KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT KEVÄÄLLÄ

Kiva Repa kun kerroit omista kokemuksistasi.

Niin minäkin mietin, että oisko nää nyt menkat...mutta voisko ne oikeasti tulla 1,5 viikkoa km vuodon alkamisesta? Mulla on vilkas mielikuvitus ja tietysti tästäkin saan taas kuviteltua kohdunulkoista ja ties mitä. Kun ekassa ultrassa (5+5) ei tosiaan näkynyt kun se nesterakkula ja nyt pe kohtu oli tyhjä, niin gyne vähän nosti ku:n mahdollisuutta ilmoille (kun mulla oli sitä ruskeaa vuotoa niin pitkään). Mutta sanoi, että kun mulla kuitenkin tuli selkeä menkkamainen vuoto hyytymineen, niin se taas viittaa siihen että ei olis ku. labrassa otettiin kuitenkin hcg verestä ja gyne lupasi soittaa ma, jos arvo tosi korkea. Soittaa joka tapauksessa perjantaina. Eilen ei kuulunut soittoa, joten kai arvo oli ok....mutta tää mun mielikuvitus taas laukkaa ihan omia polkujaan :ashamed:

Mutta juu, niin mäkin toivon Kitikat3 että reissu tälle puolelle ois lyhyt. :)

Toivottavasti Muutosta simpat löytää tiensä perille :) !
 
Tervetuloa Sanmar82 ja pahoittelut keskenmenosta.

ON: Mistä ihmeestä mulle on tullut tällanen tiputteluvuoto? Ennen en ole koskaan tiputellut. Tän viimisen keskenmenon jälkeen tiputtelua on päivän kaksi ennen menkkoja ja viikon menkkojen jälkeen. Kellään kokemusta? Pitää kai tilata gynelle aika, mutta tiedä nyt sitten koska tää tiputtelu loppuu. Raskaana en ole, eiköhän huomenna viimeistään ole kp 1.

Ai niin ja nauttikaa siellä etelässä auringosta. Täällä sataa vettä jo toista päivää putkeen, masentavaa.
 
peppioliina: mulle ilmestyi tiputteluvuoto viime kesän keskenmenon jälkeen, kaikkineen menkat kesti keskimäärin kaksi viikkoa. ja sama näyttäisi taas tapahtuvan eli tiputeltu jo monta päivää ja vasta tänään alkoi kunnon vuoto ja kivut. syytä en tiedä mutta aion mennä gyneltä vaatiin keltarauhashormoonia, koska ainakin mulla jää luteaalivaihe liian lyhyeksi tiputtelujen takia (kaks ovista tikuttanut ja tiputtelut alkaa dpo8-9). viimeksi tulin raskaaksi 6kk keskenmenon jälkeen mutta en halua odotella 3kk lisää kierron mahdollista normalisoitumista..
 
Pahoittelut sanmar! Mulla vähän samanlaista kokemusta viime syksyltä, ensin "menkat" ja siitä viikon päästä alkoi tiputtelu, ilmeisesti kemiallinen raskaus ja luulin et oli menkat mut tulikin pihalle... ultrassa ei näkyny varmaa ku:sta eikä varsinaisesti kohdun sisäistäkään raskautta et saattoi olla jotain materiaalia jota oli sinne jäänyt koska hormonitaso laski normaalisti mutta hitaasti, ulkoista ei uskonut lääkäri sen vuoksi et hormonitaso oli lähtöjään jo tosi alhainen... vuoto itsessään kestikin sit useita viikkoja, nyt oli ihan eri tilanne keväällä kkm, lääkkeillä pihalle ja sen jälkeen ei vuotoja ollenkaan ennen seuraavia menkkoja niin siitä voisin ainakin kuvitella et tällä kertaa kaikki meni "oikein"...

ON:vähän alkanut alavatsassa nippailee joten jokohan kohtapuoliin alkais ovispäivät lähestymään...
 
