmin niin elää sen negan mukaan sit kuitenkin)
Plussaonnea!

M1N1 lle tsemppiä alkukierron pitkäveteisyyteen

morebabies: Kiva että kivut ja vuotelut loppui. Mä muuten itse sain tuolloin 7.2. vuosi sitten tulokset KM- tutkimuksista ja Plussasin myös silloin :D

HCG ARVOSTA, mulla on km.jen jälkeen aina laskenut taas tosi nopeesti... esim. 5 vkoa keskenmenosta olin jo uudelleen raskaana kerran (meni kyllä kesken sekin). On kyllä tosi yksilöllisiä nuo HCG laskut..

morebabies ja filuuri kyselivät tuosta aukkarin teosta, meidän klinikalla se kuuluu alkututkimuksiin. Meille ei siis tehdä km-tutkimuksia, vaan lapsettomuustutkimukset. Siksi aikakin on nyt kun kuopus täyttää vuoden, rajana polille pääsyyn on vuosi edellisestä synnytyksestä. Mulle kyllä kelpais jos ei tehtäisi aukkaria laisinkaan. Kierronkartoitus ainakin tehdään, en vaan tiedä onko järkeä loppukierron kartoitusta tehdä "normaalin naisen" kk-kierron mukaan kun mulla ovulointi tapahtuu aina kp21 jälkeen. Mutta gyne päättää miten tehdään, hän on onneksi jo tietoinen myöhäisestä ovuloinnista kun itse viime kierrossa sen ultrasi.

Filuuri arvaas vaan olisiko hienoa jos polikäynti olisikin raskausultra, mutta ehkä liikaa toivottu meidän yrityshistorialla :D Kyllä mä vähän haaveksin jos tää olis meidän kierto. Olo on semmoinen fifty-sixty, vähän ehkä lupaavia oloja. Iltapalelu ilmaantui eilen kuvioihin mutta kaikki tuntemukset voi laittaa myös ovulaation jälkimaininkeihin.. Etenkin alavatsan täysi oireettomuus nostaa toiveita, negakierrossa on ties mitä nipsailuja munasarjoissa ja plussakierroissa ihan hiljaista, repimiskipuja lukuunottamatta (niitäkin tullu tänään pari pientä). Ei tässä auta kuin odotella ja kuulostella ja jossain vaiheessa testitikutella. Tässä vaiheessa yritystä toiveita ei jaksa kovin korkealle nostaa mutta pientä jännitystä yritän pitää ilmassa ettei ihan katkeroidu tähän touhuun :D

Nyt tuli vaan pikapika-omanapa, pienin meni yöunille eli mun ja esikon pelituokio starttaa. Plussista onnea, oviksista onnea, morebabiesin hyvänkuuloisista kuulumisista peukkuja (nyt vaan ovista metsästämään ;) ) tehkäähän nyt oikea plussa-aalto tänne niin saadaan lista tyhjäksi :)

lumi: hieno plussa, JEE, onnea!!!

).( mulle tuli mun paperit sieltä yksityiseltä klinikalta, kesti siis viikon. Ihmetyttää suuresti, että edellisen km:n jälkeisissä kommenteissa lukee kaikissa, että jos raskaustesti positiivinen, prednisol-lääkitys aloitettava välittömästi 10mg/vrk. Siis WTF? Miksi lääkäri kirjoittaa/on kirjoittanut näin, mutta sitten mulle sanoo useamman kerran ettei kortisoni lääkitystä enää tarvi, kun tulen näin helposti raskaaksi. Alkoi ottaa niin paljon päähän, että soitin samantien kun sattui olemaan soittoaika. Lääkäri vastasi, että onkin odottanut soittoani, öööh, mutta ei ole vastannut mun sähköpostiin. No jokatapauksessa sanoi kuulleensa, että pyysin paperini ja on sitä mieltä, että seuraavassa raskaudessa tarvitsen ehdottomasti prednisol lääkityksen. Käski siis vaan alkaa yrittää, kun hcg 0, ja testata r-testillä mahdollisimman aikaisin ja heti aloittaa prednisol-lääkitys 20mg 4 vrk ja sitten laskea 10mg. Määräsi mulle myös Klexanen eli heti plussatestistä alkaisi pistokset. Muuten sanoi ettei tarvitse tulla vastaanotolle ellei sitten muutaman kk:n kuluttua ala plussaa kuulua. Yritin kysellä miksi sanoi ettei edellisissä raskauksissa tarvittu prednisolia niin kierteli vaan kysymystä. Toisaalta, plussahan tuli tosi myöhään etten tiedä olisiko enää auttanut, mutta silti...

neiti -81: toisaalta varmaan kanssa vaikuttaa mistä hcg lähtee tippumaan, meilläkin kuopus sai alkuunsa 3 viikkoa km:n jälkeen, mutta silloin km tuli 6+3, viimeksi 9+5, jolloin hcg oli jo 55000. Nyt km huomattiin rv 7+3, joten toivottavasti hcg ei ollut ehtinyt niin korkeaksi.

Lumi Wautsi wau.. plussahan se on :heart: Onnea kovasti matkaan :heart:

Täällä pääsis jo kumppanin kainaloon ni eipä jaksa :ashamed: tyttö ollu ma.illasta asti korkeessa kuumeessa ja yöt itkeskelee joten eipä täällä paljoo nukuta nyt on tytsyllä lääkkeet ni josko ne yötki rauhottus

Yhteistyössä