Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

Moikka kaikille!

Dyralle pahoittelut!!! On se vaan niin väärin!!!! :hug:

Täällä kanssa tukilääkityksenä thyroksin ja 100mg minidisperin+ noi hormonit mitkä tohon pas:n kuuluu.

Täällä ollaan onneksi edelleen yhtenä kappaleena, eikä vuotojakaan ole nyt pariin päivään näkynyt(lukuunottamatta eilen aivan olematonta ruskeaa tuhrua, jonka juuri ja juuri erotti)
Oireita kyllä löytyy, kun tissit vaihtelevasti kipeenä, mahajuilintoja alkanu olemaan nyt enemmän, hiukset edelleen rasvoittuu tosi nopeesti. Ja nyt on alkanu olemaan välillä pahanolon aaltoja. Saa oikein oksua pidätellä.
Sain hcg arvot justiinsa. torstaina oli otettu siellä äippäpolilla ja sillo arvo ollut reilut 18000 ja kävin sit eilen otattamassa arvon terveyskeskuksessa ja uusi arvo oli 21294, eli hoitajan mukaan hienosti on jatkanut nousuaan.

Näihin kuviin ja tunnelmiin tällähetkellä hyvin voivat Tillu&Hippu 6+0 POKS!!! :heart:

Tillu ihanaa, että arvot noussu noin hienosti ja se vuoto oli harmitonta :heart:

Dyra voi ei :hug:

Mulla tosiaa tiistaina tehty selvä plussa ja torstaina plussa voimistui :) , jokohan uskaltaisi iloita... Ens viikolla ajattelin tehdä viikkonäytöllisen digin, jos jaksan sinne asti odotella. Jotenkin vaan pelottaa, että jotain vielä sattuu...

Dyra Eikä! :( :hug:

Tillu Hyvin arvot noussu! :heart:

Mikä on Micaelan tilanne?! :popcorn:

Täällä alkoi aamu niiskuttelulla, nimittäin flunssa iski. Vaatehuonetta siivoilin aamusella useamman tunnin ja pyykkiä on pyöriny klo 8 alkaen. Vielä pitäis tyttöjen huoneessa vähän järjestystä vaihtaa.

Mutta testasin aamutuimaan Davidin herkällä testillä haaleaakin haaleamman plussan. Sellaisen joka näyttää enemmänkin viivan varjolta kuin oikealta viivalta. Jalat siis hyvin tiukasti maassa edelleen ;) Tänään kp 25/28-33, oviksesta en oo enää yhtään varma milloin oli. Limojen ja kipujen perusteella ensin ajattelin että kp 15, sitten yllätykseni limat jatkoi kanamuna -linjalla sen jälkeen vielä useamman päivän. Saattoi siis olla myöhemminkin ovis ja kiertokin voi heitellä kun eka kierto km jälkeen. Uskoisin että tänään on dpo 10 (maksimissaan).

Maanantaina uusinta testi kehiin.

Morebabies: Netissä oon kyllä törmännyt siihen että aina käytetään kortisoni+miniaspirin tai pelkkä aspirin. eli kyllä tuota kortisonia käytetään paljon tuon asetyylisalisyylihapon kanssa yhdessä.

Miinä
Terve. Minut vois lisätä listaan jos jonnekin nurkkaan mahtuu:)
Keskiviikkon olin 9+ ja ultrassa todettiin Möykyn luovuttaneen jo 5-6 viikolla. Eilen keskeytys kotona kovien kipujen kanssa lääkityksestä huolimatta. Vuoto loppunut jo lähes kokonaan joten varmaan ens viikolla verikokeisiin jos näin jatkuu ja uutta kiertoa odottelemaan :/ Vertaistuki tuntuu olevan erityisen tärkeää nyt. 9kk oli yritystä takana.. (joo,. lyhyt aika toisille) ja nyt pelossa miten kauan seuraavan kanssa ja miten se menee, onkin toinen asia Huoks.
ELikkäs...ikää 31, yritys 1 keskenmenon jälkeen, oli muuten eka keskm...hmmm,. mitäs viel,.. nii joo,.. ja toista toivon hartaasti

Dyralle :hug: ikävää, että meitä kerta toisensa jälkeen saman kohtalon kokevia on täällä näin paljon. :'(

Miinälle pahoittelut keskenmenosta! :hug: Toivottavasti seuraava raskaus tärppäisi nopeammin!