Moikka :)

Tervetuloa ja pahoittelut Sanmar :hug: Samaa sanon kuin muutkin, raskauden kestolla ei ole merkitystä surun määrään. Toki joku oikein rationaalisesti ajatteleva voi itseään raskauden lyhyellä kestolla lohduttaa, mutta eiköhän me kaikki täällä kompata sitä että jokainen menetetty vauvanalku on viikoista huolimatta suuri suru... Itse surin myös ensimmäistä kemiallista raskautta ihan pitkään ja hartaasti. Eli kovasti jaksuja ja muista surra oma surusi rauhassa pois :hug:

Ja täältä omaa napaa sen verran, että lääkäriä on nyt tavattu! Otti ihan tosissaan meidät, eikä käskenyt kotiin kasvamaan (kuten julkinen puoli). Tietysti rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta luulen että tämä lääkäri oli oikeastikin sitä mieltä että nyt kannattaisi tutkia. Kyseli siis perustiedot ja tekin alatutkimuksen ja ultrasi. Nyt kartoitetaan loppukierto labroilla ja ultrilla, seuraava ultra onkin jo perjantaina jolloin aloitan myös ovistestailun. Ilmeisenä ongelmana meillä siis se lyhyt luteaalivaihe, sillä ovisplussa tulee kp 18-19 / 30. Ja itsekin aloitan tuhruttelun jo kp 27 - 28, eli tosiaan on lyhykäinen. Itselläni alkoi tuo tuhruttelu sen ensimmäisen km:n (kemiallinen) jälkeen, kun siitäkin on ollut täällä puhetta :)

Lääkäri tosiaan vilautteli mahdollisuutta clomeihin ja lugeihin. Mutta saas nähdä. Mielenkiinnolla odottelen mitä tuleman pitää :) Ainiin, ja täällä muuten nyt kp 13/30, jos joku tuota listaa päivittelee. Ja voisiko tuon meidän viimeisimmän kemiallisen laittaa sinne myös 5/10? Tiedän, että kemiallisia ei ehkä kannata listata, kun niitä nyt tulee ja menee, mutta... No, kyllä te varmaan tajuatte :)
 
Terveiset sairaalasta! Tulin just kotiin ja oon ihan pökkyrässä vieläkin. Ihan ok oli vaikka jännittikin ihan kauheesti.. Kun nukutusaine lyötiin tippaan niin seuraava muisto heräämöstä. Alavatsa on hellänä ja on kipuja ja päätä särkee ja on tosiaan ihan kauhean tokkurainen ja raskas olo. Eli mulle ei tehty varsinaisesti kaavintaa vaan kohdun takaseinämästä jouduttiin "höyläämään" irti palanen joka lähti patologille tutkittavaksi ja parin viikon päästä kuulee et oliks siinä jotain erikoista. Sen puolesta kyl saattais ollakkin et mulla oli ennen raskautta, raskauden aikana ja nyt keskenmenon jälkeen aika kovia mahakipuja.. Mut katsotaan. Meen potemaan huonoa oloa ja pökkyrää sängyn pohjalle. Ja edelleen olisin mieluummin ottanut onnistuneen lääkkeellisen kun kaavinnan.. Ja saikkuakin sain vain tän ja huomisen :kieh:
 
Champion,No ainakin on nyt ohi :hug: Keräileppä nyt voimia sängynpohjalla...

