Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

Tein tänään Apteekin oman r-testin ja siihen tuli sellainen ilman siristelyä näkyvillä oleva haamu. Eli kai se on ihan positiivista, että ei-herkellä testilläkin tulee plussan poikasta? Tai sitten kyseessä on vaan kemiallinen raskaus. Oon niin huono odottelemaan, mutta seuraava testaus vasta ke aamuna, jos ei vuoto ala ennen sitä. :)

diiselikissa Tuohon kuulostaa tosi hyvältä, että menkat tuli jo suht ajoillaan. Jospa ensi kierto olis jo suht normaali? Helmiplussaa siis odotellessa. :)

SUNNUNTAI 22.01.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

nellielli...................KM 08/11......................................KP 20/28-32
maikkuliini.............KM 10/10
Micaela.................KM 11/10, 04/11............................KP 43/33
Idylli.....................KM 09/10, 10/11
taraolivia..............TM 11/11....................................... KP 13/?
kodehu.................KM 4/11, 8/11................................KP 34/30-32
Evya.....................KM 06/11, 08/11, 10/11, 11/11, 12/11...KP 12/27

HAAVEISSA TOINEN

kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10.............................KP 40/30-35
_Lumi_................KM 11/11.......................................KP 27/28
diiselikissa..........KKM 11/11......................................KP 5/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11.............................KP 73/28-30
tiiru.....................KM 11/11.......................................KP 24/?
Dyra ................ KM 08/11, 09/11 ja 11/11 ................ KP 43/28-31
rontti1...............KM 09/11, 12/11 ..............................KP 9/30-33
meadow............KM 10/11.........................................KP 18/28
Lilleri82.............KM 11/11.........................................KP 4/?
Fossiili..............KM 9/11, 01/12.................................KP ?
Miinä................KM 01/12.........................................KP ?

HAAVEISSA KOLMAS

Fantteli............KM 08/11...........................KP 24/26-32
Whisky Peat....KM 07/11...........................KP 6/30-35
Missa-76..........KM 04/11...........................KP 5/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11, 12/11....KP 30/27-46
morebabies.....KM 08/06, 03/09, KKM 09/11, 01/12....KP ?

HAAVEISSA NELJÄS

johnu......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu..............KM 08/10, 08/11.....KP 14/28-29
Mamiksi monelle.........KKM 10/11..........KP 28/33-36
Wandii...................KM 12/11................KP 26/32
*Kenguru*.............KM 4/05, TM 1/12 ...KP ??/??
M1n1......enkelivauva 12/10, KM 09/11....KP 7/?
Neiti-81...Gen. kesk. 12/08, KM 06/09, 06/10, 10/10, 11/10... KP 14/?

HAAVEISSA VIIDES

miss bamse..............KM 11/10.................................KP 12/28

HAAVEISSA KUUDES

TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, mammuzki, DingeLiDong, Filuuri, miinu92

:heart: PLUSSANNEET:heart:

Tammikuu 2012: Koski, adora, Riikka90

2010 & 2011 plussanneet etusivulla!

Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2035190-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksy-2011-a/ :heart:

Viimeksi muokattu:
Wandii Tämä piinailu on tuskaa ja voipi olla etten minäkään malta odotella kahta viikkoa ja mulla on herkät (10) raskaustestit odottamassa kaapissa :). Mulla muuten noi ovistestit näytti täysin negaa ei mitään haamua viivaa edes kunnes parina päivänä näytti edes jotain niin olettaisin että ovis oli juuri silloin kun oli muitakin ovikseen liittyviiä oireita. Nyt näyttää taas aivan puhdasta negaa.

Mulle tämä vauvakuume ja odottelu iski oikeastaan tuon keskenmenon jälkeen ja nyt on sellainen olo että on pakko raskautua (tiedän ei ole hyvä juttu kun silloin ei varmasti tule raskaaksi)... Onneksi on tuo yksi tytöntyllerö jo... Ennen keskenmenoa sitä tuli jotenkin orientoitua siihen että on raskaana ja toinen vauva tulee. Mutta sitten sitä ei tullutkaan... onneksi meni niin varhaisessa vaiheessa kesken niin ei ihan täysillä ehtinyt nauttia raskaudesta.

Lumi usko pois kyllä sä olet raskaana ja vauvalla on kunnon tarrasukat messissä.

