Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

ipna, evya, scarleth ja muutkin oireilijat.. :) Noista oirehtimisista ja kropan kuulostelusta.. Ite ainakin oon ihan hirvee kuulosteleen kroppaa..ensin kuulostellaan koska olis ovis ja yksikään nippaus ei jää huomaamatta.. :D sitten aletaankin oviksen jälkeen kuulosteleen kaikkee mahdollista..olisko tissit kipeet, entä nännit, mites toi maha, joko vähän nippailis, tuntuuko ny siltä et menkat alkais jne.. :D siis et vaikka kuinka yritän olla miettimättä asiaa, niin kyl mä vaan kummasti huomaan heti, jos vaikka vatsassa tuntuu kummalliselta..odotan vaan, et tuleeko mitään viitteitä kiinnittymisestä tms..ja vaikka kerran oon raskaaks tullu ja tiedän oireet, niin ne voi kuitenkin olla erilaiset toisella kertaa..ja ekalla kertaa en itseasiassa ehtinyt edes kuulostella sen paremmin oireita, kun en uskonut tulevani vielä raskaaksi..vasta sitten kun alkoi tulemaan pientä vuotoa ja tissit kipeytyä hirveesti, niin aloin miettiin, et voisko olla..kun siis mulla tuli valemenkat..luulin ensin, et menkat alkoi, mut sitten ne loppuikin ja seuraavana päivänä taas jatkui..sellaista ihan pienen pientä vuotoa..
 
Tervetuloa kaikki uudet, jos tänne nyt kukaan varsinaisesti hinkuaa...ja pahoittelut keskenmenosta. Surra saa ja pitääkin. Täällä joku minua viisaampi jo sanoikin, että tähän asiaan tuntuu auttavan vain aika. Mä olin aivan rikki viime lokakuussa ja oikeastaan koko loppuvuoden. Olin vihanen, surullinen, raivoissani ja pettynyt vuoronperään. Tuskaa lisää tietenkin se, jos ei pääse yrittämään uudelleen. Jaksamista kuomaseni!

Lilleri: mulla on käytössä Davidin testit ja mulla ne toimii niin, että niissä on koko ajan hailakka viiva menkkojen jälkeen ovulaatioon asti, kunnes päivää ennen ovista alkaa viiva tummenemaan, ollakseen tummempi vain jotain 6-8 tuntia (enpä ole yöllä jaksanut testailla ;) ja oviksen jälkeen vielä ehkä 12 tuntia ja sen jälkeen kuukautisiin asti viiva katoaa oikeestaan kokonaan. Siis se kontrolliviiva on tietenkin vahva koko ajan. Eli summa summarum: hailakka viiva mulla aina kk->ovis ja ovis->kk viivoja on vain yksi.

Kysymys: onko kenelläkään pidentynyt kierto keskenmenon jälkeen? Mulla ollut kuukautisten alkamisesta saakka (ja siitä on satoja vuosia) kierto 33 ja nyt siis 38 kaks krt peräkkäin. Tosin kesken menneessä kierrossa ihmettelin miksen saanut kunnon plussaa kuin vasta kp38-40, että olisko ollut jo aiemmin pidempi. Tai sitten johtui huonosta munasolusta, kun kerran keskeytyi.

ON: voi itkut tätä piinailua. Dpo 5 mun laskuopin mukaan menossa (tai kp 30/38, ovisplussa kp24). Olevinaan kauheesti oireita. Eniten ihmetyttää repäisykivut yskiessä tai äkkiliikkeissä. Mut toisaalta: on niitä ollut joskus ennen menkkojakin, kun alkaa limakalvo valmistautumaan vuotoon. Täällä kun on hoitovapaalla pienimmän kanssa, niin on näköjään liikaa aikaa tutkailla kroppaansa. Vatsa on aivan sekaisin koko ajan. Varmaan stressiä tästä piinailusta ;)

Jahas, vuoden ikäinen kuopuksemme on hereillä. Alkaa sutina. Iloista mieltä kaikille!
 
