Keskenmenon jälkeen kuumeilevat keväällä

Memelisa :'( voin niin samaistua. inhottavaa kun ihmiset ei yhtään osaa ajatella eikä ymmärtää. voin itsekin salaa myöntää toivovani tollasille ihmisille samaa kohtaloa. sittenpä ainaki ymmärtäis puheissaan niitä surun kohdanneita. pistää niin vihaksi ihmiset joilla ei ole vähäisintäkään myötätuntoa muille :( iso iso hali sulle! kyllä se onni itse kunkin kohdalle vielä osuu<3

ja kultakimpale, todella kivaa et ihmiset vitsailee tällä asialla! eikö olekki oikein helvetin hauskaa? :( ite ainakin vedän seuraavaa hupiveikkoa nyrkillä varmaan päähän. niin turhautunut ja vihanen olen siitä asiasta että ketään joutuu tällasaista sontaa osakseen kestämään.

tuli itsellekkin tosi surullinen olo :(
 
syysmyrsky... NIINPÄ.. ja viellä miten joku jota olen oikeesti luullut kaveriksi voi ees mainita asiasta!! En sanonut sille mitään muuta kun tulee kun on tullakseen.. ja pidättelin itkua.. :/ Tekis mieli niin sanoa sille parivalittua sanaa..
 
on kyl harvinaisen epäreilu kaveriksi :( jaksamisia sulle. yritä jättää tollaset kommentit omaan arvoonsa, näytät sitten jossain vaiheessa närhen munat. :) eilen kun yksi "kaveri" juorumielessä tenttas mua olenko raskaana ku "kuulin niin hyvän juorun et oottaisit kaksosii",kirpaisi mutta kuittasin takasin et kyl ihmiset paskempiinkin olosuhteisiin lapsia tekee jos sitä tarkoitit. itse kun he eroo ja muuttaa eri osotteisiin vaan 3kk välein. se tekee jo neljä kertaa vuodessa :Dhuhhuh...ja reilun vuoden ikäinen lapsi on siinä sitten heittopussina.
 
Ja Sanmarille vielä, juu kävin siinä marraskuisessa kkm:ssä myös varhaisultrassa, jossa todettiin sykkeet ja kaiken olevan ok. Ja sitten nt-ultrassa juuri samanlainen tilanne kuin Neljäsköllä eli ei mitään vuotoja ei kipuja ei km oireita. Todettiin vain että oli sikiö menehtynyt rv 9. Eli siksi olen minäkin tulisilla hiilillä kun ei vain voi tietää jos jotain vialla ja minullekin tuo nt-ultra on se kaikista pahin. huoh :)
 
Näitä reiluja kavereita on liikkeellä.. mun läheisin ystävän koira jouduttiin lopettamaan ja
Yritin lohduttaa ja sanoin että kaikki näköjään joutuu menetyksen kokemaan tavalla tai toisella
Niin tämä totesi että hänen koira sentään oli todellinen. Vaikea arvata mihin vihjasi. Jos naamatusten olis oltu ni en kyllä tiedä mitä olisin tehnyt.. mutta oikeesti. Mikä on niin vaikeeta olla hiljaa jos ei asiaa ymmärrä...
Ja toinen asia mitä olen miettiny niin seuraakohan tämä pelko synnytykseen asti. Jokainen pienikin tunto vatsassa saa ajattelemaan että nyt se meni kesken. Ma on varhaisultra ja viikkoja kai jotain 8 eli alle puolet siitä mitä oli kasassa keskenmenneessä... :( välillä iskee edelleen kamala suru. Ja tänään olis viimeinen depressiohoitaja. Saas nähä mitä se tuumaa uudesta tulokkaasta.. :)
 
Heippa hei!