Sanmar,Kyl miä edelleen oon sitä mieltä et vois olla menkat jos kerran kohtu tyhjä... tai sit joku välivuoto... toivotaan et menkat ja kestäis vaan muutaman päivän =)

Kätsy,Mielenkiintoista...mullakin ovisplussa tulee mun mielestä aika myöhään kp 15-16 jos aatellaan et ite ovis tulee sit aikasintaan 24h tuosta,kierron pituus 29 ja pari kertaa alkanut tuhruttamaan jo muutama päivä ennen menkkoja. Noh,täytyy kattoo jos tuhruttelu alkaa tulla tavaks et meniskö sitä itekkin kyselemään gyneltä,ilman tuhruja ton pitäs vielä olla normaalin rajoilla...siis luteaalivaiheen.
Kiva että teillä asiat alkaa etenemään =) Miä kannatan noita yksityisiä kaikessa...on niin huonoja kokemuksia julkisesta,niillä on vaan kiire ja kaikki on massaa.... :/
 
Minä päätin että tässä kierrossa en analysoi yhtään, mutta tänään bongasin niin selkeää ovislimaa ettei tosikaan :p Sitä ei voi olla hyödyntämättä ;)

Toisaalta taas jännittää kun nippailut tuntuvat juuri sillä puolen, missä se kohdunulkoinen oli. Ettei vaan jäisi kiinni sinne taas jos samalta puolen nyt ovuloin :/ Ei saisi miettiä liikaa, mutta väkisinkin sitä hiukan on pelko persiissä.
 
jenkkivaimo
Mä ilmoittautuisin tänne. Eli elämäni eka km todettiin huhtikuussa rakenneultrassa. Sikiö oli kuollut pari viikkoa aiemmin noin viikoilla 8+4, mutta ei tullut itekseen ulos. Cytotecilla sit tyhjennettiin, ja nyt vihdoin, yli neljä viikkoa myöhemmin näyttäis siltä, että vuoto on kokonaan loppumassa. Tosin oon luullut niin aiemminkin, ja sit vuoto on alkanut uudestaan. Lähes täysin kivuton prosessi ollut fyysisesti, jonkin tason menkkakipuja oli ennen kuin sikiö tuli ulos. Niihinkään en tarvinnut särkylääkettä, ja sikiön tultua ulos kaikki kivut loppui.

Kävin tänään NKL:lla verikokeissa ja ultrassa. HcG oli 16.9, ja se kontrolloidaan vielä viikon päästä, että on pudonnut alle kymmenen. Eilen näkyi vielä haalea plussa kotitestissä, vaikka oli tavallinen apteekin testi... Ultrassa näytti hyvältä, joku sentin mittanen "juttu" siellä vissiin on, mutta molemmat lääkärit oli sitä mieltä, että se voi olla ihan joku luonnollinen kohdun "pala" tai jotain vastaavaa. Mitä tulehdusoireita ei oo ollu, joten viimeistään ekojen kuukautisten kanssa pitäis tulla kaikki vimosetkin pois.

Hirvee suru ja masennus on vieläkin. Joka toinen päivä on parempi, ja sit taas masennun täysin. Mietin, millä viikoilla olisin nyt, ja miten meillä piti ensi jouluna olla kaksi lasta. Eipä oo ei. Meillä on siis 1v4kk ikäinen poika - onneksi, koska muuten en tiedä miten pääsisin tästä ikinä yli. Muutenkaan en usko, että voin aloittaa mitään paranemisprosessia ennen kuin oon uudestaan raskaana ja kaikki on hyvin.

Ekoja kuukautisia ja sitä seuraavaa ovista ootellessa... :)
 
Jenkkivaimo valittelut et jouduit tänne mut muuten tervetuloa :)

Kätsy hienoa et oli hyvä lääkärikäynti! Onnistuneet tollaset antaa paljon voimia jatkaa ja vaikka yksityinen kallis onkin niin on se sen vauvan arvoista kun se syliin sieltä jonakin päivänä putkahtaa :)

).( paljon parempi fiilis kun eilen vaikka on vieläkin hiukka tokkurainen olo. Nukuin yöni tosi hyvin :D Mulla oli huonekaverina keskenmenon vuoksi tyhjennykseen /kaavintaan tullut tyttö (tilanne oli siis vielä epäselvä ) ja oli antoisat keskustelut. Mieskin nauroi et mun pitää ihan taysiin asti lähteä hakemaan noita facebookkavereita kun edelliseltä reissulta jäi kaksi ja nyt yksi :D

