Keskenmenon jälkeen kuumeilevat keväällä

Voi ei Kitikat :'( Oon todella pahoillani :'( Ei tälläiseen tosiaan ole sanoja....maailma kohtelee välillä niin väärin ihan vääriä ihmisiä! Tekin saitte niin kaua odottaa uutta plussaa ja sitten käy näin. Voimia ihan hirmu paljon :hug:
 
Olin aamulla ihan raivoissani ja veekäyrä huiteli taivaita, mutta Kitikatin uutisen jälkeen tuntuu aika turhalta nämä omat vihan tunteet...

Aiheuttajina v**tuksen nousuun siis tämän aamun polikäynti. Oli eri lääkäri kuin viime kerralla ja meininki vastaanotollakin oli sen mukaista. Eroa edelliseen lääkäriin oli kuin yöllä ja päivällä!! Ekalla kerralla lääkäri oli siis mukava, tähän tämänpäiväiseen verrattuna huippumukava. Tämän päivän tapaus oli etunimestä ja korostuksestaan päätellen itänaapurin naisia. Eikä siinä mitään, jos hommansa osaa.

Tarkoituksena oli tällä kerralla ultrata munasarjat, että kasvaako sielä follia ja minkäkokoista. Ensinnäkin hyvä, että edes päivää sanottiin, kun menin huoneeseen, kun jo samantien käskettiin laverille. Lääkäri ei puhunut koko ultran aikana mitään. Edellinen sentään kertoi koko ajan mitä näkyy. Sen jälkeen selitti, että 13mm folikkeli näkyy, mutta "meidän rajamme on 15mm", että "saa nyt nähdä riittääkö tuo ". Jäi ihan epäselväksi, että mikä raja se 15mm on, että onko se raja, mitä follikkelin pitäisi olla tänään (kp12) vai vasta parin päivän päästä :confused: Kun yiritin kysyä, että vastaako follikkelin tilanne sitä, kun yleensä kp 14 saan ovisplussan, niin en siihenkään antanut järkevää vastausta. Viime kerralla sanottiin, että jos verikokeiden vastauksia on tullut, niin saan tietää ne nyt. No, niistäkin sanoi ensin, että saat sitten ensi kerralla, joka on ns. yhteenvetokerta". Kun kysyin, että onko osa jo tullut, että voisiko niitä saada tietää jo nyt, niin sitten vasta sanoi, että on. Kuulemma normaalien rajoissa kaikki, mitkä oli tulleet. Kysyin erikseen kilpirauhasarvoista ja TSH oli 3,1. Kun kysyin sitä, että monet lääkärit on sanoneet, että tuon TSH:n pitäisi olla alle 2, mielummin lähellä 1, jos yrittää raskautta, että eikö 3,1 ole liian korkea. Niin lääkäri tokaisi vaan, että "se on normaalin rajoissa". Kun tiukkasin asiaa uudestaan, että miksi sitten muualla sanotaan toisin, niin vastaus oli " en minä tiedä, muilla on sitten väärää tietoa. Arvot ovat nämä ja jos se on niiden sisällä, niin se on hyvä". Voi kiesus, että ottaa päähän!!! Taas yksi näitä sokeasti raja-arvoja tuijottavista lääkäreistä |O Muutenkin lääkäri sekoili päivämäärien kanssa, niin kalenteripäivien, kuin mun kierron päivien. Ei jättänyt kovin vakkuuttavaa kuvaa siltäkään osin siis.

Muutenkin jäi vähän "haista paska -fiilis" koko käynnistä. Kun ottaa huomioon käynnin syyn: keskenmenojen syyn selvittämisen, niin ei maininnut koko asiaa. Ei kysynyt mitään "mitä kuuluu" tai "olisko sulla jotain kysyttävää". Sai "hohtimilla onkia" tietoa ja siltikään sitä ei saanut. Sama lääkäri ilmeisesti hoitaa myös "perus lapsettomuuspotilaita", niin ois aika karua, jos ensikäynti lapsettomuustutkimuksissa ois ko. lääkärin vastaanotolla. Tuolta naiselta vissiin ihan turha odottaa mitään empatiaa. Edellinen lääkäri sentään vastasi kysymyksiin, kysyi onko kysyttävää. Aloitti myös vastaanoton sanoilla "olette täälä vähän ikävissä merkeissä, kun useampi raskaus päättynyt kesken", niin siitä tuli heti ns. hyvä fiilis, että joku edes koittaa ymmärtää ja auttaa. Tän päivän käynnistä jäi vaan paska maku suuhun :( Ja lisää odotusta. Ennen juhnannusta on uusi aika, johon mennään miehen kanssa yhdessä ja jossa pitäisi saada vihdoin kaikki tulokset. Tosin JOS käy niin paska säkä, että kromosomivastaukset ei oo tullu, niin sitten aika siirtyy ELOKUUHUN polin kesätauon takia. Voi iso *HUOKAUS*.
 