Dyra Pahoittelut! :hug: Ei ole reilua! :(

Tillu Hienosti ovat arvot nousseet! :heart:

Miinä Pahoittelut keskenmenosta! :hug: Tervetuloa joukkoon ja toivottavasti seuraava plussa tulee teille nopeammin ja myös pysyvä sellainen!!!

micaela Joko testasit? :)

Sanle Onko noi primaspanit sellaisia, et otetaan siis heti ovulaatiosta alkaen? Oon varmaan kysyny ennenkin, mut kysyn taas! :)

adora Jos nyt sit ihan varovaisesti onnittelis! :) uutta testiä maanantaina ja toivotaan paljon viivan vahvistumisia!! :)

SUNNUNTA 15.01.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

nellielli...................KM 08/11......................................KP 13/28-32
maikkuliini.............KM 10/10
Micaela.................KM 11/10, 04/11............................KP 36/33
Idylli.....................KM 09/10, 10/11
taraolivia..............TM 11/11....................................... KP 6/?
kodehu.................KM 4/11, 8/11................................KP 27/30-32
Evya.....................KM 06/11, 08/11, 10/11, 11/11, 12/11...KP 5/27

HAAVEISSA TOINEN

kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10.............................KP 33/30-35
_Lumi_................KM 11/11.......................................KP 20/28
diiselikissa..........KKM 11/11......................................KP 27/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11.............................KP 66/28-30
tiiru.....................KM 11/11.......................................KP 18/?
Dyra ................ KM 08/11, 09/11 ja 11/11 ................ KP 36/28-31
rontti1...............KM 09/11, 12/11 ..............................KP 2/30-33
meadow............KM 10/11.........................................KP 39/28
Riikka90............KM 12/11..........................................KP ?
Lilleri82.............KM 11/11.........................................KP ?
Fossiili..............KM 9/11, 01/12.................................KP ?
Miinä................KM 01/12.........................................KP ?

HAAVEISSA KOLMAS

Fantteli............KM 08/11...........................KP 17/26-32
Whisky Peat....KM 07/11...........................KP 32/30-35
Missa-76..........KM 04/11...........................KP 29/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11, 12/11....KP 23/27-46
Adora............KM 12/11...............................KP 26/28-33
morebabies.....KM 08/06, 03/09, KKM 09/11, 01/12....KP ?

HAAVEISSA NELJÄS

Koski.......................KM 04/11...............KP 30/25-?
johnu......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu..............KM 08/10, 08/11.....KP 7/28-29
Mamiksi monelle.........KKM 10/11..........KP 21/33-36
Wandii...................KM 12/11................KP 17/32
*Kenguru*.............KM 4/05, TM 1/12 ...KP ??/??

HAAVEISSA VIIDES

miss bamse..............KM 11/10.................................KP 5/28

HAAVEISSA KUUDES

TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, mammuzki, DingeLiDong, Filuuri, miinu92, M1n1

:heart: PLUSSANNEET:heart:

Tammikuu 2012:

2010 & 2011 plussanneet etusivulla!

Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2035190-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksy-2011-a/ :heart:

Viimeksi muokattu:
Miinä Pahoittelut keskenmenosta. :( :hug: Mutta tervetuloa mukaan jutustelemaan. Vertaistukea ainakin löytyy. :) Toivotaan, että uusi tärppi tulis teille paljon nopeammin! Kannattaa muuten varmaan soitella sinne polille, missä sua hoidetaan jos vuoto loppui jo. Mulla vuosi aina lääkkeiden jälkeen max vajaan vuorokauden ja tyrehtyi aina melkein kokonaan. Tarvittiin useammat lääkkeet ennen kuin vuoto oli jatkuvaa ja kohtu tyhjeni kunnolla. Polilla ultralla katsovat tilanteen. Toivottavasti sulla hoituis yhdellä lääkesatsilla!

Dyra :'( En ala! Kovasti jaksamisia sinne. :hug:

Adoralla kuulostaa lupaavalta haamuilulta. Pidetään peukkuja, että sieltä kunnon plussa vielä pärähtäis testiin!

Tillu Hienosti nousseet arvot! Sehän tarkoittaa, että masuasukilla on kaikki hyvin. :heart:

Mulla taitaa olla dpo7 tai sitten jotain muuta. Niin kauhee flunssa päällä (totta kai viikonloppuna...), että tehokkaasti peittää kaikki kuvitellut raskausoireet.

