Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

taraolivia: niin meilläkin mies aina valittelee, että inhottava kun piti tämä kolmas tehdä ilman stressiä ja yritystä, mutta että tästä on tullut tälläinen show. Tuoreessa muistissa esikoisen yritys mitä kesti vuosi keskenmenon jälkeen. Musta on hassua, että kehtaa valittaa kun ei tässä ole mitään muita vaihtoehtoa. Pakko tikuttaa, että pystyn aloittaa nyt sitten lääkityksen oikeaan aikaan. Aina sanoo ettei halua tietää milloin ovis, mutta silti aina kierron puolivälissä päivittäin kysyy, että no tikutitko...Epäloogista...

_Lumi_ Juu ovat ekat menkat on keskenmenon jälkeen ja lorinanan vuotaa :( viimeyönä meni 3 yö sidettä ja silti tuli läpi, vessaan menee ni ei kerkee edes pissiä ku lorina kuuluu ja verta valuu pönttöön..
Ootteko muut miettineet tällästa tyhmää juttua ku et ... ei haluis muksun syntyvän marraskuu-joulukuulle joutuis odottamaan pitkään 18 v. synttäreitä ja ajokorttia sekä jos on lähellä joulua ni moni ei kerkeä synttäreille vaan lapsi saa "perempaa" sit joululahjaksi..
Ite on tullu ajateltua ja jos tässä kierrossa ei tule tärppiä ni meille ehkä tulee parin kierron tauko. Kuulostaa tyhmälle :stick: koska voi olla et näissäkään kuukausissa ei täppiä käy mutta se riski on olemassa. Siskon muksu on syntynyt 22.12 ja hälle käy just näin et kukaan ei meinaa keretä synttäreille :(

Kiitos tuosta lämpöinfosta. Jos ei sillä voi ovulaatiota ennustaa, niin en tiiä alanko mittailemaan, tuntuu, että paineistuu ehkä sitä kautta enemmän.

Ja siis vaikka tikuttelen ovista ja raskauksia ja lasken päiviä, niin en ole nähny tarpeelliseksi kertoilla mun miehelle näistä. Se kyllä toivoo sitä nelosta myös, mutta jaan mieluummin näitä asioita täällä kuin hänelle,en kans usko, että haluaa tietää, enkä minä halua kertoa. :D Miehelle päin menee sitten informaatio tässä muodossa: vaimosi on nyt halukas, ota ilo irti! :LOL:

Ja nyt on näemmä nämä aloitteet kokonaan minun käsissä. Mies ei uskalla varmaan vongata, kun ei tiedä, miten kauan tuohon keskenmenosta toipumiseen menee. Se on niin ajattelevainen :heart:

Rontti: Meijän esikoinen on syntynyt marraskuussa enkä oo ajatellut että jotenkin siitä kärsisi. Tottahan sitä on kaikissa jutuissa varmasti hieman jäljessä alkuvuonna syntyneitä ikätovereitaan, mutta jos vertaa johonkin syys-, lokakuulla syntyneeseen niin eipä sitä eroa hirveästi oo. Ja vaikka lapsena tympis se että loppuvuonna on syntynyt niin jo tähän ikään mennessä sitä toivos että ois loppuvuonna syntynyt niin vanhenis hieman myöhemmin :D Meijän toisen lapsen laskettuaika oli 24.12, silloin hieman toivoin että ei ihan kuun lopulla syntyisi, lähinnä juuri tuon koulun aloituksen takia. Poika sitten sinnitteli 9pvä yli ja syntyi 2. tammikuuta. itse olin hyvin tyytyväinen niin ei tarvii koulun aloituksen suhteen stressata, saa sitten rauhassa aloittaa vuotta myöhemmin koulun oman ikäluokkansa kanssa alkuvuoden lapsena. Mutta minusta nuo on kuitenkin niin toisarvosia asioita että en minä raskautumismahdollisuutta niiden takia käyttämättä jättäis. Jos syntymäkuukausi on isoin ongelma niin aika vähällä sitä silloin pääsee.