Sanmar82 voi miten kurja käynti siulla ollu Gynellä:hug:

Miullehin sattui Naistentautien polilla parisen kertaa sellainen v**tumainen lääkäri(nainen)jolta sain nyhtää kysymyksiini vastauksia "pihtien" kera:kieh:
..todella halveksivasti/vähättelevästi suhtautui myös miun vaavi haaveeseeni kun siitä mainitsin.

Tiedäkkös..seuraavalle käynnille tsemppaat ittiäis oikein todella ja V A A D I T, asiallisesti ja rauhallisesti vastaukset kysymyksiisi - ne siun kuuluu saada!!!
..myös lääkärille voi aivan hyvin mainita jos käyttäytyy kylmäkiskoisesti!(olen itse näin kerran tehnytkin ja ääni muutti kellossa hieman)

Mukavampaa suraavaa polikäyntiä siulle toivon kovasti ja onneksi miehesi on siellä taustatukena myös sillon!:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
tosi mälsää :/ ettei ammattilaiset osaa käyttäytyä ammattinsa mukaisesti. mistäs hitosta sitä itse vois kaikesta kaiken tietää!

voisko joku auttaa yhtä idioottia. oon siis tähän mennessä kuvitellut että jos ovistikkuun ilmeestyy haalea testiviiva ni ei tarkota mitään..mutta jossain kirjotettiin että silloin tulisi testata kaksi kertaa päivässä?
 
Viimeksi muokattu:
TORSTAI 5.5.2011


HAAVEISSA ESIKOINEN



syysmyrsky..............TM 04/08, KM 02/11............KP 8/36
Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10.......KP 8/26-30
Gabrielle..................KM 02/11............................KP 11/31
Sanmar82................KM 05/10, 09/10, 12/10........KP 12/27-28
LeenaT....................KM 12/10, 03/11...................KP 15/27-28
Memelisa.................KM 03/11.............................KP 15/?
durasel....................KM 03/10, 10/10, 03/11........KP 17/23-29
Tipetsu....................KM 08/10, 10/10..................KP 20/22-27
KatieSadie...............KM 02/11............................KP 41/28-31
Katie85....................KM 11/10............................KP 60/
Epa_88....................TM 04/11
Padmerine...............KM 11/10, 04/11
Naive88...................KM 04/11
lemonade................KM 03/11
maikkuliini...............KM 10/10



HAAVEISSA TOINEN



ElinaMaria..........RK 01/08, 02/11...........................KP 20/28
Imoen..................KM 10/09, 01/10........................KP 23/28-30
kultakimpale2......KM 03/09, 12/10.........................KP 23/
Too-ticki..............KM 05/08, 03/11.........................KP 38/28?
Mamulis..............KM 07/10



HAAVEISSA KOLMAS



Champion.........KM 04/10, 09/10..........................KP 5/26-30
Nuunuu78........KM 03/10, 08/10...........................KP 33/25-30
mammuzki.......KM 03/11, 04/11
Sandemar........TM 11/10, KKM 02/11



HAAVEISSA NELJÄS



Barbamama35.....KM 08/10...................................KP 27/25-28


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10................................KP 26/28
mamakone...............KM 06/10, 03/11


HAAVEISSA KUUDES


Sinderella..............TM 05/04, KM 05/07,12/10..........KP 12/29
sonsku..................KM 11/00, 02/04, 02/11...............KP 28/28-30





TAUSTALLA:

An-nie, Danjuska, Bianca



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86



 
Viimeksi muokattu:
kitikat, ei löydy sanoja. :'( Toivotan vaan voimia ja jaksamista, vaikka sekin tuntuu ihan laimealta. :hug:

Sanmar, olipa kurjaa että oli niin ikävä käynti. Tuota juuri jännitän itsekin, että jos sitten osuu kohdalle joku kurja lääkäri. Vaikka luulisi että lapsettomuuspolilla ymmärtäisivät edes vähän ongelman luonnetta ja sitä, että fyysinen puoli on vaan yksi osa tätä asiaa.

Toukokuu alkoi ja sen myötä lista lyheni kuten sovittiin. JOS HUOMAAT HÄVINNEESI LISTALTA, VINKKI VAAN NIIN PALAUTETAAN! Toivottavasti kaikki olisivat jossain matkan varrella plussanneet ja siksi hävinneet linjoilta. :)
 
Komppaan Imoenia. Voi kiesus, että osaa olla tahditonta väkeä Sanmarin kohdalla....

