Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

Voi ei Micaela, tuo on just inhottavinta, kun menkattomuus ehtii herättää aina sen toivon ja sitten tulee monta negaa ja pettymystä yhdessä kierrossa. Äh! Ja minä jo toiveikkaana avasin ketjun, että nysse on plussannu... :hug:

Minä en lupaa alkaa päivittelemään just nyt, yritän parhaillani jos ei muuten niin tahdonvoimalla raskautua tästä kierrosta, joten jäis lyhyeksi päivittelyt. Eli voin hoitaa sitä hommaa sit ens viikonlopun jälkeen kun negaan testeissä... :D

Tervetuloa Carolina+30, meillä on ajatus miehen vasektomiaan, kun tämä neljäs ja viimeinen napero on maailmassa. Uskoisin, että peruutusleikkaus onnistuu, jos raskaudut sterilisaatiosta huolimatta... Johtuukohan nuo keskenmenot sitten siitä, tiedätkö? Toivottavasti asia etenee nopeasti teillä!

En ole syönyt foolihappoa purkista, luotan monipuoliseen ruokavalioon kun pitäis kaikki normisti imeytyä. Muutenkin olen tosi skeptinen noitten purkkivitskujen imeytymisestä ja toimimisesta. D:tä kyllä syödään, jos ei muuten niin varmuuden varaksi.

Täällä siis positiivisesta ovistestistä tänään dpo 3. Testasin ovistestillä vielä seuraavana päivänä ja tulos oli erittäin nega, tosi hailakka viiva. Raskaustesti oli myös nega, mikä oli taas hyvä juttu. Jos plussaa, niin siihen voi uskoa. :) Mutta se herättä kysymyksiä, kun mulla normisti on ovisplussa kestänyt kaksi päivää, joten enpä tiedä onko tässä nyt sitten edes ovuloitu. Pitäis olla hyvin skeptinen nyt kun ei ole niitä välikuukautisia ollut, voi olla että keho vielä toipuu ja vasta seuraava kierto on ns. kunnollinen...

Wandii mä kans kuvittelen raskautuvani nyt sillä tahdon voimalla ja dpo 3 taitaa olla täälläkin jos noi ovis viivat oli ovis (yhdellä munasarjalla sitä ei välttämättä aina ovistele) :)... ihan on sellainen olokin että kyllä se nyt tärppäs ;-)...

Tuosta foolihaposta vielä että se lääkäri soitti mulle vielä perään ja varmisti että muistihan hän siitä foolihaposta mainita eli niin tärkeäksi se sen koki raskautumisen kannalta :D!

Tervetuloa Carolina+30 toivottavasti kaikki etenee vauhdilla...

Micaela on se kummallista tuollainen, kannattaa varmaan olla yhteydessä lääkäriin...

WandiiKyllä se taitaa siitä johtua että menee aika varhainkin kesken raskaus. Toivomme myös että asiat menisi vauhdilla eteenpäin ja voisimme alkaa nauttimaan raskauden mahdollisuuksista ilman epävarmuutta ja pelkoa. Nämä raskaudet on tullut aika pitkällä välillä kuitenkin, mutta ei se vie sitä pelkoa ja epäuskoisuutta ja epävarmuutta pois hetkeksikään. Olemme myös puhuneet siitä että jos raskaus jatkuisikin , olisiko pikkuinen terve ja täysin elinkelpoinen. Onhan muitakin raskautunut vaikka on tehty sterilisaatio, mutta itse olen nykyisin aika varovainen edes iloitsemaan plussasta:xKiitos että teillä on tälläinen ihana ryhmä täällä ja onnea kaikille uusille yrityksille ja oviksen metsästykseen ja plussan saantiin... Itsellä muuten toi foolihappo on jopa edesauttanut raskautumista ja sitten tuo toinen asia että minulla tuo hcg on tippunut aika nopeaankin "normaaliin" eli aika erikoista kyllä tapahtuu minun kropassa