Niin ja tuon keskenmenon aikainen lääkäri sanoi mulle että on erittäin tärkeää syödä foolihappoa 400 (jotain yksikköä) kun yrittää tai raskautuu. Ilmeisesti helpottaa raskautumista ja vauvan pysymistä kyydissä mukana.

lumi: usko nyt vaan!!

kuka suostuisi alkaa päivittää kun Lumi poistuu odotuspuolelle?!

micaela: joko alkaa punaista näkyä testissä tai jossain muualla? Tosi omituista, kun oviksenkin kuitenkin bongasit.

ipna: tervetuloa joukkoon, toivotaan pikaista käyntiä!

).( voi kun pääsisi jo testailemaan edes ovista, mutta ei. Verikoe olikin vasta 7.2. ja gyne 8.2. mutta ajattelin, jos ensi viikolla kun keskenmenosta olisi 3 viikkoa tekisi apteekin raskaustestin ja näkisi siitä vähän hcg:n tasoa.

Helou!

Täälä olis nyt sitte ovulaatiota hyödynnetty.. Ehkä päivän aikaisessa tuli nyt, mutta onneks on koitettu hyödyntää..
Tossa kirjotinkin tosta ovulaation kivuliaisuudesta, kun musta tuntuu että onko se ihan normaaliakaan että saa kippurassa olla kun onniin kipeenä ovulaation aikaan...
Nyt pidän vaan peukut ja varpaat ja kaikki pystyssä että tärppis vihdoin viimein..
Primaspanit on edelleen käytössä ja vitamiineja olen syönyt.. Söin rautaakin kun tuo primaspan vähän laski hemppaa ja oli 108 sillon alussa. nyt oli 130 kun mitattiin koulussa eli en taida enempää rautaa syödä =D
Voi täälä on tainnut tulla plussanneitakin paljon! Onnea plussista!
Nyt täytyy alkaa siivoileen The Baseballsin tahdissa =D

_Lumi_ Kyllä vaan pieniinpäin olet :heart: ite luotan tuohon apteekin omaan vaikka alkuun aina "halppis" testejä teenkin, mutta apteekin oma sanoo miule aina sen viimesen "tuomion" =)

ipna Tuosta foolihaposta, sitä ne sanoo että foolihappoa pitäisi alkaa syömään jo kun suunittelee raskautta, mutta myöskin alkuraskauden aikana. En tiiä onko vaan itselle lohdutusta, mutta syyskuun keskenmenon jälkeen rupesin syömään vitamiinivalmistetta jossa on foolihappoa 300 µ. ni raskauduin heti seuraavassa kierrossa. nyt sit joulukuun kkm.n jälkeen olen taas noita vitskuja syöny :popcorn:

Tervetuloa uusille mutta myös pahoittelut :hug:

Mä luotan kanssa apteekin omaan testiin, en muita enää käytäkään. Hyväksi havaittu; antanu mulle pelkkiä plussia! :D

Täällä syödään yhteensä 800mikrog foolihappoa. Ihan kaverin suosituksella, joka oman perussairauden vuoksi taitaa vedellä peräti tripla-annostusta ellei enempääkin. On keskustellu asiasta oman gynensä kanssa ja haittaakaan ei pitäis olla. Munkin piti viime ma omaltani kysellä, mut unohdin...

Tervetuloa uusille!

Lumi usko nyt vaan :)

Täällä vuoto jatkuu, mutta hyytymiä ei oo tullu. Testikin hailakasti positiivinen, pysynyt samanlaisena tuo viiva. Voi toki olla, että johtuu tuosta halpistestistäkin.. Otappa tästä nyt selvää. Pitää vissiin hakea tuommonen apteekin oma, kun ehtis apteekkiin asti. Miten voikin elämä olla taas näin piinaavaa :O

Mahtavan suuret onnittelut Lumi!! Ihanaa! :flower::heart:

diiselikissa onneksi olkoon menkoista! :flower: Kummallinen onnittelun aihe, mutta ihanaa päästä "pois" keskenmenon jälkeisestä ajasta.