Tervetuloa syysmyrsky ja Anazu! (Enhän unohtanut ketään?)
Itsekin vasta tänne tieni löytäneenä voin kertoa, että on kyllä loistava vertaistuen lähde ja ymmärrystä ja kannustusta löytyy ihan millon vaan sitä tarvitsee. :) Onpa syysmyrskyllä ollut ikävä kokemus, mutta nyt varmasti löysit paljon hengenheimolaisia.

Tädin kylään saaneille pahoittelut, ne, jotka odottelette tätiä kylään näinä päivinä, lähettäkää se tänne mulle ja ottakaas itte se plussa sieltä! ;) Meillä kun ne yhdet menkat nyt sitten pitäs ootella.

Padmerine kun kävit kontrolliultrassa, mainitsitko lekurille, että yritätte jo? Jos mainitsit, niin mitä lekuri sano? Mulla kun nyt loppu se jälkivuoto, niin täällä tekis ihan kamalasti jo mieli yrittää uusiks. Nyt ollaan ”tuoreuttettu” suhde ja käytetään kortsuja, ihan kun ois taas 16v... :LOL:

Kaikille plussanneille ja jo ultranneillekkin tarrasukkia ihan hirrvittävästi! Kaikki täällä varmasti pitää peukkuja. <3 Äidiksi haaveileva erityisesti tsemppiä vuotelujen kanssa, toivottavasti eivät palaa laisinkaan! Ja Viena ONNEKSI sydänäänet olivat vain piilossa ja löytyivät ja kaikki oli kunnossa. Elävästi sun kirjotuksesta kyllä nousi mieleen omakin piina ultrapöydällä.

Onpas Memelisa, kultakimpale ja tanjuska joutuneet oikein ääliöiden hyökkäysten kohteeksi. Isot halit sinne! Ja kyllä tossa vaiheessa jo saa tehdä mieli tehdä jotain sopimatonta, ottaen huomioon, että toistenkin käyttäytyminen on ollut vähintäänkin sopimatonta ja erittäin törkeää! Tsempit!
Tanjuskalle vielä pakko todeta, että kun aina on ollut oma lemmikki ja niitäkin joutunut sitten ”hautaamaan” ja niistä luopumaan, mutta eihän tätä nyt voi verrata alkuunkaan, herranjestas! Onko kyseisellä kaverilla itsellään lapsia? :O

(.) tuli tossa lomassa selitettyä aika mukavasti. Eli jälkivuoto loppu ja odotetaan tätiä. 17.5. on varattuna jälkitarkastus, jossa ultrataan. Jos kaikki on kunnossa ajattelin anella lääkäriltä lupaa alkaa yrittämisen jos menkkoja ei ole kuulunut. Töissäkin menee jo mukavasti ja sieltä olen myös saanut tukea kohtalotovereilta ja molemmat esimiehet olivat kyllä mahtavia. Tulipas pitkästi jaariteltua. :) Nyt lähdenkin kärsimään hammaslääkärin vastaanotolle, voi jehna...
 
Onpas super ikäviä kavereita teillä kultakimpale, tanjuska, memelisa
Mulle kanssa kaveri,(joka alkoi kuumeilla samaan aikaan kun mä,mutta heille tulossa kesäkuussa kolmas...) sanoi,kun aika monesti valitellut hälle elämääni ja lapsettomuutta,"että kannattasko lopettaa yrittäminen ja stressaaminen vähäks aikaa,monilla korvien välissä vika.."
Kyllä lämmitti niin mieltä! Hyvähän se itellä on,kun tulee raskaaksi jo pelkästään siitä että pesee miehensä bokserit samassa pesukoneessa..
Sitten joskus aikoinaan sanoi, mm. silloin kun esikoisensa sai,etteivät edes ala yrittämään toista ennenkuin mä olen raskaana..Kuinkas kävikään. Heille tuli toinen ja mulla syli tyhjä. "Kyllä se sunkin vuoro vielä joskus tulee..." Just niin.
Sitten viime kesänä sanoi,että alkavat yrittää kolmatta aikaisintaan sitten kun esikko lähtee kouluun eli reilun vuoden päästä. No olipa sitten jo syksyllä raskaana,ennen joulua itkien mulle kertoi...
Okei,eihän se heidän vikansa ole etten mä tule raskaaksi,mutta silti nii vihloo nuo asiat. Eihän he voi olla elämättä omaa perhe-elämäänsä jos mulla ei hommat toimi,mutta toivoisin silti hieman lämpimämpää vastausta jos valittelen kohtaloani..
Toinenkin kamu osas niin piristää kun eka tärppi tuli.." Jooh,mutta tässähän voi käydä vielä ihan miten vaan..." Kiitos. Ja niinhän siinä kävi,että km oli lopputulos.


