Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

Meadow: Nyt peitot heilumaan. Paras aika olis ollu ehkä jo eilen... ;) Siis kaksi kolme päivää ennen ovulaatiota on käsittääkseni parhaat tärpit ja ovistestihän näyttää plussaa 24-48 tuntia ennen ovista. Nyt vaan hommiin!

Neiti-81: Meillä on tehty kans pareittain, mutta meille tulee vain poikia! :D Sama juttu siis kuin teillä, mutta mun pitää taas lopettaa imetys ihan tyystin, että alan taas ovuloida ja kuukautiset ilmaantuu ja kun olen imettänyt aina sen vuoden ja vähän päälle, niin esikoisen ja keskimmäisen välillä on tasan kaksi vuotta ja sitä ikäeroatoivon näillä kahdelle nuorimmaiselle, kuopus siis nyt 1v3kk. Ja samasta syystä kuin te. On ihana kun on kaveri omasta takaa.:heart: :)

Onnea Riikka90 ja Adora! :heart:

Toivottavasti Lumin migreeni ja repäisykivut viittailisivat sinne plussaan päin! :)
Tsemppiä myös muille jännäilijöille!

On: Kroppa teki tepposet ja ovis tuli muutama päivä kaksipäiväisen vuodon päättymisen jälkeen (sattumalta testasin, kun oli niin vahvoja ovisoireita). Lyhyt kierto siis tiedossa. Yhtä sekaisin on koko keho kuin on pääkin jo. : /

Ompas tullut tarinaa :)

adora ja Riikka90: hurjasti onnea matkaan!

_Lumi_: tsempit piinailuun. Niiiiin pitkiä päiviä. Toivotaan parasta.

Neiti-81: tervetuloa mukaan. Meillä myös samantapainen tilanne, mutta poikia kolme kpl. Ikäeroksi kolmannelle ja neljännelle olisi tullut 1v5kk, mutta kesken meni neljäs viime lokakuussa. Esikon ja tosikon ikäero on tasan vuosi (kolmanteen 5 ja 4 vuotta) ja se oli liian vähän (todella rankkaa: kaksi koliikkivauvaa peräkkäin), mutta tällä hetkellä ovat tietenkin toistensa bestiksiä ja ihanaa on heitä katsoa. Nyt toivon raskautuvani, että myös kolmas poikaseni saisi pikkukaverin - pojan - koska näistä muoteista ei myöskään irtoa tyttöjä ;)

Plussatuulia muillekin tarvitseville; keskellä kiertoa tai sen lopussa!

ON: täällä olen taas pitänyt hiljaiseloa johtuen törkeän kipeästä (taas) ovulaatiosta. Oon niin kipeä ollut viime torstaista saakka. Oon tikuttanut ovista kp17 alkaen (lyhimmän kierron mukaan, kun kaavinnan jälkeen kierto vähän hakusessa), mutta ihan turhaan. Tänään on iso-O plussattu ja hassua, että tarkalleen kp24, kuten ed. kierrossakin, jonka siis silloin tsägällä bongasin, kun menkat eivät olleet alkaneet kaavinnan jälkeen. En tiedä minkälaisia follikkelin kasvukipuja nää oikein on, mutta viime torstain jälkeen oon joka päivä ollut ihan varma, että nyt on ovis. Mutta ei. Tänä aamuna vihdoin tasavahvat viivat ja aamulla jostain syystä lämmöt melkein "pakkasella". Kuuluuko niiden tippua ennen kuin ne nousee? No, näin kuitenkin mulla. Nyt ei muuta kuin yritämme heilutella peittoja illalla ja toivoa parasta :)

meadow: tänäänhän se paras aika on touhuiluille, jos sitä tarkoitit? Eli siis ovisplussan jälkeen pari päivää :)

evya: oletko varma ettei ovistesti vaan reagoi hcg:hen, eikö sulla ollut just se kemiallinen vai muistanko ihan väärin?

mamiksi monelle: käsitteekseni lämmöt romahtaa oviksen jo tapahduttua, mutta en ole varma.

).( soittelin tänään lääkäriin, kun alavatsaa särkee koko ajan. Ei mulla edellisissä keskemenoissa ole ollut tälläistä eli koko ajan vihloo ja nipistelee. Ei siis supisteluja. Mutta peloittaa, että olisi kohtutulehdus. Antibioottikuuri loppui eilen, joten nyt sitten jos kuume nousee niin sittenhän se on sitä. Muuten lääkäri käski vaan odotella paheneeko vai paraneeko kivut. Onko muilla ollut tälläistä, tyhjennyslääkkeistä nyt 8 päivää, vuoto kyllä vähentynyt, mutta olo epämukava...

