Sosiaalidemokraatit irtautuivat Suomen ja Venäjän välisestä sodasta

vierailija
”Olen ihan eri mieltä. Monestakin kulmasta olen eri mieltä”, Kimmo Kiljunen sanoo HS:lle.

”Me emme ole sotatilassa. Täällä on vastuulliset päättäjät, jotka kyllä tiedostavat sen vakavimman paikan tai sen uhan”

Mitä kokoomus tekee, kun sosiaalidemokraatit irtautuivat sodasta?
 
vierailija
1. Kokoomus suomen hallituspuolueena on julistanut sodan suomen ja venäjän välille. Samalla käydään kuitenkin kauppaa Venäjän kanssa, 2024 venäjän kauppa on kasvanut, hensingin pörssin menestynein yritys tekee logistiikkaa Suomen ja Venäjän välillä ja raaka-aineita menee suoraan suomesta venäjän sotateollisuudelle.

2. SDP on irtisanoutunut kokoomuksen sodasta. SDP on ollut Ukrainan puolella, mutta suomen äänestäessä venäjämielisen OrpoPurran valtaan demarit ovat ajaneet ukrainan asiaa lähinnä kansainvälisessä politiikassa.

3. Perussuomalaiset saa kokoomukselta suojatyöpaikkoja ja Venäjältä rahoitusta. Siellä ei ole mielipidettä asiasta kunhan hillotolppa on märkä. Pyrkii ajamaan Putinin haluaman rajalain läpi Venäjää miellyttääkseen. Persujen Venäjäsiipi tekee aktiivista politiikkaa sekä Venäjällä että Suomessa, mutta on ottanut etäisyyttä emopuolueeseen, joka ei halua vaarantaa hillotolppaa

Eli jotenkin näin:

Demarit on venäjää ja kokoomusta vastaan.
Perussuomalaiset ei ole ketään vastaan, mutta Venäjän ja kokoomuksen puolella.
Kokoomus haluaa sodan venäjää vastaan, väittää olevansa koko suomen ääni, vaikka kaikki ovat kokoomuksen sotaa vastaan.
 
vierailija
"Toverin mukaan Venäjä puhuu jo toista vuosikymmentä, että sotaa käydään myös muuten kuin aseellisesti.

”En minä tätä rauhaksikaan kutsuisi”, hän sanoi.

Toverin mukaan nyt kyseessä on uusi tapa käydä sotaa, ei perinteinen sota.

”Olemme kuitenkin sodassa, koska Venäjä tekee kaikkensa vaikuttaakseen meihin”, hän sanoi."


Toveri on tietenkin oikeassa. Ja Kiljunen on Kiljunen kuten aina. On sinänsä hauska huomata miten kovia kierroksia trollikoneisto ottaa tämän jutun ympärillä. Prioriteetit Venäjällä ja Suomessa ovat erilaiset. Suomalaista ei keskimäärin kiinnosta tuo kommentti lainkaan, mutta sitten on näitä mammapalstan ja muun somen "pekka suomalaisia", joille kyseessä on maailman tärkein uutinen. Sellainen, josta pitää tehdä 30 aloitusta päivässä palkkan... mielenrauhansa eteen.
 
vierailija
"Toverin mukaan Venäjä puhuu jo toista vuosikymmentä, että sotaa käydään myös muuten kuin aseellisesti.

”En minä tätä rauhaksikaan kutsuisi”, hän sanoi.

Toverin mukaan nyt kyseessä on uusi tapa käydä sotaa, ei perinteinen sota.

”Olemme kuitenkin sodassa, koska Venäjä tekee kaikkensa vaikuttaakseen meihin”, hän sanoi."


Toveri on tietenkin oikeassa. Ja Kiljunen on Kiljunen kuten aina. On sinänsä hauska huomata miten kovia kierroksia trollikoneisto ottaa tämän jutun ympärillä. Prioriteetit Venäjällä ja Suomessa ovat erilaiset. Suomalaista ei keskimäärin kiinnosta tuo kommentti lainkaan, mutta sitten on näitä mammapalstan ja muun somen "pekka suomalaisia", joille kyseessä on maailman tärkein uutinen. Sellainen, josta pitää tehdä 30 aloitusta päivässä palkkan... mielenrauhansa eteen.
👍
 
vierailija

Yhteistyössä