Olin vihanen, surullinen, raivoissani ja pettynyt vuoronperään.
Erittäin hyvin tiivistetty omatkin tuntemukseni tällä hetkellä. Tuohon kun lisää vielä häpeän, itsesyytökset, järkytyksen, pelot ja elämän muuttumisen ilottomaksi. Ajoittain vielä tulee sellainen epäuskon hetki, etten meinaa voida enkä haluta uskoa, että tämä todella tapahtui meille. MEILLE, jotka toivottiin tätä raskautta kovasti, meille joilla on ollut sekä yhdessä että aiemmin erikseen hankaluutta saada raskautta alkamaankaan. Nyt alkoi luomuraskaus ns. "ihmeenä" - miten voi olla, että raskaus jolla oli niin kova halu alkaa, meni heti kesken? Nämä on niitä suuria kysymyksiä, joihin toki ei koskaan saa vastausta. Vaikeaa on hyväksyä, että tällainen särö tuli omaan elämään ja kannan tätä kokemusta mukanani aina - mutta toisaalta, kertoohan se siitä, että aiemmin en ole sitten ilmeisesti joutunut kovin suuria menetyksiä kohtaamaan, kun tästä on näinkin vaikea päästä yli.

Suorastaan vähän pelkään, kun olen laittanut niin paljon toiveita tälle kierrolle. Raskaaksi pitäisi mun mielestä tulla nyt heti kun kerran joutui kohtaamaan tällaisen epäonnen, mutta eihän se tietenkään mene ollenkaan niin kuin itse kuvittelee. Helpointa olisi, kun osaisi olla asettamatta niin suuria paineita tähän juttuun ja osaisi jotenkin ottaa asiat sellaisena kuin ne eteen tulevat, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Ainakin minä huomaan haaveilevani joka päivä elämästä "lapsellisena", ja välillä se saa sellaiset mittasuhteet että nykyisen elämän lukuisat hyvät asiat meinaavat vähän unohtua.

Onko muuten teidän miehet puhuneet paljon keskenmenosta, vai miten ovat suruaan purkaneet? Oma puolisoni on vahvasti realisti ja järki-ihminen, eikä juurikaan ainakaan ääneen prosessoi suruaan. Luulisin, että pinnan alla hänkin kuitenkin tätä miettii, harmittaa, kun en tiedä miten häntä tukisin.
 
Scarleth: meillä mies on tosi tunneihminen ja tämä onkin syy miksi me ei kauheasti keskenään asiasta olla puhuttu. Varsinkin silloin 1. keskenmenon jälkeen tuli sellainen olo, että jos asiasta puhuu keskenään, suru jotenkin kasvaa liian suureksi käsitellä, joten paljon käsiteltiin ja surettiin tahoillamme ja sitten, kun omat tunteet jotenkin saatiin kuriin niin sitten vasta keskenämme asiaa puitiin.

sanle: mulla on ollut pelkkä kortisoni ja lugestroni onnistuneissa raskauksissa, joten siksi se klexane tuntuu jotenkin hurjalta aloittaa, kun mä ymmärrän asian samanlailla kun sä eli kun vuotaa jo ennestään+jotenkin mun tapauksessa en usko ongelman olevan siinä, että istukan verisuonet menisivät tukkoon )mitä klexane) ehkäiseen, kun km:t tapahtuneet jo rv 9, 7, 10, 8 ja siksi primaspania mielummin ottaisin, kun sitä käytetään kortisonin kanssa yhdessä. Katsotaan mitä lääkäri sanoo!

).( tänään tuli tilaamani Davidin testit ja piti tehdä testi ihan vaan siinä mielessä, että näkee minkävahvuiset viivat siihen tulee verrattuna Wondfo:n testeihin. Tein siis molempien firmojen testit samasta pissasta ja molempiin tuli vahvempi testiviiva kuin kontrolli vaikka eilen oli vaan tasavahva. En käsitä enää ollenkaan. Tein samasta pissasta myös Davidin raskaustestin ja siihen tuli haalea testiviiva eli kyllä se hcg on vielä koholla :( Ihmetyttää vaan, että miten viivat on tummuneet eilisestä?!
 
morebabies - voisiko LH olla koholla ja siitä tummempi viivanen?..
..jos LH piikki tällä hetkellä, saattaa R-testi reagoida siihen - EI HCG hormoniin..

Nain mie pikku päässäni pähkäilin..:)
 
Viimeksi muokattu:
Sattuuko hei jollakulla olemaan muistikuvia, että mistä noita David-testejä (sekä ov. että r-testejä siis) saikaan tilattua? Oon jostain nettikaupasta niitä tilannut, mutta en muista enää millään että mistä. Halpistesteillä voisi tietty aikansa kuluksi tikutella, jotain huvia piinapäiviin ja niiden odotteluun.... :D
 
Scarleth: mä tilasin raskauskeijusta! 28 ovistestiä+6 raskaustestiä 23,90€

mur-mur: sitä mä vähän toivoisin, ovislimoja tulee runsaasti ja rinnat on sen oloiset, mutta olisi tosi aikaista ovikselle km:n jälkeen, kun kp 15 vasta tai siis tasan 2 viikkoa tyhjennyslääkkeistä.
 