Evya, mulla oli ainakin tuon keskenmenon jälkeen ovistestit plussaa varmaan viikon putkeen. Olisko sullakin tosiaan sitä. Jännältä tuntuu, että noin nopeasti ovuloisit?
Mamiksi monelle luottaisin testeihin, lämpöihin voi vaikuttaa niin moni asia kehon sisällä ja ulkopuolella. Toki noin pidemmällä tähtäimellä ja niistä käyristä voi kaikkea päätellä, mutta yksi ns. väärä lukema tuskin mitään merkkaa. Sinnekkin vaan rakkautta.

Täällä ei vieläkään sitä ovisplussaa, oisko sitten huomenna plussat jo kehissä... Pitää tarkkaan ajoittaa nämä hellät hetket, kun ollaan molemmat tämän rakentamisen kanssa niin poikki, että kerta viikkoon on ihan maksimi... :D

morebabies, sataprosenttisen varma en ole, mutta mikäli noita limoja, tissikipuja ja selvästi kohonneita aamulämpöjä on uskominen, niin ovis oli ja meni. Ovistesteissäkin viivat haalenneet selvästi parissa päivässä. Mutta mahdollistahan toki on, että ovistesti reagoi vielä siihen viime kierron kemialliseen. Toisaalta tuolla ovulaation ajankohdalla ei ole väliä, kun tarkoitus olikin pitää taukoa tämä kierto. Hirmuinen itseni hypertarkkailija musta on kyllä tullut viimeisen vuoden aikana, kun en malta edes yhtä kiertoa olla stressaamatta näistä asioista! :D :whistle:

Täällähän tapahtuu nykyään niin paljon, että vaikka parin päivän välein käy lukemassa, on ihan pihalla :D Mut onnea ja tsempityksiä tasaisesti!

ON. Täällä kp 30 ja oireita on taas vaihteeksi ollut jo viikon.. Tänään tein sitte piruuttani ovistestin, ku ei raskaustestiä ollu kaapissa, niin plussahan se oli. Jos ehdin tänään hakemaan testin, testaan illalla vielä oikeasti. Kumman korkealla toiveet, vaikka viimeksi olin jo tässä vaiheessa aivan varma, että kesken se menee kuitenkin.

Mullahan on jo kauan sitten diagnosoitu kilpirauhasen vajaatoiminta, joka ei neljän kuukauden välein tehtävistä tarkastuksista huolimatta oo ikinä ollu tasapainossa. Eli joka kerta lääkitystä muutetaan. Tästä syystä me ei kuulema päästä kunnalliselle edes keskustelemaan hoitomahdollisuuksista. Mies jo ehotteli yksityiselle menemistä, mutta mulla jotenki tökkii ajatus.

Mulla on myös refluksitauti, johon ei tuntunu auttavan minkään valtakunnan reseptilääkkeet. Aloitin sitten Valmarinin pari kuukautta sitten ja oireet loppu ku seinään. Nyt sitte luin jostain, että vaikuttaa samalla tavalla ku greippimehu tasapainottaen pHta. Tiedä sitten :D

Perhesuunnittelynb sivuilta:

•Aamulämpö eli basal body temperature (BBT) mitataan aamuisin vielä sängyssä maaten. Parhaimpaan tulokseen pääsee, kun mittaa lämmön aina samaan aikaan, aina samalla mittarilla aina samasta paikasta (mielellään suu, ei kainalo).
•Omia lämpöasteitaan ei kannata suoraan verrata muiden naisten saamiin tuloksiin, vaan ainoastaan käyrän muotoa. Mittailussa etsitään lämpötilan pientä pudotusta ja sitä seuraavaa lämmönnousua. Juuri ennen ovulaatiota lämpö laskee hieman peruslämmön alapuolelle ja välittömästi ovulaation jälkeen lähtee nousuun.(siis yhtenä aamuna lämpö on laskenut noin 0,25 astetta ja seuraavana aamuna noussut enemmän kuin tuo pudotus oli). Jos raskaus on alkanut, niin lämpö pysyy ylhäällä, jos taas ei, niin lämpö laskee kuukautisia kohti.
•Aamulämpökäyrästä näkee tapahtuneen ovulaation vasta kun hedelmöityksen kannalta parhaat hetket ovat jo ohi.
•Aamulämpö on melko häiriöaltis menetelmä. Siihen vaikuttaa, jos herää jonain päivänä aikaisemmin tai myöhemmin kuin tavallisesti, alkoholin käyttö edellisenä päivänä, makuuhuoneen lämpötila, levottomasti nukuttu yö ja niin edelleen.