rontti: meillä on kuopus syntynyt 3.12. enkä ikinä ole miettinyt, että olisin suunnitellut lapsen tekemistä sen perusteella milloin syntyisi. Asiat ei kuitenkaan mene nin kuin suunnittelisi. Vaikka meillä on esikoinen syntynyt laskettuna ja kuopus tasan viikkoa ennen laskettua, ei ikinä tiedä mitä tapahtuu eli voi syntyä keskosena ym. Mieheni on syntynyt joulukuun lopussa eikä ole koskaan kärsinyt siitä, synttärit on silti aina juhlittu. Ja mitä ajokorttiin tulee, niin eipä sillä nykyisin ole niin väliä. Porukka saa mopoautoja ym ja pääsee kavereiden kyydeillä ym. Eikä kouluakaan tarvitse aloittaa silloin kun täytyy 7 v. eli ei tarvitse miettiä, että luokalla olisi aina se nuorin. Itse olen mennyt kouluun juuri 6 v. täyttäneenä enkä siitä kyllä koskaan kärsinyt, että olin nuorin. Elämässä voi olla paljon isompiakin tragedioita, tämä vain minun mielipiteeni...

Wandii kyllä mä ainakin pari kiertoa lämpöjä seurailtua löysin niiden avulla ovulaation tälle kiertoa. Kivut ja limat ja todella vahva testiplussa vahvistaa ovulaation nyt myös olevan päällä..

Mulla normaalilämpö on 36.6. Eilen ja toissapäivänä tuli lämmöt 36.4 ja tänään 36.5. Eli lämpö laskee pari päivää ennen ovulaatiota ja ovulaation jälkeen pomppaa ylös. Sitä pomppua nyt ei tähän kiertoon ole vielä tullut kun vasta tänään tuli o+ mutta aiemmissa kierroissa lämmöt on olleet 36.8-37.2 ovulaation jälkeen. Mittauksen teen vaginaalisesti samaan aikaan joka aamu heti herättyäni, itse koen sen tarkimmaksi ja helpoimmaksi tavaksi (ja se on kaikista luotettavin tapa myös). Kun heräämisestä on kulunut yli puoli tuntia, ei mittaustulos ole enää luotettava. Myöskään pitkin päivää mitatut korkeat lämmöt ei meinaa mitään, niitä tulee kaikille ihan mihin kierron aikaan vaan eivätkä liity mitenkään hormonaalisiin muutoksiin vaan normaaliin kehon lämpötilan vaihteluun päivän eri vaiheissa.

Toivottavasti sait sepustuksesta jotain selkoa ;) Mutta ovulaation voi tosiaan ennakoida lämpöjen mittauksella. Mekin onnistuttiin nyt hyödyntämään tämä ovulaatio pe, la ja su ja vielä huomennakin eli ei ole ainakaan siitä kiinni että oltaiisin väärään aikaan oltu liikkeellä jos ei tärppää :) Mulla on niin pitkä, epäsäännöllinen kierto että pakko ottaa järeämmät aseet kehiin ovulaation etsimisessä: lämmöt, limat, tikut ja alavatsatuntemukset. Nyt on tosi hyvä fiilis kun kaikki täsmäsi tässä kierrossa :)

• Tykkää
Reactions: Wandii
taraolivia: Mulla on streptokokki B-bakteeri ja en kanssa tiedä mistä moinen. Esikon synnytyksessä sain i.v-antibiootit ja lapselta katottiin tulehdusarvot 1vrk:n ikäisenä. Supistelin paljon esikon raskaudessa, voi johtua streptokokista, mut voi olla et ei. Tässä keskenmenossa en ole tullut edes ajatelleeksi, onko voinut vaikuttaa jotenkin.

rontti: Meijän esikoisen la oli 27.12., mut syntyi 3.1. Synttärit ja joulut juhlittu erikseen ja lahjoja saanut molempina. Mulla ei tulis mieleenkään lopettaa yritystä täksi ajankohdaksi. Mä pidän sitä, anteeksi vaan, erittäin typeränä ja itsekkäänä. Oman keskenmenoni lisäksi työni liippaa läheltä lapsettomuutta ja vaikeita raskauksia, joten on opettanut olemaan hyvin nöyrä näitä asioita kohtaan.

Mulla oli alkuviikosta Hcg edelleen pienesti koholla, mutta niin matala, että antaa jo negatiivisen r-testituloksen. Ny sitten ootellaan menkkoja, ja eiköhän aleta sen jälkeen taas tositoimiin, joskin sillä tjot-meiningillä. Meillä myös sama, et miestä on turha houkutella oviksella peittojen heilutukseen, täytyy vain olla ovela ja vietellä muina miehinä. :D

_Lumi_ mullakin oli eilen aamulla migreenikohtaus. Olen myös kuullut että tulehduskipulääkkeitä pitäis välttää kiinnittymisen aikana. Normaalisti otan kohtaukseen kohtauslääkkeen (nenäsumute) ja tarvittaessa vielä buranaa. Nyt en uskaltanut ottaa kohtauslääkettä enkä buranaa. Panadolin voimin sinnittelin.
Mulla oli myös tässä kesken menneessä raskaudessa tosi paljon aurallisia migreenikohtauksia. Kerran jopa 3 kohtausta viikossa.

taraolivia kysyi streptokokista. Mulla löydettiin se tässä viimesimmässä raskaudessa. Sanottiin vaan että ei hoideta muuten ku synnytyksessä sitten antibiottia tippaan.
Mullahan keskenmenon syy rv16 jäi epäselväksi. Sikiö oli elossa vielä edellisenä päivänä. Pelkäsin että bakteeri aiheutti supistelut ja lapsivesi sitten tuli, mutta lääkärit oli sitä mieltä ettei se johtunut streptokokista. Ja patologin tuloksissakaan sikiöstä ei löytynyt mitään poikkeavaa mikä ois aiheuttanut keskenmenon.
Joku tulehdus oli, ei löydetty mikä ja söin 2, 10 päivän antibiottikuuria joten eiköhän se streptokokkikin tullut hoidettua mutta testataan uudelleen jos raskaaksi tuun. Sehän tulee monesti lääkekuurista huolimatta uudelleen.

Micaela No höh! :( Uutta testiä vaan kehiin parin päivän päästä, jos ei menkkoja kuulu. Toivotaan parasta.

Mulla iske se prkl:een migreeni tänään uudestaan. Ehkä 5min tanssin esikoisen kanssa Titi -nallea ja sen verran nousi syke, että samantien alkoi jyskyttämään päässä. :( Pakko oli ottaa taas Burana... Ja mullahan on kp kai tänään 20 (tai dpo8 mahdl) joten huonoin mahdollinen aika syödä tulehduskipulääkettä useampana päivänä, mutta minkäs teet. Mikään muu ei auta ja jos en ota lääkettä kohtaus kestää useita vuorokausia. Eli ei mahda mitään.

Ottaa niin päästä. Narkkaritkin saa lapsia tuon tuosta ja mun yritys muka kaatuun kahteen buranaan. Mrrr! Tai no eihän sitä tiedä ennen kuin täti kurvaa paikalle. Lupaan lopettaa aiheesta jauhamisen nyt. :D

Tuohon vauvan teon ajoitukseen liittyen olen samoilla linjoilla diiselikissan kanssa. Meille on pieni tervetullut mihin aikaa vuodesta tahansa, kunhan vaan olis tullakseen. :)