Viimeksi muokattu:
Joo totta, Raskauskeijustahan mäkin ne taisin tilata. Sinne siis. Ehkä pari halpis-raskaustestiäkin sitten, ihan vaan just in case.... tosin huushollissa on varmaan kolme kappaletta digitestejä jo valmiina. Heh, en mitenkään ole yli-innokas...
 
  • Tykkää
Reactions: morebabies
Mikähän ihme tuo mötykkä oikein oli mikä tuli ulos tänään..Eli se TM-tuomio tuli perjantaina ja ultrareissulta annettiin pillerit mukaan, että saadaan kohtu tyhjäksi. Koko viikonlopun oli vain pientä kipua mutta eilen sitten itkun kanssa piti kipristellä ja vuoto oli ihan kamalaa. Tänään pöntöllä sitten tuli molskaus ja ulos tuli n. 15-senttinen mötkäle, aivan kuin katkaistu umpinainen putki joka kapeni toiseen suuntaan. Veren alla näkyi vaaleaa. Ällöä tekstiä mutta pakko kysyä uteliaisuuttani täältä onko muilla kokemusta ja tietoa mikä se olisi voinut olla kun neuvolaan ei voi soittaa kun soittoaika on mennyt. Kauheasti näistä mulautuksista en tiedä kun ensimmäinen vasta takana ja siksi kyselen onko muilla tullut samanmoisia patukoita.
 
Nopeesti kommentoi: Ite oon tilannu Davidin testit Mammaksilta, tosin en tiiä, oliko Raskauskeiju halvempi, voi olla.

Morebabies: Kerran olen Lh:lla saanu raskaustestiin plussan,joten peesailen mur-muria ja voin uskoa, että voi ottaa boostia siitä.
Mutta en tiedä tuota, että irtoaako munasolu,kun hgc:t sulla vielä koholla. Siitäkin olen lukenu kahenlaisia mutuja, tietoa ei ole...
 
irma-liisa: en osaa kyllä kuvitella, että mikään raskausmateriaali olisi tuon kokoinen tuulimunassa. Mulla useampi km, joista 1. rv 8+3, jossa alkio oli noin 2,5cm tuli ihan kokonaisena ulos ultratessa, mutta sikiöpussia ei selvänä pussina. 2. km en huomannut mitään raskausmateriaalia vuodon joukossa, mutta oli vasta rv 6+3. 3. km:ssa rv 9+5 alkion kädet olkapäästä alaspäin ja jalan huomasin vessapaperissa pyyhkiessä, kun ei tullut kunnon vuotoa, mutta muusta raskausmateriaalista ei havaintoa. Nyt viimeisessä km:ssa rv 7+3 sikiöpussi tuli ulos ihan kokokonaisena n 1,5cm alkio sisällään, mutta ei se pussikaan ollut kuin noin 3-4 cm. Jonkin verran on tullut lisäksi tullut vaalea, repaleista kudosta, jonka olen mieltänyt istukkakudokseksi.

wandii: viime keskenmenon jälkeen lääkäri sanoi, että munasolu voi irrota vaikka hcg olisi vielä koholla, mutta niin ei kyllä käynyt. Ultrassa nakyi melkein kypsä munarakkula, mutta ovistestiin en ikinä saanut positiivista tulosta ja muutaman viikon päässä samassa munasarjassa näykyikin kysta.

No ihan sama, otetaan ilo irti anaway varmuuden vuoksi ja nyt jätän KAIKKI testit rauhaan viikoksi, lupaan...ehkä...
 
Viimeksi muokattu:
wandii Täällä kans menossa dpo4 tai dpo5..ja tosiaan yritin olla asiaa miettimättä, mutta kyl sen ny vaan muistaa ja asiaa miettii, kun oviksen on tikuttanu..mut mä en testipäivää ala viä miettiin! :) ei uskalla sellaisia..pitäisi unohtaa nää dpo:iden miettimisetkin heti alkuunsa! :D aloin vaan heti miettiin, et oonkohan mäkin samassa ryhmässä, ku lueskelin sun juttua.. :)

Scarleth Meillä mies ei paljon ole asiasta puhunut..kyllä hän on sanonut, että otti oikeesti koville ja sanoi, ettei varmaan kestä jos tulee sama tilanne vielä uudelleen eteen..eli koville ottaa asia..mutta on perussuomalainen mies, joka ei paljon tunteistaan höpise kun joskus puolivahingossa.. :)
 
Tervetuloa minun puolesta kaikki uudet ja pahoittelut että olette tänne joutuneet. :hug:

Tänne tulee päivittäin todella paljon tekstiä, en meinaa perässä pysyä kun en aina pääse kommentoimaan. :p

Kiitos ensinnäkin morebabies kun suostuit päivittäjäksi.