Ja vielä mahdottoman paljon voimia Kitikatille kovan koitoksen edessä. Olemme täällä sinua tukemassa.

Mulla oli tänään vuosisadan päivä!
Aamulla klo 7 heräsin siihen, että valtava kaivinkone ajoi pihaani. Meillä on lattiasieni-ongelma, josta olemme pian vuoden vääntäneet talon myyjän kanssa ja tänään sitten myyjän edustajat tulivat repimään pihaani auki. On siis todellakin revitty puolelta jos toiselta.. Pääasia, että päästäisiin sienestä eroon.. Vaikka piha ja talon kellari ovatkin hävityksen kohteena.

Jouduin taas soittamaan äitiyspolille todella hurjien kuukautiskipujen vuoksi. Sanoivat vaan, että keho on yli 19 rv jälkeen niin sekaisin, ettei se anna kuukautisten alkaa. Olen tänään napannut neljää eri särkylääkettä ja onneksi saatiin jälkitarkastus sovittua muutamaa päivää aiemmaksi ensi viikolle. Sittenpä näkee, että kaikki olisi varmasti kunnossa..

Tänään on neljä viikkoa pienen tyttäremme syntymästä ja sain epikriisin sairaalasta. Sitä sitten lukiessa taas hajoiltiin.

Esimieheni teki mulle ikävähkön tempun ja joudun nyt pitämään kaikki vuoden lomat kesällä. Kun mun piti jäädä äitiyslomalle heinäkuussa, niin olin hakenut kaikki lomapäivät sen alle. Noh, en sitten sattuneesta syystä jääkään, mutta pomo meinasi ettei haettuja lomia enää muutella. Kyllä mä kesän pärjään, mutta koko ensi vuosi saattaa olla hieman raskas ilman talvilomaa tmv.. hmph..

Tosiasiassa mikään talo-, loma- tai särkyongelma ei ole mitään verrattuna menetyksiimme. Mutta tällä hetkellä tuntuu hetkittäin, että tämän kamelin selkä alkaa olla tarpeeksi suuren painolastin alla :|
 
Just tulin kurkkimaan tännekin,mutta nimi olikin otettu jo poes. Ei haittaa, en olekaan kirjoitellut. Hermot meni totaalisesti aikoinaan kuumeiluun ja pettymyksiin, keskenmenoihin sekä lopuksi epäselviin kiertoihin. Mutta lopulta plussa taas pärähti maaliskuussa ja nyt jo 2 ultran jälkeen (ehkä) uskallan jo hiukan huokaista ja alkaa nauttimaan raskaudesta. Ultrattiin rv9+2 sekä tänään 11+2, oman panikoinnin takia. Iso kiitos tästä neuvolalle :heart: Ihanaa palvelua!
Tiistaina oiskin np-ultra sitten vielä!

Voimia teille kaikille kuumeiluun ja piinailuun!
Meilläki meni melkein 1½v tän neljännen tehtailussa ja usea km siihen mahtui myöskin.

Minnäi ja Jesse James 11+2
 
Voi Kitikat, sydämestä kouraisi nämä ikävät uutiset. Lämmin halaus ja rutistus sinulle. On niin hentoa ihmisen elämä. Voimaa ja valoa sinulle. :hug:

Viena, heikosti, jännittäen onnellinen rv 7+3
 
Mulla oli se seurantaultra tänään ja sieltähän löytyi 3!!! Follia koko noin 10mm. Menopuria pistelen sunnuntaihin asti ja maanantaina ultrataan vielä uudelleen, et joko voi pregnylin pistää.
Sanmar toi sun tsh on ihan liian korkea- ota yhteyttä oikeaan sisätautilääkäriin niin saat lääkityksen. Mä sain omat kilppari tulokset tänään nyt oli tsh 1,73 (viimeksi 2,3) ja t4v 15,13 (11 viimeksi) joten kyllä lääkitys on alkanu tehoamaan - huomaa kyllä olossakin ja hiusten lähtö on loppunut myös.
 
kitikat3 :hug: Tähän ei ole mitään sanoja. Paljon voimia sinulle ja perheellesi!