Fantteli: Mullahan oli kans kaikissa keskenmenneissä tosi runsasta tuo aurallinen migreeni. Mulla ei normaalisti migreenejä ole mutta hormonit niitä aiheuttaa. E-pillereitäkään en voi sen takia syödä. Esikoisen raskaudessa ei kohtauksia ollut, mutta synnytyksen jälkeen oli pari kun hormonitoiminta palautu. Toisessa raskaudessa oli yks lievä kohtaus, synnytyksen jälkeen ei yhtään. Mutta noissa keskenmenneissä niitä oli melkein viikottain. Aina ei edes tullut näköhäiriötä tai päänsärkyä, pelkästään toispuoleista tunnottomuutta, niin että käsi, jalka ja puolet päästä meni turraksija tuli huono olo . Nyt taas tässä raskaudessa ei ole ollut yhtään, oon miettinyt että onko ne kuitenkin jotain verenkiertohäiriöitä, kun nyt syön tuota primaspania että auttasko se siihen ettei noita kohtauksia tule.

Lumi: Ootko ajatellut raskauden mahdollisuutta? Mulla sillon syksyllä oli migreeniä n. viikko ennen plussausta(ja söin buranaa, et ei aiheuttanut ongelmia kiinnittymiseen, kun oikein tuplana kiinnittyi) ja sit taas keskenmenon jälkeen hormonitasojen romahtaessa(muistaakseni myös sulla?) Jos nyt "särkyiletkin" hormonien nousua, eikö sun dpot antais kuitenkin aihetta sellaiseen mahdollisuuteen? :D Tsemppiä päänsärkyihin anyway, se on sitten ärsyttävä vaiva!!

Miusta taas on omituista toiselle sanoa " Mä pidän sitä, anteeksi vaan, erittäin typeränä ja itsekkäänä" . Sanoin pohtineeni moista koska moni kaverini on syntynyt joulukuussa ja kertoneet just että lapsena ne lahjat ovat tärkeitä ja kaikilla ei ole rahaa satsata hienoihin joulu ja synttäri lahjoihin. Jos tää oli typerää ja itsekästä ni sitten on varmaan nää miun muutkin pelot naurettavia eli haluan toisen lapsen mutta samalla pelkään kuinka se taas muuttaa elämää ja nukkuukohan sekin yhtä huonosti kuin tämä ensimmäinen. Tytön laskettu oli kyllä 30.12 mutta syntyi 12.1 ja kyllä ne synttäritkin pidetään pointti ei ollut siinä. Oli miten oli.

rontt1: ei ollu sulle mitenkään henk.koht. Nopeasti kirjoitettu oma vastine asiaan,ku mä nimenomaan tiedän ihmisiä,jotka jättää yrityksen kyseiseksi ajankohdaksi ja sain ite aikoinani kuulla esikon lasketusta ajasta kommentteja mitkä loukkas. Peace. :) Melkein nyt jopa toivon pysyvää plussaa loppuvuodelle,ku sillon ylittyy meillä maaginen 3v.ikäero,mikä vaikuttaa sit tukiin. Vaik onko silkään niin väliä,kunhan toisen terveen lapsen vielä saisi.

puskajussi - miulla kontrollipapassa löydös "jotahin" 2010 keväällä??
..SH joka soitteli asiasta, rauhoitteli minua ja sanoi tuskin olevan mitään vakavaa, jokin tulehdus ehkäpä..

Sain ajan kolposkopiaan elokuussa: Siinä otettaan näyte kohdunkaulalta, ei satu sen kummemmin kuin papakaan.

Tehdään ns. etikkahuuhtelu - se värjää "epäilyttävät" kohdat kohdunkaulassa/suulla violetin väriseksi, josta pieni näyte otetaan.

Siitä löytyihin siten CIN III= kohdunkaulan vahva dysplasia tai pintasyöpä..