Lumille onnea vielä ja muillekin plussanneille, ja tsemppiä jännääjille!
Tänään alko menkat km:n jälkeen. Tietyllä tavalla hienoa että keho "käynnistyy", mutta toisaalta- kyllä mä yritin laskee ovista jo ekasta kierrosta; yritystä oli, ja siihen alkaneet menkat siis ei toivottu vieras.
Mut kierto 26 pvä-enne km:eek:a n.28.
Omaaa napaa vaan, mut kaikkien teidän kokemukset antaa voimaa, ja siksi me uudet tänne kotiudumme :hug:=)

MAANANTAI 23.01.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

nellielli...................KM 08/11......................................KP 21/28-32
maikkuliini.............KM 10/10
Micaela.................KM 11/10, 04/11............................KP 44/33
Idylli.....................KM 09/10, 10/11
taraolivia..............TM 11/11....................................... KP 14/?
kodehu.................KM 4/11, 8/11................................KP 35/30-32
Evya.....................KM 06/11, 08/11, 10/11, 11/11, 12/11...KP 13/27

HAAVEISSA TOINEN

kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10.............................KP 41/30-35
diiselikissa..........KKM 11/11......................................KP 6/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11.............................KP 74/28-30
tiiru.....................KM 11/11.......................................KP 25/?
Dyra ................ KM 08/11, 09/11 ja 11/11 ................ KP 44/28-31
rontti1...............KM 09/11, 12/11 ..............................KP 10/30-33
meadow............KM 10/11.........................................KP 19/28
Lilleri82.............KM 11/11.........................................KP 5/?
Fossiili..............KM 9/11, 01/12.................................KP ?
Miinä................KM 01/12.........................................KP ?

HAAVEISSA KOLMAS

Fantteli............KM 08/11...........................KP 25/26-32
Whisky Peat....KM 07/11...........................KP 7/30-35
Missa-76..........KM 04/11...........................KP 6/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11, 12/11....KP 31/27-46
morebabies.....KM 08/06, 03/09, KKM 09/11, 01/12....KP ?

HAAVEISSA NELJÄS

johnu......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu..............KM 08/10, 08/11.....KP 15/28-29
Mamiksi monelle.........KKM 10/11..........KP 29/33-36
Wandii...................KM 12/11................KP 27/32
*Kenguru*.............KM 4/05, TM 1/12 ...KP ??/??
M1n1......enkelivauva 12/10, KM 09/11....KP 7/?
Neiti-81...Gen. kesk. 12/08, KM 06/09, 06/10, 10/10, 11/10... KP 15/?

HAAVEISSA VIIDES

miss bamse..............KM 11/10.................................KP 13/28

HAAVEISSA KUUDES

TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, mammuzki, DingeLiDong, Filuuri, miinu92

:heart: PLUSSANNEET:heart:

Tammikuu 2012: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_

2010 & 2011 plussanneet etusivulla!

Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2035190-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksy-2011-a/ :heart:

Kas noin! Lista päivitetty tältä erää viimeisen kerran minun toimestani. :) Siirsin uhkarohkeasti itseni plussanneisiin, jos käy huonosti niin tulen sitten takaisin.

Jään taustalle seurailemaan teidän jutustelua ja odottelemaan, että joku innokas perustaa lokakuisten pinon. :) PALJON PLUSSATUULIA KOKO POPPOOLLE! :heart:

Heippa. Sopisiko tänne joukkoon? Takana juuri muutama päivä sitten tapahtunut varhainen keskenmeno, kutosviikko ehti vasta pyörähtää käyntiin. Tuska, kiukku, epäusko jne ovat vielä täysin valloillaan, mutta samalla myös taistelutahto kova. Olen PÄÄTTÄNYT hankkiutua raskaaksi lähikuukausina uudelleen, vaikka samalla tietysti pelottaa seuraava keskenmeno. Ennen tätä en ole koskaan saanut edes plussaa testiin (hoitohistoriaakin hieman on, tosin tämä plussa tuli ihmeen kaupalla "luomuna".