Kiitos M1n1 vagifem vinkistä. Mulla onkin jossain kaapin pohjalla vähän vastaava valmiste joka pitää varmaan ottaa käyttöön, jos ei kroppa muuten ala löytää normaaleille urileen.

kodehu onpa hankala tilanne. Toivottavasti vuoto loppuisi ja viiva pysyisi. :hug:

Uusille tervetuloa ja pahoittelut. :hug:

On: kokeilin eilen huvikseni ovistestillä josko siinä olisi jotain viivan alkua nähtävissä, vaikka sahara vallitsee yhä niin että ei ollut kauhea yllätys, että viiva oli niin haalea etten ekaksi edes nähnyt sitä. Tänään on kp 18, jos lasku aloitetaan km-vuodon alusta ja kun ei näytä siltä, että ovis olis tulossa ainakaan lähimpään viiteen päivään (yleensä lähestymisen alkaa huomata), niin on varmaan tulossa joko reilusti tavallista 28 pidempi kierto tai sitten kokonaan ovuloimaton kierto. Olen niin kärsimätön, että haluaisin tietää edes milloin seuraavat menkat on tulossa ja tämä tyhjä odottelu tuntuu niin turhauttavalta. Jos taas laskemisen aloittaisi vuodon/tiputtelun loppumisesta milloin voisi ajatella, että hcg olisi saattanut olla jo aika alhaalla, niin silloin tänään olisi vasta kp 8 ja joku toivo oviksesta viikon kuluttua voisi olla olemassa.

kodehu toivottavasti on ns. normaalia vuotoa raskauden alussa ja viiva säilyy vahvana!!!

Filuuri mua vähän harmittaa etten tajunnut ostaa ovistestejä heti km jälkeen... mä sain siis heti luvan yrittää sillä toisessa verikokeessa (kun epäiltiin vähän myös kohdunulkoistakin) oli alle 8 hormooniarvot... Jotkut väittää että keskenmenon jälkeen raskautuisi nopeammin.

By the way uusimmassa Kunto Plus lehdessä on pieni juttu ruokavalion vaikutuksesta raskautumiseen. Korostetaan foolihapon merkitystä siinä että ne munasolut kehittyy hedelmöiymiskykyisiksi. Parhaimmat ruoka-aineet on muna, maksa, vihreät kasvikset kuten pinaatti, lehtikaali ja parsakaali. Eli eikun syömään!

Vaavimasu itse en edes juurikaan huomaa ovulaatio (nyt kyllä huomasin kipujenkin osalta), mutta toisilla saattaa olla todella kipeä ovulaatio eli eiköhän se ihan normaalia ole. Täällä taitaa muutamat olla samassa tilanteessa eli piinaviikot edessä.

Lumi Nyt jo kannattaa uskoa niin ku täällä moni muukin on sanonu! :heart:

kodehu Kunpa se plussa vaan pysyisi! ja vuoto lakkaisi! :hug:

ipna Täällä syödään kans foolihappoa se 800mikrog..kun ei siitä kuulemma haittakaan oo.. :)

Täällä ei menkkoja näy ja oon jo googlettanut kaikkea kohdun ulkopuolisesta raskaudesta endometrioosin asti. Paha olo tulee vaan kun noita tekstejä lukee :S Jos ei huomenna ala ni maanantaina taas uusi testi tiedossa. Munasarjoja nippailee ja lämpöä 36,9-37,3. Sanokaa nyt sit mitäs hittoa :D

Viimeksi muokattu:
Micaela no jopas on outoa... jos ei menkat ala pian niin käyppäs lekurilla ensi viikolla.

Toisaalta joillain ei raskaus vaan ei näy kovin alussa testeissä vaan saa odottaa pitkäänkin ennekuin näkyy... Alla taulukko noista viiterajoista, eli jos 25 herkkyydellä testaa niin saattaa näkyä vasta yli 3 viikon päästä oviksesta.

Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Vaavimasu: Meneekö sulla Primaspanit koko ajan? Vai vaan ovulaatiosta kierron loppuun?

Foolihaposta: Mulle keskenmeno tutkimuksissa lääkäri sanoi polilla että foolihappoa mun pitäs syödä 1mg, eli 1000mikrog. päivässä. Tosin tuo Foliren on 400 joten olen niitä ottanut 2, eli vaan sen 800mikrog. Niin pieniä tabuja ettei noita viiti puolittamaankaan lähteä. Terkkari hieman ihmetteli tuota määrää, sanoi että yleensä 1mg määrätään epileptikoille lääkityksen vuoksi mutta kai se lääkäri tiesi mitä määräsi.