Viena Hyvä että pikkuisen sydänäänet löytyi! Ihanaa! Tarrasukkasia vielä lähettelen! :)

Mur-mur Dippailitko jo?? Huiiiih!!! :)

Naive Toivotaan että täti eksyy sinne pian että pääsette uuteen yritykseen!! :)


ON: Missä on mun ovis??!! Nännit hieman arat,mutten ole tuntenut ovis-kipuja,hitto! Nyt kp 13/27 ja toissapvänä kp 11 sain melkein yhtävahvat viivat ovis-testiin. Se oli viimenen testi,enkä olet päässyt hakemaan lisää. Tänään kylläkin polille meno reilun tunnin päästä,niin siellähän se ultralla selvii,mutta silti..
Viimeksi ovuloin vasemmasta muniksesta,myös edeltävässä kierrossa follit oli vasemmassa,mutten ollu ovuloinu. Oikee munasarja on jotenkin lamaantunut tms. mut entä jos vasen ei nyt sitten toiminukaan..PRKL!!
 
No onpa tosiaan ikäviä kommentteja moni saanut ystäviltään! Noi "lopeta stressaaminen/yrittäminen, niin tärppää" ja "sä stressaat liikaa" kommentit on hyvin tuttuja myös täälä. Ja niistä ei kyllä tuu muuta kun vihaseks :mad: Tuli mieleen noista kommenteista, kun oltiin muutama kk sitten syömässä muutaman tutun kanssa, joita en ollut nähnyt noin vuoteen. Tuli puhetta lapsista, kun toisen kaverin sisko oli raskaana. Erehdyin sanomaan, että "olisi se oma vauva ihana..." Tähän kaveri tokaisi, että "tekemällähän niitä saa". Oli ihan pakko sen jälkeen avautua, että itseasiassa ei se nyt ihan noin mene, että "on tässä yritetty, mutta saatu aikaiseksi 3 keskenmenoa." Sen jälkeen kaveri meni aika hiljaiseksi ja yritti paikkailla sanojaan. Kaveri ei siis tiennyt km:sta, eikä meidän yrityksestä, mutta en vaan voinut olla näpäyttämättä, ettei se aina ole noin yksinkertaista. Ja luulen kyllä, ettei enää päästelekään suustaan samaa lausetta toiseen kertaan, jos ei tiedä taustoja.

ON. Tänään elämäni ensimäisen plussan vuosipäivä :'( Kuinka onnellinen sitä olikaan vuosi sitten! "Meille tulee vauva! Vihdoinkin! Nyt se lopulta tapahtuu!" Kävelyretki miehen kanssa auringon paisteessa, nimien ja hankintojen pohtimista, miten elämä muuttuu ja jopa pieni epävarmuus, että onko musta sittenkään tähän....päällimäisenä silti onnea, iloa ja rakkautta. Pari viikkoa eteenpäin ja kaikki oli poissa. Ehkä se on ihan hyvä, ettei ihminen tiedä kaikkea etukäteen. Jos joku olisi mulle vuosi sitten sanonut, ettei mulla vuodenkaan päästä ole sitä omaa lasta ja että tämä raskaus menee kesken, niinkuin kaksi seuraavaakin, niin en tiedä kuinka olisin jaksanut.
 