Vertaistuen tarve on kova, tosin vielä on sen verra akuuttivaihe että vatvon jonkin verran yhä tuota menetystä enkä täysin vielä ole suunnannut katsetta tulevaisuuteen. Haluaisin vaan niin kovasti löytää jonkun foorumin, jossa näitä tunteita voisi purkaa - miehellä kun on erilaiset tapansa käsitellä pettymystä ja ei ole hyvä, että kuormitan häntä ihan jatkuvasti omalla surullani.

Tervetuloa joukkoon Carolina30+! Pahoittelut keskenmenosta! :hug:

Lumi Nyt sitten pysyt siellä odotuspuolella ja toivotaan, että meitä tulee pian iso liuta perässä! :heart:

Micaela Höh.. :| Olin ihan varma, että siellä nyt plussataan!

mame31 Pahoittelut menkoista! :hug: Mutta tosiaan hienoa kuitenkin, että kroppa on käynnistynyt keskenmenon jälkeen. Uuteen yritykseen vaan! :)

Scarleth Tervetuloa joukkoon! :wave: Ja pahoittelut keskenmenosta! :hug: Täältä sitä vertaistukea kyllä saat, kun oot siihen valmis..

Nyt on 16.2. varattu aika gynikselle ni saa tutkia joka paikan ja sit mietin et pitäiskö taas kokeilla clomeja. Kokeilimme 2 kiertoa keväällä ja toisesta raskauduinkin.. mikä päättyi tuulimunaan lopulta. Pitää vähän miettiä, nyt vain odottelee tätiä! :whistle:

Lumille vielä paljon tsemppiä tulevaan ja tarrasukkia! :heart:

Tervetuloa uudet ja pahoittelut keskenmenoistanne! :hug:

Micaelalla ikävä tilanne : / vielä täällä toivon sinulle kuitenkin plussaa, kun tädistä ei vielä merkkejä ole!

On: Jonkun pitäis nyt sanoa mulle, että nainen lopeta tuo toiveajattelu! Siis mä en tajua tätä mun kroppaa nyt yhtään. Ehkä nuo päivän niukahkot menkat sekoitti mun pääni lopullisesti. No mutta noin kp 10 tienoilla tuli parin päivän ajan vaaleanpunaista valkovuotoa ja o-testit oli muutama päivä tuota ennen plussalla. On tämä mieli niin kummallinen, kun heti alkaa elätellä toiveita kiinnittymisvuodoista, vaikka oviksen pitäisi olla vasta tulossa. Eniten mua kummastuttaa nämä nipistelyt keskellä alavatsaa (ennen en ole tämmöisiä tuntenut), jotka tuntuvat samalta kuin tähystyksessä otetaan koepaloja limakalvoilta (näitä on nyt tuntunut säännöllisesti päivittäin). Ja nivuset vihloo vähän väliä. Äh, oon niin tulossa hulluksi :headwall:

Kiitos tervetulotoivotuksesta! Tilanne on tosiaan vielä aika akuutti. MIelessä päällimmäisenä shokki, viha, järkytyskin. Kun raskauden alkuun saaminenkaan ei ole ihan helppoa (hoitoja tosiaan takana), niin miten vielä silloinkin voidaan alkanut raskaus meiltä ottaa pois - tätä kohtuuttomuutta on vaan niin vaikea ymmärtää.
Miten te muut olette päässeet asiasta yli?

Vähän lohduttaa se, että seuraavaa hoitoa suunnitellaan jo nyt tähän kiertoon!! Vaikka olenkin onnistumisen suhteen hyvin pessimisti,tuntuu kuitenkin hyvältä että uusi mahdollisuus on noinkin pian.

