Piispat tekee ryyppyreissuja yhteisillä verorahoilla

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oikeesti tää meidän kirkko on jo läpimätä. Mitäs mahdollisuuksia on meillä seurakunnan jäsenillä vaikuttaa asioihin. Just viime vuonna tais olla vaalit, jossa ei saanut seurakuntalaiset äänestää. Muistanko oikein. Oliks kolmet vaalit? Ja vaan yhdessä sai seurakuntalaiset vaikuttaa. Nyt pitäis saada kirkko puhdistettua. Kirkon pitäis auttaa heikoimpia. Ja nyt ne heikoimmat löytyy ihan jokaisesta seurakunnasta. Ne ei oo näitä matuja vaan ihan tavallisia suomalaisia seurakuntalaisia, jotka tarvitsevat kirkonkin apua, eivätkä sitä saa.

Monelle meistä on vielä tärkeää tää vanha kotimainen kolminaisuus: koti, uskonto ja isänmaa. Me ollaan ehkä Jumalan lampaita, mutta saatana vieköön me ollaan myös Suomalaisia Leijonia. Miten toi kirkko saadaan puhdistettua? Nämä kaksi piispaa ovat sanoillaan ja teoillaan vahingoittaneet pahasti koko Suomen evankelis- luterilaista seurakuntaa. Häpeä heille. Heidän kuuluisi erota.

vierailija
Älkääs nyt just näin piispa mäkisen viime su ja loikki liperi pääll ja raamattu kouras su aamul puol kymmenen aikaan kirkkoa kohden. Ei ollut kuin mä ja se koko kadulla et kyl siinä suuta saattaa hieman napsatakin joskus ku sellaiseen aikaan joutuu heräämään ja loikkimaan tyhjään kirkkoon seinil paasaaman, hulluksihan siin tulis ilman viinaa raskais hommissa. Toiv oli edes taskumatti mukana.

vierailija
Mitä väliä parin piispan dokauksilla? Ei taida muutamat tonnit heilauttaa mitään. Onko ap huolestunut siitäkin, että tämä on ihan yleinen käytäntö jokaisessa instanssisa?
No hyvin paljon väliä. Minä olen harras kristitty ja viinan käyttö on paholaisen juttuja. Ei kai piispa voi johtaa kirkkoa paholaisen leiristä? Jos itse saarnaa hyveellisen elämän puolesta, miten voi rietastella uskovaisten kustannuksella? Tuossa on samanlaista irstailua kuin että joku Huumeettoman elämän puolesta ry:n toiminnanjohtaja polttaisi kotonaan kannabista. Tai WWF:n toimitusjohtaja ajelisi jollain törkeästi saastuttavalla Hummerin maasturilla.

vierailija
Olin joskus seurakunnan työntekijöiden virkistysmatkalla. Illalla syötiin kaupungin hienoimpiin kuuluvassa ruokaravintolassa ja kirkkoherra kännissä siellä viinejä tilatessaan. En tiedä paljonko kyseinen reissu maksoi yöpymisineen, mutta ajattelin silloin jo että tälläkin rahalla olisi voinut muutama diakonia-asiakas pärjätä seuraavan kuukauden.

Absolutismikaan ei ole Raamatun malli, itsekin olen ottanut tänä kesänä pari lasia rosee-viiniä mieheni kanssa, mutta ihmettelen jos piispojen neuvottelupäiviin tarvitaan viinaa. Tehdäänkö hengellisiä/kirkon päätöksiä hiprakassa?
En ole kirkossa enää töissä, mutta jos nykyisessä työssäni joku olisi maistissa niin potkut tulisi.

No, Mäkisen ja Askolan mielipiteet ja toiminta nyt ei yllätä muutenkaan, jos mulla olisi valta niin kengänkuva olisi heillä pappiskasukan takalistossa.
Olen ollut useillakin seurakunnan matkoilla. Rahaa on ja sitä kuluu. Naamioitu ns. koulutuksiksi, mutta ns. "koulutusta" on tunnin verran joku työntekijä puhumassa hyvinvoinnista. Osallistuu ketkä jaksaa. Muut shoppailee tms. sen ajan. Täyshoidolla. Ja ulkomaan matkoilla olen siis ollut useamman kerran mukana. Iso seurakunta kyseessä.
Ja paljon muutakin mulkkausta tiedän, koska kukaan ei selvitä rahojen menoja vaan niitä voi käytellä reippaasti, koska sitä rahaa tosiaan on. Eniten hyötyy juuri johtoporras ja nuolijat. Sekä tietysti johtoportaan puoliso ja ehkä läheisetkin. Olis iltapäivälehdille tutkimisen aihetta.