..olin ihan paniikissa ja ajattelin, että kuumeilut loppui sit siihen..:'(

Tämän löydöksen jälkeen tehtiin LOOP-konisaatio(sähkösilmukkahoito)

Loop-lyhyesti.
Loop-konisaatio eli sähkösilmukkahoito

Sähkösilmukkahoitoa voidaan tarvita, jos kolposkopiassa (eli emättimen tähystyksessä) tulee esille muutoksia, jotka vaativat hoitoa. Sähkösilmukkahoito voidaan suorittaa joskus myös kolposkopian yhteydessä, jos lääkäri katsoo sen tarpeelliseksi. Sähkösilmukkahoidolla kohdunkaulasta voidaan poistaa kudosta, jossa solumuutos on havaittu. Kudoskappale voidaan lähettää tutkittavaksi ja vastaus saapuu noin 4-6 viikon kuluessa.

Hoidon jälkeen verenvuoto emättimestä on normaalia. Jos alkaa esiintyä lämmönnousua, pahanhajuista vuotoa, kipuja tai vuoto muuttuu hyvin runsaaksi, on syytä olla yhteydessä lääkäriin. Toimenpiteen jälkeen on syytä välttää uimista, yhdyntää ja tamponin käyttöä noin 3-4 viikkoa tulehdusriskin vuoksi.

Kaikki meni kuiteshin loppujen lopuksi hyvin..jo pari kertaa olen käynyt kontrolleissa(ne 6kk:n välein aluksi.) - aina puhtain paperein:)..toivon ja uskon näin jatkuvanhin.

Hyvä vaan, että huomattin a j o i s s a - näin ajattelen onnellisena jälkeen päin.

Toivon siullehin sitä parhainta hoitotulosta:kiss:

Viimeksi muokattu:
Kiitti infosta Pikkuinen12! Pitää kattoa, toisaalta kovasti kiinnostais mittailla lämpöjä. Saa nähdä nyt ehdinkö. Mulla kun on se aamuhetki yleensä aika kiireinen, kun nuorin herää vierestä kitisemään ja vanhemmat pojat pitää hätistää kouluun... Nyt vaan sitten jännäillään, että tuliko tulosta teille. =)
Mullakin on fiilikset ja jomotukset sellaiset, että uskon ovisplussan olevan ovella. Juilii munasarjoja ja selkääkin jomottaa. Toivottavasti se on sitä. ;)

MIcaela, voi harmi. Älä vielä kokonaan heitä kirvestä kaivoon, saattoi olla myöhäinen ovis ja/tai kiinnittyminen. Emme toivo tätiä.

Mullakin nousee _Lumi_ sykkeet Titi-Nallesta, tosin ehkä hieman eri syystä... :LOL: (Sori, oli pakko) Migreeni on inha, mutta mulla pysyy päänsäryt poissa yleensä raskauden ajan. Villi homma. Mulla on liian vähän lordoosia selässä ja raskaus pakottaa selän paremmin notkolle, se vaikuttaa ryhtiin parantavasti ja vähentää kiristyksiä niskoissa = vähän päänsärkyä. Varsinaista migreeniä ei onneksi ole.

Meillä on jokainen lapsi (3kpl) syntynyt syyskuussa ja niin näyttäis, jos raskaaksi tulen tästä kierrosta, tämä seuraavakin voi sattua siihen. Mulle tuolla syntymisen ajankohdalla ei ole mitään merkitystä, mutta vissiin olen hedelmällinen vuodenvaihteessa taijotain... Sen verran on sikiämisaikoja suunniteltu, että pareissa tehdään. Ensimmäisellä poikaparilla on kaksi vuotta ikäeroa ja sitä toivon tälle toisellekin (poika, ihan varmana:D)parille (kuopus nyt 1v3kk). Mutta suunnitellahan aina saa, toteutuminen on sitten ihan eri juttu.

Ai niin, ja tuosta Papasta pitikin sanoa Puskajussille, että dont worry. Ei se ole mikään diagnoosi. Hyvä, että tarkistavat jäävät syövät aiemmin haaviin, enkä tiedä prosentteja, mutta suurin osa kuitenkin puhtaaksi todetaan muutoksista huolimatta. Tsemppiä!!!