Scarleth: muutaman keskenmenon kokeneena ja niistä selviytyneenä, tähän auttaa aika. Itse koin kaikki kerrat vuoden aikana ja 3 jälkeen päätimme ottaa pienen tauon. 1/2 vuoden tauon jälkeen taas yritämme ja jos km tulisi taas, siitä kyllä selvitään ja uutta yritystä kehiin. Ensimmäinen kerta oli ainakin itselle pahin, mutta kun siitä selviää niin hyvä! Mielestäni tässä täsmää sanonta: aika parantaa haavat!

scarleth: täytyy sanoa, että 1. keskenmeno oli kaikista pahin. Silloin kun ei ollut ketään kotona viemään siitä ajatuksia pois ja pahin oli se pelko mikä jäyti takaraivossa eli saanko minä ikinä vauvaa? Nyt kun takana on 4 keskenmenoa ja 2 lasta, pettymys on kova, mutta ei mitään verrattuna siihen 1. :hug: elämä ei aina vaan ole reilua, mulla on viimeisen vuoden aikana kuollut äiti ja isä+ 2 keskenemenoa, joten kyllä mullakin on mielessä muutaman kerran käynyt, että eikö tämä taas jo yhdelle ihmiselle riittäisi...Mutta kiva, että pääsette heti takaisin hoitoon. Mulla on 2 raskautta lähtenyt heti keskenmenosta, jota tietty nytkin toivon tapahtuvan...

micaela: tosi harmi tuo sinun tilanne, mutta onneksi sait nyt gynen ja toivottavasti saat clomit avuksi. Mulla kanssa lähti esikoisen raskaus 2. clomikierrosta.

Mä voisin periaatteessa päivitella listaa, tulen täällä kuitenkin pyörimään, kun ei tiedä kauan taas kestää hcg:n laskussa. Ovistestissä toissa päivänä ihan melkein musta viiva, tilasin perjantaina lisää ovistestejä ja mukana tuli raskaustestejä. Ensi viikolla ajattelin uskaltaa tehdä raskaustestin, jos vaikka jokin ihme tapahtuisi ja näyttäisi jo negaa niin voisi sitten alkaa testaa ovistakin. Tosi jännä muuten, että nyt oli tyhjennyslääkkeistä laskettuna kp 14 ja kuvioissa mukana ovislimat ja vasen munasarja tykyttelee, ns ovisoireet vaikka tiedän ettei vielä vois olla tulossa, kun hcg niin korkealla. Mutta sama oli viime km:n jälkeen, tuli ovislimat, kivut, ultrassa munarakkula, mutta ei se sitten irronnut, kun hcg koholla. Viimeksi kehitteli itsensä sitten kystaksi, mutta toisaalta edellinen raskaus lähti vasemmasta munasarjasta ja se jomottelee eli kyseessä on varmaan jotain keltarauhaseen liittyvää.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wandii ja Micaela
Kiitos Micaela ja morebabies!! Mua ahdistaa juuri se, että yhtään lasta ei vielä ole, ja pelko nimenomaan lapsettomaksi jäämisestä on kamala. Sain lähetteen hyytymistekijätutkimuksiin vaikkei olekaan vielä kyse toistuvista keskenmenoista, ehkä mieltä rauhoittaa sekin, että jotain syitä yritettäisiin poissulkea.

Ja sulla morebabies on kyllä todella riittänyt vastoinkäymisiä :( :( Ei sillä yhden ihmisen kohdalle osuvalla epäonnen määrällä vaan näytä olevan mitään rajaa. Paljon jaksamisia sinulle ja onneksi sulla on ollut myös noita onnistuneita raskauksia, uskon että se tosiaan auttaa kestämään myös keskenmenot.

Jotenkin tosi kiva olla täällä kohtalotovereiden joukossa, vaikka ei tätä kyllä todellakaan toivo kenellekään :(

Oma tilanne on siis nyt se, että km:n jäljeltä vuotelen vielä hieman mutta aika maltillisesti. Kävin juuri tänään hcg-verikokeessa ja toivon, että se nyt edes olis laskenut nopeasti. Sain kuitenkin luvan aloittaa Clomifenit heti tänään, ja inseminaatio olis sitten edessä ensi viikolla. Olen vähän takertunut siihen oljenkorteen, että elimistö olisi keskenmenon jälkeen jotenkin erityisen herkkä tulemaan raskaaksi, mutta eihän sekään kaikilla noin mene. Tämä seuraavan kierron suunnittelu ja luja uskominen siihen, että onnistuminen tulisi lähikuukausina, tuntuu vaan olevan ainoa asia mikä mut pitää nyt edes jollain tavalla järjissään.