Hei kaikille! :wave:

Memelisa, kultakimpale ja tanjuska : Olen pahoillani siitä miten kaverinne/ystävänne ovat teidä kohdelleet. Pientä kunnioitusta nyt kavereitaan kohtaan!

Sanmar82: Mäkin mietin välillä et millanen mun maha pian olisi ja lasken päiviä jolloin äitiysloma alkaisi yms. Ei kai siitä varmaan koskaan pääse eroon...

VAROITUS, nyt tulee oma napailua...Mä tein tänään ekan ovistestin elämässäni, haalea viiva tuli, ajattelin et dippailen ihan sen takia kun ei nyt yhtään tiedä tyhjennyksen jälkeen et millon menkat tulee yms...On kyllä mielialat vaihdellu laidasta laitaan, tässä lähiaikoina, mutta kyllähän sitä ihminen aina kaikkea punnitsee mielessään... Silloin ennenkuin meillä tärrpäsi niin mulla pyörii vauva-asiat mielessä ihan 24/7. Nyt tuulimunan jälkeen olo on jotenkin varovaisempi enkä oikein ole jaksanut sen takia täälläkään niin kauheasti innostua kirjoittelemaan.
Äh nyt ajatus katkesi! :D
 
Jep jep.. Näyttää vähän sille, että KP 1 olisi alkamassa. Verta jo siihen malliin tulee. Toivottavasti ei samanlaista tuhruttelua pidä, kun viime kierrossa( 4pvä tiputtelua ja 5 päivää vuotoa JEE.... )
Oottelen tässä, että lapsettomuusklinikalta mulle soitellaan ja sovitaan ens viikoksi taas aikaa.
On tämä kyllä hermoja raastavaa.
 
Näistä lohduttavista sanoista vielä.. Mun kaveri yritti parantaa mun mieltä ja kertoi tarinan naisesta joka oli mennyt gynelle 50 vuotiaana kun ajatteli että vaihdevuodet on alkaneet. Tämä nainen ei ollut saanut lapia vaikka oli kuinka toivonut. Ja sitten yllättäen viisikymppisenä olikin raskaana ja siitä johtui menkkojen poisjääminen. Tää kaveri vielä lisäsi että en tietenkään tarkota että teille käy näin mutta maailmassa tapahtuu ihmeellisiä asioita. Nii mitäköhän tohonkin olis sit pitänyt vastata!!!! Että thänks.. eihän täs sit tertte enää ku 20 vuotta vauvaa odotella.

ON. ihmeen rauhallisena mieli on piinailun ensipäivät pysynyt. Tää Kierto tosin tuli ihan puskista ja ehkä siks en ole valmistautunut millään tavalla tähän yrityskertaan. Normaalisti olisin jo ihan hermona. Meillä siis lapsettomusshoidoista tuli tuo tuulimuna ja koska mulla ei menkkoja (ei oo näkyny piillerien lopetuksen jälkeen) niin oon joutunut syömään tamofeneja ovulaatioinduktioksi. Mut nyt sit KM jälkeen tulikin luomu ovis ja erittäin kivulias sellainen. Ehkä kroppa rupee palautumaan pillereistä vihdoin.
 