Imoen Huomasin, että mulla on kiertopäivissä joku outo luku. Ensimmäiset menkat skopian jälkeen alkoi vasta pääsiäisenä, sitä ennen ei kierrosta tietoakaan. Nyt kp 10/n. 28. Jos ehtiessäsi viitsit päivittää. Kiitos :)
 
Pläääh!! Miten nää päivät menee näin hemmetin hitaasti??!! Nyt vasta kp 21/27 ja tuntuu ikuisuudelta tää kierto! Eipä sillä että menkkoja oottelisin,en todellakaan! :) Mutta jotenkin jännittää niin kamalasti enemmän kun on ne lugetkin tukemassa.
Ei kyllä ole minkäänmoista oiretta,paitsi nännit arat jotka kyllä kipeytyy aina oviksesta. Ja hieman etovaa oloa tyhjällä tai liian täydellä mahalla. Palelee,mutta sehän normaalia oviksen jälkeen kun lämmöt nousee..
Mutta yks ihan ihme juttu on: Naama kukkii kuin viimestä päivää??!! Ihan jumalattomia patteja nenässä,leuassa,poskessa ja otsassa pientä näppyä. Voiko luget tän aiheuttaa ja voiko tuo naaman kukinta kieliä esim. liian suuresta päiväannoksesta,mikäli luget tän kukinnan takana? Mulla siis menee 2x200mg/pvä. Tillu sullahan on luget käytössä?

Minnäi Onnittelut plussasta!! Taisi olla ylläri sellainen? :)
 
Nyt Minnäi rentoudut ja nautit siunatusta tilasta eikö vaan :heart:

Me eilen tutustuttiin koti inseminaatioon ja aiotaan käyttää sitä tässä kierrossa. Jos ei ota tapahtuakseen niin...sit en tiedä. Haluaisin olla stressaamatta asiasta mut tiedän jo olevani kykenemätön siihen :(
 
Tillu Kiits! Mulla ei silleen tissikipua pahemmin ole ja hieman jopa huolissani olen sen takia :) Nännit vaan kipeet niinku aina oviksen jälkeen. Karseeta tän lärvin kanssa,ei ilkee kohta ulos mennä :O Toivottavasti ei tarttis tän kierron jälkeen enää niitä käyttää...paitsi toki ainaki rv 9 asti.. ;) Mutta kaipa se kukinta väistyy kun kroppa alkaa tottua lugeihin..? Nyt siis 7. vpä menossa.
Toivottavasti menkat ei sit myöhästy kovin pitkästi viimesen lugen jälkeen,kun jos testi nega.
Vielä pitäs joku 6pv kärvistellä.

Pidän sulle Tillu peukkuja plussan puolesta tälle kierrolle!! :)
 
Tipetsu mä oon noi luget lopettanu aina kp 26, niin ei se kierto oo venyny. Erittäin herkällä testillä oon aina sillo testin tehny ja negaa ollu. Niin mulle se gyneki sano, et ihan hyvä niin tehdä. Ja jos sit muutama päivä myöhemmin plussa tuliski, niin voihan ne aloittaa uudelleen.
 
Hei kaikille! Olen viime päivien aikana lueskellut tarinoitanne ja ne on antaneet mulle hirveästi energiaa! Iso Kiitos siis!

Tiistaina oli kasassa 7+1, ensimäistä kertaa raskaana ja hirmuinen onni päällä.Jätettiin alkuvuodesta ehkäisy pois, ukon kanssa tultiin siihen tulokseen että nyt on aika. Tärppäsi nopeasti ja huhtikuun alussa plussasin. Isovanhemmille heti kerrotiin ja iloinen mummo lähettikin jo postissa potkupukuja.

Tiistaina aamuna alkoi kipu vatsassa ja vessassa käydessä tuhrua tuli. Koko päivän vaan istuin paikallani paniikkissa, aavistelin pahaa. Mies tuli neljän aikoihin kotiin ja kerroin tilanteen. Saman tien hanat aukesi, kolme tuntia istuin vessassa ja huusin ja itkin. Soitin neuvolan tädille, varasi minulle ajan ultraan seuraavaksi aamuksi. Loppu ilta itkua ja pelkoa, kaikki toivo meni.

Keskiviikko aamuna itku tuli heti kun avasin silmät, itku tuli sairaalan odotushuoneessa nähdessäni isoja mahoja kaikkialla. Itku tuli kun hoitaja tervehti. Ultrattiin, "Ei täällä enää oikein mitään oo, kurkkaa vaikka ite!". Lääkäri totesi: "No luonto hoitaa hommat, syö paljon b-vitaaminia ja uutta matoa koukkuun" sitten näkemiin ja pihalle. 15 min kaikki ohi, minä järkyttyneenä taas odotushuoneessa."Tässäkö tämä nyt oli?!" Läheisille viestti ja kotiin lepäilee. Mies tulee kotiin ja toteaa Että ei me tästä lannistuta. Ei nin!

Kotona oon ollu nyt pari päivää, vuotoa ja kipuilua, mut toiveikas mieli. Jos sitä vuoden 2012 aikana sais oman pikkuisen syliin!:heart:

Kauheista kommenteista: Kaverini totesi eilen et "Siitä ois varmaan tullut uusi Hitler!" :headwall:
 

Yhteistyössä