Laitan hetkeksi näytille ton mun chartin, niille jotka näitä lämpömittailuja nyt pohtii.. Tuossa näkyy miten lämmöt laski ennen ovulaatiota, josta osattiin ennakoida pupuilut kivasti ennen o-päivää ja positiivista lh-testiä. Oviksen jälkeen lämmöt pompsahti ylös ja pysyy koholla vuotoon asti, vuotoa edeltävänä aamuna on yleensä 36.8. lämmöt.

Ja vielä tuosta kun toiset tuntuu olevan sitä mieltä, että on aivan sama mihin aikaan päivästä mittaa - ei tosiaankaan ole. Tarkoitus on mitata elimistön peruslämpöä, jonka keho saavuttaa muutaman tunnin unitilan aikana (vähintään 4 tuntia olisi hyvä olla unta takana ennen mittausta).

Esimerkkinä vaikka mun tämän päivän lämmöt - aamulla heti herättyä 36.9 eli ovulaation jälkeinen lämpö. Äsken mittasin kun olin tunnin istuskellut pikkukakkosen äärellä, lämmöt 37.5. Toki tuo iltalämpö on korkeampi kuin alkukierrossa, mutta taulukkoa ei iltalämmöistä kannata tehdä kun tarkoitus on mitata lämpöjen hormonaalista muutosta, ei päivän aikana tullutta muutosta.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Filuuri ja Wandii
Täällä ei oo menkat vieläkään alkanut, joten testi 2 teen illalla kun poikaystävä tulee kuntonyrkkeilystä kotiin. Totesin vain tänään et ei ne menkat oo alkanut niin hän totesi käyvän kaupassa :D Jos se näyttää " ei raskaana" ni sit nää on toooosi myöhässä ja en tiedä sit miks..

Vautsi, hienoa käppyrää Pikkuinen! Taidampa jättää lämpöjen mittailun vielä täksi kierroksi, jos tämä pikkunelonen/viimeinen muksu tuliskin kohtuupian, ei houkuttais tuo lämpöjen mittaus niin kovasti. Voin nimittäin kuvitella addiktoituvani pahanpäiväisesti tuohon lämpöjen mittaukseen. Olen tutkiskellut Pesun sivuilta tuota FF:ää vähän sillä silmällä.
Vähän sama juttu kuin WOWin kanssa. Ikinä en ole pelannut, mutta sen verran tiedän, jos joskus sitä haksahtaisin kokeilemaan, niin seuraavaksi varmaan huostaanotettais mukulat, kun äiti vaan Wowittaa. :LOL: Mjaa, eläkkeellä sitten. :)

wandii thanks, munkin mielestä toi käyrä on aikas nätti :D Ilmeisen hyvin onnistunu mittauksetkin kun näyttää menevän "oppikirjan" mukaan. Mulla on hyvät nahkaiset herätyskellot pikku pedeissään ;) Toivottavasti sulla käy flaksi pian eikä tarvii mittariin tarttua. Mulla loppuu varmaan lämpöjen seurailut sitten jos ja kun hoidot alkaa. Nyt on "pakko" yrittää näitä voimakonsteja oviksen bongailuun vielä tämä kierto, niin kovasti heittää kierrot mutta sentään ovuloin joka kiertoon. Tällä kertaa sai onneksi ajoissa lopettaa oviksen tulon jännäilyn. Nyt vaan menkkoja odotellessa, tasan 2 viikon kuluttua on ensikäynti polilla ja sinne mennään täti punaisen kera.

Toki hyödynnettiin ovis mutta en usko että raskaudun nyt, ei se ole tähänkään mennessä onnistunut. Ei tarvii paljoa oireita kyttäillä, eikä niitä kyllä olekaan, ei edes alavatsa nippaile niin kuin kaikilla tuntuu tekevän oviksen jälkeen :D Itse ovis oli niin kipeä että oli ihan hullun hommaa sen hyödyntäminen.

Siellä on selvästi ollut ovis Pikkuinen =) Olikos tuo vähän aiemmin nyt kun aikaisemmissa neljässä kierrossa? Ajatteles jos menettekin sinne polille varhaisraskauden ultraan. ;)

kodehulle ja Micaelalle tsemppiä testailuun!