Kyllä täällä on taas olotila niin paska. Jaksoin töissä olla puolet päivästä ku sain muutaman silmällisen nukuttua viime yönä. Kaikille joille asian oon selittäny on todellakin ollu samaa mieltä mun kanssa, mutta auta armias ku näille tolvanoille koitin selittää niin sieltä tuli vaan nikottelua vastaan "et me ajateltiin vaan teitä ettei teillä tartte kuulla sitä muualta, ja sit te ajattelette et me ei uskalleta tulla kertomaan ite, ja pitkään ollaan mietitty et millo ja miten me uskalletaan kertoo". Ja olivat siis kahden/kolmen tapaamisen perusteella keskenmenon jälkeen päätelleet et ollaan kunnossa ja meille voi asian kertoo "se joka siitä haukkaa ni siitä tulee setä (puhe pullasta)". Kiitti moi, eipähän tartte noita enää sit nähä ja ajatella jos eivät osaa multa tulla anteeksi pyytämään. Kyllä mulle alkaa jo riittämään kaikki se negatiivisuus mitä heidän toimintansa & sanontansa on mulle aiheuttanu, pitäkööt mies sinne yhteyttä jos haluaa.

Anteeks avautuminen, mut nyt taas turhauttaa niin paljo. Oon taas itkeny koko päivän. Tein sen fucking r-testinti ja oletetusti seki negaa näyttää... olipa se tiedettävissä, mutta silti se masentaa :(

-memelisa-
 
Täällähin aika alavireiset tunnelmat tänään ollunna..

R-testi dipattu ja negahan se..

Sitten soittelin labratuloksia..ja Progesteroni ollut Kp20(9vrk oviksesta) v a i n 12.2!
..se siitä vaavista sitten tällä kiertoa..:'(
Tuo luku tarkoitta todella "heikkoa ovista" jos voi lämpöihin ja testeihin luottaa.
..pitäis olla mieluusti vähintään 25, että mahdollisuutta raskautumiseen.

:attn:Kysymystä nyt pukkaapi!:attn:

Löysin netistä tietoa, että Proge testissä täytyisi käydä aika tarkalleen 7vrk oviksesta, että antaisi täysin luotettavan tuloksen.
..itse kävin siis 9vrk oviksesta..

Millaista informaatioita teidän lääkärit ovat tässä asiassa antaneet?
Labrojen sivuilla aika laaja tuo haitari..yleensä maininta: 5-8vrk ennen uuden kierron alkua.

HUSlabin sivuilla esim. näin:
Luteaalivaiheessa mitattu kohonnut progesteronipitoisuus (yli 8 nmol/l 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua) osoittaa ovulaation tapahtuneen. Keltarauhastoiminta katsotaan normaaliksi, jos yksi arvo 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua ylittää 25 nmol/l tai kolmen arvon yhteissumma ylittää 45 nmol/l, kun näytteet on otettu 5-10 päivää ennen kuukautisten alkua.
 
mun on pakko vetäytyä koko tältä palstalta. musta tuntuu että kaikki haavat revitään auki kun luen täällä toisten surkeita kirjoituksia :(
sanmar alotin monta kertaa tähän kirjottamaan jo vaikka mitä mut en saa nyt mitään aikaseksi..kuulostaa niin tutulta.
memelisa :'( iso lämmin halaus. ymmärrän sua täysin. ei ole ollut helppoa oman keskenmenon keskellä katsoa siskon kasvavaa masua eikä mua kelpuutettu edes kummiksi heidän lapselle. kaikki joilla on valmiiksi jo 15 kummilasta ja miehen veli ja kaverit valittiin kummeiksi. Kuulostaa enenmmän ku turhamaiselta mutta mulle se olis ollut iso lohtu jos saisin pienelle antaa eväitä elämää varten. niinku en muuten sais mutta, ehkä tää pointti selvis..

tosiaan tuntuu että oma psyyke on romahtamassa ihan täysin. päätä särkee kokoaika ja vihaan suoraan sanottuna itseäni,niin sairaita ajatuksia päässä käy. oon kaiken ajan käyttänyt vaan töissä oloon ja illat urheillen. kotiin kun tulen menen sänkyyn selin mieheen päin kun en kykene mihinkään sosiaalisiin kanssakäymisiin. miksi just sen ihmisen kanssa puhuminen on vaikeinta johon sattuu vähintään yhtä paljon kun muhun itseen :( en ole edes itkenyt enään mut tänään kaikki padot romahti taas. en tiedä mistä lähteä korjaamaan tätä kaikkea, oon niin loppu.
 