Nellielli: Ohjeet tuostakin vaihtelee, eli useimmat kai ottaa plussatestistä lähtien vasta, toiset aloitaa jo ovulaatiosta. Itse aloitin (oletetusta) ovulaatiosta, koska jos ongelma on kiinnittymisessä niin alkiohan kerkiää kiinnittyä jo ennen sitä plussatestiä. Tosin toisaalla sanotaan että noi ASAt voi heikentää raskautumismahdollisuutta. Itsellä ei ainakaan noin käynyt vaan tärppi kävi heti yk1. Tosin meillä tärppi on aina käynyt yk1 joten riippuu varmaan miten muuten on raskautumisherkkä ihminen.

iltaa miule saa vihdoin päivittää KP 1 :D Kaverin kanssa hämmästeltiin tänään sitä miun eilistä testiä jossa oli se kiero testi viiva. olin kyll varma et viallinen testi se on ku se viiva liikku, mutta hyvä näin. Lääkärihän kehoitti odottamaan yhdet menkat ja näin kävi =)

Adora toivotaan vahvistuvia viivoja sullekin niin saadaan tämä vuosi aloitettua monella plussalla :)

Micaela tykkää näköjään pitää meitä jännityksessä! =) Mulla oli muuten Micaela lämmöt puoltoista viikkoa koko ajan koholla ja sitä varten testin teinkin aika aikasin.... Olispa toi lämpö sullakin sitä ihteensä!

Naiset, millainen tekniikka on tuossa lämpöjen (mistä otetaan, aamulämpökö jne.) mittailussa ja mitä niistä lämmöistä sitten ennustellaan? En ole lämpöä itseltä koskaan mitannut, mutta nyt harkitsen semmoista. Jos joku vois selittää. =)

Täällä kyttäillään nimittäin merkkejä ovulaatiosta ja justiinsa ajoissa tipahti nuo ovistestin merkit jo negatiivisen puolelle. Huh! En viikolla ois siis ovis,jos kierto on edes suurin piirtein paikallaan...

Dyra, olen pahoillani! Toivottavasti pääsette tutkimuksiin. Ja hali kaikille teille,joilla on toistuvia keskenmenoja. Täällä olen ymmärtänyt, että on raakasti jaettuna kahdenlaisia keskenmenoja. On niitä "helppoja", usein alkion kehityksestä johtuvia ja sitten niitä vaikeita, kiinnittymisestä johtuvia ja usein toistuvia. :hug: Ja siis tarkotan tuolla "helpolla" sitä, että todennäköisesti jo seuraava raskaus onnistuu ja ainakin itsellä on ajatus siitä, että alkio oli viallinen,eikä pystynyt kehitystä jatkamaan. Ymmärsiköhän kukaan... :ashamed:

MIcaela: Ysin jälkeen alkaa lentää trollia, jos ei ole täällä päivitystä tilanteeseen. :D

Onnea Adora! Plussa se on haaleakin plussa!

Viimeksi muokattu:
rontti Pahoittelut tädistä. :( Olikos siis, että sulla on nyt eka menkat km:n jälkeen? Onko tavallista runsaammat? Mulla oli aika hurjat ekat menkat, saas nähdä nyt millaiset on seuraavat.

morebabies Lisäsin sut takas listalle. Kiva, että päätitte vielä yrittää. :) Toivottavasti saisitte hyvät avut nyt lääkäristä uuteen yritykseen.

Mä oon niin kiukkuinen täällä. Kauheen flunssan lisäksi mulle tuli eilen migreenikohtaus. Otan migreeniin yleensä 1g Panadolia ja 600mg Buranan, mutta eilen koitin selvitä ilman Buranaa kun luin jostain, että tulehduskipulääkkeiden käyttö vois haitata kiinnittymistä. Otin ensin 2 Panadolia, eikä mitään apua. Sitten otin migreenin täsmälääkkeen eikä auttanut mitään. Lopuksi 6 tunnin piinan jälkeen mun oli pakko ottaa tuo normaali lääkeannos ja vasta sitten helpotti. Ärsyttää, jos nyt oliskin ollut jokin kiinnittymisyritys ja tämä pilas sen. En tosin tiedä, onko yhdellä lääkkeellä niin paljon vaikutusta...