Toivottavasti ei ole tulehdusta morebabies. Huolestuttavaltahan tuo kyllä kuullostaa. Mulla on kanssa tuntunut nipistelyjä ja muita ikäviä tuntemuksia alavatsalla ja olen ollut tosi epäluuloinen. Tänään kun olin terveyskeskuksessa muilla asioilla sain samalla crp:n otatetuksi ja normaali oli, eli voin lakata huolimasta. Kai siellä sisuskaluissa ehtii muutamassa kuukaudessakin tapahtua yhtä sun toista ja palautuminen aiheuttaa sitten tuntemuksia. Mutta mulla oli viimeksi kohtutulehdus ihan ilman kuumetta tai pahanhajuista vuotoa, joten ei ne yksinään koko totuutta kerro. Käy ihmeessä jossain näyttäytymässä, niin pääset huolista.

Filuuri aiemmin tuli kuin viime kierrossa, mutta samaan aikaan kuin pari edellistä. Ovis se on myöhäinenkin ovis mutta toiveet ei kovin korkealla nyt ole, katseet on suunnattu polikäyntiin. Stressaan hirveästi aukiolotutkimusta, mulla on niin kipuherkkää aluetta kohtu ja munasarjat.

Hienoa ettei sulla ole tulehdusta, joko oot alkanu ovista bongailemaan? Olis niin kiva jos te "vanhat tutut", sinä ja morebabies ja tietysti kenguru plussaisitte pian. Mä koitan tulla sitten joskus perässä plussanneisiin, yritän ehtiä ennen kuin teillä on vauvat sylissä :D

Voisin "julkaista" teille oirepäiväkirjaani :D Jos siitä olisi vaikka jollekkin hyötyä. Ite ainakin lueskelen mielenkiinnolla aina muitten oireista, vaikken tiedä onko se niiden vertailukaan sitten täysin hyvä asia ;) Kuitenkin siihen sorruin.

Dpo 4
- voimakas tunnin kestävä kipukohtaus oikeassa munasarjassa, kipu lamaannutti ihan liikkumattomaksi (uskoisin keltarauhaskipuiluksi)
- tissit arat (on jatkunut tähän päivään asti)
Dpo 6-7
- alkoi kuiva kausi alakerrassa
- menkkamaisiajomotuksia, aavistuksen vain lievempinä ja hyvin aaltoilevasti
- repäisykipuja esim. yskiessä (hirvee flunssa päällä, niin tosi kiva)
Dpo 10->
- maha turpoo iltaa kohden
Nyt dpo 15
(edellä mainittujen lisäksi)
- nukkumaan tekee mieli koko ajan aikaisemmin ja aikaisemmin
- nälkä; enää en pärjää aamupalalla lounaaseen, vaan välissä tarttee kunnon välipalan, muuten heikottaa ja tulee sellainen olo ettei enää lounas maistuisi, vaikka tietää että ruoka on ainoa helpotus. Eli alhaisen verensokerin oireet iskee normaalia helpommin.

Toivon kaikille plussapuhureita, oviksen bongailu onnea ja tarrasukkia pikkuisille :heart: Taidan siirtyä pikku hiljaa Riikan tavoin odotus puolelle.

Pikkuinen aukiolotutkimus ei kuullosta kivalta, mutta luuletko, että tekevät kun sä koko ajan kuitenkin raskaudut? Eikö se silloin jäisi kohdunulkoiseksi? Äh, mä en kyllä ymmärrä noista mitään. Mutta toivottavasti saisit jonkun tukevan puudutteen tai särkylääkkeen ennen toimenpidettä, niin ettei olisi sitten niin kivuliasta. :hug:
Mä en ole ruvennut oviksenmetsästykseen vielä, koska nyt on niin kuivaa kun saharassa ja takuulla ei ovis siis lähelläkään. Jopa hiukset ja iho tuntuu karsean kuivilta eikä tee melkein suihkuun mieli mennä. Voin muuten suositella Acon intiimiölyjä (apteekista) alakerran pesuun, jos jollain muulla on joskus samaa ongelmaa. Tuntuu miellyttävämmältä kun pelkkä vesi. Onko jollain vinkkiä koko kehon pesuöljystä?
Ja Pikkuinen, sulla voi ihan hyvin olla siellä jo pitkänmatkalainen kyydissä, älä menetä toivoa. Pääsen mä vielä toivomaan, että ehtisin plussata ennen kuin sä poksahdat. :kiss:

KESKIVIIKKO 18.01.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

nellielli...................KM 08/11......................................KP 16/28-32
maikkuliini.............KM 10/10
Micaela.................KM 11/10, 04/11............................KP 39/33
Idylli.....................KM 09/10, 10/11
taraolivia..............TM 11/11....................................... KP 9/?
kodehu.................KM 4/11, 8/11................................KP 30/30-32
Evya.....................KM 06/11, 08/11, 10/11, 11/11, 12/11...KP 8/27

HAAVEISSA TOINEN

kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10.............................KP 36/30-35
_Lumi_................KM 11/11.......................................KP 23/28
diiselikissa..........KKM 11/11......................................KP 1/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11.............................KP 69/28-30
tiiru.....................KM 11/11.......................................KP 21/?
Dyra ................ KM 08/11, 09/11 ja 11/11 ................ KP 39/28-31
rontti1...............KM 09/11, 12/11 ..............................KP 5/30-33
meadow............KM 10/11.........................................KP 14/28
Lilleri82.............KM 11/11.........................................KP ?
Fossiili..............KM 9/11, 01/12.................................KP ?
Miinä................KM 01/12.........................................KP ?

