KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT KEVÄÄLLÄ

Kiitos Tuittu ja BlondeMonsoon tietoiskusta! Toivotaan tosiaan että asia olisi just noin. Ja toisaalta, minäkään en ole tottunut ovista bongaamaan enkä edes tiedä onko tuo sitä vai ei, kunhan hermoilen :LOL: Nyt koitan taas rauhoittua ja keskittyä olennaiseen - eli suklaaseen ;)

Ja BlondeMonsoon, en ole varmaan edes onnitellut sinua vielä! Oikein paljon onnea masutakiaisesta ja kaikkea hyvää odotukseesi :heart:

Leiskulle tsemppiä :hug:
 
Uusia oli taas ilmaantunut joukkoon, :hug: ja tervetuloa! BM kiva että oli mukavia uutisia! Useampi pari tarrasukkia masuasukille matkaan ja onnellista odotusaikaa! Kaikille jotka tarvitsevat :hug:. ON: Rinnat eivät enää ole kipeät, eivätkä oikeastaan edes turvoksissa, mutta vatsassa juilii ja nippailee, alavatsa on turvoksissa ja muutenkin ahdistavan oloinen. Oiskohan täti nyt sit saapumassa vai mikäköhän on? Jotenkin on niin väsyttävä olo, johtuu tuosta synkästä ilmasta ja siitä et oon lähes koko päivän "juossu" lasten kanssa asioilla. Toivottavasti tänään pääsis ajoissa nukkumaan, mut voi olla et tuo meijän nuori mies ei helpolla nukahda ku nukku pitkästä aikaa päikkärit!
 
Jenkkivaimo ja Ellilei,tervetuloa ja pahoittelut kokemastanne :hug:

BM,Niin sitä pitää.... nyt vaan täysillä maaliin asti :heart:

Leisku,tylsä homma...onnea gynen pakeille :hug:

Sanmar,Mulla oli reilu viikko ekasta km:stä, joka myös spontaani,hcg 155... eli normilta kuulostaa =)
 
Sanmar, Jenkkivaimo ja Ellilei, tervetuloa ja pahoittelut! Kyllä se ensimmäinen keskenmeno tekee kipeää, sillä eihän sitä kukaan osaa ajatella, että se itselle osuu. Jos se yhtään lohduttaa, niin se on ainakin totta, että nämä ovat ihan hirmu yleisiä. Ja niitä tulee terveille naisille, eikä asialle olisi itse mitään voinut. Sellaista kirjaa kuin Syntymätön (Ulla Järvi, netistä voi tilata, hinta alle 10e) suosittelisin, jos tykkäätte lukea. Siinä on hyvin kerrottu keskenmenoista, tietoa ja ymmärrystä.

Mulla on nyt eka clomi-kierto menossa, ja oli se hyvä että lääkäriin menin. Pitkä kierto on lähes viikolla lyhentynyt, eli ne lääkkeet auttaa. Tänään otin irrotuspiikin (Pregnyl) ja huomenna on sitten munasolu pakotetusti irronnut. Se tässä on nyt vähän jännää, että niitä näkyi ultrassa kaksi. Toinen 17mm ja toinen 12mm. Mutta ei sille mitään voi, jos ne molemmat sieltä lähtee. Ja hedelmöittyy. Ja pysyy sisällä. Ja syntyy elävänä. Mutta toisaalta siihen kaksosraskauteen liittyy paljon uusia riskejä, siksi en sitä haluaisi. Mutta jotenkin hullusti ajattelisin, että se voisi olla ikään kuin kompensaatiota menettämästäni lapsesta. No, eihän se sitä ole mutta hulluja ajatuksia tämä kaikki herättää.

Voimia kevääseen kaikille!

R
 
27.5. TORSTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



krizze.......................KM 05/08, 06/09, 02/10......KP 4/27-29
viirukissa..................KM, TM 07/09......................KP 10/27
sasuma....................KM 01/10............................KP 11/36
Minttu81..................KM 09/09, 03/10..................KP 12/
durasel.....................KM 03/10............................KP 13/
kätsy........................KM 10/09, 02,04&05/10......KP 15/30
Sunburned...............ES 11/09.............................KP 19/38-42
Ninnatar...................KM 05/09............................KP 25/
rikupi........................KM 2/09, 5/09, 10/09..........KP 27/28
TalvenTaika..............TM 12/09.............................KP 43/
nipsu86....................KM ?/09, 12/09...................KP 75/
kiia79.......................KM 10/08
Orion........................KM 02/09
wendy79..................KM 02/10
Emilii85.....................KM 02/10
Sanmar82................KM 05/10