• Tykkää
Reactions: morebabies
Tervetuloa uusille ja pahoittelut :hug: ... Itse sain keskenmenon vasta ensimmäisen lapsen jälkeen, onneksi. Jos olisin saanut ennen ensimmäistä lasta olisi km ollut varmasti paljon kovempi paikka... nyt tuosta toipui melko nopeasti ja katseet oli jo pian tulevaisuudessa ja uudessa raskaudessa kun on yksi lapsi jo ennestään.

).( Mulla dpo 4 ja mä kuvittelen jo kaikenlaisia raskausoireita... eniten mua hämää nyt öiset oudot unet oviksen jälkeen ja niitä on ollut nyt joka yö (hassua jos tuo olisi raskausoire ;-) ). Eilen yöllä kävin myös kaksi kertaa vessassakin ja mietinkin että tästäkö tämä vessassa ravaus nyt alkaa. :LOL: joo mä tiedän mielikuvitus se varmasti vaan laukkaa... pitää vaan kiltisti vielä odottaa ainakin viikko enenkuin alkaa testailemaan :mad: (miksei sellaisia testejä ole kehitetty että tietäisi heti onko munasolu hedelmöittynyt vai ei).

Toisaalta takaraivossa on pelko siitä, että entäs jos sitä raskautuu ja saa taas uuden keskenmenon :| ... sitä kuitenkin ehtii orientoitua raskauteen, laskettuun aikaan, äitiysloman alkamiseen ja sitten kaikki romuttuu :(...

Hip hei! Huomasin just et mun rinnat on arat, joten se on erittäin hyvä merkki!!! Joko tulee täti tai vauva kylään, vuhuu! Toivottavasti tarkoittaisi jompaa kumpaa niin ei tarvisi tässä miettiä. Ja jos täti tulee niin sitten haen taas clomit apuun :)

ipna sama pelko täälläkin on takaraivossa..et jos raskautuu, niin pelkää vaan koko ajan sitä hetkee, et tulee uus keskenmeno! :| Ei voi muuta ku toivoo, että seuraava raskaus on pysyvä! ja tosiaan se kun ei ole ollenkaan vielä lapsia, niin pelkää myös sitä, ettei koskaan tule yhtäkään lasta saamaan..

Scarleth Pidetään niin kauheesti peukkuja, että inseminaatio onnistuu ja se pysyvä raskaus siitä tulee! :heart:

morebabies Hienoa! :)

Micaela Toivotaan sitä raskautta! :)

Viimeksi muokattu:
Kiitos nellielli :) Sain just hcg-tuloksen, hyvin on laskenut eli enää 7 ja vuotokin alkaa olla loppu, joten clomeja nassuun ja toivotaan, että ensi viikolla päästään inssiin. Miehellä on kyllä paljon työmatkailua, että voi kyllä olla että homma menee vielä persiilleen...

Tervetuloa Carolina ja Scarleth!

Mukavaa, että teillä on Scarleth inseminaatio ensi viikolla, niin ei tarvitse jäädä tuleen makaamaan. Toivottavasti siitä tulisi plussa ja pysyvä sellainen. :hug: Ja onnea hyvin laskeneesta hcg:sta!