Mulla nyt menossa 10+2 ultran mukaan, kaikki on ilmeisesti ok. Hommasin kotiin dopplerin niin sillä oon päivittäin sydänäänet kuunnellu. 1.2 ois np-ultra joten siellä sitten nähdään mikä on tilanne.

Plussatuulia kaikille teille!!

Sanle - Onnea noista sydänäänistä:kiss:

..ihuna olis ollut joskus itse kuunnella oman pienen:heart:
Dopplerin kerkesin hankkia -09 raskauteen, siellä se kaapissa tyhjän panttina nyt..pitäis jo laitella kiertoon.:)

Aikaiseen siulla kuuluvathin!=)
..milloin kuulit dopplerilla ekan kerran itse?.

Ps. Foolihappoa voi tosiaan sen 800 mikrogrammaa nauttia huoletta - jopa 1000!:wave:

Viimeksi muokattu:
Viime tiistaina sain tuon dopplerin, eli viikot sillon oli 9+4 ja heti löyty sydänäänet. Välillä ovat kyllä hieman hakusessa että saa etsiä aika kauan. Mut tänäkin aamuna löyty melkein samantein kun laitteen mahalle laitoin. Mulla on tuossa näyttö niin tietää sykkeiden tasonkin perusteella ettei omia tai istukan ääniä kuuntele. 150-160 tasolla puksutti tänä aamuna menemään. Maha alkaa kyllä jo näkyä, kohtu noussut aikalailla. Menkkojen mukaanhan mulla ois viikot jo 11+2, mutta ekat ultramittaukset näytti melkein viikkoa pienempää. JOten katotaan np-ultrassa sitten tilanne että muutetaanko viralliset viikot tuohon 10+3 mitkä ekat ultramittaukset anto.

Ei oo tänäänkään alkanut joten reissu 4 tiedossa apteekkiin. Ja jos sekin näyttää negatiivista niin varaan huomenna lääkärin varmuuden vuoksi. On tää niin outoa, koska aikaisemmin ei oo näin käynyt!

Minä voisin kanssa liittyä mukaan. haaveilemme 5:nestä ja keskenmenoja on 05/07 ja 06/10 ja 01/12 lapsia on se 4 aiemmin, mutta tämän miehen kanssa yhteistä ei ole. Olen tullut raskaaksi 3 kertaa sterilisaatiosta huolimatta ja purkuleikkausta tässä odottelemme, mutta aikoja on vaikea saada kun ei ole kauheasti tuota varallisuutta niin se on odotettava että saa rahaa tarpeeksi yksityiselle, jos kohta ei leikata julkisella. Taas odotetaan aikaa isoon sairaalaan kun juuri oli taas keskenmeno ja onneksi aika alussa kuitenkin. Nyt on kohtu tyhjentynyt ja pelonsekaisesti odotamme lääkäriin aikaa keskustelemaan mitä nyt tehdään... Asumme pohjoisessa niin matkat on aika pitkiä noihin suurempiin sairaaloihin :/

Kuulkaas murut, ajattelin vielä pari päivää päivitellä listaa (kunnes menkat on virallisesti myöhässä, tänään jo r-testissä kontrolliviivaa vahvempi testiviiva. :) ), mutta sitten joku muu sais ottaa homma haltuunsa.

Päivittäminen on tosi helppoa. Ottaa vaan mun viimeisen päivityksen, painaa "Lainaa" nappia alhaalla, ottaa alusta ja lopusta
-merkit pois ja lisää kaikkien kp:ihin yhden. :)

Toivotaan, että kaikki menis nyt hyvin ja meille tulis lokakuun alussa toinen pikkuinen. Kyllä tuo km takana (ja teidän kaikkien muiden raskaat kokemukset) saa nöyräksi eikä uskalla hirveästi vielä juhlia. Annan itselleni kuitenkin luvan olla pikkaisen iloinen. :)

Valtaisan paljon plussatuulia teille kaikille!

Valitettavasti mie en ainakaan kerkee päivittäjäksi :ashamed: opiskelen lähihoitajaksi ja tässä jaksossa saa revetä jokapaikkaan ja opiskella ahkerasti.

Mutta _Lumi_ tervemenoa ÄLÄKÄ tule takaisin :D:heart: toivottavasti osaisit kohta rentoutua ja ruveta nauttimaan raskaudesta, voi että miten ihanaa..onnea vielä kerran :flower:

Yhteistyössä