HAAVEISSA TOINEN



Peppioliina...........KM 01/10, 03/10..........................KP 2/26
tilda69.................KM 03/10......................................KP 5/
Kengumamma......KM 03/04, 11/09..........................KP 7/29-40
tillukas.................KM 5,8&11/2009, 2&5/10............KP 15/29-33
Repa....................KM 02/07, TM 08/09....................KP 19/28-31
Nassi84................KM 01/10....................................KP 20/28-29
Dakota Paws.......KU 08/09.....................................KP 20/31-40
Cappuccino..........KM 02/10.....................................KP 21/26
Imoen..................KM 10/09, 01/10..........................KP 22/30
Henkari................KM 02/10, KU 04/10.....................KP 26/
Catalia.................ES 01/10......................................KP 29/32-36
miiak....................KM 01/10, 04/10...........................KP 41/
Minna89...............KM 01/10......................................KP 51/26-33
erika76................KM 02/10......................................KP 65/40
haicu....................TM 10/09
Pippuri-83............KM 12/09
sunshine25..........KM 03/10
shenda81............KM 03/10
jenkkivaimo.........KM 04/10



HAAVEISSA KOLMAS



Riinu.....................KM 02/07, KK 11/09....................KP 16/34-45
Muutosta..............KM 03/10....................................KP 17/28-29
Champion............KM 04/10.....................................KP 18/28
Oltermanni...........KM 04/10.....................................KP 23/
syyslaulu..............TM 09/00,TM 12/08,KM 12/09......KP 27/26-29
Unicco...................KM 07/07, 03/09.........................KP 28/45-50
happihyppy...........KM 02/08, KU 12/08, 09/09........KP 29/28
Piijuska-78...........KM 05/09.....................................KP 75/28
Double-Trouble....KM 12/09
Rhiannon.............KU 12/09
viivi ja vagner......KM 12/09
äiti0408...............KM 10/09
Sone....................KM -07, 03/10
ElliLei...................KM 05/10



HAAVEISSA NELJÄS



Minnäi.................KM 10/06, 04/10..........................KP 6/31
kitikat3................TM 07/02, KM 12/08, 06/09.........KP 27/31
Unikeiju-79.........KM 01/10



HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5........KM 08/02,01/09,11/09,01/10.....KP 25/



HAAVEISSA KUUDES


Taaperotx5 ...........KM 04/10




TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Katjahei, Leisku


:heart: :heart:


2009

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81


[/quote]

 
ON: Vieläkin alavatsa turvoksissa, koko ajan nippailee ja juilii, myös selkä nyt kipeä! :( En edes muista koska olisi näin monta päivää enteilly tädin saapuminen! :/ Mieli on yhtä harmaa kun ilmakin täällä meillä. Mä suunnittelin tälle päivälle lasten vaatekaappien läpi käymistä, ovat kaikki kolme kasvaneet taas pienellä aikaa niin paljon (mitäköhän kasvuhormoneja salaa multa syövät), että pieniä vaatteita löytyy varmaan kauheat pinot! Unicco: koitahan parantua!
 
Krizze B) Kiitos vinkistä! Mä koko ajan mietin, että jotain jäi tekemättä mutta mulla onkin pää täynnä räkää :D

Mutta nyt on laitettu isot hiehon möllikätkin pihalle, kai se kesä kohta alkaa??? Että ei ihan pelkkä lepopäivä ollut tämäkään.
 
Jäänyt vähän kommentoinnit vähiin, kun on opiskelut vieneet kaiken aivokapasiteetin :D nyt onneks helpottaa..

Unicco: Koita nyt ihan rauhallisesti ottaa, että kerkeet parantuakin :)

kitikat: :hug:

tilda: mulla muistaakseni aina ollut ekat menkat km:n jälkeen runsaammat ja kivuliaammat. viimesimmässä tokat menkat oli vielä pahemmat ja vuoto/kivut vastas 6+ viikon keskenmenoa :| gynekin pakotti labrakokeisiin tolloin.. mulla jäi kierrot 20-21 päivään alussa eli en ovuloinut, mutta nää kaikki on taas yksilökohtaisia.. niin ja keskenmenon jälkeen vuotoa/tiputtelua taisi olla lähes joka päivä eka kuukausi..
toivottavasti vuoto pian helpottaa :hug:

Omaan napaan ei kuulu ihmeempiä, vuodot jotenkin hallinnassa kiitos cyklokapronin (eilen tuntui että joku venttiili oli jäänyt alapäässä auki.. ) :/
 
tässä ensin omaa (.) Kyllä jotkut ihmiset osaa olla sit töykeitä,kerroin tuosta km:stä kaverille niin mitäs hän sanoo no hän vaa että mitäs siinä surkuttelet tuommosella asialla on niitä paljon pahempiakin asioita mitä voit surkutella jos haluat jotai surra..tuonko ois pitäny lohduttaa ja piristää siinä kävi kyl ihan päinvastoin..

ja en muuten ole muistanu mainita että mullahan kävi niin että mulla alko vuotaa ekan kerran 9.4 jolloin oli viikkoja 5-6 ja silloin vuoti eka pois ja ultraan kun pääsin sitte rv 7+2 niin silloin näky myös vielä 2 sykettä jolloin lekuri rupes puhumaan jotai että täällä on tainnu olla kolmoset mutta enää näkyy vaan 2 sykettä aika heikosti kylläkin ja sittenhä se menikin kesken rv 8+0..(tää on poimittu lekurin lapuista jotka sain kun kävin ultrassa silloin rv 7+2 19.4.2010)

täällä pikkuhiljaa on elo omalta osalta normaalia,mut välillä kyllä tulee semmosia päiviä että ei muuta tekis kun itkis vaan.

Vauvakuume sitte taas ajaa mut hulluksi koska välillä on niin kova kuume päällänsä että haluis sen vauvan nyt heti ja välil sit taas on niitä päiviä että ei haluakkaa vielä vauvaa.

mut nyt on taas mentävä kun tuo vauva heräilee.. :wave:
 
taaperot: :hug: mää oon tarkoituksella ottanut etäisyyttä yhteen kaveriin, koska tiedän ettei myötätuntoa heruisi. tavallaan ymmärrän kaveria, koska sen oma elämä on päin v****, mutta koska ei itse yritä sitä millään tavalla parantaa, niin eipä multakaan myötätuntoa pahemmin löydy sille ja tätä on jatkunut niin kauan kun on tunnettu..
 
Tökerö kaveri sulla taaperot!!!! Uniccolle pikaista paranemista, että jaksat sitte juosta aitauksesta karanneiden kantturoiden perässä!

Mut saa laittaa toukokuussa plussanneisiin meni syteen tai saveen. HCG oli eilen 1117 (4+1). Pääsen naistentautien polille ultraan kolmen viikon päästä. Jos tää neljäs kerta ei onnistu, niin saa mun puolesta olla tää rääkki.

Kesäisiä plussatuulia kaikille +++++++++++++++ :whistle:
 
happihyppy: NYt täältä tarrasukkia sinne sinulle kasapäin!!!! yhtäaikaa 9/09 meillä keskenmenot ja siitä saakka sulle peukkuja olen pitäny, vihdoinkin!!! Täällä km 1/10 oli seuraava etappi ja sitten 2/10 se plussa...joka pelkojen saattelemana on jo kasvanut massussa huimasti (nyt rv 19+3 menossa). Tervetuloa odotuspuolelle ja samaa täältä toivottelen kaikille muillekkin joilla plussa tikkuun ilmestynyt :heart: ja tarrasukkia, aivan jokaiselle!

Neila ja entinen salaisuus rv 19+3
 
jenkkivaimo
Kiitos kaikille kauniista sanoista. :) :heart:

).( Täällä on vihdoinkin vuoto loppunut kokonaan! Yli neljä viikkoa siihen meni, mutta nyt on kolmas vuodoton päivä menossa, joten uskallan hehkuttaa. Ihan erilainen fiilis heti, tuntuu olo enemmän omalta, ja odotan hirmusti että mies tulee työmatkaltaan kotiin että päästään petihommiin. :whistle: :D Ei se taida vielä tästä kierrosta tärpätä eikä oo pakottava tarvekaan, mutta eihän siitä harjottelusta haittaakaan ole. ;)

Riinu, yhdessä vaiheessa tosiaan helpotti tieto siitä, että nää alkuraskauden km:t on tosi yleisiä, mutta silti päällimmäisenä on ollut se epäreiluuden tunne. Että miksi minä, kun oon nuori ja terve, syön hyvin ja oon hyvässä fyysisessä kunnossa. Miksi minä, kun kerran oon jo terveen lapsen tähän maailmaan tuonut. Mitä mä tällä kertaa tein eri tavalla tai väärin? Mä luulen, että se vaati ton vuodon loppumisen, että pystyin muuttamaan ajattelutapaani. Edelleen satuttaa nähdä vauvamahoja, mutta nyt uskallan taas toivoa että pian meilläkin onnistuu. :)