MEMELISA, SANMAR, SYYSMYRSKY, MUR-MUR, TILLU, itseasiassa kaikille tänne pinoon ihan hirmuisot jaksuhalitukset:hug::hug::hug:

noista kommenteista... tiedän tuon tunteen kun tekis mieli vaan vetää kuonoon niitä kommentoijia jotka sanoo "ei teidän aika vaan ollu vielä, kyllä teillä on aikaa, miksi on niin hoppu, onhan sulla jo lapsia..." se on uskomatonta miten paljon ne kommentit satuttaa, ja miten monella eri lauseella voi sen pahan mielen saada.
Mulle, mun ystävä sanoi tuon 5. epäonnisen raskauden jälkeen että on se kumma kun mä en vaan tajua että kun on halkiolapsikin, että mun ei KUULU saada lapsia, koska mä teen vain vammaisia lapsia. Mun ystävä. Sanoi suoraan päin naamaa että "mä oon tässä ny oikee muiden kans töissä tätä miettinyt et eikö sun kannattais harkita sterilisaatiota"
Mä vaan... hän oli levittänyt mun keskemenoista juttuja ympärikyliä ja oikee muiden kanssa miettinyt miten mä en tajua ettei mun kuulu saada lapsia?
Mä olin niin järkyttynyt etten saanut sanaa suustani. Kyseinen ihminen kyseli pari viikkoa sitten tekstarilla että onko hän loukannut minua jollain tavalla kun ei ole minusta kuulunut mitään.
Uskomatonta. sanoin etten halua olla missään tekemisissä kyseisen ihmisen kanssa enää koskaan, ja että hyviä jatkoja.

Syysmyrsky, tekstisi psyykkeen romahtamisesta kuullostaa kuin mun suusta, olin yhdessä vaiheessa ihan rikki, ja tuntui ettei ollut ketään kenelle puhua, ja tiedän ettei tuohon mielentilaan auta mikään... ja ettei huvita sille miehelle edes puhua. Kirjoita sun tunteet kirjeelle? Mä teen niin kun en vaan pysty asioista puhumaan järkevästi ja itkemättä, niin puran paperille. Vaikket edes miehellesi sitä koskaan antaisi, se tunteiden puiminen paperille auttaa. ja se kun lukee ne sitten itse. kannattaa ainakin kokeilla:hug: Hirveästi jaksamista!!!:hug:
 
neiti-81 ei voi olla totta?!!? mikä helvetti ihmisiä vaivaa!!! :O jos joku sanois mulle noin niin mä en takais kuin vammanen hän itse olis sen jälkeen. ei kenelläkkään sanota noin, eikä kenenkään lapsista sanota noin!
sen verran miehelle sanoin et on käsittämätöntä kuin ajattelemattomia ja muka tietämättään tahtomattaan julmia läheiset ihmiset oikein on. mulle ei ole ketään kommentoinut yhtään mitään. mut ja mun suru on lakastu kavereiden ja perheen keskuudessa maton alle koska onhan sentään siskolla edes onnea elämässä. en mä kateellinen ole, enkä katkera omalle siskolleni, ei ole siitä kiinni vaan siitä että kaikki vääryys kaatuu aina yhden ihmisen niskaan. :( tasapuolisesti kaikille sanon minä. Äiti ja anoppi olis mun kanssa halunnut puhua keskenmenon jälkeen, kolkutteli meen ovella mut käskin kirjaimellisesti painua helvettiin: / ei siihen mitkään voivittelut auta ja tällä kai halusin välttää myös nää pakolliset repliikit et voi voi kun sun lapsilla ei ollut kaikki hyvin niin ei ne pienet vaan jaksanut matkassa ja kyllä teidän aika vielä tulee.
haluan ne mun kaksoset syliini nyt heti:'( ei niiden olisi kuulunut jäädä syntymättä. niiden olis kuulunut viedä meen yöunet,olla tissillä yhteensä 8tuntia vuorokaudesta, uuvuttaa meidät kummatkin ja silti oltais oltu onnellisia ja rakastettu niitä enemmän ku mitään tässä maailmassa.

