Piispat tekee ryyppyreissuja yhteisillä verorahoilla

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitä väliä parin piispan dokauksilla? Ei taida muutamat tonnit heilauttaa mitään. Onko ap huolestunut siitäkin, että tämä on ihan yleinen käytäntö jokaisessa instanssisa?

vierailijavii
Kylläpä on törkeitä piispoja.

Heidän pitää näyttää muille mallia.
Suomalainen kulttuuri ei ole viiniä suosiva.
Lähinnä lähdevettä.

Onneksi en maksa kirkkoveroa.
Nyt piispojen rahan käyttö erityistarkasteluun.

vierailija
Mitä väliä parin piispan dokauksilla? Ei taida muutamat tonnit heilauttaa mitään. Onko ap huolestunut siitäkin, että tämä on ihan yleinen käytäntö jokaisessa instanssisa?
Ei ole enää nykypäivänä yleinen käytäntö, mutta tekopyhässä kirkossa näyttää olevan yleinen käytäntö ryypätä kirkollisverorahoilla ja vieläpä virantoimituksessa.

Olin joskus seurakunnan työntekijöiden virkistysmatkalla. Illalla syötiin kaupungin hienoimpiin kuuluvassa ruokaravintolassa ja kirkkoherra kännissä siellä viinejä tilatessaan. En tiedä paljonko kyseinen reissu maksoi yöpymisineen, mutta ajattelin silloin jo että tälläkin rahalla olisi voinut muutama diakonia-asiakas pärjätä seuraavan kuukauden.

Absolutismikaan ei ole Raamatun malli, itsekin olen ottanut tänä kesänä pari lasia rosee-viiniä mieheni kanssa, mutta ihmettelen jos piispojen neuvottelupäiviin tarvitaan viinaa. Tehdäänkö hengellisiä/kirkon päätöksiä hiprakassa?
En ole kirkossa enää töissä, mutta jos nykyisessä työssäni joku olisi maistissa niin potkut tulisi.

No, Mäkisen ja Askolan mielipiteet ja toiminta nyt ei yllätä muutenkaan, jos mulla olisi valta niin kengänkuva olisi heillä pappiskasukan takalistossa.

vierailija
Saman pitäisi koskea myös valtion ja kuntien virkamiehiä ja luottamushenkilöitä.
Niinhän se koskeekin. Jos muut virkamiehet jäisivät kiinni tälläisestä verovaroin juopottelusta ja vielä virka-aikana, niin potkut tulisi välittömästi, mutta kun kyseessä on kirkko niin tuntuu, että asia halutaan vaieta kuoliaaksi. Iso kiitos näille toimittajille jotka toivat asian julkisuuteen.

vierailija
Niinhän se koskeekin. Jos muut virkamiehet jäisivät kiinni tälläisestä verovaroin juopottelusta ja vielä virka-aikana, niin potkut tulisi välittömästi, mutta kun kyseessä on kirkko niin tuntuu, että asia halutaan vaieta kuoliaaksi. Iso kiitos näille toimittajille jotka toivat asian julkisuuteen.
Kyllä valtion ja kuntien virkamiehetki ryyppää firman piikkin, oon monesti itsekkin ollut mukana. Ihan luvallista touhua se on, suoranainen maan tapa.

vierailija
Kyllä valtion ja kuntien virkamiehetki ryyppää firman piikkin, oon monesti itsekkin ollut mukana. Ihan luvallista touhua se on, suoranainen maan tapa.
Se ei silti tee toimintaa hyväksytyksi, että on maan tapa. Eikös Ailiokin remontoinut alihintaista työsuhdeasuntoaan sadoilla tuhansilla euroilla ja ajeli ökytyösuhdeautolla, kun se on 'maan tapa'.

vierailija
Kyllä sitä ryypätään siellä ja tehdään vähän muutakin. Olen työskennellyt eräässä seurakunnassa (suuri) ja heidän korkein virkamiehensä(hallintojohtaja) hyväksyy "koulutuksia", jotka tosiasiassa eivät ole mitään koulutuksia vaan ne mulkataan sellaisiksi verotuksellisista syistä. Aamupalan jälkeen sovittu yksi tunti, jossa yksi työntekijä kertoo kivoja ja sinne osallistuu ne jotka illan riennoista selviää. Ja tokihan seurakunnan, korjaan veronmaksajien, laskuun menee niiden ryyppäjäiset. Ja p.s. nämä koulutukset suuntautuvat ulkomaille useiksi päiviksi. Itsekin olen ollut sellaisella mukana. Eikä ne ryyppäjäiset mitään vaan kyllä ne seurakunnan työntekijätkin pettää kotona olevia puolisoitaan täällä. Siellä on hyvin paljon kaikkea ja tiedän aika tarkkaan mitä mulkataan ja miten. Miltäs kuullostaisi päästä ilmaiseksi suosikkiartistien konsertteihin tai leffojen ennakkonäytöksiin? No kai niitä on muillakin työpaikoilla, mutta ainakin siellä jonka tiedän näitä on hyvin paljon. Tekisi oikeastaan mieli paljastaa noille iltalehdille vähän muutakin tutkittavaa ja oikein nimien kanssa. Esim. missähän työpaikassa on niin suurta työpaikkakiusaamista, että työntekijä on yrittänyt itsemurhaa -onnistumatta siinä, mutta vakavat vauriot on jääneet.

vierailija
Eroakirkosta.fi:n tilastojen mukaan jokunen seurakuntalainen sai tänäänkin kimmokkeen olla enää kuulumatta kirkkoon. Jonka rahat tosiaan näyttää menevät ihan kaikkeen muuhun kuin kaikkein heikoimmista huolehtimiseen.

Yhteistyössä