Eli kaikki siis meni hienosti mutta onko kukaan teistä kuullut sellaisesta et kohdusta jouduttu höyläämään jotain pois? EN ole ennen tosiaan kuullut tollasesta ja oikeastaan odotan ihan pirusti et mitä siellä olis voinut niin tiukasti kiinni olla.. Mut ei se kaavinta sit ollut niin kauheaa kun pelkäsin ja oon onnellinen et se on ohi ja ainakin tiedän ettei se palanen olis itellään voinut tulla millään ulos tai edes lääkkeellisesti kun oli kerran niin tiukassa, eli käytännössä se lääkkeellinen tyhjennys ei epäonnistunut mulla :)

Nyt oon yksin kotona kun lapset hoidossa ja mies töissä. Ihan kivaa joskus näinkin :) Ihmettelen vaan etten saanut saikkua kun eilisen ja tän päivän kun kuitenkin tota mahaa vihloo vielä ja sain heräämössä kauhean latauksen kipulääkettä kun sattui niin pirusti mut onneksi töissä on ymmärtäväistä porukkaa jos tulee kipuja tms. niin voin sit lähtee kotiin huomenna jos tarve! Nyt en viitsi saikkua hakea lisää kun tiedän et töissä mua tarvitaan tosi kipeesti..
 
champion: tsemppiä toipumiseen :hug:

kätsy: hienoa, että saat asioihin vauhtia yksityisen kautta :) mielenkiinnolla seurailen sun taipaletta, saattaa itsellä sama olla edessä kesällä/syksyllä.

ON: Täällä tädin kourissa vieläkin. Eilen oli kunnon kivut, tänään alkoi kunnon vuodot. Normaalisti syön särkylääkettä ja vertahyydyttävää lääkettä melkein koko menkkojen ajan, mutta koska vuodot oli tosi niukat useita päiviä eikä kipujakaan ollut ennen eilistä, päätin yrittää ilman (tänään taas lääkkeet kehiin).
 
26.5. KESKIVIIKKO




HAAVEISSA ESIKOINEN



krizze.......................KM 05/08, 06/09, 02/10......KP 3/27-29
viirukissa..................KM, TM 07/09......................KP 9/27
sasuma....................KM 01/10............................KP 10/36
Minttu81..................KM 09/09, 03/10..................KP 11/
durasel.....................KM 03/10............................KP 12/
kätsy........................KM 10/09, 02,04&05/10......KP 14/30
Sunburned...............ES 11/09.............................KP 18/38-42
Ninnatar...................KM 05/09............................KP 24/
rikupi........................KM 2/09, 5/09, 10/09..........KP 26/28
TalvenTaika..............TM 12/09.............................KP 42/
nipsu86....................KM ?/09, 12/09...................KP 74/
kiia79.......................KM 10/08
Orion........................KM 02/09
wendy79..................KM 02/10
Emilii85.....................KM 02/10
Sanmar82................KM 05/10




HAAVEISSA TOINEN



tilda69.................KM 03/10......................................KP 4/
Kengumamma......KM 03/04, 11/09..........................KP 6/29-40
tillukas.................KM 5,8&11/2009, 2&5/10............KP 14/29-33
Repa....................KM 02/07, TM 08/09....................KP 18/28-31
Nassi84................KM 01/10....................................KP 18/28-29
Dakota Paws.......KU 08/09.....................................KP 19/31-40
Cappuccino..........KM 02/10.....................................KP 20/26
Imoen..................KM 10/09, 01/10..........................KP 23/30
Henkari................KM 02/10, KU 04/10.....................KP 25/
Peppioliina...........KM 01/10, 03/10..........................KP 28/26
Catalia.................ES 01/10......................................KP 28/32-36
miiak....................KM 01/10, 04/10...........................KP 40/
Minna89...............KM 01/10......................................KP 50/26-33
erika76................KM 02/10......................................KP 64/40
haicu....................TM 10/09
Pippuri-83............KM 12/09
sunshine25..........KM 03/10
shenda81............KM 03/10
jenkkivaimo.........KM 04/10