Miks kaikki me tällä palstalla eikä ne joiden suusta tulee sammakoita eikä edes itse noteeraa sitä? :(
 
Miks kaikki me tällä palstalla eikä ne joiden suusta tulee sammakoita eikä edes itse noteeraa sitä? :(
ehkä juuri siksi niiden suusta tulee sammakoita... :/

taidat olla persoonaltasi aika samanlainen kuin minä... puheapua mullekin kovasti on tarjottu, mutten vaan ole sellasta sorttia jotenkin. sanoinkin ihan suoraan lääkärille kun se alkoi selittää miten olisi mulle parasta nyt keskustella jonkun kanssa, sanoin että mulle parasta olis ku lakkais paska satamasta niskaan ja saisin sen vauvan syliin, ja etten halua mitään voivottelua koska se ei mua saanu ku vihaseksi. Mä halusin vaan herätä siitä painajaisesta ja todeta että kaikki oli pahaa unta.. :'(
olen kyllä tosi huono puhumaan asioista, vaikka joskus mieli tekisikin, mut en vaan osaa läheisille avautua..:confused:
 
hei
Siis joo,mullekkin on ihmiset sanoneet että ei vaan ollut teidän aika ja luonto hoitaa vialliset pois ekan km jälkee ajattelin itsekkin noin mutta nyt kun on 3 takana en ajattele nii..mussa on joku häikkä ja mä haluun tietää mikä, aika tiukkaa saa vaatia että lekurikin ottais tosissaan:headwall:,

on: Kroppa sekasi..ollut nyt 3-4 päivää mahassa jännityksen tunne,ja kuvotusta..kun kävin pisulla pyyhkiessä tuli tosi vähä vuotoo( menkat loppu vko.nloppuna..)kun työnsin ihan syvälle tuli selkeä väri..oliskohan taas kiinnittymis yritys tms..eikä halua kiinnittyä..nooh pitää vko.n loppuna tehä testi..
 
Hei ystävät, täällä on nyt puhuttu noista muiden kommenteista. Mä toisaalta ymmärrän ne kommentit, että "kyllä se siitä vielä" ja "luonto korjaa vialliset". Mitä muuta ihmiset vois sanoa? Sellaiset ihmiset, jotka ei oo kokeneet samaa, eivät tiedä mitä muuta voisivat sanoa. Tää on toki vaan mun mielipide, mutta kyllä mua lohdutti, kun oma äiti mulle kyynel silmässä sanoi, ettei meidän pikkuinen olisi ollut terve.
Mutta sitten nää selvät piikittelyt, niitä en tajua. Mun veljen tyttöystävä on mulle tosi läheinen. He saavat heinäkuussa esikoisensa. Olen hänelle kertonut keskenmenoista ja puhuttiin juuri viikko sitten siitä, että ihmiset vois joskus miettiä sanomisiaan, kun koskaan ei voi tietää millaisia lastensaantiongelmia ihmisillä on. No, sitten tämä samainen ihminen kirjoittaa heti seuraavana päivänä facebookissa: "Kuka hemmetin pösilö meni väittämään, että raskausaika on sitten ah, niin ihanaa!? seki vielä, jokku menee ja hankkiutuu vielä uudestaan raskaaks. Ihme tyyppejä!" Jestas!! Kuinka kehtaakin! Aina valittamassa jostakin asiasta. "Au hemmetti kun noi potkut sattuu!"