Mutta en mä voi alkaa elämään niinkään, etten hoida migreeniä vauvaa yrittäessä. Se on niin helvetillinen kipu, että synnyttäisinkin mielummin kuin kärvistelisin migreenissä ilman lääkkeitä. :(

Viimeksi muokattu:
Dyra :hug: Tosi ikävää, että taas kävi näin. Toivottavasti saat apua pian ja sitämyötä kyytiläisen pysymään
Morebabies Eikun taistoon vaan! Sääli että lääkärisi ei "ollut järjissään", kun tilanteesi on kuitenkin selvä tapaus
Miinä :hug: Pahoittelut keskenmenostasi. Ikävä nähdä kuumeilukavereita tällä puole
Tillu hyvät lukemat sulla siellä, onnea!
Rontti1 Nyt pääset itse asiaan, onnittelut siitäkin!

Täällä on ollu suhteellisen paskat fiilikset..
Jälkivuoto muuttui sameaksi, kummallisen hajuiseksi ja väriseksi. Kipuja oli vaihtelevasti. Soitin polille ja koska kuumetta ei ollut, niin käskivät seurata tilannetta..
Muutaman päivän jälkeen sain iltamyöhällä järjettömän kipukohtauksen, koko lantion seutu oli kuin krampissa. Istuminenkin sattui jonnekin kohdunsuulle.. Parin buranan jälkeen tilanne helpotti ja soitin vasta aamulla hoitajalle.

Pääsin lääkärille, joka kirjotti hirveen hevoskuurin.
Nyt parin päivän jälkeen vuoto on palannut kirkkaan veriseksi. Tai se vähä mitä sieltä enää tulee.

Jotta kaikki ei olis liian helppoa, sillon jouluna otetussa papassa oli häikkää. Sen asteista, että parin viikon päästä menen tähystykseen ja otetaan koepaloja. JOS ei ole vuotoa.
Toivottavasti menkat ei ehi alkaa.
Lääkäri lohdutteli, et ei tarvi menettää yöunia, mut samaan hengenvetoon kertoi, että hoidot ovat tosi tehokkaita varhaisessa vaiheessa todetuissa solumuutokissa.

Ja mun eka kysymys oli, joudutaanko unohtaa vauvahaaveet..
Ei kuulema, mutta oma järki sanoo et tää kortti pitää kattoo loppuun.

Valitettavasti mielessä on käynyt, että tällä keskenmenolla oli tarkotus. Ilman tätä papa ois siirtyny vuodella ja sillon tilanne olis jo paha, pahempi..
Meillä on perintönä äidin puolen suvussa syöpärasite, siksi on pakostakin käynyt se pahinkin mahdollinen mielessä
Mutta nyt tietty lähetään siitä, et kaikki ok. Raskaus kun tekee usein solumuutoksia. Kaikkihan ei siksi ota edes papaa raskausaikana, eikä ees jälkitarkastuksessakaan

Mut eipä voi mittään.. On se elämä ennenkin potkinu ja täs vaan mennään..

Pikaisia plussia:wave: Puskajussi

Voi hitto!!! Testi tehty ja ei tullut yhtään viivaa, ei ees kontrolli :D Eli oli siis viallinen testi! Siispä ryntään apteekkiin heti 12.00 ja haen digitaalisen testin niin saadaan selvyys et jotain tapahtunut vai onko menkat myöhässä muuten vaan.. Hitto!! :headwall:

micaela: hitto mikä tuuri!!! Me täällä kaikki jännitetään niin kovati sun puolesta. On kyllä aika varma plussa, kun lämmötkin noin hienosti koholla. Mulla on normaali lämpö n 36.3, mutta alkuraskaudessa eli ensimmäisen kolmanneksen 37.0. Eikä sulla ole yhtään ovistestiä?

wandii: lämmöistä pystyy katsomaan ovulaation eli ovulaation jälkeen lämmöt kohoavat yleensä noin puoli astetta ja jos raskautuu, jää lämmöt koholle. Sinäänsä niitä on vähän turha seurata, kun lämmöt pitäisi mitata aina ennen sängystä nousua ja lämmöt nousee vasta oviksen tapahduttua, joten yhdyntään voi olla liian myöhäistä, kun munasolu elää vaan sen 24h ja matka sinne siittiöillä kestää. Musta ovulaatiotetit on superpaljon luotettavampia ja jää enemmän "peliaikaa" ;) Ymmärsin kyllä tuon sun helpot ja vaikeat keskenmenot, itse valitettavasti kuuluun näihin vaikeisiin ja toistuviin.