HAAVEISSA KOLMAS



Riinu.....................KM 02/07, KK 11/09....................KP 15/34-45
Muutosta..............KM 03/10....................................KP 16/28-29
Champion............KM 04/10.....................................KP 17/28
Oltermanni...........KM 04/10.....................................KP 22/
syyslaulu..............TM 09/00,TM 12/08,KM 12/09......KP 26/26-29
Unicco...................KM 07/07, 03/09.........................KP 27/45-50
happihyppy...........KM 02/08, KU 12/08, 09/09........KP 28/28
Piijuska-78...........KM 05/09.....................................KP 74/28
Double-Trouble....KM 12/09
Rhiannon.............KU 12/09
viivi ja vagner......KM 12/09
äiti0408...............KM 10/09
Sone....................KM -07, 03/10
ElliLei...................KM 05/10



HAAVEISSA NELJÄS



Minnäi.................KM 10/06, 04/10..........................KP 5/31
kitikat3................TM 07/02, KM 12/08, 06/09.........KP 26/31
Unikeiju-79.........KM 01/10



HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5........KM 08/02,01/09,11/09,01/10.....KP 24/



HAAVEISSA KUUDES


Taaperotx5 ...........KM 04/10




TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Katjahei, Leisku


:heart: :heart:


2009

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81


 
Uuh, kamala olo, iski sitten kauhea nuha, olinhan tässä terveenä reilun viikon.

Uusille tervetuloa ja isot pahoittelut, olkoon visiittinne lyhyt!

Mein lehmämammat pääsivät ulos tänään, navettahommat kevenee kivasti =) Loppuviikosta paiskataan hiehot perään, kyllä tästä vielä kesä tulee :flower:

Nyt ottamaan torkut jos vaikka pää selvenisi hieman.

:wave: Unicco
 
Dakota Paws, Sen halusin tulla sanomaan, että mulla oli tärppikierrossa ovisnippailut oikealla puolella. En koskaan ennen ollut niitä tuntenut ja tuon tunsin ja paikansin selvästi (teidän opastuksen avulla). Ultrassa kuitenkin selvisi, että keltarauhanen olikin vasemmassa munasarjassa ja oikealla ei ollut tapahtunut yhtään mitään. Olin 100%:sen varma, että oikealta oli lähtöisin, sillä myöhemminkin kivut tuntuivat aina oikealla puolella. Pointti oli, että nippailut voi säteillä vastakkaiselle puolelle kuin missä oikeasti on toimintaa, joten sunkin tapauksessa se munasolu voi irrota sieltä "paremmalta" puolelta.
 