Viimeksi muokattu:
diiselikissa Raskauden mahdollisuus käy mielessä yhtenään (ylläri :D ), mutta en osannut migreenikohtausta yhdistää siihen. Periaatteessa ihan järkeenkäyvää kun tosiaan hormonien laskukin aiheutti hirveän migreenin niin miksei sitten nousukin. Only time will tell. :) Koitan olla innostumassa liikaa...

Wandii Hankala sanoa nostiko Ti-Ti nalle mulle fyysisen vai henkisen sykkeen. :D Mulla on kauhee deja vu -ilmiö koko nallen kanssa kun 15 vuotta sitten jorailin samoja hittejä mun siskon lasten kanssa ja nyt oma muksu on rakastunut siihen!

rontti Mä koitin ajatella niin, että hyvä kun tuli yhdet menkat ja kohtu tyhjenee kunnolla. Pääsee sitten uuteen yritykseen ns. "puhtaalta pöydältä". :) Harvinaistahan se km:n jälkeisestä ekasta kierrosta tärppääminen kai muutenkin on.

*mur-mur* Onpas ikävä kokemus sulla takana. :( Onneksi voit hyvin ja olet terve nyt. :hug:

Meillä esikoinen heräsi 04.45 (argh!) ja sain pienen takaisin unten maille vasta 05.45. En saanut enää millään unta sen jälkeen, joten täällä sitä juodaan aamukahvia ja palstaillaan. :) Annan pikkuisen nukkua pidempään ja vien päiväkotiin aamupuurolle. Sais tulla toinen pieni ennen kuin tottuu liian hyvällä näiden yöunien suhteen. Esikoinen nukkuu yleensä heräämättä 20-07, mikä on ihan luksusta.

Työpäivä edessä, vaikka pää kainalossa. Plussatuulia koko poppoolle! Etenkin Micaelan luota toivon tädin nyt pysyvän poissa. :)

MAANANTAI 16.01.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

nellielli...................KM 08/11......................................KP 14/28-32
maikkuliini.............KM 10/10
Micaela.................KM 11/10, 04/11............................KP 37/33
Idylli.....................KM 09/10, 10/11
taraolivia..............TM 11/11....................................... KP 7/?
kodehu.................KM 4/11, 8/11................................KP 28/30-32
Evya.....................KM 06/11, 08/11, 10/11, 11/11, 12/11...KP 6/27

HAAVEISSA TOINEN

kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10.............................KP 34/30-35
_Lumi_................KM 11/11.......................................KP 21/28
diiselikissa..........KKM 11/11......................................KP 28/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11.............................KP 67/28-30
tiiru.....................KM 11/11.......................................KP 19/?
Dyra ................ KM 08/11, 09/11 ja 11/11 ................ KP 37/28-31
rontti1...............KM 09/11, 12/11 ..............................KP 3/30-33
meadow............KM 10/11.........................................KP 40/28
Riikka90............KM 12/11..........................................KP ?
Lilleri82.............KM 11/11.........................................KP ?
Fossiili..............KM 9/11, 01/12.................................KP ?
Miinä................KM 01/12.........................................KP ?

HAAVEISSA KOLMAS

Fantteli............KM 08/11...........................KP 18/26-32
Whisky Peat....KM 07/11...........................KP 33/30-35
Missa-76..........KM 04/11...........................KP 30/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11, 12/11....KP 24/27-46
Adora............KM 12/11...............................KP 27/28-33
morebabies.....KM 08/06, 03/09, KKM 09/11, 01/12....KP ?

HAAVEISSA NELJÄS

johnu......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu..............KM 08/10, 08/11.....KP 8/28-29
Mamiksi monelle.........KKM 10/11..........KP 22/33-36
Wandii...................KM 12/11................KP 18/32
*Kenguru*.............KM 4/05, TM 1/12 ...KP ??/??

HAAVEISSA VIIDES

miss bamse..............KM 11/10.................................KP 6/28

HAAVEISSA KUUDES

TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, mammuzki, DingeLiDong, Filuuri, miinu92, M1n1

:heart: PLUSSANNEET:heart:

Tammikuu 2012: Koski

2010 & 2011 plussanneet etusivulla!

Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2035190-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksy-2011-a/ :heart:

Viimeksi muokattu:
_Lumi_ Itekki on kyll tyytyväinen että tuli nää menkat km. jälkeen eikä kierto paljoo heittäny. ikävintä sitä olis odotella ja odotella uutta kiertoa. Kaverille kävi niin että uutta kiertoa ei startannu ja joutu sit lääkkeillä avittamaan.. hyvä näin mutta tää runsaus yllätti.. on muutenki runsaat menkat mut nää on jotain kauheeta :O Onneksi ei kipuja sentäs.
Micaela Pahoittelut negasta :hug:

rontti Oon mäkin miettiny, et ei olis välttämättä kiva saada lasta joulukuussa, mut enemmän sitä ajatteli sillon, kun vielä ei ns. tajunnu, et lapsen teko ei oliskaan niin helppoa..nyt on tavallaan heränny siihen todellisuuteen! et ihan sama koska se tulee, kun tulis vaan.. :) vaikkei se haittais, vaikkei jouluna syntyiskään.. :D mutta vauva tänne kiitos! sama se sitten millon! ;)

Huomenta!
Micaela: No höh!!! Mikä kp sulla sillo se digi hymyili? Eikös se ollu aika myöhään muistelisin? Menkat kuitenki myöhässä,et ei vielä kirvestä kaivoon.

On: Täällä alkoi oksentelu tälle aamua. JEE (jeee olo tosissaan YÖK...)

Tillu&Hippu6+2

Tillu: joo hymy tuli silloin, en tiiä sitten. Jos ei torstaihin mennessä ole menkat alkanut niin sitten testaan torstaina uudelleen. Tämä on siis odottelua taas..

Hienoahan se olisi ollut jos ekasta olisi tärpännyt, mutta olen realistinen ja en pety jos menkat alkaa :D

Pelkkää omaa napaa nyt.. mut olin gynellä tänään ja tuntui, että oli ihan yhtä tyhjän kanssa.. ja maksokin 108 euroa! huh.. : / Itku meinas tulla ku sieltä lähti ja sielläkin pari kertaa..no okei..oli se lohduttavaa kuulla, ettei toi mun luteelivaihe kai oo lyhyt..et sen gynen mielestä se on ihan normaali, vaik kyl se musta tuntuu lyhyeltä..se laitto mut kyllä verikokeisiin..27.1 perjantaina pitäis mennä..ottaa sen keltarauhashormonin arvon..siitä näkee onko ovis tapahtunu kunnolla..jos ei oo, niin sit saan ne Luget..mut se kyl sano, et luulee, et mulla se hyvin tapahtuu, kun kuitenkin mulla on selkeet ovisoireet ja sillee..ku siis kerroin sille oireistani..vitutti vaan, kun en saanu ny jo niitä lugeja..joo, saan mä ne sit ens kiertoon..mut masentaa vaan jo valmiiks ku tietää, ettei tästä raskaaks tuu kuitenkaan..mut yritetään ny tietty..mut kyllähän sen tietää..papan se otti muuten sit kans siinä samalla..ku siitä on reilu kaks vuotta aikaa..ja se sano, et menee sen ottaminen sit niin pitkälle jos tuun tässä raskaaks..ja sit mun täytyy nyt selvittää omalta lääkäriltä mun veritulpan perinnöllisyyskokeiden tulokset, et jos niissä ny oli jotain ihmeempää, niin täytyy ehkä jo mennä ennen raskautumista sairaalan puolelle jotain lääkitysjuttuja selvitteleen..en tiedä..keskiviikoks sain omalle lääkärille soittoajan, et se soittaa sieltä ja saan sit vähä infoa niistä veritulppa tuloksista..joo-o..hienoa, et asiat etenee, mut jotenki silti ihan sellanen voimaton olo.. : /

Yhteistyössä