Ja täällähän on monella jo onnistunutkin, ONNEA teille!! :heart:
 
Paljon onnea plussasta Happihyppy :heart: :heart: Ja paljon, paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan mukaan =)

Omaa napaa sen verran, että täälä on jatkunut nyt maanantaista asti ihme mahakivut, Kipu tuntuu lähinnä silloin, kun nousee tuolista ylös, tekee jonkun muun "äkkiliikeen" ja varsinkin kävellessä tärähtely tuntuu alavatsalla outona vihlomisena/nippailuna. ja hämärää on se, että koko ajan sellanen fiilis, että maha täynnä ilmaa ja sen ilman poistuminen tuntuu helpottavan noihin outoihin kipuihin...ja kakkosella vessassa käydessä mahaa nippailee/vihloo, jos joutuu vähänkin pusertamaan. Tällästä ei oo ollu ennen, joten jotain ihmeen tekemistä tällä on ton km:n kanssa. Kun vaan tietäisi mitä? Pitäiskö tästä huolestua? vai meneeköhän tää vaan ohi ittestään? Kipu ei ole mitään kauhean kovaa, mutta sellaista inhottavaa/ärsyttävää kuitenkin. Viime perjantain ultrassa munasarjat ja kohtu näytti kuulemma täysin normaaleilta, joten en ymmärrä mistä tää kipuilu johtuu...

Haluisin vaan, että tää vuoto (ruskeaa limaverta) loppuis jo pikkuhiljaa! Selibaattikin on venyny jo kohta kuukauden mittaiseksi, kun aina vaan vuotaa jotain :headwall: Kun ennen vuotoja ei vaan ollu muutamaan viikkoon haluja. Mies ollu tän viikon työmatkalla ja jotenkin tosi surku fiilis olla yksinään kotona kaikkien raskaus ja keskenmenoajatusten kanssa :'( Onneksi se tulee ensi yönä ja pääsee taas kainaloon :heart:
 
Tuhannesti onnea plussanneille :heart: Toivottavasti kyytiläiset pysyy matkassa loppuun asti d =) b

Sanmar82 onpas inhottava tilanne sinulla kun vuotelee noin. En kyllä osaa auttaa mutta :hug:
Tervetuloa kaikki uudet :wave: Kovin yleisiä nämä keskenmenot ovat :(

Kätsy, sinullahan on myös riesana lyhyt luteaalivaihe ja kävit juuri lääkärissäkin. Täällä kohtalotoveri. Minulla se on n. 10 päivää joka kuukausi, helmikuussa oli vain 8 päivää ja viime kierrossa taisi olla 11 :/ Ilmeisesti olit kysynyt keskenmenojen yhteyttä kyseiseen ongelmaan? Minä vaan mietin, enkä tiedä osaatko vastata tai kukaan muukaan. Siis jos keltarauhashormonin puute tai vähäisyys aiheuttaa tuon lyhyen luteaalivaiheen niin mihin asti sillä on vaikutus keskenmenoihin. Itse ajattelisin ja voin olla väärässäkin että aiheuttaa jo kiinnittymisessä ongelmia, mutta jos raskaus jatkuu pidempään (sanotaan nyt vaikka 6+ viikoille) ni sitten ei varmaan enää ole lyhyen luteaalivaiheen tai keltarauhashormonin puutteen takia keskeytynyt?
Olen kovasti yrittänyt löytää netistä tietoa tästä asiasta, mutta mistään en ole löytänyt tietoa siihen, että jos raskaus on jo niin pitkällä, että sykekin näkyy selvästi ja sen jälkeen menee kesken ni onko enää kyse tuosta keltarauhashormoniongelmasta ja lyhyestä luteaalivaiheesta. Anteeksi tämä vaahtoaminen :ashamed: Onko sinulla kuinka pitkälle raskaudet menneet? Tsemppiä kovasti jatkoon ja toivottavasti oikea apu löytyy =)

Täysin ON: Täällä kp 2/26-29. Uuteen kiertoon siis, huoh. Näin aavistelinkin että ei tärpännyt.