Hei vaan kaikille! Haluan myös liittyä joukkoonne jännäämään uudelleen raskautumista.
Elikkä keskeytynyt keskenmeno vko.13. Sikiö oli kuollut jo pari viikkoa aiemmin, en sitä tietenkään silloin tiennyt vaan asia selvisi np ultrassa. Järkytys oli valtava minulle ja miehelleni. Onneksi sain ajan kaavintaan heti seuraavalle päivälle, ei tarvinnut kauaa kantaa kuollutta sikiöä sisällään. Nyt tässä sitten odotellaan innolla ensimmäisiä kuukautisia alkavaksi, sitä ei olekkaan vissin koskaan aiemmin tapahtunu..
Mukavaa huomata että en ole yksin asiani kanssa, kauhea vauvakuume, eikä tuo km ainakaan helpottanu sitä. Juu, tutustun teihin lukemalla teän juttuja ja kommentoin sitten pikkuhiljaa kun muistan jotain nimiä. Niin ja lapsia ennestään 2 poikaa syntyneet v.95 ja 97 eli iltatähteä yritetään
=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuittu-:
Dakota Paws, Sen halusin tulla sanomaan, että mulla oli tärppikierrossa ovisnippailut oikealla puolella. En koskaan ennen ollut niitä tuntenut ja tuon tunsin ja paikansin selvästi (teidän opastuksen avulla). Ultrassa kuitenkin selvisi, että keltarauhanen olikin vasemmassa munasarjassa ja oikealla ei ollut tapahtunut yhtään mitään. Olin 100%:sen varma, että oikealta oli lähtöisin, sillä myöhemminkin kivut tuntuivat aina oikealla puolella. Pointti oli, että nippailut voi säteillä vastakkaiselle puolelle kuin missä oikeasti on toimintaa, joten sunkin tapauksessa se munasolu voi irrota sieltä "paremmalta" puolelta.
Hahaa, mun piti juurikin tulla Tuittua lainaamaan tuossa asiassa, eli Dakota Pawsille peukut, että kyse onkin vain erittäin suuresta munarakkulasta, sen puhkeaminen nimittäin sattuukin enemmän mutta on sitäkin otollisempi hedelmöittymäänkin sitten =)

Samaan syssyyn pienet, sentinmittaiset ultraterveiset eiliseltä. Tiukasti on pieni kiinni ja ihan oikeassa paikassa, syke oli +++ ja koko vastasi viikkoja 7+1. Sain siis poissuljettua kohdunulkoisen ja tuulimunan, loppu on sitten hyvää tuuria, että kaikki menis hyvin.

Tänne toivon teille kaikille kovasti lämpimiä päiviä, hyviä hetkiä puolison kanssa paineesta huolimatta ja tietty niitä plussatuulia :heart:

BM ja Putti 7+2
 
BM, kiva kuulla hyviä uutisia. =)

ElliLei, pahoittelut keskenmenosta, tervetuloa! Mullakin on -97 poika, ja toistaiseksi hän on ainoa lapsi.

ON Viikko vielä pitää jännittää kierron lopputulosta. Aika kuluu taas tooosi hitaasti.
 
Tervetuloa jenkkivaimo ja ElliLei ja samalla pahoittelut :hug: Itsekin täälä ihan uusi vasta...

ON: se toissa yönä alkanut vuoto hiipui minimini tuhrutteluksi, ja toivottavasti loppuu nyt kokonaan! Mutta maha on jotenkin outo...ei varsinaisesti kipeä, mutta välillä nippailee/repäisee samanlailla kun sillon kun plussasin.. Tuli mieleen, että voikohan tollaset tuntemukset johtua siitä, jos kohtu palautuu ns. normaalitilaan? En malttanut odottaa sitä perjantaista gynen soittoa, vaan pyysin samasta lääkärikeskuksesta soittoajan toiselle gynelle. Hcg verestä oli ollut perjantaina 150. Gynen mukaan puoltaa sitä, että raskaus ollut kohdun sisäinen, kun ei ole tuon korkeampi. Onko kellään teistä mitattu hcg:tä viikko keskenmenosta? Paljon teillä ollut siinä vaiheessa?

Jenkkivaimo voin allekirjoittaa noi sun ajatukset niin täysin. Vaikka itsellä raskaus päättyi jo aikaisemmin, kun sulla. Tuntuu myös siltä, että tästä pääsee yli vasta sitten, kun on se plussa uudestaan testissä. Tai ehkä vasta sitten, kun se käärö on sylissä. Sitä odotellessa...
 
Raskaustesti on nyt nega, en tiedä mistä haamut johtuivat :(
Tilasin ajan gynelle että kartoitetaan mitä nyt tehdään. Kierrot pitää ainakin saada jotenkin pyörimään. |O
Siirryn nyt taustalle.
Plussatuulia kaikille muille kuumeilijoille :heart:
 

Yhteistyössä