Syysmyrsky, musta tuntuu että sun kannattais ehdottomasti puhua jollekin sun tunteista, jotta sun olosi vähän paranisi. Tai sitten kokeilla tuota kirjoittamista. Niin ja tottakai saat tänne meillekin purkaa tuntojasi, sitä vartenhan me täällä yhdessä ollaan. Vertaistukea.
 
LeenaT tottakai jokainen kokee tämän omalla tavallaan. mulla tää nyt vaan purkautuu vihana. ja en ole sellainen ihminen et osaisin puhua tästä asiasta kenellekkään. tää kirjottaminen tosin purkaa aika paljon ajatuksia.
 
Onneksi ei olla täällä yksin näiden asioiden kanssa. Meistä monet ovat saaneet osakseen ikäviä kommentteja,mutta kyllä me tytöt vielä käärö saadaan syliin,eiks jeh?! :)

Mur-mur Pahoittelut negasta! :hug: Mulla on ollut proge-koe aina 7vrk oviksesta.Lääkäri ei oo kyllä koskaan erikseen infonnu siitä sen kummemmin,käskee vaan mennä kp 20 :)

Memelisa
:hug:

).( Kävin eilen siellä polilla ja oli toinen lääkäri kun parilla edellisellä kerralla.
Viime reissulla toinen lääkäri sanoi,että yksi folli 17mm. Ja kaksi yli 20mm oli hänen mielestään kystia. Voivotteli silloin kovaan ääneen liian paksua kohdun limistä..
Eilen lääkäri sanoi että kohtuni on herttamainen,eli sydämenmuotoinen,niin siks saattaa näyttää ultrassa limis paksulta.nyt oli ormaali 11mm.
Ja kystista ei tietookaan,vaan sanoi että kun proge-koe oli 90,8 oli ne kaksi muutakin suurempaa follia puhjenneet.
On se kumma homma että kun lääkäri vaihtuu,on näkemyksetkin ja tuloksetkin kuin yö ja päivä!
Mulla sitä tuhrua ollu jo vuosi kausia ennen kuin sain clomit. Aina alkoi kp 20 ja kesti 5pv. Nykyäänkin tiputtaa 2-3 pvää. Lääkäri oli sitten samaan mieltä kanssani,että jospa keltarauhas-hormoni tasot romahtaa tosi nopeesti,eli ois hieman häikkää kumminkin keltarauhasessa ja määräsi sitten lugesteronin kaveriksi. :) Ja siis ovis oli eilen ja lekuri onnitteli nappi-suorituksesta pupuilun ajoituksessa,joka oli toissapäivänä :D Ekan lugekin meni paikalleen äsken alapäähän ja nyt piiiiiinailua 2 viikkoa!!

Ensi viikon ke ois psykiatrille aika. Pääsee vähä asiantuntijalle avautumaan näistäkin asioista,joita me kaikki olemme täällä "ystäviltämme" kuulleet...

Nyt sitten mennään yhdistelmällä clomit+luget koko kesä. Kesäkuun lopulla IVF-info aika,mutta toivottavasti ei tarviis mennä..


IIIISOOOT hali-rutistukset teille kaikille!! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Näkemäni ja lukemani perusteella jättäydyn tästä ketjusta.

Halusin tulle tänne kuumeilemaan ja itse koen kuumeilun jännittävänä ja suurimmaksi osaksi ihanana asiana. Ymmärrän kyllä että keskenmenon jälkeen meillä kaikilla on vihantunteita ja niitä pitää saada purkaa, mutta luulin että tämä pino olisi sentään nimensä perusteella hieman positiivisempi. Syysysmyrsky oot tosi masentunut ja vihainen. Huomasin että kirjoittelit toiselle palstalle ja haukut siellä tätä palstaa. Sit kun et saanut siihen muiden sympatiaa niin tulit tänne takaisin kertomaan kuinka muut ei ota sua huomioon. Nousee karvat pystyyn tollasesta

Tsemppiä kaikille kevääseen..
 

Yhteistyössä