Micaela hyvä kun jotain tapahtuu, kumpi vaan on nyt varmaan toivottu vieras. Enemmän peukkuja vauvalle. =)

morebabies onnea hcg:n laskusta! Ja kiva jos jaksat päivitellä listaa. :heart:

On: olen ollut näkevinäni jotain merkkejä kuivan kauden päättymisestä ja tein tuossa aiemmin ovistestin varmana siitä, että nyt tulis edes jotain haaleaa viivaa kertomaan lähestyvästä oviksesta, mutta ei mitään. Mä oon niin pettynyt. Mulle ovis tänne heti nyt! Tai sitten menkat viikon kuluttua, niin pääsisi edes pois tästä km-kierrosta. Mieshän siis haluaisi odottaa ekoja menkkoja ennen paluuta verstaalle, eli sikäli ei ole väliä kumpi tulee, ovis vai menkat, mutta tulis nyt edes jompi kumpi!

Filuuri, älä muuta sano!! Mulla on jo paljon parempi olo, kun asiat etenee kohti seuraavaa plussaa :D Kaikenlisäksi, meillä on lähete vetämässä julkiselle koeputkihedelmöityksiin (inssit tehty yksityisellä) ja tänään kun soittelin sinne ja kyselin tilannetta, niin saatetaan päästä sinne jo helmikuussa!! Eli tämän inssin jälkeen mahdollisesti seuraava kerta on sitten jo julkisella ivf, ellei inssistä tule tärppiä. Jee!

En jaksanut nyt lueskella koko ketjua taaksepäin, mutta onko teistä jollain käytössä keskenmenoriskiä ehkäiseviä tukilääkityksiä, siis Lugesteronia, disperiniä, hepariinia, mitä näitä kaikkia nyt onkin? Olisi kiva kuulla kokemuksia ja millaisessa tilanteessa / monenko keskenmenon jälkeen teille on määrätty noita.

Niinjuu, jos joku haluaa listalle päivittää jotain, niin mulla siis km 1/12, ensimmäistä yritetään. Nyt kp 3/28.

Scarleth: Pahoittelut keskenmenosta :hug: Mulla oli 3 keskenmenoa viime vuonna. Ensimmäinen keskeytynyt keskenmeno huomattiin viime tammikuussa np-ultrassa, sikiö lopettanut kasvunsa 10+ viikolle, toinen keskenmeno tuli maaliskuussa rv7, vuoti itsekseen ulos. Kolmas keskeytynyt keskenmeno huomattiin sitten kesäkuun lopussa taas np-ultrassa ja sikiö oli taas lopettanut kasvunsa 10+ viikolle. Sen jälkeen päästiin tutkimuksiin mutta mitään selittävää tekijää ei verikokeista tai kohdun rakennetutkimuksista löytynyt. Niinpä kehoitus oli vaan ottaa foolihappoa ja yrittää uudelleen. Meillä on kuitenkin 2 onnistunutta raskautta takana ennen noita keskenmenneitä, joten sinänsä asian käsitteleminen on ollut helpompaa. Luulen että olisin hajonnut pahemmin jos nuo keskenmenot olisivat tulleet ennen kuin oli yhtään lasta. Kuten moni muukin on sanonut niin se ensimmäinen km oli pahin, se tuli niin puun takaa. Itse olen helposti raskautuvaa sorttia, olen 6 kertaa tullut raskaaksi ensimmäisesta yrityskierrosta. Jotenkin olin sitten mieltänyt että olen "super"hedelmällistä sorttia. Kyllä siinä oman naiseuden ja kropan toiminnan osalta putosi aika korkealta ja kovaa. Noiden tutkimusten jälkeen kuitenkin tutkiskelin asiaa ja oma olo oli sellainen että ilman "tuki"hoitoja ei pää enää anna periksi yrittää. Niinpä ilman lääkärin ohjeistusta aloitin jo ovulaatiosta 50mg Primaspan (sama kuin aspirin) lääkityksen ja sitä jatkan edelleen. Nyt menossa 10+5 ja toistaseksi kaikki hyvin. Sitähän ei ikinä voi tietää onko vain sattumaa vai auttaako tuo lääke oikeasti, mutta kovin erilaiselta tämä raskaus on tuntunut kuin nuo keskenmenneet.

Yhteistyössä