HAAVEISSA KOLMAS

Fantteli............KM 08/11...........................KP 20/26-32
Whisky Peat....KM 07/11...........................KP 2/30-35
Missa-76..........KM 04/11...........................KP 32/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11, 12/11....KP 26/27-46
morebabies.....KM 08/06, 03/09, KKM 09/11, 01/12....KP ?

HAAVEISSA NELJÄS

johnu......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu..............KM 08/10, 08/11.....KP 10/28-29
Mamiksi monelle.........KKM 10/11..........KP 24/33-36
Wandii...................KM 12/11................KP 21/32
*Kenguru*.............KM 4/05, TM 1/12 ...KP ??/??
M1n1......enkelivauva 12/10, KM 09/11....KP 3/?
Neiti-81...Gen. kesk. 12/08, KM 06/09, 06/10, 10/10, 11/10... KP ?/?

HAAVEISSA VIIDES

miss bamse..............KM 11/10.................................KP 8/28

HAAVEISSA KUUDES

TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, mammuzki, DingeLiDong, Filuuri, miinu92, M1n1

:heart: PLUSSANNEET:heart:

Tammikuu 2012: Koski, adora, Riikka90

2010 & 2011 plussanneet etusivulla!

Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2035190-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksy-2011-a/ :heart:

Viimeksi muokattu:
Pikkuinen12 Tosi mielenkiintoinen tuo käyrä! Kiitos kun julkaisit. Todella hyvin kyllä näkyy ovis. Saas nähdä, jos itsekin ensi kierrosta innostuisin mittaileen.

Riikka90 Tervemenoa plussanneisiin! Takaisin ei ole tulemista. ;)

adoralla on tosiaan ollut aikaisin repäisykipuja. Sittenhän ne munkaan repäisyt dpo9 ei välttämättä olekaan ihan omaa keksintöäni. :) Ei passaa nostaa toiveita vielä...

Kodehun ja Micaelan testiuutisia odotellaan täälläkin. Lisää plussia, kiitos!

morebabies Toivottavasti ei ole tulehdusta. Heti vaan lääkäriin näytille, jos tulee yhtään kuumetta.

Aika menee kyllä niin hitaasti nyt piinapäivillä... Lupasin itselleni, että ensi viikon ti tai ke saan testata, jos menkkoja ei näkynyt. Tosin jos ovis oikeesti oli kp12, niin sittenhän menkkojen pitäisi alkaa jo lauantaina, mutta katsellan.

Voi tsiius, naapurista alkoi kuulua ihan kauhee jytä. Taitaa muksuilla olla iltavilli... Jos herättävät meidän pikkuneidin, niin napsahtaa kyllä verisuoni päästä!

hei!
Olen seurannut juttujanne jonkun aikaa, oma km oli uudenvuoden aaton alla, n. 5+3 ja kemialliseksi luokiteltiin. Tyhjeni itse,4 pvä rajua vuotoa. Lääkäri kehotti heti vaan yrittämään, kohtu oli jo ultrassa "valmiin näköinen"ja munarakkuloitakin valmiina.
meillä ennestään yksi lapsi 2 v, ja tuli helposti. Minulla on APC resistenssi geenivirhe- eli hyytymistekijät , joten kyllä mieli ahdistui jo syyttämään mahdollista veritulppaa km:n syyksi. Lääkäri kyllä vakuutteli, ettei voida ennen kolmea keskenmenoa luokitella sen syyksi. Veren ohennusta sain ensimmäisen lapsen kohdalla raskauden viimeisestä kolmanneksesta synnytyksen jälkeiseen aikaan saakka.olen saanut valtavasti tukea, iloa ja voimia teidän kirjoituksista, ja voisin tulla mukaan kuumeilemaan.
meillä on jatkettu normi petielämää, mutta kierrosta ei km:n jälkeen mitään tietoa, eli ekoja menkkoja odottelen.
Onnittelut kaikille plussanneille!

Yhteistyössä