Mutta jotenkin asia on mun mielestä vaan niin itsestään selvä etten aio luovuttaa taistelutta. Nyt vaan kaikki peukut pystyyn, että hcg laskee hypernopeasti et päästään yrittää uudestaan. Meillä meinaa tykyttää tuo takaraja eli 15.4. sitä ennen vauva olisi saatava aluilleen. Syynä, että olen ollut kotona lasten kanssa nyt vuodesta 2008, joten jos saa alkunsa tuota ennen, saan saman äitiysrahan kun kuopuksesta, mutta jos sen jälkeen niin ihan surkean äitiysrahan kodinhoidon tuen perusteella. Joten toivotaan nyt, että jokin ihme tapahtuisi!!! Pakkohan sen auringon on joskus paistaa risukasaankin, vai?!?!?!

puskajussi: toivotaan, että papa on ihan harmitonta! Varmasti mietityttää ja peloittaa tuollaiset uutiset. Mä kanssa päätin, että täytyy mahdollisimman nopeasti käydä papa:ssa kun noista hematoomista googlettelin niin törmäsin kanssa kohdun solukon pahanlaatuisiin muutoksiin.

Viimeksi muokattu:
Lämmön mittaamisesta: en minäkään sitä mittaa tärppi-mielessä, vaan haluan nähdä nouseeko lämpö = onko ovulaatio oikeasti tapahtunut. Ja kun se nousee, se joko pysyy tai laskee, jolloin tietää että kierto oli sitten siinä. Toki pitäisi olla tarkka mittailussa, mutta kyllä se minulla ainakin on sen 35,8 - 36 ennen ovista, mittaan sen sitten klo 6 tai klo 8. Oviksen jälkeen sitten 36,4 - 36,5. Aina ei ole juurikaan nousua ollut, joten ei ole ollut ovistakaan. Vaikka tikkuun olisi kaksi viivaa tullut.

Tuulimuna-tärppikierrossa lämmöt olivat 36,7, sellaisiin lukemiin en ole sen jälkeen enää päässyt.

puskajussi Hermoja ja kärsivällisyyttä tähystyksen odotteluun :hug: Noita solumuutoksia on kuulemma todella paljon, ilman että merkitsevät mitään sen kummempaa. Ymmärrän hyvin sun ajatuksen siitä, että on keskenmenon ansiota että menit nyt papaan ja muutokset löytyivät. Itselläni löytyi streptokokki B keskenmenon aiheuttaman tulehduksen ansiosta. Ensin keskityin murehtimaan sitä, että miksi mulla täytyy olla se bakteeri. Sitten tajusin, että hyvä juttu että se nyt löytyi, niin tiedän jatkossa elää sen kanssa. Onko muuten täällä kenelläkään muulla todettu tuota streptokokki B:tä? Mua kiinnostaisi, miten se on vaikuttanut teidän raskauksiin ja synnytyksiin, ja ylipäätään elämään?

_Lumi_ Tuttuni, jolla on paha migreeni, kävi raskausaikanaan hoidattamassa sitä akupunktiolla, ja kuulemma auttoi. Oletko kokeillut?

Täällä KP6, lääkekuurit syötyinä ja varmaan pahimmat kuukautiset ikinä kärsittyinä. En tiedä liittyikö toi hirvittävä vuodon määrä ja rajut kivut sitten tulehduksiin, vai onko mulla suunta oikeesti tämä nyt tässä hormonittomassa elämässä.

Kauhee into olisi tämän kaiken jälkeen taas raskautumiseen, mutta juuri miehen kanssa käydyssä keskustelussa tuli selville, että HÄN ei halua edes tietää koska mulla on ovulaatio, ettei tule suorituspaineita!!! Yritä nyt sitten tommosen kanssa : / Hän kyllä toivoo lasta, mutta haluaisi että se tulisi "omalla painollaan". No, eipä ole ihan niin onnistunut :mad: Tuntuu aika epäreilulta, että mä olen kuitenkin kärsinyt niin monenmoista hankaluutta ja vaivaa tämän vauvanteon kanssa, ja hän ei halua kärsiä suorituspaineita! Huhhuh noita miehiä joskus...

Plussanneille lämpimät onnittelut ja halauksia kaikille tarvitseville :hug:

Yhteistyössä