• Tykkää
Reactions: 9MM ja Echo
Olen ollut useillakin seurakunnan matkoilla. Rahaa on ja sitä kuluu. Naamioitu ns. koulutuksiksi, mutta ns. "koulutusta" on tunnin verran joku työntekijä puhumassa hyvinvoinnista. Osallistuu ketkä jaksaa. Muut shoppailee tms. sen ajan. Täyshoidolla. Ja ulkomaan matkoilla olen siis ollut useamman kerran mukana. Iso seurakunta kyseessä.
Ja paljon muutakin mulkkausta tiedän, koska kukaan ei selvitä rahojen menoja vaan niitä voi käytellä reippaasti, koska sitä rahaa tosiaan on. Eniten hyötyy juuri johtoporras ja nuolijat. Sekä tietysti johtoportaan puoliso ja ehkä läheisetkin. Olis iltapäivälehdille tutkimisen aihetta.
Juu ja ei esim.kunnankaan työntekijöillä ole mitään ihmeen yön yli reissuja koko sakille, korkeintaan muutamalle kerrallaan joku koulutusmatka.

Ymmärrän että kristillisetkin työntekijät tarttee joskus rentoutumista, eikä se oo silloin mitään hiljaisuuden retriittiä. Mutta annettakoon vaikka kylpylä/hierontalahjakortti tms.

vierailija
Juu ja ei esim.kunnankaan työntekijöillä ole mitään ihmeen yön yli reissuja koko sakille, korkeintaan muutamalle kerrallaan joku koulutusmatka.

Ymmärrän että kristillisetkin työntekijät tarttee joskus rentoutumista, eikä se oo silloin mitään hiljaisuuden retriittiä. Mutta annettakoon vaikka kylpylä/hierontalahjakortti tms.
Hmmm, niillä on myös noita. Eikä mitään kerta vuodessa vaan aikani oli ainakin kerran kuukaudessa mahdollisuus. Lähdin sieltä muihin töihin. Sanoisin, että tosi kannattava työpaikka noin niinkuin johdon suhteen. Kannattaisi myös tutkia millaisia shoppareita siellä tehdään. Osataan katsos se hankintalain alitus eurolla. Ja kun näin tehdään niin lisätilauksen voi tehdä seuraavalla viikolla, koska hupsista vain kun unohtui toinen iso tilaus ja pakkohan se on tilata ja seuraavalla viikolla sitten taas kun olikin tosi mönkään laskettu. Lopputulos: vuodessa pitkälti yli 100 000€:n laskut yhteenlaskettuna. Eipä se kirjanpitäjälle tietysti kuulu, kun vielä isompi pomo hyväksyy. Mielenkiintoista vaan on omien tutkimusten mukaan yhteydet henkilöissä myyjäfirman puolella. Piiri pieni pyörii.

• Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Tämä on ateistien ja kaikenkarvaisten lahkohihhuleiden keskustelupalsta.
Seurakuntani talous on tiukalla kuin viulun kieli, ja kirkkojen tiloja on alasajettu.
Saisin kaivella todella syvään jollain tikulla, että löytäisin kirkostani jotain moitittavaa. Nykyinen piispamme on kiva ja niin ovat olleet kaikki edeltäjätkin.
Kirkon henkilökunta on tottunut raskaaseen palautteeseen, joten ei tämän palstan ”paljastukset” vie kenenkään yöunia.

vierailija
Tämä on ateistien ja kaikenkarvaisten lahkohihhuleiden keskustelupalsta.
Seurakuntani talous on tiukalla kuin viulun kieli, ja kirkkojen tiloja on alasajettu.
Saisin kaivella todella syvään jollain tikulla, että löytäisin kirkostani jotain moitittavaa. Nykyinen piispamme on kiva ja niin ovat olleet kaikki edeltäjätkin.
Kirkon henkilökunta on tottunut raskaaseen palautteeseen, joten ei tämän palstan ”paljastukset” vie kenenkään yöunia.
Kyllä voisi vähentää kovapalkkasten virkoja tai jos siihen ei pysty, niitä myytäviä rakennuksia julkiseen hakuun. Järjen käyttö ei luulis olevan kiellettyä

vierailija
Työajalla ei pitäisi alkoholia käyttää, eikä varsinkaan maksaa juomia verorahoilla.

Yhteistyössä