Nyt kiireellä töihin

 
Sanmar: kovasti jaksamista, toivottavasti kivut ja vuodot helpottaa :hug: :hug: :hug:
kaivoin tän vanhan viestini tuolta keskenmenopuolelta:
"mulla oli kanssa samanlaisia oireita keskenmenon jälkeen vaikka ihan spontaanisti tapahtui. eli kauheasti ilmaa mahassa ja niin pahoja kipuja että sai menemään kyykkyyn lattialle. lisäksi vessakäynnit oli täyttä tuskaa, mutta suolen toimiminen aina helpotti kipuja vähäksi aikaa. lisäksi istuminen oli ikäväntuntusta, kun tuntui että pehvaan sattuu, mieluummin olin makuuasennossa. ja tätä kesti yli viikon. mulla oli raskauden aikana vatsaongelmia muutenkin, niin oletan tän johtuvan siitä. ja ikävä kyllä en löytänyt mitään, mikä olisi tilannetta helpottanut, ei ruokavalio tai lääkkeet.. ajankanssa meni ohi..
Muistaakseni aamut oli parempia ja sitten päivän mittaan paheni kun söi enemmän. Lisäksi mulla oli kauheita mielitekoja, yhdessä vaiheessa ei mikään muu kuin suolanen maistunut (elin suolatikuilla) joka ei varmasti helpottanut tilannetta.."
määkin vuodin viime keskenmenossa melkein koko ekan kuukauden (yhdessa aikaisemmassa meni 2kk yhdellä lyhyellä tauolla) :(
 
28.5. PERJANTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



krizze.......................KM 05/08, 06/09, 02/10......KP 5/27-29
viirukissa..................KM, TM 07/09......................KP 11/27
sasuma....................KM 01/10............................KP 12/36
Minttu81..................KM 09/09, 03/10..................KP 13/
durasel.....................KM 03/10............................KP 14/
kätsy........................KM 10/09, 02,04&05/10......KP 16/30
Sunburned...............ES 11/09.............................KP 20/38-42
Ninnatar...................KM 05/09............................KP 26/
rikupi........................KM 2/09, 5/09, 10/09..........KP 28/28
TalvenTaika..............TM 12/09.............................KP 44/
Emilii85.....................KM 02/10
Sanmar82................KM 05/10




HAAVEISSA TOINEN



Miiak....................KM 01/10, 04/10..........................KP 2/40-42
Peppioliina...........KM 01/10, 03/10..........................KP 3/26
tilda69.................KM 03/10......................................KP 6/
Kengumamma......KM 03/04, 11/09..........................KP 8/29-40
tillukas.................KM 5,8&11/2009, 2&5/10............KP 16/29-33
Repa....................KM 02/07, TM 08/09....................KP 20/28-31
Nassi84................KM 01/10....................................KP 21/28-29
Dakota Paws.......KU 08/09.....................................KP 21/31-40
Cappuccino..........KM 02/10.....................................KP 22/26
Imoen..................KM 10/09, 01/10..........................KP 23/30
Henkari................KM 02/10, KU 04/10.....................KP 27/
Catalia.................ES 01/10......................................KP 30/32-36
Pippuri-83............KM 12/09
sunshine25..........KM 03/10
shenda81............KM 03/10
jenkkivaimo.........KM 04/10



HAAVEISSA KOLMAS



syyslaulu..............TM 09/00,TM 12/08,KM 12/09.....KP 2/26-29
Riinu.....................KM 02/07, KK 11/09....................KP 17/34-45
Muutosta..............KM 03/10....................................KP 18/28-29
Champion............KM 04/10.....................................KP 19/28
Oltermanni...........KM 04/10.....................................KP 24/
Unicco...................KM 07/07, 03/09.........................KP 29/45-50
Rhiannon.............KU 12/09
viivi ja vagner......KM 12/09
ElliLei...................KM 05/10



HAAVEISSA NELJÄS



Minnäi.................KM 10/06, 04/10..........................KP 7/31
kitikat3................TM 07/02, KM 12/08, 06/09.........KP 28/31



HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5........KM 08/02,01/09,11/09,01/10.....KP 26/



HAAVEISSA KUUDES


Taaperotx5 ...........KM 04/10...................................KP 2/





TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Katjahei, Leisku, Nipsu86, Minna89, Piijuska-78, Haicu, Orion, Wendy79, Kiia79, Double-trouble, äiti0408, Sone, Unikeiju-79


:heart: :heart:


2009

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81, Happihyppy


 

Yhteistyössä