Lilleri82 Ei muuta kuin pupuilemaan... :D

Scarleth Tilasin juuri Raskauskeijulta noita Davidin testejä. Aikaisemmin tilasin mammaksi.fi, mutta nyt en niitä löytänyt sieltä.

ON: KP 9 meneillään ja alan tikuttelemaan ovista. Ennen keskeytystä se oli kp 12-14. Kierto on siis 26-28. Olen yrittänyt olla nostattamatta hirveitä toiveita tähän kiertoon, mutta olen vahvasti sitä mieltä että tämä on se THE KIERTO! Olisko ehkä siksi ettei vielä ole hirveää stressiä kun tietää että toukokuussa pääsee tutkimuksiin jos sitä ennen ei ole raskautunut. Ja tämä on ensimmäinen kierto jossa yritetään. Söin 2kk pillereitä tässä välissä. En ole koskaan ekasta kierrosta raskautunut. Täytyy alkaa miestä vikittelemään kun viime kerrasta on ikuisuus... :p
Täytyyhän sit oviksen aikaa olla miehenkin tavara tuoretta... :LOL:
 
Wandii mulle sopii sunnuntai testailuun... vaikka epäilenkin että silloin ei kyllä vielä mitään näy :LOL: mutta mutta ei malta odottaakaan jos vaikka haamun haamu hiipisi testiin. Sunnuntaihin on periaatteessa niin vähän aikaakin.

Mä tosin olen jo vaipunut epätoivoon että en kyllä varmasti ole raskaana :| , mutta testataan testataan... sen näkee sitten!
 
Tervetuloa uudet, vaikka ei tälle puolen tuleminen sinänsä niin kivaa olekaan :/ Mut vertaistuki on hieno asia!

Mulle voinee päivittää kp6. Sama haalea viiva jatkaa kulkuaan raskaustestissä, eilen kuitenkin digi nega. Eiköhän tuo kemiallinen ole/ollut. Eri asia minkä mittaseksi tämä kierto muodostuu.
 
irma-liisa En myöskään osaa sanoa mikä se on ollut mutta jos saat selville ni tule ihmeessä kertomaan koska itellä tuli kkm. tyhjennyksessä n.hiiren kokoinen (ilman häntää) oleva "sitkeä" möllykkä. Tuli pyyhkiessä ja jäi paperiin joten pitihän se "tutkia" päällä oli sellanen kalvo mitä kaupan lihan päälläki on.. ja itelläkään ei ole tietoa mikä se ois ollu..: /
 
Ihana tää teidän kimppatestipäivä-suunnitelma!! :D Olisko ketään testailuvaiheessa mun kanssa samaan aikaan, hmm, nyt on mulla kp 4 eli minnes alettais sopia testauspäivää? Johonkin noin kolmen viikon päähän siis :) Tosin mun ei varmaan pitäis nuolaista ennen kuin tipahtaa, katsotaan nyt edes päästäänkö sinne inssiin saakka ensi viikolla, vai onko kroppa vielä keskenmenosta ihan sekaisin...
 
  • Tykkää
Reactions: nellielli
kodehu voi harmi :hug: ...

Joku kysyi tuosta miehen reaktiosta ja puhuuko mies keskenmenosta. Meillä meni niin varhain kesken ja tosiaan tytöntyllerö tuolla viipottaa niin molemmat toipui tuosta aika nopsaan eikä asiasta niin kauheasti puhuta/puhuttu ja pakko se on vaan ymmärtää että 30% raskauksista päätyy keskenmenoon (toiset hyvin varhain ettei sitä edes huomaakaan). Molemmat varmasti oltaisiin reagoitu ihan eritavalla jos ei lapsia olisi ollut ennestään.

Mutta onhan se aluksi ihan hirveä pettymys, suru ja jollain tavalla sitä on vihainenkin että miksi piti käydä näin. Aikamoinen tunteiden kirjo tuli käytyä läpi kun sitten oli vielä pelko kun oli epäilys että olisiko kohdunulkoinen ja helpotus ettei ollut. Varsinkin kun minulla on vain se yksi munasarja ja jos siihen tulisi vaurioita niin milläs niitä lapsia enää sitten tehtäisiin :(...

nellielli meijän kaa vaan testaamaan :LOL: ... (kyllä tämä raskauden odotus tekee ihmisestä vähän hassun)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä